PDA

Volledige versie bekijken : Handelswetenschappen optie Informatica Management

Blaster
28 mei 2006, 23:31
Yups iedereen,

Ik heb enkele ervaringsdeskundigen nodig (als er zijn) :)

Ik ben aan het twijfelen welke studierichting ik zou kiezen voor mijn Master-jaar Handelswetenschappen aan Ehsal in Brussel.

Ik ben 22 jaar en heb 3 jaar Accountancy-Fiscaliteit gedaan in Brugge en doe nu een voorgezette opleiding Handelswetenschappen. Ik zit momenteel in mijn schakeljaar en moet dus volgend jaar kiezen.

Ik twijfel nog tussen Accountancy, Fiscale Wetenschappen en Informatica Management.
Als ik terug Accountancy doe, heb ik schrik dat ik niet zoveel meer zou bijleren en dat het beroep wat 'te saai' zou zijn voor me.

Ik heb altijd al veel interesse gehad in informatica (ken wel nog niks van programmeren) maar ik vraag me af of een combinatie van Economie-Informatica wel zoveel gevraagd is in het bedrijfsleven.

Enkele specifieke vakken die ik zou krijgen bij informatica-management zijn: Business Intelligence, ICT-strategie en projectbeheer, Ontwikkeling van bedrijfsinformatiesystemen (OBIS), Systeem- en webontwikkeling, Telecommunicatie en nog meer algemene vakken (talen, economie).

Biedt dit dan een goede meerwaarde voor mijn diploma? Zal een bedrijf niet eerder een A1 informaticus vragen of is het ook belangrijk voor sommige informatici om een goede economische achtergrond te hebben?

Ether
29 mei 2006, 07:57
Aan die vakken te zien ziet het er mij niet echt uit alsof je zwaar gaat moeten leren programmeren (tenzij ik mis ben), mss ontwikkeling van bedrijfsinformatiesystemen..

Kweet niet of er specifiek vraag zal zijn naar dat diploma, maar imo kan het toch voor een meerwaarde zorgen.. En als je zegt dat je geen zin hebt om accounting te volgen, dan zou ik dat volgen.. Mss ook eens wa rondvragen op je school zelf hoe dat zit?

QplQyer
29 mei 2006, 09:56
Daar zit niets tussen dat van jou een informaticus zal maken moet ik zeggen, dus voor een informaticus-job gaan lijkt me niet lukken met dat diploma.

systech
30 mei 2006, 15:34
Mja, ik hoor nu ook wel vaker dat ze voor informaticajobs meer mensen zoeken met economische achtergrond... mss met wat bijscholing...

Khoor zelfs wilde uitspraken à la "Microsoft neemt nu veel pure economisten aan om om te scholen tot informatici" (bron: weetiknimeer :p)

Maar als ge voor werkzekerheid wilt gaan, zou ik voor fiscaliteit of accountancy gaan.