PDA

Volledige versie bekijken : Op alles gebuisd wat nu?

SpArkLeS
26 juni 2006, 14:39
Ik zit in mijn eerste jaar Handelswetenschappen aan Ehsal
Heb zojuist mij resultaten gekregen en zoals verwacht waren ze niet al te goed! Slechter dan verwacht.
Van de 14 vakken ben ik er op twee door (recht en engels)
voor geschiedenis, bank en beurs, mens en org heb ik 9/20
de rest zit rond de 7
Wat denken jullie dat ik het best zou doen?

Ik moet wel zeggen dat ik niet op tijd ben beginnen leren, alles maar dag op voorhand gedaan :doh:

spray-bunny
26 juni 2006, 14:43
Gewoon blijven gaan in 2e zit.

zarathustra
26 juni 2006, 14:45
Uw boeken pakken en beginnen leren?

Cin
26 juni 2006, 14:45
Ik moet wel zeggen dat ik niet op tijd ben beginnen leren, alles maar dag op voorhand gedaan :doh:

Als je op tijd begint in 2e zit moet dat geen problemen meer geven.
De dag op voorhand alles doen en zo een resultaten geven, amai. Dan moet met een beetje voorbereiding alles 2 maal zo goed gaan :p

TiBasco
26 juni 2006, 14:48
hihihi :)

Hiapoe
26 juni 2006, 14:51
Als je deze post nog leest, had je eigenlijk aan het studeren moeten zijn voor je 2e zit !! ;)
ZAl wel lukken als je maar genoeg wil en er NU aan begint!

SpArkLeS
26 juni 2006, 14:52
Als je op tijd begint in 2e zit moet dat geen problemen meer geven.
De dag op voorhand alles doen en zo een resultaten geven, amai. Dan moet met een beetje voorbereiding alles 2 maal zo goed gaan :p

lol bedoel je nu da het goede resultaten zijn die 9 of zo

Kzal mijn best doen e! het enige wa ik kan doen
maar deze week ga ik eerst proberen theoretisch examen auto te doen anders komt da er nooit van

Tha_nOn
26 juni 2006, 15:21
hij bedoelt dat ge voor 1 dag op voorhand te studeren wel nog goei resultaten hebt

(in dat opzicht zijn die 9 enzo wel goeie punten:p)

Ether
26 juni 2006, 15:23
Je weet natuurlijk ook niet wat de moeilijkheidsgraag is e..

En hoeveel em int jaar doet enzo.

Maar idd, antwoord is makkelijk, zoveel mogelijk meedoen in 2e zit en IAJ he, der zijn der genoeg die da doen

Grim
26 juni 2006, 15:24
Ik zou deze zomer niet meer verspillen aan zo ne zwaren tweede zit, twaalf vakken is wel vrij veel. Jaarke bissen is het einde van de wereld niet. Langs den andere kant is het natuurlijk mogelijk, dus moet gij de afweging maar maken eh, ùisschien tussenoplossing met vrijstellingen halen op de grootste vakken end an ist volgend jaar volledig feest :). Maar aan u punten-inspanning verhouding te zien zou ik zeggen da ge in elk geval verder kunt gaan in die richting, als ze u interesseert tenminste.

CyberOps
26 juni 2006, 15:26
Een zinkend schip redden? Gewoon zoveel mogelijk uit de brand slepen en dus voor zoveel mogen vakken een vrijstelling zien te behalen imo Superveel werk zal da ook nie zijn want ge had al veel 9's.

SpArkLeS
26 juni 2006, 15:38
ik zal toch zeker een paar vakken kunnen redden! vanaf morgen begin ik eraan auto zal nog wat moeten wachten

sorry maar wat is IAj

metaphore
26 juni 2006, 15:43
een jaar waarbij ge een deel van het eerste en een deel van het tweede doet.

Ge kunt als ge bv nog van heel wat vakken doorgeraakt de rest opnieuw doen en al enkele vakken van het 2e jaar nemen zodat je het 2e jaar al wat lichter maakt ;)

SpArkLeS
26 juni 2006, 15:49
aah merci ja da wist ek

Ether
26 juni 2006, 16:04
Morgen al aan je 2e zit beginnen is wel heel vroeg :p

Je kan natuurlijk ook cumul doen als je 2e zit vrij goed verloopt, das dan heel je 2e jaar en nog die paar vakken van het eerste, maar da zouek nie echt aanraden want das zo goed als zeker ieder jaar 2e zit dan...

Tom!
26 juni 2006, 16:31
Je hebt tijd zat in de vakantie, eventueel opnieuw falen zal dus meer te maken hebben met een gebrek aan zelfdiscipline (i.e. op tijd beginnen en voldoende studeren) dan met een gebrek aan tijd. Dat heeft als voordeel dat het volledig in je eigen handen ligt, al is dat vaak net een nadeel. Met voldoende motivatie kan het wellicht lukken, succes!

Bramboogie
26 juni 2006, 17:53
ofwel verlies je nu je vakantie... ofwel verlies je een jaar

als je de richting graag doet... dan zou ik me verdorie hard inzetten voor die vakken..

die 9's moet je omzetten naar 12'en of hoger, en die 7's die moet je optrekken naar 10 of meer

stel dat je je heel het jaar kapot hebt gewerkt, en je hebt er alles uit gehaald dat je kan... dan zou ik mss voor een andere richting gaan...
maar als je denkt dat het wel haalbaar is... dan moet je er zeker voor gaan

neem een week of twee vrij... en zet u dan aan het blokken voor die vakken

killgore
26 juni 2006, 18:33
Ligt de richting u wel?

Als deze u ligt (ge doet ze graag en/of ge zijt er goed in) moete mssch uw leermethoden aanpassen zoals nu al genoeg is uitgelegd.
Als deze u niet ligt, mssch is uitkijken voor iets anders en zoveel mogelijk vrijstellingen proberen halen voor vakken die je daar zou hebben?

zarathustra
26 juni 2006, 18:45
Morgen al aan je 2e zit beginnen is wel heel vroeg :p

meh, ik heb dat ook gedaan :p

10 uur 's morgens punten gekregen, en om 4 uur in de namiddag terug op mijn kamer >_<

Kortste 'grote vakantie' ooit, de volle 4 dagen

Ether
26 juni 2006, 19:23
meh, ik heb dat ook gedaan :p

10 uur 's morgens punten gekregen, en om 4 uur in de namiddag terug op mijn kamer >_<

Kortste 'grote vakantie' ooit, de volle 4 dagen

Raar :s
m'n zus had in haar eerste jaar ook 9 vakken in 2de zit van de 13 ofzo, en die is 21juli beginnen me leren... Begin juli al beginnen vinnek toch lik vrij extreem?

Nu ja, das wel een teken da je enorm gemotiveerd was natuurlijk :)

zarathustra
26 juni 2006, 19:29
Raar :s
m'n zus had in haar eerste jaar ook 9 vakken in 2de zit van de 13 ofzo, en die is 21juli beginnen me leren... Begin juli al beginnen vinnek toch lik vrij extreem?

Nu ja, das wel een teken da je enorm gemotiveerd was natuurlijk :)

ik had er 5 :p

elDuderino
26 juni 2006, 19:29
Als ge met de dag ervoor te beginnen nog 9's haalt kunt ge u richting gemakkelijk aan imo.

Zoals al eerder gezegd, begin nu te leren en dan kan het nog goed komen. Of geef het op en doe het volgend jaar (als ge de richting leuk vindt natuurlijk).

Maar pas wel op da ge niet afwisselt tussen die 2 strategien, kies er 1 en volg ze. Anders is u zomer weg én moet ge het jaar overdoen... lose-lose situation :)

Ether
26 juni 2006, 19:50
ik had er 5 :p

2 weken per vak geleerd ofzo? :p

Killer Queen
26 juni 2006, 20:51
je hebt je ongetwijfeld te weinig ingezet voor je examens
maar ik kan je verzekeren dat het er niet eenvoudiger op wordt
dus denk eens goed na hoe graag je dit wil en wat je er voor over hebt
en als je met twijfels zit praat dan eens met lot/klasgenoten,
vrienden, je ouders of verantwoordelijken (ombuds, studiebegeleiding..) op je school
maar een (ferme) tweede zit is ook niet het einde van de wereld
happens to the best of us (even more than once)

succes ermee!

Kepa
26 juni 2006, 21:52
een jaar waarbij ge een deel van het eerste en een deel van het tweede doet.
dan moet die wel meer vakken halen hoor... als ge te weinig vakken haalt (te weinig studiepunten) kunt ge enkel het eerste jaar opnieuw doen + de 9ens die ge nu hebt zullen wegvallen.

Beste is dus toch zeker u concentreren op de vakken die ge kunt halen tijdens de zomer. Veel hangt ook af van de reden waarom ge gebuist zijt eigenlijk. Als ge het gevoel had het niet aan te kunnen een beetje over andere studies denken (misschien in dezelfde richting, dan heb je nog vrijstellingen). Als ge denkt het te kunnen halen dan zou ik het toch zeker proberen.

Chronic
27 juni 2006, 19:32
heb HW op ehsal met suces gedaan en ik kan je zeggen, studeer maar hard voor uw 2e zit. Naar mijn mening is 2e kan veeeeel moeilijker met meer buisvakken. Zeker in 2e kan zal je je op tijd moeten inspannen. Ik ben in 1e kan met 22 mensen begonnen in een klasje, daarvan hebben er 6 hun diploma gehaald. 1 e kan is een schifting om basisniveau te zetten, 2e kan is schifting op universitair niveau naar mijn mening.

PineMangoes
27 juni 2006, 20:48
Als ge met de dag ervoor te beginnen nog 9's haalt kunt ge u richting gemakkelijk aan imo.

Nu ja, op de hogeschool is 't standaard om maar één dag tijd te krijgen voor je vakken, dus lijkt mij dat er flink wat mensen het wél in één dag aankunnen.

En ook zou je de IAJ niet halen, het volgend jaar zal dan wel een stuk gemakkelijker worden. Ik zou gewoon er mij eens hard achter smijten, en als je dan nog buist een andere richting opteren. D'r zitten er in m'n richting die 8 à 9 jaar over de 5 doen, en dat lijkt me toch ook te zot voor woorden.

MyDyingBride
27 juni 2006, 20:56
Is het waar dat als je een studiebeurs hebt, je verplicht ben om mee te doen aan je tweede zits, of je moet je hele studiebeurs terugbetalen?

Past wel niet in dit topic, maar om voor die vraag een geheel nieuw topic te starten, is ook niet nodig hé :p

Sparky
27 juni 2006, 22:05
buh em er ook schrik voor ze:x

kheb al zoiezo 4 buize van in 1ste semester
en nu hopek dak de schade beperkt kon houde mar as da ni zo is dan krijgk toch wa schrik van men pa:x

PineMangoes
27 juni 2006, 22:24
Is het waar dat als je een studiebeurs hebt, je verplicht ben om mee te doen aan je tweede zits, of je moet je hele studiebeurs terugbetalen?

Past wel niet in dit topic, maar om voor die vraag een geheel nieuw topic te starten, is ook niet nodig hé :p

Waarom zou je niet meedoen aan je tweede zit? Een halve zomer verliezen is nu ook zo'n ramp weer niet...

MyDyingBride
28 juni 2006, 10:57
Waarom zou je niet meedoen aan je tweede zit? Een halve zomer verliezen is nu ook zo'n ramp weer niet...
Daar heb ik zo mijn eigen redenen voor.

Ik zal al eerst moeten zien of ik überhaupt aanwezig kan zijn op de tweede zits, want ik begin te werken vanaf begin augustus (vakantiejob)...

Maar niemand die het antwoord weet op mijn eerste vraag hier enkele posts boven?

Ether
28 juni 2006, 11:04
Tzou me verbazen da je daarvoor je studiebeurs verliest eigenlijk...

/edit:
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=422153

Keer de sticky lezen ;)

[F6]Ares
28 juni 2006, 11:13
een kickass planning maken waarin ge realistisch zijt. Morgen beginnen is wel fijn, maar hou je dat heel de vakantie vol ?
Plan voldoende ontspanning, maar zorg ervoor dat ge ergens nen hulp-hitler hebt die ervoor zorgt dat ge u aan uw planning houdt (uw ma of pa bvb).

En als ge het met dingen echt moeilijk hebt, zoek hulp (medestudenten of assistenten) voor het te laat is.

Als ge het echt wilt (motivatie), een beetje verstandig zijt (intelligentie) en er hard voor wilt werken (werkhouding) geraakt ge er ZEKER. (normaalgezien geraak je er als ge 2 van de drie factoren goe in orde hebt).

phixiuZ
28 juni 2006, 11:15
Uw boeken pakken en beginnen leren?

²

Ge moet hier niet komen blijten, als ge het niet geleerd hebt eh, alé, 't is uw eigen fout. Sorry ze, maar moest iedereen dat hier komen doen :wtf:.

Kreek
28 juni 2006, 15:26
Ares']een kickass planning maken waarin ge realistisch zijt. Morgen beginnen is wel fijn, maar hou je dat heel de vakantie vol ?
Plan voldoende ontspanning, maar zorg ervoor dat ge ergens nen hulp-hitler hebt die ervoor zorgt dat ge u aan uw planning houdt (uw ma of pa bvb).

En als ge het met dingen echt moeilijk hebt, zoek hulp (medestudenten of assistenten) voor het te laat is.

Als ge het echt wilt (motivatie), een beetje verstandig zijt (intelligentie) en er hard voor wilt werken (werkhouding) geraakt ge er ZEKER. (normaalgezien geraak je er als ge 2 van de drie factoren goe in orde hebt).

Met een goeie motivatie en werkhouding ga je het toch niet halen als je geen intelligentie hebt imo :p

Dennoman
28 juni 2006, 18:19
Njah, onlangs van mijn overbuur gehoord dat hij het eerste jaar 7 herexamens had. Hij is gewoon keihard blijven leren in de vakantie (niet rouwen dat ge nu geen vakantie zou hebben) en is er, hoewel hij voor andere vakken ook buisde, uiteindelijk toch doorgekomen en is nu burgerlijk ingenieur. Zodus :)