PDA

Volledige versie bekijken : 2 Externe SCSI Onstream ADR50 Tapestreamer + 40-tal ADR50 tapes

Cakkie
1 augustus 2006, 11:16
Mogen weg omdat we ze niet eer gebruiken (gebruiken een tapelibrary).

Het gaat dus om OnStream ADR50e drives. Dat zijn tapedrives in een SCSI enclosure met een 68-pin LVD/SE aansluiting. Elke drive komt met stroomkabel (standaard gelijk voor een PC), SCSI kabel en terminator (scsi kaart moet je dus zelf voorzien, maar die zijn voor enkele euro's op ebay te vinden).

Zo heb ik dus 2 stuks.

Verder ook nog 44 tapes van 50GB (assumes 2:1 compression). Alle tapes hebben een korte check en erase gekregen, en geen enkele heeft daar problemen mee gegeven (een long erase heb ik niet gedaan, aangezien zoiets een paar uur kan duren per tape, en om zo 44 tapes te doen zag ik niet zitten).

Tenslotte heb ik ook nog 1 cleaning cartridge.

Gezien het grote aantal tapes, en het feit dat er 2 drives zijn, kan dit eventueel ook verkocht worden in 2 stukken, telkens een drive met een aantal tapes.

Tapes afzonderlijk gaan niet weg, tenzij de 2 drives al verkocht zijn, en er nog tapes over zijn (bv als er 2 mensen zijn die een drive + 15 tapes pakken ofzo)

Minimumprijs/meeneemprijs heb ik momenteel nog niet, dus ik behoud me het recht om niet te verkopen als de prijs me niet aanstaat.

Verzending zal afhankelijk zijn van hoeveel ge pakt, maar voor het geheel schat ik dat dat iets van een 15 euro zal zijn. (kilopost)

Staat ook nog op andere plaatsen te koop (links volgen nog, zal updates posten als er biedingen zijn)

Speciall
1 augustus 2006, 11:54
Ik weet dat dit duur speelgoed is, heb je eventueel enig idee van 'n richtprijs dat we nie afkomen met 15€ voor drive en 20 tapes? :)

Hoe rap gaat z'n ding? bjvoorbeeld 15GB data wegschrijven?

La Esterella
1 augustus 2006, 12:22
Mogen weg omdat we ze niet eer gebruiken (gebruiken een tapelibrary).

Het gaat dus om OnStream ADR50e drives. Dat zijn tapedrives in een SCSI enclosure met een 68-pin LVD/SE aansluiting. Elke drive komt met stroomkabel (standaard gelijk voor een PC), SCSI kabel en terminator (scsi kaart moet je dus zelf voorzien, maar die zijn voor enkele euro's op ebay te vinden).

Zo heb ik dus 2 stuks.

Verder ook nog 44 tapes van 50GB (assumes 2:1 compression). Alle tapes hebben een korte check en erase gekregen, en geen enkele heeft daar problemen mee gegeven (een long erase heb ik niet gedaan, aangezien zoiets een paar uur kan duren per tape, en om zo 44 tapes te doen zag ik niet zitten).

Tenslotte heb ik ook nog 1 cleaning cartridge.

Gezien het grote aantal tapes, en het feit dat er 2 drives zijn, kan dit eventueel ook verkocht worden in 2 stukken, telkens een drive met een aantal tapes.

Tapes afzonderlijk gaan niet weg, tenzij de 2 drives al verkocht zijn, en er nog tapes over zijn (bv als er 2 mensen zijn die een drive + 15 tapes pakken ofzo)

Minimumprijs/meeneemprijs heb ik momenteel nog niet, dus ik behoud me het recht om niet te verkopen als de prijs me niet aanstaat.

Verzending zal afhankelijk zijn van hoeveel ge pakt, maar voor het geheel schat ik dat dat iets van een 15 euro zal zijn. (kilopost)

Staat ook nog op andere plaatsen te koop (links volgen nog, zal updates posten als er biedingen zijn)

Waarvoor gebruikte jij deze tapestreamer en tapes ? Heb je echt zoveel data thuis ? Of heb je een grote firma ofzo waar er veel gegevens zijn ?

SuSEQ
1 augustus 2006, 12:56
Ik ben zeker geïnteresseerd in een aantal tapes, dus als er over zijn...

Gr, SuSEQ

ibliss
1 augustus 2006, 14:02
afhankelijk van de antwoorden op vorige vragen heb ik ook wel interesse (in een tapestreamer en wat tapes)

Desolation Angel
1 augustus 2006, 16:27
geef is een richtprijs voor een tapedrive en 10 tapes ?

Cakkie
2 augustus 2006, 14:17
Sorry voor het wachten, blijkbaar geen notifications ontvangen...

@Speciall: heb het even getest, 4GB op 20 minuten met msbackup, dus 200mb per minuut (tis backup, geen extenre storage he ;) )

@la esteralle: die zijn hier gebruikt voor het nemen van de backups op 2 van onze locaties (bedrijg). Gezien wij al enige tijd op een nieuwe locatie zitten, met een nieuw backup systeem, zijn deze dus overbodig geworden. Enkele tapes draaiden in een dagelijkse rotatie, enkele in een wekelijkse, en al de rest waren maandbackups die dus slechts 1-2 keer beschreven zijn.

@de rest: kwa prijzen had ik het volgende in gedachten:
drivers: 50€/stuk
tapes:
indien minder dan 10 stuks: 7€/stuk
indien vanaf 10 stuks: 6€/stuk
indien ge nen drive koopt nog eens 1€ korting per stuk

Prijzen zijn richtprijzen, als ge zelf iets anders in gedachten hebt, doe een voorstel

zoals eerder vermeld, drive + tapes hebben voorrang op enkel tapes.

Cakkie
4 augustus 2006, 09:52
*bump*

Ik heb ook nog 1 PCI SCSI kaartje liggen wat geschikt is voor die drive. De eerste die een drive koopt en het kaartje wil hebben, krijgt het er gewoon bij.

Verder even melden dat ik enkele dagen op verlof ben, dus het kan zijn dat ik niet direct kan antwoorden. Dinsdag ben ik normaal gezien zeker terug.

XerberuZ
4 augustus 2006, 13:10
voor mij 1 drive en 10 stuks + pci kaarje aan de richt prijs inc levering of verzending

Cakkie
8 augustus 2006, 12:50
Genoteerd: 100€ inclusief (50€ + 10 * 5€)

XerberuZ
8 augustus 2006, 13:22
kan zijn dak het volledige pakket zou nemen maar voorlopig hou ik het op 1 en 10 disks wanneer sluit je af ?

Cakkie
8 augustus 2006, 14:24
morgenavond 20u is goed voor mij

SuSEQ
8 augustus 2006, 15:39
Ik zou ook nog geïnteresseerd zijn in 4 tapes...

Gr, SuSEQ

Cakkie
12 augustus 2006, 13:03
Sorry voor late response, (verlof, you know)

XerberuZ, scsi kaartje, 1 drive en 10 tapekes zijn voor u.
Verdere afhandeling via PM.