PDA

Volledige versie bekijken : Studierichting Multimedia-Technieken

w3bb3r
3 juli 2006, 22:29
yeepz,

kben vanplan om volgend jaar misschien het 5de multimedia-technieken te doen.
maar ik zou graag wat informatie hebben wat ze daar eigelijk degelijk doen en niet al die fabeltjes van game design ofzo :p
zijn er al mensen die 'ervaring' hebben binnen deze richting?

zijn de taal-vakken moeilijk? want ben niet echt goed in talen

ik heb 1jaar industrieel wetenschappen gedaan, dan 3 jaar Elektro-mechanica, dit jaar heb ik Informaticabeheer gedaan :)

mvg w3bb0r

NSA.Rhinox
4 juli 2006, 09:21
MMT is een grafische richting, geen informaticarichting. Tis vooral dingen ontwerpen: flyers, websites, affiches,... Game design ziet ge enorm beperkt int 6e als ge geluk hebt.

Wat ziet ge int vijfde...?
-Photoshop
-Imageready
-Dreamweaver
-Illustrator
-Premiere
-Nog een programma van adobe waardak de naam nimeer weet

Taalvakken zijn ni moeilijk. Ge hebt twee uur frans, twee uur nederlands, twee uur engels en een uur duits per week dus da valt wel goe mee. Voor duits moet ge ook gene schrik hebben want ge vertrekt vanaf 0. (letterlijk want ge begint me die Zahlen ^^)

Wiskunde was voor mij iets moeilijker naart einde toe. Int begin ziede grafieken, beetje herhaling vant vierde denk ik. Naart einde toe gaat ge economische wiskunde doen. Maar als ge dervoor goe waart in wiskunde dan zal da geen probleem zijn.

Voor de rest ist aangeraden da ge creatief zijt, da ge kunt tekenen en da ge rap me alles weg zijt (van programma's), en vooral da ge het graag doet.

Het gevaarlijke aan deze richting is de extreem grote vrijheid da ge krijgt. Ge hebt nen eigen laptop die ge elken dag meebrengt naar de les. Daar leggen ze u uit hoe het moet en voor de rest verwachten ze dat ge da thuis oefent tot ge het kunt. Speelt gij tussendoor spellekes? Geen probleem, maar zie dat ge het kunt opt einde vant jaar. Verwacht ook ni dat ze veel eieren onder uw gat gaan leggen. Als er iets ni duidelijk is dan verwachten ze da GIJ uitleg ga vragen. Ook heel belangrijk is dat u opt einde vant jaar een grote gecombineerde taak te wachten staat. Een opdracht waarvoor ge elk programma tot in detail van buiten moet kennen. En nu ik da zeg schiet mij nog iets te binnen. Opt examen durven ze al wel eens dingen vragen die ze ni in de les hebben laten zien.

Dit alles is ni om u te ontmoedigen, maar de harde realiteit. Ik hoop dat ge er iets mee bent.

Poppel
4 juli 2006, 13:01
yeepz,

kben vanplan om volgend jaar misschien het 5de multimedia-technieken te doen.
maar ik zou graag wat informatie hebben wat ze daar eigelijk degelijk doen en niet al die fabeltjes van game design ofzo :p
zijn er al mensen die 'ervaring' hebben binnen deze richting?

zijn de taal-vakken moeilijk? want ben niet echt goed in talen

ik heb 1jaar industrieel wetenschappen gedaan, dan 3 jaar Elektro-mechanica, dit jaar heb ik Informaticabeheer gedaan :)

mvg w3bb0r
haha

da treft, kheb da dit jaar gedaan en wss blijf ik toch plakken. Kheb 3 herexamens.

Taal vakken zijn heel gemakkelijk. Frans, engels en nederlands. (als je niet goed bent in talen zul je natuurlijk wel moeten studeren..)

Wiskunde was bij ons 4 uur en relatief moeilijk eigenlijk.

Het multimedia gedeelte, bij ons leer je websites ontwerpen met dreamweaver, je leert met Flash 8 of MX werken. Je leert dingens ontwerpen zoals drieluikjes en huisstijlen. Op zich een hele leuke richting. Maar zeker niet onderschatten.. :)

Poppel
4 juli 2006, 13:04
MMT is een grafische richting, geen informaticarichting. Tis vooral dingen ontwerpen: flyers, websites, affiches,... Game design ziet ge enorm beperkt int 6e als ge geluk hebt.

-Photoshop
-Imageready
-Dreamweaver
-Illustrator
-Premiere

Taalvakken zijn ni moeilijk. Ge hebt twee uur frans, twee uur nederlands, twee uur engels en een uur duits per week dus da valt wel goe mee. Voor duits moet ge ook gene schrik hebben want ge vertrekt vanaf 0. (letterlijk want ge begint me die Zahlen ^^)

Wiskunde was voor mij iets moeilijker naart einde toe. Int begin ziede grafieken, beetje herhaling vant vierde denk ik. Naart einde toe gaat ge economische wiskunde doen. Maar als ge dervoor goe waart in wiskunde dan zal da geen probleem zijn.

Voor de rest ist aangeraden da ge creatief zijt, da ge kunt tekenen en da ge rap me alles weg zijt (van programma's), en vooral da ge het graag doet.

Het gevaarlijke aan deze richting is de extreem grote vrijheid da ge krijgt. Ge hebt nen eigen laptop die ge elken dag meebrengt naar de les. Daar leggen ze u uit hoe het moet en voor de rest verwachten ze dat ge da thuis oefent tot ge het kunt. Speelt gij tussendoor spellekes? Geen probleem, maar zie dat ge het kunt opt einde vant jaar. Verwacht ook ni dat ze veel eieren onder uw gat gaan leggen. Als er iets ni duidelijk is dan verwachten ze da GIJ uitleg ga vragen. Ook heel belangrijk is dat u opt einde vant jaar een grote gecombineerde taak te wachten staat. Een opdracht waarvoor ge elk programma tot in detail van buiten moet kennen. En nu ik da zeg schiet mij nog iets te binnen. Opt examen durven ze al wel eens dingen vragen die ze ni in de les hebben laten zien.

Dit alles is ni om u te ontmoedigen, maar de harde realiteit. Ik hoop dat ge er iets mee bent.

Zo was het dus hier ook. Alleen ben je bij ons niet verplicht om een laptop te hebben.
Maar je krijgt idd veel vrijheid.. de uren dat wij spellekes gespeeld hebben kan ik ni op 5 handen tellen :lol:

Maar ik ben dan ook niet gebuisd van de multimedia vakken. Wel van Wiskunde, Fysica en Typografie/Lay-out.

NSA.Rhinox
4 juli 2006, 13:15
Zo was het dus hier ook. Alleen ben je bij ons niet verplicht om een laptop te hebben.
Maar je krijgt idd veel vrijheid.. de uren dat wij spellekes gespeeld hebben kan ik ni op 5 handen tellen :lol:

Maar ik ben dan ook niet gebuisd van de multimedia vakken. Wel van Wiskunde, Fysica en Typografie/Lay-out.

Ik was enkel gebuisd voor wiskunde (3u ipv 4) en grafisch tekenen. :sop:

televetforum
4 juli 2006, 15:38
Ik zou het je niet aanraden.
Het tempo is echt TRAAG!

w3bb3r
4 juli 2006, 17:39
ik werk liever traag dan vlug en alles verkeerd te hebbe :)

anway, dit is de richting die ik zoek!
photoshop e.d. programma's interesseren mij.. alhoewel ik alleen photoshop vanmezelf heb geleerd.. de andere programma's zie ik niet zitten om aan mezelf te leren vandaar dat ik het ook in school zou willen doen

zo te horen is het niet echt zo'n enorme blokrichting en wss wat makkelijker dan informaticabeheer :)

en Poppel, wa valt er zo te lache? :p

Poppel
4 juli 2006, 18:19
ik werk liever traag dan vlug en alles verkeerd te hebbe :)

anway, dit is de richting die ik zoek!
photoshop e.d. programma's interesseren mij.. alhoewel ik alleen photoshop vanmezelf heb geleerd.. de andere programma's zie ik niet zitten om aan mezelf te leren vandaar dat ik het ook in school zou willen doen

zo te horen is het niet echt zo'n enorme blokrichting en wss wat makkelijker dan informaticabeheer :)

en Poppel, wa valt er zo te lache? :p
tis idd niet echt een blok richting.. Maar als je nu al gebuisd bent op 3 uurkes wiskunde, succes in MM dan :p

w3bb3r
4 juli 2006, 19:37
tis idd niet echt een blok richting.. Maar als je nu al gebuisd bent op 3 uurkes wiskunde, succes in MM dan :p
3uurkes? laat me nie lache.. doe ma een uurke meer :)

heb al heel men leven 4-5 uurwiskunde gehad :)

GaMeĀ®
4 juli 2006, 19:51
Waar hebben jullie het gevolgd?
Ik heb dit jaar 5MMT gedaan, ik was overal goed door, maar 1 buis op FRANS, en ik had verwacht herexamen te krijgen.. Maar ze nemen u taalvakken dus echt serieus en hebben mij een C attest gegeven.
Dus ge moet echt oppassen voor u taalvakken!
Wiskunde viel wel mee eig..

zaffah
5 juli 2006, 18:14

-Photoshop
-Imageready
-Dreamweaver
-Illustrator
-Premiere

Indesign?

NSA.Rhinox
6 juli 2006, 06:15
Indesign?

Juist! :)

Killthebastards
15 november 2011, 19:50
hallo, ik zit nu in eht 6de Boekhouden-informatica.
Volgend jaar zouk willen verder studeren ergens in de de richting voor brochures te maken, logo's te ontwerpen enz;

Ik zou dit het liefst willen doen in brugge maar als dit niet zou gaan, geen probleem;

Kan iemand mij hier mee helpen?

Jack-in-the-box
16 november 2011, 01:24
Wat is het nut om een bijna 6 jaar oude thread terug omhoog te halen?.

Maar als antwoord op je vraag, Marketing?