PDA

Volledige versie bekijken : ATTN: Pas afgestudeerden - werkzoekers

*~Lientjeuhhh~*
4 juli 2006, 20:32
In navolging van m'n studenten-topic hierop het vervolg voor de afgestudeerden en degenen die op zoek zijn naar werk, of pas werk gevonden hebben :) Als je nog geen werk hebt, vertel dan waar je wilt werken...

Waar werk je?
Welk takenpakket?
Heb je snel werk gevonden?
Wat is je loon (als je dit kwijt wilt)?
Is dit de job van je dromen, of kijk je constant uit naar iets nieuws?

Ik zal zelf het goeie voorbeeld geven ;)

Waar werk je? Exselsia

Welk takenpakket? back-up receptioniste/telefoniste. Dit betekent dat ik op een soort van interim-basis wordt ingezet in bedrijven waar ze dus een receptioniste nodig hebben. Dit wel met een vast loon+ vast contract. Op dit moment werk ik de ganse maand juli bij Dexia verzekeringen in Brussel (met de vakantieperiode hebben ze daar volk tekort) en daarna weet ik wat m'n volgende opdrachten zijn.
Het kan dus bv ook dat ik 's ochtends opgebeld wordt om toch nog ergens anders in te springen.
Ze verwachten veel flexibiliteit en aanpassingsvermogen :) Ze hebben ook ingenieurs + ICT mensen in dienst, voor de geïnteresseerden http://www.exselsia.be/1_0.asp

Heb je snel werk gevonden? Heel snel, nog voor ik afgestudeerd was kreeg ik dagelijks mails en telefoontjes. Ik had maar te kiezen bij wijze van spreken.

Wat is je loon (als je dit kwijt wilt)? deze maand zal ik +- 1400 netto hebben. Thuis moet ik enkel de maaltijdcheques afgeven

Is dit de job van je dromen, of kijk je constant uit naar iets nieuws? Op dit moment is dit zeker de job van m'n dromen :) Ik zie mezelf dit nog een hele tijd doen. Misschien dat ik er anders over zal denken eens het gezinsleven eraan komt.

Nu jullie !

Fighting Hobbit
4 juli 2006, 21:52
Tof initiatief Lien... Ik ben og op zoek naar een vakantiejob als dat ook geldt, heb me ingeschreven bij randstad en ze zeiden me dat er wrs nog wel iets te vinden zou zijn voor begin september...

*~Lientjeuhhh~*
4 juli 2006, 21:54
Tof initiatief Lien... Ik ben og op zoek naar een vakantiejob als dat ook geldt, heb me ingeschreven bij randstad en ze zeiden me dat er wrs nog wel iets te vinden zou zijn voor begin september...werk vind je altijd :)

wa zoek je van vakantiejob ? Iets gerelateerd aan je studies ?

Boris Barowski
4 juli 2006, 21:57
@vakantiejob
ik heb gewoon veel personeelsdiensten gemaild, en ben zo aan administratief werk bij DHL geraakt (4km van de deur) ziet er nog toffe vakantiejob uit :)

en idd tof initiatief, ik hoop dak hier binnen 5 jaar ook kan posten :)

Myst!Q
4 juli 2006, 22:17
Vakantiejob hier :

Cmc : Compressor en machine controls.
Voorlopig pak ik daar goederen in omdat hun verpakker weggevallen is en alles dus een enorme achterstand heeft. In die 4 dagen tijd dat ik daar werk is dat ondertussen al heel goed bijgewerkt.

Naarmate de tijd vordert willen ze mij inzetten op een nieuw project in productie. Ik volg namelijk de juiste richting en probeer daar in het bedrijf een beetje in een goed daglicht te stellen omdat ik mijzelf daar wel zie werken als 1 van de herstellers in productie. Die mannen hebben echt ne coole job. Stukken/printplaten/centrales die niet werken na de productie moeten onderzocht worden en herstelt worden enzo.

En tot nu toe lukt mij dat vree goed, ze willen mij zelfs voor nog wa weken extra dus kben wel goe bezig.

:)

Fighting Hobbit
4 juli 2006, 22:24
werk vind je altijd :)

wa zoek je van vakantiejob ? Iets gerelateerd aan je studies ?
Neen, ben net afgestuurd aan het ASO, dus veel gerelateerde dingen vind je dan niet. Ik heb me opgegeven voor magazijnwerk, bandwerk, kantoorwerk en nog iets, maar dta ontglipt me even...

Qualistor
4 juli 2006, 22:27
Waar werk je?
Volgende week mag ik beginnen bij Perdu NV te Ichtegem, waar ik als technisch medewerker aan de slag mag ( voor R&D werk ). Kmocht daar beginnen omdat ik daar stage deed, en ze waren vrij tevreden van mij dusja ;) goed meegenomen!

Welk takenpakket?
Vooral R&D werk voor het opzoeken van nieuwe dingen, ideeën opdoen, naar de concurrentie kijken, ontwerpen enzo .. dit allemaal in het genre voor het automatiseren van landbouwmachines (ben afgstudeerd als bachelor elektromechanica)

Sebito presto .. tijdens m'n stage al een voorlopig contract enzo getekend, dus werkzekerheid had ik al .. desondanks ook massa's emails & telefoons gekregen van bedrijven & interims enzo .. eigenlijk keuze genoeg :d

Loon zal bij mij 2000€ bruto / ong 1400€ netto zijn .. en thuis moet ik 'voorlopig' niets afgeven..

Dat zal ik volgende week snel genoeg merken .. maar tijdens m'n 4 weken stage heb ik me wel geamuseerd, en het werk is leuk & afwisselend dusja, ben tevreden!

grtz

Myst!Q
4 juli 2006, 22:52
Neen, ben net afgestuurd aan het ASO, dus veel gerelateerde dingen vind je dan niet. Ik heb me opgegeven voor magazijnwerk, bandwerk, kantoorwerk en nog iets, maar dta ontglipt me even...

Bandwerk is echt retesaai jong. :)

Parnakra
4 juli 2006, 23:01

Maar het moet gedaan worden en het is één van de makkelijkste jobs om vast te krijgen als student.

Zelf werk ik normaal van 7 augustus t.e.m. 1 september in Ardo. (diepvriesgroentenbedrijf te Ardooie) 'k Heb me ook opgegeven om in juli te gaan werken, maar aangezien het daar dan voor 99% stil ligt, is er daar niet veel kans toe.

Zit btw in de nacht, dus vier weken doorbijten en daarna veel geld incasseren. \o/

Ether
4 juli 2006, 23:27
@vakantiejob
ik heb gewoon veel personeelsdiensten gemaild, en ben zo aan administratief werk bij DHL geraakt (4km van de deur) ziet er nog toffe vakantiejob uit :)

en idd tof initiatief, ik hoop dak hier binnen 5 jaar ook kan posten :)

Administratief werk betaald meestal wel slecht :p
@Lientjeuh: wel mooie verdienste om als startloon te hebben :) En lijkt me wel nog een afwisselende job

*~Lientjeuhhh~*
5 juli 2006, 07:20
Administratief werk betaald meestal wel slecht :p
@Lientjeuh: wel mooie verdienste om als startloon te hebben :) En lijkt me wel nog een afwisselende job Ik ben er ook heel erg tevreden mee :D That usually shuts people up wanneer ze weer beginnen zagen over het beroep receptioniste/telefoniste. Ze denken nog steeds dat het enkel wat mooi wezen is en je nagels lakken :p

In de volgende maanden krijg ik nog een premie van +- 550 euro van vadertje Staat omdat het een knelpuntberoep is :D

Ik heb als vakantiejob +- 6 jaar altijd bij KBC Autolease gewerkt en da betaalde toch wreed goed voor wat je eigenlijk maar moest doen hoor.

Voorlopig lijkt het alsof die van hogeschool precies sneller aan werk graken, komaan uniefers !

Anoniem0
5 juli 2006, 08:30
In navolging van m'n studenten-topic hierop het vervolg voor de afgestudeerden en degenen die op zoek zijn naar werk, of pas werk gevonden hebben :) Als je nog geen werk hebt, vertel dan waar je wilt werken...

Waar werk je?
Welk takenpakket?

Ik zal zelf het goeie voorbeeld geven ;)

Waar werk je? Exselsia

Welk takenpakket? back-up receptioniste/telefoniste. Dit betekent dat ik op een soort van interim-basis wordt ingezet in bedrijven waar ze dus een receptioniste nodig hebben. Dit wel met een vast loon+ vast contract. Op dit moment werk ik de ganse maand juli bij Dexia verzekeringen in Brussel (met de vakantieperiode hebben ze daar volk tekort) en daarna weet ik wat m'n volgende opdrachten zijn.
Het kan dus bv ook dat ik 's ochtends opgebeld wordt om toch nog ergens anders in te springen.
Ze verwachten veel flexibiliteit en aanpassingsvermogen :) Ze hebben ook ingenieurs + ICT mensen in dienst, voor de geïnteresseerden http://www.exselsia.be/1_0.asp

Heb je snel werk gevonden? Heel snel, nog voor ik afgestudeerd was kreeg ik dagelijks mails en telefoontjes. Ik had maar te kiezen bij wijze van spreken.

Wat is je loon (als je dit kwijt wilt)? deze maand zal ik +- 1400 netto hebben. Thuis moet ik enkel de maaltijdcheques afgeven

Is dit de job van je dromen, of kijk je constant uit naar iets nieuws? Op dit moment is dit zeker de job van m'n dromen :) Ik zie mezelf dit nog een hele tijd doen. Misschien dat ik er anders over zal denken eens het gezinsleven eraan komt.

Nu jullie !

lien oppassen met dat interim loon. je vakantiegeld zit daarbij.. dus als je het jaar daarop vast werkt heb je nog steeds geen recht op vakantiegeld.(how lame can it be)
k deed ook eerst interim en daarna vast. ook bediende
loon ging van 1450 interim naar 1300 zonder maaltijdcheques. :(

FeNiX4LiFe
5 juli 2006, 08:57
Ben net afgestudeerd als Industrieel Ingenieur Informatica

Waar werk je?
Voor het moment nergens. Behalve als je de tuin water geven als werk aanziet :)

Voor het moment niks interessants gevonden. Heb wel een contractvoorstel gekregen. Heb nog tijd om deze te bekijken daar hun HR nog een week op vakantie is. ( Zal dus resterende vragen daarover beantwoorden )
Uiteindelijk maar 1 telefoontje gehad en op de hand te tellen aantal mails. Bijna niks dus.

Welk takenpakket?
Helpdesk gedoe met soms wat web ontwikkeling

Dit zou op 1750€ brutto komen. ( 1100 netto ofzo )

Niet echt nee. Maar gezien de vraag naar ons laag is heb je niet veel keuze. Als ik dit kies dan is het allesinds om tussentijds iets anders te zoeken en tegelijk wat extra cursussen te volgen.

*~Lientjeuhhh~*
5 juli 2006, 17:44
lien oppassen met dat interim loon. je vakantiegeld zit daarbij.. dus als je het jaar daarop vast werkt heb je nog steeds geen recht op vakantiegeld.(how lame can it be)
k deed ook eerst interim en daarna vast. ook bediende
loon ging van 1450 interim naar 1300 zonder maaltijdcheques. :(lees eens goed :)

ik heb een vast contract + loon, maar het werk da ik doe, lijkt heel erg op interims (vaak ergens anders ingezet worden), maar exselsia is geen interimkantoor hoor :)

SephirothSnake
5 juli 2006, 17:50

Waar werk je?

Voor het moment niks interessants gevonden. Heb wel een contractvoorstel gekregen. Heb nog tijd om deze te bekijken daar hun HR nog een week op vakantie is. ( Zal dus resterende vragen daarover beantwoorden )
Uiteindelijk maar 1 telefoontje gehad en op de hand te tellen aantal mails. Bijna niks dus.

Welk takenpakket?

Niet echt nee. Maar gezien de vraag naar ons laag is heb je niet veel keuze. Als ik dit kies dan is het allesinds om tussentijds iets anders te zoeken en tegelijk wat extra cursussen te volgen.

Alé nu, ik dacht dat ze veel ingenieurs zochten.
Wel balen.

FeNiX4LiFe
5 juli 2006, 17:54
Alé nu, ik dacht dat ze veel ingenieurs zochten.
Wel balen.
Ze vragen er wel maar meestal is het minstens 3 tot 5 jaar ervaring. De echte beginnersplekken zijn ontzettend schaars.

Heb vandaag 2 extra mails gehad. Wel vanuit Brussel

Ether
5 juli 2006, 19:03
Dan zou je beter nu nemen wat je kan he, om aan die noodzakelijke ervaring te geraken.

jvc
5 juli 2006, 20:00

Waar werk je?

Welk takenpakket?

Ligt het 'minimumloon' van een industrieel ingenieur niet hoger dan 1750€ bruto?

Inv`
5 juli 2006, 20:25
Ik werk momenteel een maand bij continental, bureauwerk, 1800 netto in de maand :)

*~Lientjeuhhh~*
5 juli 2006, 20:26
Ik werk momenteel een maand bij continental, bureauwerk, 1800 netto in de maand :)1800 netto voor bureauwerk ?

specificieer eens :p denk dat velen dat hier willen weten

Inv`
5 juli 2006, 20:44
ja gewoon vakantiewerk :)

productiemodellen opstellen voor abs - systemen, werken met het office pakket

8uur per dag

gewoon mij ingeschreven in een interim, en khad het

Boris Barowski
5 juli 2006, 20:48
das wel veel voor administratief werk idd :)

Inv`
5 juli 2006, 20:51
excuses, het is dus 1700 euro !

wat nog steeds goed is :)

sir oinksalot
5 juli 2006, 20:59
pas afgestudeert van het middelbaar (6 kantoor, geen 7de gaan doen omdat ik niets in de sector wou doen) ongeveer een week later werk ik al via interim maar wel met betrekking tot vast werk in een magazijn, heel fijn werk imo, uurloon ligt aan €11,.. per uur, maar er worden wel heel wat overuren gedaan

viewer
5 juli 2006, 21:17
huidig weekendwerk: openhouden van een paardenmolen. I love it, degelijk loon, lichtste arbeid of all times.

En tijdens de vakantie gaan kuisen, licht werk en 10.5 euro/uur. ik begin morgen :p

Nuja, een beetje geld opzij leggen voor volgend jaar :p

Atrox
5 juli 2006, 21:21
Werk als student in een doe-het-zelf-zaak. Help de magazijniers en vul de rekken aan etc ...
Vriendelijke mensen, kort bij thuis, ... ma toch geen simpel werk.
Dat is daar om te stikken van de hitte en telkens heen en weer lopen. Ai, ai men voeten altijd als ik thuis ben :p

devilface
5 juli 2006, 21:49
Ligt het 'minimumloon' van een industrieel ingenieur niet hoger dan 1750€ bruto?
Niet elk bedrijf volgt de loonbarrema's. Het is ook zo dat niet elke ingenieur even veel verdient. Ind Ing Informatica zijn nu eenmaal niet echt populair. Meestal neemt een bedrijf gewoon een informaticus aan. Andere ingenieurs(elektromechanica,chemie,elektronica,bou wkunde,...) vinden dan weer betrekkelijk makkelijk werk/beter loon.

Maar €1750 brutto als startersloon is niet slecht hoor.

Jonkheer2
5 juli 2006, 23:38
Met €1750 bruto zit je echt wel op het aller, maar dan ook aller laagste loonschaaltje voor een startende ingenieur hoor. Ik zeg dit niet om u te bekritiseren, maar gewoon om u te laten weten dat je waarschijnlijk makkelijk meer kan verdienen ergens anders.

cura
6 juli 2006, 01:33
Met €1750 bruto zit je echt wel op het aller, maar dan ook aller laagste loonschaaltje voor een startende ingenieur hoor. Ik zeg dit niet om u te bekritiseren, maar gewoon om u te laten weten dat je waarschijnlijk makkelijk meer kan verdienen ergens anders.
voor een ongehuwd persoon van rond de 21 is dit ongeveer wel een normaal loon voor ingenieur tegenwoordig hoor

het stijgt gewoon veel sneller dan vroeger, maar begint lager
wss voor mensen te motiveren om langer te blijven werken ofzo

FeNiX4LiFe
6 juli 2006, 08:34
Dan moet ge ook ergens anders iets vinden. Dan nog liever tussentijds dit doen en tegelijk ( na zes maand ofzo ) ander werk zoeken. Kwestie om niet een maand of 2 te koekeloeren.

Om preciezer te zijn. Dit is loon tijdens eerste 6 maand van proefperiode. Als ik me niet vergis is het na 6 maand of + wagen 500€/maand of loonsverhoging. Dan komt er elk jaar een correctie naar prestatie enzo. Maar op voorhand onmogelijk te zeggen. Maar uiteindelijk is het toch niet echt wat ik zoek. Deze middag eens naar een bankske. Ze hebben daar starterjobkes.

Ind Ing Informatica zijn nu eenmaal niet echt populair.Onbekend is onbemind van een tot dit jaar exclusieve richting

Fighting Hobbit
6 juli 2006, 10:18
Maar het is wel goed betlaad en er is veel aanbod in dat soort werk en als je nu nog op zoek bent naar werk is dat laatste ook wel belangrijk.

LeSec
6 juli 2006, 11:19
Vakantiejob: 2 weekskes op FOD Economie \o/
m.a.w. niets doen en veel betaald krijgen :D

metaphore
6 juli 2006, 11:25
ofwel doe ik wat extra dagen in de mc donalds van de vakantie
tegen 9€ per uur kunt ge nie sukkelen vind ik :p
das daar heel leuk werk, ik kan daar mijn eigen uren kiezen en de dagen waarop ik wil werken
(ik werk daar dus normaal op zondagen in het jaar)

anders als het nog mogelijk is ga ik na mijn stage nog 2 weken werken in het ziekenhuis als verpleger :)
handig voor extra ervaring op te doen, en ge wordt er dan nog voor betaald ook

PinO
6 juli 2006, 13:54
voor een ongehuwd persoon van rond de 21 is dit ongeveer wel een normaal loon voor ingenieur tegenwoordig hoor

het stijgt gewoon veel sneller dan vroeger, maar begint lager
wss voor mensen te motiveren om langer te blijven werken ofzo

Probeer eens bij de Big Four te solliciteren. Die zoeken constant naar nieuwe mensen om hun IT-afdeling te versterken. Loon schommelt rond de 2000€ + wagen + laptop ...

*~Lientjeuhhh~*
6 juli 2006, 21:13
Probeer eens bij de Big Four te solliciteren. Die zoeken constant naar nieuwe mensen om hun IT-afdeling te versterken. Loon schommelt rond de 2000€ + wagen + laptop ...Wie/wat zijn de Big Four ? Of stel ik nu de domste vraag ever ? :$

Ether
6 juli 2006, 22:57
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Four_auditors

Zoalsek dacht dus, 4 grote consultancy firms:

PWC, Deloitte, Ernst & Young, KPMG

Lijken mij wel lekkere jobs daar :)

cura
6 juli 2006, 23:55
Probeer eens bij de Big Four te solliciteren. Die zoeken constant naar nieuwe mensen om hun IT-afdeling te versterken. Loon schommelt rond de 2000€ + wagen + laptop ...
mja
ieder zn eigen voorkeur
maar het zal eerder zijn
2000€ + wagen + laptop - life

ik zou mezelf nu niet echt ambitieloos noemen, maar ik heb geen zin om constant te werken voor meer geld en zo niet eens tijd hebben om het geld op te doen..
soit, begrijp me nie verkeerd, ik heb nieks tegen mensen die dit wel doen hé, is gewoon kwestie van voorkeur
er is een gulden middenweg die je volgens mij moet vinden tussen inkomsten en vrije tijd, en ik weet van mezelf dat dit midden dichter ligt bij vrije tijd dan bij inkomsten :P

Boris Barowski
7 juli 2006, 00:58
PWC, Deloitte, Ernst & Young, KPMG

een van mijn beste vrienden heeft 5 jaar bij PWC gewerkt en is daar nu weggegaan :)
qua opleiding na u unif is da idd wel zeer goe

Ether
7 juli 2006, 11:38
een van mijn beste vrienden heeft 5 jaar bij PWC gewerkt en is daar nu weggegaan :)
qua opleiding na u unif is da idd wel zeer goe

Jaat mja, wel massa's competitief e natuurlijk, je zit daar met allemaal vers afgestudeerden die willen tonen wat ze waard zijn enzo

En zoals cura zegt, ik zou ook graag nog wa leven hebben :p

Santa
7 juli 2006, 11:58
Mn pa werkt ook sosm voor Price Waterhouse Coopers en das idd wel vetbetaald naart schijnt.. maar best freelance werken ^^

Hiapoe
7 juli 2006, 12:08
1 februari begonnen:

Waar werk je? Een van de grootste elektriciteit/nutsvoorzieningsbedrijf van de wereld. (Staat in contract dat ik het niet op publieke fora mag vernoemen, sorry dus...

Welk takenpakket? Servers bestellen en aan anderen delegeren dat ze ze moeten installeren :D

Heb je snel werk gevonden? 1 sollicitatie gedaan en kheb den job...

Wat is je loon (als je dit kwijt wilt)? 2368€ bruto (+13e maand, 14e maand, vakantiegeld, dividenduitkering, maaltijdcheques, internet thuis betaald, 30% korting op elektriciteitsrekening, laptop, gsm, treinabonnement en nog wel een paar dingen...)

Is dit de job van je dromen, of kijk je constant uit naar iets nieuws? Ik zit hier wel goed nu ja... but who knows wat de toekomst brengt...

Santa
7 juli 2006, 12:09
1 februari begonnen:

Waar werk je? Een van de grootste elektriciteit/nutsvoorzieningsbedrijf van de wereld. (Staat in contract dat ik het niet op publieke fora mag vernoemen, sorry dus...

Welk takenpakket? Servers bestellen en aan anderen delegeren dat ze ze moeten installeren :D

Heb je snel werk gevonden? 1 sollicitatie gedaan en kheb den job...

Wat is je loon (als je dit kwijt wilt)? 2368€ bruto (+13e maand, 14e maand, vakantiegeld, dividenduitkering, maaltijdcheques, internet thuis betaald, 30% korting op elektriciteitsrekening, laptop, gsm, treinabonnement en nog wel een paar dingen...)

Is dit de job van je dromen, of kijk je constant uit naar iets nieuws? Ik zit hier wel goed nu ja... but who knows wat de toekomst brengt...
Amai das al heel lekker. Wat heb je gestudeerd? Iets van werk hiervoor gedaan? Graden behaald ofzo?

Toeriest
7 juli 2006, 12:54
Mn pa werkt ook sosm voor Price Waterhouse Coopers en das idd wel vetbetaald naart schijnt.. maar best freelance werken ^^
't schijnt da ze daar juist zuinig zijn met het betalen :s

Heb daar vakantiewerk gedaan (archivering) kreeg denk ik ht minimum da een jobstudent kon krijgen maarja das wel verschil. Ma hoorde het ook van mensen die daar vast werkten. Ik was toen wel nog ma 16jaar maw eerste jaar vakantiewerk

Santa
7 juli 2006, 12:57
Oink.. mss voor vastwerkenden, maar voor de zaken die hij ervoor doet denk ik toch niet ze ^^

Hiapoe
7 juli 2006, 13:07
Amai das al heel lekker. Wat heb je gestudeerd? Iets van werk hiervoor gedaan? Graden behaald ofzo?

Afgestudeerd in juni 2004: bachelor toegepaste informatica met grote onderscheiding en 17/20 voor mijn stage/eindwerk.

Dan 1,5 jaar in Dublin gewoond en voor HP gewerkt, en nu dus sinds 1 februari terug in Belgie. (In Brussel)

PinO
7 juli 2006, 13:36

Heb daar vakantiewerk gedaan (archivering) kreeg denk ik ht minimum da een jobstudent kon krijgen maarja das wel verschil. Ma hoorde het ook van mensen die daar vast werkten. Ik was toen wel nog ma 16jaar maw eerste jaar vakantiewerk

dit is wat junior consultants krijgen:

2000 bruto+dagvergoeding+gsm onkosten+wagen

toch een mooi loon hoor

Santa
7 juli 2006, 13:43
Afgestudeerd in juni 2004: bachelor toegepaste informatica met grote onderscheiding en 17/20 voor mijn stage/eindwerk.

Dan 1,5 jaar in Dublin gewoond en voor HP gewerkt, en nu dus sinds 1 februari terug in Belgie. (In Brussel)
De kracht van de graad :)

Hiapoe
7 juli 2006, 13:47
De kracht van de graad :)

Yep, kben ik nie speciaal slimmer of beter dan een ander anders zenne ;)
Begot, kzit hier op het telenet forum op mijn werk ;)

Santa
7 juli 2006, 13:55
Grappig dat bepaalde mensen de kracht van de graad of van de multiple diploma's zo hard onderschatten..
Een jurist met voldoening zal ook een mietenjobke hebben 95% van de tijd, terwijl een met onderscheiding en een tweede diploma al veel easier aan een lekkere job zal geraken

Hiapoe
7 juli 2006, 15:28
Grappig dat bepaalde mensen de kracht van de graad of van de multiple diploma's zo hard onderschatten..
Een jurist met voldoening zal ook een mietenjobke hebben 95% van de tijd, terwijl een met onderscheiding en een tweede diploma al veel easier aan een lekkere job zal geraken

inderdaad. In Dublin heb ik ook mijn Netwerk+ certificaat behaald en een MCP voor Windows 2003 server + de internationale ervaring bij een wereldbekende multinational... elke job ligt dan klaar voor u ;)

Maja, ge moet er de 'opoffering' voor kunnen/willen doen van een jaarke of enkele jaarkes int buitenland te gaan werken...

Messias.
7 juli 2006, 16:22
Onbekend is onbemind van een tot dit jaar exclusieve richting
Waar kan je dan sinds dit jaar die richting nog volgen?

NapalmBenny.
7 juli 2006, 16:42

Ook toep informatica hier, maar damn ik zit niet op't niveau :s. Wil ook uw leuke speeltjes die je van't bedrijf krijgt :sop: .

Nu heb ik 2 sollicitaties lopen, ik maak bij beide zeer veel kans, omdat er blijkbaar amper kandidaten zijn, en bij de ene vacature solliciteer ik dan nog intern :D.

Een sollicitatie als data-analist, de ander als pc-programmeur. Het liefst zou ik dus pc-programmeur willen worden, :D:D:D, maar't probleem is dat dat maar een klein bedrijfje is, telt maar 40 man :s. Die data-analist vacature hoort bij mijn huidig bedrijf, wat een Amerikaanse Multinational is en 1000 man telt. Die multinational geeft gewoon zekerheid, die staat er binnen 40 jaar nog, dat klein bedrijfje geeft zo'n gevoel van onzekerheid, wat binnen 10 jaar?? En tussen die 1000 man kan ik doorgroeien, tussen die 40 anderen, zal ik op hetzelfde punt blijven hangen. Ik weet echt niet wat kiezen :s, pc-programmeur staat me meer aan, maar het ene bedrijf ligt me dan weer beter.

En heb jij dan werkelijk ooit iets van netwerken begrepen?? :D:D

Hiapoe
7 juli 2006, 18:23
Ook toep informatica hier, maar damn ik zit niet op't niveau :s. Wil ook uw leuke speeltjes die je van't bedrijf krijgt :sop: .

Nu heb ik 2 sollicitaties lopen, ik maak bij beide zeer veel kans, omdat er blijkbaar amper kandidaten zijn, en bij de ene vacature solliciteer ik dan nog intern :D.

Een sollicitatie als data-analist, de ander als pc-programmeur. Het liefst zou ik dus pc-programmeur willen worden, :D:D:D, maar't probleem is dat dat maar een klein bedrijfje is, telt maar 40 man :s. Die data-analist vacature hoort bij mijn huidig bedrijf, wat een Amerikaanse Multinational is en 1000 man telt. Die multinational geeft gewoon zekerheid, die staat er binnen 40 jaar nog, dat klein bedrijfje geeft zo'n gevoel van onzekerheid, wat binnen 10 jaar?? En tussen die 1000 man kan ik doorgroeien, tussen die 40 anderen, zal ik op hetzelfde punt blijven hangen. Ik weet echt niet wat kiezen :s, pc-programmeur staat me meer aan, maar het ene bedrijf ligt me dan weer beter.

En heb jij dan werkelijk ooit iets van netwerken begrepen?? :D:D

Ik wel tamelijk werkzeker nu, bedrijf van 200 000 werknemers :D

Data analist kan wel nogal saai zijn denk ik, dus als ik van u was zou ik ook voor programmeur gaan eerder dan data analist... maar ik zit idd meer in de server-netwerken kant van de informatica... We hebben hier een stuk of 1000 windows servers die we beheren. Ik stuur ongeveer 20 mensen aan die het werk zelf doen. Ik installeer het netwerk en de servers dus wel niet zelf. Maar ik ga wel mee naar de serverroom en zo zenne... af en toe zelf iets mee doen :p
Ik ben ook domain admin en server admin op alle servers :D

Dusja, ik snap wel wat van netwerken hehe :)

NapalmBenny.
7 juli 2006, 22:14
Ik wel tamelijk werkzeker nu, bedrijf van 200 000 werknemers :D

Data analist kan wel nogal saai zijn denk ik, dus als ik van u was zou ik ook voor programmeur gaan eerder dan data analist... maar ik zit idd meer in de server-netwerken kant van de informatica... We hebben hier een stuk of 1000 windows servers die we beheren. Ik stuur ongeveer 20 mensen aan die het werk zelf doen. Ik installeer het netwerk en de servers dus wel niet zelf. Maar ik ga wel mee naar de serverroom en zo zenne... af en toe zelf iets mee doen :p
Ik ben ook domain admin en server admin op alle servers :D

Dusja, ik snap wel wat van netwerken hehe :)

mja ik bedoelde die 1000 werknemers lokaal :p, maar dan komen we nog ni aan 200000 denk :s (lol tenzij je die lage loonlanden meerekend), ofwel werk jij voort leger ofwel in de porno-industrie?? :p

Mja, data analist is idd saai, echt geen beroep dat je met een droge neus kan uitoefenen.

Netwerken, na cisco heb ik er een sterke afkeer van gekregen.

Bonk
8 juli 2006, 20:33
Ik werk maandje id spar te bredene (vakantiejob dus)

Meest chill werk :), betaald niet super maar ik doe het graag en het is niet zwaar enzo. Je bent hele dag bezig, kan beetje babbelen met maten (die bij me werken :p) je ziet veel mensen en vooral lekkere wijven ^^

Vooral aanvullen/kassa/slenteren ^^

Ether
8 juli 2006, 21:52
1 februari begonnen:

Wat is daar in godsnaam het nut van? :s
En kdenk niet dat ze hier informanten hebben rondlopen ofzo zu :p

Santa
8 juli 2006, 22:14
En kdenk niet dat ze hier informaten hebben rondlopen ofzo zu :p
Het woord is 'informatici' en er zitten hier wel pakje informatici in spe ze :p
Enneuh kheb da nogal pak gehoord ze dat men het bedrijf niet mocht vermelden, om slechte reclame te voorkomen zeker, om ethische redenen,. ...

LeSec
8 juli 2006, 22:57
Het woord is 'informatici' en er zitten hier wel pakje informatici in spe ze :p
Enneuh kheb da nogal pak gehoord ze dat men het bedrijf niet mocht vermelden, om slechte reclame te voorkomen zeker, om ethische redenen,. ...

Hij bedoelde denk ik informanten :p

in·for·mant (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die inlichtingen verstrekt => zegsman

Da lijkt me het enige logische te zijn gezien de context :p

Santa
8 juli 2006, 22:59
Hij bedoelde denk ik informanten :p

in·for·mant (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die inlichtingen verstrekt => zegsman

Da lijkt me het enige logische te zijn gezien de context :p
Ahja haha true, efkes ni goed in context geplaats.. ik dacht tis Ether, zal wel weer marginaal fout zijn :unsure:

russian
9 juli 2006, 00:24
Ik ben m'n eerste jaar doctoraat bezig: 1465 euro netto en 1465 euro vakantiegeld (heck: ik betaal geen belastingen). Het zijn geen fortuinen maar ik ben tevreden.

Kreek
9 juli 2006, 00:48
en doctoraat in welke richting? :)

Ether
9 juli 2006, 11:05
Doctoraat betaalt nu misschien niet overdreven zot, maar later zal em da wel vanzelf terug betalen e :)

En ik bedoelde inderdaad informanten :p

Hiapoe
9 juli 2006, 15:34
En kdenk niet dat ze hier informanten hebben rondlopen ofzo zu :p

De reden daarvoor is wel te verstaan zenne:

Als ge in Google de naam van het bedrijf intypt willen ze nie dat er toevallig een games forum bovenaan de lijst komt of zo, snappie ;) laat staan een ander soort forum! ;)

Ether
9 juli 2006, 16:52

Als ge in Google de naam van het bedrijf intypt willen ze nie dat er toevallig een games forum bovenaan de lijst komt of zo, snappie ;) laat staan een ander soort forum! ;)

Kdenk niet dat er veel sites naar jouw post zullen verwijzen hoor :p (enfin ja, zo werkt google toch)
En zo'n groot bedrijf zal hier ooit wel al eens vermeld zijn in een of andere post he :)
Nua ja :D

Feignasse
9 juli 2006, 22:06
Suez? :D

LeSec
9 juli 2006, 23:21
Suez? :D

Kstel voor dat iedereen deze post quote? :unsure:
Kunnen wij op zijn jobke azen ;)

Hiapoe
10 juli 2006, 09:57
hahaha, ik heb niks gezegd é! :p Dat anderen de naam van mijn bedrijf op fora posten, daar staat niks van in mijn contract ;)

Ether
10 juli 2006, 10:52
Zet het in een spoiler? :unsure:

Hiapoe
10 juli 2006, 11:01
Een spoiler in de broncode is niet echt onzichtbaar hoor... das gewoon de achtergrond kleur die identiek is aan de voorgrondkleur :p

Dus voor zoekmachines maakt dat niks uit :)

QplQyer
10 juli 2006, 12:03

Heeft het niet eerder met veiligheid te maken?
Social engineering wordt een pak makkelijker met een naam van een werknemer (zeker van de netwerkadministrator) en daarbovenop zou men, wanneer men naam en bedrijf weet en men ziet een vraag omtrent bepaalde software op een forum van jou, heel snel kunnen weten welke versie er draait in dat bedrijf, of toch enigszins vitale data te weten kunnen komen omtrent de netwerkbeveiligingsstructuur in je bedrijf.

Ether
10 juli 2006, 12:38
Ah ja, kheb daar iets van gelezen in 1 of andere Franse tekst die we moesten lezen :)