PDA

Volledige versie bekijken : Goedkoopste manier om ...

Babs
24 april 2006, 23:37
... naar Londen en Barcelona te gaan en te verblijven?

Mijn vraag is dan vooral:

1. Hoe daar geraken? welk vervoermiddel? welke prijzen? duur?
2. Waar verblijven? prijzen? promoties?
3. Wat zeker doen/zien?

Het gaat over beide bestemmingen, aangezien ik van plan ben binnenkort er met mijn vriend eens naartoe te gaan. Natuurlijk als studenten is dit zeker niet makkelijk en probeer ik op deze manier de goedkoopste manier te ontdekken.

Ik heb o.a. gehoord over de eurobus ofzo? ik dacht dat deze bus naar heel wat bestemmingen goedkoop reist.
En qua verblijf hebben ze mij al gezegd om voor een jeugdherberg te gaan, maar moet je je daarvoor lid maken? en hoeveel kost dat?

Ik was eventueel ook aan het denken aan citytrips, iemand al goede ervaringen mee?

Bedankt voor alle hulp en info! :bow:

Oscar Z. Acosta
25 april 2006, 00:01
Thallys?

enZiiime
25 april 2006, 00:08
reisbureau?

Dakantochnie
25 april 2006, 00:15
Overnachten in Londen voor geen geld: Millenium Lodge.

Het hotel is barslecht, maar je betaalt twee keer niets.

Bezoek zeker eens:

-Covent Garden
-London Museum
-Sint-Pauls Cathedral
-Chinatown (daar heb je het grootste Chinese restaurant van Europa, 6 verdiepingen)
-National Gallery (alleen al voor het prachtige gebouw met plein ervoor)
-Southwark Cathedral
-Millenium Bridge (van daarop heb je een prachtig zicht op The Tower en Saint-Pauls Cathedral)
-Tate Gallery
-The Anchor Pub
-London Dungeon
-British Museum
-Harrods (doe een kostuum aan als je daar binnenstapt, dan mag je plots veel meer)
-Madamme Tussauds
-...

In Londen is er zoveel te doen dat het bijna niet op te sommen valt. ;)

vyeate
25 april 2006, 00:17
1liftend,met auto,normaal gratis,mss op z'n hoogst nen bj aan de chauffeur

2Enja,gast gezin ofzo

3geen ervaring mee :p

Mr Syphon
25 april 2006, 00:18
ryan air is normaal goedkoop :D

injeKtion
25 april 2006, 00:20
Heft uw leeg gat op en zoek zelf eens.

TekkaBlade
25 april 2006, 00:21
Overnachten in Londen voor geen geld: Millenium Lodge.

Het hotel is barslecht, maar je betaalt twee keer niets.

Krijg je de luizen er gratis bij?

Om een luisvrij hotel te vinden in london moet je ofwel geluk hebben of genoeg betalen.

GaMe®
25 april 2006, 00:28
Ik heb vorig jaar een citytrip naar Madrid gedaan met Virgin Express en da was helemaal niet duur.

Het best springt ge gewoon eens binnen in een reisbureau en die zullen u de beste keuzes naar u wens voorleggen.

Gavin
25 april 2006, 00:35
barcelona..
als ge chance hebt vindt ge ergens een goedkoop vliegticketje
ik weet dat er voor rome situaties zijn waar ge voor €1 naar rome vliegt..maar again, da is gewoon chance hebben
eurolines bvb biedt busreizen naar grote europese steden, voor barcelona zal dat wel iets van een €150-€200 retour zijn, best comfortabel maar lange reistijd

eurostar naar londen is prijzig (200 minstens voor ne heenreis zeker?)
ge kunt ook ne ferry neme, ma dan moet ge daar nog ter plaatse zien te geraken enzo
vliegprijzen enzo weetk ni

verblijven moet ge zelf zoeken, kijk met wat ge tevreden zijt
maar laat u ni int zak zetten ;)

en wa ge wilt/moet zien, reisgids zoeken in de bib bvb

Babs
25 april 2006, 00:35
Heft uw leeg gat op en zoek zelf eens.

geef eens nuttige replies :ironic:

niemand die ervaring heeft met jeugdherbergen?

Dakantochnie
25 april 2006, 00:36
geef eens nuttige replies :ironic:

niemand die ervaring heeft met jeugdherbergen?
The Millenium Lodge. :p

Nogmaals: goedkoopste manier om te overnachten in Londen, maar verwacht echt NIETS (zoek maar eens achter reviews van mensen die er gelogeerd hebben, dan zal je wel begrijpen wat ik onder niets versta ;)).

Babs
25 april 2006, 00:38
eurostar naar londen is prijzig (200 minstens voor ne heenreis zeker?)

Naar mijn weten is het 50€ voor enkele reis, dus 100 voor heen en terug.
Dat is toch dat ik mij weet te herinneren van die reclame, of was dit slechts tijdelijk?

Dakantochnie
25 april 2006, 00:40
Naar mijn weten is het 50€ voor enkele reis, dus 100 voor heen en terug.
Dat is toch dat ik mij weet te herinneren van die reclame, of was dit slechts tijdelijk?
Dat denk jij. ;)
Da's van die bedrieglijke reclame he. Je betaalt superweinig voor de heenreis, maar men laat je vier keer zoveel afdokken voor de terugreis.

Babs
25 april 2006, 00:46
mss dan toch maar goed informeren bij een reisbureau :p

btw, die reviews van millenium lodge zijn hilarisch :D mss toch wat meer betalen voor kwaliteit :p

Dakantochnie
25 april 2006, 00:47
mss dan toch maar goed informeren bij een reisbureau :p

btw, die reviews van millenium lodge zijn hilarisch :D mss toch wat meer betalen voor kwaliteit :p
't Is minder hilarisch als je er voor staat en weet dat je er die nacht moet blijven slapen hoor. :x

Gavin
25 april 2006, 00:47
ja het kan hoor, ik weet alleszins dat die trein veel kost :)
http://www.eurostar.com/NL/be/leisure/travel_information/before_you_go/fares/brussels_to_london_ashford.jsp

die bovenste is ene van meer dan 200
de rest heeft allemaal regeltjes, maar misschien past een regeltje op uw verblijf dus die 200/oversteek zal wel teveel geweest zijn sorry :)
ohja, moest ge toch met een eurostar gaan, ge kunt vanaf 3 maand op voorhand boeken (thalys ook btw)
ik weet ni wanneer ge uw planning maakt, maar boek zeker zo vroeg mogelijk, krijgt ge misschien nog korting :)

bludgeoned
25 april 2006, 08:57
wij gaan met een groepje naar barcelona in september.
Dit is de planning met kosten :D

Vertrek

Don. 7sept. Vertrek: 6.35 Aankomst Girona: 8.15

Bussen vertrekken kort na elkaar en duurt 70 min. Dus ongeveer rond 10.00 zijn we in Barcelona

Bezoek Barcelona

Vrij. 8sept. :Bezoek Barcelona

Zat. 9 sept. :Bezoek Barcelona

Zon.10 sept.: Bezoek Barcelona + vertrek naar camping

Ma. 11 sept.: Camping

Din. 12 sept.: Camping

Woe. 13 sept.: Camping

Don. 14 sept: Camping + bus van 35 min rechtstreeks naar luchthaven

Vertrek: 16.50 Aankomst: 18.40

Vlieger: 66.42 Eur + eventuele verzekering14 Eur

Jeugdherberg: 22 Eur/Nacht

Camping: 9.3 Eur/Nacht

Bus:19 Eur

Totaal: 202 Eur

Inbegrepen: vliegreis heen en terug, alle overnachtingen en busreis Luchthaven naar Barcelona

Niet inbegrepen:bus Barcelona naar Camping en Camping naar Luchthaven+eigen consumaties.

Site jeugdherberg: www.kabul.es

Site camping: www.campingsonline.com/belleterra

grungywout
25 april 2006, 09:27
Dat denk jij. ;)
Da's van die bedrieglijke reclame he. Je betaalt superweinig voor de heenreis, maar men laat je vier keer zoveel afdokken voor de terugreis.

Das niet waar, kben vorige week nog voor 42 € naar daar geweest en voor 50 € teruggekomen

Eigenlijk heb ik zelden meer moeten betalen dan 60 €, maar het hangt ervan af welke trein ge neemt, tijdens de drukke periodes is het natuurlijk duurder. Maar als ge een beetje uitprobeert vindt ge genoeg ritten tussen de 40 en 60 €.

Joeri
2 augustus 2008, 16:04
Voor jeudherbergen in Engeland moet je eens zien op http://www.yha.org.uk/ of als je nog goedkoper wil kan je altijd aan couchsurfing doen.
Voor vluchten naar ginder ook VLM eens bekijken, vertrekken vanuit Deurne.

Barcelona geen ervaring mee.

demon326
2 augustus 2008, 16:09
Voor jeudherbergen in Engeland moet je eens zien op http://www.yha.org.uk/ of als je nog goedkoper wil kan je altijd aan couchsurfing doen.
Voor vluchten naar ginder ook VLM eens bekijken, vertrekken vanuit Deurne.

Barcelona geen ervaring mee.

:wtf:, gij haalt een topic van 2 jaar oud terug naar boven? :p

Joeri
2 augustus 2008, 16:16
:wtf:, gij haalt een topic van 2 jaar oud terug naar boven? :p

shit, niet op de datum gelet, was wat aan het rondzoeken naar info en kwam toevallig deze tegen. Mijn excuses:$

SweetEmmaRose
2 augustus 2008, 16:28
lol, moet ook gemoved worde naar reizen nu

Dakantochnie
2 augustus 2008, 16:29
Ik vraag mij af hoe deze thread is teruggevonden, zelfs ik krijg die zoekfunctie van het archief niet meer aan de praat. :p

lalala has reported this post:

Goedkoopste manier om ...
http://www.9lives.be/forum/showthread.php?p=7013628#post7013628

This is part of this thread:
Goedkoopste manier om ...
http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=412553

This is the reason that the user gave:
moven naar reizen

This message has been sent to all moderators of this forum, or all administrators if there are no moderators.

Please respond to this post as applicable.
Yes sir!

ravenmdt
2 augustus 2008, 16:30
hmja veel is al gezegd, maar ryanair is sowieso het goedkoopste, vertrekkend vanuit eindhoven dan ofzo, maar in nederland is de vliegtax laatst wel omhoog gegaan, dus of het nu nog steeds het goedkoopste is weet ik niet, in ieder geval eventjes kijken op http://www.ryanair.com,

vluchten naar londen is mogelijk voor minder dan 40 euro, als je maar optijd boekt en tactisch boekt, niet op vrijdag, zaterdag of zondag. maar eerder op dinsdag ofzo. ook niet te lang van te voren boeken, pak ongeveer een maand van te voren, langer betaal je meer en minder ook ;) vliegtuig is echt goedkoper, niet met de eurostar, niet met bussen,.... gewoon lekker vliegen, makkelijkste en goedkoopste.

jeugdhotels zijn de place to be voor studenten, lekker goedkoop, afhankelijk van uw geluk kan het wel avontuurlijk zijn, dus als jijzelf of je vriend zeurkousen zijn dan kun je beter hotel pakken ;) maar het is zeker goed te doen, zeker voor wat je ervoor betaald. er zijn verschillende jeugdherberg sites, zoek maar eventjes op bijvoorbeeld "hostels barcalona" met google.

in barcalona moet je zeker de sagrada familia gaan bekijken, duh :D en de ramblas, dat groten warenhuis, het park van ghoudi (dikke dikke aanrader), de huizen die ghoudi ontworpen heeft. erg mooie stad, zeker ook proeven van het nachtleven, en voor de fun de "jetset" clubs proberen te bezoeken, is ook lachen (wat voor mensen je daar ziet rondlopen)! maar oppassen met wat je besteld haha kan behoorlijk prijzig zijn :d

londen, ook jeugdherbergen alhoewel ik daar niet zoveel ervaring mee heb, had altijd een plekje om te slapen, maar de stad zelf is idd zeer leuk, je hoeft niet stil te zitten, talloze dingetjes die je kunt doen, plus je kunt overal snel heen met behulp van de metro; zeker ook het park bezoeken, london eye, de dungeons, etc etc..

london en barcelona zijn allebij goed te doen voor studentenbudget maar je moet eventjes goed zoeken, veel plezier in ieder geval!

(hopelijk heb je hier iets aan :D)

Stabby
2 augustus 2008, 16:32
^ :lol: :lol: :lol:

(hopelijk heb je hier iets aan :D)

Ik denk niet dat hij er na 2 jaar nog wat aan heeft :p

SweetEmmaRose
2 augustus 2008, 16:48
^ :lol: :lol: :lol:

Ik denk niet dat hij er na 2 jaar nog wat aan heeft :p

zij :)

Timmie
2 augustus 2008, 16:57
Kan altijd handig zijn voor mensen die alsnog van plan zijn op reis te gaan naar Londen/Barcelona :)

Joeri
2 augustus 2008, 17:19
Ik vraag mij af hoe deze thread is teruggevonden, zelfs ik krijg die zoekfunctie van het archief niet meer aan de praat

http://www.9lives.be/forum/showpost.php?p=7014248&postcount=18

Blame him:unsure:;)
Nee, sorry, normaal probeer ik altijd data na te kijken, maar 'k was nog maar net wakker toen ik postte, met alle gevolgen vandien...

Ach ja, zoals Timmie zegt, handig voor de mensen die nu van plan zijn te reizen he

EternalSilence
2 augustus 2008, 18:20
reisbureau?

2nd that
daar kunnen ze het toch allemaal uitzoeken voor jouw?
ik heb het zo gedaan toen ik eens naar parijs moest (oke, dat ligt wel naast de deur)
maar ik vroeg ook achter de goedkoopste manier.
en ze hebben mij heel goed geholpen.
alles geregeld

en ik heb niets moeten betalen voor die info aan de mensen daar in dat reisbureau
wat ik wel raar vind :p, hoe overleven die mensen dan?

exCite
2 augustus 2008, 18:35
Dat denk jij. ;)

wrong, ik betaal 200 euro voor mij en men vrindin, heen en terug :)

Dakantochnie
2 augustus 2008, 20:21
wrong, ik betaal 200 euro voor mij en men vrindin, heen en terug :)
Gelieve mij niet te pakken op posts die ik 2 jaar terug maakte. :)

Tah_b00nz0r
2 augustus 2008, 21:04
lollers toen ging babsie nog met mij op citytrip :love:

_DKsissor_
3 augustus 2008, 06:56
in Barcelona zaten wij in een jeugdherberg die langs de Ramallas of hoe heet die soort markt daar lag. We lagen dus echt perfect in het centrum en het was er vrij goedkoop.
Ook zeer goede sfeer in de jeugdherberg , elke avond was wel fun.
Het enige nadeel wat ge hebt is dat het vrij grote kamers zijn en het dus kan dat er plots nog ne kerel bij u op de kamer wordt gelegd. Wij hadden dat aan de hand , niet dat het ons stoorde maar dat moet iedereen voor zich uitmaken.

Nie
13 augustus 2008, 20:35
INderdaad heel handig voor de mensen die nog willen gaan!
En ik zou graag ofwel London doen, of barcelona, ik studeer talen, engels en spaans, en daarom dat vooral die plaatsen mij aanspreken. Natuurlijk, als iemand anders andere aanraders heeft in spanje of engeland, die niet te belastend zijn voor de portemonee, tips zijn welkom:p

Heb al gekeken, naar london kunnen we bv een ryanair vlucht nemen, vanuit eindhoven naar standsted en dan de trein naar london. maar verder ben'k nog niet geraakt :p

@rammsein: de ramblas bedoelde ;)

blacky
13 augustus 2008, 20:47
liften en op een bankske slapen, ga ne beker halen in de MC en vraag wat geld aan de mensen, met dat geld kan je ne dikke vette hamburger eten, zodat je de rest van de dag niet meer moet eten! Heb je een leuke reis gehad die helemaal gratis is!

Nie
14 augustus 2008, 23:48
Haha :p maar welk bankske moet'k dan uitkiezen. liften naar engeland is al ni zo simpel vermoed ik :p

Bliwwie
24 augustus 2008, 19:30
Ik vertrek op 1 sept met 3 kameraden naar Madrid tot en met de 4e sept.

Kosten:
Vliegreis (heen & terug): 20€
Hostelkosten : 15€/nacht

Totaal: 65€

Dus voor paar daagjes kan je heel goedkoop op reis gaan.

Vliegreis is met n speciale actie van ryanair geboekt. Moesten heel snel reageren wel.
Voor overnachting gaan we gewoon op hostel, kan je gemakkelijk vinden op http://www.hostelworld.com/