PDA

Volledige versie bekijken : Norton blokkeert Panda-install

_DM_
26 juni 2006, 17:23
Ik heb overlaatst mijn pc binnen gedaan bij een winkel in onze buurt en die heeft moeten formatteren. Standaard zet hij er dan een aantal programma's op, waaronder een compleet Norton-pakket. Maar gezien ik Panda antivirus beter vind heb ik die Norton eraf gegooid en wil nu Panda installeren. Maar bij het opstarten van de .exe file zegt hij op een gegeven moment dat een bepaald programma niet compatibel is met Panda, wat dus Norton Antivirus blijkt te zijn.
Nu heb ik al via Software alles wat ook maar met Norton te maken heeft eraf gegooid, als ik Zoeken gebruik vind ik niks meer enzo maar toch blijft Panda die melding geven.
Is er mss een verborgen map of dergelijke waar ik heb over gezien ?

Yank
26 juni 2006, 17:45
Nortron Removal Tool al geprobeerd?
link: http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

cram
26 juni 2006, 17:46
ga eens naar Start--->Uitvoeren vul daar regedit in zo dat je bij je register komt. daar ga je naar bewerken vink alles aan en vul bij zoeken naar symantec in
laat hem zoeken en verwijder daarna al de sleutels van symantec
laat hem ook zoeken naar norton.

cram
26 juni 2006, 17:52
U gaat daartoe via Start naar Uitvoeren, u typt 'msconfig' en klikt op OK. Het Hulpprogramma voor Systeemconfiguratie verschijnt op uw scherm. Op het tabblad Opstarten checkt u of 'ccApp' staat aangevinkt. Zo niet, zet er dan een vinkje voor. Staat het er niet, dan kunt u gewoon verder met de volgende stap: het tabblad Services.

Controleer op het tabblad Services of de volgende services aanwezig zijn en aangevinkt staan: Symantec Event Manager, Symantec Network Proxy, Symantec Password Validation, Symantec Settings Manager, Norton AntiVirus Auto-Protect Service, Symantec Network Drivers Service, en Symantec Core LC. Het kan voorkomen dat een of meerdere services niet van de partij zijn, maar dat is geen probleem. Klik op Toepassen en OK, en herstart uw PC.

Ga na het herstarten via Configuratiescherm en Software naar Programma's Wijzigen of Verwijderen, selecteer Norton Antivirus en verwijder hem.

In een aantal gevallen blijft het verwijderen via de aangewezen weg toch problemen opleveren. In dat geval bent u wellicht gebaat bij SymNRT, een extra verwijderprogramma http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/tsgeninfointl.nsf/172d11361b05da508525695b005ca287/9163ea0b7308d62d80256fe000519e78?OpenDocument ) dat Symantec op haar website heeft gezet.

_DM_
26 juni 2006, 19:59
Nope, niks...
Zegt altijd dat ik de Norton-CD nodig heb maar die heb ik niet.

@ cram: hoe doe ik dat in het register ?
uw tweede oplossing werkt niet gezien ik niet op toepassen kan klikken.