PDA

Volledige versie bekijken : Omzetten mono naar expressnet...

Davyke
16 april 2006, 13:25
Volgens de nieuwspost op de mainpage zou je zonder problemen van mono naar het nieuwe expressnet kunnen overschakelen. De prijs per maand is in de vergelijking hetzelfde, maar die tekst eronder doet me nog even aarzelen en daarom post ik die tekst ook hier.

Wat vinden jullie er van? Zoiets vind ik dus eigenlijk wel niet kunnen... En zouden ze ook moeten vermelden in hun nieuwspost voor de snelle mensen die niet graag de kleine letters lezen.

Het nieuwe product dat u wenst, heeft een activatiekost van 50 €. In het verleden heeft u reeds een modemwaarborg van 50 € gestort. Deze zal omgezet worden in een activatiekost. Er zal u dus geen extra activatiekost aangerekend worden maar uw modemwaarbog is niet langer recupereerbaar bij het beëindigen van het contract.

[En dit is geen topic om te klagen over de datalimieten -> thread zal ook voldoende zwaar gemodereerd worden...]

Devroush
16 april 2006, 13:27
Ga toch ook nog efkes wachten ze. Bij mijn weten kon je vroeger gewoon switchen, zonder te betalen (of toen vermeldden ze het mss nie)

Goldrusher
16 april 2006, 13:48
Vroeger kreeg ik een bericht dat ik een nieuwe modem moest hebben, nu niet meer.

Dus ook ik ben van Mono (4 megabit / 192 kilobit) overgeschakeld naar Expressnet (10 megabit / 256 kilobit).
Zelfde prijs, zelfde modem, maar veel voordelen.

Gewoon doen.
En die modem...tja... /care

Unnamed
16 april 2006, 15:27
Iemand die het heeft gedaan? Kan je het snelheidsverschil meteen merken?

Ik vind het maar raar dat je modem meteen zo een hogere snelheid aankan...

QplQyer
16 april 2006, 16:08
Mono had al een snelheid van 10Mbps (wel, bij mij toch) en als ik naar mijn huidige uploadsnelheid kijk is die meer in de orde van 256kbit/s dan 192kbit/s, terwijl er wel degelijk 192kbit/s staat aangeduid.

Ook nog afwachten dus.

Hondengans
16 april 2006, 16:33
@ Goldrusher
Heb je toen die 50€ moeten betalen?

Ik dacht ook precies hetzelfde toen ik de post las, en naar men opties ging,
die tekst daaronder met 50€ activatie...

Ik vind, als mono toch gelijk is aan expressnet, waarom switchen ze ons dan niiet automatisch? Dat is toch makkelijker voor hun, en voor ons :s?

Ook maar afwachten wat de rest weet hier :).

GenesisX
16 april 2006, 16:34
Ik heb vroeger zonder problemen veranderd van mono naar expressnet en binnen het halfuur was dat gedaan, ma ik weet nie hoe het nu is eh, tkan verandert zijn fzo als ik jouw tekst lees :unsure:

@beginpost - Dat wil dus toch zeggen dat je je 50€ waarborg van je modem niet terugkrijgt als je ooit verandert? So wat is het probleem?

Jos_Albatros
16 april 2006, 16:46
de telenet site gaat sneller, maar de rest niet, integendeel zelfs,
vanaf de vrijdag gaat alles hier megatraag (nee geen smalband)

ik kan amper gamen omdat mijn ping te hoog is :oink:

GenesisX
16 april 2006, 16:57
de telenet site gaat sneller, maar de rest niet, integendeel zelfs,
vanaf de vrijdag gaat alles hier megatraag (nee geen smalband)

ik kan amper gamen omdat mijn ping te hoog is :oink:http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=410346 :oink:

GaMe®
16 april 2006, 17:18
Wij zijn een paar maanden geleden overgeschakeld van Telenet Internet Duo naar ExpressNet, zonder bijkomende kosten.. Alle volumes, snelheden, aantal pc's, e-mails, alles was exact hetzelfde, alleen was expressnet bijna 10 euro goedkoper per maand..

cooly
16 april 2006, 17:18
Ik moet niet bijbetalen hoor,ik heb ook niets zien staan.
Ik ben ook overgeschakeld van duo naar expressnet en dat komt idd goedkoper uit,maar van mono naar expressnet is het wel ietsje duurder.

FeNiX4LiFe
16 april 2006, 17:30
Ik moet niet bijbetalen hoor,ik heb ook niets zien staan.
Ik ben ook overgeschakeld van duo naar expressnet en dat komt idd goedkoper uit,maar van mono naar expressnet is het wel ietsje duurder.
mono -> expr is zelfde prijs hoor.
Het enige wat verkeerd is, is het stilzwijgend verwijderen van je waarborg.

diegene die zegge t'is maar 50 €
die verdienen volgens mij zelf hun geld nie.
want 50€ ier en 50 € daar dat ze u rippe

cooly
16 april 2006, 17:40
Heel int begin wast toch een beetje duurder ze mono naar expressnet,
maar denk dat der een kleine prijsvermindering is gekomen beetje derna,

Genious
16 april 2006, 17:51
Telenet zoekt waarschijnlijk op verschillende manieren geld na hun teleurstellende beursgang een tijdje terug. ;)

marcel
16 april 2006, 17:54
Volgens de nieuwspost op de mainpage zou je zonder problemen van mono naar het nieuwe expressnet kunnen overschakelen. De prijs per maand is in de vergelijking hetzelfde, maar die tekst eronder doet me nog even aarzelen en daarom post ik die tekst ook hier.

bij mij is de prijs toch ni hetzelfde ze.

Mono: 34.67€
Express: 41, 95€

da's 7€ (280bf) meer :naughty:

hypri
16 april 2006, 17:58
ga effe kijken bij Thread Telenet Expressnet dubbele snelheid?

schijterke
16 april 2006, 18:00
Wij zijn een paar maanden geleden overgeschakeld van Telenet Internet Duo naar ExpressNet, zonder bijkomende kosten.. Alle volumes, snelheden, aantal pc's, e-mails, alles was exact hetzelfde, alleen was expressnet bijna 10 euro goedkoper per maand..

Ik meen me te herinneren dat duo dan ook wel een abonnement voor meerdere computers was en mono (nu dus expressnet) duidelijk in de regels stond maar voor 1 computer. Natuurlijk dat iedereen zijn laars daaraan lapt als ge dit gewoon met een router kunt oplossen. Nogal wiedes dat je dus minder betaalt he...

Trouwens hier op die banningen. Kweet nu niet of ze nu al dan niet correct waren. Maar soms wordt er hier soms toch gebanned met een grote willekeur ze vindek. Beetje machtsgevoel ervaar ik het soms.

En tis toch altijd hetzelfde dat bij pure telenet posts die comments worden afgezet. Kvind het erg, aangezien het bijna altijd telenetklanten zijn die zelf op telenet bezig zijn. Geen 'fanboy' achtige opmerkingen dus. En ze hebben dan nog gelijk ook.

Wat ik dan ook grappig vindt is dan dat je vaak hoort dat telenet games niet afhankelijk is van telenet en door vrijwilligers onderhouden wordt maar er dan toch altijd die super beschermende houding naar telenet is. Laat toch gewoon al die commentaren is toe. Precies of telenet hierdoor klanten zou verliezen. Ik hoor genoeg van vrienden hoor om een mening te hebben. En mensen die zelf klanten zijn gaan weg uit persoonlijke ervaringen en niet omdat een paar mensen comments zetten ze.

Grappig de 'gratis' is ondertussen verwijderd. Durf het er dan ook bijzetten he. Mono gebruikers zullen echter 50 euro waarborg verliezen. Is dit niet de objectieve verslaggeving waar jullie naar streven?

Davyke
16 april 2006, 18:11
@beginpost - Dat wil dus toch zeggen dat je je 50€ waarborg van je modem niet terugkrijgt als je ooit verandert? So wat is het probleem?

Euh... omdat ik niet snap waarom die waarborg zo ineens moet wegvallen? Als ik ooit zoek te veranderen krijg ik die nu zonder problemen terug. En om gewoon van mono naar expressnet over te schakelen zou dat wegvallen. Ik snap de link met die waarborg echter helemaal niet. Hebben ze schrik dat de extra snelheid veel modems zal doen defect lopen of zo? :s

En €50 is inderdaad niet niks he.

FeNiX4LiFe
16 april 2006, 18:13
bij mij is de prijs toch ni hetzelfde ze.

Mono: 34.67€
Express: 41, 95€

da's 7€ (280bf) meer :naughty:
zou gij daar eens den btw bijtellen jongen

mono 41.95
expressnet 41.95

Havoc
16 april 2006, 18:14
Trouwens hier op die banningen. Kweet nu niet of ze nu al dan niet correct waren. Maar soms wordt er hier soms toch gebanned met een grote willekeur ze vindek. Beetje machtsgevoel ervaar ik het soms.

Als ik de banlist er even bij haal, zie ik hier altijd deftige redenen staan, hoor.

En tis toch altijd hetzelfde dat bij pure telenet posts die comments worden afgezet. Kvind het erg, aangezien het bijna altijd telenetklanten zijn die zelf op telenet bezig zijn. Geen 'fanboy' achtige opmerkingen dus. En ze hebben dan nog gelijk ook.

Is het dan zó raar dat de website TELENET Games geen oeveloos gezwam over z'n geldschieter verdraagt? Da's net hetzelfde als een bakker binnenstappen en zeggen dat zijn buur beter brood verkoopt...

Wat ik dan ook grappig vindt is dan dat je vaak hoort dat telenet games niet afhankelijk is van telenet en door vrijwilligers onderhouden wordt maar er dan toch altijd die super beschermende houding naar telenet is. Laat toch gewoon al die commentaren is toe. Precies of telenet hierdoor klanten zou verliezen. Ik hoor genoeg van vrienden hoor om een mening te hebben. En mensen die zelf klanten zijn gaan weg uit persoonlijke ervaringen en niet omdat een paar mensen comments zetten ze.

't Is eerder een combinatie. Wij (= vrijwilligers) zijn het beu om altijd te moeten modereren op kindjes die alles in het belachelijke trekken. Wij kunnen er níks aan doen dat iets zus of zo is en wij worden het dan ook op den duur gewoon beu om altijd hetzelfde te zeggen. Als iets stoort, zeg dat dan niet aan ons, maar ga dan eens naar hier (http://pub.telenet.be/).

Grappig de 'gratis' is ondertussen verwijderd. Durf het er dan ook bijzetten he. Mono gebruikers zullen echter 50 euro waarborg verliezen. Is dit niet de objectieve verslaggeving waar jullie naar streven?

Dat heeft Deetje uit correctheid gedaan, en kan ik alleen maar toejuichen. Aan de andere kant: voor 90% is het volledig gratis om over te stappen. Surplus is dit geen objectieve verslaggeving, dat kan ook niet, we posten iets over Telenet op de website TELENET games. Ooit al eens Electrabel zien toegeven dat hun tarieven te hoog zijn? :x

Ik sta open voor kritiek en discussie, maar je kan van ons toch niet verwachten dat we ons "eigen" product afbreken zeker?

Davyke
16 april 2006, 18:24
Dank aan Havoc voor de offtopic reacties op de banningen... volgende keer beter PM, niet?

Maar even ontopic: zet dan tenminste bij de nieuwspost bij dat ze hun modemwaarborg van €50 verliezen. Bij een folder van Telenet zou zoiets staan in de kleine lettertjes onderaan het blad. Maar hier zijn er zelfs geen kleine lettertjes. Daarom mijn frustratie hieromtrend. Waarschijnijk hebben al een hondertal mensen zonder het eigenlijk zelf te weten hun waarborg al kwijtgespeeld omdat ze verkeerd ingelicht zijn door jullie vage nieuwspost rondom de omschakeling. Het zogezegde 'gratise' van de omschakeling ( dankzij woorden als 'trakteert' of zonder prijsverhoging') druipt nog steeds van die nieuwspost af hoor.

Havoc
16 april 2006, 18:28
Dank aan Havoc voor de offtopic reacties op de banningen... volgende keer beter PM, niet?

Maar even ontopic: zet dan tenminste bij de nieuwspost bij dat ze hun modemwaarborg van €50 verliezen. Bij een folder van Telenet zou zoiets staan in de kleine lettertjes onderaan het blad. Maar hier zijn er zelfs geen kleine lettertjes. Daarom mijn frustratie hieromtrend. Waarschijnijk hebben al een hondertal mensen zonder het eigenlijk zelf te weten hun waarborg al kwijtgespeeld omdat ze verkeerd ingelicht zijn door jullie vage nieuwspost rondom de omschakeling. Het zogezegde 'gratise' van de omschakeling ( dankzij woorden als 'trakteert' of zonder prijsverhoging') druipt nog steeds van die nieuwspost af hoor.

Eén zin die "offtopic is", puur omdat de vraag gesteld wordt op een reply waar wel héél wat meer instaat... Op de rest ga ik niet reageren, het blijft zoals het is. Op Mijn Telenet staat alles duidelijk aangegeven; de newspost is slechts een "bekendmaking".

Unnamed
16 april 2006, 18:28
Ok, ik heb dus de switch gemaakt. De kans is toch al groot dat wij hier nooit gaan overstappen op iets anders, dus, why not?

Maar ik denk dat mijn internet zelfs trager is geworden dan voordien :S

Gisteren had ik in CS:S nog vele servers die een ping hadden van minder dan 20, en nu zitten ze allemaal boven de 40...

Ok, een ping van 40 is nu niet het einde van de wereld, maar ik verwacht toch wel meer van 10Mbps down en 256kbps up...

Er staat zo enorm duidelijk aangegeven dat je je waarborg kwijtspeelt, dat het niet meer normaal is. Als je zoiets kan missen, dan ben je gewoon blind. Het kan niet duidelijker. Zelfs mijn oma zou doorhebben dat ze haar waarborg kwijt is. En jij hebt het duidelijk ook door. Waarom is dat? Oh ja... Omdat het er duidelijk bij staat.

En iedereen die op het internet willekeurig klikt op "akkoord" en "bevestigen", terwijl er duidelijk geld in kwestie is, is dom. Zulke mensen verdienen het niet om te surfen op het internet. :p Het spreekt voor zich dat iedereen eerst nadenkt voordat ze iets doen.

Davyke
16 april 2006, 18:43
Er staat zo enorm duidelijk aangegeven dat je je waarborg kwijtspeelt, dat het niet meer normaal is. Als je zoiets kan missen, dan ben je gewoon blind. Het kan niet duidelijker. Zelfs mijn oma zou doorhebben dat ze haar waarborg kwijt is. En jij hebt het duidelijk ook door. Waarom is dat? Oh ja... Omdat het er duidelijk bij staat.

En iedereen die op het internet willekeurig klikt op "akkoord" en "bevestigen", terwijl er duidelijk geld in kwestie is, is dom. Zulke mensen verdienen het niet om te surfen op het internet. :p Het spreekt voor zich dat iedereen eerst nadenkt voordat ze iets doen.

Ik heb het enkel op de onvolledige info van de nieuwspost vriend. Niet op de info waar jij naar wijst. En ik heb ook wel kritiek op Telenet zelf en de willekeur van het verlies van die waarborg. Dat slaat namelijk op niks. Natuurlijk kan je die info wel lezen anders had ik dit topic niet geopend he.

Als je mijn beginpost zou lezen dan snap je mijn kritiek.

Havoc
16 april 2006, 18:44
Be my guest, aangezien ik geen Telenet-medewerker ben, valt mij hierover geen enkele verantwoordelijkheid te verwijten. Trouwens, vergeet het zinnetje achter het quote-gedeelte niet mee te sturen, is vrij essentieel voor de interpretatie...

*edit* Wel héél gemakkelijk om je post zo maar even te verwijderen... Krijg ik dan misschien ook excuses omwille van de toch wel botte reply?

Buyse
16 april 2006, 18:47
Hmm... alleen zo een botte reactie doet mij al zin krijgen in omschakeling naar concurrentie (moet toch gaan kiezen binnenkort wegens eigen huis).

Even dit topic doormailen naar men neef die werkt bij test-aankoop...

:offtopic: Een reactie van iemand die zo goed als niets te maken heeft met het beleid van telenet doet u overwegen naar de concurentie te stappen?:wtf:

Ondeugdelijke argumentatie imo

Davyke
16 april 2006, 18:48
Be my guest, aangezien ik geen Telenet-medewerker ben, valt mij hierover geen enkele verantwoordelijkheid te verwijten. Trouwens, vergeet het zinnetje achter het quote-gedeelte niet mee te sturen, is vrij essentieel voor de interpretatie...

*edit* Wel héél gemakkelijk om je post zo maar even te verwijderen...

Ja ook heel gemakkelijk om dat zinnetje er achteraan nadien bij te zetten Havoc (ik had deze post van je nog niet gezien by the way voordat ik verwijderde, leek me beter om het verdere moddersmijten te beperken)

Davyke
16 april 2006, 18:49
:offtopic: Een reactie van iemand die zo goed als niets te maken heeft met het beleid van telenet doet u overwegen naar de concurentie te stappen?:wtf:

Ondeugdelijke argumentatie imo

Snap ik ook, daarom heb ik het na 1 minuut al verwijderd die post. Ik was even frustrated en wat te snel geweest. mijn excuses

De edit-knop (bij mij en anderen) is vrij populair in dit topic (beetje teveel kans op verdraaien van woorden op deze manier). Daarom stop ik even met de discussie om alles even te laten bezinken en anderen te laten lezen...

Deetje
16 april 2006, 18:51
Davyke, meester, aub hou op, u bezorgt mij een heuse kater. Niemand verplicht u om die veranderingen in te voeren hé.

als het dan toch maar dikke afzetterij en oplichterij is enzovoort... blijf dan bij hetgeen je hebt?

*gooit een emmer water op de flames*

Davyke
16 april 2006, 18:54
Davyke, meester, aub hou op, u bezorgt mij een heuse kater. Niemand verplicht u om die veranderingen in te voeren hé.

als het dan toch maar dikke afzetterij en oplichterij is enzovoort... blijf dan bij hetgeen je hebt?

Hoe weet je dat ik leerkracht ben? :) En ik zal dan ook blijven bij hetgene ik heb voorlopig. Dinsdag eens naar Telenet zelf bellen voor verdere info...

*editeert weer ff wat schrijffouten*

Bij deze nog even mijn excuses aan de crew hier. Was even wat te snel geweest in reacties. Doch de onvolledigheid van de 'bekendmaking' blijft me een beetje achtervolgen. Begrijpelijk natuurlijk dat jullie Telenet, het bedrijf dat jullie geldkraan is, niet willen in diskrediet brengen. Maar ik opper nog steeds voor vrije volledige nieuwsmelding zonder enige vorm van milde censuur. hopelijk begrijpen jullie dit ook.

Havoc
16 april 2006, 18:54
Snap ik ook, daarom heb ik het na 1 minuut al verwijderd die post. Ik was even frustrated en wat te snel geweest. mijn excuses

De edit-knop (bij mij en anderen) is vrij populair in dit topic (beetje teveel kans op verdraaien van woorden op deze manier). Daarom stop ik even met de discussie om alles even te laten bezinken en anderen te laten lezen...

Ze (de edit-knop) was anders vrij noodzakelijk om mijn eigenlijke bedoeling nadien (ja, nadien) duidelijker te stellen. Het is geen kwestie van nadien nog iemand eens goed een loer te draaien, eerder om mijzelf duidelijker te stellen met de bedoeling geen verkeerde interpretaties mogelijk te maken.

(Dit is een edit, ik lees nu pas jouw reply) Nu, het is idd duidelijk dat onze discussie op niet veel zal uitdraaien. Bij deze: iedereen die nog opmerkingen heeft, kan hetgeen ik al getypt heb eerst eens rustig nalezen, maar voor de rest houd ik deze discussie langs mijn kant voor gesloten.

Mr Butt-Head
16 april 2006, 19:54
Ik zie dat er een activeringskost van 50 euro is om van mono naar expressnet te gaan ....

om nieuwe klanten te ronselen maken ze constant publiciteit van gratis aansluiting en dit en dat ...

ze zouden wel is aan de trouwe en 'oude' klanten mogen denken ... kheb hier telenet van sinds dat in mijn buurt kon aangevraagd worden. In die tijd moest je nog 10.000 frank ophoesten om aan te sluiten.

En als ik het goed begrepen heb, als je nu klant wordt, heb je automatisch een expressnet abonnement.

Maar voor die overschakeling kan ik 50 euro betalen? Mooi gebaar telenet, echt! :wtf:

(en kweet ook wel dat het gewoon uw waarborg is, en dat je daar dus niet echt nog is 50 euro voor moet overschrijven ... so what, kheb die waarborg vroeger dubbel en dik betaald ... gewoon principe! )

PJayTycy
16 april 2006, 20:26
Ik heb een half jaar geleden een van onze abonnementen overgezet van mono naar expressnet, en toen raakte je de waarborg niet kwijt.

Of het stond er toen nog niet zo duidelijk bij, en ik heb me in't zak laten zetten :-)

dragonscan
16 april 2006, 22:33
ik heb mij overgezet van mono naar expressnet en trek mij nu is niks aan van die 50€ waarborg.
precies da ik diene modem nog ga wegdoen, ik blijf wss klant bij telenet.
en ik heb nu ook telenet telefoonaansluiting en dan hebben ze mij een nieuwe modem gegeven al en is die waarborg toch al vervallen

Darth Mother
16 april 2006, 23:48
Damn, kheb ook nog mono :(
Khad beter veel eerder naar expresnet overgestapt. Damn you Telenet :evil:

mbman
16 april 2006, 23:48
Ik heb nog een mono-abonnement met groene Motorola-modem. Als ik nu overstap naar Expressnet Turbo, moet die modem dan vervangen worden ?

GenesisX
16 april 2006, 23:50
Moet normaal niet vervangen worden omdat het hetzelfde abo is met gewoon een andere naam :)

mbman
16 april 2006, 23:51
De meningen hierover zijn blijkbaar zeer verdeeld :?

Xeon_1
17 april 2006, 02:16
ik gaan ni overschakelen ze zullend der wel op een of andere manier geld uit u zakken schudden

snap niet waarom die upgrade gewoon ni gaat voor de oude abonomenten juist het zelfde met die nieve telemeter betaal het zelfde als vroeger maar kan minder doen
rot zakke

FeNiX4LiFe
17 april 2006, 10:10
Of het stond er toen nog niet zo duidelijk bij, en ik heb me in't zak laten zetten :-)
:evil:

Hondengans
17 april 2006, 12:33
Kheb hier veel gelezen van degenenen die overgeschakeld zijn,
dat het zelfs trager gaat? Uw ping is veel hoger, enkel Telenet gaat sneller?

Is dit waar? Hebben velen dit?
Anders blijf ik wel lekker bij mijn mono :p.

madior
17 april 2006, 12:51
ik ben gisteren overgeschakeld en kheb nog geen problemen

QplQyer
17 april 2006, 14:41
ik gaan ni overschakelen ze zullend der wel op een of andere manier geld uit u zakken schudden

snap niet waarom die upgrade gewoon ni gaat voor de oude abonomenten juist het zelfde met die nieve telemeter betaal het zelfde als vroeger maar kan minder doen
rot zakke
De glijdende of de nieuwe nieuwe telemeter?

Ironpole
17 april 2006, 15:39
Ik ben een maand geleden van mono naar expressnet overgestapt en ik heb niks moeten betalen of 50 € onrecupereerbaar ofzowiet. Duurde 5 dagen voor het in orde was, nu blijkbaar in enkele minuten. Sja, 50 € voor 5 dagen trager 'internet'. :D

Yo-Han
17 april 2006, 17:38
Dus het is die overschakeling of het huidig druk netwerk die het nu wat trager maakt prolly..dan schakel ik over van mono naar express aan t'eind van de maand ofzo,als dat bij iedereen al gebeurd is :)

tjah als telenet uw waarborg afpakt van je modem is ie van jou hé,kan je hem meenemen als je verhuist of ermee doen wat je wilt,dat mocht vroeger niet..als zij hun contracvoorwaarden van 5 jaar geleden breken, moeten ze niet rekenen hun modem ooit nog terug te zien voor recuperatie met een andere klant ,als ik ooit 'zou' weggaan (onwaarschijnlijk dus,ook met de huide mobistar promoties etc)

telenet moest wel veranderen om mee te blijven concureren,bij mobistar bvb heb je gewoon meer of evenveel voor minder geld,dus passen ze hun snelheid en up en downvolume gewoon aan
Niets meer dan 'plain business' dus

Xeon_1
17 april 2006, 20:21
De glijdende of de nieuwe nieuwe telemeter?
De nieuwe telemeter door het nieuw systeem van de volume blokken zou ik voor evenveel als vroeger 6€ moeten betalen waar ik vroeger maar 5 moest betalen
5 € voor 5gig extra download en dan nog is nen euro voor 200meg upload
dus heb ik die extra upload maar opgezegt niet dat ik die zoveel nodig had maar is soms toch wel handig als ik veel moest uploade voor het school

QplQyer
18 april 2006, 12:07
Maar je hebt nu al sowieso 12 gig limiet, 10 voor je download en 2 voor je upload die apart zijn, hoe kan je dan nog meer moeten betalen voor evenveel (want vroeger had je 10 gig, waarvan 1,5 voor upload)..

sneax
18 april 2006, 16:55
Ik verschiet er van hoe weinig mensen eigenlijk kunnen LEZEN!

In die tekst wordt gezegd dat ge uw modem waarborg van 50EUR _NIET_ terugkrijgt (en die modemwaarborg hebt ge betaald bij aansluiting) als ge overschakelt.

Er wordt nergens gezegd dat iets extra op de factuur zal aangerekend worden. Had die tekst er niet bijgestaan dan had davyke zonder argwaan overgeschakelt en dat hij nog 50EUR tegoed heeft dat is ie wss zowiezo al lang vergeten maar nu ... oh oh!

Ge moet opletten wat ge doet met zulke dingen ik ga akkoord maar davy aub hierover problemen beginnen maken en zo op uw hoede zijn das toch overdreven ze!

PJayTycy
18 april 2006, 22:53
Ik verschiet er van hoe weinig mensen eigenlijk kunnen LEZEN!

In die tekst wordt gezegd dat ge uw modem waarborg van 50EUR _NIET_ terugkrijgt (en die modemwaarborg hebt ge betaald bij aansluiting) als ge overschakelt.

Er wordt nergens gezegd dat iets extra op de factuur zal aangerekend worden. Had die tekst er niet bijgestaan dan had davyke zonder argwaan overgeschakelt en dat hij nog 50EUR tegoed heeft dat is ie wss zowiezo al lang vergeten maar nu ... oh oh!

't Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Ik weet in elk geval goed dat ik 50€ terug krijg van Telenet op 't eind van 't jaar als ik wegga uit mijn kot. Ik heb trouwens al mijn waarborg teruggekregen, dus dit "je verliest je waarborg" is echt ingevoerd om te profiteren van mensen die nu nog maar overschakelen. Ben content dat ik dat gedaan heb toen de nieuwe telemeter ingevoerd werd, toen kon dat nog allemaal echt gratis en zonder problemen.

PJay

C-dude
19 april 2006, 20:37
Het "verliezen" van de modem-waarborg bij de upgrade: blijkbaar is dit binnen Telenet ook niet geheel duidelijk en gaat men hier nog over spreken. Duidelijkere info volgt waarschijnlijk morgen. Voor PUB is een dergelijke "upgrade-kost" in ieder geval onaanvaardbaar.
pub.telenet.be

zozozo
8 mei 2006, 22:37
PUB: 2006-04-25 Geen verlies waarborg bij upgrade abonnement

Klanten die overschakelen van Mono naar ExpressNet mogen gerust zijn: er is geen verplichting om een nieuw contract van 12 maand aan te gaan en je behoudt ook de waarborg. Dit werd ons vandaag gemeld door Telenet. De downloadsnelheid van de oude Motorola CyberSURFR modems zou nu ook verhoogd moeten zijn.

PUB is uiteraard blij dat hiermee de "negatieve kantjes" van de upgrade afgevijld zijn en hoopt dat dergelijke communicatie-stoornissen met de klant in de toekomst niet meer zullen voorkomen.

Linkjes:
Nieuwe overeenkomst 12 maanden bij overschakeling (http://pub.telenet.be/forum/viewtopic.php?t=5354)
Waarborg kwijt? (http://pub.telenet.be/forum/viewtopic.php?t=3336&start=50)
PUB-mededeling (http://pub.telenet.be/main_K20060425.html)