PDA

Volledige versie bekijken : interieurarchitectuur

blacky
12 mei 2006, 19:11
Geachte,

Zijn hier mensen die deze richting volgen? Zo ja heb ik enkele vragen voor hem
Ik ben ten zeerste geïnteresseerd in deze opleiding en zou graag deze in de hogeschool te Antwerpen volgen. Het enige probleem is dat ik echter geen vooropleiding heb gevolgd voor deze richting, ik heb onderandere sinds het 4de middelbaar geen wiskunde gehad... kan dit voor problemen zorgen, of is dit in te halen? Ik heb wel 13jaar kunst academie gevolgd dus kwa technisch inzicht, technisch teken enz... heb ik een voorproever gehad.

Als u zo vriendelijk zou willen zijn om mijn vragen te willen beantwoorden en wat meer uitleg te geven over deze richting, dank ik u bij voorbaad.

Vriendelijke groetjes

Bramboogie
12 mei 2006, 19:47
welke wiskunde heb je gehad tot het vierde?

bij interieurarchitectuur ga je geen zware wiskunde krijgen...

maar heb je het op interieurvormgeving of binnenhuisarchitect? want da is niet hetzelfde denk ik

blacky
12 mei 2006, 20:53
Ik heb gezien dat je interieurvorming kan volgen in mechelen wat we zeer intresanter lijkt. Weet iemand wanneer ze een opendeurdag houden?

MilM
12 mei 2006, 20:56
Ik heb de wiskunde gezien van binnenhuisarchitect (nog iemand mee geholpen) en dat was niet echt moeilijk.
Een basis moet je niet echt hebben.

En als ik mij niet vergis is binnenhuisarchitect zwaarder dan interieurvormgeving, dus ...

Xoliul
12 mei 2006, 22:30
Interieurvormgeving is veel praktischer, dus dat zal wel nog minder wiskunde zijn dan architectuur (wat ik doe, zitten voor wiskunde samen met interieur).

blacky
13 mei 2006, 18:17
Dus het zou haalbaar kunnen zijn zonder enige basis van wiskunde enz?

MilM
13 mei 2006, 18:26
Dus het zou haalbaar kunnen zijn zonder enige basis van wiskunde enz?

Ik ken iemand die geslaagd is voor haar eerste jaar (en nu in tweede gaat het ook goed) en die had echt een verschrikkelijke basis van wiskunde.
Zelfs de echte basis van wiskunde zelf (factoren en termen overzetten naar het ander lid) zat enorm ver en had ze moeilijkheden mee in het begin.

Ik moet er wel bijzeggen dat ze een harde werker is. (maar ik denk ook meer dat dan voor het praktische was)

Dus ik denk niet dat wiskunde een groot struikelblok is, tenzij je er echt helemaal niet goed in bent.
De zwaarte van die richting zal wel meer bij de praktijkvakken liggen. (denk ik)

Arcadion
13 mei 2006, 18:48
Interieurvormgeving is veel praktischer, dus dat zal wel nog minder wiskunde zijn dan architectuur (wat ik doe, zitten voor wiskunde samen met interieur).

Hangt misschien af van welke richting architectuur.

Qua wiskunde heb je: ingenieurswetenschappen-architectuur > architectuur > interieurarchitectuur > tuinarchitectuur denk ik.

The Frak
14 mei 2006, 17:19
Hangt misschien af van welke richting architectuur.

Qua wiskunde heb je: ingenieurswetenschappen-architectuur > architectuur > interieurarchitectuur > tuinarchitectuur denk ik.

Idd, maar wat werklast betreft zal je zeker genoeg te doen hebben!
Ik zit nu zelf in het eerste jaar ingenieur architectuur en het gebeurt toch dat ik tot 2-3u bezig ben met mn ontwerpen, en dan bedoel ik niet 's middags.

Motivatie en interesse is (zoals in elke richting) onontbeerlijk en dan zal je er wel geraken.

blacky
16 mei 2006, 15:56
Ik heb wat info. aangevraagd over interieurvorming en interieurarchitectuur eff afwachten wat mij het interessantste lijkt. Is er veel verschil tussen deze 2 studie richting? Kwa theorie en praktijk ?