PDA

Volledige versie bekijken : Evolutie the next step

DiepPaars
15 maart 2006, 17:17
Na de discussie te hebben gehad met mijn maat of het verre nageslacht van meester gitaristen met ook goede gitaristen als (klein)zonen, of die goed gitaar kunnen spelen van natuur :

waar zien jullie de mens staan in pak weg een 7000 jaar?

ik denk dat we wat vervormd zulle zijn, meerdere gewrichten ofzo
technologie en natuur leven in harmonie
we leven op mars

cool_boy_ke
15 maart 2006, 17:20
We worden allemaal kaal en lang (zoals we aliens voorstellen) en er zullen maar een paar dieren meer leven (5% van al de dieren die we nu kennen) en die dieren zullen ook slim zijn (communiceren, ... zoals de mens). En er zal geen enkele sterke mens zijn wegens we geen spieren meer nodig hebben (alles word voor ons gedaan)

Maarja, 7000 jaar is ver, dan zal de wereld waarschijnelijk onleefbaar zijn maar mijn vissie is voor binnen 2000 jaar :)

Avilowca
15 maart 2006, 17:21
ik denk dat we er binnen 7000 jaar niet meer gaan zijn :)

We zijn ons eigen zo vakkundig aan het uitroeien dat we dat geen millenium meer gaan volhouden. Jammer in mijn ogen, want de mens als diersoort is toch wel een mooie verwezelijking van de natuur.

Conqie
15 maart 2006, 17:21
evolutie werkt in principe wel iets anders, een soort muteerd meestal per toeval en als daardoor blijkt dat die soort beter kan overleven, sterft de "oude soort" uit en wordt die gemuteerde soort de norm.

Conqie
15 maart 2006, 17:23

We zijn ons eigen zo vakkundig aan het uitroeien dat we dat geen millenium meer gaan volhouden. Jammer in mijn ogen, want de mens als diersoort is toch wel een mooie verwezelijking van de natuur.
ge moogt mij toch is uit leggen van waar je die verhaaltjes haalt hoor, er gaat nog veel bloedvergieten zijn, en gaan nog domme dingen gebeuren, maar jij bent er percies zeker van dat de mens zichzelf gaat vernietigen...
zelf als er een kernoorlog uitbreekt zullen er altijd mensen overleven, op afgelegen gebieden ect...

DiepPaars
15 maart 2006, 17:29
6 Miljoen jaar geleden liepen we rond als apen, de mens die we nu kennen loopt ook nog maar een 20000 jaar rond, en te weten dat die nog maar 8000 jaar kan schrijven... en dan nog het wiel... duurde ook lang...

ik zeg gewoon, in de evolutie gezien, is 7000 jaar niet veel

Holy Paladin
15 maart 2006, 17:31
we gaan fysiek denk ik bijna niets meer veranderen.. mss grotere kop ofzo :p
maar voor de rest kan de evolutie denk ik niet veel uitsteken, als we iets nodig hebben lossen we het zelf op ...

hatetn
15 maart 2006, 17:34
6 Miljoen jaar geleden liepen we rond als apen, de mens die we nu kennen loopt ook nog maar een 20000 jaar rond, en te weten dat die nog maar 8000 jaar kan schrijven... en dan nog het wiel... duurde ook lang...

ge zegt juist da we nog maar 8000 jaar schrijven en het wiel
kijk wa we ondertussen hebben
doe da nu nog ne keer x2 en we zijn 7000 jaar later
als ge al de uitvindingen in de afgelopen duizenden jaren bekijkt gaan we rapper en rapper vooruit
hoe we gaan evolueren
zoals in x-men:unsure:

denkimi
15 maart 2006, 17:36
in 7000 jaar gaan we niet veel veranderd zijn, die tijd is gewoon te kort.
op langere termijn zie ik onze tenen korter worden en onze vingers langer, onze hersenen groter en ons haar verdwijnen. en natuurlijk zullen we in het totaal ook heel wat groter worden.

ik denk (vrees) eigenlijk dat we niet veel verder meer gaan evolueren, gewoon omdat de natuurlijke selectie uitgeschakelt is.

GMotha
Groter in ieder geval. Mensen worden steeds langer, dus das mijn logica.
In 7000 jaar zullen we wel een paar koloniën op een planeet buiten onze aardkloot hebben. Die koloniën gaan hoogstwaarschijnlijk geterraformed worden, stukken grond worden verkocht en gegeven aan medewerkers (dus eerste kolonisten) als een extra vergoeding om zo rap mogelijk een planeet te bevolken en er een economie+maatschappij creëren. Ooit zullen die koloniën het in hunnen bol krijgen en geen authoriteit van moeder aarde aanvaarden.
In't begin gaat de communicatie tussen koloniën niet zo makkelijk gaan vanwege de enorme afstanden, dus kan men niet alles controleren.

Cultureel zullen ze steeds terruggrijpen naar oudere culturen na een "revolutionaire" periode. Maw, de architectuur gaat niet steeds strakker worden. Er gaan ook fases van pure kitch komen.
Tevens gaan er genoeg periodes zijn waar we terruggrijpen naar een meer natuurlijke benadering van zaken. Scifi-hippies ofzo.
Baar geld bestaat niet, allemaal electronisch geld (credits ^^).
Godsdiensten zoals we ze nu kennen bestaan niet meer, zelfs de Islam gaat zoveel anders zijn dan nu (als die er nog zal zijn offcourse). Probably nog een paar grote oorlogen gehad.

Offcourse, mits we nog zolang meegaan. Als we een absoluut hoogtepunt halen in onze maatschappij (overvloed aan rijkdommen en desgevolg: decadentie) worden we toch ge-assraped door boze aliens (gelijk de romeinen door de germanen).

Eveneens gaan ze ons over 50 jaar al uitlachen vanwege ons idioot toekomstbeeld^^

DiepPaars
ik heb juist een vermoeden dat de mens gaat groeien, en ouder worden, in 9006 N.C. gaat de gemiddelde mens 180 jaar worden en is de puberteit rond de 30... denk ik, als je ziet... 1100... gemiddelde leeftijd een goede 42... nu is dat bijna verdubbeld... groter ook, in mijn geval ben ik 30 cm groter als de standaard van pak weg 't jaar 1100 (was een goede meter 60) dus ... we gaan wel fysiek veranderen

enZiiime
7000 jaar?

Bestaat de aarde niet meer :p

denkimi
15 maart 2006, 17:37
ik heb juist een vermoeden dat de mens gaat groeien, en ouder worden, in 9006 N.C. gaat de gemiddelde mens 180 jaar worden en is de puberteit rond de 30... denk ik, als je ziet... 1100... gemiddelde leeftijd een goede 42... nu is dat bijna verdubbeld... groter ook, in mijn geval ben ik 30 cm groter als de standaard van pak weg 't jaar 1100 (was een goede meter 60) dus ... we gaan wel fysiek veranderen
de pubertijd komt juist vroeger en vroeger naart schijnt :p

[deleted]
15 maart 2006, 17:38
[deleted]

GMotha
15 maart 2006, 17:39
ik heb juist een vermoeden dat de mens gaat groeien, en ouder worden, in 9006 N.C. gaat de gemiddelde mens 180 jaar worden en is de puberteit rond de 30... denk ik, als je ziet... 1100... gemiddelde leeftijd een goede 42... nu is dat bijna verdubbeld... groter ook, in mijn geval ben ik 30 cm groter als de standaard van pak weg 't jaar 1100 (was een goede meter 60) dus ... we gaan wel fysiek veranderen30 cm per 900 jaar^^
Dus zou ik over 7000 jaar boven de 4m zitten :D

tgc_9012
15 maart 2006, 17:43

Houd er wel rekening mee dat de snelheid van de evolutie van de mens exponentieel toeneemt.

hatetn
15 maart 2006, 17:45
30 cm per 900 jaar^^
Dus zou ik over 7000 jaar boven de 4m zitten :D

hopelijk passen ze tegen dan de deuren en huizen aan

enZiiime
15 maart 2006, 17:45
Houd er wel rekening mee dat de snelheid van de evolutie van de mens exponentieel toeneemt.

Kijk verschil maar tussen nu en 50 jaar geleden, da is VELE rapper gegaan dan de jaren ervoor, dusja, alles ga sneller en sneller, of atm, zoals ze zeggen, mensen worden sneller "volwassener :D"

Alle "pubers" zijn vele sneller volwassener dan 50 jaar geleden enz, dusja, tstopt ni

tgc_9012
15 maart 2006, 17:47
Kijk verschil maar tussen nu en 50 jaar geleden, da is VELE rapper gegaan dan de jaren ervoor, dusja, alles ga sneller en sneller, of atm, zoals ze zeggen, mensen worden sneller "volwassener :D"

Alle "pubers" zijn vele sneller volwassener dan 50 jaar geleden enz, dusja, tstopt ni
Idd, waar gaat het eigg naartoe :crazy:

FeNiX4LiFe
15 maart 2006, 17:49

wa gij volwassen noemt :rofl:

tzn eerder en bende kinders die denken dat ze volwassen zijn

hatetn
15 maart 2006, 17:49
Idd, waar gaat het eigg naartoe :crazy:

naar de ondergang

Razzia
15 maart 2006, 17:56
ik leef toch nog maar ong 70 jaar dus who cares wat er gebeurt :p

merja geen idee hoe het zou zijn binnen 7000 jaar en ik hoef het ook niet te weten

Blanco
15 maart 2006, 17:57

Het kan natuurlijk ook zijn dat Moeder natuur ons voor gaat zijn. Ik zou dat eerlijker vinden dan dat we ons zelf zouden uitroeien.
Iets zegt mij dat Moeder natuur zichzelf in stand houdt door op tijd eens te elimineren... Waarom werden er na de 2 wereldoorlogen opvallend meer jongens geboren? Simpel, er waren er te kort.

LSDsmurf
15 maart 2006, 18:01
7000 jaar is heel lang. De samenleving en de mens zelf zal er tegen dan een pak anders uit zien. De mens gaat evolutie zelf in de hand nemen.

Natuurlijke evolutie van de mens gaat tegen dan niet meer bestaan denk ik. De mens zal binnen enkele honderden jaren, of misschien zelf al veel vroeger, in staat zijn om zijn eigen lichaam volledig aan te passen. Men gaat evolutie zelf in de hand hebben.

Wat ik nog verwacht:

- Mensen die op de Maan of Mars leven. Misschien ook op andere planeten of op andere manen. Of wie weet zelf buiten ons sterrenstelsel..
- Onvoorstelbare technologische vooruitgang.
- Geen grote populatie groei meer (toch niet op Aarde)
- Een pak minder privacy
- Veel langer leven
- Een schoner milieu

[BE]Nevermore
15 maart 2006, 18:01

7000 jaar is niets in de zin van evolutie

Ik neem aan dat tegen dan genetische manipulatie al lang geïntegreerd is en mensen bv veel bestendiger zijn tegen ziektes enz, maar van andere gewrichten enz zou ik mij ni te veel laten wijsmake moest ek van u zijn

Op 7 miljoen jaar tijd kunnewe mss al eens klappen

Maar de mens is in zijn huidige vorm (bijna) niet meer aan't evolueren, zeker bij ons in't westen gezien de gezondheidszorg enz gaat het er zelfs op achteruit

Towlie
15 maart 2006, 18:06
Dan zullen er pas mooie gfx in spellekes zijn !

SimonL
15 maart 2006, 18:08
we gaan fysiek denk ik bijna niets meer veranderen.. mss grotere kop ofzo :p
maar voor de rest kan de evolutie denk ik niet veel uitsteken, als we iets nodig hebben lossen we het zelf op ...
jup idd grotere hoofden, denk ik ook

SLDRkatana
15 maart 2006, 18:12
fusie van mens en machine.

rime
15 maart 2006, 18:13
7000 jaar is gigantisch lang. Waarom? Omdat onze technologische evolutie exponentieel is, en niet lineair. We kunnen ons amper voorstellen hoe de wereld er binnen 100 jaar gaat uitzien, laat staan 7000 jaar..

[BE]Nevermore
15 maart 2006, 18:22
jup idd grotere hoofden, denk ik ook

Op basis van wat?

enZiiime
15 maart 2006, 18:23
Grotere hoofden, sja omda ze ons atm vergelijke me neanderthalers, en onze herseninhoud groter is dan toen :p

HoLLyGHost7
15 maart 2006, 18:29
ik denk niet dat onze hoofden groter worden, eerder dat we meer gebruiken van onze hersennen dan we nu doen.
want nu gebruiken we maar 10% van onze hersennen...ja ik weet dat andere delen ook gebruikt worden op andere momenten :)

chosen1
15 maart 2006, 18:31
over 6000 jaar pakke ze hun In-Head-Holographic-Display (IHHD dus :p ) en leze ze dit vanuit hun archief op hun 100YB grote harde schijf en lache ze is goed!

enZiiime
15 maart 2006, 18:39
Lol :D

En als ge 16 jaar word krijgde betere hardeschijf ! en op u 21 nog een beter me inees mobo upgrade!

HoLLyGHost7
15 maart 2006, 18:43
wOOt lekker toekomst :p meer kheb tijdje gelezen in krant dat in 2020 ofzo het mogelijk is om lichaams inplantaten kan krijgen om spieren te versterken en ook om je haar constant juist te laten liggen :p was door een futuroloog voorspeld :pzou wel fun zijn

knight-k
15 maart 2006, 18:53
We gaan mecha's worden.

metaphore
15 maart 2006, 19:01
over 7000 jaar zijn wij lichamelijk amper tot helemaal niet veranderd ...
mss een beetje meer kennis over het een en het ander
maar ook nie speciaal slimmer ofzo

kben er eigelijk vrij zeker van dat we over 7000 jaar nimeer bestaan
al die vervuiling zal blijven opbouwen en vanalle dingen beschadigen die uiteindelijk onze ondergang zal betekenen ...

ozonlaag naar de kloten, fossiele brandstoffen naar de kloten waardoor geneesmiddel productie enzo f*cked up geraakt, of gewoon een paar essentiele micro-organismen die uitsterven en zo heel het bio evenwicht verneukt geraakt...

ik geef ons echt geen 7000 jaar meer zenne :)

HoLLyGHost7
15 maart 2006, 19:05
hoe lang geef je ons dan nog metaphore?
ik denk als we verhuizen naar andere planeten wanneer het mogelijk is dat onze overlevings kansen super veel vergroten

metaphore
15 maart 2006, 19:06
hoe lang geef je ons dan nog metaphore?
ik denk als we verhuizen naar andere planeten wanneer het mogelijk is dat onze overlevings kansen super veel vergroten

mja maar in de ruimte zijn we nog nie bepaald echt helden hé ....
der is al een bemande cabine op de maan kunnen landen, maar das alles

hier in ons zonnestelsel moeten we al nie op te veel rekenen

k kan der echt gene tijd op plakken maar kdenk als er geen fatsoenlijke maatregelen worden getroffen zal da toch nie veel meer als 1000 jaar zijn

HoLLyGHost7
15 maart 2006, 19:08
nja kdenk ook dat we niet lang zullen overleven hier. maar als we verder gaan het misschien veel zal verhogen :p anyways het zal niet meer voor ons zijn :p

Hellrabbit
15 maart 2006, 19:09
alleen de gigantische extinctieratio die er nu heerst (100x zo hoog als normaal) doet me vermoeden dat we het niet al te lang meer gaan trekken

HoLLyGHost7
15 maart 2006, 19:17
ik denk soms dat we ons zelf uitroein omdat we als de natuur zijn :p
zoalsz bv als er teveel is van een soort gaan er toch meer dood daarvan? wel niet zo mens vriendelijk maar het is eigenlijk zo :p

kondamin
15 maart 2006, 19:20
de standaard mens word dommer ziekelijk en lelijk
die dat het kunnen betalen laten hun kinderen designen
en dat worden dan weer super mensen.

die super mensen trappen het af van de aarde, en de normale mensen kunnen terug opnieuw beginnen om dat ze terug sterven als ze niet mee kunnen natuurlijke selectie start terug op om dat ze te dom zijn geworden en te ziekelijk om nog iets te verwezelijken

LSDsmurf
15 maart 2006, 19:21
Ik denk juist dat vervuiling sterk gaat verminderen. Ik verwacht dat nieuwe technologie het misschien deze eeuw nog mogelijk zal maken om veel properder te produceren en geleidelijk aan ook ons leefmilieu schoonder te maken.

En zelf indien dit niet het geval is, van wat vervuiling gaat de mensheid niet uisterven. Om de mens te laten uitsterven is een pak meer nodig IMO, zoals een gigantische natuurramp.

Cazzz
15 maart 2006, 19:27
ik denk da wij over 7000 jaar ongelooflijk lui zulle zijn.

Hellrabbit
15 maart 2006, 19:45
ik denk da wij over 7000 jaar ongelooflijk lui zulle zijn.

why wait?

Hell$pawn
15 maart 2006, 19:51
Niets in het universum is on-eindig, dus het is een kwestie van tijd voor we uitsterven, of aan onszelf ten onder gaan.

Dieleman_F
15 maart 2006, 20:07
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, maar een paar opmerkingen:
1. 7000 jaar is echt VEEEL te weinig om over zo'n grote evoluties te hebben, we zullen het er nog steeds bijna hetzelfde uitzien.
2. Dat groeien heeft denk ik niets met evolutie te maken, want je moet niet groot zijn om te overleven!!!! Dit heeft enkel met voedsel te maken, niet met evolutie.
3. de gemiddelde lengte van de man was een meter zeventig of iets minder en geen 1.6m.

hatetn
15 maart 2006, 20:13
ik denk soms dat we ons zelf uitroein omdat we als de natuur zijn :p
zoalsz bv als er teveel is van een soort gaan er toch meer dood daarvan? wel niet zo mens vriendelijk maar het is eigenlijk zo :p

ja tga sebiet zover zijn
momenteel is vogelgriep nog nie zo erg maar eens het van mens op mens gaat
tga wel natuurlijke selectie zijn
meteen ne hoop miljoenen man dood
en imo is dit gebeuren onvermijdelijk en gaat dit nog voor 2010 gebeuren

Dieleman_F
15 maart 2006, 20:17
Zoiets als een wereldweide griep (de volgende keer mss met de vogelgriep) is echt niet zooo speciaal wi, gebeurt een paar keer per eeuw (remember spaanse griep).

2 many soldiers
15 maart 2006, 20:22
Ik maak een eindwerk over nanotechnologie. Het is nog niet zo bekend onder het grote publiek maar als ik zie wat de gevolgen gaan zijn in nog geen 50 jaar dan valt mijn mond soms wel open. Zoek maar eens op op wikipedia.

knight-k
15 maart 2006, 20:28
Ik maak een eindwerk over nanotechnologie. Het is nog niet zo bekend onder het grote publiek maar als ik zie wat de gevolgen gaan zijn in nog geen 50 jaar dan valt mijn mond soms wel open. Zoek maar eens op op wikipedia.

*ben te lui*:sleep:

Zeg eens een paar vb.:)

hatetn
15 maart 2006, 20:30
Zoiets als een wereldweide griep (de volgende keer mss met de vogelgriep) is echt niet zooo speciaal wi, gebeurt een paar keer per eeuw (remember spaanse griep).

ik zie het eerder als de pest uit de middeleeuwen maar dan wereldwijd

2 many soldiers
15 maart 2006, 20:33
wel er bestaan al vesten met een nanotoepassing in genaamd het lotus-effect. Die jassen kunnen amper vuil worden. Op de oppervlakte zijn allemaal kleine bergjes aangebracht waardoor het vuil zich amper kan hechten en wanneer er water wordt overgekapt pakt dat direct het vuil mee.

Waarschijnlijk zouden ze zelfs honger kunnen oplossen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nanotechnologie#Toepassingen wat ge hier ziet is nog maar het topje van de ijsberg.

Zedjah
15 maart 2006, 21:40
De mens zal amper evolueren, omdat hij de evolutie tegenwerkt. En met goeie reden.

Disa
15 maart 2006, 21:58
De lange termijn interesseert me niet echt, cfr "In the long run, we're all dead." Kben eerder benieuwd wat men op korte termijn gaat doen.

Door het feit dat men als maar meer wil consumeren (=> produceren) neemt de pollutie & vervuiling toe. Nu, ik ben absoluut gene "groene" maar als je het zo hoort gaat het er toch redelijk hard aan toe.

Er zijn wetenschappers die beweren dat de ijskappen op de noordpool al over het point-of-no-return zijn. Gemiddeld gezien neemt men aan dat tegen 2040 de ijskappen volledig gesmolten zullen zijn en dat het zeeniveau met enkele tientallen meters zal stijgen. Ik weet dat ik hier vaag op ben maar ik ken de precieze cijfers ook niet. Het zeeniveau zou voldoende stijgen om de gehele stad londen onder water te zetten. Ze zitten hier met een probleem van +10 miljoen mensen die een nieuwe woonplaats moeten krijgen.

Ik ben echt eens benieuwd hoe men dit gaat oplossen. De "adviezen" van de vooraanstaande economische kranten zijn niet echt aangenaam te noemen. (en das nogal zacht uitgedrukt :P)
Hun "oplossing" houdt in dat men NOG meer zou moeten gaan produceren en zo NOG meer verdienen. Het komt erop neer dat je dan zo rijk mogelijk zou moeten worden om jezelf en je gezin te kunnen beschermen.

Ik weet niet of het allemaal zo een vaart zal lopen (een aantal wetenschappers denken toch van wel) maar zo een dingen interesseren me meer ofdat men binnen 7000 jaar 2 navels en 7 vingers zal hebben, bij wijze van spreke.

LSDsmurf
15 maart 2006, 22:08
Disa, volg jij EW, TEW of HIR aan uGent? :p Het grootste deel van je post komt me namelijk bekend voor (de les bedrijfskunde van 2 weken geleden).

passero
15 maart 2006, 22:13
Na de discussie te hebben gehad met mijn maat of het verre nageslacht van meester gitaristen met ook goede gitaristen als (klein)zonen, of die goed gitaar kunnen spelen van natuur :

ik denk dat we wat vervormd zulle zijn, meerdere gewrichten ofzo
technologie en natuur leven in harmonie
we leven op mars

Even een vraagje off topic:
ben jij toevallig actief op het forum van delcamp? Daar hebben we ook al eens zo een disussie gehad, dit is een forum speciaal voor klassieke gitaar.

HoLLyGHost7
15 maart 2006, 22:22
kunnen we het hier ook hebben over nano technologie? ziet er een tof onderwerp uit aangezien het al bestaat maar nog niet echt gebruikt wordt.
stel je voor een stuk of 100 nanbots die op je lichaam lopen om een wonde te genezen :p would be f*cking amazing
maar zo zal het wel niet zijn denk ik :(

ChfZ | Hanky
15 maart 2006, 23:16
kunnen we het hier ook hebben over nano technologie? ziet er een tof onderwerp uit aangezien het al bestaat maar nog niet echt gebruikt wordt.
stel je voor een stuk of 100 nanbots die op je lichaam lopen om een wonde te genezen :p would be f*cking amazing
maar zo zal het wel niet zijn denk ik :(

Kunnen maden da ook ni? :crazy:

sneax
15 maart 2006, 23:27
bwa ik stel mij in de toekomst niet meteen nieuwe evoluties voor kwa lichamelijke eigenschappen

kbedoel, als er ergens ene met 6 vingers wordt geboren dan heeft die in onze wereld niet meer het speciale voordeel/nadeel dat ie anders in de natuur zou hebben, als er dus zulke ontwikkelingen zijn gaat er niet één ras overleven maar gaan ze gewoon allemaal samen leven (negers en blanken, hetzelfde - sommige 'soorten' negers zijn van nature sterker en kunnen véél beter tegen de zon - de blanke soort sterft niet uit aangezien sterker zijn en beter tegen de zon kunnen nu niet meer van toepassing zijn)

dan op het gebied van techniek enzo denk ik dat we verschillende prothesen zullen hebben zoals bv. een CPU ingepland in ons brein om snel te rekenen, kunstmatige ogen met headsupdisplay, kapote gewrichten worden eenvoudigweg vervangen door iets dat niet vergaat en veel sterker is (dat gaat nu ook, maar ge ondervind er last van, in de toekomst zal een prothese gewricht jusit béter zijn)

speciaal gehoor zodat mensen die het nodig hebben extreem goed kunnen horen etc...

de computer gaat niet meer een onderdeel zijn wat wij gebruiken maar gaat een onderdeel vormen van het menselijk lichaam

GMotha
16 maart 2006, 13:10
hopelijk passen ze tegen dan de deuren en huizen aanBetwijfel ik ten zeerste, ze passen de deuren en huizen nu al niet aan op mensen hoger dan 1m70.

GMotha
16 maart 2006, 13:15
Grotere hoofden, sja omda ze ons atm vergelijke me neanderthalers, en onze herseninhoud groter is dan toen :pFout, fout, fout.
De neanderthaler is geen voorouder van ons, maar een appate soort van mens die verdwenen is. Ofwel door de dominante genen of agressie van de homo sapiens. En, ze hadden dezelfde herseninhoud als de homo sapiens.
Naar't schijnt begroeven ze hun doden al voor dat de homo sapiens op het idee van zulke rituelen gekomen is.

Hellrabbit
16 maart 2006, 13:15
bwa ik stel mij in de toekomst niet meteen nieuwe evoluties voor kwa lichamelijke eigenschappen

kbedoel, als er ergens ene met 6 vingers wordt geboren dan heeft die in onze wereld niet meer het speciale voordeel/nadeel dat ie anders in de natuur zou hebben, als er dus zulke ontwikkelingen zijn gaat er niet één ras overleven maar gaan ze gewoon allemaal samen leven (negers en blanken, hetzelfde - sommige 'soorten' negers zijn van nature sterker en kunnen véél beter tegen de zon - de blanke soort sterft niet uit aangezien sterker zijn en beter tegen de zon kunnen nu niet meer van toepassing zijn)

dan op het gebied van techniek enzo denk ik dat we verschillende prothesen zullen hebben zoals bv. een CPU ingepland in ons brein om snel te rekenen, kunstmatige ogen met headsupdisplay, kapote gewrichten worden eenvoudigweg vervangen door iets dat niet vergaat en veel sterker is (dat gaat nu ook, maar ge ondervind er last van, in de toekomst zal een prothese gewricht jusit béter zijn)

speciaal gehoor zodat mensen die het nodig hebben extreem goed kunnen horen etc...

de computer gaat niet meer een onderdeel zijn wat wij gebruiken maar gaat een onderdeel vormen van het menselijk lichaam

ge kon het ook korter samenvatten : als er geen nood is aan evolutie, dan gebeurt er ook geen evolutie

Zedjah
16 maart 2006, 13:30
Ik zou het anders formuleren Nijn.
"Als mensen die een positieve mutatie vertonen, geen betere positie hebben in de maatschappij, dan gebeurt er ook geen evolutie".

metaphore
16 maart 2006, 13:39
"Als mensen die een positieve mutatie vertonen, geen betere positie hebben in de maatschappij, dan gebeurt er ook geen evolutie".

kvond die van nijn toch beter :)

Al die doemdenkers hier, het heeft nog nooit zo goed gegaan met de mens. 500 jaar geleden was de gemiddelde leeftijd maximum leeftijd 40 jaar ofzo (of nog niet zelfs)
We leven steeds langer en langer en er zijn steeds minder ziekten enzo. Vroeger waren ziektes veel harder dan nu, denk maar aan de pest en alle derde wereldziekten waar wij, dankzij de vooruitgang, geen last of weining last nog van hebben (cholera, polio, TBC, etc)
Er is wel nog kanker en aids, maar binnen 100 jaar spreekt men daar niet meer over.

Vervuiling verminderd sowieso al. Kernenergie is véél properder dan steenkool bv.
Tegen de tijd dat de fossiele brandstoffen op zijn, zullen we trouwens al overgegaan zijn op alternatieven, dit zal geen revolutie zijn maar een evolutie en de gemiddelde mens zal het praktisch niet merken.

De mens zal trouwens zo rap niet uitsterven, hardnekkig beestje, een beetje zoals de kakkerlak :p

het heeft nog nooit zo goed gegaan met de mens, maar de mens leeft niet alleen
kent ge de natuur?

Deus ex Machina
16 maart 2006, 14:12
kent ge de natuur?

nee, waar woont hij?

GMotha
16 maart 2006, 14:35
nee, waar woont hij?Thuis, LOL!

denkimi
16 maart 2006, 18:25
Kunnen maden da ook ni? :crazy:
een made kan geen wonde genezen :p
maden werden vroeger gebruikt om dood vlees weg te eten zodat ge geen gangreen kreeg.

ik vraag mij eigenlijk af: waarom zou men geen goud kunnen maken? uiteindelijk bestaan alle stoffen toch uit hetzelfde. elektronen en neutronen

Hellrabbit
16 maart 2006, 18:30
een made kan geen wonde genezen :p
maden werden vroeger gebruikt om dood vlees weg te eten zodat ge geen gangreen kreeg.

ik vraag mij eigenlijk af: waarom zou men geen goud kunnen maken? uiteindelijk bestaan alle stoffen toch uit hetzelfde. elektronen en neutronen

tuurlijk kan je dat

je hebt enkel de energie nodig die vrijkomt bij een supernova

op dit kleine euvel na is dat helemaal geen probleem hoor

Hellrabbit
16 maart 2006, 18:32

als die wel een positie hebben in de maatschappij gebeurt er nog geen evolutie hoor

en evolutie is een biologisch begrip, dus pas het niet enkel toe op de mens :)

hatetn
16 maart 2006, 18:36
tuurlijk kan je dat

je hebt enkel de energie nodig die vrijkomt bij een supernova

op dit kleine euvel na is dat helemaal geen probleem hoor

der zijn genoeg plaatsen waar da kan gebeuren zonder de aarde in gevaar te brengen, gewoon een stargate smijten:unsure:

Betwijfel ik ten zeerste, ze passen de deuren en huizen nu al niet aan op mensen hoger dan 1m70.

gewoon et eerste verdiep deruit smijten dan en u bukken om binnen te gaan

2 many soldiers
16 maart 2006, 18:38
De medische toepassingen van nanotechnologie zijn pas onverstelbaar. Tumors zouden worden aangevallen door minirobots, evenals als aids. Het worden een soort super sterke witte bloedcellen.

vegitto
16 maart 2006, 20:42
De medische toepassingen van nanotechnologie zijn pas onverstelbaar. Tumors zouden worden aangevallen door minirobots, evenals als aids. Het worden een soort super sterke witte bloedcellen.
En dan crashen die eens en beginnen ons van binnen te doden door heel langzaam ons hart te vernietigen:unsure:

Cin
16 maart 2006, 21:10
Geen mens kan voorspellen wat we zullen kunnen in 7000 jaar. Op evolutionair gebied zullen we niet veel veranderd zijn; de tijd is véél te kort daarvoor. Er zal wel een enorme vooruitgang gemaakt worden! Dat is, als we tegen die tijd nog bestaan... :)

- technologische ontwikkelingen ivm. Genetische manipulatie, de perfecte mens, bestand tegen elke ziekte creeëren. Ze hadden het 500 jaar terug al juist; een kindje 'kopen'

- Nanotechnologie, zoals hierboven reeds vermeld nanomachientjes die in je lichaam zitten en slechte bacterieën / virussen verwijderen.

- Astrofysica / Wiskunde / ... ENORME vooruitgang in de ruimte, de mens zal tegen die tijd geen probleem meer hebben zich te koloniseren op andere planeten in ons zonnestelsel, misschien zelfs tegen lichtsnelheid andere stelsels opzoeken?

- Verre toekomst: iedereen kent dat wel van Startrek, iemand wilt een koffie, en de computer maakt het ding. Als we ooit zover geraken (technologisch gezien) geen probleem voor ons! Alles bestaat uit atomen, ionen, ... Als we de energie te pakken krijgen daarvoor.

- Contact met andere wezens?

- Enorme ontwikkeling van de hersens, eventuele gevolgen ervan zouden paranormaal kunnen zijn... Iedereen zendt trouwens "golven" uit. De mens is er al in geslaagd die te kunnen opvangen, maar verder weinig. Daar zit nog toekomst in !

- ...

Dieleman_F
16 maart 2006, 21:16
Niet te optimistisch :p, voor dat aan lichtsnelheid reizen, heb je te maken met een paar theoritische problemen dusja ... En dan nog is het dichtste zonnenstelsel 4 jaar reizen, dus tegen je iets nuttigs tegenkomt zit je aan 50 jaar wie weet?

HoLLyGHost7
16 maart 2006, 21:29
4 jaar reizen is niet echt lang.... te denken aan wat ze zouden kunnen ontdekken...
ik denk dat het meeste van technologische toekomst in nanbots zits, stel je voor nanbots die alles doen, ze zitten in ons hoofd en ze lezen wat we willen en ze zenden het door naar een computer en dan laat de computer het maken/doen wat we willen.
nanbots zijn voor de medische wereld ook heel belangrijk, ze zouden kunnen wonden en virussen etc etc kunnen genezen...
....etc etc weten jullie nog iets dat nanobots zouden kunnen doen?

Cin
16 maart 2006, 21:42
Niet te optimistisch :p

Ik weet niet of je't tegen mij hebt :p

Maar kijk 200 jaar terug, toen hadden we bijna niets! En kijk nu, je zou bijna mogen zeggen dat de technologie vooruitschiet als een exponentiële functie. Omdat we zoveel weten is er telkens meer en meer te weten.

Ik denk dat binnen 7000 jaar we wel eens véél verder zouden kunnen staan dan de meeste hier "(doem)-"denken.

Weten jullie nog iets dat nanobots zouden kunnen doen?

Ik ken ze alleen op medisch gebied :)

- Huidziektes genezen: De robots dragen een soort beschermende crème mee (moeilijk uit te leggen..) ze kunnen dode cellen verwijderen, de poriën reinigen etc...

- Pathogenische bacterieën vernietigen in je lichaam terwijl ze de onschuldige fauna en flora laat leven. De machientjes zouden ook voedingsdeeltjes kunnen identificeren en ze eventueel van je tanden verwijderen. Ze geraken veel verder & dieper dan een gewone tandenborstel... Zo willen ze bijvoorbeeld een mondspoeling maken waar de robotjes inzitten, robotjes die maar leven voor een paar minuten maar toch je mondholte volledig schoon maken, voor ze uiteenvallen..

- In de bloedstroom zorgen dat er ophoping komt van allerhande stoffen zodat het hart geen problemen ondervindt...

- enzovoort

een afbeelding (http://images.vpro.nl/img.db?10364165+s(400))

ps: nanorobotjes kunnen niet crashen, ze zitten totaal anders in mekaar dan een computer... Hun energie halen ze bijvoorbeeld uit glucose, zoals het lichaam zelf. (misschien nog iets voor af te vallen :D)

HoLLyGHost7
16 maart 2006, 21:57
en bestaat dit al zoals je getoont hebt op die foto?
en heb je enig idee wanneer dit gebruikt zal worden voor iedereen?
kben nu wel ferm geinstresseerd :D

Dieleman_F
16 maart 2006, 22:13
Ze gebruiken het ook om de rand van yoghurtpotjes zo te ontwerpen dat de bacterien er als het ware niet in raken (dacht ik).

ByTEsPaWn
16 maart 2006, 22:18
en bestaat dit al zoals je getoont hebt op die foto?
en heb je enig idee wanneer dit gebruikt zal worden voor iedereen?
kben nu wel ferm geinstresseerd :D
Zoiets als op die foto bestaat nog lang niet. Dat 'grijparmmachientje' is dan ook meer nanotechnologie in een sci-fi setting. Nanotechnologie houdt zich momenteel vooral bezig met specifieke moleculen aanmaken (zonder dat men eerst moet zoeken naar een keten van toevallige reacties, en waar je dan nog een hoop andere soort stoffen met dezelfde brutoformule krijgt, zoals dat slaapmiddel + extreem gevaarlijke stof al een heel eind geleden) Enfin, dat is wat ik er ongeveer van denk/weet. Mogen de universitairen mij verbeteren :D.

Cin
17 maart 2006, 10:30
Spijtig genoeg bestaan ze nog niet,

Het is zeer moeilijk om zo robotjes te maken, ten eerste ze zijn super klein en ten tweede ze moeten gemaakt worden met materialen die het immuumsysteem niet irriteren zodat onze witte bloedcellen ze niet gaan aanvallen (anders ist spel rap over :D) Een andere ontwikkeling zou zijn dat je de robots een diamand laag geeft (diamand heeft een gladde oppervlakte voor weinig irritatie + is bestand tegen de wb. + is biocompatibel met het menselijk lichaam)

Er zijn op dit moment al zovele dingen over geschreven en we gaan de goede richting uit, maar momenteel is het nog te ingewikkeld...
Ze bestaan namelijk uit synthetische DNA molecules die 'in een vorm worden gegoten'. En daar ligt de sleutel;

DNA in ons lichaam is eigenlijk wat ons bepaald, onze genetische samenstelling, als we nu synthetisch DNA kunnen namaken in de natuurlijke vorm dwz base-paring dan kunnen we - zoals het lichaam dat doet - er informatie in opslaan. We zouden dus dat robotje kunnen programmeren dingen te doen!

Een Amerikaanse Professor (Seeman) Van de New-Yorkse universiteit is al jaren lang bezig met dit soort werk. Hij is er in geslaagd zo een synthetische molecule te maken met 2 armen die konden roteren ( dat was in 1999!) Maar om er informatie in op te slaan is een pak moeilijker... Laat staan de 2 combineren :)

Maar om ze te hebben zou idd verdomd handig zijn, voor mij 1 van de nuttigste uitvindingen voor de mens. Denk maar aan bestrijden van tumors, arteriosclerosis, bloedklonters,...

DiDoria
17 maart 2006, 10:39

Ja idd, we hebben jammer genoeg een "slechte periode gehad (en nu nog wel ze) we zijn veel te laat begonnen met milieu wetten en dergelijke. We hebben jammer genoeg waterstof als brandstof ook veel te laat ondekt. Want als in de toekomst er GEEN verbrandig meer is van fosile brandstoffen WOW dan gaat je de CO2 wel eens zien vallen :D en als het regenwoud weg is dan kunnen ze daar ook geen uitstoot meer geven. Hoewel dat dit wel zeer rampzalig zal zijn voor de wereld, maar ja zo te zien gaat Afrika door het broeikast effect nog meer "geroosterd" worden.

We zijn een soort met wel zeer veel pottentieël vind ik, hoe snel we evolueren is echt tof! Nu zeker omdat alles naar duurzaamheid gericht is maar omdat het duur is maken/kopen we het eigelijk niet. Als ons egoïsme ons niet in de wegstaat dan denk ik dat we binnen 7000 jaar mooie ruimte schepen hebben om een toertje naar de planeten te doen en trg voor toerisme :)

en een alien tegen komen is het beste wat we kunnen hebben :D, dan gaat de mens minder denken aan zich zelf maar meer in 1 geheel deken. Is wat het zelfde als nu = culturen tegen elkaar, rassen tegen elkaar. Dan vermoedelijk ook wel (in goede of slechte zin).

Cin
17 maart 2006, 10:50
De mens zal zich eerder zelf uitroeien dan dat de planeet dat zal doen. Akkoord we doen te weinig voor het milieu, maar we zijn onkruid; moeilijk weg te krijgen. :D

Als ik bezig ben over dat soort zaken moet ik altijd denken aan dit citaat;

"I don't know what kind of weapons will be used in the third world war, assuming there will be a third world war. But I can tell you what the fourth world war will be fought with -- stone clubs"

A. Einstein.

en een alien tegen komen is het beste wat we kunnen hebben :D, dan gaat de mens minder denken aan zich zelf maar meer in 1 geheel deken. Is wat het zelfde als nu = culturen tegen elkaar, rassen tegen elkaar. Dan vermoedelijk ook wel (in goede of slechte zin).

Awel, zo denk ik er ook over. Het zou de mens grotendeels stimuleren om de buitenwereld te gaan verkennen...

Hellrabbit
17 maart 2006, 11:40
en waar je dan nog een hoop andere soort stoffen met dezelfde brutoformule krijgt

kom kom, de analytische scheikunde is op dat vlak al wel ver genoeg gevorderd hoor

2 many soldiers
19 maart 2006, 13:00
nanotechnologie zal ongeveer binnen 15-30 jaar pas op de markt komen (kleine dingen dan hé). De echte evoluties denk ik dat er komen binnen 75-100 jaar. Dat is wel vet want nanotechnologie kan het verouderingsproces serieus uitstellen ( en dan leef ik nog !! jippie). Nu al zijn er crèmes van l'oréal dacht ik die nanodeeltjes bevatten. Dit zijn dan natuurlijk geen robotjes maar kleinde dingen. Ook bijvoorbeeld een antikraslaag is mogelijk door nanotechnologie.

EvilTwin
19 maart 2006, 18:09
Paar zaken die al vaststaan hoe de mens zal evolueren :

- wijsheidstanden gaan verdwijnen, waardoor onze gezichten gaan smaller worden;
- verminderde haargroei, ook vanboven op uw kop helaas;
- verdwijnen van de kleine teen aangezien ge die voor niks bezigt;
- vergroting van de schedel door toename van de herseninhoud;
-...

Gelezen in den Humo van een paar maanden geleden btw. Tmeeste ben ik wel vergeten :)