PDA

Volledige versie bekijken : Externe HD Prob - Ontoegankelijk

GenesisX
19 maart 2006, 13:53
Ik heb juist eens mijn externe harde schijf op een andere computer aangesloten, en daar herkende die hem niet. Dus hij zei dat die niet geïnitialiseerd was en ook dat het een niet-gepartioneerde ruimte was. Ik dus initialiseren... zoals normaal doet dat niets.

Dusjah ik dan maar terug op mijn eigen computer aansluiten en daar krijg ik dan ook te zien dat hij niet geïnitialiseerd is! Hij staat dus ook niet in Deze Computer en dus krijg ik er ook geen toegang tot. Ook initialiseren helpt niet, zoals gewoonlijk.

Weet er iemand hoe ik hem weer kan laten werken op mijn computer en eventueel later ook op andere computers? Want daar herkent hij ze niet...

GenesisX
19 maart 2006, 14:57
Ow eigenlijk, moet dit niet in hardware? :x

GenesisX
19 maart 2006, 15:52
Volgens de diagnostic tool is er niets mee aan de hand :\

Exit
19 maart 2006, 16:11
initialieseren en partitioneren en dan format, blijkbaar een hd crash
of door op pc2 te initialiseren de fat tabel beschadigd.
bij ontkoppele best via hardware veilige verwijdren icoontje gaan!
data eentueel terug halen via bvb getdataback

GenesisX
19 maart 2006, 16:40
Als ik formatteer dan is alles toch weg? Maar toch ben ik er zeker van dat het geen hd crash is. Ik heb dit al gehad, meermaals, en normaal kon ik op één of andere manier undelete doen via partition magic en dan die terughalen.

Maar nu heb ik iets gedaan en is dat nu een logisch station geworden die geformatteerd MOET worden, anders geraak ik er niet in.

Ik zal eens proberen met getdataback, op hoop van zegen :sad:

GenesisX
19 maart 2006, 20:41
Ik heb da hier nu laten draaien die GetDataBack en hij heeft alles teruggevonden, maar hoe kan ik die partitie nu terugzetten met alles erop? En ik kan die bestanden ook niet kopiëren want das alleen in de gelicenseerde versie :\

Hij is dus echt niet gecrashed, maar ik moet gewoon m'n partitie er terug opkrijgen...

Exit
19 maart 2006, 22:18
partite recovery progjes zoeken, maar die zijn niet echt free ....
met getdataback kunt ge files recoveren zonder licentie, open de files met hun prog of via bvb notepad ofzo, kopieer ze dan uit de temp map van windows of save ze opnieuw met het geopende progje.
is dan file per file ....
crash = hd fat tabel is corrupt = hd data onzichtbaar, niet bruikbaar zonder ingreep.
ge moet dus trachten de fat tabel te herstellen

GenesisX
19 maart 2006, 22:25
Heb je eventueel een voorbeeld van een paritie recovery programma?

En met GetDataBack, je moet moet maar eens zeggen of ik hier mis ben, maar die files moet je dan toch kopïeren naar een andere schijf? Er staat zo'n 250Gb op en ik heb maar +-150Gb ruimte over op andere schijven. Dus als ik kopïeer ben ik de andere helft kwijt :sad:

En eventueel ook een voorstel om die fat tabel te herstellen? Ik ga alvast eventjes zoeken, suggesties zijn welkom :)

GenesisX
20 maart 2006, 19:58
uppie...

GenesisX
20 maart 2006, 21:57
nogmaals uppie, sry, dringend :unsure:

GenesisX
21 maart 2006, 14:30
Kan ik da nie oplossen door systeemherstel te doen? Of zou da geen effect hebben?

GenesisX
21 maart 2006, 14:46
http://users.telenet.be/hydrofive/@@Other/033%20-%20Beep.jpg

:sop:

GenesisX
21 maart 2006, 19:07
Iemand please? :cry:

M'n FAT tabel is niet beschadigd want met zo'n Recovery programma kan ik die laden en wordt alles weergegeven erover. Ik moet die gewoon terug in Windows laten werken.

maxdevis
21 maart 2006, 19:26
mja, dat wordt zoeken naar een andere schijf waar je alles op kan overpompen.

of branden op een dvd
ben je wel lang bezig

en in een ander OS(ms-dos, linux, OSX,...) kan je er ook niet aan?

GenesisX
21 maart 2006, 20:56
Ik heb eens zo'n recovery programma geprobeert via diskette enzo, maar hij vind de schijf niet op de usb aansluiting. Anders heb ik geen besturingssysteem...

Maar ik ga het proberen over te zetten en de rest jah, pech ...

Maar voor de toekomst, hoe moet ik dat dan doen om op een andere computer te laten werken? Ik wil niet nog eens alles weg :\