PDA

Volledige versie bekijken : De algemene 'stage' thread.

Gromme
11 juli 2006, 17:50
Alles over stages kan men hier bespreken.

Waar ga je komende schooljaar/academiejaar stage doen? In welke richting? Waarom daar?

Ik heb morgen een gesprek bij Amnesty International in Antwerpen.
Zelf volg ik het Internationaal Ondernemen. En stage zou 6 maanden lopen in het eerste deel van mijn 2de jaar.

joeylee
11 juli 2006, 19:38
Alles over stages kan men hier bespreken.

Waar ga je komende schooljaar/academiejaar stage doen? In welke richting? Waarom daar?

Ik heb morgen een gesprek bij Amnesty International in Antwerpen.
Zelf volg ik het Internationaal Ondernemen. En stage zou 6 maanden lopen in het eerste deel van mijn 2de jaar.

ik heb daar morgen ook een gesprek
om hoe laat moet gij en voor welke stageplaats?

Gromme
11 juli 2006, 19:56
Ik moet om 10 uur gaan bij ene Rita. Ik heb geen sollicitatie gedaan naar een bepaalde functie daar mijn stage zou moeten verlopen onder het mum van verschillende functies.

joeylee
11 juli 2006, 20:00
Ik moet om 10 uur gaan bij ene Rita. Ik heb geen sollicitatie gedaan naar een bepaalde functie daar mijn stage zou moeten verlopen onder het mum van verschillende functies.

ik ook om 10u maar bij iemand anders
hebt ge u super goed voorbereid?
ik zal totaal niet weten hoe je je op een stage gesprek moet voorbereiden
de top tien vragen die ze stellen op een sollicitatiegesprek volgens vacature.com, zijn niet van toepassing op een stagegesprek

Gromme
11 juli 2006, 20:04
Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken. Wees gewoon eerlijk, zelfzeker en positief.

Positief en eerlijk in de zin van.... bvb. je bent niet goed in frans (zoals mezelf), dat gewoon ook zeggen in het gesprek maar erbij vermelden dat je bereid bent om daar bvb. doorheen je stageperiode er lessen voor te volgen.
Een stagegesprek is eigenlijk vrij chill, maar het hangt af op welk niveau, bedrijf en functie enz...

Gewoon deftig kleden, beleefdheid telt.

Mag ik vragen welke richting je nu volgt en voor welke functie je zou gaan? Moet je ook in de kerkstraat? En hoe kom jij erop om bij A.I. te gaan?

+ op hun standaard 'in-te-vullen' c.v. heb ik gezegd dat deze onduidelijk is en eigenlijk niet beantwoord aan de noden van de gewenste informatie dat zij (A.I.) zouden moeten krijgen, min of meer dan toch.

Ik weet niet of je over mensenkennis beschikt maar een vleugje humor mits de sfeer het toelaat is zeker positief.

joeylee
11 juli 2006, 20:08
ik ga voor assistent beleidsmedewerker, ik ben van de rechten dus het is geen stage dat in mijn studies kadert want wij moeten geen stage doen

ik ben nogal sterk geïnteresseerd in de mensenrechtenproblematiek daarom heb ik gekozen voor AI

en yep ik moet ook naar de kerkstraat

ik vond hun standaardformulier ook beknopt maar misschien dat ze liever persoonlijk vragen stellen dan aflezen op een papiertje

Gromme
11 juli 2006, 20:30
In ieder geval al veel succes. En misschien komen we elkaar dit jaar dan wel meerdere keren tegen.

horse_99
12 juli 2006, 00:15
Vanaf 1 augustus deze zomer begint mijn stage bij Siemens (Herantals). Er moet een (redelijk groot) programma gemaakt worden in Java. Ik ga in Geel naar school (KHK) en volg een Bachelor in de Elektronica-ICT (afstudeerrichting ICT).

GenesisX
12 juli 2006, 00:43
Na de kerstvakantie stage in een bedrijf *duh* Heb al mail gezonden naar de CM en al gesprek gehad met een bedrijf hier 10 minuten van m'n deur. Maar daar willek nie echt gaan, lijkt me nie echt aangenaam. Hopelijk reageren die van de cm :sad:

Oja, 6e informaticabeheer.

stoica_dva
12 juli 2006, 02:35
Vanaf 1 augustus deze zomer begint mijn stage bij Siemens (Herantals). Er moet een (redelijk groot) programma gemaakt worden in Java. Ik ga in Geel naar school (KHK) en volg een Bachelor in de Elektronica-ICT (afstudeerrichting ICT).

En ik kom mijn stage doen in het KHK :D

Gromme
12 juli 2006, 11:48
Juist gesprek gehad bij A.I. en dat lijkt me wel heel goed te zitten. Heb joeylee (vanhierboven) ook ff snel ontmoet daar. Toen ik eerst binnenkwam had ik even mijn twijfels maar tijdens het gesprek verdwenen die al vrij snel.
Mijn stage-opdracht zou er uitbestaan om een act of conduct te ontwerpen, onderzoek te doen naar verschillende bedrijven (die donaties enz doen) en dan zou deze gebruikt worden door de gehele A.I. organisatie.

Jehovah's Witness
8 november 2013, 11:50
Momenteel nog druk aan het zoeken voor een stage in het tweede semester Accountancy-Fiscaliteit, maar vind echt niks meer... :sop:

aqw
8 november 2013, 13:51
7 jaar oude thread lol

samsonite
8 november 2013, 15:53
Momenteel nog druk aan het zoeken voor een stage in het tweede semester Accountancy-Fiscaliteit, maar vind echt niks meer... :sop:
Ik raad u aan om via goudengids mailadressen (60 tal zou voldoende moeten zijn) van accountantskantoren te verzamelen en vervolgens een standaardmail (ook telefoonnummer vermelden want de meesten zijn lui/hebben geen tijd om te mailen) te schrijven met uw CV in bijlage.

En deze mail liefst niet op een maandag of vrijdag te verzenden want dan is de kans groot dat ze het gaan uitstellen naar een ander moment wat als gevolg gaat geven dat ze het vergeten.

Ten vroegste zou ik dinsdag avond mailen. Maar zorg er wel voor dat je de volgende dag in de voormiddag vrij bent.

Jehovah's Witness
8 november 2013, 15:59
Ik raad u aan om via goudengids mailadressen (60 tal zou voldoende moeten zijn) van accountantskantoren te verzamelen en vervolgens een standaardmail (ook telefoonnummer vermelden want de meesten zijn lui/hebben geen tijd om te mailen) te schrijven met uw CV in bijlage.

En deze mail liefst niet op een maandag of vrijdag te verzenden want dan is de kans groot dat ze het gaan uitstellen naar een ander moment wat als gevolg gaat geven dat ze het vergeten.

Ten vroegste zou ik dinsdag avond mailen. Maar zorg er wel voor dat je de volgende dag in de voormiddag vrij bent.

Had ik al meerdere malen gedaan, en niet alleen in regio Gent. Ook 2x de lijst overlopen die we ter beschikking kregen van school, niks. Gelukkig nu via via nog ergens belandt, dus ben gelukkig geen -20% afgetrokken wegens het niet respecteren van de deadline. Wat dan ook direct op 'je glimlach van vandaag' topic gepost mag worden. :D

kil911ler
8 november 2013, 17:30
Vanaf februari ga ik 13 weken stage lopen bij Buurtwerk Dampoort (Gent). Ik studeer Sociaal Werk met afstudeerrichting Sociaal-Cultureel Werk ^^