PDA

Volledige versie bekijken : Spijt van studiekeuze?

Pagina's : 1 [2] 3 4

GregoryG
23 oktober 2006, 13:43
ik bis mijn eerste jaar burgie in Leuven, genne fuck gedaan vorig jaar, wie zijn gat verbrandt ...

daar heb ik uiteraard spijt van, maar begin er nu steeds meer spijt van te krijgen dat ik gekozen heb om te bissen ook, niks zegt mij dat ik nu wél iets ga doen. De studie an sich boeit me niet al teveel (veel teveel van hetzelfde, als ge het dooranalyseert), de job echter wel... Verder heb ik nog zoveel interesses, wat de keuze niet echt makkelijker maakt... Ik geef mezelf nog een weekske, dan beslis ik wa ik ga doen

Hellrabbit
23 oktober 2006, 13:54
sinds dat hij het zegt he >_<

dus vandaag om 11u41 is em er mee gestopt? :unsure:

Margeitje
23 oktober 2006, 14:08
op z'n minst :unsure:

reen
23 oktober 2006, 14:13
Het is maar hoe je het bekijkt. Als je als voornaamste doel geld verdienen hebt kan je het idd als weggegooid beschouwen. Maar je studententijd is imo allessinds een van de meest fun perioden. Je hebt meer vrijheid dan middelbaar en minder verantwoordelijkheden dan later in je job.
Tijdens het jaar wat naar de les gaan of gewoon uitslapen als het wat te laat werd de avond voordien. Tijdens labo's wat plezier beleven met semi-spannende situaties om dan 2x per jaar op je gemak examens af te leggen.
Als het aan mij ligt en geld magisch aan de bomen groeit zou ik gerust het ene diploma na het andere kunnen verzamelen.

Mijn advies : begin gewoon met industrieel ingenieur als je dat wilt. Desnoods kan je een studentenjob tijdens het jaar zoeken als je toch al iets wil verdienen. Er is geen reden om te rushen naar je 'werk' periode in je leven.

Jij doet me denken aan Van Wilder

Flipkikker
23 oktober 2006, 14:21
Totaal geen spijt van mijn studiekeuze, integendeel :)

In het middelbaar leerde ik nooit, in het begin was dit dan ook niet nodig voor mij, maar in het 5e en 6e middelbaar leverde dit nogal wat problemen op...

Ik heb 4 jaar latijn-wiskunde gevolgd, daarna 2 jaar wetenschappen 8u wiskunde, op die manier heb ik een ruime wiskunde basis voor nu...
Alle wiskundelessen in het begin van het jaar nu zou ik in principe kunnen brossen, waarschijnlijk zelfs tot het einde van het jaar, maar dat doe ik niet :p

Ik volg nu 1Ba ProductOntwikkeling aan de Hogeschool Antwerpen, is een master opleiding van 5 jaar.

Veel uren les in vgl met sommige andere richtingen vind ik, veel praktijk nu en het studeren valt voorlopig nog mee door mijn vooropleiding. Het zal wel nog zwaar worden, maar alles gaat nog goed, men opdrachten lukken uitstekend ook :)

Tah_b00nz0r
23 oktober 2006, 15:01
iaj eerste & tweede jaar hier, communicatiemanagement (spec commerciele communicatie) en kdoe et nog altijd graag. het 2e erbij is een stuk aangenamer, het eeerste zuigt echt aars :(

DGEN
23 oktober 2006, 16:17
genokt met rechten..nu gmt..geen spijt :)

DBK
23 oktober 2006, 16:39
kheb een beetje spijt dak geen industrieel ingenieur ben gaan doen, ik doe nu technisch graduaat elektromechanica en das een beetje te simpel over het algemeen daardoor ben ik dit jaar totaal niet meer gemotiveerd en zullen de punten mss ook wat slechter zijn dan in mijn 1e jaar :)

blue water
23 oktober 2006, 16:52
Ik heb de richting “Civiele Techniek” gevolgd aan de TuDelft, afgestudeerd in hydraulic/ offshore engineering.
Totaal geen spijt over gemaakte keuze, hoewel het een zware richting was (studie is te vergelijken met burgerlijk bouwkundig ingenieur).
Veel vrije tijd heb ik als student niet gehad en ik had ook van die dagen waar ik bij mijzelf afvroeg; is het dit allemaal wel waard. Achteraf gezien ben ik wel tevreden.

De keuze in deze richting heb ik gemaakt omwille van de grote interesse die ik van jongsaf heb omtrent bouwen in zee. Kanttekening is wel dat je je flexibel/ mobiel moet opstellen voor dergelijke jobs. Maar dat heb ik er voor over.
En qua loon tja dat zien we wel, het belangrijkste is dat je iets doet wat je graag doet.

Ik heb wel ondervonden dat de voorlichting op de middelbare scholen met betrekking tot verder studeren vaak te wensen overlaat.

En dat vindt ik eigenlijk niet kunnen. Op deze manier maken studenten verkeerde studiekeuzes met de mogelijke teleurstellingen en geldproblemen vandien.

Ook de motivatie van leeraars heeft voor sommige studenten een sterke invloed op de te maken studiekeuze. Een leraar bijvoorbeeld die zaagt en klaagt over de moeilijkheid van een bepaalde studie motiveert je niet echt om dergelijke studies aan te vatten.

Enfin dit zijn bevindingen van toen ik 18 jaar was, misschien dat dit ondertussen al is verbeterd.

Zeta Reticula
23 oktober 2006, 18:28
Ik heb wel ondervonden dat de voorlichting op de middelbare scholen met betrekking tot verder studeren vaak te wensen overlaat.

En dat vindt ik eigenlijk niet kunnen. Op deze manier maken studenten verkeerde studiekeuzes met de mogelijke teleurstellingen en geldproblemen vandien.

Ook de motivatie van leeraars heeft voor sommige studenten een sterke invloed op de te maken studiekeuze. Een leraar bijvoorbeeld die zaagt en klaagt over de moeilijkheid van een bepaalde studie motiveert je niet echt om dergelijke studies aan te vatten.

Enfin dit zijn bevindingen van toen ik 18 jaar was, misschien dat dit ondertussen al is verbeterd.
Ja, da's wel waar! Aangezien ik niet wist wat doen, ben ik maar burgerlijk ingenieur gaan doen. Als ik de studie zelf bekijk en vooral de mensen die in deze richting zitten (clichés die redelijk goed opgaan toch), heb ik daar wat spijt van. Maar als ik de jobperspectieven bekijk niet. 't Is niet meer of minder dan een toegangsticketje tot een bepaald niveau van jobs. Heel uiteenlopende jobs zelf. Aangezien die vijf jaar uiteindelijk toch bijna voorbij gevlogen is, zal ik nog wel iets anders bijstuderen.

SilentSpring
23 oktober 2006, 20:19
1e bach Accountancy-fiscaliteit. Heb toch een klein beetje twijfels. Vooral boekhouden is zoveel meer, al die theorie + resultatenrekening en balans en MAR gans vanbuiten te kennen. K'had me wss verwacht aan iets zoals in't middelbaar dat ge die documentjes krijgt. Soit, het academiejaar is nu nen maandje bezig en heb eigenlijk nog geen reet gedaan behalve de broodnodige oefeningen voorbereiden. Eens dak alles deftig aan't blokken ben zal da wel komen hopek.
Ben gewoon van niks te moete doen in't secundair, en nu krijgde inees hele pakken naar uw kop gesmeten. Na de vakantie hebbek test van boekhouden over de theorie dat we nu al gezien hebben (100blz). Werkt wel ne beetje ontmoedigend. Maar, kzal er dees week es invliegen, pc aan de kant smijten en dan zallek alles weer zien zitten. Werken ga'k doen verdomme, m'n ouders betalen er genoeg voor dus moek m'n kansen niet verprutsen

Hellrabbit
23 oktober 2006, 20:24
100 blz is toch niks ... zeker als ge der een vakantie voor krijgt

russian
23 oktober 2006, 20:27
ik heb zelfs nog een vak waar ik 12 op had mogen herdoen. Leve de crappy invoering van het BaMa systeem.

Je hebt misschien labo in het volgende semester van me :p:D:p.

SilentSpring
23 oktober 2006, 20:29
100 blz is toch niks ... zeker als ge der een vakantie voor krijgt

da wel, ma tis echt ubersaaie en droge theorie. En kben nog in vakantiestemming:p. + kwil al m'n andere vakken al es herhalen ook. Kunnen't nog nie opbrengen vo weeral te blokken

Hellrabbit
23 oktober 2006, 20:42
tssss, nu nog in vakantiestemming :p

SilentSpring
23 oktober 2006, 20:44
tssss, nu nog in vakantiestemming :p

ja, i know. Praktisch gans den klas zit al meerdere uren per week samenvattingen te maken enzo. En dan zit er dus 1 tussen die geen klop doet:unsure: (ik maw).
Vorige week ne seminarie gehad van studiebegeleiding. Uit z'n gegevens bleek dat mensen uit mijn richting vorig jaar gemiddeld 10u per week achter de boeken zaten... Verschoot ik me daar efkes van

Fighting Hobbit
23 oktober 2006, 20:59
1e bach fys (in leuven)

geen spijt, alleen niet verwacht dat het wiskundig gedeelte zo zwaar ging zijn. Voor de rest superboeiende richting, al keiveel interessante dingen gezien (hedendaagse toepassingen) en te zeggen dat de echt leuke cursussen pas beginnen in 2e en 3e bach).
Niet te vergeten uiteraard: hordes knappe grieten (sarcasm)

Ik kan dit bericht enkel maar seconden, ook al heb ik nog een heel pak minder gezien als hij. Fysica is een zalig interessante richting, ik ben eigenlijk nu pas voor het eerst wiskunde echt heel boeiend beginnen vinden.

Suicide Monkey
23 oktober 2006, 21:00
Ik heb 5 jaar terug mijn diploma Grad. Elektromechanica behaald en heb toch niet echt spijt van men keuze. Mijn 3de jaar heb ik wel tegen men goesting uitgedaan omdat al die theorie tegen begon te steken maar toch nog een onderscheiding behaald. Wat ik toen allemaal geleerd heb van theorie ben ik grotendeels wel al vergeten maar heb toch een andere kijk gekregen op bepaalde zaken :) De job die ik nu heb is vrij plezant omdat ik een zelf kan bepalen waarmee ik me bezig ben. De ene keer kan ik me bezighouden op de pc en andere momenten ben ik dan wat bezig met meetgerief na te kijken of specialere metingskes :p

Hmgrwngd
23 oktober 2006, 21:36

Dit jaar niet meer herbegonnen; dus geen 3e Bach criminologie voor mij. :p
Ze kunnen hun saaie cursussen steken waar de zon nooit schijnt. :doc:

cuda
23 oktober 2006, 22:03
1ste jaar architectuur doe ik nu en ben het al kotsbeu :( allee het interesseert me gewoonweg niet. maar het probleem is: niets interesseert me :confused:

Hmgrwngd
23 oktober 2006, 22:10
1ste jaar architectuur doe ik nu en ben het al kotsbeu :( allee het interesseert me gewoonweg niet. maar het probleem is: niets interesseert me :confused:

Ach jong, ik had da ook; kut-richting was dat voor mij.

Atrox
23 oktober 2006, 22:19
2de Bach bedrijfsvertaler-tolk. Nie echt spijt van, hoewel de vakken soms oersaai kunnen zijn (vooral in een warm ICT-lokaal ... :( )

Thales
23 oktober 2006, 23:17
dus na die struggelingen indoor 1ste en 2de jaar stop je in het derde? kon je dan ni wa doordoen? alleja
pasop ik dubbel ook weer 1ste bachelor gesch en het steekt nog altijd tegen, maar nix interesseert me gelijk, ik zou ni weten wat anders te doen.

Exorikos
24 oktober 2006, 00:34
Ja, da's wel waar! Aangezien ik niet wist wat doen, ben ik maar burgerlijk ingenieur gaan doen. Als ik de studie zelf bekijk en vooral de mensen die in deze richting zitten (clichés die redelijk goed opgaan toch), heb ik daar wat spijt van. Maar als ik de jobperspectieven bekijk niet. 't Is niet meer of minder dan een toegangsticketje tot een bepaald niveau van jobs. Heel uiteenlopende jobs zelf. Aangezien die vijf jaar uiteindelijk toch bijna voorbij gevlogen is, zal ik nog wel iets anders bijstuderen.

Onze studiekeuzebegeleiding was degelijk, maar toch heb ik iets gekozen wat ze mij eigenlijk niet aanraden. Ze zeiden dat ik best eerst industrieel ging doen, maar vooraleer ze zeiden dat je echt goed zat, moesten ze toch al wel zeker zijn. Mijn leeraar wiskunde zei zelfs: "ik geef u geen schijn van kans." (achteraf bekeken was dat misschien meer om mij in gang te doen schieten, aangezien ik nooit echt een blokbeest ben geweest...) Ik heb toch mijn hart gevolgd en voor het eerst in mijn leven voel ik me op mijn plaats, wat lessen betreft. Zelfs Algebra is boeiend ! Alleen is het nog een beetje moeilijk ontspanning en inspanning in evenwicht te brengen.

aXl_
24 oktober 2006, 00:56
Zelfs Algebra is boeiend !

:wtf:

spreken wij hier beiden over vandewalle? :p

Exorikos
24 oktober 2006, 01:00
:wtf:

spreken wij hier beiden over vandewalle? :p

Nee, ik had het over de leerstof... ;p

Morgen zie ik de lieve man weer voor het eerst in meer dan een week... Ik overslaap me nogal makkelijk :x

Hmgrwngd
24 oktober 2006, 01:08
dus na die struggelingen indoor 1ste en 2de jaar stop je in het derde? kon je dan ni wa doordoen?

Nope ;)

Genoeg bullshit gezien en meegemaakt , en net op tijd gestopt vind ik.

EN GEEN GREINTJE SPIJT ... :woohoo:
Nu niet, later niet.

Hellrabbit
24 oktober 2006, 02:09
en hoe weten we dat nu al zo zeker wat we ons later al dan niet betreuren gaan?

en wa doe je nu dan?

NSA.Rhinox
24 oktober 2006, 09:42
1e Bach Verpleegkunde A1. Khad er eerst schrik van maar hoe langer dak bezig ben, hoe beter het wordt. Net terug van een nachtje leuven met een aantal van men klas. Vorig jaar had ik zoiets ni moeten dromen (toen vertegenwoordiging). Kheb een supergoei klas waar we elkaar voorttrekken en kben er nog altijd ni van over. :)

Starrk
24 oktober 2006, 09:49
helemaal niet

Dennoman
24 oktober 2006, 10:07
Njah, raar. Criminologie lijkt mij zo *the* booming richting te zijn (op de KUL dan toch) naast de exacte wetenschappen dit jaar. Op familiefeestje sprak mijn nichtje erover om na haar Germaanse ook nog criminologie te doen en iemand uit mijn richting is er ook al naar overgestapt.

Lemme
24 oktober 2006, 13:05
4de (en laatste) jaar TEW; Bedrijfseconomie, Major Internationale Handels- en Diplomatieke Relaties.
Zeer tevreden met m'n keuze. Nog geen seconde spijt van gehad...

warre
24 oktober 2006, 13:11
2de bach in de lichamelijke opvoeding en bewegingswetenschappen. Int 2de jaar wel een pak meer les als int eerste (33u/week) maar nog geen seconde spijt van gehad :)

Hmgrwngd
24 oktober 2006, 13:26
en hoe weten we dat nu al zo zeker wat we ons later al dan niet betreuren gaan?
Omdat het zo KUT was.
Hear me? :D

en wa doe je nu dan?

Helemaal niks.

Gitan
24 oktober 2006, 14:02

Dit vind ik ook. Er wordt maar weinig nagegaan wat je wil en wat je kan (los van punten op een rapport).

Ook vind ik 18 jaar veel te vroeg om zo een belangrijke keuze te maken. Tegen da'k afgestudeerd was, waren mijn interesses al serieus veranderd. 'k Heb er nu spijt van da'k niet voor een ingenieursrichting gekozen heb (mijn interesse voor techniek en wiskunde is serieus toegenomen, hoewel da'k al 8 uur wiskunde gevolgd had in 't middelbaar).
Mocht ik nu opnieuw beginnen zou ik toch voor een informaticarichting kiezen (ir., ing. of lic). Jammer...

tip: kies nooit voor licentiaat scheikunde. Daar kun je dus niks mee aanvangen (tenzij onderwijs, doctoreren of achteraf nog een of ander milieubrevet halen). Voor het uitvoerende werk vragen ze laboranten of graduaten. Voor een beetje werk op niveau vragen ze industrieel ingenieurs (die zijn trouwens wa praktischer opgeleid dan licentiaten) en voor de hoge posten universitaire ingenieurs. Plaats voor licentiaten scheikunde is er gewoonweg niet.

^MystiQ
24 oktober 2006, 15:22
2de bach elektronica-ict ( optie elektronica )

Totaal geen spijt.

Toch raar dat bijna 50% niet zit waar ze graag zouden zitten ..

QplQyer
24 oktober 2006, 15:26
Maar is er niet wel plaats voor dr. scheikunde? Vandaar dat ze praktisch allemaal doctoreren?

^MystiQ
24 oktober 2006, 15:39
Dit vind ik ook. Er wordt maar weinig nagegaan wat je wil en wat je kan (los van punten op een rapport).

Ook vind ik 18 jaar veel te vroeg om zo een belangrijke keuze te maken. Tegen da'k afgestudeerd was, waren mijn interesses al serieus veranderd. 'k Heb er nu spijt van da'k niet voor een ingenieursrichting gekozen heb (mijn interesse voor techniek en wiskunde is serieus toegenomen, hoewel da'k al 8 uur wiskunde gevolgd had in 't middelbaar).
Mocht ik nu opnieuw beginnen zou ik toch voor een informaticarichting kiezen (ir., ing. of lic). Jammer...

Daar ga ik niet mee akkoord. Ge zijt 18 jaar in het zesde jaar en ge krijgt genoeg informatie over wanneer er opendeurdagen zijn en op de opendeurdagen zelf krijg je nog eens info over het feit wanneer er infodagen zijn.

Ik heb in mijn vorige klas de kortzichtigheid van sommigen gezien desondanks dat de school bij ons toch genoeg info gaf, het intereseerde sommigen gewoonweg niet. Ze wouden gent en al de rest moesten ze niet van weten. Als ik dan hoor dat ze liever bij mij en ne maat gezeten hadden in kortrijk dan zeg ik sjah, ge had de keus hé ;)

Als je een verkeerde keuze maakt ligt da zuiver uit aan jou en niet aan de school. Je kan toch niet verwachten dat iedere opleiding in het lang en breed aan bod komt zeker ? :wtf:

Gitan
24 oktober 2006, 16:27
Ja, stimulans om naar de SID-ins en infodagen te gaan was er bij mij op school wel. En de datums en locaties daarvan kun je gerust zelf van internet halen, da's het probleem niet.
Maar wordt er echt nagegaan wat je sterke en zwakke kanten zijn om zo eventueel je richting te bepalen? Ik denk van niet. En als de school het niet doet, wie dan wel?

Waar je ook zeer weinig over te horen krijgt is over de jobmogelijkheden. In ieder geval niet over uniefrichtingen. Ja, die zijn algemeen en komen niet uit op 1 specifieke job (zoals bij pakweg een loodgieter wel het geval is), maar ik vind het verdomd moeilijk om op je 18e al definitief te beslissen welke richting je voor de rest van je leven wil opgaan.
Infodagen zijn volgens mij veel te veel gericht op uitleggen hoe het lessenrooster in elkaar zit, hoe een cursus eruit ziet en niet over wat je daarna kunt doen. Dat weten ze zelf wellicht niet.

Persoonlijk vind ik de modulariteit van het BaMa-systeem heel wat voordeliger. Omschakeling is pakken makkelijker. Onlangs was ik een (het?) hoofdgebouw van de UHasselt en daar hing een diagram van mogelijke scenario's binnenin wetenschappelijke richtingen. Het viel me dus op hoeweinig je gebonden bent door je initiële keuze. In latere jaren kun je zonder al te veel problemen nog een andere weg inslaan.

Alleen de benaming bachelor en master zuigt in mijn oren. Kandidaat en Licentiaat (voor zover er nog parallellen zijn) vind ik toch mooiere benamingen. Maar dit is een beetje naast de kwestie...

reen
24 oktober 2006, 18:30
1ste Bach HIR (Handelsingenieur) @ KUL.
In het begin had ik even spijt van mijn keuze (aangezien de wiskunde als een blok op mij viel), maar nu zie ik het weer volledig zitten. Zelfs de wiskunde begint enorm goed mee te vallen! :D

^MystiQ
24 oktober 2006, 18:35
Maar wordt er echt nagegaan wat je sterke en zwakke kanten zijn om zo eventueel je richting te bepalen? Ik denk van niet. En als de school het niet doet, wie dan wel?

Moet dat dan ?

Je slaagt nog altijd omdat het je het zelf wil en u er ten volle voor inzet. Tegen mij hebben ze altijd beweerd dak mijn 6de middelbaar EE niet ging halen zonder jaar erdoen. Keb ze het tegendeel bewezen met 69%.

Vervolgens hebben ze mij beweerd dak het hoger onderwijs ( bachelor elektronica ) niet zo aankunnen en dat dit veel te hoog gegrepen was voor mij. No offense maar als dit zo was, waarom ben ik dan in mijn tweede jaar geraakt met net geen onderscheiding ?

Ik geloof niet in die oordelen die scholen vellen over hun leerlingen want in 99% van de gevallen hebben ze toch geen gelijk.
Het hangt allemaal af van je motivatie en je inzet, das alles. En dat je motivatie niet goed is ligt aan het feit dat je in een richting zit die u niet intereseert. En de oorzaak daarvan is slecht geinformeerd -> en dat ligt aan jezelf !

killgore
24 oktober 2006, 18:47
Moet dat dan ?

Je slaagt nog altijd omdat het je het zelf wil en u er ten volle voor inzet. Tegen mij hebben ze altijd beweerd dak mijn 6de middelbaar EE niet ging halen zonder jaar erdoen. Keb ze het tegendeel bewezen met 69%.

Vervolgens hebben ze mij beweerd dak het hoger onderwijs ( bachelor elektronica ) niet zo aankunnen en dat dit veel te hoog gegrepen was voor mij. No offense maar als dit zo was, waarom ben ik dan in mijn tweede jaar geraakt met net geen onderscheiding ?

Ik geloof niet in die oordelen die scholen vellen over hun leerlingen want in 99% van de gevallen hebben ze toch geen gelijk.
Het hangt allemaal af van je motivatie en je inzet, das alles. En dat je motivatie niet goed is ligt aan het feit dat je in een richting zit die u niet intereseert. En de oorzaak daarvan is slecht geinformeerd -> en dat ligt aan jezelf !

Je moet wel degelijk nog naar je eigen capaciteiten kijken, maar imho is dat ook wel iets dat je volledig zelf moet weten, weinig leerkrachten kunnen namelijk deftig inschatten hoeveel jij werkt en zo :p.

voor de rest ².

Lashknife
24 oktober 2006, 20:36
Heb TI gedaan, en geen spijt van de keuze, alleen achteraf kom je tot het besef dat een klein beetje meer moeite tot veel meer kan lonen (meer zelf bezig zijn met programmeertalen, ze actief houden ipv dat ze passieve kennis of erger worden, zelf dingen blijven creëren)

anderzijds kan ik nu met mijn job enorm leuke dingen bijleren wat netwerkbeheer betreft enzo.

Tweak37
24 oktober 2006, 21:53

hm, ik wist ook niet wat te doen en heb dan ook maar burgie gekozen (1e bach nu dus) en de studie en de mensen vallen mij momenteel ook wel nogal tegen. De wetenschappen zijn te oppervlakkig om interessant te zijn imo. Hopelijk verandert dat na verloop van tijd als je meer en meer ingenieursvakken krijgt. Maar eerst nog zien of ik die eerste saaie semesters door geraak... :sleep:

MyDyingBride
24 oktober 2006, 22:02
1ste Bach Hotel-Management @ KHBO

Ik doe het enorm graag, en dat zal ook zo blijven. Ook qua werk opzich is het iets dat me op het lijf geschreven is. :)

Vorig jaar engels -en zweeds gedaan aan ugent; maar zweeds was toch dat niet en ik zat aan de blandijn en uiteindelijk is die locatie nefast geweest voor mijn studies :p

killgore
24 oktober 2006, 22:31
hm, ik wist ook niet wat te doen en heb dan ook maar burgie gekozen (1e bach nu dus) en de studie en de mensen vallen mij momenteel ook wel nogal tegen.
Als je geïnteresseerd bent in techniek valt dat eerste wel beter mee voor sommige vakken als je de toepassingen ziet, anders niet. Het 2e betert niet :p, allé, ge gaat wel leukere mensen leren kennen wrsch, ma van veel blijf ik toch denken "wa voor losers zijn da :/?".
Kheb dan ook meeste nieuwe mensen hier leren kennen buiten men richting, via vrienden die andere richtingen deden :).

De wetenschappen zijn te oppervlakkig om interessant te zijn imo. Hopelijk verandert dat na verloop van tijd als je meer en meer ingenieursvakken krijgt. Maar eerst nog zien of ik die eerste saaie semesters door geraak... :sleep:

wat bedoelde me oppervlakkig ? Algemeen, tja, das basis van ingenieur eh :). Ik betwijfel ook of ik nog veel ga zijn met al die fckin thermodynamica of scheikunde in mijn subrichting, maar dat hoort er nu eenmaal bij :p.

Kweet natuurlijk niet in welke prachtige studentenstad gij burgie volgt, dus kan nie meespreken over uw vakken. Alst in gent is: effe doorbijten op die wiskunde, ge gaat idd veel zien waar ik nog steeds twijfels bij heb over het nut, maar het betert ooit (hoop ik :sad: ).

Spineless
24 oktober 2006, 22:34
ik zit nu in mijn 5e jaar, economie-moderne talen, keb er nog ni echt spijt van gehad ma ik had er wel aan gedacht om economie wiskunde te doen.. en alsk die boeke van 6uurs wiskunde bekijk hebbek wel een beetje spijt dak et ni eb gedaan, zeker dan ook omda ik dan minder duits zou krijge(duits kannek echt nie :p maar kwas er door! dus das positief) maar voor de rest ebbek zkr geen spijt, kdoe economie wel graag, en een talenknobbel ebbek wel :)

Starrk
24 oktober 2006, 22:49
Ale duits...Als er een simpele taal is :p

Spineless
24 oktober 2006, 22:50
mja sommige beweren dan da engels moeilijk is, ik vind engels makkelijk..
sommige beweren dan da frans moeilijk is, da vindek dan ook weer gemakkelijk
en duits vindek moeilijk.. kan der ook ni aan doen hé :)

Michaël_D
24 oktober 2006, 23:02
Is taal echt belangrijk later? ik kan echt geen Frans :p en 'k heb 4 uur Frans in de week :( ,veel te veel vind ik. Ik heb het gevoel da'k nie meekan... Franse televisie ga ik nie naar zien ze :p kga toch niks leren als het niet met nederlandse ondertiteling is. Gelukkig kan ik nog goed Wiskunde (5uur/week). Btw ik zit in 4de mod. wetenschappen en kga wss volgend jaar Wetenschappen-wiskunde. Ik twijfel of ik 8uur wiskunde ga nemen of anders 6uur en 2uur Duits en dat zie ik niet zitten :s . (Gelukkig 3uur Frans volgend jaar da zal nog meevallen hoop ik :unsure: )

Starrk
24 oktober 2006, 23:10
Als je in een land leeft waar de 2e landstaal Frans en de 3e Duits is, en een wereld waar de voertaal engels of arabisch is: Ja, talen zijn belangrijk.

Als ik in het buitenland op vakantie ga, probeer ik me toch altijd uit te drukken in de taal van dat land, in hoeverre dat mogelijk is. (In tegenstelling tot wat menig toerist én landgenoot doet...)

Hmgrwngd
24 oktober 2006, 23:13
hm, ik wist ook niet wat te doen en heb dan ook maar burgie gekozen (1e bach nu dus) en de studie en de mensen vallen mij momenteel ook wel nogal tegen. De wetenschappen zijn te oppervlakkig om interessant te zijn imo. Hopelijk verandert dat na verloop van tijd als je meer en meer ingenieursvakken krijgt. Maar eerst nog zien of ik die eerste saaie semesters door geraak... :sleep:

OMG hopen dat de saaiheid vermindert bij de richting burgerlijk ingenieur... :bow:

Naar wat ik gehoord heb, stijgt de moeilijkheidsgraad enorm, en krijg je vakken waar je zelfmoord zou van willen plegen moest je naar elke les gaan.

Nie da ik je wil ontmoedigen ofzo... :unsure:

Spineless
24 oktober 2006, 23:18
Is taal echt belangrijk later? ik kan echt geen Frans :p en 'k heb 4 uur Frans in de week :( ,veel te veel vind ik. Ik heb het gevoel da'k nie meekan... Franse televisie ga ik nie naar zien ze :p kga toch niks leren als het niet met nederlandse ondertiteling is. Gelukkig kan ik nog goed Wiskunde (5uur/week). Btw ik zit in 4de mod. wetenschappen en kga wss volgend jaar Wetenschappen-wiskunde. Ik twijfel of ik 8uur wiskunde ga nemen of anders 6uur en 2uur Duits en dat zie ik niet zitten :s . (Gelukkig 3uur Frans volgend jaar da zal nog meevallen hoop ik :unsure: )

taal kan belangerijk zijn voor later als ge bvb voor uw job veel op reis moet, dan kan een tweede taal of een derde taal makkelijk van pas komen.. ma ge kunt uw zinnen ook op iets anders zette e :)
en van duits in wetenschappen wiskunde zouk u ni teveel van aantrekke, da wordt ni op etzelfde niveau gegeven als in een talenrichting..
btw ge gaat echt nix nieuw zien qua theorie volgend jaar bij frans.. alle theorie zal afgerake int 4e jaar :) allez bij ons was da toch zo.

^MystiQ
24 oktober 2006, 23:21
mja sommige beweren dan da engels moeilijk is, ik vind engels makkelijk..
sommige beweren dan da frans moeilijk is, da vindek dan ook weer gemakkelijk
en duits vindek moeilijk.. kan der ook ni aan doen hé :)

Ik kan dan weer engels en duits goed, duitse werkwoorden vervoegen :love:
Ook al blijft da bij ons heel beperkt ( een uurtje / week in her hoger ) toch doek het graag terwijl ik voor frans altijd dik gereten sta.

Tanks clustersysteem :bow:

[HBV]-=XortioN=-
25 oktober 2006, 00:42
Ik volg ICT in kahosl rabot..
Gho ja, écht spijt van mijn keuze heb ik niet...
Het is gewoon moeilijk vind ik en veel werk. Het zal hard doorzetten zijn en dan hebt ge wel deftige diploma natuurlijk. De vakken op zich zijn wel intressant maar moeilijk é en vooral ze houden u zo neig vast zo met toetsjes en taken e.d. :s

ShoveS
25 oktober 2006, 00:45
OMG hopen dat de saaiheid vermindert bij de richting burgerlijk ingenieur... :bow:

Naar wat ik gehoord heb, stijgt de moeilijkheidsgraad enorm, en krijg je vakken waar je zelfmoord zou van willen plegen moest je naar elke les gaan.

Onjuist.

groetjes ! :)

killgore
25 oktober 2006, 02:46

nah, die stijgt nie, ge krijgt meer specialisatie en zo eh :p.

Gitan
25 oktober 2006, 10:14
Moet dat dan ?

Ik vind dat dat zou moeten ja. Want de inzet die je ervoor over hebt moet het gevolg zijn van de interesse / mate waarin de richting je ligt / wat je ermee wilt bereiken. En dat zou beter bepaald moeten worden. Misschien zou dat beter uitgebouwd moeten worden (al dan niet verplicht).

Mja, daar ben ik het niet helemaal mee oneens. Daarom dat ik vind dat er een systeem zou moeten zijn (eerder los van de school) waarin met in het laatste jaar van het middelbaar d.m.v. character en skills assesment en gesprekken en zo zou moeten nagaan wat je het beste zou liggen, zonder gebiedend te zijn of een oordeel te vellen. Eerder informatief.
Maar ja, da zal wel teveel geld kosten zeker?

De mate van geïnformeerd zijn ligt niet alleen aan jezelf. Ik vind dat men op zijn 18e gewoon te weinig weet (van 't leven, van alles, ...) om zo'n belangrijke keuze te maken. Daarin is enige begeleiding toch niet verkeerd?

btw: ik heb mijn opleiding afgewerkt en in theorie heeft ze me doorgaans wel geïnteresseerd, maar 't is gewoon met de uitstroommogelijkheden dat ik het een beetje moeilijk heb.

Exorikos
25 oktober 2006, 15:08
nah, die stijgt nie, ge krijgt meer specialisatie en zo eh :p.

Numerieke wiskunde is naar het schijnt wel een dooddoener in 2de bach.

zarathustra
25 oktober 2006, 15:58

alsook in het derde jaar als ge CW volgt ^^

Spineless
25 oktober 2006, 16:17
Ik kan dan weer engels en duits goed, duitse werkwoorden vervoegen :love:
Ook al blijft da bij ons heel beperkt ( een uurtje / week in her hoger ) toch doek het graag terwijl ik voor frans altijd dik gereten sta.

Tanks clustersysteem :bow:
tja.. ik volg nu gwn economie moderne talen omda ik later toch wrs nix ga doen me die wiskunde alsk eco wiskunde zou volge. en ja wetenschappen sprak mij ni aan, alhoewel ik da wel kan alsk moeite wil doen ma talen ligge mij meer :)

LOBO0901
25 oktober 2006, 16:23
In 1991 afgestuurd als A2 scheikundige. 1 jaar graduaat gaan doen tegen mijn goesting maar moest toen van thuis. Daarna 6 jaar leger en nu flik dus nooit nie echt iets gedaan met diploma. Moest ik mogen herbeginnen zou dan i.p.v. chemie liever iets in de stijl van bouw of electriciteit hebben gedaan Kon dat tenminste nog gebruiken later.

pit24
25 oktober 2006, 16:54
In 1991 afgestuurd als A2 scheikundige. 1 jaar graduaat gaan doen tegen mijn goesting maar moest toen van thuis. Daarna 6 jaar leger en nu flik dus nooit nie echt iets gedaan met diploma. Moest ik mogen herbeginnen zou dan i.p.v. chemie liever iets in de stijl van bouw of electriciteit hebben gedaan Kon dat tenminste nog gebruiken later.

Dus flikken noemen zichzelf ook flik, en ik krijg een boete voor smaad aan de politie?

j/k

:D

----------------

Ik doe geschiedenis en ben nog steeds super blij (en wordt later wss met mijn diploma ook flik ofzo...)

^^pathfinder^^
25 oktober 2006, 17:22
helemaal geen spijt
1ste bach Gesch aan de KUL
natuurlijk zijn er vakken die retesaai zijn, maar ja elke richting heeft zijn saaie vakken.

Ik ga dit jaar toch nog eens proberen om in de KMS te geraken, vorig jaar had ik de ingangsexamens onderschat en er niets voor gedaan.

ironhorn
25 oktober 2006, 17:42
Dus flikken noemen zichzelf ook flik, en ik krijg een boete voor smaad aan de politie?

j/k

:D

dacht dat ge ze tegenwoordig flik mocht noemen zonder dat het beboet werd

OT: momenteel sociaal werk @ xios, maar is nog steeds niet echt wat ik wil (vorig jaar verkeerskunde), maar het probleem is dat ik geen richting voor mij weet :(

Retro.Johnson
25 oktober 2006, 17:55
-=XortioN=-;7762810']Ik volg ICT in kahosl rabot..
Gho ja, écht spijt van mijn keuze heb ik niet...
Het is gewoon moeilijk vind ik en veel werk. Het zal hard doorzetten zijn en dan hebt ge wel deftige diploma natuurlijk. De vakken op zich zijn wel intressant maar moeilijk é en vooral ze houden u zo neig vast zo met toetsjes en taken e.d. :s

Welke groep zit ge ? Kvint bescheten qua werk, en die testen langs hier en langs daar zijn der te veel aan. Ben nu al totaal ni meer mee met labo assembler...

SilentSpring
25 oktober 2006, 18:52
1ste Bach Hotel-Management @ KHBO

Ik doe het enorm graag, en dat zal ook zo blijven. Ook qua werk opzich is het iets dat me op het lijf geschreven is. :)

Vorig jaar engels -en zweeds gedaan aan ugent; maar zweeds was toch dat niet en ik zat aan de blandijn en uiteindelijk is die locatie nefast geweest voor mijn studies :paha, toch nog 1 van KHBO:woohoo:
ik zit in 1ste bach Accountancy-fiscaliteit, ook aan de Spoorwegstraat dus:D

the boogyman
25 oktober 2006, 21:57
Na 1 maand MCT gedaan te hebben er mee gestopt => opdrachten zuigen zwaar(kan het nog saaier?) en bij sommige docenten heb'k zo m'n twijfels :wtf: Nuja,wou uiteindelijk netwerkbeheer doen en dat kan ik ook prima via een VDAB-opleiding worden dus kga mij volgende week eens gaan inschrijven sie :)

Zo 1 van ons opdrachten voor webdesign: maak een banner voor de kolonisten van catan(like wtf :wtf: We werden dan nog eens begrensd door foto's die ze zelf gemaakt hadden en waar den helft dan nog slecht van genomen was ook).

Nuja,tis nie alleen daarom da ik gestopt ben.MCT kan enorm tof zijn als je enorm gemotiveerd bent en/of sterk bent in het grafische en vele uurtjes werk wilt kloppen wanneer mogelijk! ;) Het grafische zou'k liever als hobby doen ma om 2j lessen te krijgen die u voorbereiden om professioneel websites te schrijven,nee dank u :) Er is al genoeg concurrentie op die markt!

MaDDie
25 oktober 2006, 22:00
1e bach handelswetenschappen aan hogent.
Geen spijt. Maar frans dat haat ik.

Tweak37
25 oktober 2006, 22:13

nee hoor, ik weet wel dat het beter wordt, maar toch... :)

Daedie
25 oktober 2006, 22:16
2de bach informatica aan uhasselt

geen spijt. interessant, uitdagend en een grote toekomst :) (mits de juiste motiviatie ofc)

Hmgrwngd
26 oktober 2006, 16:04
Onjuist.

groetjes ! :)

Ik zou het toch geen pretje vinden om elke dag 3uur aan enorm moeilijke scheikunde of wiskunde te zitten hoor. :p

Zo van die bewijzen die 5-6 blz lang zijn vol irritante technieken.
I'd rather fly out the window. :D

Hellrabbit
26 oktober 2006, 16:43
das juist wat het interessant maakt :p

ComputerVISTA
26 oktober 2006, 16:45
Enorm veel zelf... Spijt dak den debiel heb uitgehangen in't school en dus nu gene diploma heb...

Moest ik het over doen 'k zat nu in hoge of unief.

sir oinksalot
26 oktober 2006, 16:47
Enorm veel zelf... Spijt dak den debiel heb uitgehangen in't school en dus nu gene diploma heb...

idem, alleen heb ik wel een diploma maar van bso kantoor, dus dat is zo goed als niets

ComputerVISTA
26 oktober 2006, 16:48
idem, alleen heb ik wel een diploma maar van bso kantoor, dus dat is zo goed als niets

't Verstand komt mer met de jaren gelijk ze zeggen he :'( spijtig dat het er bij mij niet wat eerder is gekomen...

sir oinksalot
26 oktober 2006, 16:52
Mjah, nog niet in middelbaar.
Dus hangt er zo neig nog niet van af.

Beetjes spijt dat ik naar BSO ben afgezakt en niet gewoon mij ingezet heb voor in TSO te blijven. Gewoon omdat ik het iets te easy vindt in BSO. Niet dat ik nu steken op BSO wil geven. Maar ik ben gewoon nietmeer gewoon van te leren. En ik zou later hogeschool willen doen. Dus dat zal afzien worden.

ken dat gevoel, was echt een enorme schok toen ik in bso kwam, had er ook voor gekozen om er gemakkelijk van af te zijn, maar man, in het laatste jaar zag ik dingen die ik in de lagere school gezien had!
en ik ergerde mij ook elke dag aan mijn medeleerlingen hun gebrek aan algemene kennis

aXl_
26 oktober 2006, 19:18

ik weet inderdaad waarvoor ik m'n lesluwe week ga gebruiken ja ^^

zarathustra
26 oktober 2006, 19:37
ik weet inderdaad waarvoor ik m'n lesluwe week ga gebruiken ja ^^

filmpjes en gaming? >_>

ah nee, idiote projectjes maken -_-

Boris Barowski
26 oktober 2006, 19:45
nog altijd geen spijt (zou jammer zijn na 5 weken unif :p)

wel wa schrik voor wiskunde, tis hét buisvak voor iets

(1e bach handelsingenieur)

aXl_
26 oktober 2006, 20:02
ah nee, idiote projectjes maken -_-

dat ook al ja =/

Exorikos
26 oktober 2006, 21:49
dat ook al ja =/

Ik voor algebra en scheikunde. Ik heb daar namenlijk proefexamen van en elk puntje is meegenomen ;)

diggie
26 oktober 2006, 22:38

Wat houdt jullie tegen om er alsnog iets van te maken?

Ik ben door schoolmoeheid 2jaar verloren, maar heb me herpakt & ben momenteel 3 bachelor aan de UGent bezig. Uiteraard is dat enorm frustrerend dat ik 2 jaar kwijt ben, maar wat is het alternatief?

Nu (ik ga er vanuit dat jullie 20 - 30 jaar oud zijn) kan je er nog iets van maken ... maar op u 40ste terugkijken & tot de vaststelling komen dat je misschien nog kansen had ... DAT lijkt mij pas frustrerend.

Sir. K
26 oktober 2006, 22:39
1ste bach biowetenschappen hogent
spijt, hmm ik weet het nie om eerlijk te zijn...
de richting zelf vindek wel vrij intressant, ma om gans mijn leven labowerk te doen... da ziek toch nie zitten. Nuja ge kunt er natuurlijk andere dingen me doen ook he :)
Plantkunde is wel nie zo mijn ding, ben meer voor dierkunde/voeding.

aXl_
27 oktober 2006, 00:28
Ik voor algebra en scheikunde. Ik heb daar namenlijk proefexamen van en elk puntje is meegenomen ;)

uw proefexamens tellen ni mee voor uw uiteindelijke punt ;)
er gaan geruchten de ronde dat daarmee rekening zou gehouden worden tijdens de deliberatie maar dat lijkt me straf. Deliberatie criteria zijn nogal vrij strikt afgelijnd me dunkt.

Exorikos
27 oktober 2006, 00:37
uw proefexamens tellen ni mee voor uw uiteindelijke punt ;)
er gaan geruchten de ronde dat daarmee rekening zou gehouden worden tijdens de deliberatie maar dat lijkt me straf. Deliberatie criteria zijn nogal vrij strikt afgelijnd me dunkt.

De proffen zeiden dat ze zich in juridische bochten hebben gewrongen/gaan wringen om die bonussen te kunne geven. Een gerucht zou ik het dus niet echt noemen. Nuja geleerd is geleerd zeker?

Bubba
27 oktober 2006, 00:39
Geen spijt van de richting, maar van de school.

Wat een bende kleuters. Sinds gistere al 200+ mails in school mailbox. Allemaal met "ben je een gamer?" en dan "nee, ik ni". stuurt de volgende weer "nee ik ook ni". Dan de volgende "seg stuur die mails is ni na iedereen".

Zo de ganse tijd door.

ComputerVISTA
27 oktober 2006, 17:50
Wat houdt jullie tegen om er alsnog iets van te maken?

Ik ben door schoolmoeheid 2jaar verloren, maar heb me herpakt & ben momenteel 3 bachelor aan de UGent bezig. Uiteraard is dat enorm frustrerend dat ik 2 jaar kwijt ben, maar wat is het alternatief?

Nu (ik ga er vanuit dat jullie 20 - 30 jaar oud zijn) kan je er nog iets van maken ... maar op u 40ste terugkijken & tot de vaststelling komen dat je misschien nog kansen had ... DAT lijkt mij pas frustrerend.

Mijn ziekte houdt me tegen.

Ik heb beroeps tot men 4de gedaan (ook kantoor) en ban dan gestopt ook al mag ik naar het 5de.

'k ben wel van plan als alles gestabiliseerd is naar't volwassenonderwijs te gaan en misschien toch ooit in die hoge of unief te belanden.

Maar voorlopig moet ik mijn ziekte laten stabiliseren...

Ik ben btw nu al 23 jaar

Zeta Reticula
27 oktober 2006, 23:27

De saaiheid van de lessen (!) van sommige vakken door bepaalde professoren in de latere jaren is inderdaad echt niet te schatten. Vaak ligt dit vooral aan de professor. Sommige van die kerels leven echt in zo'n klein beperkt wereldje en vergeten alles wanneer ze hun oersaaie, niet-te-volgen uitleg doen. Die mensen zijn wel goed in hun vakgebied, maar ze zijn gewoon zo saai om naar te luisteren. Dus uit respect bros ik hun lessen, anders moet ik daar maar zitten zuchten of snurken.

Omgekeerd heb ik ook al meegemaakt (maar dat is uiterst zeldzaam); dus dat een saai vak dankzij de professor nog redelijk interessant wordt.

^MystiQ
27 oktober 2006, 23:37
Geen spijt van de richting, maar van de school.

Wat een bende kleuters. Sinds gistere al 200+ mails in school mailbox. Allemaal met "ben je een gamer?" en dan "nee, ik ni". stuurt de volgende weer "nee ik ook ni". Dan de volgende "seg stuur die mails is ni na iedereen".

Zo de ganse tijd door.

Ik zie in je sig al heel duidelijk waarom je die mails krijgt :)

kijk, ik wil mij niet moeien é maar deze week alleen al heb je al 17 uur WoW gespeeld en het weekend is nog niet eens begonnen. Laten we dat eens door 5 delen en we komen een goei 3 uur/dag.
Ik hoop dat je rap gaat inzien dat dit niet the way to do is .. Maarja, wie zijn gat verbrand .. ;)

^^pathfinder^^
28 oktober 2006, 00:09

kijk, ik wil mij niet moeien é maar deze week alleen al heb je al 17 uur WoW gespeeld en het weekend is nog niet eens begonnen. Laten we dat eens door 5 delen en we komen een goei 3 uur/dag.
Ik hoop dat je rap gaat inzien dat dit niet the way to do is .. Maarja, wie zijn gat verbrand .. ;)
3 uur per dag is niets vergeleken met de echte verslaafden

Sir.Killalot
28 oktober 2006, 00:40
Ik zit nu in mn 6de jaar eco-moderne talen, en ik heb spijt dat ik geen Latijn heb gedaan...

Ik ben namelijk 100% zeker dat ik Geschiedenis wil gaan studeren, en ik geloof dat een kennis van Latijn toch handig zou zijn :p Economie ligt mij ook totaal niet :) (en wiskunde en wetenschappen ben ik slecht in :p)

Ik heb daar spijt van, maar ik heb "een beetje" gekozen, omdat ik vrees dat ik Latijn niet echt zou aangekund hebben :)

blue water
28 oktober 2006, 01:28
Ik zit nu in mn 6de jaar eco-moderne talen, en ik heb spijt dat ik geen Latijn heb gedaan...

Ik ben namelijk 100% zeker dat ik Geschiedenis wil gaan studeren, en ik geloof dat een kennis van Latijn toch handig zou zijn :p Economie ligt mij ook totaal niet :) (en wiskunde en wetenschappen ben ik slecht in :p)

Ik heb daar spijt van, maar ik heb "een beetje" gekozen, omdat ik vrees dat ik Latijn niet echt zou aangekund hebben :)

Maar neeeee, dit is weer een algemeen misverstand:sop: . Als je gaat verder studeren maakt het echt niet uit wat je achtergrond is hoor.
Motivatie en zelfvertrouwen.. dat is het belangrijkste...... Latijn of geen latijn.:niceone:

Exorikos
28 oktober 2006, 01:33

Latijn is echt zwaar overrated. Zeker in het vijfde en het zesde middelbaar. Je ziet niks nieuws. Het is alleen de toepassing van wat je al geleerd hebt. Versta me niet verkeerd, het was heus wel boeiend om te weten, maar ik had er meer van verwacht. :)

Spineless
28 oktober 2006, 02:48

wa zou gij latijn-moderne talen nu ni aankunnen.. ik zit 10u+ samen met latijn moderne talen en ik zit in mijn 5e ec-mt.. enkel latijn zou moeilijk zijn denkek ma ja..
en geschiedenis, economie krijgt eve veel gesch als latijn ze ;)

Sir.Killalot
28 oktober 2006, 10:18
wa zou gij latijn-moderne talen nu ni aankunnen.. ik zit 10u+ samen met latijn moderne talen en ik zit in mijn 5e ec-mt.. enkel latijn zou moeilijk zijn denkek ma ja..
en geschiedenis, economie krijgt eve veel gesch als latijn ze ;)

Ik heb in mijn eerste 2 jaren middelbaar zwaar moeten blokken om er door te geraken, had ik Latijn er nog bij gehad dan had ik waarschijnlijk echt teveel werk gehad :p + het niveau lag/ligt bij ons school in de Latijn pak hoger als bij de andere richtingen hoor :)

En ja ofc krijgt eco evenveel gesch als Latijn, dat weet ik ook :p

Maar neeeee, dit is weer een algemeen misverstand:sop: . Als je gaat verder studeren maakt het echt niet uit wat je achtergrond is hoor.
Motivatie en zelfvertrouwen.. dat is het belangrijkste...... Latijn of geen latijn.:niceone:

Latijn is echt zwaar overrated. Zeker in het vijfde en het zesde middelbaar. Je ziet niks nieuws. Het is alleen de toepassing van wat je al geleerd hebt. Versta me niet verkeerd, het was heus wel boeiend om te weten, maar ik had er meer van verwacht. :)

Ik wil mij specialiseren in de Oudheid, ik geloof dat een kennis van Latijn dan toch handig zou zijn :) Misschien niet een verreiste, maar toch handig...

^^pathfinder^^
28 oktober 2006, 11:56

Daar hebt ge wel gelijk in, ik zit nu in mijn eerste bach GES aan de KUL en wij hebben de keuze uit Nederlandse,Franse,Griekse,Latijnse teksten(waarvan we er 2 van de 4 moeten kiezen). Aangezien ik enkel int eerste en tweede middelbaar latijn heb gedaan kan ik alleen Nederlands en Frans kiezen. Nu Nederlandse teksten vallen nog mee, maar die Franse teksten zijn DOODsaai.
En zoals E.Aerts(prof. zoekstrategieën) altijd zegt:" Een extra taal is altijd goed meegenomen,zowel voor historici als voor iedereen" ofzoiets : >

blackman
28 oktober 2006, 18:40
Daar hebt ge wel gelijk in, ik zit nu in mijn eerste bach GES aan de KUL en wij hebben de keuze uit Nederlandse,Franse,Griekse,Latijnse teksten(waarvan we er 2 van de 4 moeten kiezen). Aangezien ik enkel int eerste en tweede middelbaar latijn heb gedaan kan ik alleen Nederlands en Frans kiezen. Nu Nederlandse teksten vallen nog mee, maar die Franse teksten zijn DOODsaai.
En zoals E.Aerts(prof. zoekstrategieën) altijd zegt:" Een extra taal is altijd goed meegenomen,zowel voor historici als voor iedereen" ofzoiets : >

Ik heb nog maar één les nederlandse gedaan omdat ik die doodsaai vond, de Franse vind ik dan weer interessant... Ik moet dus dringend naar nederlands historische teksten gaan.

Voor GE is latijn wel degelijk goed, want bij veel woorden geven ze zo'n afleiding, en ik begin het vermoeden te krijgen dat de Goosens die wel is durft te vragen op zijn exaam.

me not like.

Hoe gaat het trouwens met u geschiedenis pathfinder? Ik denk dat ik u nog is nen keer heb gezien (ik was toen kei gehaast) en heb kort iets tegen u gezegt, na franse teksten, kan dat?

----------------

Aerts had het trouwens over levende talen. ;)
pit24

^^pathfinder^^
29 oktober 2006, 12:36
Ik denk dat da iemand anders was :>
ik weet nog altijd nie 100% zeker wie gij zijt, volgt u vriendin ook Ges en zit ge der soms naast? Zo een blonde?

^MystiQ
29 oktober 2006, 12:56
3 uur per dag is niets vergeleken met de echte verslaafden

Ik vind dat persoonlijk wel veel maarja :)

stoffer
29 oktober 2006, 17:32
4e jaar Burg Ir
Nu optie ECS binnen de elektrotechniek + wa keuzevakken van de regeltechniek

Spijt dak eig geen werktuigkunde heb gepakt

En tblijft eig mor saai :(

Wover
29 oktober 2006, 17:35
Ik zit nu in 2e jaar bachelor ICT.

Ik heb er redelijk wat spijt van, ik denk da'k pc's beter als hobby had gehouden en journalistiek was gaan doen, maar da mochtek ni van thuis...

Cell
29 oktober 2006, 17:38
Ik zit nu in het 4de jaar bouw @ KTA Merelbeke.
Nu... 1ste & 2de middelbaar had ik ASO gedaan. Maar daar vondt ik het teveel en ben ik meteen naar BSO gegaan.
Ik ben zeer blij met deze richting, en ook met mijn keuze bouw.

Ik heb wel een klein beetje spijt ervoor... Héél erg veel praktijk, en in die uren mag je echt al werken. Zodat je savonds toch al moe bent van het werken.

Achja... Mooie gewoonte voor later.

Daedie
29 oktober 2006, 17:53

iemand die bij het studeren er niet in slaagt 3 uur ontspanning te hebben per dag zal vroeg of laat overspannen geraken. Dus ik zie totaal geen probleem met 3 uur per dag WoW te spelen. Zelf speelde ik vorig jaar 6+ uur per dag, en ik had een gemiddelde van 14/20 (universitair informatica, niet de gemakkelijkste richting). Tis maar hoe ge uw tijd indeelt.

momenteel speel ik niet meer zoveel, maar dat is eerder uit gebrek aan interesse. ik studeer daarom niet langer/meer.

RaZoR be
29 oktober 2006, 18:09
2de bach informatica aan uhasselt

geen spijt. interessant, uitdagend en een grote toekomst :) (mits de juiste motiviatie ofc)
dag Bjorn

same, maar dan ICT :)

nog geen spijt, zit liever op Unief met 20/30 (eventueel een jaartje langer), dan op de hogeschool tss 130 man te gaan zitten...

moet enkel meer gaan doen , want nu alweer nie echt goe bezig:doh:

Doggiedog
29 oktober 2006, 18:13
Tegenwoordig studeer ik dierenzorg. Momenteel zit ik in mn 2de jaar hogeschool en ik voel mij er enorm goed. Maar ik heb dan ook al wat richtingen afgedaan; 1ste 2 jaar van middelbare school Latijn gestudeerd, besloten dat het mij niet lag en dat ik er later toch nix mee wou doen, dan een jaar Moderne Talen-Wiskunde, de talen vielen zeer goed mee maar ik geraakte gewoon niet door de wiskunde (was veel te abstract -_-), dan een jaar Economie-Moderne Talen, waarbij economie mij totaal niet lag (brrrrr zo'n saai vak), dan voor de laatste 2 jaar overgestapt naar Informatica in een Technische school en een diploma behaald. De twee volgende jaren nog verder informatica gestudeerd in de hogeschool, om dan te besluiten dat ik er eigenlijk later mijn job niet van wou maken (:P), en uiteindelijk dus herbegonnen met hogeschool en overgestapt op Dierenzorg, omdat ik een job wil doen ivm dieren. Hoeft niet eens specifiek het verzorgen van dieren te zijn, zolang ik maar kan werken met dieren (maar in België vindt ge daar niet veel voor.

klootvis
29 oktober 2006, 18:20
4e jaar Burg Ir
Nu optie ECS binnen de elektrotechniek + wa keuzevakken van de regeltechniek

Spijt dak eig geen werktuigkunde heb gepakt

En tblijft eig mor saai :(

Vriendin doet 5e jaar Burg Ir Werktuigbouwkunde (biomed. technieken), maar naar 't schijnt is meer dan 50% het daar kotsbeu en willen ze zo rap mogelijk weg. Nogal hautaine proffen naar 't schijnt

on topic: 3de bac bio-ir (optie katalytische tech.) maar dat had ik al gezegd :p

^MystiQ
29 oktober 2006, 23:44
iemand die bij het studeren er niet in slaagt 3 uur ontspanning te hebben per dag zal vroeg of laat overspannen geraken. Dus ik zie totaal geen probleem met 3 uur per dag WoW te spelen. Zelf speelde ik vorig jaar 6+ uur per dag, en ik had een gemiddelde van 14/20 (universitair informatica, niet de gemakkelijkste richting). Tis maar hoe ge uw tijd indeelt.

momenteel speel ik niet meer zoveel, maar dat is eerder uit gebrek aan interesse. ik studeer daarom niet langer/meer.

Gezonde Ontspanning =/= gamen

Maarja ;)

Exorikos
30 oktober 2006, 00:41
Gezonde Ontspanning =/= gamen

Maarja ;)

Hangt er vanaf hoe je gamet. Je moet zeker geen intense shooter/RTS gaan spelen, maar rollercoaster tycoon ofzo, kan echt wel. Je gaat wel last krijgen van vermoeiende ogen... :)

^MystiQ
30 oktober 2006, 11:43
Hangt er vanaf hoe je gamet. Je moet zeker geen intense shooter/RTS gaan spelen, maar rollercoaster tycoon ofzo, kan echt wel. Je gaat wel last krijgen van vermoeiende ogen... :)

Heb je al een games zoals WoW gezien als ze aan't raiden zijn of dergelijke van die dingen, mij maak je absoluut niet wijs dat zo een ontspanning gezond is.

Kga liever een uurtje of 2 gaan sporten, ik kom weer terug als 'herboren' en ik kan gemakkelijk weer voor een paar uurtjes verder doen me werk voor school ofzo :)

En tis nodig ook want we verzinken in de projecten en verslagen wij :)

zarathustra
30 oktober 2006, 13:03
Heb je al een games zoals WoW gezien als ze aan't raiden zijn of dergelijke van die dingen, mij maak je absoluut niet wijs dat zo een ontspanning gezond is.

Kga liever een uurtje of 2 gaan sporten, ik kom weer terug als 'herboren' en ik kan gemakkelijk weer voor een paar uurtjes verder doen me werk voor school ofzo :)

En tis nodig ook want we verzinken in de projecten en verslagen wij :)

Elke dag 2 uur gaan sporten? Mij maak je niet wijs dat dat leuk is, en ontspanning moet leuk zijn dacht ik toch.

Waarmee ik maar wil zeggen: wie zijt gij om te zeggen wat een goede manier is voor iemand om zich te ontspannen.

Zeta Reticula
30 oktober 2006, 13:07
Ik drink elke dag 15 pinten. Ik ben er zeker van dat dit gezond en ontspannend is.

^MystiQ
30 oktober 2006, 13:53
Elke dag 2 uur gaan sporten? Mij maak je niet wijs dat dat leuk is, en ontspanning moet leuk zijn dacht ik toch.

Waarmee ik maar wil zeggen: wie zijt gij om te zeggen wat een goede manier is voor iemand om zich te ontspannen.

Lol, tis tezien hé, ik doe graag mijn sport en ik ken niemand die zijn sport niet graag doet, maar ik game ook graag en toch merk ik het verschil dat ik veel scherper sta als ik in de week af en toe ga gaan sporten buiten als ik zit te gamen ;)

Ik drink elke dag 15 pinten. Ik ben er zeker van dat dit gezond en ontspannend is.

No offense maar misschien moet je eens 'niet burgiehumor' gaan gebruiken want het komt nogal nerdie achtig over ..

zarathustra
30 oktober 2006, 14:04
Lol, tis tezien hé, ik doe graag mijn sport en ik ken niemand die zijn sport niet graag doet, maar ik game ook graag en toch merk ik het verschil dat ik veel scherper sta als ik in de week af en toe ga gaan sporten buiten als ik zit te gamen ;)

'scherper' staan.. je spreekt er over alsof je je voorbereid op een triatlon ^^ Men moet daar allemaal niet in overdrijven. Of je nu elke avond zit te gamen, op café zit of 20 km loopt. Als uw punten voldoende zijn in juni is het allemaal al goed genoeg. En meestal hangt dat enkel af van het het feit of je je gedurende die 2* 1.5 maand examens kan concentreren voor 100%

Exorikos
30 oktober 2006, 14:35
No offense maar misschien moet je eens 'niet burgiehumor' gaan gebruiken want het komt nogal nerdie achtig over ..

Ik snap de link tussen zijn post en "burgiehumor" (als zoiets al uberhaupt bestaat...) niet.

^MystiQ
30 oktober 2006, 14:39
Ik snap de link tussen zijn post en "burgiehumor" (als zoiets al uberhaupt bestaat...) niet.

Tuurlijk bestaat dat wel, net zoals de meeste burgies, burgienerds genoemd worden ;)

^MystiQ
30 oktober 2006, 14:40
'scherper' staan.. je spreekt er over alsof je je voorbereid op een triatlon ^^ Men moet daar allemaal niet in overdrijven. Of je nu elke avond zit te gamen, op café zit of 20 km loopt. Als uw punten voldoende zijn in juni is het allemaal al goed genoeg. En meestal hangt dat enkel af van het het feit of je je gedurende die 2* 1.5 maand examens kan concentreren voor 100%

Je concentratievermogen stijgt als je een gezonder geest hebt en draai niet rond de pot, dat weet je zelf ook wel ;)

Exorikos
30 oktober 2006, 14:42
Je concentratievermogen stijgt als je een gezonder geest hebt en draai niet rond de pot, dat weet je zelf ook wel ;)

Dat moet ik wel erkennen. Ik merk dat zelf ook, maar toch lukt studeren na een training mij nooit. Training is ook mentaal bezig zijn met je sport. Je bent zowel mentaal als fysiek vermoeid, maar deugd doet het wel... :p

Talos
30 oktober 2006, 14:45
dag Bjorn

same, maar dan ICT :)

nog geen spijt, zit liever op Unief met 20/30 (eventueel een jaartje langer), dan op de hogeschool tss 130 man te gaan zitten...

moet enkel meer gaan doen , want nu alweer nie echt goe bezig:doh:

Bwa op hogeschool zit je tegen het einde ook nog maar met een man of 30 :) De grootste hoop filteren ze er wel uit.

Ik zit dus in mijn 3e Bachelor Toegepaste Informatica @ KdG
En totaal geen spijt van mijn keuze, ik geraak er elk jaar door door véél te weinig te doen. Mss met wat meer inspanning had ik aan het einde van dit jaar wel onderscheiding kunnen halen, maarja das nu te laat.

^MystiQ
30 oktober 2006, 14:50
Dat moet ik wel erkennen. Ik merk dat zelf ook, maar toch lukt studeren na een training mij nooit. Training is ook mentaal bezig zijn met je sport. Je bent zowel mentaal als fysiek vermoeid, maar deugd doet het wel... :p

Ok, maar zet je dan bijvoorbeeld een half uurtje of uurtje in de zetel ofzo iets, een beetje op uw gemak en kben er vast en zeker van dat het u dan prima lukt ;)

Of zelfs de dagen derna gaat het nog enorm goed :)

Talos, idd, we zijn in het eerste jaar gestart met een stuk boven de 30 en nu nog 26 waarvan 3 PDT'ers :)

Roefus
30 oktober 2006, 14:57
doe nu iaj 1ste/2de bac ingenieurswetenschappen:

=> proefexamens tellen voor nix mee, maar het is wel een heel goeie indicatie voor hoe je het gaat doen (kwestie van instelling voornamelijk)
=> burgi is gewoon enorm saai in het begin
=> burgi's hebben marginale humor :D
=> burgi's zijn algemeen gezien geen nerds achter hun pc'ke, denk maar aan het feit dat we vorig jaar de 24urenloop hebben gewonnen.

Darkness
30 oktober 2006, 15:01
=> burgi's zijn algemeen gezien geen nerds achter hun pc'ke, denk maar aan het feit dat we vorig jaar de 24urenloop hebben gewonnen.

met ingehuurde atleten die helemaal geen burgerlijk deden :lol:

twoen
30 oktober 2006, 15:02

geld hebben is fijn he...daarbij vandejaar doe ik mee in Gent dan winnen we zekers ;)

^MystiQ
30 oktober 2006, 15:04

Ik hoop dat dit zo niet waar is :rofl:

Darkness
30 oktober 2006, 15:10
heb het gehoord van iemand die vorig jaar heeft meegedaan :)

metaphore
30 oktober 2006, 15:21
heb het gehoord van iemand die vorig jaar heeft meegedaan :)

lol da zijn zo hard roddels...

apolloon kon het gewoon niet verdragen dat ze van vtk verloren zijn en zo zijn er van die roddels ontstaan :)

vtk heeft da toen helemaal zelf gewonnen. Zonder ingehuurde atleten of wat dan ook.

Hellrabbit
30 oktober 2006, 15:25
zijn idd hardnekkige roddels die echt nergens op gebaseerd zijn

blijft natuurlijk wel een feit dat zoiets totaal geen indicatie is voor het sportieve gehalte van vtk ... wat immers geen hardnekkige roddels zijn is dat vtk dat ding weer véél te serieus opneemt (net als apolloon trouwens) en er dan ook alles aan doet om dat te winnen (kiezen wie er loopt, trainingen geven op voorhand, werken met speedteams ed) ... Hoera voor het concept van deelnemen is belangrijker dan winnen \o>

zarathustra
30 oktober 2006, 15:33

ik heb nochtans geen problemen om me te concentreren zelfs al zit ik tijdens mijn examens midden in de living waar mensen TV kijken, rondlopen, Pc iets verder staat etc. Dus het kan wel zijn dat een gezondere geest === beter concentreren. Maar dat wil nog niet zeggen dat als je als ontspanning TV kijkt, leest of games speelt je een minder gezonde geest zou hebben..

Nuja eigenlijk is dat ook vrij irrelevant aangezien ik tijdens de examens geen pauzes neem.. lol, even 2 uur gaan sporten ofzo, gogo tijdsverlies >_<

en over die 24 uren loop, mjeh, het is misschien wel zo dat VTK als enige (k, appoloon ook, maar voor hen is het gewoon belachelijk als ze niet winnen) ietwat competitief is ingesteld :P

Exorikos
30 oktober 2006, 15:34

blijft natuurlijk wel een feit dat zoiets totaal geen indicatie is voor het sportieve gehalte van vtk ... wat immers geen hardnekkige roddels zijn is dat vtk dat ding weer véél te serieus opneemt (net als apolloon trouwens) en er dan ook alles aan doet om dat te winnen (kiezen wie er loopt, trainingen geven op voorhand, werken met speedteams ed) ... Hoera voor het concept van deelnemen is belangrijker dan winnen \o>

Ik vond het meelopen wel leuk. Vooral die van Apolloon die blijkbaar denken dat het je raakt als ze VTKAKA roepen als je passeert. :D

Fighting Hobbit
30 oktober 2006, 15:38
Ik vond het meelopen wel leuk. Vooral die van Apolloon die blijkbaar denken dat het je raakt als ze VTKAKA roepen als je passeert. :D
Dat is zoals die van VRG die "wina ni wenen" naar mij riepen, ik kon op dat moment rustig bij mezelf denken "zeer zeker niet want we staan voor jullie :D"

metaphore
30 oktober 2006, 16:04

elke studentenvereniging doet wel van die dingen denk ik ze :)
wij konden ook op training gaan voor de 24u loop, wij hadden ook speedteams, wij hadden ook planning wie wanneer kon lopen...

tjah lbk was maar zwak vant jaar :)
ze zouden er beter ook eens aan denken om zulke dingen terug in te voeren.

Hellrabbit
30 oktober 2006, 16:08
lbk heeft nooit geen speedteams ed gehad en andere jaren presteerden wij toch matig :)

dit jaar is er (mede door dat gebrek aan communicatie *ahum* :p) een moment geweest ('s nachts dus :p) waarop er ineens bijna geen volk meer was ... tja
en waarom zo competitief zijn voor iets als een 24-urenloop? :/

Exorikos
30 oktober 2006, 16:12
lbk heeft nooit geen speedteams ed gehad en andere jaren presteerden wij toch matig :)

dit jaar is er (mede door dat gebrek aan communicatie *ahum* :p) een moment geweest ('s nachts dus :p) waarop er ineens bijna geen volk meer was ... tja

bij VTK waren er 's nachts ook zeer weinig lopers. Oorspronkelijk moesten de schachten de nachtuurtjes opvullen, maar er waren er heel weinig van de toch bijna 150... Ik heb zelfs op een halfuur 2x gelopen omdat er niemand was. Ik ben dan ook een superschacht ! Overdag jusit hetzelfde scenario. Op een bepaald moment stond er maar één iemand klaar om de volgende af te lossen. Ik had last van mijn heup, dus ik wou niet meer lopen, maar gelukkig waren er anderen. ;)

aXl_
30 oktober 2006, 16:20

alsof het hun raakt als wij epo janetten roepen :p

zarathustra
30 oktober 2006, 16:32

bwah, imo als je ergens aan meedoet is het om te winnen anders kan je beter niet meedoen.. maar dat ben ik dan weer natuurlijk ^^

Hellrabbit
30 oktober 2006, 16:34
kunt ge dan nie ergens plezier aan beleven zonder het vooruitzicht van eventuele winst? :/

den Acid Burn
30 oktober 2006, 16:48
kunt ge dan nie ergens plezier aan beleven zonder het vooruitzicht van eventuele winst? :/

neen :)
tenzij ge een loser zijt, een vod, zonder backbone etc etc...

Blackend
30 oktober 2006, 16:54
neen :)
tenzij ge een loser zijt, een vod, zonder backbone etc etc...

lol :lol:

Zeg hoe zit dat met die VTK-Lan party deze week? :x Kwil wel eens paar mensen zwaar belachelijk maken in Quake duellekes :)

metaphore
30 oktober 2006, 17:06

vorig jaar sprak lbk toch ook af wanneer welk jaar kon gaan lopen en vorig jaar moesten schachten toch ook gaan lopen om te ontgroenen...

tis omdat da niemeer was dat jullie minder deden volgens mij

DX2
30 oktober 2006, 17:12
gestopt in hogeschool met marketing, avondschool marketing verder gedaan en ondertussen daarmee gestopt omda ik daar geen tijd voor heb en niemeer graag doe

Marketing, marktonderzoek enz is de max, maar recht en talen haat ik enorm

ReLiX)OiA)
30 oktober 2006, 17:14
bij ons (Atmosphere) was het: wie goesting had om te lopen mocht lopen, zelfs al liep je boven de 1,30 min. Spijtig dat we maar 8stes waren :( Als we top 6 haalden kregen we 2 gratis vaten :(

Exorikos
30 oktober 2006, 17:48
lol :lol:

Zeg hoe zit dat met die VTK-Lan party deze week? :x Kwil wel eens paar mensen zwaar belachelijk maken in Quake duellekes :)

Ik ga naar huis. Nog eens trainen met mijn ploeg en thuis is er minder verleiding om algebra weg te leggen... ;)

zarathustra
30 oktober 2006, 18:07

Tuurlijk wel, er moet niet alles competitie zitten. Maar in zoiets als een 24 uren loop zit de facto competitie en dan vind ik persoonlijk 'altijd spelen om te winnen'.

Bubba
30 oktober 2006, 18:12

1. X-fire werkt niet met werkdagen en weekend. Een week = 7 dagen, weekend of geen weekend. Tis dus ni da da van maandag tot zondag loopt, da loopt gewoon constant door.

2. 3 uur per dag is nog redelijk weinig.

Heeft er trouwens niks mee te maken hé. Hoe kunne ze da op school nu weten... Tis ni da daar een grote x-fire poster ophangt met uren gespeeld etc.

Tis trouwens niet alleen ik die die mail krijg, die worden gewoon gestuurd naar alle departementen dus naar alle studenten aan de KHK.

Ondertussen zitten ze al aan 150+ mails op een paar dagen...

Zeta Reticula
30 oktober 2006, 19:23
WTF!? Er kwam toch niks in over Linux, Star Trek of schaaktactieken? Ik denk dat er iemand vooroordelen heeft, hoor! ;)

:sad:

evil aardappel
30 oktober 2006, 20:05
Nog veel burgelijk ingenieurs, vind ik wel sjiek als ge dat aankunt!

Bolteh
30 oktober 2006, 20:08
Van m'n vorige studiekeuze (Digitale en grafische vormgeving op Artevelde) heb ik spijt, maar das dan vooral door de school en diens opleiding (een grafische opleiding die centreerd rond wiskunde en economie is fout tbh)..

Nu doe ik Beeldende Vormgeving op St. Lucas en het is hier uber, I love it!

Exorikos
30 oktober 2006, 20:33
WTF!? Er kwam toch niks in over Linux, Star Trek of schaaktactieken? Ik denk dat er iemand vooroordelen heeft, hoor! ;)

Ik lag me al een week dood samen met een maat elke keer ik "spline-functie" hoor. Dát is pas burgiehumor :D

^MystiQ
30 oktober 2006, 20:35

Vooroordelen die heel terecht zijn. We waren hier met een groepke vrienden vroeger waarvan er nu werken en een deel verder studeren.

Een paar master opleiding ( burgie ) en dan hebde er die profesionele bachelor opleidingen doen en eerlijk gezegd.

Tussen mij en die vrienden die werken is er nix veranderd maar de personen die in de burgie zitten, jan dadde ze, humor = 0 en ook, als der 1 ras is da nen air heeft van hier tot in afrika zijnt de burgies wel ze :)
En dan krijg vaak je van de reply's van gij achterlijken, gij dommerik enzo verder.

Mijn beide nonkels zijn ook burgie en eerlijk gezegd als die een mop vertellen moet er eigenlijk niemand lachen behalve zij zelf. Misschien ben je u nog gee burgie nerd maar je wordt het vast en zeker wel :niceone:

En ondanks dat alles heb ik voor iedere burgie toch respect want het zijn studies die ik persoonlijk na 1 week al zou opgeven en daarvoor respect want het is een keiharde richting maar tot daar stopt mijn grens. :)

Dieleman_F
30 oktober 2006, 20:38
Mijn beide nonkels zijn ook burgie en eerlijk gezegd als die een mop vertellen moet er eigenlijk niemand lachen behalve zij zelf. Misschien ben je u nog gee burgie nerd maar je wordt het vast en zeker wel :niceone:

Gohoh, je verlicht me, dat ik dat nog niet gemerkt heb na heel mijn leven ieder jaar op weekend te gaan met 25 burgies :ironic:

stoffer
30 oktober 2006, 20:41
Vooroordelen die heel terecht zijn. We waren hier met een groepke vrienden vroeger waarvan er nu werken en een deel verder studeren.

Een paar master opleiding ( burgie ) en dan hebde er die profesionele bachelor opleidingen doen en eerlijk gezegd.

Tussen mij en die vrienden die werken is er nix veranderd maar de personen die in de burgie zitten, jan dadde ze, humor = 0 en ook, als der 1 ras is da nen air heeft van hier tot in afrika zijnt de burgies wel ze :)
En dan krijg vaak je van de reply's van gij achterlijken, gij dommerik enzo verder.

Uhu, burgies hebben nogal een air, gij gelukkig nog niet.

^MystiQ
30 oktober 2006, 20:42
Gohoh, je verlicht me, dat ik dat nog niet gemerkt heb na heel mijn leven ieder jaar op weekend te gaan met 25 burgies :ironic:

Misschien ben je voorbestemd om zelf zo een nerd te worden :oink:

Uhu, burgies hebben nogal een air, gij gelukkig nog niet.

Wow, sarcasme FTW zeker ? \o/

aXl_
30 oktober 2006, 20:43
Ik lag me al een week dood samen met een maat elke keer ik "spline-functie" hoor. Dát is pas burgiehumor :D

das eerder "Dierkx"-humor..;)

Dieleman_F
30 oktober 2006, 20:45
Misschien ben je voorbestemd om zelf zo een nerd te worden :oink:

Oja, en op samenkomsten van het KVIV wordt er over quantummechanica en hogere wiskunde gepraat!

^MystiQ
30 oktober 2006, 20:48
Oja, en op samenkomsten van het KVIV wordt er over quantummechanica en hogere wiskunde gepraat!

Weet je dat sommige mensen soms nogal graag uit persoonlijke ondervindingen praten ?
Ik ben er eentje van. Als die maten met nog burgies afkomen, eerlijk gezegd, de zin voor nog lang te blijven alsek ze bezig hoor is mij rag weggenomen met als resultaat dat we inderdaad wegzijn.

:)

Dieleman_F
30 oktober 2006, 20:50
Weet je dat sommige mensen soms nogal graag uit persoonlijke ondervindingen praten ?
Ik ben er eentje van. Als die maten met nog burgies afkomen, eerlijk gezegd, de zin voor nog lang te blijven alsek ze bezig hoor is mij rag weggenomen met als resultaat dat we inderdaad wegzijn.

:)

Misschien zegt dat meer over je vriendenkeuze, en dus over jou, dan over burgies in het algemeen ...

Want als jij zogenaamd nerd vrienden hebt, kunnen we al raden hoe jij bent ;)

edit: we gaan maar eens stoppen met discussieren.

^MystiQ
30 oktober 2006, 20:52
Misschien zegt dat meer over je vriendenkeuze, en dus over jou, dan over burgies in het algemeen ...

Want als jij zogenaamd nerd vrienden hebt, kunnen we al raden hou jij bent ;)

Lees misschien nog wat meer de lijnen .. Ik heb een aantal vrienden die in het burgie zitten en ze gedragen zich meer en meer als burgie nerds ja.

Daarnaast heb ik nog een helehoop vrienden ( al dan niet werkend ) waar ik nog steeds ieder weekend mee optrek, iemand met een beetje interprentatievermogen had dat wel gesnapt maarja >.<

Exorikos
30 oktober 2006, 20:57
das eerder "Dierkx"-humor..;)

Die lacht er niet mee. Die vindt dat supermegaultraboeiend. De Piessens: "Ja, splines da's het stokpaardje van professor Dierkx. Wij stellen samen het examen op. Hij een deel en ik een deel. Je mag dus zeker een vraag verwachten over splines." Dit zei hij met een toon van lichte verontwaardiging, waardoor half de aula strijk lag. De Piessens is samen met de Duval de zaligste prof die we hebben. Waarschijnlijk vind ik hem na januari eits minder tof... :D

Vandaag Partiële afgeleide... Heel die aula zat daar: "WTF?!"

stoffer
30 oktober 2006, 21:04
Lees misschien nog wat meer de lijnen .. Ik heb een aantal vrienden die in het burgie zitten en ze gedragen zich meer en meer als burgie nerds ja.

Daarnaast heb ik nog een helehoop vrienden ( al dan niet werkend ) waar ik nog steeds ieder weekend mee optrek, iemand met een beetje interprentatievermogen had dat wel gesnapt maarja >.<

wat doet gij weer?
. (http://www.vtm.be/beautyenthenerd/index_programma_beautyenthenerd_denerds_ivo.htm). (http://www.vtm.be/beautyenthenerd/index_programma_beautyenthenerd_denerds_erik.htm). (http://www.vtm.be/beautyenthenerd/index_programma_beautyenthenerd_denerds_jeroen.htm ). (http://www.vtm.be/beautyenthenerd/index_programma_beautyenthenerd_denerds_arjan.htm)

Toch raar dak spontaan aan die pot en die ketel denk als ik uw postjes lees.
Ben dan ook een burgie :/

Fighting Hobbit
30 oktober 2006, 21:13
Mijn beide nonkels zijn ook burgie en eerlijk gezegd als die een mop vertellen moet er eigenlijk niemand lachen behalve zij zelf.

Dan zal het zeker intelligente humor geweest zijn...

Sorry hoor, maar als ik al uw gekap en veralgemeningen op burgies hier lees dan irriteert me dat toch wel. Ik ken wel een deel burgies, ik zit ook op kot met 4 van die gevallen en ze zijn allemaal heel sociaal, sympathiek en weet ik wa, ze gaan veel weg 's avonds enzo. Totaal geen nerd types.
Pas op, ik ben winees en het is traditie dat ik burgies als aardsvijand nummer 1 beschouw en de rivaliteit tussen de theoretische en de toegepaste wetenschappen zit er hier dan ook goed in, maar toch vind ik dat uw gezaag hier getuigd van enorme bekrompenheid.

Sertu
30 oktober 2006, 22:38
Pas op, ik ben winees en het is traditie dat ik burgies als aardsvijand nummer 1 beschouw en de rivaliteit tussen de theoretische en de toegepaste wetenschappen zit er hier dan ook goed in, maar toch vind ik dat uw gezaag hier getuigd van enorme bekrompenheid.

Verzint gelle wineeskes maar formulekes en zullen wij er wel iets nuttigs mee doen :p Gelle verzint iets, wij maken er iets mee en gaan met het geld lopen :rofl:

BTW ik wist niet dat de wineeskes ons als vijanden beschouwden. Iedereen weet de burgies hebben maar 1 vijand en da zijn die epojanetten die ons kloppen op de 24u loop. Voor de rest wineeskes, indies da kan ons ni veel schele :p

Edit: Burgies een air? Das boelshit natuurlijk..
Burgies Nerds ... Wss, mja wa wilt ge als ge nen hoop wiskunde en wetenschappen freaks bijeen zet ... Ma ik kan u vertellen dat er ook nog normale burgies bestaan :p Ik zeg altijd liever ne vriendelijke nerd, dan ne gabber uit den buso.

KIA_Killer
30 oktober 2006, 22:42
Industriële ICT in het 6de jaar,
'k geef er niet veel om, ja school is belangrijk maar
ik houd me er niet echt mee bezeg (met of dit de juiste keuze was of niet..)

Bosvos
30 oktober 2006, 22:45
ik heb een klein beetje spijt van m'n keuze, in het middelbaar weliswaar...
dit jaar 2de keer 5de jaar en van economie-talen naar handel gegaan, op aanraden van het CLB, omdat handel iets simpelder is dan economie, maar toch algemeen blijft en dat is dan weer goed voor m'n verdere keuze, aangezien ik niet direct iets wil doen in het verlengde van de economie...

ik heb dus niet echt spijt van de richting, maar van de mentaliteit binnen die richting. We worden ervan verondersteld om binnen x-aantal jaren achter een bureauke te gaan zitten en cijferkes te tellen...
Ik heb m'n leraar boekhouden ook eens goed gezegd wat ik vind van dat aandringen (op een vriendelijke manier). Maar dan zeggen ze:" waarom kiest ge deze richting dan?"

dit is m'n antwoord: ik zou graag in de hoge school iets doen met camera/film technieken/wetenschappen...
maar dit heb ik nog niet zo lang geleden beslist, iets te laat om bvb. aan Fotografie te beginnen in het KSO...(om een beetje ervaring op te doen dus).
Dus had ik een algemene richting nodig...

gelukkig ben ik in een toffe klas terechtgekomen, dit was ik nog niet gewoon:D
dus ik sla me wel door die 2 jaren heen ;)

Fighting Hobbit
30 oktober 2006, 23:01
Verzint gelle wineeskes maar formulekes en zullen wij er wel iets nuttigs mee doen :p Gelle verzint iets, wij maken er iets mee en gaan met het geld lopen :rofl:

BTW ik wist niet dat de wineeskes ons als vijanden beschouwden. Iedereen weet de burgies hebben maar 1 vijand en da zijn die epojanetten die ons kloppen op de 24u loop. Voor de rest wineeskes, indies da kan ons ni veel schele :p
Hier zeggen ze meestal "geef een wetenschapper (theoretische dan) een oefening en hij zal er wel raad mee weten, maar laat een burgie een seen theorie bedenken en funderen..."
Nuja, ik weet niet wat er nu effectief van aan is eigenlijk, wrs heb je sowieso gelijk met dat geld en zijn wij vet met onze theorietjes.
Ik zou tegen volgend jaar trouwens iets treffender zoeken ipv epojanetten, vond ik niet zo geslaagd, maar VTkaka is ook maar onozel. Dan zijn die over VRG nog van de besten...

Sertu
30 oktober 2006, 23:11
Mja wat moesten we anders zeggen. Hun grote gele doos was al lelijk genoeg. Die konden we moeilijk verder affronteren :p

Ons galg was toch mooi, geef toe :p

Eigenlijk zou gelle volgens ulle redenering de indies van edustria als ulle grote vijand moeten beschouwen. Wij krijgen nog super veel theorie ... maar dan toegepast op machines (hoewel de wetten van bvb newton glansrijk te kort schieten voor vele industriele processen, en dan is het vaak natte vinger werk mja). Toch allesinds veel meer dan de indies.

Of zoals gezegd: Als nen indie een brug bouwt blijft ze staan maar ze weten bij god niet waarom, als wij er een maken stort ze in, maar we weten tenminste waarom :p Das toch ook al iets ge kunt ni alles willen in het leven hé :p

Ge weet toch da ge later 2 keuzes hebt: ofwel gaat ge les geven, ofwel komt ge samen met ons en de indies in de industrie werken :p

Memphis
30 oktober 2006, 23:28
Al die veralgemeningen hier, manman... ja er zijn burgie nerds, maar d'r zijn er normale ook :)

Blijkbaar veel burgies hier btw. En ja, den deze ook :D

zarathustra
30 oktober 2006, 23:33

En ondanks dat alles heb ik voor iedere burgie toch respect want het zijn studies die ik persoonlijk na 1 week al zou opgeven en daarvoor respect want het is een keiharde richting maar tot daar stopt mijn grens. :)

misschien hangt het eerste stuk in bold wel samen met uw conclusietrek capaciteiten in het tweede stuk.

Dieleman_F
30 oktober 2006, 23:35
misschien hangt het eerste stuk in bold wel samen met uw conclusietrek capaciteiten in het tweede stuk.

WAUW, dude, niet te moeilijk worden é! :eek:

zarathustra
30 oktober 2006, 23:36
meh, ik kon niet op het juiste woord komen >_>

:p

Sertu
30 oktober 2006, 23:47
Mss moeten we diegene die u dommerik noemen wel gelijk geven als ge ziet hoe gij vroegtijdige conclusies trekt en iedereen over dezelfde kam scheert. Ge scheldt zelfs uw nonkels uit op het telenet forum.

Vreemd he dat ondanks alles uw hartelijke persoonlijkheid niet echt in uit uw post te voorschijn komt. Hoe zou dat toch komen ...

Zeta Reticula
30 oktober 2006, 23:55
Hé maar jaat ze da is kweenie oe aja... Want 'k heb al meegemaakt, dat je al lachend zegt tegen iemand: "Moch gij dommerik!" Geen enkel normaal mens dat zoiets verkeerd opneemt. Tot op een moment dat ze zeggen: "Ja, ge zijt burgie, ge denkt dat ik dom ben zeker. Blahblahblah. Mekkermekker. Zaagzaag." In 't beste geval krijgen ze dan een lieve glimlach terug van me, en in het slechtste geval geef ik ze dan maar wat ze vragen. Mij niet gelaten, er zijn genoeg redelijke mensen in de wereld die niet zo'n idiote dingen zeggen. Dat is geen air, noch pretenties. Da's een koekje van eigen deeg. Maar vaak beseft men zelf de aanzet niet.

Maar zelfs dan nog. Als twee beenhouwers tegen elkaar zitten te praten. En de ene verteld dat hij die week zwaar gewerkt heeft: "Zes runderen versneden! En er honderden kilograms hamburgers moeten van maken!" Zijn dat dan ook vakidioten? Mensen praten nu toch eenmaal graag over hun dagdagelijkse bezigheden tegenover hun gelijken, of niet soms?

Fighting Hobbit
31 oktober 2006, 00:26
Maar zelfs dan nog. Als twee beenhouwers tegen elkaar zitten te praten. En de ene verteld dat hij die week zwaar gewerkt heeft: "Zes runderen versneden! En er honderden kilograms hamburgers moeten van maken!" Zijn dat dan ook vakidioten? Mensen praten nu toch eenmaal graag over hun dagdagelijkse bezigheden tegenover hun gelijken, of niet soms?
Jups, dat is zeer zeker zo, ik heb vanmiddag met mijn "klasgenootjes" in de alma ook nog een gesprek van een uur over zwarte gaten enzo gehad. Dat gebeurt tegenwoordig vrij vaak, maar we studeren allemaal fysica, dus dat interesseert ons ook allemaal, gevolg is dat we veel sneller over die dingen zullen praten als wanneer we samen met iemand van taal en letterkunde zijn.

Het feit dat sommige dingen in wetenschappelijk vakjargon vrij complex klinken (neen klootvis, ik wil zeker niet zeggen dat ik veel van het vakjargon ken, ik bekijk het louter algemeen), maakt twee mensen die dat wel begrijpen nog geen nerds he...

EverlastingHate
31 oktober 2006, 00:27

bleh ik had op 8 maand tijd 1000 counterstrike-uren :p. Ben dan wel van onderscheiding naar voldoende gegaan :p in mijn laatste jaar, maar ben er toch doorgeraakt :p.

Ah ja, ze zetten dat in het groot op uw diploma, geslaagd met ... onderscheiding, voldoende.... :p:p, dat was wel een tegenvaller. Dacht dat ze dat niet deden, dat op uw diploma mededelen, blijkbaar wel :D.

Dirkxke
31 oktober 2006, 01:15
ik heb een technisch diploma van automechanica en op school deed ik da enorm graag en had ik op de praktijk/technische vakken altijd goede score's. op dat moment leek die keuze echt hetgene te zijn dat ik wou doen.

nu 4 jaar later heb ik welgeteld een 2tal weken in een garage gewerkt en heb ik voor de rest fabriekswerk gedaan. had ik dit 6 jaar geleden geweten was ik een heel andere weg ingeslagen en zat ik nu waarschijnlijk nog op school. MAAR ge zijt nooit te oud om te leren dus ben ik begonnen aan een 3 jaar durende avondschool opleiding bij Syntra om na die 3 jaar "webdesigner" te zijn zodat ik mss dan werk in die richting kan vinden of veel na mijn uren mij daarmee bezig te houden.

Hellrabbit
31 oktober 2006, 01:33

Edit: Burgies een air? Das boelshit natuurlijk..
Burgies Nerds ... Wss, mja wa wilt ge als ge nen hoop wiskunde en wetenschappen freaks bijeen zet ... Ma ik kan u vertellen dat er ook nog normale burgies bestaan :p Ik zeg altijd liever ne vriendelijke nerd, dan ne gabber uit den buso.

No offense, maar burgies staan nog eerder bekend om hun air dan om hun nerderigheid (grote veralgemening uiteraard) ... en niks boven de vete tussen boeren en burgies :p

Exorikos
31 oktober 2006, 02:10
No offense, maar burgies staan nog eerder bekend om hun air dan om hun nerderigheid (grote veralgemening uiteraard) ... en niks boven de vete tussen boeren en burgies :p

Van dat air heb ik dus nog niks gemerkt. Ik zit hier dan ook nog maar een maand ;) Ik vind wel dat "we moeten hen haten omdat wij van studierichting x zijn en zij van y" echt wel achterlijk. Ik heb gewoon iets tegen Apolloon omdat ze ons verslagen hebben op de 24-urenloop. :p Nu dat ook weeral een week achter ons ligt, boeit het me niet veel meer. Met boeren ben ik hier nog maar bitterweinig (zeg maar gerust nog niet (bewust)) in contact gekomen... :)

metaphore
31 oktober 2006, 02:18

gelukkig zijn medicaners en lbk'ers goede vriendjes :)
heb ik eigelijk pas dit jaar gemerkt maar soit

dag vriendje

Sertu
31 oktober 2006, 08:25
Der is geen vete tussen de boeren en de burgies ... . Waar haalt iedereen die vetes toch vandaag?
En een air...
Typische commentaar van iemand die nog nooit veel contact heeft gehad met burgies. Ik haat mensen die zichzelf de beste vinden en tot nu toe ben ik er in heel de aula nog maar 2 studenten tegengekomen wie ik echt haat om die redenen. 2 op iets van een 200 is toch niet slecht? Ik zou wel is willen weten wat diegene studeren die vinden dat we een air hebben... Kdurf er bijna voor te wedden dat het geen wineesen of boeren zijn want die zitten op dezelfde campus en kennen ons dus beter. Wss economika'ers ofzo die bijna nooit met ons in contact komen.

crackdasher
31 oktober 2006, 09:23
3 Bach TEW hier, sinds vorig jaar is de vraag eiglijk opgekome of dak beter nie iets anders had gedaan, kdoe de vakke wel allemaal graag ma tis toch jus of ik iets mis

de dingen waar ik over nadacht (in dalende volgorde van interesse^^): architectuur & informatica

maar nu hadde kamerade al gezegd dak na mijne master tew verder moes doene, en dan probere voor een master in rechten terbij te halen, dat dat echt gegeerd was op de arbeidsmarkt, ma we zulle zien wa et wordt...

den Acid Burn
31 oktober 2006, 10:06
bleh ik had op 8 maand tijd 1000 counterstrike-uren :p. Ben dan wel van onderscheiding naar voldoende gegaan :p in mijn laatste jaar, maar ben er toch doorgeraakt :p.

Ah ja, ze zetten dat in het groot op uw diploma, geslaagd met ... onderscheiding, voldoende.... :p:p, dat was wel een tegenvaller. Dacht dat ze dat niet deden, dat op uw diploma mededelen, blijkbaar wel :D.

who cares :)
er zijn er die in eerste zit door zijn met voldoening.

en dan hebt ge er die tweede zit moeten doen waarbij het niveau van de examens dadelijk een pak naar beneden wordt gehaald en die halen dankzij hun makkelijke herexamens onderscheiding.

tja wie is dan "beter"?
degene die in eerste zit door was met voldoening of degene die in een makkelijkere tweede zit onderscheiding haalt?

ge moet het allemaal in zijn context bezien

Hale
31 oktober 2006, 11:34

en dan hebt ge er die tweede zit moeten doen waarbij het niveau van de examens dadelijk een pak naar beneden wordt gehaald en die halen dankzij hun makkelijke herexamens onderscheiding.

tja wie is dan "beter"?
degene die in eerste zit door was met voldoening of degene die in een makkelijkere tweede zit onderscheiding haalt?

ik die in eerste zit er altijd door was met grote onderscheiding? :unsure: haaa, zelfverheerlijking ruled :D

stoffer
31 oktober 2006, 13:03

tja wie is dan "beter"?

waar haalt gij het idee dat het niveau van een 2e zit lager zou liggen dan die van een 1e zit

Hellrabbit
31 oktober 2006, 13:05
gelukkig zijn medicaners en lbk'ers goede vriendjes :)
heb ik eigelijk pas dit jaar gemerkt maar soit

dag vriendje

woef ^_^;;

Der is geen vete tussen de boeren en de burgies ... . Waar haalt iedereen die vetes toch vandaag?

lol

Kdurf er bijna voor te wedden dat het geen wineesen of boeren zijn want die zitten op dezelfde campus en kennen ons dus beter. Wss economika'ers ofzo die bijna nooit met ons in contact komen.

kzou er uw geld nie op zetten :unsure:

den Acid Burn
31 oktober 2006, 13:26
waar haalt gij het idee dat het niveau van een 2e zit lager zou liggen dan die van een 1e zit

als degenen die 2e zit gedaan hebben zelf al zeggen dat het een lachertje was vergeleken met het eerste examen.
dan heb ik zo al een vermoeden.

voorbeeld:
eerste examen DBA: moeilijk met allemaal open vragen en een paar tricky multiple choice vragen => resultaat: 85% gebuisd

herexamen DBA: 5 multiple choice vragen waarbij de keuzes in de verste verte niet op elkaar trekken => resultaat: zo goed als iedereen erdoor

zelfde voor distributed programming, .net, etc...
trek zelf uw conclusies :)

pvt. stengo
31 oktober 2006, 13:26
1ste Bach Biomedische laboratoriumtechnologie in KHK Geel, Voor het moment heb ik er nog geen spijt van. Nu hopen dat ik er van Fysica dees jaar door ben en dan ben ik van die ***fysica af.

metaphore
31 oktober 2006, 13:45

tja wie is dan "beter"?

zetten ze op u diploma dat ge geslaagd bent in 2e zit?
ik dacht eerlijk gezegd van niet.

dan is uiteindelijk degene met onderscheiding in 2e zit beter af hé :p

Ohja, als er 1 richting is waar de studenten een air hebben dan is het wel geneeskunde :cool:

Fighting Hobbit
31 oktober 2006, 14:01
als degenen die 2e zit gedaan hebben zelf al zeggen dat het een lachertje was vergeleken met het eerste examen.

voorbeeld:
eerste examen DBA: moeilijk met allemaal open vragen en een paar tricky multiple choice vragen => resultaat: 85% gebuisd

herexamen DBA: 5 multiple choice vragen waarbij de keuzes in de verste verte niet op elkaar trekken => resultaat: zo goed als iedereen erdoor

Zal waarschijnlijk ook van prof tot prof afhangen en natuurlijk moet je ook een beetje geluk hebben met de vragenreeks. wat voor de ene een lachertje is kan voor de ander emoeilijk zijn he. De slaagpercentages op dat vak zeggen natuurlijk wel veel...

Hellrabbit
31 oktober 2006, 14:16
Ohja, als er 1 richting is waar de studenten een air hebben dan is het wel geneeskunde :cool:

Enkel gij en enkel als ge zat bent :p

zarathustra
31 oktober 2006, 15:25

voorbeeld:

dat hangt af van prof/examen tot prof/examen. Ik weet er genoeg die veel moeilijker waren in tweede zit dan 1e zit. Het herexamen thermodynamica bijv. of elektromagnetische golven.

den Acid Burn
31 oktober 2006, 16:18
zoals ik eerder zei:

QplQyer
31 oktober 2006, 16:20
zetten ze op u diploma dat ge geslaagd bent in 2e zit?
ik dacht eerlijk gezegd van niet.

dan is uiteindelijk degene met onderscheiding in 2e zit beter af hé :p

Staat er bij ons toch op. Niet expliciet, maar de proclamatiedatum staat er wel bij.

aXl_
31 oktober 2006, 16:31
zoals ik eerder zei:

het moest me zelfs niet verbazen moesten ze voor zichzelf een bepaald slaag quotum bepalen en dan het herexamen wat makkelijker/moeilijker maken indien er te weinig/te veel in 1ste zit geslaagd waren voor dat vak :)

metaphore
31 oktober 2006, 16:59
Enkel gij en enkel als ge zat bent :p

kvind da gewoon zalig :cool:

Zeta Reticula
31 oktober 2006, 18:27
kvind da gewoon zalig :cool:
Zat zijn of wattekeus?

metaphore
31 oktober 2006, 18:32
Zat zijn of wattekeus?

belachelijk doen als ik zat ben :)

(vb: op marktrock langs de artiesteningang binnen willen met mijn medica studentenkaart omdat er een noodgeval is enzo :p )

Zeta Reticula
31 oktober 2006, 18:37
belachelijk doen als ik zat ben :)

(vb: op marktrock langs de artiesteningang binnen willen met mijn medica studentenkaart omdat er een noodgeval is enzo :p )
Die dokters toch! :love:

MilM
31 oktober 2006, 18:47
Laatste jaar Licentiaat informatica.
De richting zelf intresseert mij nie.
Ik werk nie graag op de pc, haat het om theorie te lezen op een computerscherm (print dan alles uit) etc ...

Qua volk niets schoons te zien in de les, dus dan is de zin en het nut om te gaan ook weg :p
En als er dan nog eens overenthousiaste kerels bezig zijn over informatica, kom ik al helemaal depri.

Maar geen spijt van studiekeuze. Ik studeer nie voor mijn plezier en zou nie weten wa anders gekozen. Economie intresseert mij wa meer, maar tis ook nie dak het me plezier zou doen.
Diploma is gewoon om aan werk te geraken. Ik zie wel waar ik terecht kom en wa ik zal doen.

killgore
31 oktober 2006, 19:22
Hé maar jaat ze da is kweenie oe aja... Want 'k heb al meegemaakt, dat je al lachend zegt tegen iemand: "Moch gij dommerik!" Geen enkel normaal mens dat zoiets verkeerd opneemt. Tot op een moment dat ze zeggen: "Ja, ge zijt burgie, ge denkt dat ik dom ben zeker. Blahblahblah. Mekkermekker. Zaagzaag." In 't beste geval krijgen ze dan een lieve glimlach terug van me, en in het slechtste geval geef ik ze dan maar wat ze vragen. Mij niet gelaten, er zijn genoeg redelijke mensen in de wereld die niet zo'n idiote dingen zeggen. Dat is geen air, noch pretenties. Da's een koekje van eigen deeg. Maar vaak beseft men zelf de aanzet niet.

².

Maar dat die woorden van u komen :p?
Burgies verdedigen :naughty:

En math'ke: mssch zijn uw burgievriendjes nerdjes geworden (leuke vrienden), uw vrienden zijn nog steeds geen veralgemenende representatie van de 1000en andere burgies in belgië eh <_<

Zeta Reticula
31 oktober 2006, 19:39
Maar dat die woorden van u komen :p?
Burgies verdedigen :naughty:
Ik verdedig enkel de rede en het gezond verstand!

En mezelf!

Bon, straks met mijn burgievrienden (!) zatte wijven gaan opscharrelen in de Pi-nuts of zo. Nuchtere kunnen we zeker niet krijgen! Ah neen aja. Als we dat zouden durven tenminste! Seuten dat we zijn!

Trouwens "Beauty & de Nerd" gezien iemand? Ik moest onmiddellijk aan jullie denken. En beauties zijn jullie niet!

:love:

Lensos
31 oktober 2006, 19:42

Ik denk dat dat ook een beetje het verschil is (of in mijn geval dan toch). Burgies willen een goede job, en veel geld verdienen. Mijn doelstellingen als (zuivere) wetenschapper zijn dan eerder kennis voor de kennis en voor de roem.

Hellrabbit
31 oktober 2006, 19:48
1000en andere burgies in belgië

Een korte rilling ging over men rug

MilM
31 oktober 2006, 20:17
Trouwens "Beauty & de Nerd" gezien iemand?

Die kerel die begon te 'hakken' :lol:
(en hoe hij de vierkantswortel uitlegde)

Nie weten hoeveel dagen een jaar telt, da vond ek toch extreem.

killgore
31 oktober 2006, 22:02
Een korte rilling ging over men rug
^^

Ik verdedig enkel de rede en het gezond verstand!

En mezelf!

Bon, straks met mijn burgievrienden (!) zatte wijven gaan opscharrelen in de Pi-nuts of zo. Nuchtere kunnen we zeker niet krijgen! Ah neen aja. Als we dat zouden durven tenminste! Seuten dat we zijn!

Trouwens "Beauty & de Nerd" gezien iemand? Ik moest onmiddellijk aan jullie denken. En beauties zijn jullie niet!

:love:

twas ma vo te lachen ze :).
Pi-nuts is margi overigens :p. Geeft mij als rustige nerd toch maar krawietelke of zo ^^.

Parnakra
31 oktober 2006, 23:31
Pi-nuts is margi overigens :p.
Toch niet als ik er was. =p

Wat overigens wél margi is (of homo, your choice) is De Coulissen in de Overpoortstraat; nog nooit zoveel mannen tegen mij aan weten wrijven. (sommigen iets té opvallend onopvallend :sop: )

killgore
31 oktober 2006, 23:52
Ik weet niet, ben niet zo voor die overvolle zaken met muziek dak nie kan aanhoren :p.
+ er zitten teveel aalstenaars naar mijn goesting.

Wat overigens wél margi is (of homo, your choice) is De Coulissen in de Overpoortstraat; nog nooit zoveel mannen tegen mij aan weten wrijven. (sommigen iets té opvallend onopvallend :sop: )

nog nooit geweest :p, maar ik heb de waarschuwing ontvangen ^^.

Zeta Reticula
1 november 2006, 16:51
Krawietelken is nice als café. Ik zit daar ook veel te veel. Maar naar Pi-Nuts ga je niet voor langdurige gesprekken natuurlijk. Da's voor dolle pret te beleven. Niet te vergelijken dus. Daarbij zo marginaal is dat daar niet (hoewel er veel Aalstenaars zijn, maar da's in 't Krawietelke ook). De gemiddelde café's in Aalst zijn wel enkele ordes marginaler (qua volk). Stap maar eens de Promille binnen of iets op de Hopmarkt... en maak dan dat je snel weer buiten bent en prijs jezelf gelukkig. Marginoilsjt.

Zeta Reticula
1 november 2006, 16:57

Ja, natuurlijk da's de Overpoort. ;) Nice in de Overpoort, qua muziek dan toch, is Décadance natuurlijk. Voor de rest kan een fuif in Twieoo nog eens amusant zijn.

Maar da's geen conditio sine qua non; ik ben immers al meerdere malen aangerand op de tafels van de Pi-Nuts. Door alle 3 de geslachten: wijven die 'k zou doen, wijven die 'k nie' zou doen en venten, die 'k zeker nie' doe. :cry: :rofl:

pit24
1 november 2006, 17:02
Ik denk dat da iemand anders was :>
ik weet nog altijd nie 100% zeker wie gij zijt, volgt u vriendin ook Ges en zit ge der soms naast? Zo een blonde?

Die doet Archeologie, en wij hebben du soms lessen samen.

Ik denk dat u het aan het juiste eind heeft, want ze is blond.

:applause:

Parnakra
1 november 2006, 19:21
Ja, natuurlijk da's de Overpoort. ;) Nice in de Overpoort, qua muziek dan toch, is Décadance natuurlijk. Voor de rest kan een fuif in Twieoo nog eens amusant zijn.

Maar da's geen conditio sine qua non; ik ben immers al meerdere malen aangerand op de tafels van de Pi-Nuts. Door alle 3 de geslachten: wijven die 'k zou doen, wijven die 'k nie' zou doen en venten, die 'k zeker nie' doe. :cry: :rofl:
Geef mij maar de Boom-boom in de Overpoort. Goede muziek, niet al té veel volk en de occasionele zatlap die binnenstrompelt en voor amusement zorgt.

En i.v.m. m'n studiekeuze. Niet echt spijt, maar wel teleurgesteld. Het is me allemaal iets té makkelijk, maar dat zal wel nog veranderen (hoop ik :sop: ).

edit: btw: 't Krawietelke, ca se trouve où, cà?

killgore
1 november 2006, 19:56
Geef mij maar de Boom-boom in de Overpoort. Goede muziek, niet al té veel volk en de occasionele zatlap die binnenstrompelt en voor amusement zorgt.

En i.v.m. m'n studiekeuze. Niet echt spijt, maar wel teleurgesteld. Het is me allemaal iets té makkelijk, maar dat zal wel nog veranderen (hoop ik :sop: ).

edit: btw: 't Krawietelke, ca se trouve où, cà?

tgaat hier wel serieus offtopic :p, maar: krawietelke is dus voorbij pi nuts (van overpoort gezien): op hoek over blandijn, klein café met zelfde eigenschappen die ge boom-boom toekent :) (wat ook een goed café is). Naast Amber als ge da weet zijn.
@zr: Aalst is idd nog marginaler en pi-nuts valt mssch mee in vergelijking met die, maar das gewoon totaal niet mijn genre van uitgaan. Kga der heel soms wel binnen als ek me andere weg ben, ma ga er niet echt spontaan binnenstappen :p.

edit: iets over studies: nog steeds geen spijt, wetenschap e.d. blijft me interesseren, maar ik heb bij sommige zaken toch nog steeds twijfels van het nut :/ & een deel mensen hangt u ook wel de keel uit, een geluk da ge die enkel in de les ziet :p.

Parnakra
1 november 2006, 20:07
tgaat hier wel serieus offtopic :p
Ohja, ik vond uitgaan altijd al een interessanter onderwerp dan studiekeuze. :unsure:

Maar: krawietelke is dus voorbij pi nuts (van overpoort gezien): op hoek over blandijn, klein café met zelfde eigenschappen die ge boom-boom toekent :) (wat ook een goed café is). Naast Amber als ge da weet zijn.
Aha, al vele malen gepasseerd daar, nog nooit op de naam v/h café gelet. (Amber is trouwens marginaal café, maar wel Ricard aan anderhalve euro, goedkoop genoeg om er toch af en toe eens binnen te wippen)

& een deel mensen hangt u ook wel de keel uit, een geluk da ge die enkel in de les ziet :p.
Same here, m'n vertrouwen in de mensheid is zienderogen gedaald sinds ik (in een ingenieursrichting) mensen (vol overtuiging) heb horen zeggen dat wortel 3 kleiner is dan 1, cos90° 1 is, Frankrijk niet aan Duitsland grenst, Methaan CH6 is, en dan vergeet ik er nog een paar.

Ook niet te vergeten mensen die met slechts drie uur wiskunde in het middelbaar beginnen aan de opleiding en dan noodgedwongen hun vinger moeten opsteken als men vraagt wie nog nooit van complexe getallen gehoord heeft.

Teh horror! :cry:

Exorikos
1 november 2006, 21:18
En te bedenken dat die mensen nog nooit met matrices gewerkt hebben. Auch, bij algebra :p Niet dat je in het middelbaar zoveel ziet dat echt nut heeft, maar je bent er al wel mee geconfronteerd.

Zeta Reticula
2 november 2006, 00:00
En te bedenken dat die mensen nog nooit met matrices gewerkt hebben. Auch, bij algebra :p Niet dat je in het middelbaar zoveel ziet dat echt nut heeft, maar je bent er al wel mee geconfronteerd.
Zoals ik ergens in een andere topic postte: een kennis van mij is assistent wiskunde (KUL) en hij moest dit jaar een deel van de optionele zomercursus wiskunde voor de beginnende ingenieursstudenten geven. Da's zo'n cursus die eigenlijk gans de shizzle van het middelbaar herhaalt (volkomen nutteloos in mijn ogen, maar soit).

Er waren mensen die uit een richting kwamen met 2 uur wiskunde! Mensen die nog nooit van een afgeleide of matrices gehoord hadden (en dus zeker niet integralen, determinanten en de rest van die wereldvreemde dingen). Er kwamen er zelf kreften dat hij "zijn wiskunde" te moeilijk maakte. En die optimisten proberen dan aan Burgerlijk Ingenieur. Da's zoals prinses Mathilde proberen binnen te doen: "Neeje jong, 't ga nie lukken."

Dus zoals in Beauty & de Nerd! Hoeveel is twee dozijn? Euh... tweehonderd... duizend? Tweeduizend? :lol:

Ik dacht altijd dat lachen met mentaal gehandicapten not done was.

Exorikos
2 november 2006, 00:16
Zoals ik ergens in een andere topic postte: een kennis van mij is assistent wiskunde (KUL) en hij moest dit jaar een deel van de optionele zomercursus wiskunde voor de beginnende ingenieursstudenten geven. Da's zo'n cursus die eigenlijk gans de shizzle van het middelbaar herhaalt (volkomen nutteloos in mijn ogen, maar soit).

Er waren mensen die uit een richting kwamen met 2 uur wiskunde! Mensen die nog nooit van een afgeleide of matrices gehoord hadden (en dus zeker niet integralen, determinanten en de rest van die wereldvreemde dingen). Er kwamen er zelf kreften dat hij "zijn wiskunde" te moeilijk maakte. En die optimisten proberen dan aan Burgerlijk Ingenieur. Da's zoals prinses Mathilde proberen binnen te doen: "Neeje jong, 't ga nie lukken."

Dus zoals in Beauty & de Nerd! Hoeveel is twee dozijn? Euh... tweehonderd... duizend? Tweeduizend? :lol:

Ik dacht altijd dat lachen met mentaal gehandicapten not done was.

Ik zat in die cursus... Ik weet niet of je die assistent kent die de epsilon-omgeving moest uitleggen. Die maakte het echt moeilijker dan het was. Die wist zelfs niet eens wat hij moest komen doen. Wat een voorbereiding...
Determinanten heb ik ook nooit gezien en ik heb 6u wiskunde gedaan. 2u wiskunde is inderdaad misschien een beetje weinig...

Fighting Hobbit
2 november 2006, 00:33
Ik zat in die cursus... Ik weet niet of je die assistent kent die de epsilon-omgeving moest uitleggen. Die maakte het echt moeilijker dan het was. Die wist zelfs niet eens wat hij moest komen doen. Wat een voorbereiding...
Determinanten heb ik ook nooit gezien en ik heb 6u wiskunde gedaan. 2u wiskunde is inderdaad misschien een beetje weinig...
Ik vermoed dat ik twee maal per week oefenzitting heb van die assistent. Blond, halflang haar? Ik weet dat hij epsilon delta moest uitleggen in de cursus waar die van de wetenschappen zaten en hij is meestal (lees altijd) totaal onvoorbereid. Weet je toevallig zijn naam nog?

Zeta Reticula
2 november 2006, 00:48
Ik vermoed dat ik twee maal per week oefenzitting heb van die assistent. Blond, halflang haar? Ik weet dat hij epsilon delta moest uitleggen in de cursus waar die van de wetenschappen zaten en hij is meestal (lees altijd) totaal onvoorbereid. Weet je toevallig zijn naam nog?
Donker haar, stoppelbaard. Psychopatische blik. Maar ik denk niet dat hij onder 't jaar les geeft aan burgies, 'k denk bio-ir's. Maar dat ben ik allemaal niet zeker.

Fighting Hobbit
2 november 2006, 00:55
Donker haar, stoppelbaard. Psychopatische blik. Maar ik denk niet dat hij onder 't jaar les geeft aan burgies, 'k denk bio-ir's. Maar dat ben ik allemaal niet zeker.
Mja, ik zit bij die van de zuivere wiskunde richtingen, dus misshcien dat die wel ergens bij ons rondloopt. Er zijn wel meer wiskunde assistenten die niet enorm goed voorbereid zijn hoor. Maar van die mannen kan je door vragen te stellen enzo wel veel leren want ze weten echt wel waar ze mee bezig zijn.

zarathustra
2 november 2006, 02:01
Donker haar, stoppelbaard. Psychopatische blik.

k, en welke van de 2 dozijn die aan die beschrijving voldoen bedoel je nu :p

Hellrabbit
2 november 2006, 02:09
200 is wa veel he zaartje ;_;

Sertu
2 november 2006, 12:46
Determinanten heb ik ook nooit gezien en ik heb 6u wiskunde gedaan.

No offence maar die school waar gij gegaan hebt dan moesten ze dan .....
Niet dat determinanten nog veel gebruikt worden, die tijd is al lang passé (te veel nummerieke problemen). Ma ge zou er toch wel al van gehoord moeten hebben als ge het middelelbaar hebt gedaan. (ik heb 8 uur gedaan en wij hebben dat in het 4e zelfs al gezien)

Huasheng
2 november 2006, 12:57
Niet dat determinanten nog veel gebruikt worden, die tijd is al lang passé (te veel nummerieke problemen). Ma ge zou er toch wel al van gehoord moeten hebben als ge het middelelbaar hebt gedaan. (ik heb 8 uur gedaan en wij hebben dat in het 4e zelfs al gezien)
Toen ik twee jaar geleden tijdens m'n jaartje Chemie aan 't unief determinanten zag in Wiskunde was dat toch ook iets nieuws voor mij, se.
'k Had wel al gehoord van determinanten met betrekking op functies, van euhm, hoe ging dat alweer D=b²-4ac. Op unief zag 'k een totaal andere soort van determinantenberekening, hoor. Just saying.

Bram
2 november 2006, 12:58
ja, ik deed geologie en ben ondertussen gestopt, volgende week begin ik aan leerkracht secundair onderwijs ,aardrijkskunde, engels informatica

aXl_
2 november 2006, 12:59
Toen ik twee jaar geleden tijdens m'n jaartje Chemie aan 't unief determinanten zag in Wiskunde was dat toch ook iets nieuws voor mij, se.
'k Had wel al gehoord van determinanten met betrekking op functies, van euhm, hoe ging dat alweer D=b²-4ac. Op unief zag 'k een totaal andere soort van determinantenberekening, hoor. Just saying.

D = b^2 - 4AC is een discriminant ;)

Huasheng
2 november 2006, 13:04
A fuck ja, whoeps, never mind dan :unsure:

Is determinant dan met in die matrix-dinges?
Zoals bijvoorbeeld een matrix van 3x3, met dan een verticale en horizontale lijn afdekken en dan vermenigvuldigen van overige 4 getallen?

aXl_
2 november 2006, 13:05
precies :p

Huasheng
2 november 2006, 13:07
precies :p
*trots :D *

Nope, had 'k ook niet geleerd in middelbaar eerlijk gezegd. Pas aan unief. Allee, denk 'k toch :unsure:

Exorikos
2 november 2006, 13:09

Dan ben ik al 2 dagen het verkeerde aan het leren :sad:

Exorikos
2 november 2006, 13:09
A fuck ja, whoeps, never mind dan :unsure:

Is determinant dan met in die matrix-dinges?
Zoals bijvoorbeeld een matrix van 3x3, met dan een verticale en horizontale lijn afdekken en dan vermenigvuldigen van overige 4 getallen?

Of de getallen op de hoofddiagonaal vermenigvuldigen als het een driehoeksmatrix is !

Hellrabbit
2 november 2006, 13:56
Ik kom uit een 5-uurs richting en ik wist ook nie hoe nen determinant te berekenen toen ik afstudeerde in het 6e jaar (enkel van een 2x2, maar daar hadden ze ons gewoon snel die ad-bc aangeleerd zonder uit te leggen wa ge aant doen waart :p)

kheb precies toch nooit problemen gehad vorig jaar met het begrijpen van wat een determinant was of hoe ge em moest berekenen precies :unsure:

metaphore
2 november 2006, 14:28
Ik kom uit een 5-uurs richting en ik wist ook nie hoe nen determinant te berekenen toen ik afstudeerde in het 6e jaar (enkel van een 2x2, maar daar hadden ze ons gewoon snel die ad-bc aangeleerd zonder uit te leggen wa ge aant doen waart :p)

kheb precies toch nooit problemen gehad vorig jaar met het begrijpen van wat een determinant was of hoe ge em moest berekenen precies :unsure:

Tis nu ook niet dat da zo moeilijk is hé :)

Hier momenteel celfysiologie aant leren en ik snap het nie :'(

Hellrabbit
2 november 2006, 15:53
meh meh meh, microbiologie is een hapje

en dat is idd nie moeilijk, maar het is dan ook geen schande da ge zoiets nie krijgt in uw middelbaar en ook helemaal niet nodig om later nog mee te kunnen ... tis juist omda het relatief makkelijk is dat ge der direkt mee weg kunt zijn achteraf

edit : dieje post was dus eigenlijk een antwoord op dit :

Zeta Reticula
2 november 2006, 18:27
meh meh meh, microbiologie is een hapje

en dat is idd nie moeilijk, maar het is dan ook geen schande da ge zoiets nie krijgt in uw middelbaar en ook helemaal niet nodig om later nog mee te kunnen ... tis juist omda het relatief makkelijk is dat ge der direkt mee weg kunt zijn achteraf
Nee, natuurlijk niet. In principe wordt alles vanaf nul uitgelegd en is er geen voorkennis nodig. Maar als je nooit afgeleiden hebt gezien in het middelbaar (vooral de rekenregels dan) ga je het lastig hebben in een richting burgerlijk ingenieur. Als je kan afleiden, kan je burgerlijk ingenieur in feite. In de wiskundige vakken heb je van al dat rekenen, dat je in het middelbaar gezien hebt, nauwelijks iets nodig, in die vakken zijn namelijk de concepten veel belangrijker.

Maar uiteindelijk draait het daar niet om. Ik wil gewoon zeggen dat iemand die uit een richting komt waarin men maar twee uurtjes wiskunde per week krijgt weinig kans heeft op succes. En dat zit hem niet in het feit dat hij/zij weinig wiskunde heeft gekregen, maar vooral omdat "slimmere" mensen richtingen volgen met meer wiskunde. Laat ik dan ook onmiddellijk onze politiek correcte vrienden gerust stellen: Ja, ik heb ook het verhaal gehoord van je vriend die maar zes uur wiskunde gevolgd heeft en die nu burgerlijk ingenieur studeert, en jij met je acht uur wiskunde studeert nu rechten en je bent al 3 jaar blijven zitten. Ja, ik heb dat al gehoord, ja. ;)

pvt. stengo
4 november 2006, 17:58
Ik had ik in het middelbaar ook 6 uren in de week wiskunde.
Nu zie ik enkel afgeleiden, stelsels en statistieken, ik kan u zeggen dat als je dan al moe bent dat het heel moeilijk is om wakker te blijven. Het enigste wat mij wakker houdt is al ze weer eens een fout maakt of als een medeleerling iets vraagt.

Hellrabbit
4 november 2006, 18:04
Nee, natuurlijk niet. In principe wordt alles vanaf nul uitgelegd en is er geen voorkennis nodig. Maar als je nooit afgeleiden hebt gezien in het middelbaar (vooral de rekenregels dan) ga je het lastig hebben in een richting burgerlijk ingenieur. Als je kan afleiden, kan je burgerlijk ingenieur in feite. In de wiskundige vakken heb je van al dat rekenen, dat je in het middelbaar gezien hebt, nauwelijks iets nodig, in die vakken zijn namelijk de concepten veel belangrijker.

Maar uiteindelijk draait het daar niet om. Ik wil gewoon zeggen dat iemand die uit een richting komt waarin men maar twee uurtjes wiskunde per week krijgt weinig kans heeft op succes. En dat zit hem niet in het feit dat hij/zij weinig wiskunde heeft gekregen, maar vooral omdat "slimmere" mensen richtingen volgen met meer wiskunde. Laat ik dan ook onmiddellijk onze politiek correcte vrienden gerust stellen: Ja, ik heb ook het verhaal gehoord van je vriend die maar zes uur wiskunde gevolgd heeft en die nu burgerlijk ingenieur studeert, en jij met je acht uur wiskunde studeert nu rechten en je bent al 3 jaar blijven zitten. Ja, ik heb dat al gehoord, ja. ;)

Oh, maar ik geef u 100% gelijk hoor ... Maar nog eens : mijn reply was enkel en alleen als antwoord op die quote van Sertu :)

Kowlier
5 november 2006, 18:03
ik een beetje spijt. doe nu bio ingenieur, maar heb zoveel les dat leren en vriendin moeilijk te combineren word. heb dan ook al meermaals gebrost omdat ik liever bij haar zat savens dan nog es een uur naar een saaie les te gan luistere.

Bontus
5 november 2006, 18:27
ik bros ook vrij vaak maar da wil toch nie zeggen dat ge daarom spijt hebt van uw studiekeuze.
wij hebben 's morgens altijd les van 8.10 tot 13.00, zo lang kan ik nooit aan één stuk geconcentreerd zijn, dus kies ik welk vakken ik ga volgen, de avond voordien en als ik dan in de les zit, maak ik zo goed mogelijke nota's, als ik dan alles snap is er normaal geen probleem om de leerstof van de week dervoor ook te snappen of zo.

Hellrabbit
5 november 2006, 18:58
guard be;7808835']ik een beetje spijt. doe nu bio ingenieur, maar heb zoveel les dat leren en vriendin moeilijk te combineren word. heb dan ook al meermaals gebrost omdat ik liever bij haar zat savens dan nog es een uur naar een saaie les te gan luistere.

hmm, ik bros al mijn lessen ... wilt echt niks zeggen over uw keuze imho

ik vind het bijvoorbeeld doodsaai om naar die proffen te luisteren en ik kan mij daar toch maar maximum een half uur concentreren ... maar ik vind die leerstof wel boeiend als ek ze moet leren :p

killgore
5 november 2006, 21:38
guard be;7808835']ik een beetje spijt. doe nu bio ingenieur, maar heb zoveel les dat leren en vriendin moeilijk te combineren word. heb dan ook al meermaals gebrost omdat ik liever bij haar zat savens dan nog es een uur naar een saaie les te gan luistere.

lesse zijn enkel nuttig als je daar echt iets van opsteekt. Ikzelf leer echt men les al tijdens die hoorcolleges, doe dus bijna geen klop meer buiten de lessen dak ga.

En dan heb je natuurlijk wel genoeg proffen die geen les kunnen geven, ofwel rammelen ze hun cursus/slides af, ofwel spreken ze een combinatie van nederlands en slovaaks, ofwel zeggen ze om de halve minuut hetzelfde, ... .

Die ga ik ook wel nie meer :p.

Dieleman_F
5 november 2006, 21:39
Waar studeer jij eigenlijk en hoeveelste jaar?
2de jaar in Gent?

Bontus
5 november 2006, 21:41

ik vind het bijvoorbeeld doodsaai om naar die proffen te luisteren en ik kan mij daar toch maar maximum een half uur concentreren ... maar ik vind die leerstof wel boeiend als ek ze moet leren :p
idem, niet persé dat die proffen saai zijn, maar 4,5 uur les 's morgens is dodelijk.

killgore
5 november 2006, 21:41
Waar studeer jij eigenlijk en hoeveelste jaar?
2de jaar in Gent?

wasda tegen mij :x?

zoja: ja :p
asset tegen hellrabbit was : ook 2e iirc, ma leuve :p.

Dieleman_F
5 november 2006, 21:42
Ken je toevallig een janwillem (hoste) ?

Kvraag me dat ier opeens af :p

killgore
5 november 2006, 21:47
Ken je toevallig een janwillem (hoste) ?

Kvraag me dat ier opeens af :p

nope

ma kzie hier wel dat em scheikunde doet, bah :p.

bludgeoned
5 november 2006, 21:47
idem, niet persé dat die proffen saai zijn, maar 4,5 uur les 's morgens is dodelijk.

Ik heb les van 8u30 tot 14u15 op maandagmorgen.
Met daartussen een 15 minuten om vlug iets te eten.
Ben wel al iedere geweest.

Dieleman_F
5 november 2006, 21:48
nope

ma kzie hier wel dat em scheikunde doet, bah :p.

Jullie hebben toch nog niet moeten kiezen? :p

MyDyingBride
5 november 2006, 22:38
Ik heb les van 8u30 tot 14u15 op maandagmorgen.
Met daartussen een 15 minuten om vlug iets te eten.
Ben wel al iedere geweest.
Ditto, ik heb de maandag les van 8.15 tot 19.15

Ben al iedere keer geweest en dat zal ook zo blijven :)

killgore
5 november 2006, 22:42
Jullie hebben toch nog niet moeten kiezen? :p

goh, we mogen nog veranderen, maar op ons herinschrijvingsformulieren moest wel degelijk een keuze staan.

xDama
6 november 2006, 01:01
Na 1 maand school. Een 'vakantie' waar ik alleen maar voor school bezig gezeten en nog bakken werk komende kan ik stellen dat ik stilaan spijt krijg dat ik naar het hoger ben gegaan. Nuja doorbijten zeker...

Kowlier
7 november 2006, 17:39

wij hebben een prof voor aardwetenschappen, en die gaat volgend jaar met pensioen. en ik zweret u, het lijkt haast alsof die man nooit van zinsbouw gehoord heeft. zijn lessen zijn al even duidelijk of het aantal gevluchte joden in het jaar 1943. constant zinnen onderbreken en over nieuwe dingen beginne. na een kwartier zijt ge de draad al kwijt, dus zo ist logisch datter niemand meer oplet.
en de leerstof boeiend vinden, ik studeer nu bio ir omdat ik later iets met genetica wil doen, maar de eerste twee jaar draaien bijna volledig rond wiskunde, plantkunde en fysica, en spijtig genoeg zijn dat nu vakken die mij iets minder interesseren, vooral plantkunde dan. ik haat herbariums :(

servi
7 november 2006, 18:03
guard be;7816620']wij hebben een prof voor aardwetenschappen, en die gaat volgend jaar met pensioen. en ik zweret u, het lijkt haast alsof die man nooit van zinsbouw gehoord heeft. zijn lessen zijn al even duidelijk of het aantal gevluchte joden in het jaar 1943. constant zinnen onderbreken en over nieuwe dingen beginne. na een kwartier zijt ge de draad al kwijt, dus zo ist logisch datter niemand meer oplet.
en de leerstof boeiend vinden, ik studeer nu bio ir omdat ik later iets met genetica wil doen, maar de eerste twee jaar draaien bijna volledig rond wiskunde, plantkunde en fysica, en spijtig genoeg zijn dat nu vakken die mij iets minder interesseren, vooral plantkunde dan. ik haat herbariums :(

ge hebt anders precies al wel iets opgestoken over zinsbouw van die prof :p