PDA

Volledige versie bekijken : Spijt van studiekeuze?

Pagina's : [1] 2 3 4

Blaster
14 juni 2006, 20:57
Zet ook in je post welke studies je doet en in welk jaar je zit...

Ik ben momenteel student Handelswetenschappen. Zit nu in m'n schakeljaar (eerst 3 jaar Accountancy-Fiscaliteit gedaan) en naarmate ik dichter bij het beroepsleven kom ben ik serieus aan't twijfel of ik wel voor de rest van m'n leven een bureaujob wil doen...

Ben nu aan het overwegen om eventueel Industrieel Ingenieur te doen, maar ja... Ik ben al 22 jaar en als ik dan gedaan heb ben ik al 26 en moet ik nog beginnen geld te verdienen. 't Zou dan eigenlijk 4 jaar zijn dat ik dan wegsmijt...
Maar aan de andere kant moet je ook nog 40 jaar gaan werken é en als dat dan een job is waar je je niet goed in voelt heb je het zitten natuurlijk.

klootvis
14 juni 2006, 21:08
2de Bac Bio-ingenieur (optie katalytische technologie) @ KUL
totaal geen spijt !!! :)

On Topic: Als je er aan denkt om iets bij te doen: het is nu de moment. Als je later professioneel actief bent, zal het je wellicht moeilijker vallen om terug een studieritme aan te meten. Een combinatie van Handelswetenschappen met een ingenieursdiploma lijkt me trouwens een interessante combinatie !

Timmie
14 juni 2006, 21:08
Op dit moment zeker nog geen spijt.
Misschien later wel een beetje door de ietwat beperkte uitstroommogelijkheden.

Momenteel 1e bach geschiedenis.

Huasheng
14 juni 2006, 21:11
Vorig jaar een jaar Chemie gedaan. Daar had ik al spijt van vanaf de eerste dag. Totaal verkeerde keuze. 'k Wou m'n toekomst daar totaal niet op baseren.
Nu doe ik Sinologie (1° bach) (Gent), en dat ligt me duizend keer beter. Dus geen spijt van huidige keuze. :)

Master P
14 juni 2006, 21:12
nu afstuderend Arbeids- en organisatiepsycholoog aan de VUB. Geen spijt, altijd er redelijk vlot doorgeraakt, er is genoeg werkgelegenheid, verschillende functiemogelijkheden,...

Feignasse
14 juni 2006, 21:12
1ste lic rechten