PDA

Volledige versie bekijken : Speedfan

Spector
12 maart 2006, 08:51
beste,

ik heb mij gisteren een 2de coolerke gekocht en da derin gestopt. Nu kijken op speedfan en detecteert em nog altijd maar 1 fan. Die 2de de nieuwe staat daar niet tussen. Dus ik zie nie hoe rap hem draait.
Weet iemand een oplossing?

Bedankt op voorhand

Yank
12 maart 2006, 09:58
Heb je die fan op een molex of op het moederbord aangesloten?

Spector
12 maart 2006, 10:03
molex

saikoboarder
12 maart 2006, 10:33
hoe zou speedfan die dan moeten detecteren ?
speedfan kan alleen dingen zien die signalen naar hem sturen.
een fan op een molex krijgt gewoon stroom van u voeding en stuurt geen signalen omdat de gele kabel niet is aangesloten.
als je een fan op u mobo installeerd dan wordt die gele kabel wel aangesloten en worden gegevens naar speedfan gestuurd.

Frado2005
12 maart 2006, 11:30
maw, ge moet gewoon die kabel op uw moederbord aansluiten(als er nog zo'n slotje vrij is), en die molex nie gebruiken.

Exit
12 maart 2006, 11:44
maw, ge moet gewoon die kabel op uw moederbord aansluiten(als er nog zo'n slotje vrij is), en die molex nie gebruiken.
enkel als die fan een 3pin aansluiting hefet is dat op mobo aan te sluiten.
indien die fan enkel molex connector heeft, is die enkel aan te sluiten op molex en niet te regelen/monitoren

Spector
12 maart 2006, 12:11
het heeft een 3pin aansluiting heb gewoon de molex dertussen gestoken voort gemak omdak nie direct weet waar het dan in moet op het mobo

Exit
12 maart 2006, 12:58
check handleiding eens, check alle connectors in de manual
check ook connectors op mobo die zelfde aansluiting zijn als die 3pin van de fan.
indien ge er vindt, lees te tekst die erbij staat

Spector
12 maart 2006, 13:03
sjance dat er een handleiding bij zat :) tis gewoon cooler met vijskes, grill, molex, en een soort raar dingske die daar nog aan hangt:) ma kzal es zien ze