PDA

Volledige versie bekijken : Terug studeren.

Tsommy
7 juli 2006, 18:14
Ik zal eerst beginnen met mijn situatie zo kort en bondig maar correct mogelijk uit te leggen. Ik ben 22 jaar en werk op dit moment al 2 jaar in een drukkerij in temse als drukker. Ik heb een diploma A2 Handel + getuigschrift bedrijfsbeheer. Ik ben na mijn middelbaar begonnen aan de opleiding MCT, maar ben moeten stoppen na enkele maanden wegens verschillende factoren waar ik het nu niet ga over hebben.

Ik zou dus in september terug studeren al is het hogeschool of iets van de VDAB. maar dan wel iets deftig waar ik iets aan heb en makkelijker aan een goede job kan geraken. Want het geen ik nu doe in 3 ploegen en het loon + het gebrek aan doorgroeimogelijkheden doen me de toekomst somber inzien. Ik moet wel kunnen stempelen want op mijn Ma moet ik niet rekenen want die kan dat financiëel niet aan. Dus Iemand enige suggesties wat mijn mogelijkheden zijn, wat websites met info of forums waar ik informatie kan verkrijgen.

Thx in advance

Hiapoe
7 juli 2006, 18:32
Waarom gade nie opnieuw MCT gaan doen dan? Ik vermoed dat de factoren die u toen tegenhielden nu opgelost zijn...

Als da echt is wat ge wilt doen, moogde daar nie over twijfelen.

En geld? Als ge geen steun krijgt van uw ouders, dan kunde beurs krijgen.

En tjah... als ge een goed leven wilt later me een toffe job en goed geld... dan gade der wa voor moeten over hebben nu. En daarmee bedoel ik: budgetteren gedurende den tijd da ge geen of weinig geld verdient. Werkske doen in het weekend, geen geld opdoen door uitgaan, joints, drank,... (of toch minimaal!!)
Als ge iets wilt, moet ge ook willen iets opofferen é...

Veel succes ermee. En vooral eerst afvragen wat ge WILT doen, en niet vertrekken van het punt: "Waar kan ik later veel geld mee verdienen".

Tsommy
7 juli 2006, 18:45
da is het grote probleem da ik ni goed weet wat ik wil en wa mijn mogelijkheden zijn. Kzijn genen dommerik maar ik heb het op t'school vroeger toch goed verkloot vind ik zelf. Maarja spijt komt te laat en das in het verleden en ik moetn u naar voor kijken.

2 many soldiers
7 juli 2006, 19:01
Leert u een knelpuntberoep bij de vdab vb lasser, schrijnwerker ... valt genoeg poen mee te verdienen (vooral zelfstandig)

Hiapoe
7 juli 2006, 20:24
da is het grote probleem da ik ni goed weet wat ik wil en wa mijn mogelijkheden zijn. Kzijn genen dommerik maar ik heb het op t'school vroeger toch goed verkloot vind ik zelf. Maarja spijt komt te laat en das in het verleden en ik moetn u naar voor kijken.

Ik merk da ge nie te veel zelfvertrouwen hebt... Trek u nie aan van uw verleden, daar kunt ge inderdaad niks meer aan veranderen. Maar omda ge het op school vroeger verkloot hebt, betekent nie da ge er nu tegenaan kunt gaan é!!

The sky is the limit!!

Maak uzelf geen blaaskes wijs in de zin van: "pfff ik zit nu in een shitty job in ploegensysteem en ik kan er niets aan doen en ik ga azo heel mijn leven slijten en kan niks veranderen,..."

Ge hebt uw leven in eigen handen en ge moet durven het es over een heel andere boeg te smijten!

Als ge bvb. iets me computers wilt doen, ga dan es naar Dublin, daar is veel werk in de informaticasector. Werk daar een jaartje of een paar jaartjes en kom dan terug met die ervaring en dan vind ge hier nen job met die internationale ervaring op zak! (ik heb het ook zo gedaan)

Ge kunt daar starten als IT Support medewerker, in een call center en netwerk certificaat halen en Microsoft certificaten halen... (als ge meer info wilt moet ge maar es me mij babbelen -> Hiapoe@hotmail.com op msn)
Wees gerust, ze hebben er daar te kort, dus zeker werk daar!
Ma ge ziet, ge moet er een totale ommesmijt van uw leven durven voor nemen... Es een avontuurke!!

TheCrow7
7 juli 2006, 20:50
Vergeet inderdaad je verleden en vergeet ook de mensen die je steeds terug aan dat verleden doen denken.

Je bent NOOIT te oud om te studeren. Ik ken wel iemand die vanachter in de 30 was toen ie terug ging studeren.

Wat je moet gaan studeren, daar kan niemand je raad in geven. Zet alles eens op een rij wat jij interessant vind en zet daarnaast alles wat je zou willen doen als jonb. Dan begin je lijntjes te trekken en te associëren.

@2 many soldiers: Uw avatar. Het is "een ode aan", niet "een ode voor".

Tsommy
8 juli 2006, 12:58
mja ik heb totaal geen technische achtergrond, kzou liever mijn hoofd gebruiken dan mijn handen

russian
9 juli 2006, 00:06
In elk geval is de motivatie er (merk ik), en je hebt het besef dat je in het verleden misschien een fout hebt begaan (en velen zien dat niet in). Je hebt in mijn ogen je eerste belangrijke stap reeds overwonnen.

Ik kan je geen concrete tips geven, maar wil je alle succes van de wereld wensen (en met zo'n attitude kom je er). Good luck m8!