PDA

Volledige versie bekijken : Hoge School richting: 'Public Relations en voorlichting'

Insomnia187
8 mei 2006, 18:55
Hey,

Ik zit een beetje in de knoei met wat te kiezen voor volgend jaar. Ik volg nu nog het laatste jaar Sociaal Technische Wetenschappen ( STW ). Nu voor volgend jaar zou ik graag deze richting doen, voor mij is dat een droomjob. Nu wegens diverse redenen had ik me voorgehouden om maatschappelijk assistent te doen. Ik heb hier omtrent genoeg inlichtingen verzamelt en m'n keuze voor PR, achteruit geschoven. Maar nu ben ik terug aan het twijfelen, aangezien PR echt een droomjob voor me is.

Inlichtingen heb ik er nog niet kunnen over inwinnen (mondeling gesprek), heb wel al op internet gezocht. Ik heb gezien dat je in het eerste semester, 9 studiepunten hebt voor vreemde talen:
-Frans en Engels
-Keuze uit: communicatieoefeningen Frans en Engels
Spaans
Duits

Nu mijn Engels is zeer goed, maar m'n Frans laat te wensen over, ik trek m'n plan, maar daar blijft het bij. Ik neem aan dat Spaans en Duits vanaf 0 begint?

Iemand die zijn ervaringen kan delen, commentaar geven of info?

Mvg,

Rob

Hellrabbit
8 mei 2006, 19:05
9 studiepunten voor zovele dingen is toch niet veel? :p

Insomnia187
8 mei 2006, 19:27
9 studiepunten voor zovele dingen is toch niet veel? :p

Per semester, is dus 18 vd 60 studiepunten :)

HighWire
8 mei 2006, 19:35
Ik heb deze richting gedaan in middenjury (heb er een diploma van) en heb het een half jaar gevolgd op de Plantijn hogeschool in antwerpen (in de meistraat, naast de stadsschouwburg)

Is een schitterende campus, heel modern :)

Nu, op hoge school was het mijn ding niet qua richting (ikzelf ben wel heel hard op talen en dergelijke gesteld) maar de richting zelf was te "los" voor me... Vrij bizar zou je denken aangezien ik hetzelfde gedaan heb in middelbaar :)

Nuja, dat die te "los" is ligt aan mezelf. Als ze mij iets willen leren moet da heel kort zijn, op deze manier: "zo is het en ni anders" (nuja, mits een beetje relativering natuurlijk)

En die richting is heel "open" de dingen die je ze daar aanleren hebben een enorm groot aanbod van richtingen waarin je kan gaan qua definities en discussies en dergelijk... En daar speelde ik de kluts kwijt :)

Insomnia187
8 mei 2006, 20:23
Hey,

Thx voor je reply, maar vb. Frans, verwachten ze dat je vloeiend Frans spreekt? En beginnen Duits en Spaans vanaf 0?