PDA

Volledige versie bekijken : Welke studierichting?

Xitra
30 juni 2006, 16:35
Manne,
Vandaag ben ik men rapportje gaan hale en ik had een B-attest ik volgde 3de jaar verkoop nu zeiden ze me dat ik geen verkoop meer kan volgen en beter een andere richting zou nemen? en ze zeiden dat Metaal of elektriciteit niet bij me zou passen!! nu was ik het volgende aan denken zou ik deeltijds doen of verder studeren maar dan een keuze maken tss. schilderen-decoratie of haartooi?
P.S: ja mijn i kword 12 september 18J. daarom dacht ik miss. aan deeltijds?

ik wil gewoon weten wat jullie zouden doen in mijn plaats? alvast bedankt :niceone:

BURp
30 juni 2006, 16:45
:offtopic: Voor ik ook een niewe thread start zal ik hier ook maar mijn vraag stellen. Ik deed het 4de jaar elektromechanica en heb nu een C-attest, dus vroeg ik me ook af wat ik nu zou doen?! Mechanica en daarna automechanica (dit is wat ik het komende jaar dus wou doen) of STW ofzo. Ook zit ik al een tijd te denken om in het leger, maar kan dat al vanaf je 16de en wat voor opleiding krijg je dan precies. Ik had niet direct iets gevonden op het internet mss dat er hier iemand zit met ervaring :help:

Ontopic: Hoe kunnen zij nu weten dat metaal en elektriek niets voor jouw is ?! mss 4de jaar proberen (als het je interesseert tenminste) en dan met auto's ofzo gaan werken. Anders haartooi (kapper) kan ook wel nog chill zijn
Thumbs up:niceone: succes

|) ][ |V| ][
30 juni 2006, 16:47
Deeltijds alsge 18 wordt ... Ik zou dan eerder gaan informeren over een stagecontract, je werkt dan wel 5 dagen/week (kortere dagen) en in avondles krijgje de gewenste opleiding, na 2 jr hebje dan ook je diploma/getuigschrift + nog een attest van bedrijfsbeheer in de meeste gevallen.

Darth-Falcon
30 juni 2006, 16:57
wa doede gij op 18de nog int 3de ? :wtf:

Xitra
30 juni 2006, 17:21
hehe :$ ben te veel blijven zitten.

amdr
30 juni 2006, 17:51
Blijkbaar ;x

BuffaloKampioen
30 juni 2006, 20:07
Metaal,schilderen,decoratie,blijven zitten lol? Ni goe bezig :D

Ni te veel luisteren naar leerkrachten zouk zegge en je gewone voorkeuren volgen qua studies en interesses maar in u geval zoude beter wel keer luisteren als het echt waar is da gij nog int derde zit op uw 18de lol haha :D

KIA_Killer
30 juni 2006, 20:14
Haartooi, mijn vriendin doet dat ^^ da's dus eigenlijk 'hair & manicure fashion'
zou dat iets voor u zijn :)

is er niks anders dat ge kunt doen?

EoS^
1 juli 2006, 01:43
ik heb een zeer goede richting gvonden , had zelf ook nooit zin om te leren , studeren .

ik volg nu het Modulair systeem , je doet je jaar in stappen . in een bepaalde maanden moet je een module halen , je kan het vergelijken met een boek , je leest 1/3 van het boek , als je dat begrijpt en kent kan je naar het volgende deel , dat is bij ons juist hetzelfde.
Ik studeer Grafische Technieken .

Fighting Hobbit
1 juli 2006, 11:38
Ik heb misschien een idee... Kan je niet voor bakker gaan ofzo? (is geen technische dacht ik...)

Bastaspast
1 juli 2006, 11:56
Ik heb misschien een idee... Kan je niet voor bakker gaan ofzo? (is geen technische dacht ik...)

iot mor der zijn nu al bekanst geen bakkers die iet deftig van koek kunnen bakken, dus zo makkelijk zalt ook wel ni zijn i guess :)

op 18 jaar int 3de zitte, das lui zijn é :) das echt wel heeeeeel erg lui zijn é, en dan nog geen ASO hmmm... maar ik zou ook idd iets kiezen dat u ligt, dan zul je er wss met meer inzet aan werken.

nog 1 ding, een opleiding is belangrijk hoor, zeker in dees maatschappij, dus kzou er toch ni te veel meer met men klak nor gooien. Met andere woorden, veel succes in de toekomst!

grtz B

AL3XANDER
6 oktober 2006, 20:27
lol ... wtf :p

Starrk
6 oktober 2006, 22:47
Tenzij je een gezonde interesse voor je studies aan de dag zou kunnen brengen in de toekomst zou ik de richting uitgaan die je het meest aantrekt, en anders ermee kappen en werk zoeken.

(edit: te laat gezien dat het een bump is en het bovenstaande dus compleet overbodig is :p)

blauwe
7 oktober 2006, 17:05
ik wilde gewoon weten wat jullie zouden doen in mijn plaats? alvast bedankt :niceone:

euhm....stoppe met games, en deftig studeren ?

Xitra
7 oktober 2006, 19:56
Haa, ondertussen zit onze baris in voeding verzorging! en het gaat hem zéér goed !!! :D

hybrid
7 oktober 2006, 21:02
Haa, ondertussen zit onze baris in voeding verzorging! en het gaat hem zéér goed !!! :D

ge zit dan ook bij mensen dat 3,4 jaar jongeren zijn :lol:

Kid_C
7 oktober 2006, 21:05

Tot je bejaarden mag gaan verversen op je stage...

(n/o aan de mensen die dit doen, ik zou het niet kunnen & wat zijn we zonder jullie!)

Starrk
7 oktober 2006, 21:13

Hopelyk voor u gaat het blijven goed gaan :x

Xitra
8 oktober 2006, 10:54
hmm, ik vind dat ik een goede keuze hebt gemaakt en nee ben niet de enigste die 18 jaar is in deze klas? er zijn 2 meisjes die zelfde leeftijd als mij hebben! :p

_DKsissor_
10 oktober 2006, 21:39
sorry zuh ma ik zou me schamen, kdenk wel dat ge het zelf aant betalen zijt school want welke ouders zijn nu zo zot om nog altijd geld in uw boeken etc te pompen.

Symonseric
10 oktober 2006, 21:43
Die 2 meiskes van u klas zijn zowieso lompe koeien. Sorry voor mijn taalgebruik maar als ik ouder was van zo'n kind, ik zou u gewoon in den bouw sturen.

Kerel gij bent 18 jaar en zit in het derde, dan bende gij 22 als ge uit u middelbaar komt, daar heb ik maar 1 woord voor en dat is loser :).

killgore
10 oktober 2006, 22:19
Die 2 meiskes van u klas zijn zowieso lompe koeien. Sorry voor mijn taalgebruik maar als ik ouder was van zo'n kind, ik zou u gewoon in den bouw sturen.

Kerel gij bent 18 jaar en zit in het derde, dan bende gij 22 als ge uit u middelbaar komt, daar heb ik maar 1 woord voor en dat is loser :).

tja, voor u bestaat er ook zo een woordje: verwaand.

Pitt
10 oktober 2006, 22:23
Zoek een job waarvoor ge geen diploma nodig hebt (met uw handen dus!)

Toch is een klein beetje schaamte op z'n plaats!

tja, voor u bestaat er ook zo een woordje: verwaand.

Hij heeft gelijk verdorie!

Sir. K
10 oktober 2006, 22:26
mijn ouders hebben altijd gezegd: ge moet niet studeren als ge da nie wilt, maar dan moet ge wel gaan werken.

en om eerlijk te zijn zie ik in u precies toch ook nie de geweldige student :p

twoen
10 oktober 2006, 22:28

ik vind da ook maar zeg dat eens op een gewone manier zonder die "loser" aub

killgore
10 oktober 2006, 22:37
Hij heeft gelijk verdorie!

Nee

hij heeft gelijk als hij zegt zoals u: ge zou toch es mogen nadenken en u wa mogen schamen ;).

Hij scheldt al 2 meiskes vo dikke koeien uit zonder hun achtergrond te kennen :ironic:.

Ook zou hij over de ts zelf, hoewel hij mssch wel gelijk heeft, het nog steeds iets vriendelijker aan de man kunnen brengen. Het is niet omdat hij het geluk heeft verstand te hebben en in een stimulerende omgeving te zijn opgebracht dat iedereen dat heeft <_<.

zarathustra
10 oktober 2006, 22:39
Ook zou hij over de ts zelf, hoewel hij mssch wel gelijk heeft, het nog steeds iets vriendelijker aan de man kunnen brengen. Het is niet omdat hij het geluk heeft verstand te hebben en in een stimulerende omgeving te zijn opgebracht dat iedereen dat heeft <_<.

heel diplomatisch ^^

Mithrandix
10 oktober 2006, 23:29
zijde zeker da ge geen dislectie hebt of zo want ojo

Fighting Hobbit
10 oktober 2006, 23:47
zijde zeker da ge geen dislectie hebt of zo want ojo
Het is dyslexie (volgens van daele)

aXl_
10 oktober 2006, 23:53
Het is dyslexie (volgens van daele)

tis "van Dale" volgens, euh, van dale :p

Symonseric
11 oktober 2006, 08:11
Ik vind dat ik volkomen in mijn recht ben :). Iemand die 18 is en in het 3de middelbaar zit is gewoon een flop. En ik wil gewoon aantonen dat als ik ouder zou zijn hij van 5 uur smorgens pek mocht gaan gieten op straten...

En achtergrond zit er niet aan, want hij is gewoon lui, hij zegt het zelf.
Wat is er dan mis met de betekenis lozer? Wanneer mag je dat woord dan wel gebruiken of is dit zo'n taboe.

Aan jou om het tegendeel te bewijzen, ik lok gewoon discusie uit

killgore
11 oktober 2006, 10:05
Ik vind dat ik volkomen in mijn recht ben :). Iemand die 18 is en in het 3de middelbaar zit is gewoon een flop. En ik wil gewoon aantonen dat als ik ouder zou zijn hij van 5 uur smorgens pek mocht gaan gieten op straten...

Wat is er dan mis met de betekenis lozer? Wanneer mag je dat woord dan wel gebruiken of is dit zo'n taboe.

Die achtergrond sloeg op die meisjes die je "lompe koeien" (of zoiets) noemde.

En idd, hij is een flop, mssch is hij wel gewoon dom ook (n/o, maar dat je zoiets tegenkomt kan onmogelijk puur aan luiheid liggen :)). Moete hem daarom een loser noemen? Nogmaals: wees blij da gij wel met wat meerverstand zijt geboren.

Hem erop wijzen dat em zich vo zen luiheid wel eens serieus zou mogen schamen vind ik niet meer dan correct, ma hem direct een loser noemen, tja, ik hoop voor u dat ge niet te veel in leidinggevende positie zult terechtkomen :/.

Hellrabbit
11 oktober 2006, 12:19
nu kan ie tenminste de jongere meisjes pimpen :unsure:

Sir. K
11 oktober 2006, 18:24
I agree with symonseric.
En die 2 meiskes kunnen idd ipv lompe koeien zeer elegante dames zijn, maar ik betwijfel het :p

^MystiQ
11 oktober 2006, 22:18
Respect is hier weer te ver vinden precies. Wat voor een probleem hebben jullie daar nu mee dat die kerel 18 is en in het derde middelbaar zit. Who the hell cares, allezins ik niet. Ja, die jongen is niet slim, maar is het daarom nodig van da zo in zijn gezicht te wrijven ?

Zolang ze niet op mijn kosten leren is het mij allemal goed, een paar niet zo slimme mensen minder in de werkmaatschappij kan ons alleen maar beter uitkomen :)

Mandes
11 oktober 2006, 22:23
ff opscheppen, ik ben 19 en ik zit in mn derde Hoger onderwijs.

aXl_
11 oktober 2006, 22:26

en ik ben 18 en zit in m'n 2de jaar. :unsure: Je bent heus niet de enige hoor. ook op dit forum dwalen er hier nog zo'n paar rond ;)

^MystiQ
11 oktober 2006, 22:26

Amai zeg, ik ben 19 en zit in mijn 2de hoger onderwijs en daar ben ik al best trots op aangezien ik nog nooit een jaartje heb moeten dubbelen en 'normaal' ben :)

Mandes
11 oktober 2006, 22:33
Pwnd !

^MystiQ
11 oktober 2006, 22:34
Pwnd !

Grow up :)

Xitra
17 oktober 2006, 17:37

ten eerste ik zit in de 4de
ten tweede damn da zijn dus geen koeie ? :/

blauwe
17 oktober 2006, 19:59
misschien is hij niet goed in studeren, maar een krak in schaken, dammen of sudoku ? Ik zie in hem de jonge Einstein. Ach, hoeveel mensen dachten niet dat hij een domoor was. Niets was minder waar.

Kom op man, nu je nog altijd kans maakt op een diploma secundair, is nog niets verloren. Ga ervoor !!!

killgore
17 oktober 2006, 20:02
misschien is hij niet goed in studeren, maar een krak in schaken, dammen of sudoku ? Ik zie in hem de jonge Einstein. Ach, hoeveel mensen dachten niet dat hij een domoor was. Niets was minder waar.

Ne jongen die op 10(?)-jarige leeftijd door diep na te denken pythagoras kan bewijzen zou ik niet echt een domoor noemen.

Einstein was geen PRIMUS op school, omdat hij niet gegrond overweg kon met gezag (zoals zovelen: hij kan niet leren op bevel), maar een domoor was hij zeker niet :).

Kom op man, nu je nog altijd kans maakt op een diploma secundair, is nog niets verloren. Ga ervoor !!!

Maar hierin volg ik je volledig ;)!