PDA

Volledige versie bekijken : {Videokaart} Geforce 6600GT 256MB GDDR3 PCIe

JelleMees
30 april 2006, 00:58
Specificaties:
• Merk: XFX
• Type nummer: PVT43GUDF7
• Type naam: XFX GeForce 6600 GT 256MB DDR3 DUAL DVI
• Chipset: GeForce 6600 GT
• Memory: 256 MB
• Bus Type: PCI-E
• Memory Type: DDR3
• Memory Bus: 128-bit
• Output: Dual DVI
• Overig: HDTV ready, SLI ready

Deze kaart had in 2005 de beste prijs/kwaliteit verhouding. De Geforce 6600GT is een zeer populair model. Goede prestaties voor niet al te veel geld. Deze kaart kost in de winkels nog alijd ~160 euro! Ik heb op deze kaart betere koeling gemonteerd waardoor je deze kaart extreem hoog kan overclocken. De koeling op het geheugen is vervangen door betere, glanzende, stoere, blauwe koelblokjes. Ook heb ik de ventilator vervangen door een groter model dat véél beter koelt dan de standaard koeler en deze is koeler is ook stiller.

Ook krijg je bij de kaart van mij 2 full games. "Unreal 2 ( 3CD's )" en "SWAT4 ( 1DVD )". Zo kan je direct de kaart eens uittesten! Als je deze kaart in de winkel koopt, haalt de kaart amper 3700 punten in 3DMark05, maar met mijn kaart haal je gemakkelijk 4400-4500 punten ( afhankelijk van de driver ) als je de kaart overclockt.

Standaard snelheden:
- CORE: 500Mhz
- Memory: 950Mhz

Maximum snelheden:
- CORE: 580-616Mhz ( verschillend van driver tot driver )
- Memory: 1030Mhz

De kaart beschikt over een dual DVI aansluiting. Maar er zitten 2 extra adaptertjes bij zodat mensen met een 'oude' VGA aansluiting de kaart toch nog kunnen gebruiken. Deze kaart ondersteunt ook alle huidige standaarden:
- High defenition
- SLI
- Shador model 3.0

Hier is een lijstje van alle games die ik al getest heb met deze kaart:
- Doom3
- Quake 4
- Half Life 2
- SWAT 4
- America's Army 2.6
- Call of Duty 2
- Battlefield 2
- Unreal Tournament 2004
- Unreal 2
- Moto GP 2-3
- DTM Race driver 3

Al deze games kan je met zeer mooie graphics spelen met de 6600GT. Eind dit jaar zullen de eerste games uitkomen die gemaakt zijn op de Unreal 3 engine. Deze engine zal tot en met 2009 zéér veel gebruikt worden. De Unreal engine 3.0 ondersteunt de 6600GT. Alle oudere Geforce modellen zijn niet snel genoeg voor deze engine.

Heb je nog vragen over deze kaart en zijn mogelijkheden? Bel naar 013/554044 of stuur een mailtje naar jellemees@gmail .com Ik stuur deze kaart niet op. Wie hem wil kopen zal hem persoonlijk moeten afhalen in Herk-de-Stad ( Limburg ).

Mijn vraagprijs -> 100€

PsYmon
30 april 2006, 12:07
Jij moet in reclame gaan :)

Welke prijs had je in gedachten?

JelleMees
30 april 2006, 23:52
Jij moet in reclame gaan :)

Welke prijs had je in gedachten?

Dom van mij om die er niet bij te zetten.
100€ :cool:

snapM
1 mei 2006, 01:21
Uw uitleg is alvast héél overtuigend

Fir3wulf
1 mei 2006, 12:36
Welja, ik heb deze kaart ook te koop gezet en anders geen reply's gehad :)
Enige verschil is dat demijne de 128mb versie is (die naar verluid sneller zou zijn) en van het merk ASUS is.

JelleMees
1 mei 2006, 13:08
Enige verschil is dat demijne de 128mb versie is (die naar verluid sneller zou zijn) en van het merk ASUS is.

Geen leugens vertellen hier.
Het is een feit dat het geheugen op de 128MB kaart hogere snelheden kan behalen en daardoor ook beter presteert in games die niet meer nodig hebben dan 128MB:
- America's Army 2.6
- Splinter Cell 1
- Splinter Cell 2
- Battlefield 1942
- Call of Duty
- Need for Speed Underground 1 & 2
- Unreal Tournament 2004

Let op:
De 128MB kaart presteert alleen maar beter dan de 256MB als je het geheugen overclockt, omdat de maximum CORE snelheden op beide kaarten dezelfde zijn.

Maar in andere games is de 256MB versie beter:
- Half life 2
- Doom 3
- Elder Scrolls IV: Oblivion
- Splinter Cell 3
- SWAT 4
- Battlefield 2
- Quake 4

In een interview met de UT2007 DEV's is duidelijk vermeld geweest dat de Geforce 6600GT 256MB het echte minimum is voor de nieuwe Unreal 3.0 engine.

Ik ben al een tijdje Guru3D. Daar werd ook voor een lange tijd beweerd dat de 6600GT 128MB beter presteerd dan de 6600GT, zonder bewijzen ( benchmarks ).

Als ik de cooling op mijn kaart op de 128MB versie zou plaatsen, zal ik zéér hoge geheugensnelheden kunnen halen, waardoor de kaart beter presteerd in 3DMark05 dan de 256MB ( op de hoogste clocksnelheden ). Maar in 3DMark06 zal de kaart ( ondanks de hoge snelheid ) verliezen tegen de 256MB versie gewoonweg omdat het geheugen te klein is.

128MB is niet meer genoeg! Daarom heeft Nvidia ook besloten om geen 7600GT 128MB op de markt te brengen.

Wil je Doom 3 spelen op 1024x768 -> 128MB
Wil je Doom 3 spelen op 1182x864 -> 256MB

De mensen die niet geloven dat ik veel afweet van Nvidia kaarten, die moeten deze pagina meer eens bekijken:
http://tweakers.net/meuktracker/10951
Wie zijn naam zie je daar staan in de driverlijst? :cool:

Mijn kaart behaald 4500 punten in 3Dmark05 op de maximum snelheden ( dankzij de Zalman Cooling ), en dat is een mooie score.

--------------------------------------------------------------------------

Wat ik ook nog moet vermelden is dat de cooling op mijn kaart ook nog gebruikt kan worden op de kaarten in de Geforce 7 reeks ( 7600gt, 7800gt, 7900gt ). :D

Teknyske
1 mei 2006, 13:25
Hier interesse!

Vraagske:
Die betere koeling die je zelf gemonteerd hebt, is dat soms een ZALMAN VF-700 of een ARCTIC Silencer ?

Ben bereid om die meeneemprijs van 100 eurokes te betalen.

Maar zou dan wel moeten verzonden worden.
Zie niet in wat daar problematisch aan is voor jou ?

JelleMees
1 mei 2006, 13:29
Hier interesse!

Vraagske:
Die betere koeling die je zelf gemonteerd hebt, is dat soms een ZALMAN VF-700 of een ARCTIC Silencer ?

Ben bereid om die meeneemprijs van 100 eurokes te betalen.

Maar zou dan wel moeten verzonden worden.
Zie niet in wat daar problematisch aan is voor jou ?

1. Het is de Zalman VF700
2. Als hij verzend moet worden, zit je er iets mee in om de verzendingskosten te betalen?

Teknyske
1 mei 2006, 14:29
Jelle,

Bah neen, dat lijkt mij normaal dat ik dan opdraai voor de verzendingskosten !

Zolang de aangerekende verzendingskosten overeenkomen met de werkelijke verzendingskosten, that is... ;)
Kilopost of zo zal wel volstaan neem ik aan als dat in een stevige doos is verpakt.

PS:
Die kaart is toch nog 100% in orde he ?
Waarom verkoop je ze feitelijk ?
Ze is toch niet zodanig overclockt geweest dat ze nu raar (onstabiel) doet of zo he ?

Anders: Wat mij betreft:
It's a deal ! :p

Stuur je een PM/mail of zo voor de praktische regeling van één en ander ?

Greetz,
Teknyske

JelleMees
1 mei 2006, 14:51
Jelle,

Bah neen, dat lijkt mij normaal dat ik dan opdraai voor de verzendingskosten !

Zolang de aangerekende verzendingskosten overeenkomen met de werkelijke verzendingskosten, that is... ;)
Kilopost of zo zal wel volstaan neem ik aan als dat in een stevige doos is verpakt.

PS:
Die kaart is toch nog 100% in orde he ?
Waarom verkoop je ze feitelijk ?
Ze is toch niet zodanig overclockt geweest dat ze nu raar (onstabiel) doet of zo he ?

Anders: Wat mij betreft:
It's a deal ! :p

Stuur je een PM/mail of zo voor de praktische regeling van één en ander ?

Greetz,
Teknyske

Ik verkoop ze omdat ik NOG betere graphics wil.
De kaart is niet kapot, helemaal nie onstabiel.
I don't sell crap. ;)

Ik stuur je vandaag nog een mailtje.

Teknyske
1 mei 2006, 23:43
Jelle,

Bezorg je mij de nodige gegevens voor de betaling,
dan breng ik dat morgen in orde.

Teknyske

sarnath
1 mei 2006, 23:56
En de zeer nuttige bijdrage aan het topic hiervan is ... :doh:

(mijne reply natuurlijk ook nie maar sommigen kunnen het echt niet laten topics te verknoeien he)

Medaphoar
2 mei 2006, 00:46
:offtopic: betere, glanzende, stoere, blauwe koelblokjes:lol: :rofl: :lol:

JelleMees
2 mei 2006, 19:36
:offtopic: betere, glanzende, stoere, blauwe koelblokjes:lol: :rofl: :lol:

Kijk zelf maar:
http://img133.imageshack.us/img133/4520/fds6jo.png

Zijn dat geen betere, glanzende, stoere, blauwe koelblokjes :D