PDA

Volledige versie bekijken : [TK] Server Rack (groot) + wa toebehoren

ExiT83
4 mei 2006, 16:53
Ik heb thuis een server rack staan (ongeveer 2m hoog, 1 meter diep, huge dus) met daarin een voeding voorzien om je servers ed in te kunnen droppen zonder dat ge moet sukkelen met eletriek. Er zitten vanboven 2 grote fans in voor luchtcirculatie. Er zitten 3 platen in die je kan monteren om iets op te zetten.
Hierbij krijg je nog 2 patchpanels met elk 24 poorten op. Op de meeste van deze poorten zit er zelfs nog een meter of 2 kabel. Je krijgt ook nog een 24 poorts hub bij van 3 com (10 mbit maar een gegeven paard kijk je niet in de mond ;))

ik heb daarbij ook nog een oude PC die erin staat die nog goed diesnt kan doen als servertje. Er draait daar voort moment de laatste stable versie op van debian en dat gaat perfect. Er moet wel vermoedelijk een nieuwe HDD in aangezien deze veel lawaai maakt. De PC zelf heeft 256 mb ram en 1 Ghz Duron processor en er zit zelfs een CD rom lezer in. En ook nog een doos vol met stukken UTP kabel en wa briel dage al moogt meenemen.

Ik verlang geen hoge prijs voor dit alles aangezien ik min of meer alles kwijt wil (ik denk dat dit wel een beetje opvalt :d). Noem een prijs en als het me aanstaat kan je om alles komen. Om overduidelijke reden kan al dit gerief niet opgestuurd worden :cool:

Groetjes

EDIT:

OH ja, kheb ook nog een latje ram liggen 256 mb van het merk elixir. DDR ram. ligt hier al een maand of 3-4 en kheb er geen nood aan dus dit komt er ook nog eens bij.

Deadelus
4 mei 2006, 17:09
10 euro excl op da ramlatje

Greetz

ExiT83
4 mei 2006, 17:12
khad liever alles in een trek weggedaan maar als er verder geen interesse zou zijn op de rest is deze prijs wel goed

Zinzin
4 mei 2006, 17:30
Regio? Dit verzenden zal nogal moeilijk zijn ;)

Deadelus
4 mei 2006, 17:31
khad liever alles in een trek weggedaan maar als er verder geen interesse zou zijn op de rest is deze prijs wel goed

HOe lang wacht u hiermee?

Greetz

Desolation Angel
4 mei 2006, 18:44
Is dien rack demonteerbaar ?
En is em full depth ? (maw : passen er ook rackservers in, of enkel halfdiepe producten zoals switchen

kristof.niesen
4 mei 2006, 19:04
zijn die utp kabels nog gans anders 5 euro

[bug]
4 mei 2006, 19:19
Welke prijs had je ongeveer in gedachten voor het serverrack en de hele rim ram en van waar ben je ? :)

Heb je soms een foto ?
Bedankt

ExiT83
4 mei 2006, 20:47
Ik ben van Waregem (Regio Kortrijk). De server kast is meer dan een meter diep, ik zal deze anders eens opmeten. Ik kan er denk ik 2 miditower PCs achter elkaar inzetten zonder problemen. Deze server rack werd vroeger gebruikt aan de voorkant als internet verdeling te maken in bedrijf en de achterkant werd gebruikt als telefooncentrale. Aan voor en achterkant kan je er dus dingen in monteren. Voor servers en switchen is dit dus in de breedte het formaat van 19".

De rack is demonteerbaar in die zin dat je alle panelen ervan kunt doen maar het geraamte zelf kan natuurlijk niet ontmanteld worden. Foto's heb ik er voor het moment niet maar ik zal er proberen zo vlug mogelijk te maken en de URL's hier te posten.

Voor de hele rim ram had ik iets rond de 200€ in gedachten. Een echt batje dus.

@Kristof.niesen

Wat bedoel je precies met als deze utp kabels nog heel zijn?

kristof.niesen
4 mei 2006, 21:28
dat die nog bruikbaar zijn voor van router naar pc ofzo
ik moet er een paar hebben voor lan party

ExiT83
4 mei 2006, 22:18
die zijn volledig bruikbaar, maar er staan enkel geen fichen op. Zitten gewoon in patch panels vast en zijn indertijd toen ik die rack overnam gewoon doorgeknipt

@deadalus

als ik na het weekend nog geen concreet bod heb op de hele rim ram verkoop ik die lat wel apart aan u. okee?

Deadelus
4 mei 2006, 22:21
Is goed, stuur mij dan maar een pm als het gedaan is.

Greetz

kristof.niesen
4 mei 2006, 23:17
dus ik moet daar nog eerst iets aan doen voor ik die kan gebruiekn

PunkDudez
4 mei 2006, 23:41
Isda 19" , want dan kan ik daar wel geluidsmateriaal in steke

Deadelus
5 mei 2006, 07:11
Isda 19" , want dan kan ik daar wel geluidsmateriaal in steke

Voor servers en switchen is dit dus in de breedte het formaat van 19"

Greetz

dedex
5 mei 2006, 09:08
wanneer kan je foto's posten?

ExiT83
5 mei 2006, 12:23
Awel, ik was van plan om dit gisteravond te doen maar ik heb mijn camera in de auto laten liggen en die staat voor het moment dus binnen voor groot onderhoud. Als ik mijn auto vanavond niet terug heb ga ik wel mijn pa zijn camera gaan halen en nog vanavond proberen foto's te posten. Zal dan wel maar in de late avond zijn, zo rond 22u.

@punkdudez

dit is idd 19"

EDIT:

vanavond zal ik jammer genoeg geen foto's kunne posten. Ik zal dit morgennamiddag doen. Sorry voor het oponthoud

ExiT83
6 mei 2006, 16:58
Zie hier de foto's, ze zijn een beetje groot. Ik had geen tijd meer om ze te verkleinen. Vandaar dat ik gewoon de links post. Gelieve niet op de rommel te letten die je hier en daar ziet :d

vooraanzicht (http://elicit.be/kast/kastvoor.jpg)
kastbinnen (http://elicit.be/kast/kastvoorbinnen.jpg)
de voeding (http://elicit.be/kast/voeding.jpg)
patchpanels (http://elicit.be/kast/patch.jpg)
patchpanels (http://elicit.be/kast/patch2.jpg)

[bug]
7 mei 2006, 14:39
Ik zou ze wel willen kopen voor 200€ maar ik kan daar onmogelijk geraken, en ik heb niks dat groot genoeg is om dat te vervoeren :(
Is ze brengen een optie? uiteraard tegen een meerprijs ;)
Ik woon te Aalst.

Desolation Angel
7 mei 2006, 15:09
Doede toevallig dien Sun ni weg ?

ExiT83
7 mei 2006, 21:33
@Desolation Angel

Dien Sun mag weg ja. Is een Sun netra X1. er zit een neiuwe HDD in van 40 GB. Er heeft al Debian en Gentoo op gedraaid en solaris is natuurlijk geen probleem (versie 10 is naar mijn weten gratis verkrijgbaar) Voor het moment draait er niets op.

@[bug]
Ik zou die in principe kunnen brengen. Aalst is zo ver nu ook nie maar daarvoor heb ik een karretje nodig waar ik dit min of meer kan inkrijgen en ik zou eens moeten rondkijken. Kzal eens zien als ik aan eentje kan raken en zal het laten weten. Als er natuurlijk iemand nog een bod doet en hij wil er zelf omkomen zal die wel voorrang krijgen (ze noemn dat gemakszucht ;))

[bug]
8 mei 2006, 16:37
@ ExiT83
Alvast bedankt en laat me zeker en vast iets weten! ;)
Je zegt dat de kast ongeveer 1m diep is en 2m hoog,
hoe breedt (van voren gezien) is het rack dan? Als je dit eens zou willen nakijken voor me :)

ExiT83
8 mei 2006, 19:30
exacte afmetingen zijn 2m hoog, 90 cm diep, 60 cm breed. De binnenkooi om onderdelen op te hangen is dus 19" (oftewel 48 cm)

ik denk dat ik de kast wel in mijn camionetteke krijg. Ik kan het enkel in het weekend brengen.

[bug]
8 mei 2006, 20:15
Zit alles er nog bij van wat je in je beginpost gezet hebt ?
En hoeveel zou je er dan van vragen indien je hem brengt? 200€ ?
Want veel budget heb ik niet meer ;)
Ik heb men ouders bijna overtuigd, aangezien ik nog thuis woon ;)

PS: is er ergens schade aan de kast of schrammen ofzo ?....

Alvast bedankt

ExiT83
8 mei 2006, 21:03
ik zou 50€ meerprijs vragen. Er is een beetje schade aan ja. aan de voorkant zit er een plaat voor de wielen en die is ingedeukt. Das een plaat van een 40 cm lang en 10 hoog, dus echt heel vanonder. Voor de rest zijn er nergens schrammen aan. Ene kant is wel vuil. Er zijn daar wat plekken op waar ik nooit de moeite van gedaan heb die af te kuisen.

kga eens proberen zo goed mogelijk te zeggen wat ik er bijsmijt e :d
- ram latje
- 3x25 patchpanels en aan de meeste hangt er een stuk kabel
- 1 oude pc (1Ghz) in een gewone case, 256 ram die noig heel goed dienst doet als servertje. De HDD maakt immens veel lawaai maar hij weigert om te crashen (al meer dan 2 jaar zo)
- 1 moederbord van via waar er een CPU opzit met kleine fan die nie veel leven maakt, ook 1 Ghz
- de voeding die je vanboven ziet hangen in de pics met een stuk of 5 kabels om aan te sluiten (er zijn volgens mij ook maar 6 aansluitingen in totaal)
- Ik heb nog een webcam gevonden die ik niet eens uit de verpakking gehaald heb, zit er ook bij
- nog wa stukken UTP kabels van diverse lengten.
- CDrom lezer (52x)
- een PC voeding die ook nog liggen heb
- wa IDE kabels
- een oude mp3 speler (een van de eerste die op de markt kwam van creative)
- er zit vanbinnen ook nog een stekkerdoos

zoals je ziet, ongeveer alles wat ik nog liggen heb materiaal. Zou kunnen dat er ier en daar zelfs nog wa bijzit dat ik over het hoofd heb gezien.

paintman
8 mei 2006, 22:07
wat vraagt u voor deze hele hoop ? :p wij kunnen eventueel afhalen

greetz

ExiT83
8 mei 2006, 22:09
200€ (wel zonder die Sun) mits je da dus komt afhalen en gelijk dage schone mods kunt doen kunde van die plexi ruit wel schone dingen mee doen :d

paintman
8 mei 2006, 22:22
verkocht voor 200 !
wnnr mogen we der om komen ?

grtz

Boeri
8 mei 2006, 22:29
prijs Sun netra X1 ?

ExiT83
8 mei 2006, 22:46
heb nog nie echt prijs in gedachten.

ExiT83
8 mei 2006, 22:54
server rack + alle toebehoren exclusief die SUN zijn verkocht aan paintman

Desolation Angel
9 mei 2006, 00:31
Geef is ne richtprijs en wa meer specs van dien netra aub (cpu, ram vooral). grote interesse hier dak wa me solaris kan spelen :)

ExiT83
9 mei 2006, 09:11
die sun is een 400 Mhz CPU ultrasparc CPU. 64 bit heeft 256 mb ram. CPU lijkt mss weinig maar da kan je moeilijk vergelijken met gewone CPU's. Heeft een lights out management. Dit is een soort console waar je kunt op inloggen als de server afligt om hem op te starten ed.

er zijn op internet veel howto's te vinden om linux erop te smijten (of solaris, is beetje zelfde manier)

In het begin is het wel beetje gewend komen. Deze machine kan je vandaag de dag goed gebruiken als router en kleine back up server aangezien er 2 10/100 ethernet uitgangen op zitten. ER zitten ook 2 USB interfaces op. Voor het moment zit er een nieuwe HDD van 40 GB in maar er kan er nog een bijgestoken worden. ER is ook nog plaats voor extra ram bij te steken.

een richtprijs heb ik niet direct in mijn hoofd maar deze mag ook weg voor een laag prijsje. 150€????

Boeri
9 mei 2006, 09:40
Bod van 150 euro, indien je hem kan brengen tot in Gent (Sint Pieters station ofzo). Deze week nog verkocht als je wil. Voor vrijdag dan.

Desolation Angel
9 mei 2006, 14:07
nofi, maar 150EUR vinnek geen laag prijsje daarvoor

Op Ebay hebt ge voor da geld ene me 2 schijven van 50GB, ne 500Mhz CPU en 512MB RAM in

ExiT83
9 mei 2006, 20:22
@Desolation Angel
IK heb eens gezocht en heb die voor 150€gevonden, in Italie met nog 5 dagen te gaan. Nu, ik weet neit als dat bedrag nog veel omhoog zal gaan ofzo maar tfeit dage enkel lage prijs vind in ander land en nie in belgie vind ik nie dat 150€ een overdreven prijs is. Aangezien ik deze week niet in Gent raak waardeoor ik hem niet aan Boeri zal kunnen verkopen ben ik wel bereid om wat te onderhandelen over de prijs.

Boeri
9 mei 2006, 20:25
volgende week misschien of daarna? Is de bovenste plaat van de behuizing erbij ?

Kzal het anders zeggen, geraak je de komende 2 weken, tot donderdag 25 mei in Gent?
Dan is hij verkocht als je me garantie geeft dat ik hem heb!
Ik kan elke avond en soms in de dag, van smaandags tot donderdag avond. Zit op kot.

ExiT83
9 mei 2006, 20:45
ja die server is compleet maar die bovenplaat is eraf omdat ik er mijn cdrom aangekoppeld had. Volgende week kan ik anders wel eens naar Gent rijden.

Boeri
9 mei 2006, 20:47
Ideaal! Als je beslist hebt, verdere afhandeling regel je maar via email. mail@boeri.be . Alvast bedankt.

ExiT83
9 mei 2006, 20:58
okee, bij deze is deze thread dus volledig afgesloten.