PDA

Volledige versie bekijken : Asus M6Va Laptop (M760, 1GB RAM, x700)

SpoBo
23 juli 2006, 16:21
Specs:
• Centrino Sonoma (dacht ik) M760 (Dothan denk ik) (2.0Ghz)
• 1024Mb RAM (2 sticks 51Mb)
• 1400x1050 resolutie (crystal bright)
• Gigabit netwerk uiteraard ;)
• Card-Reader 5in1.
• Bluetooth
• ATI x700 (128 Mb RAM Dedicated) <= w00t
• 80 GB 5400RPM HD
• DVD Burner 8x DL +-RW (vrijwel ongebruikt)
• Firewire
• Wireless B/G 2200 Intel
• Batterijduur (nog steeds) : 2u45 mins. Is ongeveer 15 minutjes afgegaan sinds het aankopen.
• Mediabuttons (next, previous en shit .. gebruik het veel). Er zou ook een mogelijkheid zijn om de laptop als CD speler te gebruiken zonder in windows te komen maar nog niet getest. Who cares)
• Externe schermen tot 1920x1200 resolutie.
• S-Video out (TV)
• Digitale geluidsuitgang via normale headphone jack ofzoiets. (S/PDIF)
• Tot slot toch wel vrij stijlvol design

Krijg je erbij:
• XP Pro (key)
• Stijlvolle carryingbag van ASUS zelf.
Piepkleine laptopmuis van logitech (nooit gebruikt geweest eigenlijk. Ben er niet zo voor. MX510 all the way!)
• USB Stick 256Mb van ASUS opnieuw.
• Een hoop programmas van Cyberlink rebranded by ASUS.
• Factuur, originele doos en zelfs nog voddeke om scherm te beschermen.
• Travelers tray om te swappen met de DVD-drive om zo gewicht te besparen. Past ook nog is een extra Hdtje in.
Staat van de laptop is overigens perfect voor zover ik weet.

Voordelen: Goed (durf zelfs zeggen zalig) met games (HL2, BF2, Trackmania, NFSMW, CS: S, B&W2, GT Legends allemaal full detail if needed. Ook Oblivion draait maar dan wel niet volledig op high detail). Fucking snel dus. Voor 15.4” licht en compact. Zeer licht scherm. Goed geluid (voor een laptop dan …). Ok, laptop heeft geen Core Duo want was toen nog niet uit. Het is wel de laatste generatie centrino en Core Duo wordt op heden nog maar amper gebruikt door Windows etc … dus veel trager zal het niet zijn als een Core Duo.

Nadelen: QWERTY ipv AZERTY. Eerlijk gezegd vind ik dit geen nadeel .. behalve dan als ik weer op men desktop begin te werken. Suckt altijd een beetje. Bij het gamen wordt die wel erg warm en is het dus noodzakelijk om de laptop goed te kunnen laten koelen. Goede luchstroom enzo.

Het is echt een machtige laptop en heeft me perfect gediend tijdens mijn laatste jaar informatica. Leechen tegen 5Mb/sec (van het schoolnetwerk mwuhaha). Counter Strike Sourceje af en toe.

Reden van verkoop: Ik ben windows spuugzat. Ik wil een MacBook. Ook omdat ik me meer met webdesign etc wil bezig houden en dit is nu eenmaal leuker op een mac denk ik dan. Ik heb Ububtu linux ook is getest en draait er overigens perfect op. Sommige laptops hebben namelijk veel problemen met het installeren van Linux maar deze dus niet. Windows Vista heb ik ook is getest en zou perfect met final release van Aero moeten werken. Deze laptop draait Vista echt alsof het niets is (de beta dan uiteraard).

Minimumprijs: 1100€. De laptop heeft me 10 maand terug 1730€ gekost. De nieuwprijs van een M6Va was tot voor kort evenveel. De winkel waar ik hem gekocht heb (laptops4u.nl) verkoopt hem momenteel niet meer. Op de laptop is nog iets meer als een jaar garantie van ASUS zelf (pick-up & return dacht ik zo). Overigens zijn webshops in Nederland verplicht 2 jaar garantie te geven dus hier is absoluut geen probleem denk ik. De mensen van laptops4u zijn vriendelijk en bekwaam ;) De reden waarom ik in Nederland gekocht heb is dat dit de enigste plaats was waar ze uberhoupt deze laptop hadden en waar ik BTO kon kopen. Het is namelijk een barebone met de configuratie die ik wou. Laptops4u.nl is voor zover de enigste winkel die ik ken die dit doet.

Ik plaats dit op nog enkele andere fora en zal proberen de hoogste boden proberen te posten in deze post.
http://forum.loveno.be/showthread.php?p=197663#post197663
http://www.tones.be/forum/viewtopic.php?p=453250#453250

Uiteraard behoud ik mij het recht om de laptop niet te verkopen als de boden onder het minimum bedrag zijn of als ik denk dat de koper met mijn voeten speelt. Versturen doe ik niet .. om de volgende reden. Het kost geld en nog veel meer als ze die bij de post kwijtspelen of breken. Ik kom liever even langs ofzo om de laptop te laten zien dat alles wel werkt etc … geld cash in de hand enzo. Veel leuker. Het gaat tot slot om een tamelijk groot bedrag voor een simpele student. K, tis een vrij lange beschrijving geworden maar ik leg liever iets te veel als te weinig uit.

Dus. Bieden zonder verzending en eventueel zeggen of ge zelf kunt langskomen. Ik woon overigens in Tienen. (ligt tussen Leuven en St-Truiden de autosnelweg van Leuven -> Luik loopt er langs). De post loopt tot als ik een deftig bod heb en dan zalk ik wel een einddatum geven. Als ik geen deftig bod heb verkoop ik hem dus niet.

fototjes :
http://www.spobo.be/dump/pics/DSC00283.JPG
http://www.spobo.be/dump/pics/DSC00284.JPG
http://www.spobo.be/dump/pics/DSC00285.JPG

SpoBo
24 juli 2006, 13:13
Ik heb via 2dehands.be een bod van 1000€ maar de persoon in kwestie woont nogal ver denk ik. just letting you know.

brechtvm
24 juli 2006, 13:15
Ik heb via 2dehands.be een bod van 1000€ maar de persoon in kwestie woont nogal ver denk ik. just letting you know.
ver = nigeria ? :sop:

SpoBo
24 juli 2006, 13:56
mja kweetet ... tis extreem dodgy :D Persoon spreekt wel vlot engels en het is zogezegd voor hare zoon in afrika enzo. Maar, als die het geld eerst stuurt en ik dan pas de laptop heb ik er geen problemen mee ze. Ge kunt nooit weten of het fake is of ni. Maar laten we zeggen da ik toch belgen prioriteit geef :)

brechtvm
24 juli 2006, 13:59
mja kweetet ... tis extreem dodgy :D Persoon spreekt wel vlot engels en het is zogezegd voor hare zoon in afrika enzo. Maar, als die het geld eerst stuurt en ik dan pas de laptop heb ik er geen problemen mee ze. Ge kunt nooit weten of het fake is of ni. Maar laten we zeggen da ik toch belgen prioriteit geef :)
ge kunt lang wachte op uw geld ;)...
nigeria/afrika praktijken zijn dagelijkse kost daar :)
Hebt ge al gevraagd of ze op voorhand storten ziet zitte ??
99% kans dat ze dat niet gaat wille doen ;)

Arcan
24 juli 2006, 14:01
lol, bekende scam :naughty:
het geld komt op je rekening en wordt een beetje later terug afgetrokken door een of andere reden :)
hier enkele van de talloze voorbeelden : http://forums.ebay.nl/thread.jspa?threadID=300002350&tstart=0&mod=1152115282571

gewoon reporten aan ebay

SpoBo
24 juli 2006, 14:01
kweetet wel :) heb duidelijk gezegd dat de enigste mogelijk is da zij het geld eerst stuurt en ik dan pas de laptop ;) Heb nog duidelijk vermeld dat ik het cash in men handen wil lol .. zullen zien of ze nu nog wilt eh. Kans is uiteraard klein .. maja ik laat gewoon de boden weten.

Heb overigens ook al 550€ op 2dehands.be maar das nog steeds te laag.

SpoBo
24 juli 2006, 14:03
tis ni via ebay ;) maarja kzal er op letten. We kunnen stellen dat het bod niet meer geldig is. Ik kan desnoods nog altijd een aparte rekening openen. Geld ontvangen. Afhalen. Dan pas opsturen :) zijn zij genegerd en ikke niet :D

edit: nog een grappig feit. Die zegt dat die nu in Amerika zit en die heeft 10 minuten geleden nog een mailtje gestuurd. Ondertussen is het daar wel 5u snachts. Ook al zoiets dodgy. Neway .. bieden please :)

edit2: F/-\nTa$Y thx voor de link by the way eh. Wie weet houd ik ze nog aan het lijntje want kvindet eigenlijk wel grappig :D

brechtvm
24 juli 2006, 14:10
doe een traceroute naar dat ip hé..
dan weet ge al iets ivm locatie é ;)

SpoBo
24 juli 2006, 14:21
Via full view heb ik IP gevonden. 82.206.239.32 .. en yup. Bingo! Kenya haha :) Eerst een bounce naar Washington.

Maar goed .. ik denk dat we genoeg offtopic aan het gaan zijn. Misschien wilt er iemand een echt valide bod doen waarbij we alle 2 zeker zijn van een succesvolle uitwisseling ? :) Thx voor de tips en hulp by the way.

Funky
24 juli 2006, 22:48
Perfect de laptop die ik zoek, binnen 6-9 maand helaas. Ga nu nog ff op de tanden bijten. Mooi aanbod anyway.

EtReCx
25 juli 2006, 12:04
als deze nog te koop is wil ik een bod uitbrengen van 750 (bespreekbaar)
ik zou hem dan deze week nog komen halen

biejete
25 juli 2006, 19:32
Wanneer je sluit je af? want heb ook grote interesse, maar ik kan wrs pas eind volgende week aan geld geraken want moet eerst mijn andere laptop zien te verkopen, die trouwens ook op dit forum staat

SpoBo
25 juli 2006, 21:21
Ik sluit waarschijnlijk in de loop van vlgd week pas ergens af. biejete, Indien het aan geld geraken een probleem is wil ik gerust nog wel even wachten. Trouwens :D De Dell laptop van de PHL? :) Ik zat vorig jaar ook nog in de PHL. Ben afgestudeerd nu. laptopjes vallen nog wel mee maar kunnen toch niet mee qua performance met de mijne hehe.

Thx for the offer ErTeCx maar ik weet niet of ik mijn laptop voor 750€ ga verkopen echter. Het is echt te laag onder mijn minimumprijs. Een beetje onder de minimumprijs is voor mij geen probleem indien er geen andere interessantere boden zijn.

Ik had daarstraks een bod van 950€ via 2dehands maar die persoon is blijkbaar al weer verdwenen :(

1150€ is overigens de meeneemprijs nu... :)

biejete
25 juli 2006, 21:31
Het zijn toch altijd goede laptops vind ik. Zeer Goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar nu wil ik een nieuwere, krachtigere laptop.
Ik bied 800€ onder voorbehoud. Dus als mijne oude laptop tegen volgende week verkocht is.

hummel
25 juli 2006, 22:00
ik heb ook zo iemand gehad die die laptop wou kopen en naar de zoon sturen in afrika, is nie te betrouwen

SpoBo
27 juli 2006, 11:37
Idd het was ook naar de zoon in afrika hier. Maar goe, das al lang passé. Maar euh biejete :s 900€ is toch echt wel de minimum dat ik er voor wil hebben. Lager als dat zal hij waarschijnlijk de deur niet uitgaan. 900€ is die toch echt wel waard ze :) Dat is nog altijd 200€ onder mijn oorspronkelijke minimumprijs en toch wel ne schappelijke prijs. Als gij mij 900€ kunt geven wacht ik gerust nog wel efkes tot uw laptop de deur uit is.

Ok wth .. kan startpost nimeer aanpassen? Neway, .. de minimimprijs is nu dus 900€. En het is echt wel de minimumprijs.

biejete
28 juli 2006, 06:56
allé kom, 900€.
Mijn laptop is wrs begin volgende week verkocht.
Ik kan nu 2 dagen niet reageren omdat ik aan de zee zit.
Dus het topic nog niet sluiten aub:-)

SpoBo
28 juli 2006, 10:21
Allright. Thx. Als er geen hoger bod is tegen dat uw laptop verkocht is, is em van u :)

biejete
30 juli 2006, 18:38
Goed, mijn laptop is verkocht. Ik moet em morgen alleen nog gaan brengen en het geld incasseren:-).
Dus uw laptop is dus verkocht aan mij?

SpoBo
31 juli 2006, 16:51
Yups .. ik ga het efkes op de andere fora verkondigen.

SpoBo
1 augustus 2006, 23:43
Voila se de deal is rond. Alles goed verlopen.. zal u efkes whitelisten morgen. Nu hopen da er geen vals geld tussensteekt :crazy:
neway, thx. Srry da ik zo weinig tijd had maar het kon ni anders. Als er iets is dage moet weten dan regelen we dat wel op MSN :)