PDA

Volledige versie bekijken : burgie's

_DKsissor_
19 mei 2006, 19:35
zijn er hier burgies die met mij hun ervaringen zouden kunnen delen.:d
ik ben van plan dit te gaan doen maar weet niet 100 procent wat het inhoudt,welke vakken er precies gegeven worden,welke voorkennis je precies nodig hebt,en wat je er later mee kan doen en waar ik dit het best ka ndoen.
Heel wat vragen dus maar het helpt me veel alsk hier wat extra informatie kan krijgen tot op heden zitk in m'n 5de jaar (aso) ww6 (kvrag dit misschien vroeg ma kweet tohc dat die keuze van rihcting een belangrijke keuze wordt waar ge beter een jaar of meer...:p (alsk buis) over nadenkt.

sorry voor de vele typo's , ben nogal ne slordige 'chatter'

killgore
19 mei 2006, 19:37
is 1 thread van u en de 10tallen anderen mssch niet genoeg?

DesorteD
19 mei 2006, 19:41
wat betreft u studiekeuze, ge kunt ook altijd is op u school informatie gaan halen. Voor de rest organiseert elke universiteit wel een aantal info-dagen, meestal in mei. Ga gewoon eens informeren in de richtingen die u intresseren...
Kzou mij er niet bepaald nu al zorgen om beginnen maken, in de meeste scholen wordt daar het laatste jaar wel werk van gemaakt omtrent studiekeuzes naar de hoge school en universiteit toe.

(kvrag dit misschien vroeg ma kweet tohc dat die keuze van rihcting een belangrijke keuze wordt waar ge beter een jaar of meer...:p (alsk buis) over nadenkt.

ff "offtopic" eens een jaar overdoen is voor sommige mensen geen ramp.
kspreek uit ondervinding, kheb dat jaar dat ik overgedaan heb ongelooflijk veel over mijzelf geleerd.

Elpenor
19 mei 2006, 19:45
Bekijk al die andere topics over burgie <-> industrieel eens en dan ga je al veel te weten komen. Bovendien kan je heel veel info vinden op de sites van de verschillende universiteiten en wordt er tijdens het laatste jaar van het middelbaar ook veel tijd aan studiekeuze gespendeerd.

_DKsissor_
19 mei 2006, 19:50
haha :p
als ik moet dubbelen wordt het tohc waarsch middenjury.
mja de reden dak het hier vraag is omdat ze bij ons op school nogal kunne zagen vb. Ge gaat ww6 nie aankunne wnat ge buisde nu al op godsdienst..
kheb nog hard moete zage om da te moge mja tzijn daar gtewoon van die zielige mensen:(

Emerxill
19 mei 2006, 20:14
Een van de kenmerken van een burgie is dat hij zich eerst goed zal informeren als hij iets wil weten. Ipv direct (domme) vragen te gaan stellen :p

_DKsissor_
19 mei 2006, 23:07
en een van de goede kenmerken van een reply is dat het nuttige informatie bevat waar de topic starter iets mee kan doen.:)
En domme vragen bestaan niet want niemand heeft het recht de vraag van iemand anders als ' dom ' af te schilderen.

Tom!
19 mei 2006, 23:19
Tja... Je vraagt je bijvoorbeeld af welke vakken je zou krijgen. Nu verschilt dit wel licht per universiteit, maar op elke site kan je alle vakken met een beschrijving vinden! Doe eens wat opzoekwerk als je in die richting geïnteresseerd bent. Met specifieke vragen over bepaalde vakken kan je dan hier nog toelichting vragen.

klootvis
19 mei 2006, 23:19
Een van de kenmerken van een burgie is dat hij zich eerst goed zal informeren als hij iets wil weten. Ipv direct (domme) vragen te gaan stellen :p

²nded :sleep:

zarathustra
19 mei 2006, 23:45
ff "offtopic" eens een jaar overdoen is voor sommige mensen geen ramp.
kspreek uit ondervinding, kheb dat jaar dat ik overgedaan heb ongelooflijk veel over mijzelf geleerd.

meh, een jaar overdoen is een jaar dat je of langer moet werken (dus minder pensioen hebt) of gewoon een jaar minder inkomsten, dus dat is zo'n dik miljoen frank dat je mist. Maar dat terzijde

Tom!
19 mei 2006, 23:50
Niet alles draait om geld, er zijn nog aspecten buiten het financiële alleen.
Het is niet dat je iets fout zegt, maar ik heb de indruk dat het vaak vanuit nogal een eenzijdig opzicht komt, namelijk het financiële.

Hellrabbit
19 mei 2006, 23:55
als je een miljoen misloopt vind ik dat financiële aspect toch al doorwegen

Tom!
20 mei 2006, 00:00
Hoeveel studenten blijven ergens in hun schoolloopbaan wel eens een jaar zitten? Zeker als hij nu zegt dat dat voor hem een erg vruchtbaar jaar was waarin hij veel heeft bijgeleerd, ik zie het probleem dan niet. Bovendien is die uitspraak van een miljoen maar uit de losse pols, niets zegt dat je echt een miljoen kwijt bent.

zarathustra
20 mei 2006, 00:06
Hoeveel studenten blijven ergens in hun loop wel eens een jaar zitten? Zeker als hij nu zegt dat dat voor hem een erg vruchtbaar jaar was waarin hij veel heeft bijgeleerd, ik zie het probleem dan niet. Bovendien is die uitspraak van een miljoen maar uit de losse pols, niets zegt dat je echt een miljoen kwijt bent.

tuurlijk is dat losse pols. Maar ik bedoel maar dat je ook niet zo licht over een jaar bissen over moet gaan. En tja in theorie ben je toch een jaar inkomsten kwijt eh in de meeste gevallen.

Tom!
20 mei 2006, 00:25
Akkoord, het is inderdaad niet iets waar je lichtzinnig overheen moet gaan. Ik wou alleen opmerken dat er, zeker in een mensenleven, meer zaken spelen dan alleen financiën. Het zijn precies vooral ingenieurs (in spé?) die de rol van het geld weleens durven overschatten ten koste van minder materiële maar daarom niet minder belangrijke zaken (zoals hier bijvoorbeeld zelfontplooiing) ;)

Parnakra
20 mei 2006, 11:20
En domme vragen bestaan niet want niemand heeft het recht de vraag van iemand anders als ' dom ' af te schilderen.

Tuurlijk wel. =/

killgore
20 mei 2006, 12:47
tuurlijk is dat losse pols. Maar ik bedoel maar dat je ook niet zo licht over een jaar bissen over moet gaan. En tja in theorie ben je toch een jaar inkomsten kwijt eh in de meeste gevallen.
dat jaar inkomsten is persoonlijk relatief te nemen. Als je enkel naar de netto-inkomsten kijkt moet je toch al veel geluk hebben om onmiddelijk aan een miljoen te komen. Daarnaast krijgen je ouders nog steeds kinderbijslag, wat je daar in principe ook nog eens zou moeten van aftrekken.
Diegen die er het meest negatieve uitkomt is de staat in het geval van dubbelaars, waarom denk je dat meneer geldverbrander die nieuwe maatregelen wilt invoeren.

Meest oncorrecte en meest misbruikte opvatting ooit.

_DKsissor_
20 mei 2006, 16:22
zeker wel:s
een vraag kan niet dom zijn.Want zelfs de 'domste' vraag is niet dom.
En nee jij ook niet;) jij hebt ook niet het recht om vragen als 'dom' af te schilderen.
Niet eens een beetje abstract vermogen.Kzie jou zo als iemand die zegt dat 0 het midden is van de verzameling Z omdat ze het begrip oneindig niet kunnen vatten.==>kenmerk dat je abstract kan denken als je doorhebt waarom dit niet het midden is:)

_DKsissor_
20 mei 2006, 16:22
zeker wel:s
een vraag kan niet dom zijn.Want zelfs de 'domste' vraag is niet dom.
En nee jij ook niet;) jij hebt ook niet het recht om vragen als 'dom' af te schilderen.
Niet eens een beetje abstract vermogen.Kzie jou zo als iemand die zegt dat 0 het midden is van de verzameling Z omdat ze het begrip oneindig niet kunnen vatten.==>kenmerk dat je abstract kan denken als je doorhebt waarom dit niet het midden is:)

killgore
20 mei 2006, 16:30
Ten eerste is het midden van een verzameling gewoonweg al niet gedefinieerd dus is dat al een extreem stomme opmerking.

Jij gaat mij zeggen dat de wiskundige vraag van pakweg een 1e jaars burgie: "1+1=2?" NIET dom is?
Sorry hoor, maar dat is dom, zeer dom.
Er zijn wel degelijk domme, achterlijke vragen.

Spliffsnatcher
20 mei 2006, 17:22
jep er zijn inderdaad massas domme vragen.
soms krijg je zelfs de neiging van zulke mensen met hun hoofd door de muur te boren als ze weeral is de les onderbreken voor zo een vraag.

moehaa!
20 mei 2006, 17:40
Ten eerste is het midden van een verzameling gewoonweg al niet gedefinieerd dus is dat al een extreem stomme opmerking.

Jij gaat mij zeggen dat de wiskundige vraag van pakweg een 1e jaars burgie: "1+1=2?" NIET dom is?
Sorry hoor, maar dat is dom, zeer dom.
Er zijn wel degelijk domme, achterlijke vragen.

Die vraag moet niet perse dom zijn, als een welgefundeerde uitleg achterzit en die vraag dan als retorische vraag bedoeld is kan dat nog een zeer intelligente vraag zijn.

aXl_
22 mei 2006, 19:32
zijn er hier burgies die met mij hun ervaringen zouden kunnen delen.:d
ik ben van plan dit te gaan doen maar weet niet 100 procent wat het inhoudt,welke vakken er precies gegeven worden,welke voorkennis je precies nodig hebt,en wat je er later mee kan doen en waar ik dit het best ka ndoen.
Heel wat vragen dus maar het helpt me veel alsk hier wat extra informatie kan krijgen tot op heden zitk in m'n 5de jaar (aso) ww6 (kvrag dit misschien vroeg ma kweet tohc dat die keuze van rihcting een belangrijke keuze wordt waar ge beter een jaar of meer...:p (alsk buis) over nadenkt.

sorry voor de vele typo's , ben nogal ne slordige 'chatter'

dit (http://www.kuleuven.ac.be/onderwijs/aanbod/opleidingen/N/SC_50362491.htm) is de inhoud
uw voorkennis wordt niet verondersteld maar het zou toch wel es handig kunnen uitdraaien moest je van de meeste dingen toch iets onthouden hebben uit je 6de middelbaar

SkiNNie
22 mei 2006, 19:39
aan het niveau van u replies te zien zou ge best voor lagere richting gaan ;)

_DKsissor_
24 mei 2006, 23:39
ge zou bij het clb moeten zitten!
daar oordelen de mensen ook zoals gij ;)
en een vraag kan niet dom zijn.
Socrates worstelde elke dag met de domste vragen voor zijn tijd en toch is hij een van de grootste wijsheren die wij ooit gehad hebben.Het is niet omdat jij maar gewoon wilt aannemen dat 1+1=2 dat iemand anders dat niet gewoon doet en meer erover wilt weten.Dus daar zit je al fout.
Ook is het niet omdat jij het een domme vraagt vind als iemand bij jou in de les gaat vragen hoe je een logaritme berekent dat die vraag ook dom is.Niet iedereen begrijpt alles op hetzelfde moment. Als gij vroeger bij P.O. gaat vragen wat precies een vluchtpunt is gaat diee man u ook nie gewoon uitlachen terwijl dit ook een belachelijke vraag is voor zo een leerkacht.

2 many soldiers
25 mei 2006, 00:12
off topic: zoude ni beter philosofie gaan studeren?

:unsure:

NeoGeo
25 mei 2006, 00:14
off topic: zoude ni beter philosofie gaan studeren?

:unsure:

Waarom niet, de cursussen van de profs in Gent staan ook allemaal vol grammaticale- en spellingsfouten. He would fit right in :p

Messias.
25 mei 2006, 00:39
Z'n posts zijn ook kenmerkend. Veelal ingeleid door een onwelluidende oneliner, gevolgd door een wirwar aan incoherente zinnen, enkel gescheiden door iets wat op interpunctie lijkt. Nuja, eerlijk gezegd, de vraag van de topicstarter is vrij dom, in die zin "kzie da wel zitten zeg keer hoe da in elkaar zit..", terwijl het zou moeten zijn "Ik heb informatie op gezocht, maar een paar dingen zijn nog niet duidelijk, nl. dit, dit en dit.".

Dat terwijl ingenieurs (in spé) juist nieuwsgierige mensen (zouden moeten) zijn... tssk tssk.

NeoGeo
25 mei 2006, 04:02
Z'n posts zijn ook kenmerkend. Veelal ingeleid door een onwelluidende oneliner, gevolgd door een wirwar aan incoherente zinnen, enkel gescheiden door iets wat op interpunctie lijkt. Nuja, eerlijk gezegd, de vraag van de topicstarter is vrij dom, in die zin "kzie da wel zitten zeg keer hoe da in elkaar zit..", terwijl het zou moeten zijn "Ik heb informatie op gezocht, maar een paar dingen zijn nog niet duidelijk, nl. dit, dit en dit.".

Dat terwijl ingenieurs (in spé) juist nieuwsgierige mensen (zouden moeten) zijn... tssk tssk.

Misschien komt het doordat er op dit forum zoveel aandacht is voor de richtingen Burgerlijk/Industrueel ingenieur dat ineens iedereen dat wil doen? Ook wordt er nogal gebashed op richtingen als geschiedenis, filosofie, pol&soc, ... Misschien omdat het een gameforum is waar eerder technisch gerichte mensen rondlopen?

Jongeren zijn nogal beïnvloedbaar :)

DesorteD
25 mei 2006, 15:17

Kwou alleen aantonen dat het geen ramp is om eens een jaar te bissen en dat dat er ook "positieve" kanten aan kunnen zijn

simpele duif
26 mei 2006, 10:16
je wacht beter tot volgend jaar om daarvoor te kijken, dan word je gewoonweg overspoeld met informatie.
daarnaast zou ik even nagaan in je school of het niet mogelijk is om over te stappen naar WeW8. er is wel degelijk een groot verschil met de 6uurs en het is een ideale voorbereiding als je dan toch kiest om burgie te doen.

Dieleman_F
26 mei 2006, 12:23
Ik wil binnen twee jaar wss ook burgie doen, is het dan een probleem dat ik volgend jaar lat-wis8 doe? maw zal ik problemen met de achterstand in wetenschappen?
Mijn pa en zus beweren van niet, maar hebben jullie er ervaring mee?

dewey
26 mei 2006, 12:28
ma jonge toch... probeert het , dan ziet ge wel .... tis nog 2j ofzo :ironic:

kvind het anderzijds vrij belachelijk da als ge "goeie" punte haalt , ze u onmiddellijk in burgie wille steke ... als ge t doet voor t financiële of omda ge goed kunt leren, dan kan k u nu al zegge da ge t nie gaat hale.
Zonder interesse komt ge der nie.

greetz

prozackx
26 mei 2006, 12:43
er is wel degelijk een groot verschil met de 6uurs

hier hebben de 6uurs toch dezelfde examenleerstof dan de 8uurs. de 8uurs zien enkel wat extra zaken zoals gulden snede, ...

simpele duif
26 mei 2006, 12:44
een echte achterstand zul je niet hebben imo, het is vooral de wiskunde die het hem doet.
anderzijds: waarom wil je lawi8 doen? als je echt burgie wil doen snap ik niet waarom je latijn boven wetenschappen verkiest

simpele duif
26 mei 2006, 12:46
hier hebben de 6uurs toch dezelfde examenleerstof dan de 8uurs. de 8uurs zien enkel wat extra zaken zoals gulden snede, ...
hangt af van school tot school
wij hebben als extra 2 boeken analytische meetkunde, vectorruimtes, imaginaire getallen,... + het feit dat de moeilijkheidsgraad een stuk hoger ligt: er zijn er een pak die het vorig jaar niet aankonden in de 8uurs, terwijl ze nu geen enkel probleem meer hebben in de 6uurs

Dieleman_F
26 mei 2006, 12:54
een echte achterstand zul je niet hebben imo, het is vooral de wiskunde die het hem doet.
anderzijds: waarom wil je lawi8 doen? als je echt burgie wil doen snap ik niet waarom je latijn boven wetenschappen verkiest

waarom, omdat ik erna nooit meer latijn zal hebben en ik het wel leuk vind, wetenschappen interesseren mij enorm, maar dat zal ik later waarschijnlijk ook nog hebben (aangezien ik zeker iets ga doen met wis/wet). Latijn is dus de laatste tijd dat ik het kan hebben, en het is nogal dom 4 jaar latijn te doen om dan te stoppen wanneer het echt begint ...

Dieleman_F
26 mei 2006, 12:55
kvind het anderzijds vrij belachelijk da als ge "goeie" punte haalt , ze u onmiddellijk in burgie wille steke ... als ge t doet voor t financiële of omda ge goed kunt leren, dan kan k u nu al zegge da ge t nie gaat hale.
Zonder interesse komt ge der nie.

greetz

Tuurlijk, omdat ik latijn kies heb ik geen interesse in wetenschappen ...
Voor het financiele :p, dan zijn er echt wel nog betere keuzes volgens de moeilijkheidsgraad van je studies :).

killgore
26 mei 2006, 12:58
Ik wil binnen twee jaar wss ook burgie doen, is het dan een probleem dat ik volgend jaar lat-wis8 doe? maw zal ik problemen met de achterstand in wetenschappen?
Mijn pa en zus beweren van niet, maar hebben jullie er ervaring mee?
scheikunde: nee, totaal geen problemen met enkel la-wi.

natuurkunde ook niet, maar zorg dat je alles wat je ziet echt wel kent en niet gewoon voor het examen leert. Hetgene de wetenschappen bij ons meer zagen is hetgene je wel van 0 wordt gegeven bij burgie. Dat is handig omdat het meer herhalen is dan op sommige onderwerpen, maar meer ook niet. Maar geloof me vrij dat je die andere zaken die je ziet best deftig opslaat in uw geheugen of ge komt er niet, die worden als gekend verondersteld, ook al zou je alles van 0 moeten zien. Dat is het "grootste" verschil bij ons, waar die we-wi'ers die basisformuletjes vaak gebruikten en er ingestampt kregen was dit bij ons veel minder en dus kan je daar wel problemen krijgen. Nu ja, we hadden ook maar 1u fysica.

Let wel: in onze school was la-wi ook een "sterke" wetenschapsrichting, het enige verschil met de we-wi was dat zij meer kregen (en dat moet je niet té ruim nemen, ze verspilden ook veel tijd aan proefjes waar wij gewoon kregen: "aanvaard dat"), ik weet niet hoe dit aan uw school zit.

Dit is dus uit ervaring aan UGent dat ik spreek, er zullen wel KUL'ers en VUB'ers zeggen of ze daar meer/minder eisen van voorkennis.

Ik heb btw La-Wi gedaan omdat ik geen zin had voor de fysica (enige dat mij interesseerde) al de rest erbij te nemen (u bio extra int 5e en uur aardr extra int 6e, interessant, ma blokvakken).

The Black Adder
26 mei 2006, 13:38
dieleman, gewoon la-wi 8 doen. als klassieke talen u interesseren moet ge echt niet twijfelen. als ge de wiskunde goed snapt bij de burgies zijn die wetenschappen echt geen probleem. ik kon niks van chemie na de humaniora, kheb 1e semester de cursus op mijn gemak gestudeerd en twas uiteindelijk mijn 2e beste vak :)

Dieleman_F
26 mei 2006, 13:42
maw, burgie is een makkie :p

neen, toch bedankt voor de antwoorden, nu ga ik toch zeker latijn doen, poezie vind ik echt cool, dusja ....

en killgore: onze school heeft toch een degelijke reputatie ja, alleen in chemie kan het wel steeevig mislopen als je sommige leerkrachten hebt, waar je niets ziet :s

trouwens als je burgie doet en je kiest voor vb. scheikunde, zie je dan meer scheikunde dan een licenciaat scheikunde?

The Black Adder
26 mei 2006, 13:45
jep, burgie is makkie :unsure:

en chemie was echt een ramp bij ons: zo'n klaske van 10 man waar we altijd zaten te zeveren en een lerares die het niet kon uitleggen.

boostah
26 mei 2006, 13:47
maw, burgie is een makkie :p

neen, toch bedankt voor de antwoorden, nu ga ik toch zeker latijn doen, poezie vind ik echt cool, dusja ....

en killgore: onze school heeft toch een degelijke reputatie ja, alleen in chemie kan het wel steeevig mislopen als je sommige leerkrachten hebt, waar je niets ziet :s

trouwens als je burgie doet en je kiest voor vb. scheikunde, zie je dan meer scheikunde dan een licenciaat scheikunde?

meer chemie zou ik niet durven zeggen, tis eerder wiskundige scheikunde
(burgie.... is ni het zelfde als .... gaan studeren, chemie, whatever da ge daar in vult)

killgore
26 mei 2006, 14:53
jep, burgie is makkie :unsure:

en chemie was echt een ramp bij ons: zo'n klaske van 10 man waar we altijd zaten te zeveren en een lerares die het niet kon uitleggen.
En dan een deel van ons vragen op uw examen die ge nie eens had gezien :D, ik had dan nog de "goei" :).

@Dieleman_F: valt te zien hoe je het bekijkt, een scheikundige zal hoogstwaarschijnlijk veel meer de scheikundige theorie kennen, jij weet meer wat je er mee kan doen. In zekere zin zie je dus meer, in andere zin minder :).

Natuurljik is burgie een makkie :unsure:

_DKsissor_
26 mei 2006, 15:28
bij ons zien de 8-uurs fractalen,determinanten,en een deel van ruimtemeetkunde meer. Maar uit nieuwsgierigheid heb ik de determinanten al zelfstandig bijgeleerd want dit wordt aanschouwd als parate kennis heb ik gehoord en die ruimtemeetkunde ga ik in de vakantie tohc ook eens bekijken zodat ik weet wat dat precies inhoudt.:)

aXl_
26 mei 2006, 15:55
determinanten en ruimtemeetkunde krijg je in de 6uurs normaalgezien ook in het 6de.

wat er bij ons in het laatste jaar voor de 8u meer werd gegeven was kegelsneden (2 delen maar was eigenlijk vrij veel waardoor we over de andere leerstof sneller heengingen dan in de 6u). Voor de rest kregen we quasi dezelfde leerstof en werd er van ons ook verwacht dat we een hoop stellingen op het examen konden bewijzen terwijl de mensen die 6u deden gewoon de stelling moesten kennen maar het bewijs niet.

killgore
26 mei 2006, 20:21
determinanten en ruimtemeetkunde krijg je in de 6uurs normaalgezien ook in het 6de.

wat er bij ons in het laatste jaar voor de 8u meer werd gegeven was kegelsneden (2 delen maar was eigenlijk vrij veel waardoor we over de andere leerstof sneller heengingen dan in de 6u). Voor de rest kregen we quasi dezelfde leerstof en werd er van ons ook verwacht dat we een hoop stellingen op het examen konden bewijzen terwijl de mensen die 6u deden gewoon de stelling moesten kennen maar het bewijs niet.
Bij ons was het (buiten extreem veel moeilijker) ongeveer dit van extra leerstof (over 2 jaar bekeken):
-vectorruimten
-projectieve meetkunde en daaruit afleidingen naar affiene en euclidische.
-kegelsneden, maar dan echt alles ervan :s. Niet de standaardvormen, die kregen de 6 uurs ook
-Meetkundige plaatsen
-poolcoördinaten (nuja, kan me niet herinneren dat we dat echt moesten kennen, was allessinds handig, nu wordt er zwaar gegoocheld met allerhande kromlijnige coördinaten).
-Differentiaalvergelijkingen (wel niet te kennen, dat mocht niet van het leerplan :p).
-Taylor & Mclaurin (dat was apart onderdeel).

Dat is zowat alles wat ik me herinner. Daarnaast hebben we van de meeste andere onderwerpen gewoon meer gezien. Maar het grootste verschil kwam er in het 6e dankzij een vrij geschifte leerkracht, in het 5e viel het verschil in hoeveelheid en moeilijkheidsgraad vrij goed mee imho (nu ja, was ironisch genoeg wel het enige jaar dak gebuisd was op wiskunde :p).

Met de meeste van die extra zaken was ik vrij veel dit jaar, enkel die projectieve meetkunde was er wat over, zeer interessant, maar nu weren ze homogene coördinaten nogal als het daarop aankomt.
Ruimte meetkunde is vrij essentieel (bij ons toch), maar meetkundig inzicht in het algemeen nog iets essentiëler :).

The Black Adder
26 mei 2006, 20:57
en wij hebben dus nog niks van meetkunde gehad :sad:

al die kegelsneden zitten leren, en tegen dak da ooit aan univ krijg ben ik het al lang vergeten :doh:

_DKsissor_
26 mei 2006, 21:04
wij hebben dit jaar (het 5de) in de 6 uurs dit gezien:
eerst veeltermfuncties,rationale ,irrationale,exponentiele,logaritmische,goniometri sche functies. (1ste trimester) En vervolgens hebben we goniometrische formules,cyclometrische functies, een deel van rijne opgefrist met daarbij convergentie en divergentie, limieten,afgeleiden,veranderingen. En dan nog matrices en complexe getallen.
Wat we volgend jaar zien weet ik niet.