PDA

Volledige versie bekijken : leven om te werken of werken om te leven?

Siana
22 maart 2006, 20:13
We hadden het hier over vandaag in nederlands, en dat is wel een interessant onderwerp...

Meer en meer mensen hebben stress door het werk omdat ze te veel werk hebben, en geen tijd meer hebben voor hun gezin, vrije tijd,.....
Dus die mensen die daar last van hebben stappen naar een lagere functie in een bedrijf zodat ze minder werk hebben en meer tijd voor hun eigen, ook al krijgen ze financieel minder...

Nu zijn er nog altijd mensen die werken, werken en werken tot ze er bij neer vallen....

Ik ben es benieuwd wat jullie van deze 2 dingen vinden....

Als je student bent zoals mij, mag je ook zeggen of je veel stress hebt of niet...

Persoonlijk heb ik geen stress, wel af en toe eens, maar das wel normaal denkik..

En later ga ik allesinds mij niet dood werken en geregeld es vrije tijd nemen...

Myst!Q
22 maart 2006, 20:18
Ik ben student en ja ik heb af en toe wel eens stress, het is men eerste jaar en kwas redelijk zenuwachtig voor mijn examens, nu moeten we in deze semester heel wat projecten realiseren die mij de laatste tijd ook meer en meer zorgen brengen.

Om te antwoorden op de threadtitel. Ik zou graag werken om te leven alhoewel ik me best kan inbeelden dat veel mensen leven om te werken :)

Edit : Teveel stress is niet gezond maar geen stress is ook niet gezond :)

DesorteD
22 maart 2006, 20:27
ik vind dat ik momenteel een nogal zorgeloos leven leid: kstudeer nog, amuseer me met men vrienden, ...
Als ik regelmatig zie in wat een onbenulligheden de mensen in mijn nabijeomgeving zich opwinden, dan stel ik mij soms toch vragen.
anyway...
Ik studeer zodat ik later kan werken om te leven
das toch het plan :)

Holy Paladin
22 maart 2006, 20:30
ik heb nog nooit stress gehad.. examens enzo heb ik geen stress ook als ik weet dat het moeilijk gaat zijn en mss nie ga kunnen..

vloet
22 maart 2006, 20:31
niet veel stress.