PDA

Volledige versie bekijken : Altijd op internet aangemeld zijn

NHke2
15 augustus 2006, 17:58
Hoi iedereen,

wanneer ik mijn pc op start moet ik altijd handmatig internet een verbinding laten maken..

Hoe stel ik nu in dat men pc altijd met internet verbonden is zonder dat ik zelf verbinding moet maken?

Ik heb Belgacom ADSL

Grtz!

Dreetn
15 augustus 2006, 18:03
Kan je geen zo'n tesktje aanvinken van 'mij altijd aanmelden als ik windows start' ofzoiets?

NHke2
15 augustus 2006, 18:14
Kan je geen zo'n tesktje aanvinken van 'mij altijd aanmelden als ik windows start' ofzoiets?

niet dat ik weet :unsure:

Dreetn
15 augustus 2006, 18:51
Anders kan je het eens proberen met 'geplande taken', dan kan je zorgen dat een bepaald programma opend als je windows start.
Btw dit hoort toch eerder op software?

Exit
15 augustus 2006, 19:07
software inderdaad

router gebruiken
of de melding automatisch aanmelden gebruiken maar die start enkel als ge internet op gaat, niet als windows start.

Davion
15 augustus 2006, 20:27
Als dat Belgacom ADSL met die blauwe ASUS USB is, dan kunde da nie laten gebeuren dat ge altijd online zijt :)

Moved naar Software :)

nTFs
15 augustus 2006, 20:28
Hoe zorg ik dat mijn ADSL verbinding automagisch gemaakt wordt als ik Windows start?

Uitgaande van een niet-getweaked ADSL modem (dus met VPN verbinding) zijn er twee manieren:
- zelf een snelkoppeling maken
- een proggie gebruiken, wat uiteraard geheugen kost

Eerste manier (kan enigszins verschillen per OS)

- ga naar je ADSL inbelverbinding (bij Externe Toegang of Network and Dail up connections) en klik op "properties/eigenschappen" met rechts
- vink af: "prompt for username and password"
- vink aan: "dial if line is dropped"
- klik OK
- klik met rechts op "start" en kies "openen"
- ga naar programma's / opstarten
- sleep je VPN verbinding icoontje rechtstreeks naar startup toe . Let op: je moet het icoontje rechtstreeks uit Externe Toegang (oid.) naar startup slepen. Een snelkoppeling daarnaar toe in je startup slepen werkt niet.
- zorg er uiteraard voor dat "wachtwoord onthouden" aangevinkt staat

NHke2
16 augustus 2006, 17:52
Ik heb de groen platte Alcatel modem

TiZon
16 augustus 2006, 17:53
normaal staat er na de instalatie een snellkopeling naar verbinding maken op je bureablad. Open deze en vink aan 'automatisch verbinding maken'.
Kopier deze snelkoppeling nu naar de map 'Opstarten' In programma's in de Startbalk.