PDA

Volledige versie bekijken : gateway probleem!

schneider
12 maart 2006, 15:20
hoi,

kheb 2pc rechtreeks verbonden met utp 1gbit/s
1ste heeft internet dat gedeelt is en heeft ip 192.168.0.1
2de pc heeft tapt internet af van pc 1 en heeft ip 192.168.0.2, gateway 192.168.0.1, DNS 192.168.0.1

nu, 2de pc heeft wel internet maar bij NETWERKVERBINDINGEN staat er geen gateway meer tussen, vroeger was dit wel zo!maar internet werk wel!
zie hier (http://users.skynet.be/schneider/lanpic1.JPG)
op de foto zou normaal de gateway moeten bijstaan maar dat is het geval niet!

nu dit heeft wel gevolgen voor mij omdat UPNP niet meer werk dat ik toch wel nodig heb voor bepaalde programma's

kheb alles al geprobeert en weet geen raad meer!

Exit
12 maart 2006, 15:48
handmatig instell of autom?

schneider
12 maart 2006, 16:00
handmatig instell of autom?

tis handmatig ingestelt! heb automatisch ook al geprobeert ma no go, dan heb ik zelfs fgeen internet meer op 2de pc!

schneider
12 maart 2006, 22:30
niemand een idee??, kheb er met een prof kwa netwerken over gebbabelt en zegt dat het hoogswaarschijnlijk een bug in XP is!! Kan iemand dit tegenspreken? iemand die nog een idee heeft?

Greenmoon
13 maart 2006, 13:25
hoi,

kheb 2pc rechtreeks verbonden met utp 1gbit/s
1ste heeft internet dat gedeelt is en heeft ip 192.168.0.1
2de pc heeft tapt internet af van pc 1 en heeft ip 192.168.0.2, gateway 192.168.0.1, DNS 192.168.0.1

nu, 2de pc heeft wel internet maar bij NETWERKVERBINDINGEN staat er geen gateway meer tussen, vroeger was dit wel zo!maar internet werk wel!
zie hier (http://users.skynet.be/schneider/lanpic1.JPG)
op de foto zou normaal de gateway moeten bijstaan maar dat is het geval niet!

Euh, heb je in de Eigenschappen van de LAN-verbinding op de tweede PC (192.168.0.2) bij de TCP/IP settings de default gateway en DNS server manueel ingevuld met 192.168.0.1 ?

Coax
13 maart 2006, 14:41
Het lijkt mij logisch dat als pc2 maar 1 netwerk kaart heeft, die ook maar 1 netwerkverbinding toont...
Of is die screenshot van uw pc die ook aan het internet hangt?

schneider
13 maart 2006, 17:22
ja het is manueel zo ingevult en gateway heeft er altijd gestaan, nu is het ineens weg en krijg het nimeer terug, kheb dit nogal meer voorgehad maar met een format was het elke keer terug in orde! alle instellingen staan volgens mij correct dus het lijkt een bug in xp te zijn! aan spyware kan het ni liggen! dus vraag me azf hoe dit k*t probleem kan komen,

de prof kwa netwerk zei ook dat ik dit eens moest proberen!
C:WINDOWS/system32/drivers/etc/host .De host file zelf de ip indrukken en namen geven, ma had hem ni zo goed begrepen!
Iemand hier ervaring mee?

schneider
13 maart 2006, 17:23
Het lijkt mij logisch dat als pc2 maar 1 netwerk kaart heeft, die ook maar 1 netwerkverbinding toont...
Of is die screenshot van uw pc die ook aan het internet hangt?

ja, dat aws met pc2 aan het internet, dus die gateway zou er moeten staan!! anders zoun ik geen internet hebben!

edit:// pc heeft ADLS modem die als gateway naar pc2 word gestuurt!

Greenmoon
14 maart 2006, 10:16
ja het is manueel zo ingevult en gateway heeft er altijd gestaan, nu is het ineens weg en krijg het nimeer terug
De gateway weg in de TCP/IP window :confused: Heb ik nog nooit gezien. Spooky :oink:
Misschien verhelpt het resetten van de TCP/IP settings je probleem?
Een eenvoudige manier om dit te doen is start>Run>cmd en dan het commando "netsh int ip reset c:\resetlog.txt" zonder de "".
Dit commando reset de TCP/IP settings naar default waarden, komt overeen met een re-install van de TCP/IP. In de logfile resetlog.txt op de C drive kan je nakijken wat de reset allemaal gedaan heeft.
Hou er wel rekening mee dat je alle instellingen opnieuw zal moeten configureren.
Enne, in InternetExplorer kan je ook appart een proxy (gateway) server instellen, misschien daarmee dat internet nog werkt ?
Je kan je settings checken via het commando start>run>cmd en dan "ipconfig /all" zonder de "", maar dat wist je waarschijnlijk al...

schneider
14 maart 2006, 17:58
gelieve eens de begin post nog eens te herlezen :)
Van da sesetten wist ik nog ni, (handig om weten, merci)maar heb op beide pc's uitgevoert en de gateway is er nog altijd niet maar wel internet!

TiZon
14 maart 2006, 18:11
die dns-servers kunnen toch niet kloppen...

Stel deze eens in:
Primair: 195.238.2.21
Secundair: 195.238.2.22
(voor belgacom)

Je weet nooit wat het doet hé...

schneider
15 maart 2006, 17:14
die dns-servers kunnen toch niet kloppen...

Stel deze eens in:
Primair: 195.238.2.21
Secundair: 195.238.2.22
(voor belgacom)

Je weet nooit wat het doet hé...

da weet ik zo niet ze, tis een pci modem dus... geen usb

maar ik zal eens proberen

edit:// geeft juist hetzelfde, gateway is nog altijd weg en internet macheert nog!