PDA

Volledige versie bekijken : Info over verschillende studierichtingen

Dionysius
15 juni 2006, 00:31
Omdat ik wrs een andere studierichting ga doen na dit jaar (2 jaar 1ste Bach Archeologie gedaan; kzou er nu mss. wel door zijn maar kzou vakken moeten meepakken en met dezelfde moeilijkheden terug te maken hebben in het 2de...) heb ik eens om info gevraagd.

Ik heb vandaag allerlei info meegekregen van de STAP in Gent en dat brengt volgend resultaat:

- Event-,sport-,cultuurmanagement (Kortrijk en Brugge)
- Sociaal werk (meer specifiek personeelswerker/sociaal-cultureel werkers) (Gent voor mij het beste)
- Milieumanagement (in Oost-Vlaanderen)
- Facilitair management (school in Sint-Niklaas)

Allemaal dus hogeschool; ook nog info gekregen over volwassenonderwijs ondermeer voor bibliothecaris...

Nu is mn vraag: wie doet er 1 van die richtingen en wil wat uitleg geven?

Grootste punten: tmoet dus meer praktijk gericht zijn, ook degelijke studiebegeleiding/advies zou welkom zijn want mn problemen waren oa faalangst, daardoor concentratiestoornissen enz. :( + makkelijker dan unief...toch minder heel dikke cursussen waar ze alleen details of mega algemene vragen stellen :unsure:

Maar de zaken die ik hier dus gegeven heb liggen dus ook in mn interesse, een verrassend resultaat vind ik wel; nooit zo'n test gedaan ook, direct met archeologie begonnen omdat dit een studierichting was die al jaren in mn kopke zat.

Enigste nadeel ook bij die richtingen die ik opnoem is dat ge goed talen moet kunnen, iets waar ik niet zo goed in ben; hopelijk word ik daar beter van, mss. snelcursussen voor ofzo?

Dionysius
15 juni 2006, 20:54
Niemand die zo'n richting doet en me kan helpen? :unsure:

evil aardappel
16 juni 2006, 15:07
Sociaal Werk heeft geen werkaanbiedingen... dat kan ik alvast zeggen... .

BlueIce
17 juni 2006, 20:29
Sociaal Werk heeft geen werkaanbiedingen... dat kan ik alvast zeggen... .
ik ben eind juni vorig jaar afgestudeerd, op 7 juli had ik werk (open betrekking, might I add). Ben half september nog opgebeld geweest voor interim op één van men sollicitatieplaatsen (in totaal 3x gesolliciteerd). De meesten van mijn jaar die niet zijn gaan verder studeren hebben ondertussen wel werk, voor zover ik weet. In't CLB van Brasschaat hadden ze zelfs moeite om nog iemand te vinden, heb ik achteraf gehoord.

Anyway, heb zelf sociaal werk (optie maatschappelijk werk wel) gedaan in Geel (KHK), en eigenlijk moete daar nie echt talen voor kunnen. Hangt er een beetje vanaf waar ge later in uw werk terecht gaat komen, ik werk nu op een CLB in de kempen ergens en 'k heb ene keer Frans nodig gehad, paar keer Engels omdat'k een moeder had die nog half Amerikaans sprak :). Als ge nu in Antwerpen of Brussel gaat werken is't wel best dat ge tweetalig zijt, of op een OCMW of zo, maar buiten da valt da nog wel best mee. Zeker als ge SCW zou gaan doen hebt ge volgens mij nie veel talen nodig.
Er is wel een vrij groot verschil tussen SCW en PW, bij PW gaat ge vrijwel zeker in een bedrijf op de personeelsdienst terecht komen, terwijl ge bij SCW eerder op een jeugddienst of dergelijke zou kunnen gaan werken. Maar moest ge die richting gaan doen moet ge u optie normaal pas in't derde jaar kiezen en krijgt ge in't eerste uitleg over alle vier de opties (ge hebt ook nog maatschappelijke advisering, 's veel recht en zo).

Dionysius
19 juni 2006, 10:17
- Event-,sport-,cultuurmanagement (Brugge)
- Sociaal werk (meer specifiek personeelswerker/sociaal-cultureel werkers) (Gent voor mij het beste)
- Facilitair management (school in Sint-Niklaas)

Die schieten nu nog over; milieumanagement is teveel chemie, wetenschappelijke dingen. :p

Event/sportmanagement in Kortrijk moet ge zelfs 3 talen pakken. :sop:

Niemand die die richtingen gedaan heeft hier? - Event-,sport-,cultuurmanagement (Brugge) = ook soort bedrijfsmanagement; kan ik dit eigenlijk aan zonder voorkennis economie? Interesseert me wel het meeste....

evil aardappel
19 juni 2006, 14:09
ik ben eind juni vorig jaar afgestudeerd, op 7 juli had ik werk (open betrekking, might I add). Ben half september nog opgebeld geweest voor interim op één van men sollicitatieplaatsen (in totaal 3x gesolliciteerd). De meesten van mijn jaar die niet zijn gaan verder studeren hebben ondertussen wel werk, voor zover ik weet. In't CLB van Brasschaat hadden ze zelfs moeite om nog iemand te vinden, heb ik achteraf gehoord.

Mijn nicht heeft dat ook gedaan en raakt helemaal niet aan werk, en jah mijn tante is in feite ook sociaal assistent en kwam ook niet aan werk maarja dat is niet echt een recent voorbeeld. Vandaar mijn reply eigenlijk.