PDA

Volledige versie bekijken : Te ruil: Maxtor 200gb sATAII300 tegen een gewone sATA

rom
21 april 2006, 09:37
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=411644

Ik geraak niet aan het probleem aanuit, dus denk ik dat ik gewoon een ander merk HD (en gewoon sATA ipv sATAII) ga nemen.

Mijn HD is verleden week aangekocht, en dus nog volledige garantie.

Te ruilen met:
- gewone sATA (grootte: laat maar horen)
- externe HD (idem)
- IDE-HD (idem)

Liefst regio Wemmel/Brussel.

Zie whitelist voor mijn ervaring op het forum.

*edit*:
- deal gaat uiteraard niet door als ik uiteindelijk toch oplossing voor mijn probleem vind.
- ik wil uiteraard wel wat toegeeflijk zijn ;) .

tmagus
21 april 2006, 10:16
is uwe chipset nforce op uw mobo?

rom
21 april 2006, 10:48
nforce3, idd (zie de thread met probleem omschrijving).

Graag wel enkel bieden in deze thread, anders wordt het een mess. (maar bedankt voor het helpen bij zoeken naar een oplossing :) ).

Zitaki
21 april 2006, 12:30
Aan hoeveel opleg had je gedacht van mijn kant (120 GB Maxtor SATA I)?
Voor het gemak moet ik het niet doen, wel voor die paar extra GB's...

Nieuw kost jouw schijf ongeveer €80...

Stel iets voor en dan overweeg ik het even.

Bedankt!

Teknyske
21 april 2006, 13:57
Beste,

Heb hier nog een WDC WD2500JS SATA-HD liggen die eventueel omgeruild mag worden.

Capaciteit is dus 250 GB, aangekocht in september 2005 (factuur moet ik nog wel ergens hebben).
Juist nog getest met de diagnostic tool van WD, deze is 100% in orde.
Hou alleen niet zo van het WD-geluid...
(Dit was mijn eerste HD van WD, gebruik normaal gezien eerder Maxtor of Seagate)

Compatibiliteit van mijn HD met jouw mobo:
- Deze HD werkt momenteel probleemloos in een MSI K8N Neo 2-FX-moboke, als ik het goed voorheb een budget-versie van jouw MSI K8N Neo 2 Platinum
- Als ik het goed voorheb gebruik jij nu reeds de 200 GB-versie van die serie van WD-HDs in jouw computer [WDC WD2000JS (200gb s-ATA)] ?

Toestand van jouw MAXTOR-HD:
- Is deze getest geweest met de diagnostic tool van Maxtor ?
- Kan de factuur meegeleverd worden ?

De capaciteit van jouw Maxtor SATA-HD is als ik het goed voorheb 200 GB, dus 50 GB minder dan de mijne.
Ben je bereid een opleg van pakweg 15-20 euro te betalen ?

Omruiling kan bij voorbaat bij mij gebeuren in Vilvoorde.
Zou dan zelf wel nog even een diagnostische test willen runnen op die Maxtor-schijf.

Laat je iets weten ?

rom
23 april 2006, 20:47
copy/paste van op Tones ivm voorstel Teknyske:

Mooi voorstel, ik hou het in beraad.
Diagnostic tool heb ik niet kunnen draaien omdat windows niet opgestart geraakt met die hd in de case (tenzij je me zegt hoe ik het anders kan oplossen). Je mag het uiteraard uitgebreid eerst zelf testen.
Factuur wordt lastig: ik heb die nodig voor aangifte belastingen. Moet er een probleem zijn, dan krijg je uiteraard een copie, maar ik moet sowieso het origineel aan mijn boekhouder geven.
Opleg: 15 euro: ok. Ik zal dan ook tot bij jou rijden ipv omgekeerd.

Ik vertrek binnen een paar uur op weekend, dus nog even geduld. maandag zou ik nog wat experimenteren of ik het zelf niet aan de praat krijg.

rom
27 april 2006, 10:23
Heb de schijf in de pc-shop kunnen ruilen met een ander type, en dat lijkt te werken, dus verkoop wordt geannuleerd.
Toch bedankt voor jullie interesse.