PDA

Volledige versie bekijken : Wijsheidstanden trekken

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

-etienne-
20 maart 2006, 13:14
Hey,

ik kom juist van de tandarts en blijkt dat mijn mond niet groot genoeg is voor mijn wijsheidstanden en dat ik ze dus best kan laten trekken.

Nu heb ik de keuze:

- In één keer alle 4 mijn wijsheidstanden laten trekken en dit gebeurd onder volledige verdoving

- 2 keer 2 wijsheidstanden trekken en locaal verdoofd worden.

Nu zoek ik mensen met ervaring om te zien wat ik het beste kan doen. Hoe lang en hoe hard heb je nog last na de operatie?

systech
20 maart 2006, 13:19
alle 4 in één keer... volledige verdoving is toch veel fijner ... dan moete tenminste ni toekijken en u keihard vervelen terwijl die in uw mond zit te brollen :p ... kunde mooikes slapen...

alle pijn in één keer, zou ik dus zeggen :p

Ik had ni echt pijn de dag na m'n operatie, enkel nog wa zwelling en stuff... direct terug naar school gegaan den dag erna :x

Gamb|t
20 maart 2006, 13:22
Daarbij als ge ze 2 per 2 laat trekken en den eerste keer heb je serieus pijn gehad of erna, ik denk niet dat je de andere 2 dan ook laat trekken. Toch niet in de nabije toekomst

GMotha
20 maart 2006, 13:23
Alle 4 ineens. Zo had ik het laten doen.
Met de andere manier is't 2 keer zo lang last ervan.

Nadeel is wel dat ge daarna even op yoghurt en pudding moet leven:p
En de geel wangetjes^^

Anoniem0
20 maart 2006, 13:24
ik ga u mijn ervaring eens zeggen.

ik heb ze alle vier onder volledige verdoving laten trekken.
ik word wakker en kan met moeite een vinger bewegen. ik geraakte buiten adem van de kleinste beweging.

kortademig tot en met.
ik adem uit en voel iets in mijn keel....
ik adem nog wa verder uit en mijn mond vult zich met een 'bloedmilkshake'
wa blijkt een longoedeem achtig ding gedaan. omdat ik te neig naar lucht zat te happen als ze die buis uit mijn keel haalde.(ik heb bloed in mijn longen gezogen)
kheb zelfstandig acht 'nierbekkens' bloedmilkshake uit mijn longen mogen duwen.
direct 7 dokters rond mij. :help: echt ik dacht dak ging sterven.:eek:
ma soit. na zes maand op controle te gaan. ben ik er vanaf :p
dus doet maar plaatselijk :D

GMotha
20 maart 2006, 13:25
ik ga u mijn ervaring eens zeggen.

ik heb ze alle vier onder volledige verdoving laten trekken.
ik word wakker en kan met moeite een vinger bewegen. ik geraakte buiten adem van de kleinste beweging.

kortademig tot en met.
ik adem uit en voel iets in mijn keel....
ik adem nog wa verder uit en mijn mond vult zich met een 'bloedmilkshake'
wa blijkt een longoedeem achtig ding gedaan. omdat ik te neig naar lucht zat te happen als ze die buis uit mijn keel haalde.(ik heb bloed in mijn longen gezogen)
kheb zelfstandig acht 'nierbekkens' bloedmilkshake uit mijn longen mogen duwen.
direct 7 dokters rond mij. :help: echt ik dacht dak ging sterven.:eek:
ma soit. na zes maand op controle te gaan. ben ik er vanaf :p
dus doet maar plaatselijk :DDan is er met u iets neig misgegaan:p
Ik was gewoon suf en slaperig van die narcose.

TekkaBlade
20 maart 2006, 13:26
2 keer 2, dit me aangeraden van een vriend die 7 jaar medische studies achter de rug heeft en ook al z'n wijsheidstanden heeft moeten trekken...

4 Tegelijk = x aantal dagen bijna nix mer doen...
2 keer 2 = x aantal dagen da ge zeer hebt maar nog kan "functioneren"...

-etienne-
20 maart 2006, 13:27
't is echt een groot dilemma. Ik hoor van zoveel mensen dat ze 4 tegelijk laten doen hebben en er al bij al vlotjes vanaf komen.

Terwijl ik mensen ken die er 2 hebben laten doen en zo hard afzien dat ze andere twee laten steken waar ze steken.

Naar 't schijnt is er wel een veel groter gevaar bij volledige verdoving...

-etienne-
20 maart 2006, 13:27
2 keer 2, dit me aangeraden van een vriend die 7 jaar medische studies achter de rug heeft en ook al z'n wijsheidstanden heeft moeten trekken...

4 Tegelijk = x aantal dagen bijna nix mer doen...
2 keer 2 = x aantal dagen da ge zeer hebt maar nog kan "functioneren"...
idd, de tandarts zei dat ze haar eigen broer ook had aangeraden van 2x2 te doen.

Solid_G
20 maart 2006, 13:28
ik heb ze ook alle 4 tegelijk laten trekken en had er de dag erna bijna geen last van. klein beetje gezwollen. wel pijnstillers meegekregen maar nooit ene gepakt.
dag erna had ik al frieten gegeten.

ik heb er heel weinig last van gehad.
en korte pijn is wel het beste denk ik

epsilon
20 maart 2006, 13:31
Ik heb ze ook alle 4 tegelijk laten trekken. Heb er ongeveer 1 week last van gehad maar met pijnstillers was da geen probleem.

aradilon
20 maart 2006, 13:32
ik weet van een nicht dat sowieso de meeste pijn na de operatie kwam (tot alleen soep eten omdat het anders veel te veel pijn deed)

Avondland
20 maart 2006, 13:32
Aan tanden kan je toch wel miserie hebben hoor. Onlangs een tandontzenuwing meegemaakt (wortelkanaalbehandeling): onder verdoving is het niet zo pijnlijk maar is behoorlijk ongemakkelijk. In totaal 3 keer moeten komen, maar ik denk nu wel twee keer na voor ik vergeet m'n tanden te poetsen.

byter
20 maart 2006, 13:33
4 tegelijk; niet echt pijn gehad maar wel redelijk wat zwelling waardoor eten niet zo simpel ging :sop:

Onlangs een tandontzenuwing meegemaakt

ja dat vond ik ook zeer ongemakkelijk; als ik nu ook maar iets last heb van tanden sta ik vrij snel bij tandarts :d

-etienne-
20 maart 2006, 13:34
al bij al valt het dus goed mee?

Doet ingreep zelf bij jullie ook gn pijn? alez, verdoving = verdoving?

dognose
20 maart 2006, 13:34
alle 4 ineens, geen pijn op de de moment zelf maar toch een weekske hamsterwangen

ma wel thuis van school

GMotha
20 maart 2006, 13:43
Doet ingreep zelf bij jullie ook gn pijn? alez, verdoving = verdoving?Nope, ge voel't niet tijdens de operatie. Daarna wel, of ge nu allemaal of 2x2 doet: uw kaak gaat gezwollen en stijf zijn (da forceren ze ene beetje open, om aan uw achterste tanden te kunnen^^).

metaphore
20 maart 2006, 13:50
uiteindelijk maakt het nie uit qua ingreep of ge het nu 2x2 of 1x4 laat doen hé
ge kunt bij allebei de ingrepen last hebben derna
bij 2x2 zal dat 2x zijn maar dan slechts aan 1 kant (als ge dan pijn hebt kunt ge aan de andere kant nog makkelijk eten)

bij 1x4 zult ge 1x pijn hebben maar ineens aan twee kanten, dus da kan lastiger zijn als da bij u hard opzwelt etc.

maar in elk geval of da bij u opzwelt of niet, of ge veel last zult hebben of niet, dat hangt er niet vanaf hoe ge het laat doen... da hangt er enkel vanaf hoe makkelijk u tander eruit komen

en natuuurlijk, bij 1x4 zult ge nog eventuele last hebben van narcose ... dus dieje dag heel suf en moe ... maar das nie bij iedereen
en zo erg is da nu ook niet

(ik heb de mijn in elk geval 1x4 gedaan en kheb er nie heel veel last van gehad, den dag zelf bijna nix, den dag erna begon ik savonds wa last te hebben en da heeft nog nen dag geduurd en dan was het in orde.)

slash
20 maart 2006, 13:59
laat maar eens eerst foto's nemen
tege mij zeide ze ook da ik weinig plaats achter mijn tanden ma ze staan ter nu toch maar schoon.
Denk da veel tandartsen te snel beslissen om die te laten trekken

+- een week hebt ge daar last van
Sommige mense voelen totaal gene pijn ter na andere wel
ge gaat normaal wel dikke wangen hebbe :p

ik zou volledig kiezen want kzie ze daar al aan mijne mond sleure als het nie zo is :p

The Frak
20 maart 2006, 14:03
Bij mij zijn ze alle 4 ineens getrokken; de korte pijn.
Volledige narcose is "gevaarlijker", maar de kans dat er iets misgaat is werkelijk miniem. Die mannen hebben ervoor gestudeerd hé, anesthesist is een vak op zich !
Je kan natuurlijk niet weten op voorhand hoeveel last je gaat hebben, dat is bij iedereen anders.
Bij mij viel het heel goed mee; de dag zelf nog wat suf van de verdoving, maar geen pijn ofzo.
Ik zou wel veel yoghurtjes gaan kopen, want de eerste 2 dagen kon ik mijn mond niet ver opentrekken.

Poppel
20 maart 2006, 14:30
precies wel veel mensen die hun wijsheidstanden moeten laten trekken eh :-/

Rond wa leeftijd krijgde daar zo 'last' van?

Kben nu 17..

The Frak
20 maart 2006, 14:34
Ik was 16.

Poppel
20 maart 2006, 14:35
Ik was 16.
is er een kans da ge daar nooit last van krijgt?
of is het iets waar iedere mens ooit doormoet? :confused:

metaphore
20 maart 2006, 14:35
Bij mij zijn ze alle 4 ineens getrokken; de korte pijn.
Volledige narcose is "gevaarlijker", maar de kans dat er iets misgaat is werkelijk miniem. Die mannen hebben ervoor gestudeerd hé, anesthesist is een vak op zich !
Je kan natuurlijk niet weten op voorhand hoeveel last je gaat hebben, dat is bij iedereen anders.
Bij mij viel het heel goed mee; de dag zelf nog wat suf van de verdoving, maar geen pijn ofzo.
Ik zou wel veel yoghurtjes gaan kopen, want de eerste 2 dagen kon ik mijn mond niet ver opentrekken.
het aantal mensen van onze leeftijd (rond 18 dus) die gestorven zijn van de narcose zelf zijn volgens mij op 1 hand te tellen zenne

op zich is narcose helemaal nie gevaarlijk, enkel voor oudere mensen, maar dan zijn de gevaren nog miniem

Poppel
20 maart 2006, 14:37
het aantal mensen van onze leeftijd (rond 18 dus) die gestorven zijn van de narcose zelf zijn volgens mij op 1 hand te tellen zenne

op zich is narcose helemaal nie gevaarlijk, enkel voor oudere mensen, maar dan zijn de gevaren nog miniem
daarbij nog, het gevoel dat ge hebt 3 seconden voor ge in slaap valt is heeeerlijk :D

Toen ik geopereerd werd aan mijn knie, wou ik nog vragen aan den dokter waar ik da spul kon kopen maar ik was al vertrokken naar dromenland :p

-RaZoR-
20 maart 2006, 14:40
ik zou ze alle4 in 1 keer laten trekken, heb je het minste last

ik heb ze ook alle4 in 1 keer laten trekken en ik had mss 1 dag last, na 2 dagen kon ik al terug appels eten :x

Private_BE
20 maart 2006, 14:51
Ik weet al lang dat mijn mond niet groot genoeg is van toen ik men eerste blokjes kreeg en dat was rond 12 jaar misschien zelfs vroeger.
Nu ben ik 16 en binnenkort moeten ze er uit.
Ik doe ze alle 4 in 1 keer
Mijn broer had er ferm veel last van hopelijk ik minder.

Dus ik leef met u mee etienne

PS: Morgen frans examen noooooo!

The Frak
20 maart 2006, 14:52

Op één hand ?! Das dan minimum 1 op 5 die eraan bezwijkt. :D

Maar ff ernstig; tis inderdaad een minieme kans (zoals ik zelf al zei btw).

Skoran
20 maart 2006, 15:59
Ik heb ne week last gehad door 2 wijsheidstanden en geloof mij: Da wil ik nooit meer, dus laat ze maar allemaal in 1 keer trekken

spray-bunny
20 maart 2006, 16:05
Ik heb 3 ( ik had er maar 3 :d) wijsheidstanden moeten laten uitsnijden (ze zaten nog volledig in mijn kaak). Da's in 2 keer gebeurd met plaatselijke verdoving. Eigenlijk heel weinig last van gehad buiten mijn kaak die wat dikker stond. Anderzijds heb ik door de pijnstillers wel mooie momenten beleefd op de Lokerse feesten. En voor de rokers: het is eigenlijk geen probleem als je erna wilt roken, ook al wordt het afgeraden. 't Is niet dat de wonde niet zal genezen ofzo.

jeroenrams
20 maart 2006, 17:02
Kheb zo onder narcose laten wegdoen. Geen enkel probleem mee gehad. De eerste 3 dagen niets warm/koud (enkel lauw :)) kunnen eten. En de kaak iets dikker, maar met zonen ijszak en pijnstillers ervaarde nauwelijks last.
Moest ik het opnieuw moeten laten doen (het kan wel maar ene keer :) maar swat) zou ik dus zeker opnieuw voor volledige narcose kiezen en alles tegelijk eruit.

2 many soldiers
20 maart 2006, 17:05
Ik zou de dagen na de operatie leven met een ijszak, mijn broer heeft dit ook gedaan. Hij had niet onder narcose gepakt en direct na de operatie ne zak ijs ertegen. Zelfs in zijn bed geslapen met ne zak ijs. Zijn wang was gezwollen maar nu niet om te zeggen van wow. Ps iedere tandarts raadt af om in 1 keer te doen. Ikzelf ga ze binnenkort in 2 keer laten doen.

TitaTovenaartje
20 maart 2006, 17:31
Heb alle 4 in 1x gedaan.

Heb dezelfde dag nie zo heel veel last gehad, dag erna ook niet.
Heb een hoge pijngrens :p
Nuja, kon toch vast eten na ne dag

Myst!Q
20 maart 2006, 17:41
...

Sorry é maar ik ben nu al verscheidene keren geopereerd geweest en keb nog nooit meegemaakt wa gij gehad hebt hoor .. Ge stelt het allemaal veel te erg voor terwijl het dat niet eens is.

Threadstarter, kgeef u ene goeie raad, alle 4 in ene keer ;)

ComputerVISTA
20 maart 2006, 17:45
precies wel veel mensen die hun wijsheidstanden moeten laten trekken eh :-/

Rond wa leeftijd krijgde daar zo 'last' van?

Kben nu 17..

Vind da ook maar vreemd, ik was op een zeker dag chips aan't eten en plots zat ik met een stuk tandvlees in men mond, bleken ze der plots op ene goed half jaar alle 4 te staan, niks last gehad en ze staan er nog... Is dat uw tandvlees die te kort is en nie diep genoeg naar achter doorloopt dat ge der last van hebt of zo?

Ik was een jaar of 20 of zo.

drieskeuh
20 maart 2006, 18:04
k was 14 toen ze getrokken waren, kan ook 13 geweest zijn, twas allesinds in 2de middelbaar. Vrij vroeg dus lijkt me en meteen voor korte pijn. Pijn is veel gezegd, het was meer last dan pijn bij mij. het enige nadeel wat ik ervan had, was dat ik moeite had met harde dingen te eten, maar na 3 dagen ofzo was dat al gedaan dus als ik jouw was zou ik het nu eerste week van de paasvakantie doen en niemand gaat iets merken.

-etienne-
20 maart 2006, 18:10
Bedankt voor al jullie reacties ! :applause:

Blijkbaar valt het allemaal nogal mee...

Volgens mij zijn er ongeveer evenveel voorstanders van 1x4 dan 2x2. 1x4 spreekt me toch nog het meeste aan eigenlijk, nie dat 2x2 zo 'n hel lijkt, maar dan ben je er in 1x vanaf.

Het vreemde is wel dat iedereen die er iets van kent ( tandartsen zelf) 2x2 aanraden...

Bij mij is het dus ook zo dat ze die wijsheidstanden effectief moeten gaan opgraven onder mijn tandvlees. Dat lijkt me toch nogal pijnlijk, maar ook dit valt blijkbaar te relativeren als ik de reacties lees.

Robinvv
20 maart 2006, 18:12
k'was 17

en PIJN dat dat deed achteraf, en VOORAL bloeden :sad:
serieus mee afgezien :cry:

EvilTwin
20 maart 2006, 18:16
Kzou het in één keer doen. Zijde er direct vanaf. Khad hetzelfde probleem langs één kant, kheb ze alletwee samen laten trekken ... een uur openzitten met uw mond.

En idd, de eerste dagen gaan uw kaken ewa pijn doen. Kheb er nen dag of twee goed last van gehad, nu moet er mij nooit nog iets van aantrekken :)

Preske
20 maart 2006, 18:17
alsik da hier zo hoor, vraag ik mij eigenlijk toch af wat voor monsterverdoving ze geven als ge ze in een keer laat wegnemen... alez, zo'n eenvoudige operatie... :oink:

Bij mijn operaties aan m'n ruggegraat was ik al op nen dag in orde, en ik was begot 13 jaar...

-etienne-
20 maart 2006, 18:22
alsik da hier zo hoor, vraag ik mij eigenlijk toch af wat voor monsterverdoving ze geven als ge ze in een keer laat wegnemen... alez, zo'n eenvoudige operatie... :oink:
.
volledig in slaap is volledig in slaap he :)

Bubba
20 maart 2006, 18:22
Hey,

ik kom juist van de tandarts en blijkt dat mijn mond niet groot genoeg is voor mijn wijsheidstanden en dat ik ze dus best kan laten trekken.

Nu heb ik de keuze:

- In één keer alle 4 mijn wijsheidstanden laten trekken en dit gebeurd onder volledige verdoving

Nu zoek ik mensen met ervaring om te zien wat ik het beste kan doen. Hoe lang en hoe hard heb je nog last na de operatie?

Mja kheb 2 tanden laten trekken, alletwee apart, en da was best "leuk" om het zo uit te drukken.

Het is écht veel handiger en sneller om plaatselijk te laten verdoven dan om je helemaal te laten verdoven. Indien je echter tijd genoeg hebt enzo dan kunde u helemaal laten verdoven.

Furyan187
20 maart 2006, 18:26
@ preske:

rare vraag, maar welke operatie heb je gedaan aan je ruggegraat? kan zijn dat ik misschien ook moet geopereerd worden...

-etienne-
20 maart 2006, 18:26
dat 't al bij al meevalt kan ik nog begrijpen, maar leuk???

SM'r? ;-)

sneax
20 maart 2006, 18:27
Hey,

Nu heb ik de keuze:

Ik heb da ook gehad. Bij mij was het onder volledige verdoving alles deruit en eigenlijk is da wel het beste. Als ge 'wakker' wordt is da ffkes 'ambetant' en verschieten want gans uw bakkes staat dik en is 'toegeplakt' ma da doet er ni toe want ge valt toch direct terug in slaap :p

Pijn heb ik niet gehad, ook geen pijnstillers moeten pakken ofzo. Da was een 1 dags operatie. Nadien heeft mij mond nog een week of 2 merkbaar dik gestaan (opgezwollen) maar ni echt last gehad.

Het leuke is dat ge int begin uw mond ni ver kunt opendoen en dan krijgde joegertjes en chocolatemouse en kreemkes en al :) :D ma na een paar dagen is da inorde.

Doe volledige verdoving ge zijt mss 2 dagen immobiel vanaf dan is het enige dat ge met opgezwollen wangen rondloopt ma das ni echt een probleem eh.

Echt ze, liever nen halven dag goe maffen dan 2 keer 2 uur met uw mond open moeten liggen. SAAAAAI

En van die verdoving moede genieten - vraag of het me gas mag en dan moede proberen zo lang mogelijk bij bewustzijn te blijven hehe das raar ik herriner mij nog dat eerst mijn linkeroog uitviel, toen wou ik iets zeggen ma da ging nimeer en toen hop vanaf dan alles zwart.

presario
20 maart 2006, 18:48
Ik heb alle 4 tegelijk laten doen, halve maand last van gehad met serieus nog wat pijnstillers.
Ken mensen die 2 keer 2 en die hebben er veel langer last van gehad en dan ook nog is 2x!
Als ik van u was zou ek gewoon alle 4 tegelijk doen!

Preske
20 maart 2006, 18:54
volledig in slaap is volledig in slaap he :)

een uurke of 2 in slaap =/= 12u in slaap

@ preske:

rare vraag, maar welke operatie heb je gedaan aan je ruggegraat? kan zijn dat ik misschien ook moet geopereerd worden...

1ste operatie was een tumor laten wegnemen uit m'n ruggegraat met bijkomend stukje ruggewervel (van die operatie heb ik wel 4 dagen van m'ne sus geweest, waarvan 2 in coma, maar dat was omdat ik ook aan het hart en m'n linkerlong ben geopereerd geweest in de zelfde operatie)
2de was een harringtonstaaf implantatie aan de ruggegraat + ruggewervelenting
3de was enkel ruggeweervelenting.

Bubba
20 maart 2006, 19:01
dat 't al bij al meevalt kan ik nog begrijpen, maar leuk???

SM'r? ;-)

Ni leuk ma gewoon, vlotter. :p

Da is 10 minuutjes binnen en ge zijt al trug op weg naar huis. Da stelt echt zo weinig voor da het bena onnozel is om u helemaal in slaap te late doen. Liever 2 keer 10 minuutjes dan.

jeroenrams
20 maart 2006, 19:19
Voor mensen uit de buurt van Lier kan ik zeker Dokter Hintjens aanbevelen uit Lier (heeft mij geopereerd in het ziekenhuis van Duffel voor men wijsheidstanden).
Bijna iedereen dat ik ken en wijsheidstanden heeft moeten laten trekken heeft dit bij hem laten doen. Een heel bekwaam dokter en achteraf weinig mensen met klachten over hem.

milkbull
20 maart 2006, 19:34
Ik heb er 2 laten trekken, dus plaatselijke verdoving. (Allee ja, een spuit of 15 gehad :crazy: )

Op zich niet zo erg, maar ik heb er dus nog wel 2 weken last van gehad. Verschrikkelijk veel pijn + ontsteking, maar dat hangt echt van persoon tot persoon af.

Kheb toen wel een goeie week op puree, spinazie en ander plat voedsel geleefd, maar soit ...

mauron
20 maart 2006, 19:55
Heb ze alle 4 tegelijk, onder volledige narcose, laten trekken. Heb er zo goed als geen last van gehad. Een dag of 3-4 geen vast eten, en gezwollen kaken, maar eigelijk zo goed als geen pijn gehad.

Myst!Q
20 maart 2006, 20:06
daarbij nog, het gevoel dat ge hebt 3 seconden voor ge in slaap valt is heeeerlijk :D

True, een onbeschrijflijk gevoel :D

Btw : Pijn is relatief é mensen, den enen zal pijn anders aanvoelen dan de andere ..

Blue-Bora
20 maart 2006, 20:10
Mij hadden ze da ook aangeraden om die te laten trekken, maar ik ben erlijk gezegd altijd wa bang geweest van die narcose en operatie-shit allemaal.

Ik heb het dus nu -13j- later nog steeds niet laten doen en mijn 2 voorste tanden zijn een heel klein beetje over elkaar geschoven (wat toen ook al was toen ze mij da aanraadde).Dus die zijn op die 13j ni meer verschoven, en hb gene last van men wijsheidstanden (nooit gehad eigenlijk)

drieskeuh
20 maart 2006, 20:15
de enige ' last' die ik er van had, was dat iedereen met me lachte toen ze me zagen met zulke joekels van een wangen, maar heb ook goed gelachen toen zij het hadden, dus er is echt niks om je zorgen te maken.
Het enige wat ik nog weet van die operatie dat het hulpje van de chirurg een lekker ding was :love:

Monkey
20 maart 2006, 20:58
ik had het geluk gezegend te zijn met 6 wijsheidstanden...ik heb ze in 2 keer laten wegnemen onder lokale verdoving. Had er een dag of 3-4 last elke keer. Geen grote ingrepen, en t is niet echt een marteling.

PinkyNTheBrain
20 maart 2006, 21:36
amai veel mensen die da ier ebbe late doen ... mij ebbe ze ooit 3 jaar gelede gezegd da da mss ooit zou moeten ma ... kan etzijn da da nu niemeer moet ofzo ?

enZiiime
20 maart 2006, 21:38
Lucky me dat ik er geen heb (krijg het vliegend schijt van tandarts, zo'n typisch "bang" gevoel :/)

Kan tege veel tege, maar alsk naar den tandarts moet schijtek in men broek :/

(Slechte ervaring met tandarts, da was echt ne creep)

[deleted]
20 maart 2006, 21:47
[deleted]

Myst!Q
20 maart 2006, 21:48
Kan tege veel tege, maar alsk naar den tandarts moet schijtek in men broek :/

Ik heb 3 jaar ieder maand bij tandarts gezeten voor mijn tanden ( soms 2 keer per maand ) en kan u verzekeren dadde er potverdikke aan went. Keb zelf nen tand laten opvullen zonder verdoving, de laatste keer eeft ze twee glazuurlagen moeten opnieuw doen met verdoving want da moest weggeboord worden en ze eeft het echt slecht gedaan .. kmag weer terugstekken :p

enZiiime
20 maart 2006, 21:51
enigste keren dak elke maand bij een soort van tandarts zat was aantal jaar geleden bij de ortho :D

(Ksnap nog altijd ni waarom ik er henne moest, zo ver ik wist stond alles schoon recht, maar was "iets" vanachter da ni elemaal goe stond, waar ik mss problemen me kon krijgen :D, dus heb ik maar kort behandelingtje van klein jaar gedaan), dus da ware bekan 12 bezoeke :p, en over 3 maande moetek terug voor noggis controle (en das dan al fucking lang geleje, achja)

Mor elke keer dak daar henne moest wast zelfs fuck :p

en ne gewone is nog erger :/

Alicia
20 maart 2006, 21:53
Alle vier onder narcose :) Geen last (buiten het kwaaltje van niet deftig te kunnen eten) , maar da gaat wel hoor :)

Is wel plezant als ze zeggen: "ge moogt tot drie tellen, wedden dat u ni lukt want ge ligt int slaap :p"

kzat aan twee en kwas verdekke weg, echt wel maf :D

Blue-Bora
20 maart 2006, 22:08
Alle vier onder narcose :) Geen last (buiten het kwaaltje van niet deftig te kunnen eten) , maar da gaat wel hoor :)

Is wel plezant als ze zeggen: "ge moogt tot drie tellen, wedden dat u ni lukt want ge ligt int slaap :p"

kzat aan twee en kwas verdekke weg, echt wel maf :D

Ja hoe zit da nu eigenlijk met zo'n narcose?

Kheb daar nen hemelse schrik van eigenlijk.Het gedacht da ge daar ligt en da ze met u kunnen doen wa ze willen zint mij ni echt.

Tah_b00nz0r
20 maart 2006, 22:34
tis een commerce lijk nen beugel al bekans... imo dan toch ;)

_DM_
20 maart 2006, 22:36
Tandarts heeft me gezegd dat de kans miniem is dat ik de mijn ooit zal moeten laten trekken, k was wel content ze :)

Bolteh
20 maart 2006, 23:59
Ben ik blij dat er bij mij maar 1 wijsheidstand te vinden is (van de andere 3 geen spoor) en da die ene die er nog ziet, ni eens een kans heeft om te kome :)

DGEN
21 maart 2006, 01:10
in mijn geval had ik 2 wijsheidstanden moeten laten trekken, respectievelijk de 2 die van onder liggen :p
had ze onder volledige narcosa laten trekken..de eerste paar uren nadat ik bijkwam, voelde ik nog wat pijn...maar ook niet veel :p
de dagen erna nix van pijn gevoeld....ik voelde me alleen kut, omdat ik een week lang niet normaal kon eten met zo een opgezwollen mond :p

metaphore
21 maart 2006, 01:25
Bedankt voor al jullie reacties ! :applause:

Blijkbaar valt het allemaal nogal mee...

Volgens mij zijn er ongeveer evenveel voorstanders van 1x4 dan 2x2. 1x4 spreekt me toch nog het meeste aan eigenlijk, nie dat 2x2 zo 'n hel lijkt, maar dan ben je er in 1x vanaf.

Het vreemde is wel dat iedereen die er iets van kent ( tandartsen zelf) 2x2 aanraden...

Bij mij is het dus ook zo dat ze die wijsheidstanden effectief moeten gaan opgraven onder mijn tandvlees. Dat lijkt me toch nogal pijnlijk, maar ook dit valt blijkbaar te relativeren als ik de reacties lees.

da zou goe kunnen dat tandarsten het aanraden om in 2 keer te doen omdat ze het dan zelf kunnen doen ...

onder narcose zijn het meestal de stomatologen die dit moeten doen...

tis een hypothese, maar volgens mij schuilt er meer waarheid in dan ge zou denken

YellinD
21 maart 2006, 10:04
Ik heb in Tienen via dagkliniek onder algemene verdoving mijn 4 wijsheidstanden laten trekken
om 13.00 binnen
om 17.30 weer thuis
2 dagen zwelling gehad
1 dag beetje pijn (had verkeerd gelegen of zo, werd wakker in plas bloed, hele dag pijn gehad ;) )

Aanrader voor iedereen :niceone: :)

*edit* 2 tanden zijn ze bij mij ook moeten gaan opgraven, ze groeiden namelijk 100° de misse richting uit. Vlak na de operatie hebt ge dan van die gore grote putten vanachter in u mond, maar dat vult zich op na nen tijd

-etienne-
21 maart 2006, 10:45
da zou goe kunnen dat tandarsten het aanraden om in 2 keer te doen omdat ze het dan zelf kunnen doen ...

onder narcose zijn het meestal de stomatologen die dit moeten doen...

tis een hypothese, maar volgens mij schuilt er meer waarheid in dan ge zou denken

Je hypothese klopt niet, ze hebben mij daar half gedwongen om al een afspraak te maken voor mijn wijsheidstanden en 2x2 opgelegd ( ik kan nog altijd veranderen he :tongue: ) en dat is ook bij stomatologen.

Cypher
21 maart 2006, 12:20
hmmm k moet de mijn eigenlijk al 2 jaar laten trekken ma k blijf da ma uitstellen :)
ze groeien nl nr binnen en toch wel 45° schuin, k heb er niet echt zoveel last van, ma k zou t toch ook es moeten laten doen. as k t doe ook 1x4. ik ga geen 2x daar mee afzien :)

metaphore
21 maart 2006, 14:11
Je hypothese klopt niet, ze hebben mij daar half gedwongen om al een afspraak te maken voor mijn wijsheidstanden en 2x2 opgelegd ( ik kan nog altijd veranderen he :tongue: ) en dat is ook bij stomatologen.

ok dan zit ik fout :p

ik blijf voorstander van 1x4

Massis
21 maart 2006, 14:52
toch hier eens ff goed lachen met iedereen:

WHAHAHA , ik krijg helemaal geen wijsheidstanden! :D die zitten er gewoon niet bij mij :D

on topic: men zus heeft ze allemaal ineens laten trekken, ze zag er absoluut niet uit erna (blauw en geel enzo ) en heeft een paar dagen alleen maar heel zacht voedsel gegeten, derna geen last meer van...

Stevitski
21 maart 2006, 16:46
man man man, ik kom net ook van de tanddarts! Same here, maar ik zal ze allemaal in één keer doen! De korte en (lange) pijn!

metaphore
21 maart 2006, 16:47
toch hier eens ff goed lachen met iedereen:

WHAHAHA , ik krijg helemaal geen wijsheidstanden! :D die zitten er gewoon niet bij mij :D

on topic: men zus heeft ze allemaal ineens laten trekken, ze zag er absoluut niet uit erna (blauw en geel enzo ) en heeft een paar dagen alleen maar heel zacht voedsel gegeten, derna geen last meer van...

en dit is de persoon die dus geen wijsheid meer kwijt kan ... wat een geluk

BamBamsChica
21 maart 2006, 18:20
ik heb ze alle 4 laten trekken, en ik heb normaal altijd snel last van vanalles, maar daar heb ik eigenlijk weinig van gemerkt... beetje minder vlot eten een week, de 1e 2 dagen beetje opgezwollen en helemaal moeilijk eten.. ma eigenlijk nix noemenswaardigs

-etienne-
21 maart 2006, 19:34
ik had precies beter ne poll gestart :)

dJeez
21 maart 2006, 20:26
Bij mij was het eerst 2 ineens bij de tandarts, vervolgens eentje apart bij de tandarts en tenslotte, de laatste klote tand die verkeerd groeide in het ziekenhuis (altijd lokaal verdoofd). Maar eigenlijk doet het er niet echt toe in welke volgorde, persoonlijk zou ik eerder 4 ineens laten trekken dan 2x2, tenzij je liever meer last (maar ook meer verlof) hebt.

BTW Voor mijn wijsheidstanden heb 'k al eens 4 tanden ineens laten trekken trouwens (dat moest blijkbaar om ruimte te maken), toen hebben ze ook gevraagd of dat in 2x moest, en ik heb toen dus maar voor de korte pijn gekozen :p.

spray-bunny
21 maart 2006, 20:30
ik had precies beter ne poll gestart :)
goh, uiteindelijk blijft het toch erg persoonlijk ze. Je zal pas merken wat voor jou het beste is als het al voorbij is :p

Mr. Punkfish
21 maart 2006, 20:41
Ik heb een half jaar geleden mijn wijsheidstanden laten trekken (ineens alle 4) e ik moet zeggen dak da ni erg vond. den anesthesist had nog op mijn school gezeten dus wij wa klappen over leerkrachten die wij allebei kenden. we hebben nog gewed hoe lang ik het zou uithouden eer ik in slaap zou vallen en zo van die fratskes... alleen erna was iets minder leuk want ik had wreed veel honger maar mocht niks eten buiten veel crème glace maar da stilt niet echt u honger. 'K ben 3 dagen thuis gebleven hoewel ik de volgende dag alweer rustig normalere dingen kon eten en mijn kaken geen enkel teken van zwelling vertoonden...:evil:

=Phoenix=
21 maart 2006, 21:45
2x2 zeker en vast
heb dit laten doen en ge kunt nog langs ene kant uw mond ewa openen om te "eten"
ik ken mensen die ze alle 4 in ene keer hebben laten doen en die hebben afgezien, eten met strooike, gezwollen gezicht, ed
en veel mensen weten dit niet maar ge hebt recht op 3 dagen verlof als ge dat laat doen omdat dit een medische ingreep is
ik raad 4 tegelijk af
per 2 zijt ge wel ni onder volledige narcode maar da geeft ni als ge er tegen kunt da ge uw tanden hoort kraken :)
ge voelt praktisch niks van de ingreep, enkel geduw en getrek

Bontus
21 maart 2006, 21:54
Mijn wijsheidstanden zijn nooit getrokken maar wel de 4 achterste kiezen die in de weg zouden gaan staan.
Dat is lang geleden en ondertussen staan er 2 van de 4 wijsheidstanden volledig door. Zonder pijn of last.

prutseke
22 maart 2006, 21:28
ik heb ze alle 4 in één keer laten trekken. zou ik zeker aanraden. je hebt maar 1 maal pijn en je hoeft het niet te horen kraken enzo als ze de tanden eruit trekken. ;) ik was wel een beetje misselijk van het bloed dat ik ingeslikt had
en de pijn viel eigenlijk wel goed mee! je moet er gewoon de hele tijd ijs opleggen, dan valt de zwelling ook goed mee

veel succes zou ik zo zeggen

:niceone:

Fighting Hobbit
22 maart 2006, 22:08
Ik heb er maar 2...

-etienne-
23 maart 2006, 00:08
hoe perfect symmetrisch loopt de poll :)

nog is bedankt aan iedereen die zijn ervaring hier al heeft gepost :)

grievie
23 maart 2006, 01:26
Nog geen laten trekken.
Mijn tandarts zei wel dat ze dat wou doen, maar sinds ik effe trug een tand heb moeten laten ontzenuwen (verdoving pakte niet zoals het moest en de pijn was "navenhand"), heb k er wa ne schrik op gepakt >.<

(5 extra punten voor men wuss-gehalte :-/ )

DGEN
23 maart 2006, 01:46
vd perre is da b0mb :p

was degene die mijn 2 wijsheidstanden had getrokken

Bolteh
23 maart 2006, 02:03
Ik mis de "ik heb geen wijsheidstanden" optie -_-

LSDsmurf
23 maart 2006, 02:31
Nog geen last van gehad. Ik denk dat de tandarts enkele jaren geleden toen hij foto's aan het pakken was voor mijn beugel zei dat ik er geen had, ofdat er toch zeker geen probleem met ging zijn.

Darconix
23 maart 2006, 12:04
Ik heb er drie laten trekken onder plaatselijke verdoving. Eén wijsheidstand mocht blijven zitten omdat er niets mis mee was. Ik moest het laten doen in de blokperiode, k heb dus gekozen voor plaatselijke verdoving (5 spuiten) zodat ik minder versuft ging zijn. Viel zeer goed mee, in een kwartier was het gedaan. Namiddagje veel gebloed, maar dat was dan nog mijn eigen schuld omdat ik er veel te lang watten tegen gehouden heb. K heb nen halven pijnstiller geslikt en da was het. K had ook de horrorverhalen gehoord, maar bij mij was het gelukkig niet zo.

Om een voorbeeldje te geven van zo'n horrorverhaal. Een familielid moest teruggaan omdat de wonden aan het ontsteken waren. Zijn tandvlees was plaatselijk aan het rotten en moest tot op het bot afgeschrapt worden (opnieuw rond de wondes é, t zou anders nogal een zicht zijn). Ge zou voor minder de poepers krijgen, ook al gebeurt het praktisch nooit.

metaphore
23 maart 2006, 12:17
Ik heb er drie laten trekken onder plaatselijke verdoving. Eén wijsheidstand mocht blijven zitten omdat er niets mis mee was. Ik moest het laten doen in de blokperiode, k heb dus gekozen voor plaatselijke verdoving (5 spuiten) zodat ik minder versuft ging zijn. Viel zeer goed mee, in een kwartier was het gedaan. Namiddagje veel gebloed, maar dat was dan nog mijn eigen schuld omdat ik er veel te lang watten tegen gehouden heb. K heb nen halven pijnstiller geslikt en da was het. K had ook de horrorverhalen gehoord, maar bij mij was het gelukkig niet zo.

Om een voorbeeldje te geven van zo'n horrorverhaal. Een familielid moest teruggaan omdat de wonden aan het ontsteken waren. Zijn tandvlees was plaatselijk aan het rotten en moest tot op het bot afgeschrapt worden (opnieuw rond de wondes é, t zou anders nogal een zicht zijn). Ge zou voor minder de poepers krijgen, ook al gebeurt het praktisch nooit.

zoiets gebeurt enkel als ge uwe mond nie goe verzorgt na da u wijsheidstanden getrokken zijn...

als ge altijd na de maaltijd u tanden poetst (voor zo ver dat gaat)
en uwe mond spoelt met da ontsmettingsmiddel dan gebeurt zoiets echt nie :p

Warlock
23 maart 2006, 12:21
heb in 1 keer 4 wijsheidstanden laten wegnemen onder volledige verdoving
ze waren er wel nog ni helemaal uit dus da moest nog genaaid worden met draadjes enzo
kmoest dan paar dagen pijnstillers nemen, mond spoelen met Hextril paar keer per dag
en ook nog nen dag of twee met ijs (in van die zakjes) rond mn kaken rondgelopen
na 14tal dagen mochten draadjes er ook uit
gelukkig wast vakantie :p

Defees
23 maart 2006, 15:14
de mijn gaan der uit moeten, ze beginne stillekes "uit te komen"... laten groeien en zien wat da geeft? of langs den tandarts gaan?

Jumping Chicken
23 maart 2006, 15:22
zoiets gebeurt enkel als ge uwe mond nie goe verzorgt na da u wijsheidstanden getrokken zijn...

als ge altijd na de maaltijd u tanden poetst (voor zo ver dat gaat)
en uwe mond spoelt met da ontsmettingsmiddel dan gebeurt zoiets echt nie :p

Daarin vergist ge u toch wel een beetje..

Het komt natuurlijk niet extreem vaak voor maar indien je teveel spoelt met een ontsmettingsmiddel heb je kans dat de wonde bovenaan sneller dichtgroeit dan onderaan... :)
Met alle vuilophoping en ontstekingen tot gevolg :unsure:

GregoryCo
23 maart 2006, 18:15
de mijn gaan der uit moeten, ze beginne stillekes "uit te komen"... laten groeien en zien wat da geeft? of langs den tandarts gaan?

Zeker naar de tandarts gaan, grote kans da ze anders scheef gaan beginnen groeien.

OT: Bij mij hebben ze in 1 keer alle 4 uitgetrokken onder gedeeltelijke verdoving en kmoet zeggen, kheb der nie extreem veel last van gehad. Ik ben blij dat ze eruit zijn

Santa
23 maart 2006, 18:20
2x2 laten trekken onder plaatselijke verdoving.. was wel goe gedaan. Ook kewl als ge ze met een grote tang in uw mond ziet gaan en dan uw tand gans hoort kapotkraken :p

Enige irritante was dat sponske waardaje daarna moest op bijten.. die vloeistof daarop was echt kotsen :x

Kunlun
23 maart 2006, 18:22
Wat een actuele vraag :)

Vandaag naar de tandarts geweest en ik wordt binnen een maand verdoofd, ik heb besloten om het in één keer te doen en ze alle 4 uit te laten trekken. Liever dat dan 2 x plaatselijk verdoofd te worden :sop:

Kmoet nu nog eerst naar den huisarts om te zien of er iets speciaals is waar den Anesthesist op moet letten (de kerel da mij ga verdoven)

Ik zou er imo niet te lang mee wachten, toen ik mn mond opendeed zei de tandarts dat we dat zo snel mogelijk moesten doen omdat er niet geluk plaats meer was in mn mondje :woohoo:

skully25
23 maart 2006, 18:34
in principe moogt ge van nen tand te laten trekken niet veel last hebben

ik heb een paar jaar terug bovenaan al 2 kiezen moeten laten trekken omdat ik anders geen beugel kon dragen om mijn tanden recht te trekken.
ben 2 keer naar de tandarts moeten gaan omdat hij er maar 1 met de keer kon trekken
plaatselijke verdoving, ik heb niks gevoeld, noch tijdens het trekken noch achteraf, tweede keer iets gevoeld tijdens het trekken maar ik kon niet echt van pijn spreken

ik zou 2*2 aanraden, ge voelt toch (bijna) niks en de last die ge eventueel nadien hebt ervan is best verdraagbaar
ik raad dit ook aan omdat niet alle personen even goed uit volledige narcose komen, ik weet uit ervaring dat ik altijd serieus afzie als ik onder volledige verdoving ben geweest, als ik wakker wordt blijf ik altijd nog een aantal uur op de grens van wakker zitten en slapen en dat is echt vervelend, in sommige gevallen was ik serieus misselijk achteraf als er aan gasmasker werd gebruikt om te verdoven ipv een infuus, soms liep ik een week nadien nog zo suf als wat van die paar uren out te zijn tijdens een operatie

beejte meer offtopic

ik heb dus verschillende operaties meegemaakt onder volledige narcose en 1 operatie met plaatselijke verdoving waar ze dus werkelijk zaten te snijden terwijl ik wakker lag, ewel ik verkies zeker plaatselijk boven volledige verdoving
ge ziet niks, ge voelt niks (behalve dan de prik om lokaal te verdoven) en ge ligt op uw gemak in zekere zin :p
ik lag lekker naar muziek te luisteren terwijl die mannen hun werk deden "achter gesloten schermen", na een uurtje was alles in orde en kon ik direct weer vertrekken zonder dat ik eerst nog een paar uur in observatie moest blijven tot ik goed en wel wakker was

-etienne-
23 maart 2006, 18:40
als ge daar zo bij nadenkt is zo verdoven toch echt iets vies he :)

Het feit dat ze mijn tanden echt nog moeten gn uitsnijden uit mijn tandvlees steekt me toch beetje tegen.

Al de verhalen die ik hier hoor werken toch al serieus opluchtend. Blijkbaar een ingreep die fel overrropen is qua pijn/miserie. Tenzij ik nu just pech ga hebben zoals sommige andere hier :)

Kunlun
23 maart 2006, 18:56
als ge daar zo bij nadenkt is zo verdoven toch echt iets vies he :)

Het feit dat ze mijn tanden echt nog moeten gn uitsnijden uit mijn tandvlees steekt me toch beetje tegen.

Al de verhalen die ik hier hoor werken toch al serieus opluchtend. Blijkbaar een ingreep die fel overrropen is qua pijn/miserie. Tenzij ik nu just pech ga hebben zoals sommige andere hier :)

Pijn zul je niet echt voelen (je bent tenslotte verdoofd) echter zul je na de 'medische ingreep' wel last hebben.

Wat logisch is :unsure:

Cakeman
23 maart 2006, 19:57
Ik heb een jaartje terug alle vier mijn wijsheidstanden in één keer laten trekken, onder volledige verdoving. Op die manier was ik er in één keer vanaf en moest ik niet die vieze geluiden horen :)

Ik heb absoluut geen pijn gehad. De eerste week is het vervelend om te eten en de draadjes durven al eens 'trekken' als je lacht, maar verder heb ik echt niets last gehad. Vooraf had ik ongelooflijk veel bang van pijn en zwellingen, maar daar is niets van uitgekomen.

Het feit dat ze mijn tanden echt nog moeten gn uitsnijden uit mijn tandvlees steekt me toch beetje tegen.Mijn wijsheidstanden waren ook nog niet uitgekomen en die hebben ze ook moeten uitsnijden. Geen paniek, alles valt echt beter mee dan je denkt.

NinjaTune
23 maart 2006, 20:41
Ze zeggen zeer rap dat je plaats te kort gaat hebben etc, maar wacht maar af tot het moment dat ze daar zijn. Misschien zullen ze helemaal niet moeten getrokken worden. 2 a 3 jaar geleden vertelden ze me dat ik er ook last ging van hebben, vandaag de dag voel ik dat ze aan het 'uitkruipen' zijn. Ik zal ze waarschijnlijk ook moeten laten trekken aangezien ze er nie echt recht uitkomen :p. Ik ben nu bijna 19. Pakt da het nog e hele poos duurt tegen dat die er effectief helemaal uit zijn.

edit: van wanneer moet je dat eigenlijk melden ofzo? want ik lees hierboven dat ze dat ook uitsnijden? ik dacht dat ze het enkel trekken. Bij mij zitten nu enkel de 'puntjes van de tand' uit. Wel last al van gehad, ma das precies weg. Ik denk dak er wel nog last van ga krijgen.

YellinD
23 maart 2006, 20:48
ik dacht ook dat bij mij enkel de puntjes bovenkwamen, maar dat bleek dus de zijkant van de tand te zijn
1 keer per maand begonnen ze zeer te doen, dan was dat omdat dat tandvlees daarboven/rond ontstoken was

vanaf da ge regelmatig pijn krijgt, zou ik eens langsgaan, want da is een teken da ze ni goe uitkomen
Of als u tanden opeens naar voren schuiven zoals bij mij :)

SilentSpring
23 maart 2006, 20:49
Ze zeggen zeer rap dat je plaats te kort gaat hebben etc, maar wacht maar af tot het moment dat ze daar zijn. Misschien zullen ze helemaal niet moeten getrokken worden. 2 a 3 jaar geleden vertelden ze me dat ik er ook last ging van hebben, vandaag de dag voel ik dat ze aan het 'uitkruipen' zijn. Ik zal ze waarschijnlijk ook moeten laten trekken aangezien ze er nie echt recht uitkomen :p. Ik ben nu bijna 19. Pakt da het nog e hele poos duurt tegen dat die er effectief helemaal uit zijn.

edit: van wanneer moet je dat eigenlijk melden ofzo? want ik lees hierboven dat ze dat ook uitsnijden? ik dacht dat ze het enkel trekken. Bij mij zitten nu enkel de 'puntjes van de tand' uit. Wel last al van gehad, ma das precies weg. Ik denk dak er wel nog last van ga krijgen.
hangt er beetje vanaf denkek. Volges mij mogen die blijven zitten zolang ge er geen last van hebt en dat ze uw andere tanden niet beginnen scheefduwen ofzo.

@ YellinD: die maandelijkse pijn ebbek ook. ier zitten ze alle 4 uit, en om de paar maand ofzo doen die es zeer aan mn ene kant. na ne week knabbelen met de andere kant is da over. was woensdag nog bij ortho en ze zeiden da mn tanden nog alsan goe staan dusja, no prob zeker

-Helld0g-
24 maart 2006, 14:35
en geen feestje bouwen de dag voor ge onder volledige verdoving moet, ik zweer u dat alles eruit ligt als ge weer wakker komt :P

2 many soldiers
28 maart 2006, 18:52
ffe thread terug naar boven halen. Ik moet morgen mijn tanden laten trekken onder lokale verdoving. brrrrr

SilentSpring
28 maart 2006, 20:41
ffe thread terug naar boven halen. Ik moet morgen mijn tanden laten trekken onder lokale verdoving. brrrrr
zal wel meevallen wi. ik eb al onder lokale verdoving ne soort beugel moeten laten verwijderen dat met 4 vijzen in mn tandbeen zat aan mn onderlip:p. 5 spuiten erin en na 10-15min kwammet wakker net toen hij bezig was met zo'n scalpel:unsure:

Defkes
28 maart 2006, 20:43
Ik heb alle 4 de wijsheidstanden op m'n 14e laten trekken. Een paar dagen als een paasei rondgelopen (windel rond m'n hoofd en vanboven een strik :)).

Was het beste voor m'n andere tanden. M'n blokjes waren er net af en de wijsheidstanden dreigden ze terug uit 'richting' te duwen.

ToRRo
28 maart 2006, 20:44
Ik heb 1x4 laten trekken en ben er super tevreden over

onder volledige verdoving.

onion
29 maart 2006, 16:55
veel pijn doeget nie ze, ik heb ze ook alle 4ineens late trekke
alleen diee hele dag in da ziekenhuis uw eige vervele is wel klote

Avondland
29 maart 2006, 20:31
Ach, als je massa's P-magazines bij je hebt kan dat toch niet misgaan. En als dat ene verpleegstertje toevallig lijkt op een van die lingeriemodellen kan de pret niet meer op!

... zuster ... ik heb iets laten vallen ...

ot: geen last van m'n wijsheidstanden, m'n mond is blijkbaar groot genoeg daar de tandarts wel zei dat ze er waren maar dat dat geen probleem zou opleveren...

-etienne-
30 maart 2006, 00:23
ik vraag me vooral af wat er bij de 3 mensen die 1x4 hebben gekozen en NIET content zijn juist is misgelopen?

PinkyNTheBrain
24 augustus 2006, 16:25
hmm, ff oude thread omhoog hale :p

ik heb exact een week geleden alle 4 wijsheidstande in een keer late trekke en kzit nu nog altijd met druk op mijn oren :s is da normaal? is zo ongeveer 3 dage na "operatie" gekome

-etienne-
24 augustus 2006, 16:44
wat doet dat juist? Hoofdpijn ofzo?

PinkyNTheBrain
24 augustus 2006, 16:45
nee ni echt hoofdpijn gwn druk juist aan de binnekant van het oor zo ...
kunt vergelijke met iemand die er constant redelijk hard op zit te duwen ofzo

metaphore
24 augustus 2006, 16:47
hmm, ff oude thread omhoog hale :p

ik heb exact een week geleden alle 4 wijsheidstande in een keer late trekke en kzit nu nog altijd met druk op mijn oren :s is da normaal? is zo ongeveer 3 dage na "operatie" gekome

een week nadien had ik ook nog last (lichte pijn)
laat da nog ff doen, als ge binnen een week nog altijd problemen hebt dan gade langs de dokter of tandarts

den ene mens geneest al sneller als de andere dus gewoon geduld hebben ;)

PinkyNTheBrain
24 augustus 2006, 16:48
mja menne mond zelf doet ni echt pijn meer

demon326
24 augustus 2006, 16:53
ik heb maar 1 van de 4 moeten laten trekken:D was ook onder lokale verdoving bij de tand arts zelf heb nog 5 uur met die verdoving rond gelopen:sad: en 1 week met draadjes erin:p

Cazzz
24 augustus 2006, 16:56
kheb ze nog altijd, nog nooit last van gehad dus waarom naar de tandarts gaan..

PinkyNTheBrain
24 augustus 2006, 17:03
ja ik had ook onder locale verdoving maar dan alle 4... :p

Bubba
24 augustus 2006, 17:06
Ik heb er 1 * 1 laten trekken

PinkyNTheBrain
24 augustus 2006, 17:32
en niemand last gehad van druk op zijn oren dan?

Bram
24 augustus 2006, 18:49
in ene keer alle vier weg... bovenste twee trekken, onderste snijden... ze lagen plat... da zijn nog altijd twee grote gaten... (weliswaar mooi dichtgegroeid natuurlijk)

onder volledige verdoving, was wel hip, ik lag al niemer te wachten op m'n kamer, lag al in zo'n mooi bed mee zo'n sexy pyjama aan, den anesthesist was juist komen zeggen da der zo meteen iemand nen baxter ging komen steken voor de verdoving, als ze daar enen uit die operatie kamer rollen die zo zwaar aant hoesten, reutelen, kreunen, blijten is en zo'n verpleegster "rustig maar jongen, rustig maar. rustig adem halen, tis gedaan"

den dezen had zwaar goesting om weg te lopen...

volledige verdoving is de max! "ik ga tot tien tellen" op vier was den dezen al weg, te veel gewicht opgeschreven :sop: te veel verdoving dus ook... wel goe gemaft.

wel een ganse week veel last van gehad, zeker van onderen, ma da was omda ze moesten weggesneden worden dus...

Het Hamster Gevoel ^^

koetjeboe
24 augustus 2006, 19:10
ik zou er niet mee inzitten om ze er nogmaals alle 4 in een keer te laten verwijderen
is heel goed meegevallen bij mij
ik had zo goed als niets pijn, juist kaken wat opgezwollen
een een paar dagen op ijs,pudding beke soep leven is echt nie zo erg ze :p

drieskeuh
24 augustus 2006, 19:35
Zo kunnen ze 2x keer verdienen, en tandartsen krijgen ook nog een percentje.

Bij mij is het dus ook zo dat ze die wijsheidstanden effectief moeten gaan opgraven onder mijn tandvlees.
was bij mij ook zo, ik weet nu niet hoe het is als ze de tanden er gewoon uit trekken, maar veel voel je daar niet van, alleen beetje lastig om te eten een paar dagen erna.

metaphore
24 augustus 2006, 19:37
en niemand last gehad van druk op zijn oren dan?

wijsheidstanden trekken = gat in u kaak
das vlak onder u oor
wss gewoon nog een beetje dik ofzo wa een drukken gevoel geeft

geen zorgen maken, ff afwachten
als het erger wordt =>dokter of tandarts
als het nie over gaat =>dokter of tandarts

[EZ]
24 augustus 2006, 19:42
Ik heb 1x4 laten trekken en ben er super tevreden over

Korte pijn, hoewel 'k niks van pijn heb gehad, alleen eerste dag (zelfde dag als operatie) kon'k nie eten, wa wel logisch is, derna alleen nog een dikke kaak, ma daar had'k geen pijn van...

Ook geen druk op mijn oren ofzo gehad...

Kortom:
Goe meegevallen, in tegenstelling tot sommige mensen die ik ken, die een week lang veel pijn en een blauwe kaak gehad hebben (wel opmerkelijk da het allemaal vrouwe zijn)

marle
24 augustus 2006, 19:42
ik ga die van mij laten uitsnijden eind september.
alle 4 moetten worden uitgesneden.

ik ga het in 1 keer doen en volledige verdoving.
tandaart had het aangeraden en ik wil het ook zo.

Een neef van mij had het in 2 keer gedaan, en hij wou nemeer terug gaan voor de 2de keer.

//edit//
Ik ken ook iemand dat in volledige verdoving heeft laten doen, en gans die zijn keel was opengescheurd, maar dat was wrshl wel omdat hij rookte

escobar98
24 augustus 2006, 21:32
Ik laat ze de 31ste alle vier uittrekken in volledige narcose. Maar de 4de september begin ik met mijn nieuwe job. Toen ik een afspraak maakte, vertelden ze mij dat ik tegen de 4de volledig hersteld zal zijn, maar nu begin ik toch mijn twijfels te hebben. De 29ste heb ik nog een consultatie, zou ik het dan toch voor lokale verdoving kiezen? Pijn is geen probleem, daar bestaan pillen voor :D, maar ik wil toch nog een goede indruk maken op die eerste werkdag, dus ik moet zeker goed kunnen functioneren en converseren. En ik wil het niet uitstellen, want die wijsheidstanden hebben mijn voorste tanden van onder redelijk scheef geduwd. Voor degenen met ervaring, wat zou ik het best doen? Mijn wijsheidstanden zijn al helemaal uitgekomen, dus er zal niet gesneden moeten worden ofzo.

Bram
24 augustus 2006, 21:35
Ik laat ze de 31ste alle vier uittrekken in volledige narcose. Maar de 4de september begin ik met mijn nieuwe job. Toen ik een afspraak maakte, vertelden ze mij dat ik tegen de 4de volledig hersteld zal zijn, maar nu begin ik toch mijn twijfels te hebben. De 29ste heb ik nog een consultatie, zou ik het dan toch voor lokale verdoving kiezen? Pijn is geen probleem, daar bestaan pillen voor :D, maar ik wil toch nog een goede indruk maken op die eerste werkdag, dus ik moet zeker goed kunnen functioneren en converseren. En ik wil het niet uitstellen, want die wijsheidstanden hebben mijn voorste tanden van onder redelijk scheef geduwd. Voor degenen met ervaring, wat zou ik het best doen? Mijn wijsheidstanden zijn al helemaal uitgekomen, dus er zal niet gesneden moeten worden ofzo.
van u narcose gaat ge niets van last hebben. Ik ben te zwaar verdooft geweest en den eersten dag derna wassek ook nog wa versuft (ge moogt sowieso 24 niets verantwoordelijks doen, gelijk rijden enzo), ma na 4 dagen ga ge daar echt geen last meer van hebben. De kans bestaat wel dat u kaken nog gezwollen gaan zijn en ge mss wa last hebt om te praten door de draadjes...
Daar gaat verandering van verdoving niets aan verhelpen, sommigen hebben der last van, anderen niet (hoewelk wel merk da ge veel vaker veel minder last hebt als trekken is ipv snijden)

Tazz_
25 augustus 2006, 02:49
ik heb het in 2 keer laten doen bij de tandarts, onder lokale verdoving..

eerst de 2 rechtse, week erna de 2 linkse, twas beide keren 's avonds rond 22u, eerst wat verdoving erin, dan zit ze wat te prullen in mijne mond, zit met die tang wat te draaien en ineens is diene tand er al uit :wtf: :p , dan gaat ze weer met die tang in mijne mond en 10sec later is de 2de er al uit, daarna heeft dat nog 10 minuutjes beetje gebloed, maar toen ik thuiskwam was't al over, dan wat dafalgans gepakt, in mijn bed gekropen en de volgende ochtend niks van last meer van gehad (idem voor de 2 andere :) )

whirlpoolpool
25 augustus 2006, 03:15
Ik heb ze in 1x alle 4 laten trekken. Liever de korte pijn.

paar dinge dak ambetant vond is da siroopke ofzoiet waarmee ge uwe mond moest spoele==> vreselijke smaak, de dikke kaken met bijbehorende eetproblemen en khad nog een weekske last van een onstoke amandel waarvoor dak nog extra pillekes heb moete neme.

al bij al ist nog goe meegevalle. Die narcose is nix om u druk over te make, ze zette zon masker op uwe kop en ze steke een spuit in uwen arm en 3sec later zijde in dromeland. 2uurkes later worde wakker me 2ijszakke tegen uw kake en proefde bekke bloed in uwe mond :p

kzen om 9uur smorgens daar aangekome en om 1uur wassek al trug buite.

2 many soldiers
25 augustus 2006, 10:39
Ik heb ze uiteindelijk in twee keer laten trekken en echt niks van last gehad. De eerste keer moest ik de dag na de operatie al geen pijnstillers meer pakken plus kon ik alles eten wat ik wou (had nog een andere kant om te kauwen). Die operatie zelf is niet zo erg (in tegenstelling tot die verhalen dat ge hoort). Ze leggen nen doek over u hoofd en praten constant tegen u en zodra ge nog maar ne kick geeft geven ze u al spuitjes bij. Bij mij hadden ze de tweede keer dieper moeten gaan waardoor dat ik nog maar een kleine tinteling gaf en ik zei dit tegen de anesthesist en die gaf me direct twee extra spuiten. Die verhalen van foltering etc kloppen van geen kanten.

ps als ge nimeer wilt terug gaan voor uwen tweede keer zijde toch maar nen broekschijter ze. Ik kan het u vertellen dat de meeste mensen bang zijn voor deze operatie omdat ze wakker zijn, en dat spookt natuurlijk in uw hoofd rond. Maar eens ge u daarover zet is dat een zeer goede beslissing met een revalidatie van mss nen dag of 1-2.

Een extra voordeel is dat ge diene chirurg hoort mopkes maken enzo tegen de anesthesist. :D Bij mij waren ze aan het raden welk lieke er altijd op de radio speelde. Man, da was een goeie sfeer daar :D

Kurobu
25 augustus 2006, 10:41
mijn mond is groot genoeg voor al mijn tanden.
wel zouk er twee moeten laten trekken onder volledige verdoving. en dit zegen ze al van begin vant jaar.
maar kem daar geen last van van die tanden. dus latek ze nog nie trekken.

metaphore
25 augustus 2006, 10:46
wel zouk er twee moeten laten trekken onder volledige verdoving. en dit zegen ze al van begin vant jaar.

da kan wel dat die u tanden scheefduwen zonder ge daar al te veel last van hebt :p

tis natuurlijk u eigen keuze hé

PinkyNTheBrain
25 augustus 2006, 13:41
bij mij gebruikte ze een middeltje genoemt "sedatie", das een soort verdoving waardoor ge wakker zijt ma toch ni echt goe meer :P

na de operatie vroege ze zo : "en hoe lang eeft et geduurd denkt ge?"
ik zo van : "5 minuten?"
dokter : "juist ja :p, ... ff later : et ware er 20"

was wel vreemd ^^ ge maakt et mee ma ge weet er ni veel van :P

het was 1 trekke en 3 wegsnijden bij mij

Bolteh
25 augustus 2006, 14:07
Ik heb geen wijsheidstanden :)

Allez tut, ik heb er 1, linksonder zit die, maar de kans dat die eruit komt is miniem :)

den duivel
26 augustus 2006, 01:32
Ik heb ze ook direct allemaal laten trekken. De eerste 2 dagen had ik wel pijn en ook keelpijn door die zuurstofbuis :D. Maar na die 2 dagen mag je geen pijn meer voelen!!

Kurobu
26 augustus 2006, 09:30

tzijn wel geen wijsheidstanden dak moe laten trekken die twee :p
tis gewoon omdat tandarts zegt dak daar pijn moe hebben dat ze eruit moeten.. ma keb geen pijn :D

hipStar
27 augustus 2006, 19:36
ik heb er 3 laten trekken en helemaal verdoofd. En nu moet gelijk nog die andere nog getrokken worden ooit, maar keb daar geen last van dusja laten zitten die handel

ng
27 augustus 2006, 20:11
In ene keer er alles uit toch zenne. Makkelijk, pijnloos (achteraf ni bekeken natuurlijk)

Mond was toch te klein, en liever één keer die zever moeten meemaken dan twee keer.

bounce\
7 september 2006, 16:35
*bump*

dinsdag alle 4 eruit late hale, viel véél beter mee dan ik had verwacht :p khad alleen een beetje pijn in mijn keel erna, ma voor de rest niks pijn

maar nu moet ik volgende week teruggaan voor die draadjes er te late uithale. duurt da lang ? doet het pijn ? begint da dan ni terug te bloeie ? :unsure:

spray-bunny
7 september 2006, 16:36
Draadjes eruit laten halen? Gebruiken ze tegenwoordig geen draadjes die vanzelf verteren?:unsure:

EternalSilence
7 september 2006, 16:37
Draadjes eruit laten halen? Gebruiken ze tegenwoordig geen draadjes die vanzelf verteren?:unsure:

ja d8 da ook.. ik hoop voor u da het draadjes zijn die van zelf verteren :D

FLT
7 september 2006, 17:00
Heb er gisteren 2 laten uitnemen (ik heb er maar 2, jaja uitzonderlijk geval :D).
Nu staat het een beetje gezwollen alhoewel het maar miniem is en ik er niet echt last van heb, behalve voor te eten dan natuurlijk :). Volgende week vrijdag moet ik ook nog eens terug gaan voor de draadjes te laten verwijderen. Normaal duurt dit niet zo lang (5-10min?)

Bubba
7 september 2006, 18:31
*bump*

dinsdag alle 4 eruit late hale, viel véél beter mee dan ik had verwacht :p khad alleen een beetje pijn in mijn keel erna, ma voor de rest niks pijn

maar nu moet ik volgende week teruggaan voor die draadjes er te late uithale. duurt da lang ? doet het pijn ? begint da dan ni terug te bloeie ? :unsure:

Normaal gezien moete die draadjes er ni uit laten halen ze. Zijde wel zeker dage daarvoor terug moet? Tegenwoordig gebruiken ze van die speciale draadjes dusja.

Tweek
7 september 2006, 19:45
gistere der ook 4 tegelijk late trekken .
Heb het ook liefst onder narcose , da ger er compleet niks meer van weet.
Van de bovenste hebde idd compleet geen last , tzijn altijd de onderste die vor de meeste pijn en irritatie zorgen.

vrij weinig last van voor de moment , bloed nog soms wel lichtjes , maar men kaken zijn vrijwel ni opgezwollen.

moet binnen 7 dagen ofzo, ook op controle voor de draadjes , in principe veteren die , maar ge kunt als ze u last bezorgen ze er dan laten uitnemen.

bounce\
7 september 2006, 20:48
ah dan zalt bij mij ook wrs controle zijn :)

daarjuist pasta gegete, en geprobeert om het 'normaal' te ete en da ging zonder pijn, alleen zat er af en toe zo'n draadje tss mijn tande en da was wel ambetant soms :p
of als er een klein stukje spaghetti vanachter tss zat en ek da me mijn tong probeerde weg te doen voelde da wel raar als ek ook een draadje meehad :)

Breznik
7 september 2006, 22:14
die draadjes,

bij mij deden ze het in sint-niklaas en moest ik die er ook laten uithalen (doet effe lastig maar is volkomen pijnloos!)

een vriendin van mij deed het in antwerpen en zij moest gewoon op controle, thangt dus gewoon van ziekenhuis tot ziekenhuis af

Shibby
8 september 2006, 10:51
Voor mij persoonlijk is er geen van de opties mogelijk. Ik heb geen wijsheidstanden, gemakkelijk en pijnloos. Wat ik wel gehad heb dat is een kieste, dat is een soort ontsteking, die heb ik laten uithalen, met het het logische gevolg van veel pijn gehad te hebben. Het was wel noodzakelijk, want mijn tanden werden naar voor geduwd en dat gaf een voortdurende pijn in mijn mond die steeds erger en erger werd. Blij dat die kieste uit mijn mond verdwenen is ben ik dus wel.

Emerxill
8 september 2006, 14:49
Ik heb der maar eentje laten trekken :)
Gewoon omdat ik daar niet goed aankon met mijn tandenborstel en daar een redelijk groot gaatje inzat.
Dus weg ermee. Binnenkort misschien de volgende deruit waar ik ni tegoei aankan.
Mja, bij mij zijn ze volledig uitgekomen wat een groot verschil is. Als nog niet of gedeeltelijk zijn uitgekomen is dat lastiger om te trekken en kunt ge dat beter onder volledige narcose laten doen hebben ze mij verteld.
(is hier misschien al gezegd, heb nie heel de thread gelezen :x)

jeroenrams
8 september 2006, 16:52
Draadjes laten verwijderen is volledig pijnloos. Daar hoef je dus zeker geen schrik voor te hebben.

Godzillak
7 december 2006, 22:15
hoelang duurt zo'n operatie om 4wijsheidstanden te laten trekken + hoelang duurt het voor ik naar huis mag uit het ziekenhuis ?

Parnakra
7 december 2006, 22:15
Binnen in de voormiddag, buiten in de late namiddag/tegen de avond. (hangt ervan af hoe snel je herstelt van de narcose)

Godzillak
7 december 2006, 22:18
heb echt geen goesting om daar lang te zijn moet om 10:30 daar zijn had gehoopt tegen 13:00 thuis te zijn tenlaatste 14:00 :(

Parnakra
7 december 2006, 22:24
Voor eender welke operatie onder volledige narcose moet je niet verwachten dat je die dag nog iets zal kunnen doen.

SweetEmmaRose
7 december 2006, 23:40
brr ik moet 9maart 3 wijsheidstande laten trekke, allemaal ineens.
moet s morgens om 8u gaan en s avonds ben ik gewoon terug thuis, lekker met hamsterwangetjes :D

russian
8 december 2006, 19:00
Hey,

Nu heb ik de keuze:

Gaat U absoluut NOOIT voor de volledige verdoving bij het trekken van de wijsheidstanden. Ik ken een meisje waar de operatie helemaal verkeerd is afgelopen (en de dokter wenst haar niet meer te zien). De mond is o.a. overrokken en spreken gaat reeds maanden niet goed meer. Ook hevige pijnen aan de oren (staat in relatie).

Niet twijfelen en lokale verdoving in verschillende beurten. Neem het van mij aan. Er is te veel onnodig risico in volledige verdoving.

Parnakra
8 december 2006, 19:22
Gaat U absoluut NOOIT voor de volledige verdoving bij het trekken van de wijsheidstanden. Ik ken een meisje waar de operatie helemaal verkeerd is afgelopen (en de dokter wenst haar niet meer te zien). De mond is o.a. overrokken en spreken gaat reeds maanden niet goed meer. Ook hevige pijnen aan de oren (staat in relatie).

Niet twijfelen en lokale verdoving in verschillende beurten. Neem het van mij aan. Er is te veel onnodig risico in volledige verdoving.
Laten we vooral één geval waar het misloopt nemen als standaard voor de volledige procedure. :ironic:

Ik ken ook iemand die voor de rest van z"n leven met een halfverlamd gezicht zit omwille van een incorrecte dosering bij plaatselijke verdoving, maar daarom ga ik die mogelijkheid nog niet afschrijven.

|) ][ |V| ][
8 december 2006, 19:23

1 op de 1.000.000 zal zoiets meemaken

Zelf ga ik ze volgend jaar alle vier laten trekken, door dat ze er zitten duwen ze de rest naar voor waardoor binnen een paar jaar ik schuine tanden zou kunnen krijgen, wat ik niet wil natuurlijk, dus alle vier eruit en ze blijven in positie :p

russian
8 december 2006, 19:25
Als je die één uit een miljoen (het zal heus wel vaker voorkomen (maar wordt in de doofpot gestopt)) kan vermijden, dan moet je dat doen. Ook al brengt dat onaangename dingen met zich mee. Onnodig risico's nemen is onverantwoord in mijn ogen (en vraag maar eens de mening van een tandarts).

Volledige verdoving op zich is reeds niet zonder gevaar (!!!). Waarom denk je immers dat de langste studies die van annestesie zijn (niveau chirurgie)?

YellinD
8 december 2006, 19:30
ik heb het gdaan onder volledige verdoving en was er heel content van :)
op 3 uur buiten, amper last gehad van operatie erna

Parnakra
8 december 2006, 19:31
Als je die één uit een miljoen (het zal heus wel vaker voorkomen (maar wordt in de doofpot gestopt)) kan vermijden, dan moet je dat doen. Ook al brengt dat onaangename dingen met zich mee. Onnodig risico's nemen is onverantwoord in mijn ogen (en vraag maar eens de mening van een tandarts).
Aan plaatselijke verdoving zijn ook risico's verbonden, dus moet je dat ook al af gaan schaffen. Wat blijft er dan over? Mensen met tandpijn, scheefgroeiende tanden en uiteindelijke misvorming van de onderkaak. Phun!

M'n moeder werkt trouwens als medisch secretaresse bij een stomatoloog (je weet wel, diegene die en effet de wijsheidstanden trekt) en hij raadt z'n patiënten altijd volledige verdoving aan. Het maakt z'n werk makkelijker (wat de kans op fouten van zijn kant verminderd) en het is voor de patiënt ook makkelijker. (één dag uit roulatie i.t.t. meerdere malen een afspraak moeten maken en de rest van de dag met een halflamme kaak rondlopen)

Zonnestraal
8 december 2006, 19:35
ze hebben 3 jaar geleden m'n 4 wijsheidstanden getrokken onder volledige verdoving...geen enkel probleem, binnen 's middags, 's avonds buiten..
Had wel een paar verdovingsmiddelen meegekregen, die nacht niet geslapen maar de pijn viel goed mee.

Mijn broer heeft ze één per één laten trekken bij de tandarts onder lokale verdoving,..dat is een beetje misgelopen.

Wesdude
8 december 2006, 20:11
2 januari moet ik er 3 laten trekken, ik heb er ook maar 3. Volledige verdoving, zal wel mee vallen zeker. :)

-RaZoR-
8 december 2006, 20:20

Volledige verdoving op zich is reeds niet zonder gevaar (!!!). Waarom denk je immers dat de langste studies die van annestesie zijn (niveau chirurgie)?

heb ik gedaan toen ik de mijne liet trekken

hij raadde volledige verdoving aan om verschillende redenen:

- ge ligt volledig stil, dus de dokter kan probleemloos z'n werk doen
- bij gedeeltelijke narcose kan je (zoals ik bij het ontzenuwen van 1 tand) het voorhebben dat de narcose opeens uitgewerkt is, en je daar dan zit te creperen vant zeer.

volledige verdoving ftw!

(had bij het ontwaken wel last van oncontroleerbare trillingen en een *ahum* boner *ahum*)

-etienne-
8 december 2006, 20:48
Ik heb mijn 4 tanden dus eindelijk laten trekken. Mij geinspireerd op deze poll en zo toch mijn keuze gemaakt. Geen spijt van eigenlijk.

Exact een week geleden ben ik vrijdags (dag 0) binnengegaan in het ziekenhuis. Uiteraard eventjes moeten wachten maar de eigenlijke operatie heeft maar een uurke geduurd. Daarna wel nog enkele uurtjes liggen soezen om wat wakker te worden. Die dag zelf niets meer gegeten, veel geslapen maar gelukkig geen pijn gehad. De zaterdag ( dag 1) was alles nogal opgezwollen, gewoon heel de dag wat gerust en films gekeken onder invloed van Dafalgan. Spreken ging moeilijk, eten nog moeilijker. Kauwen zit er helemaal niet in, uw mond is een puinhoop. Evenals uw wangen??
Zondag van 't zelfde maar toch wat voor school gewerkt en gerust, zwelling was maximaal toen.
Gedurende de schoolweek, dus vanaf maandag, is zwelling langzaamaan afgenomen en vanaf dinsdag kunnen overleven zonder Dafalgan. Wel een hele week geleefd op soepkes en yoghurt. Af en toe wat pasta.

Nu 1 week later kan ik nog altijd niet goed kauwen en eet ik dingen die je in kleine hoeveelheden kan naar binnen smijten zoals puree, gehakt, soep, ... zonder veel moeten op te kauwen. Hopelijk betert dit snel...
Ik voel het nog wel lichtjes, maar pijn doen doet het niet.

Ik vraag me toch wel af waarom mijn wangen zo gehavend zijn langs de binnenkant?

2 many soldiers
9 december 2006, 01:04
bij mij deden die ook zoveel pijn van dat bepaald instrument dat de chirurg gebruikt om u wang open te trekken.

ps voor 4 tanden te laten trekken moete echt ni onder voledige narcose...
de verhalen dat ge hoort zijn indianenverhalen.//:sop:

PinkyNTheBrain
9 december 2006, 12:34
ik had ze alle 4 late trekke op 20 minuten ... :p plaatselijk verdoofd

Mr zappa
9 december 2006, 12:36
Gewoon 1 met de keer , iedere maand 1, dan heb je minimum aan last en kan je tenminstte nog eten :) zo heb ik het gedaan

En natuurlijk geen volledige verdoving, ben je GEK?

Parnakra
9 december 2006, 13:04
ps voor 4 tanden te laten trekken moete echt ni onder voledige narcose...
de verhalen dat ge hoort zijn indianenverhalen.//:sop:
Zoals reeds gezegd is het makkelijker voor de stomatoloog wanneer de patient onder volledige narcose is. Het is nu niet meteen een delicate operatie te noemen (wat gaan kappen in je kaakbeen om er vier big-ass tanden uit te krijgen) dus je hebt er alle baat bij dat je zo stil mogelijk ligt.

Daedie
9 december 2006, 15:05
4x in 1 keer laten trekken. op zich wel tevreden van want ik heb een hekel aan ziekenhuizen, kan ze gewoon niet verdragen. Dus liever 1 keer gaan ipv 2 keer.
Doe wel nie de fout die ik he gemaakt en dit laten doen enkele dagen voor een examen (was bij mij nodig, ik weet niet meer welke reden), 2 - 3 dagen niet kunnen leren. Heb zelfs de moeite niet gedaan om op te dagen voor het examen.

Preske
9 december 2006, 16:33
Gewoon 1 met de keer , iedere maand 1, dan heb je minimum aan last en kan je tenminstte nog eten :) zo heb ik het gedaan

En natuurlijk geen volledige verdoving, ben je GEK?

ewel, das nu de manier da ik het ook gedaan heb. niets problemen mee gehad. (bij mij waren ze der wel min of meer goed doorgekomen maar moesten er toch uit voor latere problemen te voorkomen)
Ik snap ni dat die tandartsen dat allemaal zitten te zeggen dat het in een of twee keer moet. Het is nodeloos veel pijn, en u in narcose laten zetten voor tanden te laten trekken, brrr....

2 many soldiers
10 december 2006, 13:33
Zoals reeds gezegd is het makkelijker voor de stomatoloog wanneer de patient onder volledige narcose is. Het is nu niet meteen een delicate operatie te noemen (wat gaan kappen in je kaakbeen om er vier big-ass tanden uit te krijgen) dus je hebt er alle baat bij dat je zo stil mogelijk ligt.

Mijne specialist diene raad toch aan om wakker te blijven ze... Trouwens als ge geoppereerd wordt ligde toch ni te bewegen? Die mannen zijn daar wel op getrained, voor hun is da geen speciale operatie ofzo. Da is gewoon routine.

ps kappen in kaakbeen? Die snijden u tandvlees open, boren kleine gaatjes in u tanden om een tang op te kunnen bevestigen, draaien en duwen een beetje en floep ze komen eruit.

Parnakra
10 december 2006, 13:37
Mijne specialist diene raad toch aan om wakker te blijven ze...
En wat zijn zijn redenen dan?

Trouwens als ge geoppereerd wordt ligde toch ni te bewegen? Die mannen zijn daar wel op getrained, voor hun is da geen speciale operatie ofzo. Da is gewoon routine.
Mijn punt was dat het hier niet om hartchirurgie, of een andere delicate operatie gaat. Zoals je zelf zegt, er wordt gedraaid, geduwd, getrokken, en wat nog niet om die tanden eruit te krijgen.

Ik weet niet wat voor spieren jij in je nek zitten hebt, maar als iemand mijn hoofd met beide handen vastneemt en er wat mee rond begint te sleuren, kan ik het niet stilhouden. (en soms moet er wel degelijk een stukje kaakbeen weggekapt worden, als de tanden nog in gekapseld zitten)

2 many soldiers
10 december 2006, 14:17
En wat zijn zijn redenen dan?

Hij zei dat ge voor zo'n kleine ingreep niet volledig moest verdoofd worden. Mede omdat volledige narcose nog altijd bepaalde risico's inhoud. En de recuperatie duurt veel langer. Plus meer controle over hoe de patiënt reageert.

coap
10 december 2006, 22:30
vraagje , ik moet vrijdag ingreep laten doen en ik doe het onder narcose (alle 4 ineens) zou ik den donderdag dan mogen zuipen? :)

Dj Aero
10 december 2006, 22:31
ik heb nog geen wijsheidstande laten trekke en zal dat ook nooit moete doen. er is plaats gemaakt in mijn beugeltijd

Handsome Hermit
10 december 2006, 23:28
vraagje , ik moet vrijdag ingreep laten doen en ik doe het onder narcose (alle 4 ineens) zou ik den donderdag dan mogen zuipen? :)

Volgens mij niet. Als ge donderdagavond nog zuipt en ge moet vrijdag binnen denk dat ge wel eens een probleemke kunt hebben.

Ali_
10 december 2006, 23:30
ik heb nog geen wijsheidstande laten trekke en zal dat ook nooit moete doen. er is plaats gemaakt in mijn beugeltijd

The same here

satanistje
10 december 2006, 23:48
1*4, twee weken van plat gelegen maar eenmaal de draadjes eruit waren had ik er amper last van en is het dus ook snel herstelt.

-etienne-
11 december 2006, 11:07

Je moet vanaf 0.00u vrijdagochtend nuchter zijn, dus niets meer eten of drinken.

En komaan, het risico weegt toch niet op tegen de pret? Dus zuipen zou ik echt niet gaan doen.

astragtuner
11 december 2006, 11:58
Bij mij was mijn mond ook niet groot genoeg...dan hebben ze toen ik 14 was of zo 4 andere tanden getrokken en probleem ook opgelost...gaten zijn volledig dichtgegroeid

Corrupt^
11 december 2006, 19:33
Ik moet binne 2 maand ze laten uitsnijden. Kga voor volledige en 1x4. Besef nie graag veel int kliniek. Ben zo het type da van ne trap dondert en met gekneusde ribben en voeten gewoon verder doet maar o wéé als ik een naald zie... dan ben ik "mentaal" gaan lopen van de schrik.

Ma ik heb ondervonde dak rap herstel van narcose. Vorige keer int kliniek was voor chronisch sinusyt (neus die blijft verstopt zitte) en ik werd direct wakker zonder problemen.

Kwist alleen nie goe waar ik was en wat er gebeurt was waardoor ik voor de ganse recovery zaal: "Where the f*ck bennik!!" riep...

warre
11 december 2006, 20:21
bij mij ook 1x4 laten weghalen en niet de minste problemen mee gehad

als ge zo die vloeistof van narcose krijgt zo blijven denken: ik ben nog wakker, jaja nog altijzzzzzzzzz

en dan wakker worden met een buisje door uwe neus en met 4 hechtingen in uwe mond.

Wel wat stijve kaken de volgende dagen maar geen blauwe of gele wangen :)
en nog 3 dagen verlof voort school ofzo :)

coap
13 december 2006, 21:16
bon ik ga donderdag feesten op de kerstmarkt van leuven en dan daarna de silo , den dokter heeft uitgerekent voor mij dak om 3 uur moet stoppen met eten of drinken . dus ik ga rond 2 uur lieters water drinken zodak smorgens zeker gene kater heb ( want kan dan niks drinken smorgens om het op te lossen) en dan pitte en dan om 9 u onder narcose worden gebracht =D

Wesdude
3 januari 2007, 09:29
Gisteren 3 wijsheidstanden laten trekken zie en tot nu toe nog nergens last van gehad, hopen dat da zo blijft. :applause:

ShPonGle
3 januari 2007, 10:32

Nu heb ik de keuze:

Nu zoek ik mensen met ervaring om te zien wat ik het beste kan doen. Hoe lang en hoe hard heb je nog last na de operatie?ik heb ze anderhalf jaar geleden alle vier laten trekken in 1 keer, was zeer pijnlijk, niks mogen eten, misselijkheid, afzien gewoon. kben blij dat ik er in 1 keer vanaf ben, mr tis echt wel hatelijk gevoel. mn kaken zijn ook niet meer zo soepel als vroeger, vooral alst koud zoals nu in de winter kunt ge er nog wat last van hebben.

tliefst had ik ze gewoon mogen houden, zonder complicaties achteraf, mr alst echt moet--> doe ze toch maar alle vier, is echt afzien mr tis tenminste maar 1 keer, want anders moej nog terug en denk dat die tweede keer dan nog erger gaat zijn

jorrelemargi
3 januari 2007, 10:40
ik heb lokaal laten verdoven, narcose is namelijk voor wussies :)

Tsommy
3 januari 2007, 15:43
ik heb lokaal laten verdoven, narcose is namelijk voor wussies :)

zijde gij gek heel die procedure daar me uwen mond openzitten en u ligge vervelen zkr. Den 18e gaan bij mij de onderste 2 eruit (geimpacteerd en ni goed etc) dus worden ze eruitgesneden. Dus ik lig daar lekker te knorren als die ze bij mij eruit snijden eel gemakkelijk zenne.
Ik hoop alleen dak er ni teveel last van ga hebbe nde dagen erna.

Wesdude
3 januari 2007, 16:24
Nu 24 uur geleden dat ze er alle 3 zijn uitgesneden en ik heb nog een seconde pijn gehad, net al terug goed gegeten en morgen terug gaan powertrainen denk ik :love: .

JeanPerrier
3 januari 2007, 16:26
Ik moet binne 2 maand ze laten uitsnijden. Kga voor volledige en 1x4. Besef nie graag veel int kliniek. Ben zo het type da van ne trap dondert en met gekneusde ribben en voeten gewoon verder doet maar o wéé als ik een naald zie... dan ben ik "mentaal" gaan lopen van de schrik.

Ma ik heb ondervonde dak rap herstel van narcose. Vorige keer int kliniek was voor chronisch sinusyt (neus die blijft verstopt zitte) en ik werd direct wakker zonder problemen.

Kwist alleen nie goe waar ik was en wat er gebeurt was waardoor ik voor de ganse recovery zaal: "Where the f*ck bennik!!" riep...

efkes off topic.

de laatste keer dak geopereerd werd werd ik wakker tijdens de operatie :x . dien chirurg zit zo bezig in mijne mond en kbegin zo "euh eh wa doe gij" te mompelen. verdoving bijgekregen, weer vlug wakker geworden in die recovery zaal. liggen brullen van "laat mij ier uit godverdomme" en op mijn bedde schoppen, zeker voor een uur .
en die verdoving dee massas veel zeer om te krijgen man, kvoelet nog alsek der aan pijs :(

on topic.
ik vrees wa voor mijn bovenste als die ooit zouden komen. mijn onderste geen probleem maar bovenaan hebbek echt wel niets over :(:(

0m3g4
3 januari 2007, 17:26
Ik heb geen wijsheidstanden gehad en zal er ook nooit hebben. Lijk ik even geluk te hebben. Ik heb wel al enkele nasty side-effects gezien van zo'n wijsheidstand operatie. Net alsof er een handgranaat ontploft was in hun mond :s

Wesdude
3 januari 2007, 17:38
De operatie aan die wijsheidstanden duurt hoop en al 20 minuten, de kans dat ze daarin de verdoving fout doen is minimaal denk ik.

En die nasty side-effects zal ook wel maar 1 op het miljoen zijn zeker.

Tsommy
3 januari 2007, 17:44
pff panikeurs :D
Ik ben al verschillende keren geopereerd das allemaal niks jong.
1 * nadat ik met mijn zatte kloten in de badkamer int slaap gevallen was voor een blazerken moest ik een huidtransplantatie hebben. Huid van de Bil transplanteren naar de plaats waar het verbrand was.
3 * nadat ik een verkeersongeluk had gehad met mijn scooter
(2 pinnen in bekken , 2 in knieplateau + iets rond de knieschijf + dan operatie voor een inwendige bloeding)
1 * hand gebroken door ergens op te slaan moeste pinneke in.

Dus dees das a walk in the park peis ik :p

SkY
3 januari 2007, 17:49
Ik voel aan de rechterkant van mijn onderste tanden een wijsheidstand komen... Als ge er geen last van hebt zou het dan nodig zijn om bij de tandarts langs te gaan?

0m3g4
3 januari 2007, 17:52
pff panikeurs :D
Ik ben al verschillende keren geopereerd das allemaal niks jong.
1 * nadat ik met mijn zatte kloten in de badkamer int slaap gevallen was voor een blazerken moest ik een huidtransplantatie hebben. Huid van de Bil transplanteren naar de plaats waar het verbrand was.
3 * nadat ik een verkeersongeluk had gehad met mijn scooter
(2 pinnen in bekken , 2 in knieplateau + iets rond de knieschijf + dan operatie voor een inwendige bloeding)
1 * hand gebroken door ergens op te slaan moeste pinneke in.

Dus dees das a walk in the park peis ik :p

http://ebaumsworld.com/forumfun/negative5.jpg :doh:

nah jk.. damn dat zijn wel enkele serieuze toeren dat ge daar al uitgehaald hebt ;)

Kepa
3 januari 2007, 17:53
beh, ik heb enkel me 2 onderste laten trekken... natuurlijk deed het pijn maar ik ben zeker blij want anders ging me hele gebit van me onderkaak krom staan en dat zou heel erg frustrerend zijn geweest na 2 jaar beugels te hebben gedragen. Boven had ik genoeg plaats dus liet ik ze staan :)

Tsommy
3 januari 2007, 17:54
mja teveel zuipen kan gevaarlijk zijn hé + drinken en rijden ook.
Mor ik heb mijn les half en half wel geleerd. kdrink nog wel mor ni volledig per total gelijk vroeger :D en drinken en rijdne ook niet meer

jenss
9 januari 2007, 14:37
ik heb mijn wijsheidstanden vrijdag laten trekken
(1*4 onder narcose)
ik kan nu(dinsdag 09-01-07) nog altijd niet tegoei eten
het doet niet echt pijn meer maar het voelt net of ik een kaakklem heb
ik krijg mijn mond ook niet tegoei open en ik ik heb geen gevoel meer in mijn lippen en een stukje van mijn linkerkaak is dit normaal zo'n 4 dagen na de operatie?

Parnakra
9 januari 2007, 14:48
ik heb mijn wijsheidstanden vrijdag laten trekken
(1*4 onder narcose)
ik kan nu(dinsdag 09-01-07) nog altijd niet tegoei eten
het doet niet echt pijn meer maar het voelt net of ik een kaakklem heb
ik krijg mijn mond ook niet tegoei open en ik ik heb geen gevoel meer in mijn lippen en een stukje van mijn linkerkaak is dit normaal zo'n 4 dagen na de operatie?
I.v.m. je kaak die klem zit: heb je er wel lang genoeg met ijs tegenaan gedrukt?

En die 'verlamming' is normaal, ja. Je zou verbaasd zijn hoe ver je mondgehemelte wel niet opengerekt wordt bij zo'n operatie.

jenss
9 januari 2007, 14:57
ja direkt na de operatie al in het ziekenhuis bijna de ganse tijd
genoeg ijs gelegd bijna non-stop :p
maar heeft het nog nut als ik er nu nog ijs tegen druk?

Parnakra
9 januari 2007, 15:00
ja direkt na de operatie al in het ziekenhuis bijna de ganse tijd
genoeg ijs gelegd bijna non-stop :p
maar heeft het nog nut als ik er nu nog ijs tegen druk?
Ik denk het niet, ijs is preventief tegen het zwellen. Nu zal je gewoon moeten wachten tot het zwellen vanzelf weggaat. (en met de zwelling ook het klemzitten van de kaak)

Tegen het einde van de week zal alles wel in orde zijn, hoor.

jenss
9 januari 2007, 15:01
ik hoop het
nu maar even ijs eten :p
ben alles zo beugegeten nu he altijd maar yoghurt en ijs en pudding
dat vult bijna niet maarja
bedankt voor de hulp

Cat_Organs
9 januari 2007, 15:06
ik heb ze allemaal in 1 keer alten trekken, liever de korte pijn.

Stimpy
9 januari 2007, 15:13
liever geen pijn, narcose ftw
ma wel een week nog pijn gehad
mja pech i guess

Wesdude
9 januari 2007, 15:14
ik hoop het
bedankt voor de hulp

Mijn zijn precies een week geleden getrokken en ik heb nu pas terug een redelijk normaal gevoel in mijn kaken. Ben wel al van vrijdag terug normaal eten aant eten, voelde wel nog altijd raar ma geen pijn dus...

ThunderHorn
9 januari 2007, 15:16
Ik heb ze 2 per 2 laten trekken.

Allé ja, er was sprake dat er maar 3 moesten getrokken worden. Dus stelden ze zelf voor om der eerst 2 uit te halen en dan den anderen te trekken.

Na die eerste 2, had ik totaal geen last.
Meteen beginnen eten enzo.

Dan de week erna ging den andere getrokken worden, en dan heb ik gezegd dat ze ze beiden mochten weghalen.

Het is wel eens interessant om zo plaatselijk verdoofd te worden.
Zo hoor je alles kraken en dergelijke :)

Greetz

Stimpy
9 januari 2007, 15:19
Het is wel eens interessant om zo plaatselijk verdoofd te worden.
Zo hoor je alles kraken en dergelijke :)

Greetz

leuk seg

Gromme
9 januari 2007, 16:42
Ik ben de week na het verwijderen van mijn wijsheidstanden terug opgenomen geweest door spoed. Eén van mijn wonden was open gegaan en heb veel bloed verloren en in het ziekenhuis op de koop toe nog een infectie opgelopen.

weirdo
9 januari 2007, 16:46
khad eens van horen zeggen dat je een buis in je gat krijgt als je ze alle 4 ineens laat trekken, of altijd bij volledige narcose... Sindsdien lacht iedereen mij uit... wonder why:ironic:

-etienne-
9 januari 2007, 17:00
omdat dat niet waar is ...

Dat zal waarschijnlijk zijn om uw stoelgang op te vangen, maar als je je tanden laat trekken moet je vanaf 24u niets meer eten en dan is dat niet nodig he :)

jenss
9 januari 2007, 17:02
khad eens van horen zeggen dat je een buis in je gat krijgt als je ze alle 4 ineens laat trekken, of altijd bij volledige narcose... Sindsdien lacht iedereen mij uit... wonder why:ironic:

hier heb ik nog nooit van gehoord zo wel een grapje zijn !

warre
9 januari 2007, 17:10
bij narcose krijg je inderdaad ook spierontspanners dus het zou kunnen dat bij langere, meer onverwachte operaties je zo'n buisje in je anus ingebracht krijgt.

Bij een operatie voor je wijsheidstanden moet je je nuchter in het ziekenhuis aanmelden en zal deze ingreep waarschijnlijk niet nodig zijn.

Chimmy
9 januari 2007, 17:15
Alles in 1 keer. Ik heb afgezien...

drieskeuh
9 januari 2007, 17:37
ik hoop het
bedankt voor de hulp

Dat zal niet zo lang duren. Ik heb 6 weken alleen maar van dit voedsel kunnen eten: kaakoperatie.
Als je er dan toch genoeg van hebt: eet van die spaghetti die je in de delhaize vindt, voor 2 personen, in zo'n zakje. Je hoeft gewoon water in je ketel doen en aantal minuten laten staan en het is gereed. Je kan ze zo inslikken, geen geknabbel dus heb je ook geen pijn maar neem niet die met spinazie, want die is niet te eten.

Skullbasher_31
9 januari 2007, 21:17
damn als k dat ier allemaal es lees:s:p

ik moet ze probably volgend jaar laten trekken:(

SimonL
9 januari 2007, 21:19
damn als k dat ier allemaal es lees:s:p

ik moet ze probably volgend jaar laten trekken:(

ik ook wss

5 wijsheidstanden >.<

Makwaak
9 januari 2007, 23:25
de woensdag voor oudjaar ook mijn 4 wijsheidstanden laten trekken. onder volledige verdoving. tegen oudjaar was men zwelling zo goed als weg, maar eten ging echt moeilijk. dan na een week de draadjes uit men mond laten halen, maar dat ging dan weer moeilijk, dus terug pijn :D
ben ik blij dat ik er vanaf ben

Makwaak
9 januari 2007, 23:27
ivm het ijs, dat helpt alleen de eerste dag, daarna is het nutteloos.
voor mijn lippen heb ik ook iets meegekregen : terra cortril ofzoiets

Starrk
9 januari 2007, 23:57
Mijn mond is net groot genoeg en ik had de keuze om ze te laten verwijderen of te laten staan.

Spuitjes, pijn, zwellingen: Niets voor mij :p

Hostage
10 januari 2007, 01:30
Ik heb ze alle vier in 1ne keer laten trekken.Dat was de kortste pijn.Ik heb er 1 dag last van gehad.
Voor ze u naar de operatiezaal brengen krijgt ge een prikje van een dokter,da prikske brengt u hoger als de 7de hemel,amaai:D Over high zijn gesproken:eek:

Stimpy
10 januari 2007, 09:04
mijn draadjes verdwenen vanzelf

eruit late hale lijkt me maar vies

TOCA
10 januari 2007, 16:41
Allé 4 in 1 keer en viel goed mee

Maar het hangt er natuurlijk ook van af welke verdoving je pakt. Als je alleen je mond laat verdoven is het misschien best om in 1 keer alles eruit te halen,heb gehoord van vrienden dat de ervaring die ze meemaakten niet echt voor herhalling vatbaar was. Bij volledige verdoving maakt het niet zoveel uit,enkel dat je weer dezelfde pijn moet meemaken.

ThunderHorn
10 januari 2007, 17:27
Allé 4 in 1 keer en viel goed mee

Maar het hangt er natuurlijk ook van af welke verdoving je pakt. Als je alleen je mond laat verdoven is het misschien best om in 1 keer alles eruit te halen,heb gehoord van vrienden dat de ervaring die ze meemaakten niet echt voor herhalling vatbaar was. Bij volledige verdoving maakt het niet zoveel uit,enkel dat je weer dezelfde pijn moet meemaken.

Alle 4 onder plaatselijke verdoving mag niet.

Want dan moeten ze 2 kanten verdoven en dan is er gevaar op complicaties ofzoiets.

Tsommy
18 januari 2007, 20:11
de mijn zijn er deze morgen uitgegaan (2 vanonder kheb ze mee in een potteke ze zijn wel in 2) ik heb er relatief weinig last van.

Zou da geven moest ik een jointje roken??? en van eten wa kan ik daart beste doen?

-etienne-
18 januari 2007, 20:14
ik zou nu echt geen jointje roken. Het gevaar weegt niet op tegen het genot.

Qua eten moet je zien hoe goed je kan kauwen. Je mag alles eten, lukt dat niet eet dan soep & yoghurt!

Bose
18 januari 2007, 20:16
ik heb 1*4 gedaan. de week after is wel afzien, maar na die week hebt ge daar eigenlijk nog maar weining last van imo. eten is wel een probleem. maja, yoghurt all the way.

mijn draadjes verdwenen vanzelf

eruit late hale lijkt me maar vies

idd, die vallen er gewoon uit.

SMa
18 januari 2007, 20:23
mss een domme vraag,
maar moet iedereen zen wijsheidstanden laten trekken?

Ik ben nu 18 en heb er nog steeds geen last van.

Wesdude
18 januari 2007, 20:27
Als ze goed liggen en ge hebt plaats genoeg dan nie hé, bij uw controle bij de tandarts gewoon is vragen.

satanistje
18 januari 2007, 20:27
Sommige mensen hebben genoeg ruimte in hun mond en uiteraard als je ooit al tanden hebt laten trekken zal er ook nog wel genoeg ruimte zijn.

Als dit niet het geval is, trekken die handel.

Ali_
18 januari 2007, 20:29
Ik moest ze niet laten trekken, blijkbaar genoeg plaats in mijn groot bakkes.

SMa
18 januari 2007, 20:43
Sommige mensen hebben genoeg ruimte in hun mond en uiteraard als je ooit al tanden hebt laten trekken zal er ook nog wel genoeg ruimte zijn.

Als dit niet het geval is, trekken die handel.
jippie :D der zijn der al 8 getrokken bij mij

Stimpy
19 januari 2007, 08:27
heb jij even geluk zeg :unsure:

Tsommy
19 januari 2007, 14:06
nog altijd geen zeer gehad. tis nau toch al van gisteren. Ik speek alleen nog bloed maar ik denk da da van mijn keel is van die intubatie.

2 many soldiers
19 januari 2007, 17:47
Alle 4 onder plaatselijke verdoving mag niet.

Want dan moeten ze 2 kanten verdoven en dan is er gevaar op complicaties ofzoiets.

Als ge lokaal gaat, wordt een stuk van u tong meeverdoofd. Daarom doen ze 2x2 want als uw tong volledig wordt gevoelloos is, zoude wel eens kunnen stikken.

vloet
19 januari 2007, 20:18
kmoet binnekort ook m'n wijsheidstanden laten trekken. Kword 20 over paar weekskes.
Kheb zelfs nog een beugel moeten late steken op deze relatief late leeftijd ^^
tbegon een beetje scheef te gaan in men bakkes.

de miguel
27 januari 2007, 03:56
hallo, de 7 ste februari moet ik mijn wijsheidstanden laten treken 3 in totaal.
ik heb gekozen voor lokale verdoving. eerst de 2 rechtse en 3 weekjes later de linkse. Nu weet ik niet aan wat ik me moet voorbereiden, kwa pijn enzo?
graag jullie reactie.

bweh
27 januari 2007, 10:52

Toen ik geopereerd werd aan mijn knie, wou ik nog vragen aan den dokter waar ik da spul kon kopen maar ik was al vertrokken naar dromenland :p

Heh :)

leukste is om poging te doen om wakker te blijven :p

plots val je gewoon volledig weg nog voor je pap kunt zeggen

DGEN
27 januari 2007, 17:36
geen last van gehad na de operatie..enkel opgezwolle gevoel in mn mond..dat was het dan ook :)

PinkyNTheBrain
27 januari 2007, 20:40
hallo, de 7 ste februari moet ik mijn wijsheidstanden laten treken 3 in totaal.
ik heb gekozen voor lokale verdoving. eerst de 2 rechtse en 3 weekjes later de linkse. Nu weet ik niet aan wat ik me moet voorbereiden, kwa pijn enzo?
graag jullie reactie.

ik zou ze alle 3 in eene keer late weghalen zu, anders edde 2 keer die misère da ge e paar dage ni tegoei kunt eten

jenss
28 januari 2007, 17:40
mijn wijsheidstanden zijn er nu 4 weken uit ofzo
alles ging goed tot dat men laatste draadje er uitviel vorige weeK
het deed altijd maar meer en meer pijn ik denk dat het ontstokken is het is ook helemaal terug opgezwollen
wat kan ik nu doen (ik heb al iets tegen de ontsteking genomen ZINAT ... )
gewoon naar de dokter gaan zeker?

SweetEmmaRose
28 januari 2007, 17:46
mijn wijsheidstanden zijn er nu 4 weken uit ofzo
alles ging goed tot dat men laatste draadje er uitviel vorige weeK
het deed altijd maar meer en meer pijn ik denk dat het ontstokken is het is ook helemaal terug opgezwollen
wat kan ik nu doen (ik heb al iets tegen de ontsteking genomen ZINAT ... )
gewoon naar de dokter gaan zeker?

eeeuh JA :D

9maart is mijn d-day om 8.30, brr komt dichter en dichter, keb r echt geen zin in.
ge moogt alleen papkes eten enzo zeker? ook ijs?
mmmmmm appelmoes, puree, yoghurt
soep jak :s geef mij maar ijs :p

BingoChub
28 januari 2007, 17:57
Kheb da in 2 keer gedaan, met zo'n doekje over mn ogen, tleek alsof de chirurg mijn halve kaak der aant uitboren was en dan al da genaai, brrr.
GL Emma :D :unsure:

SweetEmmaRose
28 januari 2007, 17:58
Kheb da in 2 keer gedaan, met zo'n doekje over mn ogen, tleek alsof de chirurg mijn halve kaak der aan uitboren was en dan al da genaai, brrr.
GL Emma :D :unsure:

:cry: :cry: :cry: :cry: Omg i'm gonna die

Nee da zal wel lukke, ik heb er 3 die deruit moete :)
allemaal in ene keer.

BingoChub
28 januari 2007, 18:01
Hm hoe kan da nu dat er maar 3 uitmoeten? Uw symmetrie is dan toch heel naar de zak? :unsure:

Wesdude
28 januari 2007, 18:16
Bij mij was het ook maar 3, omdat ik er maar 3 had :)

En ge moogt in feite alles eten wa ge kunt, enkel de dag zelf papkes ja.

noblemo
5 februari 2007, 17:11
Ik heb vanmorgen m'n rechter wijsheidstanden laten trekken en dat viel allemaal wel mee. Eigenlijk was die spuit in m'n gehemelte nog het ergste van al :doh:
Vandaag 1u echt pijn gehad maar dankzij ijs en pijnstillers niet echt veel last meer :D
In een kwartier was ik al weer buiten dus dat viel ook goed mee. Nu hopen op geen te dikke kop morgenochtend:p

Wolf2000me
5 februari 2007, 17:16
Ik merk deze poll nu pas op :)
Ik mankeer wel de optie in mijn geval. 1x1 wijsheidstand laten trekken. 't Was vandoen want ze was te groot en zat vast tegen mijn kaakbeen.
Stuk kaakbeen moeten laten wegboren om daarna aan het tandje te kunnen.
Resultaat: Gigantische krater in mijn mond en een half opgeblazen perenkop voor 2 weken :)

Kenis
5 februari 2007, 17:46
omg ge word niet eens in slaap gedaan ofwa PFFFF

SweetEmmaRose
12 maart 2007, 10:46
Ok oef ik ben niet gestorve :)
Maar keb nu (4de dag) echt super veel keelpijn, ik heb heel deze thread hier opnieuw gelezen, en maar 1iemand had da ook. Mja straks is naar de dokter gaan. Ik had graag morge naar school gegaan, maar als ik zo'n pijn blijf hebben zit dat er niet in.

Operatie zelf was in orde, wakker geworden, direct naar kamer. Kunenn rechtstaan en zelfstandig naart toilet. Terug gaan liggen, en al het onverteerbaar bloed dat in mijn maag zat direct uitgekotst, da was minder plezant. (Zag er echt vies uit, en was ook gigantisch veel :s)

Ik had 3 tanden laten trekken dus langs de rechtkant was het dubbel zo opgezwollen als de linkerkant :D Stom zicht, maja :)

De dag na de operatie is da 2x beginnen bloeden, direct overgegaan. Wel heel veel last gehad met mijn mond opendoen, als ik yoghurt of soep at, kwijlde ik veel en liep dat er soms terug uit, echt storend :D

Het is ook helemaal niet gekleurd bij mij, gewoon gezwollen. Wel tof wantik wou nu ni direct blauw/geel/groene kaken hebben :D
Slapen was ook geen probleem.

Het storendste is gewoon da ge ni kunt eten (die pijn valt nog echt wel mee), ik wil zo hard vlees eten, I'm so hungry! Ook wel vrij veel koppijn gehad en gewoon algemeen 'slecht gezind' (gewoon ni blij :p). Maar da zal zijn omda ik ni genoeg heb gerust (hamsterke gaan kopen de dag na de operatie :) en de dag daarna nogéén :p).

Sebiet is naar de dokter gaan en hopen da mijn keel ni ontstoken is ofzo. Kweet wel ni hoe hij gaat kunne kijke naar mijn keel, want ik krijg mijn bakkes nogaltijd ni open :D