PDA

Volledige versie bekijken : Eurocent ingeslikt

grooverider
13 juli 2006, 02:47
Net terug van café met een paar maten (oude markt, maar dat doet nu niet terzake, was toch niet veel te doen)

en 1 dervan vond het grappig een 5 centstuk in iemand zijn bier te gooien (bier verprutst, smaakt daarna namelijk wel een beetje koperachtig)
Ik vond het alleszins geen goeie fars, maarja.

Maar nu, tegen het eind van de avond was er ene vergeten dat daar 5 cent in lag, en die kapt die pint ad fundum achterover. Moest ik het zelf nog geweten hebben dat die erin lag, ik zou hem hebben tegengehouden. (ben zowieso al tegen ad fundums, van bier moet ge genieten imo)

maar nu de vraag: kan dit veel kwaad?? Ik denk aan intoxicatie (koper reageert toch snel?) of andere dingen (schade aan slokdarm, darmen, blindedarmontsteking...). Iemand die hier ervaring mee heeft? Is terug uitkotsen een optie (ik heb hem dat maar afgeraden, stel dat het blijft steken in uw keel ofzo.

Crashtestdummy
13 juli 2006, 02:52
kweet nie ofda kwaad kan van zon koperen stukske, ma kem zelf al een 20cent stuk ingeslikt en heb daar geen last van gehad.

eergisteren ook weer te lui om da metalen dingske van ne lookworst af te trekken en kebbet dan ook ma in men kloten gespêeld :sop: ook gene last van gehad

Feignasse
13 juli 2006, 03:11
Bel eens naar het Antigifcentrum? :unsure:

070 / 245 245

Anvilke
13 juli 2006, 09:38
em zal nu wel geen ijzertekort hebben? ( ok, i know, flauw, mr toch :unsure:)

chosen1
13 juli 2006, 09:46
enige da kan gaan doen is wa reagere mee uw maagzuur :p

AncientRites
13 juli 2006, 10:57
hehe, heb vroeger iets soortgelijks aan de hand gehad, ik zat iets te eten en was met mijn andere hand met geld aan het prullen, toen onderbewust van hand gewisseld omdat ik aan het praten was, en plots 5-frang stuk ingeslikt. Iedere week een röntgenfoto laten maken om de koers van het muntstuk te volgen in mij. En na een week of 3-4 was hij eruit.

Mooie foto's trouwens :D

passero
13 juli 2006, 11:16
posten die handel :)

Fighting Hobbit
13 juli 2006, 11:53
em zal nu wel geen ijzertekort hebben? ( ok, i know, flauw, mr toch :unsure:)
Het moest misschien nog grappig zijn moest het over een ijzeren muntje gaan, maar we hebben het wel over koper...

grooverider
13 juli 2006, 11:59
Bel eens naar het Antigifcentrum? :unsure:

070 / 245 245

Dat leek ons net iets te radicaal, klein mannen slikken tenslotte nog heel wa meer in zonder iets te hebben. Ik vroeg mij gewoon af of da muntje nefaste gevolgen zou hebben (diarree, krampen). Dat hij er niet van zou sterven leek mij al meteen vrij logisch (argument van de klein mannen + dat het nogal stom zou zijn van de EU om hun muntjes zo giftig te maken, iedereen weet gewoon dat die wel is worden ingeslikt)

Het was eerder om te zien op wat hij zich zou moeten voorbereiden

Cranox
13 juli 2006, 11:59
Da kan geen kwaad , ik had ne maat int leger die soms 20bfr stukken inslikte ( dien vond da zelf grappig ... )
Em kon nadien wel moeilijk naart wc

PapaGanz
13 juli 2006, 12:23
Mijn pa is dokter en krijgt veel van zo'n gevallen (het zijn wel 99% kleine kinderen maar soit :p), en hij zal het gewoon moeten uitschijten.

the boogyman
13 juli 2006, 12:25
Ik heb vroeger eens 50bfr ingeslikt,ze heb da er uitgehaald in't ziekenhuis en achteraf kreeg'k het mee naar huis in een zakske! :D Het opschrift was volledig afgefret van't maagzuur maar voor de rest was het nog in orde! :woohoo:

Ik had da stuk gekregen van mijn grootmoeder en kwas er mee aant spelen en opeens slik ik da in(kwas ocharme 5j :p).Kherinner mij nog altijd da mijn ma vroeg:"waar is uw stuk?" en ik zo wijzen naar mijn buik! :lol:

Preske
13 juli 2006, 12:30
Het moest misschien nog grappig zijn moest het over een ijzeren muntje gaan, maar we hebben het wel over koper...

zo'n 5 cent stukje is dan zelfs nog niet volledig koper, maar een legering van koper en nog iets :sop:

Dat hij eens naar de dokter belt, of naar het antigif centrum.

AncientRites
13 juli 2006, 12:31
Bij mij deed het wel vreselijk pijn nadat ik het muntstuk had ingeslikt, de eerste seconden niet, maar zodra het je maag inwilt wordt de slokdarm wat nauwer en daar kon het niet goed door. Enorme steken, maar na 15 seconden ofzo zat hij in mijn maag en was de pijn weg tot het muntstuk eruit was, soms voelde ik het zo wel ergens 'voorbijkomen' :D

viewer
13 juli 2006, 12:34
zo'n 5 cent stukje is dan zelfs nog niet volledig koper, maar een legering van koper en nog iets :sop:

geld is koper en zink zeker?

Fighting Hobbit
13 juli 2006, 12:35

Dat hij eens naar de dokter belt, of naar het antigif centrum.
Waarschijnlijk koper en tin, dan krijg je brons, maar nog steeds geen sprake van ijzer...
Eventjes opzoeken...

the boogyman
13 juli 2006, 12:36
Bij mij deed het wel vreselijk pijn nadat ik het muntstuk had ingeslikt, de eerste seconden niet, maar zodra het je maag inwilt wordt de slokdarm wat nauwer en daar kon het niet goed door. Enorme steken, maar na 15 seconden ofzo zat hij in mijn maag en was de pijn weg tot het muntstuk eruit was, soms voelde ik het zo wel ergens 'voorbijkomen' :D

als ge dan moet urineren zo plots *kets* :D

Fighting Hobbit
13 juli 2006, 12:38
Opgezocht, 5 cent bestaat uit staal met een koperlaagje over...
Hij dus nog gelijk ook met zijn ijzer :$

EazY
13 juli 2006, 12:38
een vriend van mij heeft ook zo eens een knikker doorgeslikt met een glas regenwater, hij heeft er nooit meer iets van gevoeld

Preske
13 juli 2006, 12:42

hm, ik had aan nikkel gedacht, aangezien dat toch veel gebruikt wordt voor muntgeld

Fighting Hobbit
13 juli 2006, 12:47
hm, ik had aan nikkel gedacht, aangezien dat toch veel gebruikt wordt voor muntgeld
Ik ook ja, maar nikkel is een stof op zich en muntjes zijn meestal een legering...

Master P
13 juli 2006, 13:16
Hij zal het wel uitkakken. Antigifcentrum bellen is nu ook niet zo extreem vind ik. Das een infolijn he, die zullen wel vaker gelijkaardige meldingen krijgen.

'k zou er wel ni mee kunnen lachen moesten ze dat bij mij doen :sop:

grooverider
13 juli 2006, 13:26
mijn chemieleerkracht uit middelbaar zei altijd dat die muntjes één of andere legering zijn, met daarbinnen in kunststof. Die zijn dus niet 100% zuiver. Vroeger was dat wel zo, en hadden munten dus nog een werkelijke waarde.

passero
13 juli 2006, 13:44
oh my, sommige beelspraken zijn nie te doen :)
mijn collega's al kijken als ik hier zit te lachen :)
veel te grappige topic

dit natuurlijk volledig off topic :s

Ik vraag me eigenlijk af of de vuiligheid op zo een stukje nie meer kwaad kan dan het stukje zelf? zit toch vol bacteriën enzo?

Chickenlal
13 juli 2006, 17:06
beter 5 cent dan 2 euro, denk da ge 2 euro wel nog voelt als ge da moet uitkakken :p

Anvilke
13 juli 2006, 17:20

ziede nu betweter? :p

Yo-Han
13 juli 2006, 17:31
Er gaat ier iemand geld schijten binnenkort :) !

Tjah als het rond is ,of niet te groot en geen scherpe kanten en geen giftige samenstelling heeft is het niet echt gevaarlijk voor uw maag / darmen ...
Moe nu aan die scene denken in 'gone in 60 sec' met die hond..laxeermiddel é als het snel moe gaan :unsure:

ps offtopic..voor mijn part mogen ze van die 1 en 2 euro stukken briefjes maken hoor..veel makkelijker

Crashtestdummy
13 juli 2006, 17:34
denk dan maar eens aan de scene in american pie: the wedding :kots:

JanVH
13 juli 2006, 17:40
Ezeltje-strek-je

lttuvix
13 juli 2006, 17:46
zoals een dokter ooit zei

alles wat er in de mond inkomt zal er uiteindelijk langs achter terug uitkomen

passero
13 juli 2006, 18:26
zoals een dokter ooit zei

alles wat er in de mond inkomt zal er uiteindelijk langs achter terug uitkomen

ocharme de vrouwen die de mannen eens goed willen verwennen....

Bolteh
13 juli 2006, 18:56
M'n ex had ooit in spanje 500 pesetas ingeslikt, die is naar't ziekenhuis moeten gaan en ze hebben haar maag moeten leegpompen.. Normaal is het allemaal niet zo erg, maar als da muntstukje dwars door de darmen gaat, kan het een verstopping veroorzaken..

Anoniem04
13 juli 2006, 19:22
ocharme de vrouwen die de mannen eens goed willen verwennen....

omg :rofl:

Exorikos
13 juli 2006, 22:53
Is koper geen halfedelmetaal en reageert dat dus niet bijzonder traag? Of heb ik het hier volledig mis? :D

Fighting Hobbit
13 juli 2006, 22:59
Is koper geen halfedelmetaal en reageert dat dus niet bijzonder traag? Of heb ik het hier volledig mis? :D
Koper staat in het lijstje van de halfreacties onderaan, dus is het een (vrij) sterke oxidator, waaruit volgt dat koper zelf eerder geneigd zal zijn een reductie te ondergaan. Of zit ik ernaast?

Re@V0r
13 juli 2006, 23:03
kak da gewoon uit é :p

SimonL
13 juli 2006, 23:04
Koper staat in het lijstje van de halfreacties onderaan, dus is het een (vrij) sterke oxidator, waaruit volgt dat koper zelf eerder geneigd zal zijn een reductie te ondergaan. Of zit ik ernaast?

kak da gewoon uit é :p
:rofl:

Mr. SLASH
13 juli 2006, 23:08
maat van mij heeft toen em klein was eens iets "leuk" gedaan

em had zijnen nonkel zijn kluis vastgedaan met alle belangrijke papieren er in
en twas zo een ringske met 3 sleutels aan , nu had em just in nen film da enen zien doen die zo een sleutelke inslikte , em smijt diene bos sleutels omhoog ,
recht in zijn keelgat , en direct binnen zonder problemen

elken dag eeft em mogen gaan voor zo nen rontgenfoto tot et er uit was , zijnen nonkel kon er nie mee lachen , wij wel :D

Bramboogie
14 juli 2006, 00:32
koper is een half-edelmetaal...
dat reageert dus enkel met zeer sterke zuren zoals H2SO4 of HNO3... het HCL in uw maag is echter niet sterk genoeg om Cu te oxideren

da stuk van 5cent zal er dus gewoon terug uitkomen met de stoelgang... maar erg verstandig is het toch niet imo

Hellrabbit
14 juli 2006, 13:54

in de scheikunde moet je altijd ervan uitgaan dat 'sterk' en 'zwak' enorm relatief zijn :p

pvt. stengo
14 juli 2006, 14:25
maat van mij heeft toen em klein was eens iets "leuk" gedaan

em had zijnen nonkel zijn kluis vastgedaan met alle belangrijke papieren er in
en twas zo een ringske met 3 sleutels aan , nu had em just in nen film da enen zien doen die zo een sleutelke inslikte , em smijt diene bos sleutels omhoog ,
recht in zijn keelgat , en direct binnen zonder problemen

elken dag eeft em mogen gaan voor zo nen rontgenfoto tot et er uit was , zijnen nonkel kon er nie mee lachen , wij wel :D

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: (daar komen ze zelf niet op in mijn familie)

stoomboot
14 juli 2006, 16:39
Ik vraag me af of da muntstukske ooit terug in omloop zal komen :p

MyDyingBride
14 juli 2006, 18:54
Goeie vraag :unsure:

denkimi
14 juli 2006, 19:58
Ik vraag me eigenlijk af of de vuiligheid op zo een stukje nie meer kwaad kan dan het stukje zelf? zit toch vol bacteriën enzo?
meent gij da nu?

Master P
14 juli 2006, 21:37

ik denk dat die wel worden gedood door het maagzuur

viewer
14 juli 2006, 23:02

ge hebt er nu zo misschien zelfs een in uw portefeuille zitten :p

toch maar vettig hoor, die geldstukjes die weetikveel welke viezerig al heeft vastgehad :wtf:

joriske18
14 juli 2006, 23:48
ge weet wa ze zeggen he: geld stinkt!

blauwe
15 juli 2006, 10:01
een paar jaar geleden was er op de VRT een klein manneke te zien die een naald had ingeslikt *ouch* het kwam er wel uit na regelmatge controlen

dendaak
15 juli 2006, 11:52
brrr :p degoutant ^^. Allez het ga hier goe vooruit presies eerst 5 cent dan 20fr dan 50fr hup naar de Jetons van de kermis!

Dakantochnie
15 juli 2006, 11:55
Ik denk dat we hier wel over uitgepraat zijn. :)