PDA

Volledige versie bekijken : Hogescholen

MonkeyPenis
21 mei 2006, 17:00
Hoi

Ik weet niet of ik hier een aparte thread mag voor openen maarja.
Ik ga volgend jaar verder studeren in Leuven, over welke school ben ik nog niet eens. Ik ga lerarenopleiding volgen en ik richt me vooral op Nederlands en Engels, over het derde vak heb ik nog niet besloten.
Als ik aan de KHL ga studeren dan ben ik door mijn interesse beperkt tot Geschiedenis en zo groot is deze interesse niet. Daarom dat ik wat schrik heb voor het vlotten van die studies. Als ik in GroepT ga studeren dan heb ik meerdere keuzes, namelijk: Technologische Opvoeding of Informatica.
Die technologische opvoeding zie ik beter zitten als Geschiedenis omwille van mijn humaniora opleiding: Elektro-mechanica.

Nu is mijn vraag eigelijk, wat is het grote verschil tussen deze twee scholen, de ene is katholiek en de andere niet. Geeft dit nog nadelen qua tewerkstelling? Zijn er grote verschillen qua opleiding zelf ?
Ik ben reeds naar een infodag geweest van de KHL maar nog niet naar een van GroepT.

Ferux
21 mei 2006, 17:43
Van sommige mensen heb ik gehoord dat GroepT een hoger niveau heeft, van andere mensen dan weer dat KHL hoger niveau heeft, dus let wel op bij zo een stellingen. Wat ik wel al gehoord heb is dat ge met een GroepT-diploma in de katholieke scholen van Leuven moeilijker aan een job zou geraken, juist omdat GroepT niet katholiek is.

manushan
21 mei 2006, 18:45
Ik zelf zit op de lerarenopleiding KHL vakken ges-aardr-biologie. Het is zo dat als je hier een diploma krijgt je veel sneller later werk vind. Ook is de stagebegeleiding aan de KHL veel beter als Groep T waar ze je los laten eigenlijk. Het niveau aan de KHL is ook wat hoger naar het schijnt. Ik stel u voor om is te komen kijken op de infodagen. Hetzelfde kan je ook doen bij Groep T veronderstel ik.

MonkeyPenis
21 mei 2006, 20:16
Ik ben naar de infodag geweest van de KHL maar gewoon die keuze ligt me dwars, spijtig dat ik ipv Geschiedenis geen TO kan doen :S.
Nu ja wie bewijst zo een dingen van ja na de KHL vind je gemakkelijker werk dan na een opleiding aan GroepT...

Spliffsnatcher
21 mei 2006, 21:42
euhm dat is gewoon zo, de katholieke scholen nemen alleen mensen van KHL aan. groep T is vragen om problemen later, toch voor de leraren opleiding.

Ferux
21 mei 2006, 23:40
Dat de katholieke scholen alleen leraars van KHL aannemen is ook overdreven, er is nog altijd zoiets als een klein lerarentekort. Maar ja, ik heb er wel iets van op een forum gelezen van enkele oud-studenten.

manushan
22 mei 2006, 01:25
Ook op mijn stageschool is dit bevestigd door de leerkrachten dat ik een goede keuze had gemaakt kwa hogeschool.Maar je moet vooral doen waar jij je het beste bij voelt.