PDA

Volledige versie bekijken : waarom de telemeter?

Gentei
17 augustus 2006, 18:36
ik heb een paar kleine vraagjes over de telemeter.

Ik heb telenet internet voor een goed 2 jaar nu en het is wel een goed provider over het algemeen gezien.
Ik ben enig kind en de pc staat in mijn kamer en ik ben de enige die het gebruikt mijn ouders hebben er geen intresse voor.
Maar wat ik nog altijd niet snap is de telemeter, ik heb al een paar vrienden in het buitenland (heb ze leren kennen door games) anyway die hebben dus geen meters die kunnen maandelijks downloaden en uploaden hoeveel ze willen zonder verlies van snelheid.

1) waarom gebruiken telenet EN belgacom de meter?
2) Zullen de meters in een paar jaar verdwijnen en gaan we zoals onze buren kunnen genieten van internet met downloaden en uploaden zonder limiet?

virtualdude
17 augustus 2006, 18:43
1) because
2) nee

dahousecatfelix
17 augustus 2006, 19:11
alsde meer limiet wilt moede overstappen naar andere providers eh.

Gentei
17 augustus 2006, 20:20
alsde meer limiet wilt moede overstappen naar andere providers eh.

Nee het is dat niet maar alleen snap ik niet waarom belgië de enige is met de meter.
Ik wil gewoon weten waarom het hier anders is.

pieterm
17 augustus 2006, 20:27
Misschien om illegaal downloaden tegen te gaan?

Frado2005
17 augustus 2006, 20:35
misschien om gewoon meer winst te maken?

KIA_Killer
17 augustus 2006, 20:37
Waarom zijn bananen krom? Same shit imho...
al zullen ze wel genoeg redenen hebben ..

Dreetn
17 augustus 2006, 20:38
Spijtig dat je bij adsl niet kan zien wanneer je hoeveel aan het up/downloaden bent (op het moment zelf).

Exit
17 augustus 2006, 20:50
Spijtig dat je bij adsl niet kan zien wanneer je hoeveel aan het up/downloaden bent (op het moment zelf).
dat hangt af welke provider ge hebt

Dreetn
17 augustus 2006, 21:07
skynet adsl

e3gamer
17 augustus 2006, 22:03
austria heeft als enige ook een en sommige internet deals ma die kunne voor fantsoenlijke prijs (lager als de onze) ongelimiteerd zijn. De reden dat ze dit doen is uiteraard omdat dit technisch en quo winst gezien groot voordeel levert. De reden dat ze hiermee weg komen is dat er niet genoeg concurentie is in internet maatshappijen in belgië (ge kunt ze met minder als een hand tellen) dus houde ze het zo. Indien er een internet leverancier is die ongelimiteerd en T1 snelheid aanbied staan we gelijk met het gemiddelde internet van het buitenland. maja keep dreaming

TiZon
17 augustus 2006, 22:22
ik was op vakantie in Frankrijk, daar maken ze reclame voor ADSL:

snelheid: 40mbps (3-5 in BE)
limiet: 75 GIG (BE 10-15)
Prijs: 17.50EUR/maand - korting als jaarabbo neemt.

Ik heb de test gedaan door een 10mb fille daar te downloaden en hier thuis, het valt op, BE heeft een veroudert telefoon-netwerk.

Gentei
17 augustus 2006, 22:33
ik was op vakantie in Frankrijk, daar maken ze reclame voor ADSL:

snelheid: 40mbps (3-5 in BE)
limiet: 75 GIG (BE 10-15)
Prijs: 17.50EUR/maand - korting als jaarabbo neemt.

Ik heb de test gedaan door een 10mb fille daar te downloaden en hier thuis, het valt op, BE heeft een veroudert telefoon-netwerk.

OMFG maar das echt goedkoop plus limiet en de snelheid das wel genieten dan lol

@e3gamer

wrm keep dreaming er kan mss een leverancier komen die dat juist wel doet en wie dat ook doet krijgt ineens een pak klanten erbij hé.

TiZon
17 augustus 2006, 22:39
BE zou al eerst moeten investeren in zijn netwerk, als er iets kramikkeig ineensteekt in BE dan is het dat wel.

Daarna zijn er mss andere leveranciers geintresseert (vanuit FR ofzo)

e3gamer
17 augustus 2006, 22:58
het valt op, BE heeft een veroudert telefoon-netwerk.

je meent het :ironic:

e3gamer
17 augustus 2006, 23:01
wrm keep dreaming er kan mss een leverancier komen die dat juist wel doet en wie dat ook doet krijgt ineens een pak klanten erbij hé.

je zou het laag winst percentage de klant idd meer als goed maken met de quanteit in klanten. Maar face het gewoon je moet et politiek gaan aanpakken en das gewoon weg te moeilijk met zulke achterlijke en gangsters erin.

cram
17 augustus 2006, 23:40

Ga dat niet met isp monitor?

Frado2005
18 augustus 2006, 09:52
Ga dat niet met isp monitor?
Ja, maar dan moet ge isp monitor al vanaf het begin laten draaien, tot het einde. Mja , ik gebruik enkel dat prog om te zien de dag erachter hoeveel ik nog over heb. Nu nog 1 gb fzo :rofl: :applause: ( 10gb/maand en dan nog een voze snelheid van 430kb/s)

flyingdutchman
18 augustus 2006, 14:36
omdat telenet en belgacom zowat monopoly hebben , en allemaal die domme mensen denken dat belgacom en telenet de besten zijn , kunnen zij doen wat ze willen . bij onze noorderburen hebt ge 10x zoveel providers, en de mensen zijn kieskeuriger (lees gieriger :lol: ) -> betere concurentie en betere prijzen . mijn nonkel heeft 4Mb down en 512 up , geen limiet en zoveel pcs aansluitbaar als ge wil , en em betaalt ongeveer 21 euro per maand. (em woont in nederland é)

dus..

Frado2005
18 augustus 2006, 15:00
besluit: iedereen naar dommel of edpnet :woohoo:

Moloch
18 augustus 2006, 20:08
omdat telenet en belgacom zowat monopoly hebben , en allemaal die domme mensen denken dat belgacom en telenet de besten zijn , kunnen zij doen wat ze willen . bij onze noorderburen hebt ge 10x zoveel providers, en de mensen zijn kieskeuriger (lees gieriger :lol: ) -> betere concurentie en betere prijzen . mijn nonkel heeft 4Mb down en 512 up , geen limiet en zoveel pcs aansluitbaar als ge wil , en em betaalt ongeveer 21 euro per maand. (em woont in nederland é)

dus..

waarom zijn er hier dan zo weinig providers vergeleken met het buitenland? kbedoel wa houd hen tegen om hier ook internet aan te bieden aan veel betere prijzen/limieten/snelheden? iedereen zit erop te wachten dusja

Dillyracer
18 augustus 2006, 20:21
Niet iedereen, er zijn veel mensen die alleen maar Telenet en Belgacom kennen en hun computer gebruiken voor dagelijks patience op te spelen :D

Ik wil zeggen dat wij daarvan op de hoogte zijn, maar de doorsnee computergebruiker niet.

flyingdutchman
18 augustus 2006, 20:58
@ frado
kheb dommel :woohoo:
@dilly
da bedoelkik :-)
@moloch
belgie is een veel te on interessante markt. te klein , en ik denk dat er ook meer gamende jongeren zijn in nederland als in belgie bvb.

Gentei
18 augustus 2006, 20:59
Niet iedereen, er zijn veel mensen die aleen maar Telenet en Belgacom kennen en hun computer gebruiken voor dagelijks patience op te spelen :D

Ik wil zeggen dat wij daarvan op de hoogte zijn, maar de doorsnee computergebruiker niet.

Dillyracer heeft een punt hier...

cooly
18 augustus 2006, 21:00
waarom zijn er hier dan zo weinig providers vergeleken met het buitenland? kbedoel wa houd hen tegen om hier ook internet aan te bieden aan veel betere prijzen/limieten/snelheden? iedereen zit erop te wachten dusja
Who knows,wrm begint gij geen internet provider,of waarom ik niet of iemand anders?

NotoriousP
18 augustus 2006, 21:07
Er zijn meer dan genoeg providers, dommel en edpnet steken er wel boven uit qua prijs/limiet verhouding. Vooral dommel omdat die geen smallband gebruikt (mediumband) is enorm aantrekkelijk, en zal dus wrs binnekort hier komen :)

Er zijn gewoon enorm veel naïeve ignorante mensen als het op internet aankomt, telenet&adsl willen dat uitmelken. Ooit zullen ze niet veel keus meer hebben dan hun limiet weg doen...

Stancke
18 augustus 2006, 21:25
omdat telenet en belgacom zowat monopoly hebben ,

Dan kan je stellen dat ze een soort 'pact' gesloten hebben,die is dan: datalimiet beperken

maar een coalitie sluiten op een oligopolische markt is toch verboden of hebben ze 'officieel' geen pact gesloten?

woter01
18 augustus 2006, 21:43
maar kan je niet van een nederlandse provider internet gebuiken of kan dit niet ?

e3gamer
18 augustus 2006, 22:11
er is maar een één simpele oplossing in Weert gaan wone want Eindhove zit vol junkys :D want ooit lijkt de laatste tijd lang
en nee dat kan niet en zodien wel is het strafbaar

Gentei
18 augustus 2006, 22:54
Ooit zullen ze niet veel keus meer hebben dan hun limiet weg doen...

Ik denk dat notorious hierin gelijk heeft ooit zullen ze die limiet wel moeten wegdoen ik geloof binnen toch wel max 5 jaar dank ik dat we die limiet langzaam zullen zien verdwijnen...maar ja ben wel niet zeker..

flyingdutchman
19 augustus 2006, 01:09
kunt ook in Echt, of Roosteren , das ier juust over den grens ^^ . dan kank nog steeds naar maaseik naar school :-) .
waar woon je dan e3gamer ?

Mr. M
19 augustus 2006, 03:44
Nee het is dat niet maar alleen snap ik niet waarom belgië de enige is met de meter.
Ik wil gewoon weten waarom het hier anders is.
België de enige met limieten?
LOL, ik geef u gelijk dat ze hier mss wat achter zitten tov andere landen
en landen als zweden enzo is super gewoon hoe het daar zit
maar als enige land, i dont think so

er zijn meer landen met als zonder limiet denk ik

en waarom er limieten zijn?
omdat anders het inet constant zou platliggen omdat de netwerken al die data gewoon niet aankunnen (of ze gewoon ons int zak zetten en er nen hoop geld uit kloppen)

besluit: iedereen naar dommel of edpnet :woohoo:

lol da ge da nu just zegt nu dat er dikke probleme zijn met de meter van EDPnet :p (geeft niet deftig aan wat er is gedld, geeft negatieve waardes enzo weer, zijde dus gene zak mee dit moment)

waarmee ik niet wil zeggen da ge ni naar EDPnet of Dommel moet overstappen he, volgens mij zijn het ook van de beste providers van dit moment in belgie, mss UPC/Chello ook, ma da kunde ni overal pakken en k heb er slechte ervaringen mee (maar wel lang gelede)

Anima
19 augustus 2006, 04:10
ehe ja die meters gaan zeer leuk zijn binnen paar jaar als inet games downloaden zeer in is en de next next gen consoles alleen maar aankoop hebben via inet

Mr. M
19 augustus 2006, 05:33
ehe ja die meters gaan zeer leuk zijn binnen paar jaar als inet games downloaden zeer in is en de next next gen consoles alleen maar aankoop hebben via inet
dan zulle ze ook ni anders kunne dan die limieten te verhogen he :)
trouwens tege dat het zo ver is staan we een pak verder kwa inet vlak ook he
dus volgens mij gaat da ni echt een probleem vormen eigelijk (ik sta er trouwens ook niet voor te springen voor het aankopen/downloaden van games via internet, zeker niet op console)

Baggel
19 augustus 2006, 05:52
en ook ervoor zorgen dat niet iedereen home servers gaat draaien en dat de betalende servers faiet gaan

Mr. M
19 augustus 2006, 06:30
en ook ervoor zorgen dat niet iedereen home servers gaat draaien en dat de betalende servers faiet gaan
home servers moge zowiso ni gedraaid worden en ik betwijfel dat de betalende servers echt failliet gaan van home servers.

Betalende servers biede meestal toch iet of wat meer veiligheid en betrouwbaarheid
nu ja, het kan idd ook wel zijn zodat er niet te veel home servers worden gedraaid, maar ik denk dat bij praktisch elke ISP dat zowiso verboden is (staat in het contract) dus tja, ik weet toch niet echt of ze het met die rede doen

citrofenwick
19 augustus 2006, 19:42
als iedereen zonder limiet en met een hoge snelheid zal beginnen downloaden zult ge uw snelheid snel zien naar beneden gaan,
das de reden imo

Mr. M
19 augustus 2006, 19:43
als iedereen zonder limiet en met een hoge snelheid zal beginnen downloaden zult ge uw snelheid snel zien naar beneden gaan,
das de reden imo
dat klopt alleen bij Kabel, niet bij ADSL
bij ADSL wordt de bandbreedte niet gedeeld, maar krijgt iedereen dezelfde bandbreedte door multiplexing
bij kabel wordt 1 grote bandbreedte gedeeld over heel het straat of een deel van het straat (op een andere manier, weet nimeer just hoe) en daarmee maakt u performantie dus uit van hoeveel de andere mensen in u straat downloaden enzo

citrofenwick
19 augustus 2006, 19:56
dat klopt alleen bij Kabel, niet bij ADSL
bij ADSL wordt de bandbreedte niet gedeeld, maar krijgt iedereen dezelfde bandbreedte door multiplexing
bij kabel wordt 1 grote bandbreedte gedeeld over heel het straat of een deel van het straat (op een andere manier, weet nimeer just hoe) en daarmee maakt u performantie dus uit van hoeveel de andere mensen in u straat downloaden enzo
bleh terug vergeten, nochtans nog geleerd op school :p

Mr. M
19 augustus 2006, 19:57
bleh terug vergeten, nochtans nog geleerd op school :p
idem ;)
ik weet het ook ma half nimeer, al zou k da toch nog relatief deftig moete kenne maja :)

TiZon
19 augustus 2006, 22:01
Dan kan je stellen dat ze een soort 'pact' gesloten hebben,die is dan: datalimiet beperken

maar een coalitie sluiten op een oligopolische markt is toch verboden of hebben ze 'officieel' geen pact gesloten?
in eeen oligopolie mogen idd geen kartels gemaakt worden, en dat doen ze eigenlijk net niet, ze houden niet gezamelijk prijsafspraken aan ofzo, die voorwaarden zijn nog geen kartel.

DIE EDPNET:

heb hier vriend die EDP-net heeft. Die zijn speeds zijn echt belachelijk (om ff te zeggen, 90-100 kbps voor de gratis FEAR-game).

Die heeft een download van 60 gig (voor 3 maanden = 20/maand, krijg je bij scarlet (= me) ook).

En ze gebruiken dezelfde lijnen als Belgacom, dus als je ADSL van belgacom traag gaat (ver van de node ofzo) gaat EDPnet ook traag.

Dommel dan, Limiet werkt hier beter, maar wederom werken ze met dezelfde lijnen van belgacom en die kunnen gewoon zo een snelheid als in NL of FR niet stabiel geven.

Mr. M
19 augustus 2006, 22:59
in eeen oligopolie mogen idd geen kartels gemaakt worden, en dat doen ze eigenlijk net niet, ze houden niet gezamelijk prijsafspraken aan ofzo, die voorwaarden zijn nog geen kartel.

DIE EDPNET:

heb hier vriend die EDP-net heeft. Die zijn speeds zijn echt belachelijk (om ff te zeggen, 90-100 kbps voor de gratis FEAR-game).

Die heeft een download van 60 gig (voor 3 maanden = 20/maand, krijg je bij scarlet (= me) ook).

En ze gebruiken dezelfde lijnen als Belgacom, dus als je ADSL van belgacom traag gaat (ver van de node ofzo) gaat EDPnet ook traag.

Dommel dan, Limiet werkt hier beter, maar wederom werken ze met dezelfde lijnen van belgacom en die kunnen gewoon zo een snelheid als in NL of FR niet stabiel geven.
ge zijt ni echt juist ze :)
EDPnet zit op de scarlet lijn, Dommel op de belgacom lijn

mijn speeds van EDPnet zijn ook niet wat ze waren vorige maand en ze hebbe wat probs met de teller deze maand, maar bij scarlet betaal je 1€/gig extra, bij EDPnet 0.25€/gig
je hebt nachtsurfen waarbij tussen 00.00 en 07.00 uur al je verbruik maar voor 50% meetelt

ik ben overgestapt van scarlet naar EDPnet en heb er totaal GEEN spijt van

Musback
21 augustus 2006, 01:13
Waarom zijn bananen krom? Same shit imho...
al zullen ze wel genoeg redenen hebben ..

bananen groeien meer langs de kant die in de zon hangt... daarom dat ze krom worden