PDA

Volledige versie bekijken : Clausulering?

deyoeri
21 juni 2006, 19:21
Gegroet,

Naar aanleiding van het einde van het jaar en omdat ik voor volgend jaar een nieuwe studiekeuze moet maken had ik een vraagje. Ik ga naar het vijfde jaar en zou graag Latijn - Moderne Talen er uit kiezen. Normaal gezien is dit geen probleem, daar al mijn vakken tussen de 60-75% zitten, buiten wiskunde...
Op de vorige twee examens (kerstmis en pasen) was ik gebuisd op wiskunde, weliswaar niet 'zwaar', het bleef tussen 45 - 48 %. Latijn-Mod. Talen is een wiskunde-arme richting (3u/week) en volgens mijn titularis zou dat geen probleem mogen vormen als ik nu opnieuw slecht zou hebben op wiskunde. De vader van een vriendin (die leraar is) zei dat ze een clausulering zouden geven voor het vak wiskunde, door mij bv op te leggen dat ik niet meer dan 4u mag doen. Hij was hier in nogal vaag.
Iemand die mij hier wat meer uitleg over kan geven, want door de examenperiode heb ik niet bepaald de tijd om er met mijn titularis over te praten en jammer genoeg is deze man ziek deze week. :) Dus enige info zou welkom zijn.

Op voorhand bedankt. :)

Kreek
21 juni 2006, 20:34
volges mij wordt ge gewoon gedelibereerd en wordt ge vrijgelaten in uw wiskunde.. 'k Heb nog nooit gehoord van zo'n clausulering ze :x, toch niet op mijn school

SilentSpring
21 juni 2006, 20:46
past maar op dat ge gene vakantietaak aan uw been hebt zoals ik vorig jaar. was er door met kerstmis, pasen ook geloofk. was wel telkens in de 50, opt einde van't jaar gebuisd met 45 en de leerkracht vond het beter om me ne vakantietaak te geven ookal wask op jaarbasis erdoor omdak dan minder probs zou hebben in't 6de. (eco-mt btw) nu, dit jaar ging wisk beter, maar ofdat door die taak komt... is gewoon iets totaal anders (en makkelijker). nu ebbek zelfs periodes gehad dak bijna 70 haalde vo wisk, nu zallet wel tege de 60 draaien ma kom;)

clausu dinges nog nie van gehoord, wel ist maar normaal dat ze u het advies gaan geven om 3u te doen dan

Bilbo
21 juni 2006, 20:50
Normaal gewoon een B-attest dan => bepaalde richtingen die niet gevolgd mogen worden. En als ge pech hebt kunnen ze u nog wel een leuke vakantietaak aansmeren.

Raukaris
21 juni 2006, 20:50
Zo een clausulering is gewoon een B-attest maar beperkt tot geen wiskunde richtingen.

Ik had er zelf eentje in het 4de--5de, ik deed Wet en ben naar MTWe gegaan aangezien dat ook een wiskundearme richting is.

deyoeri
21 juni 2006, 21:23
Mja, het probleem is dat als ik een B krijg, ik Latijn niet meer mag doen (normaal gezien) en ik dus naar MTWe zal moeten gaan, met vier uur wiskunde. Als het van mijn titularis afhangt, zorgt hij ervoor dat ik Lat-MT mag doen, maar ja, hij is niet de enige die daarover beslist.

ClayDavis
21 juni 2006, 21:29
dat klopt niet?

voor een lichte buis wiskunde gaan ze je geen Latijn verbieden, wel wiskunde richtingen met 6u / 8u etc.... -> die wil je in principe toch niet doen als je geen wiskunde kent

besides We = Fysica = wiskunde

dus ik zie het nut er dan niet van in -_-

deyoeri
21 juni 2006, 21:32
Ik ken wiskunde, maar ben er slecht in :p

En het is waar wat je zegt, ik heb weinig zin in wiskunde en wetenschappen, het boeit me weinig. :) Heb ik ook gezegd aan bepaalde leraars, die mijn keuze kennen dus.

Raukaris
21 juni 2006, 22:15
besides We = Fysica = wiskunde

dus ik zie het nut er dan niet van in -_-
daar zit toch een groot verschil op hoor :p
buiten de fysica in het 6dejaar met afgeleiden en integralen is daar maar weinig moeilijke wiskunde mee te zien

_DKsissor_
22 juni 2006, 10:44
bij een buis op wiskunde gaan ze je enkel latijn,wetenschappen / latijnwiskunde verbieden.Latijn moderne talen blijft dan mooi open.

past maar op dat ge gene vakantietaak aan uw been hebt zoals ik vorig jaar. was er door met kerstmis, pasen ook geloofk. was wel telkens in de 50, opt einde van't jaar gebuisd met 45

tlijkt hier echt alsof ik de enigste zielepoot ben die een semestriaal systeem heeft :( kutschool d:

Hellrabbit
22 juni 2006, 11:08
troost u, wij hadden da ook al vanaf het 4e :)

Bilbo
22 juni 2006, 15:13
Vanaf het vierde, of toch zeker het vijfde zit normaal elke school met semesters ipv trimesters dacht ik toch?

aXl_
22 juni 2006, 15:25
bwa, velen maken een uitzondering met: na 4de geen paas examens van 1 uurs vakken maar wel nog van de andere vakken en in het 6de vorig jaar hadden we nog wel een paas examen van wiskunde.

SilentSpring
22 juni 2006, 15:46
bij een buis op wiskunde gaan ze je enkel latijn,wetenschappen / latijnwiskunde verbieden.Latijn moderne talen blijft dan mooi open.

tlijkt hier echt alsof ik de enigste zielepoot ben die een semestriaal systeem heeft :( kutschool d:
vanaf 6de een semester systeem hier. 5de half en half daar wij daar 3 mondelinge examens hadde met pasen (enkel de hoofdvakken dus)

tgc_9012
22 juni 2006, 16:08
Gewoon een B-attest. Drie kwart van mijn klas (MTWE) zit daar tegen zijn goesting omda ze niets anders konden doen (B voor wiskunde) :p

Raukaris
23 juni 2006, 08:09
Gewoon een B-attest. Drie kwart van mijn klas (MTWE) zit daar tegen zijn goesting omda ze niets anders konden doen (B voor wiskunde) :p
klinkt bekend xD

FlameDB
24 juni 2006, 22:29
zit ook enen in mijn klas die Latijn-MT doet met 3 u wiskunde, die heeft hem nog nooit zo kunnen ontspannen voor wiskunde, die leert voor zijn examen max. 3 uurtjes terwijl de rest een heel weekend zit te zwoegen (bij mij valt het wel mee). Die heeft dat jaar dervoor wel vijf uur gehad.
En hij is wel degelijk altijd eerste van de klas.

amdr
24 juni 2006, 22:35
Ik heb nog nooit me Pasen exames gehad :/
Voreg jaar in IW had ik A-attest maar me clausulering voor IW en TW, mede doordat men chemie en fysica niet zo fantastisch was :p

Michaƫl_D
24 juni 2006, 23:11
'k heb alleen me Pasen examen van men hoofdvakken gekregen en Engels .. kheb da 3uur, maja kzit nog ma in 3Modwet :p

paar dage gelede examen van Chemie gehad kdacht dat het zo makelijk was maja kben er denkik nie door :p

deyoeri
25 juni 2006, 19:18
Toevallig had mijn titularis een briefje achter gelaten voor mij (doorgebeld naar het secretariaat dus ^^). Ik moest een soort van verklaring opstellen, mijn keuze + de redenen waarom ik het wil doen, hetgeen ik hem dus verteld heb. Normaal gezien komt alles in orde daarmee, zei hij toch. :)
Nu ja, hopen dat ik overmag naar mijn eigen keuze zonder problemen, bedankt voor de info en replies.