PDA

Volledige versie bekijken : Creative GF4MX 420 drivers installatie vergeten

Rus'T.
17 maart 2006, 18:38
Ik had hier nog een 'oud' kaartje liggen, nl. een Geforce4 MX 420 van Creative. Is wel nog goed om een wat ouder spel eens te spelen. Ik wou ze nu installeren pc van pa, die niet echt zo een goede kaart geeft, allezins slechter dan de GF4MX :p. Dus ik verwijder case, steek kaart in agp-slot en start pc op. Maar dan stond er in de manual dat je dan zo in die 'nieuwe hardware blalbalba' de drivers van de cd moest installeren. Maar ik heb dit perongeluk overgeslaan. En als ik ze nu via gewone dvd drive van cd wil installeren, staan die drivers er niet op (gewoon manual enzo en wat andere product info). De drivers staan er zo op dat je ze echt maar kan installeren via dat scherm da je eerst kreeg denk ik, maar dat ik per ongeluk overgeslaan heb. Hoe kan ik nu toch die drivers installeren, want ander werkt da kaartje hier nie goed in games, en zo kan mijn broertje zijn cs 1.6 niet meer spelen:p.

the_dr@gon
17 maart 2006, 18:41
download de drivers op de site van Nvidia

Rus'T.
17 maart 2006, 19:25
Kan niet, eerst moeten die drivers geïnstallleerd worden voordat je ze kan updaten.

Hoe kan ik ze nu installeren via die cd? Kan dit niet via een andere wijze of wat moet ik doen?

:help: :help: :help:

Rus'T.
17 maart 2006, 19:46
Ook vindt ik voor die kaart geen drivers op nvidia, dus ik moet zeker die drivers kunnen installeren vanop de cd:).

the_dr@gon
17 maart 2006, 20:02
je moet ze niet installeren voor je kan updaten ;)

ale hier is da toch zo

nTFs
17 maart 2006, 20:16
-rusty-(L)']Ook vindt ik voor die kaart geen drivers op nvidia, dus ik moet zeker die drivers kunnen installeren vanop de cd:).

http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html

Rus'T.
17 maart 2006, 20:23
Moet ik nu de drivers van de site van creative of van de site van nvidia downloaden. Het zijn wel de drivers voor de kaart van nvidia, dus drivers denk ik van creative zelf. Maar ik wil gewoon die standaard drivers van op de cd installeren, maar hoe moet ik dat nu doen? Help!

:help: :help: :help:

Rus'T.
17 maart 2006, 20:40
Anders als er hier gezegd wordt dat dit probleem gewoon opgelost wordt met de laatste driver, kan iemand dan de preciese laatst uitgebrachte, dus meest recente driver geven voor deze kaart, aub.:)

thx.

T€RM!N4T0R
17 maart 2006, 20:44
http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=6841542&postcount=6

Version: 84.21
Release Date: March 17, 2006Ziet er redelijk recent uit, niet?

Rus'T.
17 maart 2006, 21:34
Ah, ik heb via geavanceerd nu de standaard drivers kunnen installeren.

--> Maar ik er is iets dat ik toch zou willen weten, als je bv een graka zoals ik, die nu draait op geforce=Nvidia, maar van fabrikant Creative is, moet je dan drivers installeren van creative site(vind er zelfs niets) of van nvidia site??

Dus die driver die hierboven staat is de recenste, maar hoe weet je dan of je die mag installeren voor je kaart, dus als die van toepassing is? Of zijn die laatste drivers voor ALLE Nvidia kaarten van toepassing, omdat die denk ik wel niet meer voor een eerste geforce ofzo gelden, dit principe:)

:help: :help: :help: :help:

T€RM!N4T0R
17 maart 2006, 21:44
Maakt niet uit de chip is hetzelfde en afkomstig van nvidia, niet van creative, beide drivers zouden het wel doen..
Die nieuwste driver zal het doen met die graka, maar het is mss toch beter van een oudere versie te nemen. 66.93 ofzo.

Laurens100
17 maart 2006, 21:45
Ma voor zo'n oude kaart zijn de nieuwste drivers toch niet goed? Als ik eens nieuwe drivers voor men geforce 3 ti200 wou installeren. Werkten mijn games niet meer. :wtf:

T€RM!N4T0R
17 maart 2006, 21:51
Uitproberen kan geen kwaad..
Maar zoals ik al zei, het is wel beter om wat oudere drivers te gebruiken voor een oudere kaart. Ook omdat al die nieuwtjes in de laatste drivers toch overbodig zijn voor die "antieke" kaarten.

Rus'T.
18 maart 2006, 10:08
Aah, k, maar kan je nergens zien voor welke kaarten die drivers nog van toepassing zijn, zo voor tot welke kaart ze nog van toepassing zijn (en waar mss ook de kaart dan baat bij heeft voor nieuwe, betere functies)???Want zo testen ben ik nie zo zot aan.

-------------------------------------------
*EDIT*
Kzie dat de driver nog voor deze kaart van toepassing is: http://www.nvidia.com/object/IO_30454.html
Kga em nu installen:D, thx dudes
-------------------------------------------

Ook heb ik ergens denk ik eens een driver tegengekomen voor die kaart die het ondersteunen van directX 9 toeliet, maar waar is de vraag :)? Kweenie hoor:).

Dus kzou best één van de oudere nemen, en zeker dat het met die nieuwe niet zal gaan? Tis gewoon kvind da nogal confusing, en kzou niet graag ebde dat dat kaartje ier nie meer werkt:p. Dus welkeen van die oudste is dan de beste en meest recenste? Link pls:).:help:

thx:).

Rus'T.
18 maart 2006, 10:52
*EDIT*:help:

Als ik nu deze driver wil instaleren, zegt windows dat dit programa nie speciaal voor windows Xp ofzo gemaakt is, iets weer met die digitale handtekening ofzo. Er staat dan als je dit installeerd, het systeem mss onstabiel enzo van die shit kan worden.

Maggek deze laatste driver nu isntalleren, op de site van Nvidia staat er dat de Geforce 4 MX 420 wordt ondersteund door deze driver. Dus moet ik mij hiervan iets van aantrekken van die waarschuwing, of is da gewoon niets naar kijken en installen. (waarom krijgt ge dien stomme waarschuwing als de driver er is voor gemaakt:doh: )

Help pls:help: !

Rus'T.
18 maart 2006, 12:05
:help: Wat is dit met die digitale handtekening? Wat moetek doen??? Want kzou graag nog die kaart installeren:).

:help::help::help:

Rus'T.
18 maart 2006, 21:07
Weet niemand een antwoord hierop, wete wat dit is en dan willek installen;).

:help::help:

the_dr@gon
18 maart 2006, 21:34
die driver is waarschijnlijk niet digitaal ondertekend door Microsoft.
je moet gewoon klikken op toch doorgaan ;)

Rus'T.
19 maart 2006, 13:15
K, thx. ah stond op site da sommige nie ondertekend zijn, maar daj da gewoon is.:p