PDA

Volledige versie bekijken : Overhitting?

vyeate
1 juli 2006, 22:21
Gegroet

Om mijn verhaal eens kort te vertellen
Bij temperaturen als deze had ik vroeger soms dat er bij mijn pc een alarm afging,ten einde raad omdat spelen soms onmogelijk is ben ik ten einde raad naar me pc verdeler geweest,die zei dat het lag dat mijn pc soms overhit was en dat elke computer een alarm had,maar bij mijn computer was dit alarm actief(dit was 3 zomers geleden)

Twee zomers geleden had ik het weer(soms had ik in de winter het als ik meer dan 4uur op een game zat,dus intensief draaide)toen heb mijn pc binnengedaan en heb ik een extra cooler geinstaleerd
Toch had ik het nog steeds,dan heb ik maar speedfan geinstalleerd die een beetje geholpen heeft,toch had ik nog steeds.

Nu begint het weeral(soms had ik het nog,maar was uitzonderlijk)
Zelf nu om 21:00 wanneer het al afgekoeld is had ik het na 20minuten!!!!! spelen op Age of wonders,en gouw zal ik terug een gamecard hebben dus bij wow wil ik het zeker niet hebben.

http://img301.imageshack.us/my.php?image=overheat9dp.jpg

Als mijn alarm afgaat en ik mijn spel afsluit is mijn temp soms 70-79C want imo niet normaal is :s,zelf nu terwijl ik typ is temp2 al gestegen tot 63 door gewoon te browsen en muziek te spelen en temp1&3 is met 2 graden gestegen

Bestaat er hier iets tegen(wist niet zeker of bij software of hardware moest posten)

Mijn specs zijn Pentium4,1.7GhZ
40GB geheugen
512MB RAM

Weet er iemand enige oplossing?want ik heb al een extra cooler en ik ken niemand anders die dit heeft,bij het heetst van de dag zit ik meestal al op het strand,maar nu moet ik om bepaalde redenen een paar dagen vroeg thuis en ik kan dan van bv17-22uur niet gamen,waardoor ik me eigenlijk verveel:(

Alle hulp is dankbaar:) !

edit:grafische kaart is nVidia GeForce FX5200

cool_boy_ke
1 juli 2006, 22:38
Een koeler kopen, alles stofzuigen in je PC, zorgen voor een goede airflow...

Als dit alles niet werkt, ga dan naar Dry-Ice cooling, daar word je CPU verwent onder 0 :)

vyeate
1 juli 2006, 22:45
Mja,ik heb een extra koeler en heb er €50 voor neergeteld en het helpt geen zak!ffs

Ik heb maar een klein budget,heb al een slechte pc en eigenlijk zou ik wel een goedkope oplossing willen vinden :)

Razzia
1 juli 2006, 22:49
Zijn graka wordt eigelijk zeer warm. Hij zegt tegen mij op irc dat ie al 3 jaar oud is, mss moet hij deze vervangen?

Rage
2 juli 2006, 05:01
draai u pc open, kuis alles (koelblok van cpu afhalen & stof uithalen / Coolpasta op processor vernieuwen) Bind alle kabels vast voor een optimale airflow. Zet desnoods een goedkoop fanneke ergens in uw kast. Dat zal wel voldoende zijn.