PDA

Volledige versie bekijken : leven om te werken of werken om te leven?

Siana
22 maart 2006, 20:13
We hadden het hier over vandaag in nederlands, en dat is wel een interessant onderwerp...

Meer en meer mensen hebben stress door het werk omdat ze te veel werk hebben, en geen tijd meer hebben voor hun gezin, vrije tijd,.....
Dus die mensen die daar last van hebben stappen naar een lagere functie in een bedrijf zodat ze minder werk hebben en meer tijd voor hun eigen, ook al krijgen ze financieel minder...

Nu zijn er nog altijd mensen die werken, werken en werken tot ze er bij neer vallen....

Ik ben es benieuwd wat jullie van deze 2 dingen vinden....

Als je student bent zoals mij, mag je ook zeggen of je veel stress hebt of niet...

Persoonlijk heb ik geen stress, wel af en toe eens, maar das wel normaal denkik..

En later ga ik allesinds mij niet dood werken en geregeld es vrije tijd nemen...

Myst!Q
22 maart 2006, 20:18
Ik ben student en ja ik heb af en toe wel eens stress, het is men eerste jaar en kwas redelijk zenuwachtig voor mijn examens, nu moeten we in deze semester heel wat projecten realiseren die mij de laatste tijd ook meer en meer zorgen brengen.

Om te antwoorden op de threadtitel. Ik zou graag werken om te leven alhoewel ik me best kan inbeelden dat veel mensen leven om te werken :)

Edit : Teveel stress is niet gezond maar geen stress is ook niet gezond :)

DesorteD
22 maart 2006, 20:27
ik vind dat ik momenteel een nogal zorgeloos leven leid: kstudeer nog, amuseer me met men vrienden, ...
Als ik regelmatig zie in wat een onbenulligheden de mensen in mijn nabijeomgeving zich opwinden, dan stel ik mij soms toch vragen.
anyway...
Ik studeer zodat ik later kan werken om te leven
das toch het plan :)

Holy Paladin
22 maart 2006, 20:30
ik heb nog nooit stress gehad.. examens enzo heb ik geen stress ook als ik weet dat het moeilijk gaat zijn en mss nie ga kunnen..

vloet
22 maart 2006, 20:31
niet veel stress.
Soms kan ik wel eens stress krijgen maar dat mag van tijd tot tijd :p

LSDsmurf
22 maart 2006, 20:41
In het middelbaar was het meestal relaxen, enkel serieus wat stress bij examens of (grote) taken die tegen de volgende dag af moesten zijn.

DBK
22 maart 2006, 20:51
vrije tijd heeft ook een prijs hé en dan is het afwegen of dat extra loon meer is dan de prijs van uw vrije tijd. een gulden middenweg lijkt me hier het beste!

en over stress, tja, ikzelf ben ni fuckup en stressy maar mijn darmen soms wel :p

deyoeri
22 maart 2006, 21:04
Ik denk niet dat ik als 16 jarige veel stress kan hebben, maar soit, zelf heb ik nooit stress gehad, noch voor proefwerken, noch voor weet ik veel wat.

Ironpole
22 maart 2006, 21:07
Enkel tijdens de examens heb ik stress.

SilentSpring
22 maart 2006, 21:07
zit in laatste jaarke aso, heb gene stress. enkel beetje voor spreekopdrachten enzo alsge vanvoor moet staan, wa dak haat:p. denk dak voor de rest wel mag zeggen dak geen stress eb.

nTFs
22 maart 2006, 21:12
Ik ga al ettelijke jaren werken en daar kan het er soms wel eens stressy aan toe gaan.
Het voornaamste is dat je die dingen van je af kunt zetten.

dunno
22 maart 2006, 21:18
Ach, als je het leven eens bekijkt: 40 jaar u botten moeten afdraaien om eens 20 j u huis te kunnen afbetalen. Pff, Achja tis mss leuker dan rijk zijn en u steendood vervelen.

drieskeuh
22 maart 2006, 21:26
enkel stress als ik zondag avond in men agenda zie staan dat ik nog een taak over de belgische revoultie moet maken tegen de volgende dag :)
en soms met bepaalde examens waar ik weet dat ik een 50% kans heb om door te zijn. bij diegene waar ik een mirakle nodig heb om door te zijn, heb ik geen stress. buizen doe ik dan och, want ik geloof niet in zulke mirakles

Inspector Monkfish
22 maart 2006, 21:29
Ik wou dat ik niet moest werken. Ik wil enkel in mijn bed liggen en niets doen.

SweetEmmaRose
22 maart 2006, 21:31
altijd stress. als student stress ik nog t minste bij de exames, vergeleke met normale dagen. gewoon te veel problemen :p

vloet
22 maart 2006, 21:34

da gade rap beu worde ze :p

NeoGeo
22 maart 2006, 21:35
Ik zou er toch geen probleem van maken om later veel te werken, als ik mijn job graag doe toch. Het lijkt me hatelijk om een job te doen waar ik niet van geniet, waar ik geen creative inbreng in heb, waar ik echt voor een baas moet werken, ...

Mijn doel is om mijn studie zo goed mogelijk te doen en dan eventueel te doctoreren en een boek schrijven, scripties maken, artikels publiceren enz.

Ik zie me nooit werken als arbeider, bediende, loodgieter, mechanieker, bakker, ... Niet omdat ik die beroepen te 'laag' zou vinden, ik heb veel respect voor mensen die jarenlang kunnen doen. Ik zou het gevoel hebben dat mijn leven te beperkt is, dat ik niets baanbrekend doe en evengoed zou kunnen sterven.

(Heerlijk, die wilde dromen van de jeugd!)

Dus liever stress en een job die me interesseert dan geen stress en een saaie job.

analesex
22 maart 2006, 21:36
Werk in de horeca, en ben het leven nu gwn da ik leid :) soms 7dage op 7 ma ge verdiend er genoeg bij :) en jah ge kunt u altijd amusere as get zelf wilt e :) een paar uurtjes slaap is al genoeg

seb2709
22 maart 2006, 21:38
zat op naam van analesex :) dus ik werk in horeca

Myst!Q
22 maart 2006, 21:39
Ik hoop eerlijk gezegd dat er als ik mijn diploma A1 elektronica heb een groot aantal deuren opengaat. :)

enZiiime
22 maart 2006, 21:41
Ik zou er toch geen probleem van maken om later veel te werken, als ik mijn job graag doe toch. Het lijkt me hatelijk om een job te doen waar ik niet van geniet, waar ik geen creative inbreng in heb, waar ik echt voor een baas moet werken, ...

Mijn doel is om mijn studie zo goed mogelijk te doen en dan eventueel te doctoreren en een boek schrijven, scripties maken, artikels publiceren enz.

Ik zie me nooit werken als arbeider, bediende, loodgieter, mechanieker, bakker, ... Niet omdat ik die beroepen te 'laag' zou vinden, ik heb veel respect voor mensen die jarenlang kunnen doen. Ik zou het gevoel hebben dat mijn leven te beperkt is, dat ik niets baanbrekend doe en evengoed zou kunnen sterven.

(Heerlijk, die wilde dromen van de jeugd!)

Dus liever stress en een job die me interesseert dan geen stress en een saaie job.

Volgens mij is als arbeider fijner, dan de meeste kantoor banen

Hele dag op voor u pcke zitte, beetke type, beetke belle en duren dagen vele langer

Alle ja ik denk dat dit bij arbeider minder is, en meer variatie

Blackend
22 maart 2006, 21:49
Mja kmoet zelf toegeven dak vrij veel last heb van stress... maarja ik leer er mee leven.

Stress wordt ook meer naargelang zwaarte van test of toets die volgt.

Bijvoorbeeld: ik heb morgen toets wiskunde, ewel, voor de toets en zelfs vandaag heb ik soms ff hartkloppigen (en wat adrenaline :))

Voor een examen ben ik meestal gewoon ziek 's ochtends (niets kunnen eten, buikpijn, niet goed voelen, ..) maarja ne keer dat dat examens ofzo gepasseerd is, is dat over.

Kmoet wel zeggen dat beetje stress zeker geen kwaad kan. Als ik de ochtend erop test heb van iets en ik ben aant stressen dan vlieg ik opeens door de cursus en kan ik mij keigoed concentreren.
Natuurlijk als ge u de toets zelf vollenbak aant stresse zijt heeft da wel negatieve gevolgen =/

Chickenlal
22 maart 2006, 21:54
ik heb nooit stress, nog nooit gehad. I don't care very much about things :p

ookal weet ik da ik naar een examen ga waarvoor ik nie geleerd heb en dus ga buizen heb ik totaal nieks van stress. Gewoon voor ik die test krijg is da ff van "lol kga zo hard buizen" maar das alles :p

NeoGeo
22 maart 2006, 21:54
Volgens mij is als arbeider fijner, dan de meeste kantoor banen

Hele dag op voor u pcke zitte, beetke type, beetke belle en duren dagen vele langer

Alle ja ik denk dat dit bij arbeider minder is, en meer variatie

Ik zeg toch dat ik niet graag bediende zou zijn, dan zou ik veel liever leerkracht zedenleer worden hoor :)

Mij gaat het er ook om dat ik mijn leven vrij 'leeg' zou vinden mocht ik elke werkdag gedurende 8u een job doen waar ik mijn creativiteit niet kan gebruiken en m'n eigen inbreng beperkt is.

Ik zou liefst ook veel thuis werken en in grote mate zelf mijn uren bepalen...

NapalmBenny.
22 maart 2006, 23:24
Eesn ge van't school afzijt is het uw levenlang nog: opstaan, gereedmaken, werken, thuiskomen, koken en kuisen, nog een paar miezerige luttele uurtjes amusement. En dat ist, meer zal je nooit niet hebben. En als ge dan bekijkt wat je na zoveel jaren werken ondertussen hebt, heb je eigenlijk niets, veel valt er niet te sparen hoor als je 30 jaar moet doen om uw huis af te betalen, uwen auto te onderhouden... en als je kinderen wilt, heb je helemaal geen tijd meer voor jezelf of geld.

Ik weet nu al dat ik geen kinderen wil, als ik mijn eigen leven niet wil opgeven.

Wij werken om te werken ja, en om 's avonds nog eens 5 minuten achter uwen tv te kunnen hangen. En veel zijde ni met een groot huis of chicken auto, als ge toch den hele dag werken zijt, des te groter des te meer zal je 's avonds moeten werken.

Sephiroth
22 maart 2006, 23:34
² that

aXl_
23 maart 2006, 00:36
Ach, als je het leven eens bekijkt: 40 jaar u botten moeten afdraaien om eens 20 j u huis te kunnen afbetalen. Pff, Achja tis mss leuker dan rijk zijn en u steendood vervelen.

ik opteer voor steenrijk en doodfeesten :woohoo:

zarathustra
23 maart 2006, 00:57
hmmz

ik denk dat iedereen wel wil werken om goed te kunnen leven. Maar om dat echt te bereiken (afh van het leven dat je wilt) moet je vaak eerst een periode leven om te werken. En de vraag is of je er dan kan en wil uitstappen.

aanvulling: voor mij persoonlijk is het wel zo dat moest ik door een of ander voorval massa's geld hebben (genoeg) dat ik +/- direct zou stoppen met werken. ( studies afmaken zou ik wel nog doen)

Marsmillo
23 maart 2006, 01:00

Door omstandigheden is dit al zowat 1 en een half jaar mijn leven. En ik kan je verzekeren dat je snel iets anders begint te wensen... Want het is namelijk geen leven :sad:

blaZe
23 maart 2006, 08:09
ik heb ze alle drie doorlopen.

student zijn, waar ik van genoot en ik eens af en toe "stress" had.

en arbeider EN bediende.

1x arbeider waar ik wel creatieve inbreng had en in zekere mate vrijheid - en dat was tof, nadeel was zeer laag inkomen. (glassector en dan niet het plaatsen van maar stukwerk in glas) 5j gedaan, en gestopt voor betere verdiensten.

1x arbeider als technieker, waar ik ongeveer 2u van de 8 werkuren effectief iets moest doen maar die overige 6 wel in de hal moest aanwezig blijven.
die 2 tot 3u waren dan wel een uitdaging maar dat begon snel te vervelen hoor... dit 6 maand gedaan en ondanks de 9000,- Bef die ik toen meer had en net mijn contract getekend - gestopt voor volgend werk

nu bediende voor reeds 6j.
alles heeft voor en nadelen maar kan me nu niet beter wensen. een goede verdienste nog beter als al mijn vorige 2 jobs. veel uitdagingen die me gezonde stress opleveren.
werk soms zeer lange dagen en toch zie ik mijn gezin de hele dag als het moet. (dan krijg ik uiteraard minder gedaan.)
mijn creative inbreng is volledig vrij en heb een zeer grote autonomie.

je kan moeilijk nu oordelen of bediende/arbeider beter is, in mijn geval is bediende beter maar ruwweg een voorbeeld... (wat je bijna algemeen mag aannemen dus kom niet met die voorbeelden af van "mja, mijn broer daar opt werk...")

-arbeider: als je staat te praten met je collega's je sneller het risico loopt scheef te wordene bekeken omdat je staat te "lanterfanten" maar je overuren zijn wel betaald.
-bediende: als je staat te praten de baas hier niet direkt een punt van maakt maar je wel scheef word bekeken als je geen overuren wilt maken wanneer geraagd. en die overuren nu net niet betaald zijn.

het is maar 1 voorbeeld, arbeiders hebben vaak vroegere uren, bediende mogen 'mooi' gekleed (of casual) naar hun werk.
arbeiders hebben een groter vakantiegeld, maar ook grotere belastingsbrief - bediende dan een 13e maand.

soms de voordelen van GSM, auto of een onkostennota.

ik heb vroeger enorm genoten van arbeiderswerk (in mijn geval) maar als ik om 17u uitklokte ik ook effectief gedaan had - maar geniet nu evenhard zoniet meer van een hele dag achter een bureau te zitten 'typen' en ik soms om 17u nog niet gedaan heb.

key issue zal zijn dat je iets doet wat je graag doet, in welke functie of onder welke voorwaarden (zolang acceptable) dat is maakt niet uit.

blaZe
23 maart 2006, 08:30
Eesn ge van't school afzijt is het uw levenlang nog: opstaan, gereedmaken, werken, thuiskomen, koken en kuisen, nog een paar miezerige luttele uurtjes amusement. En dat ist, meer zal je nooit niet hebben. En als ge dan bekijkt wat je na zoveel jaren werken ondertussen hebt, heb je eigenlijk niets, veel valt er niet te sparen hoor als je 30 jaar moet doen om uw huis af te betalen, uwen auto te onderhouden... en als je kinderen wilt, heb je helemaal geen tijd meer voor jezelf of geld.

Ik weet nu al dat ik geen kinderen wil, als ik mijn eigen leven niet wil opgeven.

Wij werken om te werken ja, en om 's avonds nog eens 5 minuten achter uwen tv te kunnen hangen. En veel zijde ni met een groot huis of chicken auto, als ge toch den hele dag werken zijt, des te groter des te meer zal je 's avonds moeten werken.

tja, u zwarte kijk op sommige dingen kennen we al.
misschien eens verder kijken dan dat ene voorbeeld dat ge telkens voor u ogen ziet zou helpen.

ps: eerst spreek je over een paar miezerige uurtjes amusement om daarna te veranderen in 5min TV...

we zullen anders voor jou 50j terug in de tijd gaan, waar mensen de hele dag ZWAAR werk moesten doen voor een MAGER loon en nagenoeg NIETS vrijetijd hadden omdat ze GEEN KEUZE hadden.

Locus
23 maart 2006, 11:44
mja ik heb jarenlang gewerkt als DTP-er = stressvol jobke, veel deadlines en shit. dat verdiende wel goed ma das ook niet alles. nu werk ik sinds 2 maanden als deeltijds natuurbeheerder op het domein van bokrijk, de ganse dag buiten in de frisse lucht, ontspannen sfeertje, op't gemakske mijn werk doen (staaltjes nemen van vijvers, de gronden inspecteren, hier en daar een tak afdoen ...). dat verdient wel iets minder maar nog altijd 70% van mijn vorig loon en moet maar 40% zoveel doen. ik ben content. nu heb ik tenminste nog iets van mijn dag ipv elke dag om 6u thuiskomen (of 7 of 8u...) en dan om 9u in slaap vallen op de zetel van vermoeidheid.

ik ga dit wel niet blijven doen, das gewoon om wa bezig te zijn. volgend jaar begin ik normaal gezien als medisch koerier voor regio limburg en brabant (medicijnen langsbrengen bij apothekers, organen transporteren voor een dringende transplantatie, ...). lijkt mij een fijn werkske, veel op de baan en goei, relatief vaste uren.

edit: "deeltijds" vergeten

lttuvix
23 maart 2006, 11:51
Iedereen wilt werken, iedereen wilt iets betekenen, presteren presteren....

maar als je alles in het het geheel bekijkt ben je maar een klein puntje die brandt, en binnenkort dooft.

GhO$T
23 maart 2006, 12:00
Momenteel is't genieten van een luilekkerleventje waarbij ik zo'n 10-18u les volg afhankelijk van hoeveel goesting :) en voor de rest bijna niet werk. Zalig gewoon en geniet er dan ook zoveel mogelijk van voor zolang het nog duurt.

Enkel zware stress had ik vorig jaar tijdens de 2 examenperiodes, vollen bak blokken, slaaptekort, slechte examens maken... dan was ik echt kapot na een maand. Maar zo'n zotte dingen probeer ik vandejaar te vermijden, zo goed als mogelijk vantevoren blokken en dan is er zelfs geen stress meer tijdens de examens, tenzij nog es voor een mondeling examen.

En tuurlijk wil ik later ook werken om comfortabel te kunnen leven, maar zeker in het begin van mijn carriere ga ik toch eerder kiezen voor meer uren werk ipv vrije tijd als ik daarmee goed extra kan verdienen, iedereen hoopt uiteindelijk toch op een mooi luxe-leventje (of toch bijna iedereen :p )

Emu
23 maart 2006, 12:27
Ik hoop eerlijk gezegd dat er als ik mijn diploma A1 elektronica heb een groot aantal deuren opengaat. :)

Diploma of niet, tegenwoordig gaan de deuren slecht open. Mensen kennen echter blijkt beter te helpen.

EvilTwin
23 maart 2006, 12:28
Kzit momenteel met een vrij stressy job en ben op zoek naar iets anders. Tkan mij niet veel schelen dak ewa minder ga verdienen, maar die luxe geefde toch nie graag op. Er mag wel ewa stress zijn, maar momenteel zit ik gewoon ganser dagen te analyseren en te rapporteren tegen deadlines dat het langs mijn oren uitkomt.

Enfin ja, bezint eer ge begint zou ik zeggen.

Voordeel is wel dat ik met nagenoeg alle office-paketten, SAP, AS400 kan goed omgaan en mijn talen zijn verbeterd (Frans en Engels).

Maar nu zoek ik iets anders dus. Tliefst in de buurt. Misschien iets waarbij ik mijn huidige skills nog kan gebruiken, donno, don't care.

NapalmBenny.
23 maart 2006, 12:31
tja, u zwarte kijk op sommige dingen kennen we al.
misschien eens verder kijken dan dat ene voorbeeld dat ge telkens voor u ogen ziet zou helpen.

ps: eerst spreek je over een paar miezerige uurtjes amusement om daarna te veranderen in 5min TV...

we zullen anders voor jou 50j terug in de tijd gaan, waar mensen de hele dag ZWAAR werk moesten doen voor een MAGER loon en nagenoeg NIETS vrijetijd hadden omdat ze GEEN KEUZE hadden.
:ironic: , wat denk ge later na uwen werkdag meer te hebben, ik denk dat de meesten die hier zelf al werken goed genoeg weten wat uwen dag inhoudt eens je gaat werken, veel vrije tijd blijft er echt niet over, zeker niet als je kinderen hebt en dat je op veel dagen nog blij mag zijn met die 5 minuten.

Het stressgehalte ligt nu wel 100keer zo hoog dan 50 jaar geleden hoor ;). En vergeet niet dat wij belgen bij aan de top staan als het op stress aankomt. En dit is nu een land waar je letterlijk 30 jaar mag afbetalen voor letterlijk een paar witte muren met wat leidingen door, een appartement genaamd. Kijk naar lotus zijn uitleg een paar reacties terug als je wilt weten wat ik bedoel(6u thuiskomen (of 7 of 8u...) en dan om 9u in slaap vallen op de zetel van vermoeidheid). Vroeger was er idd meer en zwaarder werk, maar men stond vele dichter bij de kinderen en het huis dan nu hoor, bij veel gezinnen staat de ps dichter bij de kinderen dan de ouders zelf, en dan het stressgehalte van de job zelf, het verkeer, .....

GMotha
23 maart 2006, 12:32
Quasi stressloos: ik 'amuseer' me wel op't werk, elk weekend gebeuren er wel interessante dingen. Mijn vakantie heb ik bewust nog niet gepakt (ik wacht op juni of september, wanneer't goed weer is en de studentjes/scholiertjes op school zitten. Dus minder druk).
Mocht ik dan toch even een stressy moment hebben, maar ik heb wel manieren om van stress af te raken (ik zeg ni hoe, anders is er weeral gezever).

Hellrabbit
23 maart 2006, 12:36

³

maar ik ben dan ook langharig, werkschuw tuig :(

GMotha
23 maart 2006, 12:39
maar ik ben dan ook langharig, werkschuw tuig :(Vuilen hippie :sop:

Maja, ik zou er ook wel mee kunnen leven: niets doen^^

blaZe
23 maart 2006, 12:52
:ironic: , wat denk ge later na uwen werkdag meer te hebben, ik denk dat de meesten die hier zelf al werken goed genoeg weten wat uwen dag inhoudt eens je gaat werken, veel vrije tijd blijft er echt niet over, zeker niet als je kinderen hebt en dat je op veel dagen nog blij mag zijn met die 5 minuten.
.....

ik werk al 10j in totaal.
heb mijn hobby's zoals lanparty's doen, klimmen indoor/outdoor, of knutselen in de garage nooit moeten opzeggen. (oh, en creatief bezig zijn op de PC, grafisch)

ook niet toen 3j; geleden daar mijn zoontje bij kwam, toegegeven moede u tijd terug herindelen maar jij ziet een kind als een last terwijl ik dit meer zie als een x-tra hobby waar ik ook gepassioneerd voor ben.

ik ga vaak dan niet meer 3 dagen naar een lan, maar dat is ook een beetje mijn leeftijd maar ook dat ik graag zondags met mijn gezin iets leuk doe.

jij bent echt een zwartkijker en volgens mij hebde tijdens u jeugd niet genoeg liefde gehad :)
volgens jou zit iedereen hier min. 3u per dag in de file, moeten zeker 9u per dag onder extreme druk presteren en als ze thuis zijn nog eens het huishouden doen, kinderen verzorgen/helpen, eten maken, afwassen en dan om 23u in hun bed omdat ze om 4u30 terug moeten opstaan om voor iedereen ontbijt te maken, de kinderen naar de opvang te crossen en zelf terug naar de files te rijden.

tja, er zijn ook mensen die geld verdienen als water en er niets voor doen.

maar die IEDEREEN zit tussen de 2 extremen.

tip: timemanagement.

lttuvix
23 maart 2006, 13:16
Diploma of niet, tegenwoordig gaan de deuren slecht open. Mensen kennen echter blijkt beter te helpen.
klopt als nen bus zonder connecties geraakt ge nergens

Blanco
23 maart 2006, 13:24
Tegenwoordig moet je al presteren van in uw wieg... geen wonder dat er zich veel verhangen omdat ze het niet aan kunnen...
Anyway, ik heb veel stress gehad , maar sinds een jaar of 2 maak ik mij in niks meer druk, t'is voor niks nodig, het helpt niet en ik ga zeker mijn gezondheid niet naar de knoppen helpen voor één of andere corpulente slavendrijver. :ironic:
Ik ken mensen die alleen maar presteren in een stress-situatie en die zelf expres zo'n situatie creëren om zich goed te voelen.

Kurobu
23 maart 2006, 13:27
momenteel zit ik nu wel zonder werk.

maar mijn vorige job was in de floralux. ( dadizele )
en ik kan u verzekeren dat het een stressie jobke was.
ben eigenlijk blij dat ik er vanaf ben.
ben nu ook opzoek naar ieks anders... en idd moet ik eerlijk toegeven dat als je niet veel mensen kent je niet makelijk aan een intersante job komt.

ik dacht nu ffkes gedaan met de stres..
maar de looping die ge moet doen voor al u papieren in orde te maken en al brengt nieuwe stress mee.
het feit dat ik momenteel zonder inkomen zit stresst me enorm.

doe hele dagen niets anders dan winkels afschuimen interim bureaus aflopen.. noem maar verder op..
en tot nu toe heeft dit nog nieks opgeleverd. dus best wel stressen ( is nog maar 4 dagen dak zonder werk zit hoor )

dus stress hebbek genoeg, meer dan goed is zelfs... want de kalmeer pillekes liggen altijd klaar en hyperventileren zit er ook teveel in...

hopen op snel een nieuwe baan.. die nieuwe deuren laat open gaan ( ja da rijmt :p )

Dieleman_F
23 maart 2006, 13:29

jij moet echt een tof leven hebben. :applause:

Gelukkig voor de meeste mensen het leven wel meer dan dat.

metaphore
23 maart 2006, 13:31
kheb alleen stress met de examens ...
der tussen heb ik af en toe stress als ik denk aan de pakken leerstof die op me wachten :(

voor de rest ga ik al lachend door het leven en bezorg ik ongewild mijn ouders veel stress :)

NapalmBenny.
23 maart 2006, 13:34
ik werk al 10j in totaal.
heb mijn hobby's zoals lanparty's doen, klimmen indoor/outdoor, of knutselen in de garage nooit moeten opzeggen. (oh, en creatief bezig zijn op de PC, grafisch)

ook niet toen 3j; geleden daar mijn zoontje bij kwam, toegegeven moede u tijd terug herindelen maar jij ziet een kind als een last terwijl ik dit meer zie als een x-tra hobby waar ik ook gepassioneerd voor ben.

ik ga vaak dan niet meer 3 dagen naar een lan, maar dat is ook een beetje mijn leeftijd maar ook dat ik graag zondags met mijn gezin iets leuk doe.

jij bent echt een zwartkijker en volgens mij hebde tijdens u jeugd niet genoeg liefde gehad :)
volgens jou zit iedereen hier min. 3u per dag in de file, moeten zeker 9u per dag onder extreme druk presteren en als ze thuis zijn nog eens het huishouden doen, kinderen verzorgen/helpen, eten maken, afwassen en dan om 23u in hun bed omdat ze om 4u30 terug moeten opstaan om voor iedereen ontbijt te maken, de kinderen naar de opvang te crossen en zelf terug naar de files te rijden.

tja, er zijn ook mensen die geld verdienen als water en er niets voor doen.

maar die IEDEREEN zit tussen de 2 extremen.

tip: timemanagement.

Rap nog iets in 1 minuut hier heenvlammen. Nee kerel, ik heb nog geluk gehad om thuis opgevoed te worden door een moeder die 24/24 thuis was en nen ouwe te hebben te hopen geld verdient, en ik kan zelf ook ni echt klagen als ik andere leeftijdsgenoten zie. Wat jij daar allemaal zo mooi vindt staat echt niet voor het gemiddelde leven in België, maar dat opvang crossen, files,... sluit al beter aan. Ach ja, ik mut vertrekken, de rest volgt wel :D,