PDA

Volledige versie bekijken : firefox of opera vervanger van IE?

krikke31
17 maart 2006, 11:00
Is dit een vervanger van IE? had ik in sticky gelezen of ben ik verkeerd, en zoja. is dit gemakkelijk te installeren zonder troubles want met browsers. je weet maar nooit en welke is best firefox of opera? grtzz

krikke31
17 maart 2006, 11:04
Kheb net een paar dagen problemen gehad met spyware, etc<< daarom deze vraag? Of heeft dit programma eigelijk evenveel kans op spyware........grtzz

deven
17 maart 2006, 11:06
Tuurlijk heeft FF, opera kans op spyware, maar in veel mindere maten dan IE. Ik moest vroeger niks hebben van FF, dan heb ik het toch ma eens geinstalleerd en nu wil ik nog niet meer terug naar IE. FF is gewoon10 X beter en handiger.

maxdevis
17 maart 2006, 11:54
je moet eens proberen.
persoonlijk gebruik ik liever FF dan Opera, maar ieder zijn smaak.

gewoon allebei eens proberen

krikke31
17 maart 2006, 12:27
Hey heb net firefox installed , moest ik dan kiezen voor IE te importeren of niets importeren . grtzz

$anka
17 maart 2006, 12:29
das gewoon voor uw favorieten da ge in IE hebt te importeren naar uwe lijst van favo in FF

krikke31
17 maart 2006, 12:38
Ik kan IE nog wel opstarten . da is dus normaal?

LĀ°rre
17 maart 2006, 13:30
Best importeren, dan heb je passwoorden favorieten etc ook in firefox.

polleke
17 maart 2006, 13:36
Ik kan IE nog wel opstarten . da is dus normaal?

natuurlijk, firefox heeft ie niet 'overschreven'. het is gewoon een ander software programma.

WhiteDragon.BE
17 maart 2006, 13:54
gebruik ze alle drie. Maar vooral opera, dit dan vanwege de mousegestures die het biedt. Dat is zooo handig dat ik nog moeilijk zonder surfen kan.
Het enige nadeel aan opera is dat niet alle sites in opera ondersteun worden.

Vladimirvlad
17 maart 2006, 14:12
Firefox rules :)

Vladimir

maxdevis
17 maart 2006, 15:01
gebruik ze alle drie. Maar vooral opera, dit dan vanwege de mousegestures die het biedt. Dat is zooo handig dat ik nog moeilijk zonder surfen kan.

wat zijn dat, die mousegestures?

Mr. M
17 maart 2006, 15:32
ik vond dat ook
maar door adblock ben ik overgestapt op firefox
en die mousegestures daar zijn extensies voor
heb in FF ook mousegestures, want idd als je ze een keer gebruikt kan je niet meer zonder

@ maxdevis
mousegestures is dat je bv rechtermuistoets ingeduwd houd en dan naar onder sleept en dan opent een nieuwe tab
dus bewegingen van de muis (samen met een knop in te drukken) en dat daar een actie aan vast hangt

DyNaRaX
17 maart 2006, 19:13

ik ben ook een Opera aanhanger, heb al verschillende versies gehad en met de laatste versie heb ik toch maar zeer zelden problemen met de ondersteuning van bepaalde sites.

Vroeger had ik er meer last van met versie 5 en 6.

Die mousegestures zijn de max, ik betrap mezelf op het gebruiken van mousegestures in IE :lol:

Mr. M
17 maart 2006, 20:01
ik ben ook een Opera aanhanger, heb al verschillende versies gehad en met de laatste versie heb ik toch maar zeer zelden problemen met de ondersteuning van bepaalde sites.

Vroeger had ik er meer last van met versie 5 en 6.

Die mousegestures zijn de max, ik betrap mezelf op het gebruiken van mousegestures in IE :lol:
ik heb ook meer dan 3 jaar opera gebruikt me veel plezier en vind het nog altijd een zeer goede browser
maar die adblock extensie van firefox (die dient voor alle reclame enzo weg te doen) is gewoon onmisbaar als ge het ene keer gebruikt
dus ja :)
overgestapt e maandje of 2 a 3 gelede

Vladimirvlad
17 maart 2006, 21:10
In Firefox werkt alles en is het heeeeeeeeeel veilig ! Al zeker 5 maanden zonder enige vorm van spyware aan het surfen ;)

Zorg gewoon da ge adblock, Adblock Filterset.G Updater en NoScript als extensies installeerd ;)

http://www.pierceive.com/ => Adblock Filterset.G Updater
http://bene.sitesled.com/adblock.htm => Adblock Plus
http://www.noscript.net/whats => NoScript

Vladimir

Razzia
17 maart 2006, 21:39
Ik gebruik FF, opera heb ik nog nooit gebruikt. FF is zeer goed en ik ga wss niets anders gebruiken :)

ShadesOfJae
17 maart 2006, 23:44
In Firefox werkt alles en is het heeeeeeeeeel veilig ! Al zeker 5 maanden zonder enige vorm van spyware aan het surfen ;)

Zorg gewoon da ge adblock, Adblock Filterset.G Updater en NoScript als extensies installeerd ;)

http://www.pierceive.com/ => Adblock Filterset.G Updater
http://bene.sitesled.com/adblock.htm => Adblock Plus
http://www.noscript.net/whats => NoScript

Vladimir

Voor wat dienen deze 3 juist ?

Mr. M
18 maart 2006, 03:22
Voor wat dienen deze 3 juist ?
adblock blokkeert alles wa reclame is enzo (dwz banners enzo)
ge kunt ook eender welke jpg blokken en ge kunt bv alles van bepaalde sites blokken enzo (kwa images en scripts enzo)

en die filterset g update is een add-on voor adblock

en noscript daarmee kunde scripts blokken enzo (ma die gebruik k wel nimeer, kvond da te veel geprul :p)

Fraggie
18 maart 2006, 11:49
Ik denk dat je kwa gebruiksvriendelijkheid beter kiest voor FF. Ik persoonlijk gebruik Opera omdat ik voor veiligheid kies. Het is dan ook moeilijker om je browser te beveiligen als je er alles mee wil doen (IE & FF).

De extra's van Opera vind ik dan ook heel leuk, zoals praten tegen je browser.

Mr. M
18 maart 2006, 16:34
Ik denk dat je kwa gebruiksvriendelijkheid beter kiest voor FF. Ik persoonlijk gebruik Opera omdat ik voor veiligheid kies. Het is dan ook moeilijker om je browser te beveiligen als je er alles mee wil doen (IE & FF).

De extra's van Opera vind ik dan ook heel leuk, zoals praten tegen je browser.
ja ik weet dat opera meer en meer een suit is aan het worden, meer zoals de gewone mozilla browser (ben vergeten welke naam die overlaatst heeft gekregen)
met daarin een irc client en mailclient enzo
maar ik gebruik mijn browser idd puur als browser, voor mails gebruik ik mozilla thunderbird en voor irc irssi of mirc

nu ja, ik blijf er bij dat zowel opera als FF zalige browsers zijn en ik ga zeker opera blijven op mijn pc houden als backup en wie weet schakel ik ooit weer terug over

ge0x.
19 maart 2006, 23:46
Ik gebruik al jaar en dag Opera, nog nooit spyware meegehad...
Fraggie kunde misschien is specifieren wa ge bedoeld met "praten tegen u browser"?

aradilon
20 maart 2006, 12:09
ik gebruik FF en wel omdat als je toch een pop up vind je dit altijd kan melden zodat dit eruit word gesmeten (btw als je een nieuwe popup vind die er niet mag zijn kan je geld krijgen als je dit report) , ff heeft ook veel extensies die wel handig zijn

Mr. M
20 maart 2006, 17:23
spyware hebt ge ni door nen browser he :D
spyware hebt ge door stoem te zijn en op alles te klikke enzo

da kan in eender welken browser ze :p

Fraggie
20 maart 2006, 18:02
Fraggie kunde misschien is specifieren wa ge bedoeld met "praten tegen u browser"?

Tools > Preferences > Voice: Enable Voice-controlled browsing
10MB downloaden, en dan kan je bv surfen over je pagina's dmv: Opera Next/Open/whatever