PDA

Volledige versie bekijken : Games huren of kopen?

Astraboyke
7 juni 2006, 21:20
Ik weet niet of dit de juiste plaats is om deze vraag te posten, maar dit leek me de beste keuze.

Ik heb gisteren van mijn vroendin voor vaderdag een ps2 gekregen, maar nu zit ik eigenlijk met volgende vraag.

Aangezien ik de nieuwe games over het algemeen te duur vind weet ik niiet goed wat te doen.....2de hands kopen of huren.

En waar kan je eigenlijk het beste (goedkoopste) terecht om games te huren of 2de hands te kopen?

Timmos
7 juni 2006, 21:29
het buy-and-sell forum (http://games.telenet.be/forum/forumdisplay.php?f=25) kan je al een eind op weg helpen. Er zijn altijd wel mensen die oude, maar ook vrij recente games verkopen.

En over die dure games: dat is het nadeel van consoles, de games erop zijn duurder dan voor de pc.

In Game Mania verkopen ze ook 2de hands games, maar dat weet ik niet zo zeker. Je kan anders ook games huren van vrienden uit je omgeving?

Of wachten om games te kopen tot ze in prijs gedaald zijn.

Genious
8 juni 2006, 01:07
Tweedehands kopen.
huren: paar euro voor paar dagen
kopen: wat meer euros voor de ganse levensduur van uw console (en die levensduur hangt voor een groot deel van uzelf af)

ge kunt echt wel goede deals doen in het tweedehandsforum hier (en als ge veel/wat geluk hebt op ebay)

hou ook grote winkels in het oog voor promoties (play.com, mediamarkt, game mania...)

Koonut
8 juni 2006, 04:47
ik huur vrijwel altijd
1 week
7€
tegen die tijd is da uitgespeeld of ben'k het toch beu
zoni verleng'k nog of koopk het 2dehands

TheAntropoid
8 juni 2006, 13:10
kopen jong.; 2dehands
alles om die geldwolven van game mania failliet te maken ;)

Xitra
26 juni 2006, 23:20
idd, Breng ik 2 nieuwe spellen om 2'de hands te maken pico bello in orde
Game-mania verkoper: Ja u spellen zijn 15€ waard
ik: uuuh,, :-| Laat maar staan 8-)

Hallo ben nie gek eh :s
2'de hands nog altijd de beste

boogje
27 juni 2006, 10:18
idd, Breng ik 2 nieuwe spellen om 2'de hands te maken pico bello in orde
Game-mania verkoper: Ja u spellen zijn 15€ waard
ik: uuuh,, :-| Laat maar staan 8-)

Hallo ben nie gek eh :s
2'de hands nog altijd de beste

ik bracht ca 10 games binnen in de gamemania, perfecte staat! Ze zeggen : ja, this nog 40 euro waard. Ik MOEST echt da geld hebben, dus kzei : mmm..oké dan...

een halfuurtje kwam ik eens terug kijken, verkopen ze tweedehands mijnen fatal frame 2 voor 40 euro! dus als we dat uitrekenen krijg ik 10 % en zij de resterende 90 % van het geld ?! Dieven, da's al wa ze zijn:(

maxdevis
27 juni 2006, 11:19
ik huur ook mijn meeste pc-games

bratislava
27 juni 2006, 13:06
Je kan ook PS-2 games kopen van de Platinum reeks. Dat zijn al games die iets ouder zijn, en daarom ook veel goedkoper.

http://platinum.playstation.be/Platinum_nl_BE.html

EternalSilence
27 juni 2006, 13:23
ik bracht ca 10 games binnen in de gamemania, perfecte staat! Ze zeggen : ja, this nog 40 euro waard. Ik MOEST echt da geld hebben, dus kzei : mmm..oké dan...

een halfuurtje kwam ik eens terug kijken, verkopen ze tweedehands mijnen fatal frame 2 voor 40 euro! dus als we dat uitrekenen krijg ik 10 % en zij de resterende 90 % van het geld ?! Dieven, da's al wa ze zijn:(
ook al meegemaakt in game mania, dus nu verkoop ik geen enkel spel meer aan game mania.

ge moe proberen u games te verkopen aan andere gamers, die kennen tenminste de waarde van een game

DogFacedGod
27 juni 2006, 13:30
Ik weet niet of dit de juiste plaats is om deze vraag te posten, maar dit leek me de beste keuze.

Ik heb gisteren van mijn vroendin voor vaderdag een ps2 gekregen, maar nu zit ik eigenlijk met volgende vraag.

Aangezien ik de nieuwe games over het algemeen te duur vind weet ik niiet goed wat te doen.....2de hands kopen of huren.

En waar kan je eigenlijk het beste (goedkoopste) terecht om games te huren of 2de hands te kopen?
rommelmarkten.
Kheb mgs3 aan 30 euro nieuw op de kop kunnen tikken toen het 3 maand uit was.
MGS1 aan 3 euro toendat het 2 jaar uit was.

ge kunt er zelfs ne uitstapsje van maken samen met je vriendin en gij kan nog altijd rustig naar games zoeken :D. Zeker nu in de zomer.

warthie
27 juni 2006, 13:53
platinum games koop ik soms nieuw, maar ik koop vooral 2de hands games. Nooit problemen mee gehad en eens ik het beu was, verkocht ik het gewoon verder. Het verlies dat ge dan doet, zal misschien ni eens zo veel verschillen van de huurprijs van een game (ik weet die prijzen ni) en ge zit dan ni met den tijdsdruk van het moet tegen die bepaalde dag terug binnen gebracht worden.

Mr Syphon
27 juni 2006, 17:37
ook al meegemaakt in game mania, dus nu verkoop ik geen enkel spel meer aan game mania.

ge moe proberen u games te verkopen aan andere gamers, die kennen tenminste de waarde van een game

zij kennen ook de waarde van het spel :D dermee da ze eronder gaan omdat ze met winst willen verkopen ;) en liefst zoveel mogelijk :)

deathsythe
27 juni 2006, 18:19
voor een console zou ik ze huren, aangezien ge bij een pc game met multiplayer opties meer een bepaald spel speelt (counter strike, tom clancy's series, unreal tournement) terwijl ge bij consoles daar al speciale addons moet voor hebbe (kheb geen ps2 of xbox dus kweet nie hoe ge daarmee online gaat,..) bij ps2 games kan je met gemak het hele spel uitspelen op een week... ik zou dus voor huren gaan, zeker bij vechtspellekes/
tenzij:
- je online kan, dan kan je bv socom kopen (kzeg maar iets eh)
- een zeer lange levensduur heeft ( rpg game ofzo)

100%
27 juni 2006, 18:41
2de hands kopen
het gebeurt zelden dat ik een nieuwe game koop, tenzij het een heel goede game is (en dan ga ik hem meestal eerst huren)

Bricola
27 juni 2006, 18:47
Koop ze ook meestal 2de hands. Zitten echte pareltjes in de budgetbakken van de FRS als ge wat geduld hebt.

Wundagore
27 juni 2006, 21:33
ken uw probleem
onlangs een xbox gekregen en mijn games koop ik gewoon hier op het buy and sell it
ik heb nu 12 games en ik den kdat ik circa 10 euro per spel heb betaald.
en zitten toppers bij :)

YuRiPa
27 juni 2006, 23:03

Ge had uw Fatal Frame 2 (Project Zero 2) beter zelf kunnen verkopen. Die game is (op PS2 ten minste) vrij zeldzaam en aardig wat geld waard inmiddels. Maja, wat een afzetters zeg.. :wtf:

Maja, ik koop al mn games altijd nieuw, nog nooit een 2e-hands game gekocht, zal ik ook nie snel doen denk ik. Ik koop relatief ook nie veel games, ik koop alleen games waarvan ik weet dat ze heel goed zijn. De meeste zijn RPG's, dus die hebben zo wie zo al een lange levensduur.:)

G-UNIT #1
29 juni 2006, 22:51
Kweet niet of je er iet smee bent, maar kheb hier nog Tiger Woods Pro Golf (ofzo iet) 2006 hier liggen in verpakking en al.
Gewonnen op ne lan... Dus als je.. :)

TheAntropoid
30 juni 2006, 07:36
game mania zin inderdaad vuile vieze dieven.. daarom zou ik der nooit iets gaan halen. Dan koop ik liever van iemand hier direct het spel dan het te huren..
Die huurprijzen liggen belachlijk hoog... Spijtig dat er geen game nations meer zijn.. die eikels hebben nu echt een monopolie in Vlaanderen

Gentei
30 juni 2006, 11:51
game mania zin inderdaad vuile vieze dieven.. daarom zou ik der nooit iets gaan halen. Dan koop ik liever van iemand hier direct het spel dan het te huren..
Die huurprijzen liggen belachlijk hoog... Spijtig dat er geen game nations meer zijn.. die eikels hebben nu echt een monopolie in Vlaanderen

mss afzetters in de aard van als JIJ games aan hen verkoopt maar als je games daar koopt liggen ze toch wel gelijk met andere winkels... .

Ik heb daar Factions gekocht en die was zelfs GOEDKOPER dan in andere winkels!
en sorry ze maar GM heeft mij wel goed geholpen ze.

Halo gekocht maar ik kon hem niet draaien omdat mijn drivers niet up-to-date waren (had nog geen internet) teruggebracht en ik mocht zonder problemen een nieuwe game inruilen.
Oblivion gekocht maar dvd wou niet afspelen ineens geruild voor een nieuwe oblivion versie (lag wel aan de firmware van mijn driver....)

Daarom dat ik met alle plezier naar GM ga om een spel aan te schaffen, je krijgt er punten voor, Uitmuntende klantenservice.

enZiiime
10 juli 2006, 05:27
rommelmarkten FTW

Ik wou doodgraag quake 3 arena, maar had geen 50€

Kgaan is nekeer me ouders op rommelmarkt, kzien der inees quake 3 arena staan, voor 3 euro :| (allewel nu dak er over nadenk den euro was er nogni, tzal 300 frang zen geweest)

Da macheert hier nu nog altijd (spel was amper 2 weken released in belgie lol)

iLuVaToQ
25 juli 2006, 09:56
ik huur ook mijn meeste pc-games

En waar kan je dat dan wel ?

PaLaDiN
25 juli 2006, 12:21

Kopen moet je in de GM toch nooit, huren is idd enigste optie.
Games koop ik in de Freerecordshop waar ze meestal al 5€ goedkoper zijn en ik nog is 10% korting heb met VIG kaart :D
Enfin ik huur games meestal toch, zeker voor X360 zijn die gewoon veeeeel te duur om te kopen.

gizmo666
25 juli 2006, 13:11
En waar kan je dat dan wel ?

dat zou ik ook wel willen weten:confused:

R.Winters
25 juli 2006, 15:26
Kopen moet je in de GM toch nooit, huren is idd enigste optie.
Games koop ik in de Freerecordshop waar ze meestal al 5€ goedkoper zijn en ik nog is 10% korting heb met VIG kaart :D
Enfin ik huur games meestal toch, zeker voor X360 zijn die gewoon veeeeel te duur om te kopen.
Je kan zeker games kopen in de GM :s
In ieder geval, ik huur ze ook meestal, soms eens eentje kopen, maar hou me vooral bezig met CS enzo, dusja..

HighWire
25 juli 2006, 15:44
mss afzetters in de aard van als JIJ games aan hen verkoopt maar als je games daar koopt liggen ze toch wel gelijk met andere winkels... .

Ik heb daar Factions gekocht en die was zelfs GOEDKOPER dan in andere winkels!
en sorry ze maar GM heeft mij wel goed geholpen ze.

Halo gekocht maar ik kon hem niet draaien omdat mijn drivers niet up-to-date waren (had nog geen internet) teruggebracht en ik mocht zonder problemen een nieuwe game inruilen.
Oblivion gekocht maar dvd wou niet afspelen ineens geruild voor een nieuwe oblivion versie (lag wel aan de firmware van mijn driver....)

Daarom dat ik met alle plezier naar GM ga om een spel aan te schaffen, je krijgt er punten voor, Uitmuntende klantenservice.

Same experience here, khad GTA: Liberty stories gekocht voor op PSP, heb da spel 2 dagen gespeeld en vond het barslecht (imho zijn er maar 2 goeie GTA's geweest, den eerste en vice city), ben ermee teruggegaan, die kerel bekijkt de UMD op krassen, checked het boekje ff en zegt dak er een ander mag gaan uitkiezen :) (heb er eentje uitgekozen die zelfs 2 euro duurder was en kmoest ni bijbetalen :D)

Dusja, prima service :)
Ook hun punten systeem vind ik schitterend, telkens als ik aan men 15 euro zit ga ik tussen de occasies snollen, zien of ik iets vind en daarvoor gebruiken :)

HighWire
25 juli 2006, 15:45
dat zou ik ook wel willen weten:confused:

In de videoland in edegem kan je er huren :) (aloewel ze wel veel games verhuren met de befaamde starforce beveiliging :unsure: )

Hun keuze is niet zo heel uitgebreid, maar zitten wel mooie games tussen :)

:offtopic: sowwy for double post na elkander :)

Irfani
27 juli 2006, 16:53
Ik heb een paar maanden geleden, het spel Crash 'n Burn gewonnen, aangezien het spel nogniet uit was, moest ik wachten op de releasedate om het binnen te krijgen. Krijg het 3 dagen na releasedate aan, ga (na het enkele keren gespeeld te hebben, een maand later) naar game mania om te vragen wat ze ervoor geven 14€ ??? Heb ik uiteraard niet laten doen, op ebay gezet met min prijs van 39,99€ ;) Het feit dat het spel van 56€ naar 14€ devalueert in een maand vindt ik wel heeel straf!

Maar voor de rest moet ik wel zeggen, dat game mania kwa service wel goed is, MAAR (meestal) vindt ik de spelletjes goedkoper in Free Record Shop ...

SimonL
27 juli 2006, 16:56
Ik heb een paar maanden geleden, het spel Crash 'n Burn gewonnen, aangezien het spel nogniet uit was, moest ik wachten op de releasedate om het binnen te krijgen. Krijg het 3 dagen na releasedate aan, ga (na het enkele keren gespeeld te hebben, een maand later) naar game mania om te vragen wat ze ervoor geven 14€ ??? Heb ik uiteraard niet laten doen, op ebay gezet met min prijs van 39,99€ ;) Het feit dat het spel van 56€ naar 14€ devalueert in een maand vindt ik wel heeel straf!

Maar voor de rest moet ik wel zeggen, dat game mania kwa service wel goed is, MAAR (meestal) vindt ik de spelletjes goedkoper in Free Record Shop ...
da gade nie snel verkocht zien hoor, 40 euro is écht veel voor een 2de hands game

Dr.White widow
31 juli 2006, 15:30
da gade nie snel verkocht zien hoor, 40 euro is écht veel voor een 2de hands game

sealed wel é ;)

Xcessive-
31 juli 2006, 16:07

De gamemania geeft altijd weinig voor een spelleke ookal is het nieuw, ze wille er zelf veel winst op maken.

Mosh
1 augustus 2006, 00:10
Hollywood in Aalst, praktisch iedere nieuwe PC game (en old school klassiekers) zijn daar te huur voor € 3,5 / 2 dagen. Idem ditto met de bib (€ 1,25 / 2 weken) in aalst, niet zo een groot aanbod van games maar ze hebben dr genoeg.

And we all know no-cd cracks :evil:

NotoriousP
1 augustus 2006, 02:15
Het gaat hier om legale zaken, anders downloadt hij het gewoon é.

Dirty_Col
1 augustus 2006, 02:32
kopen is toch zoveel beter dan huren, kbetrap mezelf er veel op dat ik oudere games eens van onder het stof haal en opnieuw begin te spelen :p

Timooo
5 augustus 2006, 00:07
Ik huur wel eens PC spellekes van de lokale bib in Hoevenen. Nen halven euro voor 4 weken! Ze hebben daar maar een heel klein anbod spellen, maar veel adventures (zoals Runaway: A Road Adventure) en toch ook games als Doom III en The Sims 2 met uitbreidingspaketten... Ik ben sowieso gene PC gamer, maar ik heb daar toch al een antal toffe spellekes gevonden!

the_vee
5 augustus 2006, 14:58
Geen van beiden

QuietKillah
10 augustus 2006, 10:53
ik koop enkel en verkoop alsek et saaie spellekes vind maar als et goeie spellekes zijn ouwek ze voor later é

Mr zappa
10 augustus 2006, 15:03
Ge had uw Fatal Frame 2 (Project Zero 2) beter zelf kunnen verkopen. Die game is (op PS2 ten minste) vrij zeldzaam en aardig wat geld waard inmiddels. Maja, wat een afzetters zeg.. :wtf:

Maja, ik koop al mn games altijd nieuw, nog nooit een 2e-hands game gekocht, zal ik ook nie snel doen denk ik. Ik koop relatief ook nie veel games, ik koop alleen games waarvan ik weet dat ze heel goed zijn. De meeste zijn RPG's, dus die hebben zo wie zo al een lange levensduur.:)

Ten eerste: Als ge vind dat ge te weinig krijgt bij game mania, verkoop ze dan zelf (gm geeft 1/3 vd nieuwprijs en verkoopt dat terug aan het dubbele van wat jij kreeg)
Gm is een bedrijf en geen bibliotheek of ocmw of zo!!

Ten tweede: Project zero 2 kan je nu kopen in gm voor 19.90 2de hands dus
stop met die zever van zeldzaam, en op ebay staat ie tussen de 20-30 2de hands, dus wohooooo wreed zeldzaam hoor :ironic:

PsyKi
12 augustus 2006, 18:27
ik heb hier een ganse kast vol PS2 en PC games.
En ik denk een goede 75% daarvan is 2dehands via game mania.

Voor pc zou ik het afraden, voor multiplayer games dan, serials ed zijn altijd al in gebruyik of gebanned of ...

Maar voor PS2, erg goedkope games, en nix van schade aan.
Ik heb geen enkel 2dehands spel gekocht bij game mania waar krassen op zaten.
Voor nieuwe games ben ik geen fan van game mania.
Maar alsde wa ne grotere winkel pakt (vb Gent) vindt ge daar massa's 2dehands consolegames in perfecte staat.

Voor de rest weet ik eigelijk geen winkels die 2dehands verkopen.
(offline dan, ben geen fan van online aankopen, heb geen visa ook dusjah.)
Freerecordshop heeft 2dehands games. Maar ik denk zelfs in de grotere winkels slechts een 10tal.
Als ge ze vindt zijn ze wel goedkoop aangezien ze met vaste prijzen werken, 15€ per stuk, ook al zijn ze relatief recent.
De staat ervan weet ik niet, zou kunnen dat hier beschadigde spellen verkocht worden, geen idee.