PDA

Volledige versie bekijken : Netwerk simulator

horse_99
13 maart 2006, 19:25
Hallo,

Ik vroeg me af om iemand misschien een programma kende waarmee je een "virtueel netwerk" kunt maken. Dus dat je routers, switches, PC's e.d. in een netwerk kunt plaatsen en aan elkaar kunt aansluiten en ze bijgevolg ook kunt configureren.

Waarom ik me dit afvraag: ik volg ICT op school en we krijgen dus het vak netwerken (wij zitten momenteel aan CCNA2). Probleem is dat niemand van ons al die dure apparatuur van Cisco natuurlijk thuis niet heeft staan :), waardoor je de configuratie van routers e.d. thuis zelf niet kan oefenen (professionele routers weliswaar, geen modellen voor thuisgebruik).

Dus als iemand iets in die aard kent van programma (als zo een simulator wel bestaat), gelieve te reageren.

Bedankt voor alle reacties.

MVG, horse_99.

TiZon
13 maart 2006, 20:11
Zo iets: ?
http://www.myzips.com/software/Network-Visualizer---CCNA-Network-Simulator.phtml

horse_99
13 maart 2006, 21:00
Okee,

Ideaal programma :).

Thanks!

menlor
14 maart 2006, 18:12
ik volg ccna 1 & 2, en heb de bijgeleverde soft van cisco. packet tracker noemt het

Mr. M
14 maart 2006, 18:28
ik volg ccna 1 & 2, en heb de bijgeleverde soft van cisco. packet tracker noemt het
idem
maar om te zeggen dat het een goed programma is, tis nogal buggy soms :p (vooral zwaar is het wel, sommige pc's op school trekken het amper met hun 256 meg ram)

maar als ge die cursussen van cisco volgt zou ge normaal gezien da wel moete krijgen (of het ergens kunne afhalen ofzo)