PDA

Volledige versie bekijken : Vanzelf laten opstarten

Dr. Doezel
2 juli 2006, 12:56
Ik heb momenteel een tv-kaart zitten, meer specifiek een hauppauge WinTV-HVR1300

Nu zou ik er graag programmas mee opnemen, dat kan ik dus instellen als mijn pc aanstaat dmv het bijgeleverde programma Scheduler.
Maar, als ik iets instel en ik zet mijn pc af dan kan hij dat dus niet opnemen, is het mogelijk om dat program hem na het opnemen zichzelf terug te laten uitschakelen. ma/of met een ander programma mijn pc zelf te laten aanzetten 5min dervoor en

Wat ik dus eigenlijk zou willen is dat ik bv elke zondagavond kan instellen voor een hele week wat hij moet opnemen en dat hij zelf zijn plan trekt:), is dit mogelijk? en zo ja: hoe?

Exit
2 juli 2006, 14:29
afsluiten, denk het niet, als da prog het zelf niet kan moet ge zoeken naar progs die het wel kunnen.

pc's aanzetten via een prog op die pc zelf GAAT NIET
via een 2de pc start signaal geven wel

Boeri
2 juli 2006, 21:46
afsluiten, denk het niet, als da prog het zelf niet kan moet ge zoeken naar progs die het wel kunnen.

Je moet niet te snel caps gaan gebruiken. Dit gaat zeker wel! Natuurlijk moet je systeem wel s3 standby mode ondersteunen. Best is om een windows media center vast te krijgen of een gratis linux oplossing. Deze kunnen dat wel en werkt als een droom. Bij mij start hij 10 minuten voor een programma op en zet de pc terug af in standby na 10 minuten als het programma opgenomen is. In s3 mode staat alles af van fans en draait alleen het geheugen en de cpu op een zeer laag pitje. Dus het lijkt alsof hij af staat. Dus het stroomverbruik is te verwaarlozen!

Deguchi
2 juli 2006, 21:54

Via de bios gaat het wel. Dus als het programma begint om een bepaald uur, kan je de bios timen om op te starten en dan u os om automatisch u programma te beginnen. (werkt wel niet met alle bios versies)

ShPonGle
2 juli 2006, 23:38
hoe noemt die optie dan in het BIOS?

sneax
3 juli 2006, 03:09
Je moet niet te snel caps gaan gebruiken. Dit gaat zeker wel! Natuurlijk moet je systeem wel s3 standby mode ondersteunen. Best is om een windows media center vast te krijgen of een gratis linux oplossing. Deze kunnen dat wel en werkt als een droom. Bij mij start hij 10 minuten voor een programma op en zet de pc terug af in standby na 10 minuten als het programma opgenomen is. In s3 mode staat alles af van fans en draait alleen het geheugen en de cpu op een zeer laag pitje. Dus het lijkt alsof hij af staat. Dus het stroomverbruik is te verwaarlozen!

Kunt ge eventueel wat meer uitleg geven? Ik wil een soortgelijke toepassing, nl. mijn pc als wekker gebruiken. Ik zou graag hebben dat die bv. om 8h vanzelf opstart en dan met windows media player mijne playlist random begint af te spelen. Dit laatste is geen probleem (zulde wel kunnen doen met een opstartscriptje) maar het probleem is de computer laten opstarten op een vooraf bepaald uur.

Edit: Google helpt altijd ;) Ik denk dat dit ook wel een oplossing zou kunnen zijn voor de threadstarter:
http://www.lifsoft.com/index.html

Aha ik heb ook in mijn BIOS een optie gezien die uw pc elken dag om een bepaald uur laat opstarten - ma das ni echt handig vind ik als ge elke keer in BIOS moet gaan om uwe wekker te zetten ;) Maar dan heb ik dit gevonden en kheb het nog niet geprobeerd maar ziet er exact hetzelfde uit als ge met bovenstaand programma kunt doen, maar dan met tools die bij XP zelf bijzitten! Het enige nadeel hiervan blijft dat uw pc in 'slaap' is en niet volledig totaal af ligt. Maar het energieverbruik wordt in elk geval sterk beperkt (max 15watt en meestal slechts rond de 5 watt).

Deguchi
3 juli 2006, 10:09
hoe noemt die optie dan in het BIOS?

Bij mij Asus A8N-SLI Deluxe noemt die optie Power Up By RTC Alarm.
Staat onder Power -> APM Configuration.

ShPonGle
3 juli 2006, 11:34
cool. kheb vorig jaar nog mn bios geflasht, dus kzal verzekers ook wel zoiets hebbe. vanavond ff checke :D

sneax
3 juli 2006, 12:30
Ja da werkte dus perfect eh, in task scheduler hebbek gewoon als uit te voeren bestand mijne playlist gezet, en dan bij geavenceerde opties van die taak 'Computer uit slaap halen om taak uit te voeren' aagevinkt. Ik doe mijn pc in slaap en woha zalig alle fans gaan uit (zelfs die van de voeding) en vandemorgen effectief om 9h sprong mijne pc weer op en is de muziek beginnen spelen - zalig!

Vanaf nu is da mijne wekker :D

ShPonGle
3 juli 2006, 13:15
echt zalig! maar kan je een pc ook uit slaapstand halen via internet? ik heb dat vroeger in een LAN nog gedaan met programmatje "Wake on LAN" via het macadres, dus het moet kunnen, bestaat dat ook voor WAN?

download wake on lan (http://zdnet.be/downloads.cfm?id=51570)

EDIT: ja dus, en wel via Wake on Wan :D lol

http://www.lchu.net/wowASP/wow.asp
:crazy: