PDA

Volledige versie bekijken : Secundair MT

amdr
23 mei 2006, 18:00
Hoi

Ik volg nu in het secundair 4de jaar de richting TSO Mechanische Technieken.
Mijn punten zijn momenteel niet slecht maar ik ben toch aan het twijfelen wat ik in mijn 5de en 6de jaar ga doen.
Wat kan ik later met deze richting bereiken of welk beroep kan ik hiermee gaan uitoefenen? (Hoge school zit er hoogstwaarschijnlijk niet in)
Mijn andere keuze van richting volgend jaar zou dan zijn BSO lassen.
Nuja, ik kan eigelijk echt niet kiezen. Lassen vind ik enorm leuk maar ik wil ook wat aan later denken. Dat ik met alles ga kunnen rondkomen en niet moet gaan werken voor een appel en een ei.
Iemand ervaringen met deze 2 richting mss?

Laat maar iets weten.

Greetz

NapalmBenny.
23 mei 2006, 19:18
tsss ge zijt getraumatiseerd door al die andere topics over scholing :p.

Staat daar niets van op de site van uw school? En normaal kan je ook hogeschool doen zonder problemen, na die richting.

Staat hier niets: http://www.destapgent.be/stapper/voltijds/2de_graad/TSO/mechanica-elektriciteit/mechanischetechnieken.htm

amdr
23 mei 2006, 19:45
tsss ge zijt getraumatiseerd door al die andere topics over scholing :p.

Staat daar niets van op de site van uw school? En normaal kan je ook hogeschool doen zonder problemen, na die richting.

Staat hier niets: http://www.destapgent.be/stapper/voltijds/2de_graad/TSO/mechanica-elektriciteit/mechanischetechnieken.htm
Ja ge kunt wel hoge school doen maar ik zit al te lang naar mijn goesting opt school. (2 keer blijven zitten e )
Mja ik had een planning waarvoor ik deze richting was begonnen. Ik wou in het 5de TSO autotechnieken gaan doen.
Maar ben van mijn vorige school (de enige school waar je deze richting kan volgen) buitegesmeten en is dus alles in de war geraakt...
Weet echt niet wat te doen nu

metaphore
24 mei 2006, 10:13
Ja ge kunt wel hoge school doen maar ik zit al te lang naar mijn goesting opt school. (2 keer blijven zitten e )
Mja ik had een planning waarvoor ik deze richting was begonnen. Ik wou in het 5de TSO autotechnieken gaan doen.
Maar ben van mijn vorige school (de enige school waar je deze richting kan volgen) buitegesmeten en is dus alles in de war geraakt...
Weet echt niet wat te doen nu

naar nog een andere school gaan waar je wel autotechnieken kan doen?
of is dat geen optie?

redblack
24 mei 2006, 11:15
Hoi

Ik volg nu in het secundair 4de jaar de richting TSO Mechanische Technieken.
Mijn punten zijn momenteel niet slecht maar ik ben toch aan het twijfelen wat ik in mijn 5de en 6de jaar ga doen.
Wat kan ik later met deze richting bereiken of welk beroep kan ik hiermee gaan uitoefenen? (Hoge school zit er hoogstwaarschijnlijk niet in)
Mijn andere keuze van richting volgend jaar zou dan zijn BSO lassen.
Nuja, ik kan eigelijk echt niet kiezen. Lassen vind ik enorm leuk maar ik wil ook wat aan later denken. Dat ik met alles ga kunnen rondkomen en niet moet gaan werken voor een appel en een ei.
Iemand ervaringen met deze 2 richting mss?

Laat maar iets weten.

Greetz

Mij hebben ze wijsgemaakt dat er lassers te kort zijn op de arbeidsmarkt, dus qua loon moet je niet vrezen

den mind
24 mei 2006, 11:21
Mij hebben ze wijsgemaakt dat er lassers te kort zijn op de arbeidsmarkt, dus qua loon moet je niet vrezen

idd ik ken een lasser en hij heeft zeker ni te klagen qua loon
en als je echt wil lassen en veel geld verdienen, ga dan voor onderwater lassen... fysiek zware job ma lekker betaald

amdr
24 mei 2006, 11:33
naar nog een andere school gaan waar je wel autotechnieken kan doen?
of is dat geen optie?
Was het maar zo makkelijk. Geen enkele school in buurt kan je die richting volgen.

En zullen lassers dan altijd zo goed betaald worden ? :s Pff ik twijfel echt enorm : <