PDA

Volledige versie bekijken : Psychologie studeren in België

Cent
10 maart 2006, 17:27
Hey,

Klein informatief vraagje :-)
Welke universiteit/school/... heeft de beste reputatie op het vlak van psychologieopleidingen?

Bedankt

Phil
10 maart 2006, 17:30
als ik mij niet vergis is dat gent...

Stiche
10 maart 2006, 17:44
Er zal alleszinds niveel verschil kwa kwaliteit zijn tussen de universiteiten zenne...
Er bestaan wel gigantisch veel vooroordelen over de universiteiten
Alle richtingen aan Vlaamse universiteiten moogt ge als deftige opleidingen beschouwen.
Het is natuurlijk wel zo dat elke unif de nadruk een beetje anders legt, maar da zorgt ni echt voor betere of slechtere kwaliteit.
Da is gewoon ewa zoeke wa u het beste ligt

clubje
10 maart 2006, 19:05
Er zal alleszinds niveel verschil kwa kwaliteit zijn tussen de universiteiten zenne...
Er bestaan wel gigantisch veel vooroordelen over de universiteiten
Alle richtingen aan Vlaamse universiteiten moogt ge als deftige opleidingen beschouwen.
Het is natuurlijk wel zo dat elke unif de nadruk een beetje anders legt, maar da zorgt ni echt voor betere of slechtere kwaliteit.
Da is gewoon ewa zoeke wa u het beste ligt

Studeer jij aan de unief?
Da's een vooroordeel op zich, dat alle opleidingen 'deftig' zijn. Ik maak elke dag weer amateurisme mee op de unief. En ik heb al gestudeerd aan de UGent én de KULeuven. Ik lach er soms mee.

Nuja, over psychologie...ik denk dat de infrastructuur in Leuven beter/uitgebreider is, alhoewel ze sindskort een gloednieuw gebouw hebben in Gent in de Dunantlaan, maar ik weet niet of je daar veel meer vindt dan nieuwe auditoria.

Sowieso zou ik nooit psychologie studeren (als we spreken van een pseudo-wetenschap...), ik heb het zelfs ooit een jaar gedaan (in Gent). Een jaar te veel.

Kzou zeggen: baseer u op de stad zelf, waar gaat ge u het beste voelen? Da's ook belangrijk.

TheCrow7
10 maart 2006, 19:08
Wat stak je dan zo tegen aan die richting ?

En wat is nu net het verschil ts Gent en Leuven als je je puur op de stad baseert ?

Troj
10 maart 2006, 19:15
Ik zit in Leuven ma ben daardoor ni echt bevooroordeeld, want puur op de feiten afgaand ligt de geschiedenis van het (povere) Belgisch psychologieonderzoek allemaal in Leuven. Nuttin e.d....
Veel van de profs hebben trouwens persoonlijk baanbrekend onderzoek gedaan.

Puur op onderwijs afgaand is er trouwens nauwelijks verschil tussen Gent of Leuven, aangezien er altijd wordt gesproken over het Belgisch onderwijs als het over psychologie gaat. Zo heb ik gehoord dat wij naar het schijnt meer de klemtoon leggen op geschiedenis dan op nieuw, slechts eenmaal getest onderzoek (zoals in de VS). Maar ja, dat is dan idem in Gent en in Leuven, en mss ook wel voor andere richtingen.

Puur op de stad afgaand zou ik misschien die die het dichtst bij uw woonplaats of die het makkelijkst bereikbaar is (bvb met maar 1 trein).

Al is Leuven de place to be tbh :).

Stiche
10 maart 2006, 19:17
Studeer jij aan de unief?
Da's een vooroordeel op zich, dat alle opleidingen 'deftig' zijn. Ik maak elke dag weer amateurisme mee op de unief. En ik heb al gestudeerd aan de UGent én de KULeuven. Ik lach er soms mee.

Nuja, over psychologie...ik denk dat de infrastructuur in Leuven beter/uitgebreider is, alhoewel ze sindskort een gloednieuw gebouw hebben in Gent in de Dunantlaan, maar ik weet niet of je daar veel meer vindt dan nieuwe auditoria.

Sowieso zou ik nooit psychologie studeren (als we spreken van een pseudo-wetenschap...), ik heb het zelfs ooit een jaar gedaan (in Gent). Een jaar te veel.

Kzou zeggen: baseer u op de stad zelf, waar gaat ge u het beste voelen? Da's ook belangrijk.

Ja, ik studeer aan unief (mijn tweede jaar al)
Waarom is da een vooroordeel?
Naar mijn mening kan een unief het zich ni permittere da de kwaliteit van sommige richtinge veel slechter in vergelijking met andere universiteiten, dan zouden ze voor die richtingen gewoon heel veel studenten verliezen.
Uniefen worden trouwens ook gecontroleerd door de overheid da elke richting wel aan bepaalde eisen voldoen (ben hier dees jaar nog mee geconfronteerd geweest)

En wat bedoelt ge juist met amateurisme? (Voorbeelden...)

Psychologie is ook ni mijn ding, ma ge gaat idd het beste naar de stad die u het beste aanstaat of moest ge vlakbij een unief wone (zoals bij mij het geval is).
Vergeet ni da ge minstens 4 jaar in die stad moet wonen è!

Tweak37
10 maart 2006, 20:19

Dat hangt er vanaf wat je normen zijn natuurlijk. Gent is makkelijker, leuven moeilijker, en leuven heeft ook wel de beste naam. Maar of dat nu zo belangrijk is? Je krijgt bij beiden een evenwaardig diploma.

(geldt trouwens enkel voor psy he, voor andere richtingen kan dat weer heel anders liggen.)

*He@d$hOt*
10 maart 2006, 22:27
Ja, ik studeer aan unief (mijn tweede jaar al)
Waarom is da een vooroordeel?
Naar mijn mening kan een unief het zich ni permittere da de kwaliteit van sommige richtinge veel slechter in vergelijking met andere universiteiten, dan zouden ze voor die richtingen gewoon heel veel studenten verliezen.
Uniefen worden trouwens ook gecontroleerd door de overheid da elke richting wel aan bepaalde eisen voldoen (ben hier dees jaar nog mee geconfronteerd geweest)

En wat bedoelt ge juist met amateurisme? (Voorbeelden...)

Psychologie is ook ni mijn ding, ma ge gaat idd het beste naar de stad die u het beste aanstaat of moest ge vlakbij een unief wone (zoals bij mij het geval is).
Vergeet ni da ge minstens 4 jaar in die stad moet wonen è!

welke unief?

Mijn richting heeft trouwens ook doorlichting gehad het eerste semester om te zien of de kwaliteit wel voldeed, en dat was zo...

Savage
10 maart 2006, 23:04
Dat hangt er vanaf wat je normen zijn natuurlijk. Gent is makkelijker, leuven moeilijker, en leuven heeft ook wel de beste naam. Maar of dat nu zo belangrijk is? Je krijgt bij beiden een evenwaardig diploma.

(geldt trouwens enkel voor psy he, voor andere richtingen kan dat weer heel anders liggen.)

moeilijk en gemakkelijk zijn heel subjectieve termen he, moet ge dusdanig mee oppassen :)
Uiteindelijk moet ge zoals gezegd is geweest, naar uw omgeving kijken. Ik heb zelf al gewerkt en ben nu terug gaan studeren aan de UGent en ik weet uit ervaring da ne werkgever echt NIET gaat kijken naar welke unif ge zijt afgestudeerd. Er zal eventueel wel interesse zijn, maar dan waarschijnlijk omdat hij/zij daar zelf heeft gestudeerd. Maar ik heb nog nergens gezien (en ik heb al in vele bedrijven geweest, outsourced that is) dat iemand geweigerd is geweest omdat hij/zij bv. van de VUB kwam ipv KUL.

Stiche
11 maart 2006, 11:24
welke unief?

Mijn richting heeft trouwens ook doorlichting gehad het eerste semester om te zien of de kwaliteit wel voldeed, en dat was zo...

Ik studeer fysica aan de VUB
Gij?

Ik ben nog ni naar de resultate gaan kijke van de doorlichting, ma ik veronderstel da het ook in orde was, anders had ik er al iets van gehoord :)

En ik denk ook ni da ze u gaan weigeren bij een firma omwille van de unief die ge gekozen hebt
De uniefen werken toch regelmatig samen aan sommige dingen (in mijn richting toch) dus zoveel verschil zal er echt ni zijn tussen de uniefen

*He@d$hOt*
11 maart 2006, 12:36
Ik studeer fysica aan de VUB
Gij?

Ik ben nog ni naar de resultate gaan kijke van de doorlichting, ma ik veronderstel da het ook in orde was, anders had ik er al iets van gehoord :)

En ik denk ook ni da ze u gaan weigeren bij een firma omwille van de unief die ge gekozen hebt
De uniefen werken toch regelmatig samen aan sommige dingen (in mijn richting toch) dus zoveel verschil zal er echt ni zijn tussen de uniefen

Rechten aan VUB :-)

Tweak37
11 maart 2006, 13:17
moeilijk en gemakkelijk zijn heel subjectieve termen he, moet ge dusdanig mee oppassen :)
Uiteindelijk moet ge zoals gezegd is geweest, naar uw omgeving kijken. Ik heb zelf al gewerkt en ben nu terug gaan studeren aan de UGent en ik weet uit ervaring da ne werkgever echt NIET gaat kijken naar welke unif ge zijt afgestudeerd. Er zal eventueel wel interesse zijn, maar dan waarschijnlijk omdat hij/zij daar zelf heeft gestudeerd. Maar ik heb nog nergens gezien (en ik heb al in vele bedrijven geweest, outsourced that is) dat iemand geweigerd is geweest omdat hij/zij bv. van de VUB kwam ipv KUL.

idd, dat zei ik ook. Uiteidnelijk maakt het in belgië niet uit waar je afstudeerd. Maar verschillen zijn er natuurlijk wel.

Thales
11 maart 2006, 13:51
jo savage
wat heb jij wel al gedaan?
alleja waar gewerkt enzo?
en oe kommet daje dan nog geschiedenis gaat doen ?
puur uit interesse?
want heb gehoord daje het voor het werk ni moet doen

Santa
11 maart 2006, 15:02
De VUB heeft toch nog altijd als ik het mag zeggen een slechte naam ze >_>
Het ding is evenwel dat werkgevers bijna nooit kijken naar vanwaar uw diploma komt dusja, veel maakt het ni uit voor de meeste beroepen :x

Firefoxbt
11 maart 2006, 15:09

in gent aan de watersportbaan is er alleszins een (half vernieuwde) faculteit psychologie .

ChevaL
11 maart 2006, 15:14
Gent tschijnt dat beste is toch

Ether
11 maart 2006, 15:42
Bwa, zijn er zo echt richtingen die zo'n reputatie hebben van: Daar moe je da studeren, want das het beste van België ?

Kheb daar eigenlijk geen weet van, mss kan iemand mijn geest verlichten op dat gebied. :unsure:

Santa
11 maart 2006, 15:47
Bwa, zijn er zo echt richtingen die zo'n reputatie hebben van: Daar moe je da studeren, want das het beste van België ?

Kheb daar eigenlijk geen weet van, mss kan iemand mijn geest verlichten op dat gebied. :unsure:
Bwah om vreet te veralgemenen ben je voor humane richtingen nog altijd beter in Leuven en voor exacte wetenschappen nog altijd beter in Gent.

Stiche
11 maart 2006, 16:32
De VUB heeft toch nog altijd als ik het mag zeggen een slechte naam ze >_>
Het ding is evenwel dat werkgevers bijna nooit kijken naar vanwaar uw diploma komt dusja, veel maakt het ni uit voor de meeste beroepen :x

Hebt ge daar enige sterke argumentatie voor?
Wss ni zeker :)

Ik studeer exacte wetenschappen aan de VUB (zoals ge hierboven al erges kunt lezen...) en voor mijn richting werken de VUB, KUL en gent redelijk samen qua onderwijs.
Kheb er deze week nog ne prof over bezig gehoord da de Master-opleiding echt wel in nauwe samenwerking met de andere uniefen ga gebeuren (gemeenschappelijke lessen enzo...) dus zoveel slechter zal de VUB ni zijn, anders zoude leuven en gent daarmee gewoon ni wille samenwerken
Ook op het gebied van onderzoek is er natuurlijk samenwerking ma da is ni zo neig op dees van toepassing peisik...

Hellrabbit
11 maart 2006, 16:48
Bwah om vreet te veralgemenen ben je voor humane richtingen nog altijd beter in Leuven en voor exacte wetenschappen nog altijd beter in Gent.

waarop baseert ge u daar nu weer op?

Ether
11 maart 2006, 16:54
Ja, ik vraag mij da ook eigenlijk af..

Zijn da nie meer zo'n urban legends? Want voor zover dak weet is er nog nooit iemand zo dom geweest om 2 keer dezelfde richting te doen, een keer in Gent en keer in Leuven? :p

En als het wordt gebaseerd bv op basis van het cv van de proffen, das ook maar zever e :)

Peephole
11 maart 2006, 17:16
Visitatierapport voor psychologie:
http://www.vlir.be/02thema/03kz/03tweederonde/download/D51_2.pdf

Santa
11 maart 2006, 17:32
Zijn da nie meer zo'n urban legends? Want voor zover dak weet is er nog nooit iemand zo dom geweest om 2 keer dezelfde richting te doen, een keer in Gent en keer in Leuven? :p
Prolly deel urban legends, deel feiten :)

Santa
11 maart 2006, 17:40
Visitatierapport voor psychologie:
http://www.vlir.be/02thema/03kz/03tweederonde/download/D51_2.pdf
Toch interessant ze die rapporten van de visitatiecommissie.
KUB lijkt in rapport van 1996 wel zeer goed te scoren :love:

clubje
11 maart 2006, 18:09
Het cliché wil ook dat je voor geneeskunde het best zit in Leuven.

Wat ik bedoel met amateurisme? Simpelweg lessen/vakken/proffen die verschrikkelijk amateuristisch in elkaar zitten, een pseudo-inhoud hebben, enz.

Zo herinner ik me een vak in eerste kan psychologie (Gent), genaamd "sociale psychologie". Ik vond dat om te lachen. Er stonden daar "theoriëen" in die ikzelf ooit nog uitgevonden heb op café. En uit belachelijke "experimenten" werden nogal vaak heel voorbarige conclusies getrokken.
Voor "ontwikkelingspsychologie" moesten wij ook een grote taak maken waarvan de hele aula (600 man) na een half jaar nog niet wist wat er van ons verwacht werd, we werden ook uitermate slecht/gebrekkig begeleid.
En de monitoraten dan! Ik kon beter statistiek dan da dom wijf die daar geacht werd het ons uit te leggen.

Nu studeer ik TEW in Leuven, en daar heb ik ook al dingen gezien waarvan ik denk...is dit nu die zogezegde hoogstaande universiteit met zijn kwaliteitsonderwijs?
Zo heb ik Engels en Frans --> één grap!
Mijn leraar Frans van in het middelbaar kon trouwens 5 x beter Frans dan al die zogenaamde 'professoren'.

nog iets: de examens! Welke stoten daar uitgehaald worden...
In een aula met 100 personen zijn er slechts twee opzichters, die dan nog vooraan staan en niets anders dan in hun HUMO lezen. Hoeveel mensen er zijn doorgeraakt op sommige examens, gewoon omdat ze naast een vriend zaten die het wel kon...bedroevend.

Ik loop niet zo hoog op met ons hoger onderwijs, zò verschrikkelijk hoogstaand is het echt niet.
Ik heb een vriend die hogeschool doet, en zijn verhalen zijn nog 10 x straffer, maar dat zou ons te ver leiden.

En over de steden: ikzelf ben iemand die me veel beter thuis voelt in Leuven, dan in Gent. Al zie ik mezelf nooit wonen in Leuven (de mensen zijn er te druk, te assertief, te dikkenekkerig), leve mijn klein West-Vlaams dorp.
Gent lag me simpelweg niet, moeilijk uit te leggen.

grtz

TheCrow7
11 maart 2006, 18:21
Waarom is die wiskunde trouwens zo belangrijk ?

En wat is die richting ? TEW ?

Ether
11 maart 2006, 18:23
Zo herinner ik me een vak in eerste kan psychologie (Gent), genaamd "sociale psychologie". Ik vond dat om te lachen. Er stonden daar "theoriëen" in die ikzelf ooit nog uitgevonden heb op café. En uit belachelijke "experimenten" werden nogal vaak heel voorbarige conclusies getrokken.

Niet vergeten dat eerste kan vaak nog vrij oppervlakkig is he.. Ik doe Handelsingenieur (maar dit is het eerste semester apart van TEW), en vorig jaar hebben wij ook al bepaalde dingen in economie gezien, waarvan wij slechts dit jaar de verklaring hebben gezien (bv IS-LM enzo, ook heel veel dingen uit de micro-economie)

En da van da monitoraar vindek raar, want hier bij ons op de faculteit is da monitoraat zeer goed vind ik :)

Da van die examens is idd wel een beetje zo, niet zo erg hier, maar spieken is echt mogelijk.. Jammer (alhoewel, zo was ik er door voor m'n statistiek vorig jaar :D ), maar daar zie ik niet direct een praktische oplossing voor..

@Santaa: Welke feiten dan? :)

Troj
11 maart 2006, 18:33
Voor "ontwikkelingspsychologie" moesten wij ook een grote taak maken waarvan de hele aula (600 man) na een half jaar nog niet wist wat er van ons verwacht werd, we werden ook uitermate slecht/gebrekkig begeleid.
En de monitoraten dan! Ik kon beter statistiek dan da dom wijf die daar geacht werd het ons uit te leggen.

Het eerste wat een prof sociale psychologie zegt is dat het allergrootste probleem van psychologen de 'lekentheorieën' zijn, de mensen die denken dat ze met hun mensenkennis (die uiteraard een goed instinct en een goeie leidraad is) alles weten. Aangezien we allemaal psychologen zijn als mens, denken we allemaal van 'ja dit wist ik al!' maar daarom is het nog niet bewezen. Er zijn genoeg schokkende onderzoeken die juist tegenspreken wat men zou verwachten... Dus een beetje relativeren zou helpen :).

Over taken enz, dat is puur univ-based. Ik vind dat er bij ons perfecte begeleiding is (KUL), zowel via Toledo als via monitoraten. Als er al eens iets onduidelijk is dan kan je naar studentenverantwoordelijke mailen etc.
Het algemene niveau van het personeel is ook heel goed. Het doet is goed om geen proffen of assistenten te hebben die bij elke vraag op een papierke moeten kijken.
Maarja, dat hangt af van univ tot univ.

Iedereen mag mij verbeteren maar imo was spieken bij onze januari-examens gewoon onmogelijk... Er waren 5 verschillende versies bij de open vragen-examens en ge werd zo geplaatst dat ge altijd met andere versies in uw beurt zat (dus ook geen foutjes van iemand die uitdeelde). Bij meerkeuze waren er nog meer verschillende volgordes dus spieken was ni te doen. Er waren ook altijd drie of meer opzichters, en die liepen de hele tijd rond.

killgore
11 maart 2006, 21:00
Ja, ik vraag mij da ook eigenlijk af..

En als het wordt gebaseerd bv op basis van het cv van de proffen, das ook maar zever e :)
hm, ma ik kan wel vrij deftig vergelijken met studies van goeie vriend van me (hij doet burgie in leuve, ik in gent). Der is toch duidelijk een verschil ze.
Zij krijgen al meer praktijk-gerichte stof en zo te zien zelfs minder wiskunde als ons, wij krijgen vrij veel theoretischer onze wetenschappen (hoewel scheikunde eindelijk praktijkgericht wordt).
Over vakken zelf zie je dat het bij sommige bij ons van "hoger" niveau is en bij andere dan weer bij hun.

Welk van de 2 nu het beste is laat ik in het midden :p. Des te meer omdat dit enkel vergelijking is die vo eerste jaar opgaat :p.

Savage
11 maart 2006, 21:17
jo savage
wat heb jij wel al gedaan?
alleja waar gewerkt enzo?
en oe kommet daje dan nog geschiedenis gaat doen ?
puur uit interesse?
want heb gehoord daje het voor het werk ni moet doen

wel, ik ben van opleiding informaticus (graduaat) en na 4j te werken was ik da echt zo beu als iets. Ik heb ook nog CCNA, CCNP en MSCA gehaald, waardoor ik vooral voor netwerken en serverbeheer kon gaan.
Uiteindelijk is informatica goe voor ofwel enkele jaren te doen ofwel op uwen ouwe dag wa uit te bollen.
Ik werkte ook gemiddeld 12u per dag, regelmatig es in't buitenland. Klinkt allemaal wel leuk, ma kzegget, er moge andere onnozelaars da doen in mijn plaats :)

Ik ben nu kunstwetenschappen gaan studeren uit zowel interesse als het feit da ik mij binnen 10j da nog zie doen, in tegenstelling tot informaticus.
Ik ben ni echt van plan om in Belgie te blijven temeer ik liefst ofwel op veilingen wil werken ofwel zelfstandig kunstkenner, maar Belgie is daarvoor gewoon een te kleine markt.
Ben wel van plan om na men opleiding nog Ehsal te doen voor een jaartje, kwestie van toch nog te trachten een extra diploma te halen.

TheCrow7
11 maart 2006, 21:46
er moge andere onnozelaars da doen in mijn plaats :)

Inderdaad. Allemaal plezant in't begin ja, maar de sleur kruipt er snel in.

Ik denk er ook aan terug te beginnen studeren. Ik ben ondertussen 30, het zal nog wel te doen zijn zeker ?

Tweak37
12 maart 2006, 00:17

en toegepaste wetenschappen in leuven... weetje, tis allemaal onzin, kies gewoon de stad die jou het beste ligt :)

the_fox
12 maart 2006, 04:34

idd, sociale is om te lachen ;)
en ivm ontwikkelingspsycho, wij hebben de eerste les al info gehad over onze taak, dag erna stond er een info bundel online, en daar stond imho alles deftig in uitgelegd ivm de observatie

ivm het begeleiden geef ik u gelijk, maar is dat nu net niet het verschil tussen middelbaar en unief, dat ge normaal alles op eigen houtje moet doen + ge moet niet verwachten dat ze alle 600man persoonlijk gaan begeleiden ^^

voor de rest heb ik ook al veel gehoord dat Gent de beste keuze is, daarom da ik atm ook aan de UGent psycho studeer ;)

Cent
12 maart 2006, 08:24
Nu nog is een post van de TS :)
Savage, ik doe ook info, ook CCNA e.d.
Leuk jobke (omgeving, collega's, ...), goei verloning, doorgroeimogelijkheden e.d. ma zoals bij jou zou ik psycho willen doen uit interesse en om derna daarop over te schakelen.
Ook omdat ik mij dit niet heel men leven zie doen.
Mijn voorkeur gaat dan (voorlopig) ook uit naar onderzoekspsychologie, dan klinische en dan met kinderen.
Locatie maakt niet echt uit, ik heb een wagen om er te geraken. Wat ik wel wil weten is waar ik de beste voorbereiding krijg om in de psychologie te gaan werken.

Ether
12 maart 2006, 12:27
en toegepaste wetenschappen in leuven... weetje, tis allemaal onzin, kies gewoon de stad die jou het beste ligt :)

Pak de stad die het dichts bij je woonplaats ligt a ja.
Maar anders: Gent ftw! :applause:

Savage
12 maart 2006, 22:08
Blijkbaar ben ik niet de enigste die zo dezelfde gedachtenstroom heeft gehad :)

Ik vind het persoonlijk nooit te laat om te gaan studeren, maar ge moet wel zien waar uw grens ligt natuurlijk. Ik heb geluk dat ik unif redelijk aankan, maar da is ook te danken aan interesse in de richting en gewoon hard werken.
Het ding is gewoon da ge op nen dag beslist da ge effectief alles opgeeft om opnieuw te beginnen, dat is hetgeen waarover in mijn ervaring, de meeste mensen struikelen, de angst om iets nieuws te doen.
Net zoals hierboven zat de sleur zodanig in mijn job en dagdagelijks leven dat ik wel gedwongen werd om te kiezen (ik stond op het punt een appartement te kopen) en ik ben heel blij dat ik gekozen heb om opnieuw te gaan studeren.

Gamedude
12 maart 2006, 22:22
Psychologie is dat direct universiteit? of ook de keuze voor hoge school?

Cent
12 maart 2006, 23:14
Zover ik weet is psychologie direct universiteit.
Savage:
Sleur zit er NOG niet in, ik werk nog geen jaar, maar ik kan nu reeds zeggen dat ik niet in de IT wil blijven zitten tot het einde der dagen ;-)
Daarom dat ik ook zou blijven werken (het werk en studies zijn heel goed te combineren, nogmaals, op men werkomgeving e.d. niks aan te merken, andere mensen (uit men directe omgeving) zouden heel graag daar werken waar ik nu werk).
En aangezien psycho toch lang genoeg studeren is :-) Kan ik beter nu beginnen dan wnr ik het echt niet meer zie zitten om voort te gaan in de IT. :)
Het is ook het vak dat ik wou studeren na men middelbaar, maar omwille van onduidelijke redenen ;-) Heb ik andere dingen gedaan :-)
Kheb wa rondgehoord en opgezocht en meer dan wsl zal het Gent worden.
Toch de eerste 2(algemene)jaren, omdat ik niet zeker weet welke richting ik uitwil (onderzoek, klinische of school (geen werk;-)).

Ether
13 maart 2006, 10:54
Psychologie is dat direct universiteit? of ook de keuze voor hoge school?

Kan je aan hogeschool ook studeren.

Peephole
13 maart 2006, 13:04
Kan je aan hogeschool ook studeren.
Toegepaste weliswaar.

Savage
13 maart 2006, 13:22
heet het dan ni assistent in de psychologie?

btw, cent, als ge in Gent komt studeren, zeker es in den decadance goeiendag komen zeggen he, ik werk daar ;)
ik had het met die sleur op thecrow7 :)

.Acku.
13 maart 2006, 14:05
Weet wel dat psychologie een wijvenrichting is, wat ze ook mogen beweren tijdens de inschrijvingen. Als je er mannelijk uitziet veronderstellen ze automatisch dat je homo bent.
Ga nooit naast mannelijke collega's zitten in die aula's, en zeker nooit achteraan. het heeft daar nog iets authentiek Grieks.

Cent
13 maart 2006, 16:21
In deca ben ik al paar keer geweest :-) Veel vrienden van me studeren nog :-) en ik ben dus af en toe wel in Gent :-) Hoewel ik al tijdje nimeer ben uitgeweest ginder :)

Gamedude
13 maart 2006, 16:52
Weet wel dat psychologie een wijvenrichting is, wat ze ook mogen beweren tijdens de inschrijvingen. Als je er mannelijk uitziet veronderstellen ze automatisch dat je homo bent.
Ga nooit naast mannelijke collega's zitten in die aula's, en zeker nooit achteraan. het heeft daar nog iets authentiek Grieks.
is dat niet heel oppervlakkig? ;p

Cent
13 maart 2006, 18:17
Hence waarom ik de opmerking negeerde Gamedude :-)

TheCrow7
13 maart 2006, 18:26
Naar verluid krijg je ook wiskunde in die richting, welk soort wiskunde ? En hoe moeilijk is dit ?

Wat kan je beroepshalve doen met een richting Sociologie trouwens ?

Gamedude
13 maart 2006, 18:45
Naar verluid krijg je ook wiskunde in die richting, welk soort wiskunde ? En hoe moeilijk is dit ?

Wat kan je beroepshalve doen met een richting Sociologie trouwens ?
statistiek

LeSec
13 maart 2006, 19:30

See me care :p
Ik wil daar als hetero gerust tussen 100en vrouwmensen zitten hoor, dan hebbek iets te doen indien sommige lessen te saai blijken te zijn :p

En statistiek int eerste jaar valt precies nog mee aan de cursus te zien, veel herhaling uit het middelbaar

TheCrow7
13 maart 2006, 19:58
Cursus ?

LeSec
13 maart 2006, 21:03
Cursus ?

Kheb cursussen liggen van iemand die ik ken die haar eerste jaar in Gent gedaan heeft :), tis wel al een tijd geleden en ik weet dat ze momenteel andere boeken gebruiken, maar degene die ik hier liggen heb:

Statistiek I van Prof. Dr. G. Schuyten

Tzou me verbazen moet de leerstof zo enorm afwijken van hetgeen ik gelezen heb in diene boek...

Gattuso8
13 maart 2006, 22:23
Weet wel dat psychologie een wijvenrichting is, wat ze ook mogen beweren tijdens de inschrijvingen.

Um, we leven in de 21ste eeuw?

Als je er mannelijk uitziet veronderstellen ze automatisch dat je homo bent.

Een meisje dat op een vakschool zit is een halve jongen?

Het 'homo'feit, zijn we die belachlijke toestanden nog altijd niet voorbij gestreefd? Whoo kijk, 2 jongens langst elkaar, dat zullen toch geen HOMO's zijn zeker?

Mensen hebben interesses en ik begrijp totaal niet waarom mannen geen interesse mogen hebben in psychologie? Waarom mag een man niet geïnteresseerd zijn in de manier van denken van een mens?

Als jij daar problemen mee hebt dan zou ik nog eens goed nadenken waarom je zo'n dingen zegt, meeloper?

Starrk
14 september 2006, 20:21
Een bump waar mijn grootmoeder zaliger trots op zou zijn, maar kom...

Naast een geharrewar van vooroordelen en locatie-discussies heb ik wat meer vragen over de leerstof etc.

-Met welke instelling/doel ben je aan je studierichting begonnen? Wat wilde je bereiken?
-Volgde de ontnuchtering? Wat was compleet anders dan wat jij je ingebeeld had? Wat was dan ook weer juist wat jij wou.
-De boekenmythe. Is het inderdaad, zoals wel eens wordt gefluisterd, veel boeken-lezen na de lesuren. Het is nu niet dat ik wonderbaarlijk veel les heb, tijd genoeg om anders te spenderen me dunkt.
-Iemand die enig zicht heeft op de jobmogelijkheden in deze sector? Als ik sites afschuim zie ik dat vooral Bedrijspsychologie en HR-manager toestanden erg in trek zijn.
-Wat fascineert/fascineerde je in de richting? Wat vond jij uitermate leuk om doen. Wat vond je uitermate saai om doen.

Ik begin dus de 25e aan mijn eerste jaar psychologie (en indien alles naar wens verloopt neem ik nog een master Journalistiek erbij) en heb me wel, op theoretische basis, goed geïnformeerd. Toch moet ik bekennen dat ik weinig gevraagd heb naar de ervaringen van mensen.

En juist, ik ga studeren in Gent dus zet misschien ook erbij waar je gestudeerd hebt. Niet dat het er echt toe doet bij mijn vragen, maar gewoon om een algemeen beeld te scheppen ;)

Edit: Dus ik zal met messenjah op school gaan :help:

Santa
14 september 2006, 20:40
-Iemand die enig zicht heeft op de jobmogelijkheden in deze sector? Als ik sites afschuim zie ik dat vooral Bedrijspsychologie en HR-manager toestanden erg in trek zijn.
Ik studeer de richting verre van, maar ik denk dat je met psychologie zelf niet zo zeer veel mogelijkheden hebt.
Als je bvb iets economisch bijstudeert (of mss journalistiek zoals jij wil doen), zal er al direct veel meer mogelijk zijn. Wat ook maar logisch is :p

Starrk
14 september 2006, 20:48
Daarom ook de manama :p.

:offtopic: santa zit in gent he? myes...interesting...:evil:

Santa
14 september 2006, 20:50
Daarom ook de manama :p.

:offtopic: santa zit in gent he? myes...interesting...:evil:
Nee KUB nog dit jaar; dan Masters in Leuven! Ma kzal je keer komen bezoeken in Gent :unsure:

Starrk
14 september 2006, 22:04
Nee, euh, laat maar :unsure:

Unilever
14 september 2006, 23:40
is dat niet heel oppervlakkig? ;p
Nope, da's humor.;)

LeSec
15 september 2006, 15:36
Edit: Dus ik zal met messenjah op school gaan :help:

Nop want messenjah heeft een andere richting gekozen :p
Werkzekerheid stond mij ni echt aan + enkele andere redenen

Muska
15 september 2006, 18:58
Nop want messenjah heeft een andere richting gekozen :p
Werkzekerheid stond mij ni echt aan + enkele andere redenen

Bedankt , hierdoor is de werkzekerheid voor mij weer iéts groter.

1ste jaar Leuven ahead !

Tha_nOn
17 september 2006, 11:06
dekadez ge gaat met mij naar school gaan \o/

Troj
17 september 2006, 11:56
-De boekenmythe. Is het inderdaad, zoals wel eens wordt gefluisterd, veel boeken-lezen na de lesuren. Het is nu niet dat ik wonderbaarlijk veel les heb, tijd genoeg om anders te spenderen me dunkt.
Ik kan enkel spreken wat Leuven betreft: de boeken zijn interessant als psychologie u oprecht interesseert. Ik heb de meeste van mijn vakken met plezier geleerd (echt waar ;P). Het enige "probleem" is de statistiek, de logica, de methoden. De bijvakken dus eigenlijk. Maar zelfs die mogen eigenlijk geen probleem zijn met de nodige inzet. Qua boeken heb ik ook nooit te klagen gehad, nooit echt héél veel moeten blokken, en er zijn honderden samenvattingen. Bovendien heb je voor zowat elk vak oefeningen waarin je voorgekauwde schema's krijgt.
Wat Leuven betreft krijg je wel vaak Engelstalige boeken omdat die vaak veel beter zijn dan de Nederlandse boeken. Dus enige kennis van Engels is zeker niet overbodig.

4 afstudeerrichtingen: School/Arbeids/Klinische/Theoretische
School: CLB etc. Naar mijn weten altijd wel een plaatsje vrij, er zijn nu eenmaal genoeg scholen die een psycholoog zullen verkiezen boven een opvoeder in hun CLB programma.
Arbeids: Veel vraag naar, vooral wat betreft HR. Ze nemen hiervoor tegenwoordig liever arbeidspyschologen aan dan gewone werknemers. Ook screening gebeurt tegenwoordig meer en meer in het bedrijf zelf. Bovendien is er (link met klinische: ) een mogelijkheid wat het leger, de politie etc betreft.
Klinische: Mogelijkheid eigen praktijk te starten, of in een ziekenhuis te gaan werken. "Naar verluidt" de "moeilijkste" afstudeerrichting om werk te vinden, maar tegelijk ook wel veel vacatures in het straatbeeld, zogezegd.
Theoretische: Indien je dit wil doen moet je straight A-punten hebben, omdat dit eigenlijk gelijk staat met onderzoek doen aan univ.

Psych heeft mij absoluut niet teleurgesteld; maar je moet het echt 100% graag doen, anders kan het saai worden. Laat u ook niet afschrikken door het hoge inschrijvingsaantal; slaagpercentage is al bij al misschien 40%.

[BAT] Hydra
17 september 2006, 14:13
Ik kan enkel spreken wat Leuven betreft: de boeken zijn interessant als psychologie u oprecht interesseert. Ik heb de meeste van mijn vakken met plezier geleerd (echt waar ;P). Het enige "probleem" is de statistiek, de logica, de methoden. De bijvakken dus eigenlijk. Maar zelfs die mogen eigenlijk geen probleem zijn met de nodige inzet. Qua boeken heb ik ook nooit te klagen gehad, nooit echt héél veel moeten blokken, en er zijn honderden samenvattingen. Bovendien heb je voor zowat elk vak oefeningen waarin je voorgekauwde schema's krijgt.
Wat Leuven betreft krijg je wel vaak Engelstalige boeken omdat die vaak veel beter zijn dan de Nederlandse boeken. Dus enige kennis van Engels is zeker niet overbodig.

4 afstudeerrichtingen: School/Arbeids/Klinische/Theoretische
School: CLB etc. Naar mijn weten altijd wel een plaatsje vrij, er zijn nu eenmaal genoeg scholen die een psycholoog zullen verkiezen boven een opvoeder in hun CLB programma.
Arbeids: Veel vraag naar, vooral wat betreft HR. Ze nemen hiervoor tegenwoordig liever arbeidspyschologen aan dan gewone werknemers. Ook screening gebeurt tegenwoordig meer en meer in het bedrijf zelf. Bovendien is er (link met klinische: ) een mogelijkheid wat het leger, de politie etc betreft.
Klinische: Mogelijkheid eigen praktijk te starten, of in een ziekenhuis te gaan werken. "Naar verluidt" de "moeilijkste" afstudeerrichting om werk te vinden, maar tegelijk ook wel veel vacatures in het straatbeeld, zogezegd.
Theoretische: Indien je dit wil doen moet je straight A-punten hebben, omdat dit eigenlijk gelijk staat met onderzoek doen aan univ.

Psych heeft mij absoluut niet teleurgesteld; maar je moet het echt 100% graag doen, anders kan het saai worden. Laat u ook niet afschrikken door het hoge inschrijvingsaantal; slaagpercentage is al bij al misschien 40%.

Om u woorden wat kracht bij te zetten, in acedemiejaar 04-05: 45,4% ;)

http://www.kuleuven.be/schoolverlater/studeren/slaagcijfers.htm

Starrk
17 september 2006, 16:48
dekadez ge gaat met mij naar school gaan \o/

en +- 460 anderen :p

Vooral een functie binnenin politie-kader zou mij interesseren.

Sexy back
17 september 2006, 18:33
Ja ik denk toch dat Gent de voornaamst faculteit Psycho heeft...

Tha_nOn
17 september 2006, 20:07
en +- 460 anderen :p

Vooral een functie binnenin politie-kader zou mij interesseren.

twas maar da ge wist wie van 'bekende' mensen er ging zijn:p maa als het u niet interesseert ook goed\o/

Dieleman_F
17 september 2006, 20:11
Hydra']Om u woorden wat kracht bij te zetten, in acedemiejaar 04-05: 45,4% ;)

http://www.kuleuven.be/schoolverlater/studeren/slaagcijfers.htm

zo ongelofelijk weinig is dat toch niet ...

edit: het is dus alle jaren en niet alleen van het eerste jaar, dat verandert te zaak

Maar informatica is toch nog andere koek :p

Starrk
18 september 2006, 23:18
twas maar da ge wist wie van 'bekende' mensen er ging zijn:p maa als het u niet interesseert ook goed\o/

Ik lees nergens terug dat ik dat zei hoor :p

Starrk
19 september 2006, 22:57
Nog een vraagje:

Laptop handig? Of overbodige luxe voor psychologie.

Tha_nOn
19 september 2006, 23:04
Ik lees nergens terug dat ik dat zei hoor :p

ik deel u mee dat ik bij u naar shcool ga en ge zegt ongeinteresseerd ja met zoveel anderen:p

anyway als het u wel interesseert moogt ge altijd uw msn pm-en:p

Troj
19 september 2006, 23:52
Nog een vraagje:

Laptop handig? Of overbodige luxe voor psychologie.

Bwa, KUL Psych is een vrij IT-gerichte faculteit.. Punten worden enkel op internet geplaatst enzo. Alle info komt ook via mail en Toledo, en ook al zijn er PC's in de gebouwen, het is toch altijd handig dat op kot of thuis te kunnen checken. Alle oefeningen en slides voor de lessen komen ook op Toledo in .ppt of als .doc. Slides zijn dus vooral handig om voor de les af te drukken, of na de les bij te houden ter herhaling.
Ik zou zeggen: zeker geen overbodige luxe, maar dan vooral voor internet.

EDIT: En ik lees net dat gij in Gent gaat studeren dus dit is totaal nutteloos ;P.

killgore
20 september 2006, 12:15
Bwa, KUL Psych is een vrij IT-gerichte faculteit.. Punten worden enkel op internet geplaatst enzo. Alle info komt ook via mail en Toledo, en ook al zijn er PC's in de gebouwen, het is toch altijd handig dat op kot of thuis te kunnen checken. Alle oefeningen en slides voor de lessen komen ook op Toledo in .ppt of als .doc. Slides zijn dus vooral handig om voor de les af te drukken, of na de les bij te houden ter herhaling.
Ik zou zeggen: zeker geen overbodige luxe, maar dan vooral voor internet.

EDIT: En ik lees net dat gij in Gent gaat studeren dus dit is totaal nutteloos ;P.
In gent wordt er veel via minerva (digitale leeromgeving) gedaan. Ik weet echter niet in hoeverre ze dat in die richting gebruiken.

Starrk
20 september 2006, 23:25
Kzal een weekje of 2 afwachten voor ik een smak geld uitgeef aan een hebbedingetje :)

killgore
21 september 2006, 11:51
Kzal een weekje of 2 afwachten voor ik een smak geld uitgeef aan een hebbedingetje :)
buh, had uw originele post niet gelezen -> zou me sterk verbazen dat je dat nodig hebt, in de meeste faculteiten zijn wel pcs ter beschikking en kan je (tegen betaling ffcourse) wel printen denk ik.

Ik ga nu ook laptop kopen, ma das eerder omdak gewoon op te veel plaatsen zit, niet omdat ik het nodig heb voor studies (en ik ga computerwetenschappen studeren :p).

Starrk
22 september 2006, 00:44
Veel te grote groep naar mijn goesting gezien vandaag :p

Equino
22 september 2006, 01:14

Same, da volk bleef maar toestromen. >.<

Wel schoon volk hier en daar :love:

beffert
22 september 2006, 19:40
Laptop lijkt me niet echt vereist :) maar ja ik kan nog van gedachte veranderen .

Ik studeer trouwens ook 1ste Bach. Psych in Gent.

Santa
22 september 2006, 23:41
zo ongelofelijk weinig is dat toch niet ...

45% is een zeer normaal slaagcijfer. Ik vond da ook laag toen ik begon. Maar als je ziet wukke mongolen allemaal beginnen, welk pak mensen gewoon gans het jaar niet naar de les komt,..

Als je met je zaken bezig bent onder het jaar, leerstof bijhoudt en blokt tijdens blok zijn je slaagpercentages mss 90%

Hellrabbit
22 september 2006, 23:47
45% is een zeer normaal slaagcijfer. Ik vond da ook laag toen ik begon. Maar als je ziet wukke mongolen allemaal beginnen, welk pak mensen gewoon gans het jaar niet naar de les komt,..

Als je met je zaken bezig bent onder het jaar, leerstof bijhoudt en blokt tijdens blok zijn je slaagpercentages mss 90%

das raar, ik heb ook praktisch geen enkele les bijgewoond en ik was er in eerste zit door ;)

metaphore
22 september 2006, 23:57
das raar, ik heb ook praktisch geen enkele les bijgewoond en ik was er in eerste zit door ;)
ditto :p

cowmans
23 september 2006, 00:59

Bent ge ooit al naar de les psychologie geweest? Dit is de grootste zever die ik ooit heb gehoord! Het is wel zo dat psy een richting is waar veel meisjes zitten. En homo's zult ge overal wel vinden.

De kul en Gent zijn de beste unif's die je kan kiezen voor het studeren van psychologie.

metaphore
23 september 2006, 09:32
buh, had uw originele post niet gelezen -> zou me sterk verbazen dat je dat nodig hebt, in de meeste faculteiten zijn wel pcs ter beschikking en kan je (tegen betaling ffcourse) wel printen denk ik.

Ik ga nu ook laptop kopen, ma das eerder omdak gewoon op te veel plaatsen zit, niet omdat ik het nodig heb voor studies (en ik ga computerwetenschappen studeren :p).
een pc als ge gaat studeren op kot is zeker geen overbodige luxe zenne...
een laptop moet da nie persé zijn.

Maar om u uurroosters en mail enzo te checken hebt ge feitelijk echt wel een pc nodig op u kot.

Tha_nOn
23 september 2006, 11:31

en veel te weinig jongens naar mijn goesting :/

Starrk
23 september 2006, 11:59
en veel te weinig jongens naar mijn goesting :/

Er waren er toch wel genoeg he, veel te veel zelfs! :p

Starrk
25 september 2006, 21:10
Eerste les: te laat. super begin :p

Santa
25 september 2006, 21:11
Eerste les: te laat. super begin :p
Haha bij ons vandaag den Alejandro 35 minuten te laat..
"Komt u nog maar binnen hoor meneer. De schandpaal van de hele aula zal uw straf zijn! Dames en heren; deze jongeman is VIJFENDERTIG MINUTEN te laat!"

:')

Susperia
25 september 2006, 21:23
Ik heb gestudeerd aan de KU Leuven, gewoon omdat het wat dichter bij mijn woonplaats was. Ik ben burgerlijk ing in de computerwetenschappen en mijn richting vond ik peanuts (altijd grootste onderscheiding).

Dat maakt niet uit hoor naar welke unief je gaat of dat nu naar Gent, Brussel, Antwerpen of Leuven is ..
De psychologie staat in België nog altijd extreem laag aangeschreven en het meredeel dat zijn of haar studies kan afmaken is niet echt van de slimste. Als je in de richting menswetenschappen zit moet je gewoon goed kunnen blokken that's it. Voor mij is een psycholoog nog altijd een omhooggevallen maatschappelijk assistent.

Equino
25 september 2006, 21:34
Ik heb gestudeerd aan de KU Leuven, gewoon omdat het wat dichter bij mijn woonplaats was. Ik ben burgerlijk ing in de computerwetenschappen en mijn richting vond ik peanuts (altijd grootste onderscheiding).

Dat maakt niet uit hoor naar welke unief je gaat of dat nu naar Gent, Brussel, Antwerpen of Leuven is ..
De psychologie staat in België nog altijd extreem laag aangeschreven en het meredeel dat zijn of haar studies kan afmaken is niet echt van de slimste. Als je in de richting menswetenschappen zit moet je gewoon goed kunnen blokken that's it. Voor mij is een psycholoog nog altijd een omhooggevallen maatschappelijk assistent.

rofl :rofl:
Ge zijt hilarisch om te lezen. Hebde nog zo een verhaalkes?

Susperia
25 september 2006, 22:16
Zeg nu zelf welk baanbrekend onderzoek doen psychologen hier in dit land? In dit land zijn ze enkel goed om de zetels warm te houden van de CLB's.

Tha_nOn
25 september 2006, 22:21
nu heb ik weer een slecht gevoel over mijn eigen zie!

Dieleman_F
25 september 2006, 22:25

Computerwetenschappen is dan ook wel de makkelijkste van de burgies (samen met bouwkunde)

Starrk
25 september 2006, 22:36
Haha bij ons vandaag den Alejandro 35 minuten te laat..
"Komt u nog maar binnen hoor meneer. De schandpaal van de hele aula zal uw straf zijn! Dames en heren; deze jongeman is VIJFENDERTIG MINUTEN te laat!"

:')

:D.

Mja...Ik had om 16.00 les en ging om 14.57 de trein nemen. De volgende was om 15.03 en dan om het halfuur...
Na 5 minuten: 'Dames en Heren, er schijnt een technisch defect te zijn met de deuren, maar we lossen dat zo meteen op'
Na 25 minuten: 'Dames en Heren, het defect lijkt niet meteen op te lossen, u kan nog steeds de trein van 15.33 nemen'.

Met een dikke 200 studenten in volle draf van peron 9 naar, ja idd, 2 om maar op het nippertje die trein te halen.
Gevolg is dat die trein maar om 4 uur in Gent staat, en dat het nog 5 minuten wachten was op de bus...25 minuten te laat met een stuk of 8 :p. Niet dat we iets gemist hadden.

rofl :rofl:
Ge zijt hilarisch om te lezen. Hebde nog zo een verhaalkes?

Sja, al die burgies denken dat ze het warm water in hun eigen achtertuin uitgevonden hebben

Susperia
25 september 2006, 22:55
Alles is logisch hé. Ik heb gewoon de richting gekozen die me het meest interesseerde en je kan er zeer veel richtingen mee uit. Werken voor een multinational heerst :D .

cowmans
26 september 2006, 15:53

U spreekt hier duidelijk zonder enige kennis van zaken. Dat Belgïe extreem laag aangeschreven staat qua psychologie toont helemaal aan dat u helemaal niet op de hoogte bent van de feiten. Belgïe is net een centrum van psychologie, waar veel belangrijk onderzoek gebeurt. Wat denkt u van namen als Nuttin, d'Ydewalle, van de Bergh. Indien deze namen u niets zeggen, kan ik u rekenen bij de typische vakidioten.

Het is overigings bekrompen om een tso richting als menswetenschappen te vergelijken met de richting psychologie. Wist u dat mensen die menswetenschappen hebben gestudeerd en dan psychologie gaan studeren, de laagste slaagkansen hebben.

Burgerlijk ingenieur peanuts? Komaan zeg. Indien dit inderdaad zo is , bent u waarschijnlijk wiskundig hoogbegaafd, dan hoop ik ook in de toekomst nog van u te horen. Al twijfel ik hier aan , want de meeste mensen schrijven na een universitaire opleiding niet zo'n onzin neer.

(kijkt naar de registratiedatum en denkt)

Equino
26 september 2006, 16:23
Alles is logisch hé. Ik heb gewoon de richting gekozen die me het meest interesseerde en je kan er zeer veel richtingen mee uit. Werken voor een multinational heerst :D .

Vraag keer aan uw multinational wie het beste vervangbaar is ;)
Wie als wegwerpproduct wordt aanzien en wie niet?

Dieleman_F
26 september 2006, 18:03
Burgerlijk ingenieur peanuts? Komaan zeg. Indien dit inderdaad zo is , bent u waarschijnlijk wiskundig hoogbegaafd, dan hoop ik ook in de toekomst nog van u te horen. Al twijfel ik hier aan , want de meeste mensen schrijven na een universitaire opleiding niet zo'n onzin neer.

En zouden dan iets aanvangen met dat verstand, maar waarschijnlijk wil hij nu geld gaan scheppen!

Alhoewel dat ik wel moet toegeven dat ik ook denk dat er veel te veel psychologie studenten zijn en het bijgevolg dus voor de samenleving niet meteen de meest nuttige studenten...

cowmans
26 september 2006, 18:24
Alhoewel dat ik wel moet toegeven dat ik ook denk dat er veel te veel psychologie studenten zijn en het bijgevolg dus voor de samenleving niet meteen de meest nuttige studenten...

Er beginne inderdaad veel mensen aan psy, maar de hoeveelheid die effectief afstudeert is ongeveer in evenwicht met de vraag.

ElBramo
26 september 2006, 23:03
En Tha_nOn heeft al problemen om haren boek van erfelijkheidsleer te vinden ze :p

Kzeg u dat het aan de ZUID is :p Gans ten zuidoosten van gent ;) Zo moeilijk kan da niet zijn. En ivm te laat in de les, ik was te laat op onthaaldag, kheb langs de rector mogen lopen voor een plaats te hebben om te zitten :)

Tha_nOn
26 september 2006, 23:06
En Tha_nOn heeft al problemen om haren boek van erfelijkheidsleer te vinden ze :p

Kzeg u dat het aan de ZUID is :p Gans ten zuidoosten van gent ;) Zo moeilijk kan da niet zijn. En ivm te laat in de les, ik was te laat op onthaaldag, kheb langs de rector mogen lopen voor een plaats te hebben om te zitten :)

kweet waar het ongeveer is ze:p kweet ook dat tram 1 er redelijk dicht langs loop:p kheb alleen moeilijkheden met die fucking haltes en trambestuurders waar ge neit tegen moogt praten:p

kheb u nog niet opgemerkt:p

ElBramo
26 september 2006, 23:06
Zeg nu zelf welk baanbrekend onderzoek doen psychologen hier in dit land? In dit land zijn ze enkel goed om de zetels warm te houden van de CLB's.
Laten we ze da zomaar zeggen :naughty:
En ik ben niet van plan om enkel en alleen psycho te doen, kga wel nog nen Ma doen na psy.

ElBramo
26 september 2006, 23:09
U spreekt hier duidelijk zonder enige kennis van zaken. Dat Belgïe extreem laag aangeschreven staat qua psychologie toont helemaal aan dat u helemaal niet op de hoogte bent van de feiten. Belgïe is net een centrum van psychologie, waar veel belangrijk onderzoek gebeurt. Wat denkt u van namen als Nuttin, d'Ydewalle, van de Bergh. Indien deze namen u niets zeggen, kan ik u rekenen bij de typische vakidioten.

Het is overigings bekrompen om een tso richting als menswetenschappen te vergelijken met de richting psychologie. Wist u dat mensen die menswetenschappen hebben gestudeerd en dan psychologie gaan studeren, de laagste slaagkansen hebben.

(kijkt naar de registratiedatum en denkt)
Goh ja, die krl is wiskunde mss hoogbegaafd, zijn EQ zal wss niet al te hoog liggen.

Blor007
27 september 2006, 03:10

Proberen te achterhalen waarom mensen bepaalde vastgeroeste ideeën en vooroordelen over elkander hebben zonder eigenlijk volledig op de hoogte te zijn van de feiten ;)

Leest die zin nog maar ies ,voor moest uwen euro nog nie gevallen zijn.

Starrk
27 september 2006, 10:32

Ik moet er ook nog om :x. Dat is in de Acco in Sint-Pietersnieuwstraat he?

Vanmiddag eens gaan kijken, kga toch eens naar die opendeurdag van het GUSB gaan :)

Tha_nOn
27 september 2006, 10:37
ik weet echt nooit iets <o/ GUSB?

killgore
27 september 2006, 12:12
Sja, al die burgies denken dat ze het warm water in hun eigen achtertuin uitgevonden hebben

tja, laat ons dan maar zwijgen van die andere mensen die zonder 5 seconden nadenken gaan veralgemenen :ironic:.

Starrk
27 september 2006, 13:01
ik weet echt nooit iets <o/ GUSB?

geen flyer gekregen gisteren?

Tha_nOn
27 september 2006, 13:06
nop \o/

ah jawel?:p van da sportgedoe?:p

Starrk
27 september 2006, 13:25
inderdeed

ElBramo
27 september 2006, 19:37
Ik ben net voorbij den Acco gereden vanmiddag. Mr had geen geld bij en geen rugzak :) Ik kwam eiglijk gewoon voor den bbq op de Student Kick-Off. BTW: het vlees was heerlijk :) En GUSB was niet echt speciaal, kheb zo een hip hop sessie gezien en dat was het spectaculairste :p

Starrk
27 september 2006, 19:50
Toevallig ook in de Acco langs geweest. Er lagen er daar prolly een stuk of 200, kvraag zo aan die verkoper:

'Ik zoek het boek erfelijkheidsleer voor 1e bach psychologie'
Verkoper zo verveeld: 'daar, ne gansen hoop, zoveel als ge wilt'

Dan uiteindelijk nog uurke gaan zwemmen in GUSB, lastig zwembad maar kga toch proberen elke dag een uurke te trainen.

Voor de BBQ was ik al te laat op gestaan, ene gaan drinken kan ik elders ook dus no ty :p

ElBramo
27 september 2006, 19:55
Ik ga wss wel fitnessen dr in GUSB, allez, hopelijk heb ik de zelfdiscipline om dat vol te houden :) Voor de rest beetje maten zoeken via studentenvereniging ofzo, met die 'wijvenrichting' dat psycho is zal da nie evident zijn :lol:

Tha_nOn
27 september 2006, 19:57
Ik ga wss wel fitnessen dr in GUSB, allez, hopelijk heb ik de zelfdiscipline om dat vol te houden :) Voor de rest beetje maten zoeken via studentenvereniging ofzo, met die 'wijvenrichting' dat psycho is zal da nie evident zijn :lol:

bwah jawel ge spreekt gewoon alle jonges uit! ge hebt toch al hetzelfde probleem, teveel meiskes \o/
(en dan stelde ze maar voor aan mij ^^)

ElBramo
27 september 2006, 19:59
Jah, eerst u leren kennen he ^^ voor k ze aan u kan voorstellen :D

Tha_nOn
27 september 2006, 20:31
Jah, eerst u leren kennen he ^^ voor k ze aan u kan voorstellen :D
doet da dan, ge kunt er nog bij winnen want degene die altijd bij mij is is ook vant mannelijk geslacht:p
das al 1 manneke om mee te socializen

ElBramo
28 september 2006, 16:56
doet da dan, ge kunt er nog bij winnen want degene die altijd bij mij is is ook vant mannelijk geslacht:p
das al 1 manneke om mee te socializen
Hmmm, da klinkt raar :|
Het is toch niet ons crew member hier?

Starrk
28 september 2006, 18:05
Hmmm, da klinkt raar :|
Het is toch niet ons crew member hier?

Zeker niet! Die gast waarover je het hebt tha_non noemt toch niet toevallig andres he?

Tha_nOn
28 september 2006, 18:26
Zeker niet! Die gast waarover je het hebt tha_non noemt toch niet toevallig andres he?

nop maar dien andres heeft al in mijn gebure gezeten :sop: wie is andres?
:sop:
en hoe zou gij weten da ik andres ken?
ik voel mij gestalkt

:sop:
(jongen die bij mij altijd loopt noemt yann:p)

Starrk
28 september 2006, 18:35
Ik zou da ni weten maar het was maar ne wilden gok :p, omdat andres de enige is die ik zowat 'ken' in ons jaar en nja...het kon!!

Tha_nOn
28 september 2006, 18:37
:sop: wel ne serieuzen geslaagden gok ze
zet u dan is bij andres kank direct zien wij gij zijt (tenzij er 2 andressen zijn)

Starrk
28 september 2006, 18:44
tis den zwarte andres, kunde al ni missen :x. kzat er vandaag voor ontwikkelingspsychologie achter! voor statistiek zat ik int niet-ontplofte zijvak naast ene beachboy -.-

Tha_nOn
28 september 2006, 18:46
:sop: dan zat ge in de rij achter mij?

mjah zwarten andres, al is gezien hoeveel zwarte jonges er zijn?

Starrk
28 september 2006, 18:53
:sop: dan zat ge in de rij achter mij?

mjah zwarten andres, al is gezien hoeveel zwarte jonges er zijn?

compleet zwart :p

Tha_nOn
28 september 2006, 18:57
pff kheb niet naar hem gezien terwijl hij rondliep hi had een zwart hemd aan ja :p
maar goed:p
ge hebt verdorie heel dicht in mijn gebure gezeten vandaag :sop: mannen!

Starrk
28 september 2006, 18:59
picture *kuch*

:unsure:

Equino
28 september 2006, 20:25
tis den zwarte andres, kunde al ni missen :x. kzat er vandaag voor ontwikkelingspsychologie achter! voor statistiek zat ik int niet-ontplofte zijvak naast ene beachboy -.-

ooh, die ontplofte projector, hilarisch. Lag daar half te slapen opeens BAM. 'k Dacht al van: "Den duits is weer !!" :sop:

Tip: nooit vanachter zetten, ge valt zo in slaap en ge kunt totaal niet opletten. (bord niet leesbaar,...)

Starrk
28 september 2006, 20:28
ik zet mij eerder wat naar voor, kheb eigenlyk gemerkt dat ik niet zo goed van een scherm kan lezen :x.

Wat ik ook nog hilarisch vond waren de, jawel ze bestaan hoor, stomme vragen...khad bijna medelijden met die prof (die moet zeker gedacht hebben 'wat smijten ze hier nu weer binnen...'). Ik krijg echt het gevoel dat psych een overschotsrichting is voor wie wiskunde wil ontvluchten (en daarin grandioos gefaald heeft :p)

Tha_nOn
28 september 2006, 20:43
ja kzit ook altijd meer naar voor, kdraag wel nen bril (anders zagk echt niets van die schermen)

en jezus wa was me da me statistiek, anders moet hij is àlles uitleggen (en anders moeten ze nekeer ni lezen wat er op hun bladeren staat en luisteren naar wat hij gezegd heeft)

ElBramo
1 oktober 2006, 04:43
Ja lol, die projector was grappig :D
En die krl van statistiek is wa traaaaaag :) En het niveau ligt absurd laag ...

Mr kvond wel nog sjiek dat hij geld uitgaf in de eerste les, vraag mij af of die krl da echt gehouden had :)

edit: is zwarten andres nen neger? want ik ken nen andres die ook psycho doet ^^ mr die is niet zwart nr mijn mening. Alhoewel, nu ik erover nadenk, die kerel draagt alleen mr zwarte kleren :P Zijt ge nie nr clubavond geweest dekadez, andres was daar ook :)

Starrk
1 oktober 2006, 10:15
zwarte kleren ofc eh, en neen ben naar geen clubavonden of toestanden geweest

Tha_nOn
1 oktober 2006, 11:15
wrm kent iedereen andres?:p kunnen een meeting doen rond andres ^^

keN ^
1 oktober 2006, 11:22
opleiding psychologie is echt ouderwets en voor 80% overbodig als ge klinisch werk wilt gaan doen. Op uw stage is't al van "daar zit ne psychooot, begint maar te testen en vannamiddag kunde beginnen aan therapie aan ne schizofreen", dan merkte pas da ge juist niks kunt gebruiken van al die theorie. Op papier allemaal schoon en wel wa een borderliner is, wacht maar tot ge er ene voor uwe neus hebt, begint er maar aan he. En als ge dan ziet wat er allemaal voor vernieuwingen zijn binnen psychologie de laatste tijd, kan ik enkel huilen bij de herinnering aan wat ze u lere op unief (allez ja, in leuven toch, maar ik vermoed da gent niet wereldschokkend veel anders zal zijn, maar mss vergis ik me daarin). Al die ouw proffe buite en en eens wa nieuw bloed, want de tijd staat stil in KUL-PSI

ElBramo
1 oktober 2006, 19:45
Mja, blijkbaar kent iedereen Andres... Die kerel is wel raar ze :| Op dienen clubavond heeft hij geen druppel alcohol aangeraakt. Hij drinkt niet zegt hij :) Achja, hij was de enige die bloednuchter was :p Ieder zijn keuze he .

Tha_nOn
1 oktober 2006, 22:12
ik drink ik ook geen alcohol:p is niets raar aan:p

pastoorke
2 oktober 2006, 07:12
Het is ook wel zo dat het diploma van een psycholoog(e) eigenlijk niet erkend is door de overheid. Vandar ook dat een groot deel als zelfstandigen gaat werken.

Dit is volledig anders met het diploma van de psychiater. Daar is het allemaal mooi geregeld door de overheid.

Tenslotte geldt nog altijd, indien men ooit in het buitenland terechtkomt, dan telt daar alleen de Universiteit van Leuven. Louvain, dat kennen ze allemaal, maar Gent of Antwerpen, nooit van gehoord.
Diy laatste is omgekeerd ook waar:
Oxford en Cambriddge en ... ?
Harvard, Mit, Berkerley, en .... ?

Starrk
2 oktober 2006, 20:43
opleiding psychologie is echt ouderwets en voor 80% overbodig als ge klinisch werk wilt gaan doen. Op uw stage is't al van "daar zit ne psychooot, begint maar te testen en vannamiddag kunde beginnen aan therapie aan ne schizofreen", dan merkte pas da ge juist niks kunt gebruiken van al die theorie. Op papier allemaal schoon en wel wa een borderliner is, wacht maar tot ge er ene voor uwe neus hebt, begint er maar aan he. En als ge dan ziet wat er allemaal voor vernieuwingen zijn binnen psychologie de laatste tijd, kan ik enkel huilen bij de herinnering aan wat ze u lere op unief (allez ja, in leuven toch, maar ik vermoed da gent niet wereldschokkend veel anders zal zijn, maar mss vergis ik me daarin). Al die ouw proffe buite en en eens wa nieuw bloed, want de tijd staat stil in KUL-PSI

Voor de lessen die ik nu al gekregen had was er misschien 1e 45-plusser

btw: kheb elbramo gezien!!101! :unsure:

Tha_nOn
2 oktober 2006, 20:57
idem <o/

ElBramo
2 oktober 2006, 21:26
Dude!!!!111!!1 Als ge mij ziet, doet dan de moeite om nen keer te zwaaien naar mij ofzo! Ik herken jullie niet, mr jullie mij wel! Dus zwaai, roep, whatever... Moet niet bang zijn van mij, gewoon omdat ik bij 2 blondines loop en der vreselijk stoer uitzie ^^ :doc:
:unsure:

Starrk
2 oktober 2006, 21:32
kzat op de 3e rij en morgen zit ik er weer, probeer mij maar te vinden :unsure:

Tha_nOn
2 oktober 2006, 21:33
andres heeft mij u getoond gelijk kweetni hoe opvallend:p ge liep zo vanvoor door en ik zat kweetni hoe vanvoor:p (andres heeft u gegroet:p) kieken:p

Starrk
2 oktober 2006, 21:43
andres heeft mij u getoond gelijk kweetni hoe opvallend:p ge liep zo vanvoor door en ik zat kweetni hoe vanvoor:p (andres heeft u gegroet:p) kieken:p

Amafackinggad, daar gaat mijn grote entree

Equino
2 oktober 2006, 21:43
Pfff iedereen kent hier dien Andres en ik niet :cry: :cry: :unsure:

Tha_nOn
2 oktober 2006, 21:45
ja ma nee gij ni, bram

want kwist ni hoe gij noemde ik kon moeilijk vragen toon mij dekadez nekeer eh:p

(tees is op dekadez dus eh:p)

Starrk
2 oktober 2006, 22:01
btw tha non...2e rij, midden, bril?

Tha_nOn
2 oktober 2006, 22:04
derde maar de eerste les was de eerste rij niet bezet
dus tkan zijn dat ge het dan nog altijd op mij hebt:p

ElBramo
2 oktober 2006, 22:09
derde maar de eerste les was de eerste rij niet bezet
dus tkan zijn dat ge het dan nog altijd op mij hebt:p
Omfg, the confusion!

Zat gij naast Andres? Welke haarkleur hebt ge? Want ik zag een meiske naast Andres zitten, kheb er niet goe opgelet eiglijk. En ik groette Andres omdat hij zo zat te kijken ;) En omdat ik hem toevallig opmerkte ja. Die krl is wel grappig ze :) Kan daar al roddels over vertellen jong :p Schijnt da weekendje met VPPK, amai :)

Starrk
2 oktober 2006, 22:11
(Met ons privé-geleuter houden we subtiel alle anderen uit de topic, en het werkt nog ook!).

Ik zat in de eerste les 2 zitjes van andres, en in de 2e les 3 zitjes, zo dicht! zo dicht dat je hem bijna kan aanraken.

Tha_nOn
2 oktober 2006, 22:16
ik zat in de eerste les 3 zitjes langs den andere kant van hem:p en in de tweede 2:p

jezus:p freaky:p

en mijn haar is bruin:p ik ben niet een van die 2 meisjes die normaal naast hem zitten (meer gothicminded zijn die)

edit: en geef mij uwe naam is dekadez:p

ElBramo
2 oktober 2006, 22:17
Oef, gij zijt nie die gothic die ik naast hem zag zitten. Morgen zitten we allemaal rond andres ok?

Tha_nOn
2 oktober 2006, 22:21
i'll try:p kzit meestal wel bij hem in de buurt zze:p
anyway niet gothic wel meisje wel bril wel bruin haar en niet mager das mij dan:p

ElBramo
2 oktober 2006, 22:31
i'll try:p kzit meestal wel bij hem in de buurt zze:p
anyway niet gothic wel meisje wel bril wel bruin haar en niet mager das mij dan:p
Gothic meisje was extreem mager. Allez ja, dan heb ik u ook wel nr u gekeken mr u niet gezien... Morgen zet ik mij rond den Andres ze, gewoon omdat hij zooo cooool is :cool:

Starrk
2 oktober 2006, 22:31
Oef, gij zijt nie die gothic die ik naast hem zag zitten. Morgen zitten we allemaal rond andres ok?

Spread the word son

Tha_nOn
2 oktober 2006, 22:33
Gothic meisje was extreem mager. Allez ja, dan heb ik u ook wel nr u gekeken mr u niet gezien... Morgen zet ik mij rond den Andres ze, gewoon omdat hij zooo cooool is :cool:

ik word ook nooit gezien (snif)

Starrk
2 oktober 2006, 22:34
Aha, ik weet wie tha_non is dan :p.

gnigni

Tha_nOn
2 oktober 2006, 22:35
buh:p ik niet wie gij zijt

kweet uw naam kzalt is vragen aan andres ^^ (nu ni da ik dien jong zo goed ken ze:p)

ElBramo
2 oktober 2006, 22:40
buh:p ik niet wie gij zijt

kweet uw naam kzalt is vragen aan andres ^^ (nu ni da ik dien jong zo goed ken ze:p)
Ik ken andres ook echt niet goed :p Kweet dat die bij ons stond vorige maandag, en dat hij zat te klagen dat ik zat was enz :p Goh, als ik terugdenk aan maandag begin ik spontaan te glimlachen :p

Starrk
3 oktober 2006, 17:39
verhalen uit de vooruit morgen, hophop :p

cowmans
3 oktober 2006, 18:19
wtf Andres, wisselt ne keer msn uit ofzo i.p.v. hier zitte te zeveren :)

beffert
3 oktober 2006, 19:08
Heb ik vandaag iets gemist in de les?

ElBramo
3 oktober 2006, 19:09
Kheb tha non gezien vandaag in de les peisk... Ze had een schoon rond brilleken aan :p

Tha_nOn
3 oktober 2006, 19:11
mijnen bril rond?

neeje :sop:

waar zat ik denkt ge?

ElBramo
3 oktober 2006, 19:14
Haha :D dan was ik fout :p Volkomen fout :lol: Nu dat ik erover nadenk, dat kunt gij niet geweest zijn, want anders zou ge gelijk vlak naast Andres gezeten hebben. Gaat ge nr feestje vanavond? :)

Tha_nOn
3 oktober 2006, 19:15
Haha :D dan was ik fout :p Volkomen fout :lol: Nu dat ik erover nadenk, dat kunt gij niet geweest zijn, want anders zou ge gelijk vlak naast Andres gezeten hebben. Gaat ge nr feestje vanavond? :)

ik heb u anders wel zien zitten geflankeerd door 2 blondinnekes, kzat zelfs niet in dezelfde rij als andres nu
dus neen
ne ronden bril :sop:

en neen:p

ElBramo
3 oktober 2006, 19:18
ik heb u anders wel zien zitten geflankeerd door 2 blondinnekes, kzat zelfs niet in dezelfde rij als andres nu
dus neen
ne ronden bril :sop:

en neen:p
Ah, k dan heb ik u weeral gemist :(
En jah, da meiske links van mij was int slaap gevallen tijdens statistiek :p Die was een half uur weg :p
En zat dekadez in de buurt van Andres? Aangezien Andres het enigste aanknopingspunt is, en de enige die ik ken die iets met jullie te maken heeft :D

beffert
3 oktober 2006, 19:18
Heb ik vandaag iets gemist in de les?

Tha_nOn
3 oktober 2006, 19:21
ja lessen eh :unsure en nen idioot die zijn liefde kwam verklaren aan een zekere sarah

wij kunnen moeilijk zeggen wat ge gemist hebt eh:p wij weten niet wta ge kunt en wat niet, imo hebde bij statistiek niets gemist en kweet al nimmer wa het eerste vak was:sop:

edit: erfelijkheidsleer gewoon wa meer namen/begrippen/stadiums enal <o/

ElBramo
3 oktober 2006, 19:26
Sarah! Ik zie u graag!

Tha_nOn
3 oktober 2006, 19:28
wast ni ik hou van u :sop:

anyway da meiske moet zich zo doodgeschaamd hebben

ElBramo
3 oktober 2006, 19:31
wast ni ik hou van u :sop:

anyway da meiske moet zich zo doodgeschaamd hebben
Da begint hier een chatboxtopic te worden. Add mij op msn als ge verder wilt babbelen over weetikveel wat (Andres bijvoorbeeld :p)

beffert
3 oktober 2006, 19:49
Zijn liefde verklaard voor een volle aula??
Wat een afgang. :)

Tha_nOn
3 oktober 2006, 19:56
maar kweet ni of iemand weet wie het is:p

dien stak de deur open riep da en was weer weg:p

Starrk
3 oktober 2006, 20:01
Erfelijkheidsleer was herhaling uit het middelbaar met 1 of 2 nieuwe begrippen...Je hebt vandaag niets gemist.

En ik zat in de buurt van onzen andres, maar niet te dicht :p. Kzag u zeker 4 keer weg en weer lopen voor een plaatske en rond andres kijken elbramo, echt :p

Zijn liefde verklaard voor een volle aula??
Wat een afgang. :)

In mijn omgeving wast eerder van: 'ooh aah, zoooo lieeeef! amaai zeg das vree wijs'...maar dat zijn er dan ook die nog blijven steken zijn in hun 14-jaar-periode. :p

(Raukaris, gluurder, wij moeten es afspreken...en we nemen vizjerei mee!)

Equino
3 oktober 2006, 20:03
maar kweet ni of iemand weet wie het is:p

dien stak de deur open riep da en was weer weg:p

Ah dien riep iets verstaanbaars.
Voor mijne kant was da iets van: WUABLA O_O

beffert
3 oktober 2006, 20:05
Ah ik dacht dat er gewoon iemand naar voor was gegaan en dan iets gezegd had :). Ok goed dat ik niks gemist heb , bedankt.

Starrk
3 oktober 2006, 20:07
Ah ik dacht dat er gewoon iemand naar voor was gegaan en dan iets gezegd had :). Ok goed dat ik niks gemist heb , bedankt.

Was het maar waar...subliem gewoon...

Raukaris
3 oktober 2006, 20:12
E

(Raukaris, gluurder, wij moeten es afspreken...en we nemen vizjerei mee!)
:eek:

doen! ma ge reageert ni echt op msn dus laat gij iets weten :p

Tha_nOn
3 oktober 2006, 20:20
:eek:

doen! ma ge reageert ni echt op msn dus laat gij iets weten :p
is dien wel on?:p want kheb die toegevoegd dénk ik:p maar die is ni on bij mij

Starrk
3 oktober 2006, 20:21
ik ben immer on maar nimmer er

:<

ElBramo
3 oktober 2006, 20:26
ik ben immer on maar nimmer er

:<
Kwas zo half en half aant kijken of ik Non zag, en of ik u zag :p Mr aangezien ik niet weet wie gij zijt was da redelijk moeilijk :D
En ook of mijn blonde gang er al was :) Mss ging ik mij naast Andres zetten, mr tzat al volzet ze :p En wie doet er hier nu allemaal psycho in Gent?? :woohoo:

kickass88
3 oktober 2006, 20:55
Woow! Ik doe ook psy in gent! Ik begon hier te lezen, tot de knallende projector en de liefde verklarende zot mij wel heel bekend voorkomen..

Ik ben dus matthias, zit hier niet vaak te posten, maar lees wel veel :)
Ik heb geen flauw idee wie gunder zijt maar mss komt daar nog verandering in?!

btw: wie is andres? Diene freak met gothic zwarte kleren en een witte huid?

ik zit voornamelijk linksachterin (standpunt prof) vandaag rode trui met grijze schoudertas (wat een combi :love: )

mss tot ooit eens in de lessen! (al twijfel ik nu al of statistiek nog wel naar de les ga gaan.. miljaar zo saai!)

Starrk
3 oktober 2006, 21:07
Woow! Ik doe ook psy in gent! Ik begon hier te lezen, tot de knallende projector en de liefde verklarende zot mij wel heel bekend voorkomen..

Ik ben dus matthias, zit hier niet vaak te posten, maar lees wel veel :)
Ik heb geen flauw idee wie gunder zijt maar mss komt daar nog verandering in?!

btw: wie is andres? Diene freak met gothic zwarte kleren en een witte huid?

ik zit voornamelijk linksachterin (standpunt prof) vandaag rode trui met grijze schoudertas (wat een combi :love: )

mss tot ooit eens in de lessen! (al twijfel ik nu al of statistiek nog wel naar de les ga gaan.. miljaar zo saai!)

Zeg maar wat ge morgen draagt en ik gluur wel es :evil:

ElBramo
3 oktober 2006, 21:13
Ik ben de jongen die iedereen al gezien heeft mr die zelf nog nooit iemand heeft gezien ;)
Iemand vanavond nr feestje? Kheb echt geen zin om tussen een bende meiskes te zitten vanavond he, die hebben andere interesses :)

edit: zwijg nu mr over andres, das idd een kerel die veel zwarte kleren aanheeft, mr vandaag had hij voor de verandering iets wits aan :)

kickass88
3 oktober 2006, 22:01
wat zal im morgen eens aantrekken.. hmmm..

streepjes! Het is blauw met grijze streepjes, en een grijze schoudertas..
mss heb ik ook nog een knalrode trui aan omdat het nog beetje te koud zal zijn om zonder te fietsen..

hoe kan ik jullie herkennen trouwens?

Starrk
4 oktober 2006, 09:23
Kan iemand eens kort zeggen hoe je je moet inschrijven voor groepen statistiek en ontwikkelingspsychologie, etc... :<

Blijkbaar ben ik al te laat om mijn themakeuze door te geven voor ontwikkelingspsych :w

kickass88
4 oktober 2006, 10:20
ja, was ik ook te laat mee.. maar vanaf vandaag zou je je definitief moeten kunnen inschrijven..

even kijken op de site, want deze morgen was het nog niet "aanklikbaar"

edit: nee, kan nog altijd niet hier.. zal deze middag pas zijn

Ik geloof dat je bij een subforum moet zijn waar "groepen" aanstaat. daar kan je je ook inschrijven voor de statistiek groepen, zit dus niet in het vak zelf, maar appart!

see you at algemene!

Starrk
4 oktober 2006, 10:47
En waar exact zou je moeten kijken?

Links/stap voor stap? :p

ElBramo
4 oktober 2006, 11:52
Kijk op forum van vppk, kheb het juust beantwoord :) BTW, ge hebt een fijn feestje misgelopen ze :p

edit: ik heb aan vandaag wat ik gisteren ook aanhad: een tshirt met lange mouwen waarop staat TAKEOFF... Kzit meestal bij 2 blondines euhm, kheb kort haar, euhm kheb verkleurde jeans aan en ik zit meestal rechts int auditorium of ergens int midden.

beffert
4 oktober 2006, 12:19
Zijt gij niet die kerel die vanvoor naast mij zat toen mijn gsm afging tijdens de eerste les Methodologie? :) (ElBramo btw)

ElBramo
4 oktober 2006, 12:25
Zijt gij niet die kerel die vanvoor naast mij zat toen mijn gsm afging tijdens de eerste les Methodologie? :) (ElBramo btw)
Ah, dan zijt gij die krl met het lange haar wiens gsm afging toen de prof juust zei dat hij niet moest weten van rinkelende gsms :p Nice to meet you :)

edit: we hebben les nu he ;)

beffert
4 oktober 2006, 12:27
Inderdaad dat ben ik :)
Kga nu vertrekken , misschien tot straks.

Yo-Han
4 oktober 2006, 13:24
[Yoda ] mmmm.. strange people you are..why not just choose a reference point and MEET! :lol:

Starrk
4 oktober 2006, 16:49
Ik had een euh...grijse 'stoffen' broek aan en een zwarte pull met dunne witte streepkes...zat rechts vooran

Dieleman_F
4 oktober 2006, 17:07
En waar zat je eigenlijk op school toen je in brugge woonde? :p

Starrk
4 oktober 2006, 17:22
Sint-Leo

kickass88
4 oktober 2006, 18:02
lol, heb jullie natuurlijk totaal niet herkend vandaag..

mottig dat de leuke prof juist diegene is waar ge niet echt voor naar de les moet :p

Tha_nOn
4 oktober 2006, 18:44
kweet niet wie gij zitj kickass:p

wel dekadez en bram \o/

ElBramo
4 oktober 2006, 19:21
Ik heb kickass vandaag gezien, of toch zeker nen kerel die aan de beschrijving voldoet :) Kheb een tijdje met mijn velo voor u gereden na de les, ge reed naast een meiske.

kickass88
4 oktober 2006, 21:19
lol.. ik heb geen fiets in gent dus als het al fietsend was kan dat niet..
heb ook niet naast een meiske gelopen na de les geloof ik..

lol, mss toch maar meetpoint afspreken?

Equino
4 oktober 2006, 22:03
Weet er iemand wat die uren zijn van die Ontwikkelingspsychgroepen? Der staan alleen data en geen tijden T_T
'k Vind da ook nergens terug op Minerva. (ofwel kan ik niet zoeken)

Starrk
4 oktober 2006, 22:05
Er staan enkel data voor zover ik weet.

Deze info had ik voor mij opgeschreven:

Groep 11 (mijn groep)
Hechting: 18/10, 22/11 en 13/12
->Leszaal 1B

Dus mja. Normaal staan ze op het nieuwe lessenrooster dat onlangs werd meegedeeld.

Tha_nOn
4 oktober 2006, 22:12
lol.. ik heb geen fiets in gent dus als het al fietsend was kan dat niet..
heb ook niet naast een meiske gelopen na de les geloof ik..

lol, mss toch maar meetpoint afspreken?

den bram gaat naast mij proberen zitten ^^

kzou zeggen wedstrijdje probeer naast non te gaan zitten:p als ge alle brunettes moet afgaan zalt wel lang duren:p

Starrk
4 oktober 2006, 22:19
den bram gaat naast mij proberen zitten ^^

kzou zeggen wedstrijdje probeer naast non te gaan zitten:p als ge alle brunettes moet afgaan zalt wel lang duren:p

Ale, kga hetzelfde proberen...alleen ben ik meestal wel erg vroeg ter plaatse :p

Tha_nOn
4 oktober 2006, 22:20
btw gij zijt naar da gusb gedoe geweest denkik?

ik zou: HILO-GUSB, Container, leszaal links (0.35)
moeten vinden
dus hoe ge het ook draait of keert voor volgende week woensdag moet gij mij da getoond hebben (neen uitleggen zal niet werken:p)

Starrk
4 oktober 2006, 22:21
btw gij zijt naar da gusb gedoe geweest denkik?

ik zou: HILO-GUSB, Container, leszaal links (0.35)
moeten vinden
dus hoe ge het ook draait of keert voor volgende week woensdag moet gij mij da getoond hebben (neen uitleggen zal niet werken:p)

Ik ben daar geweest maar ik weet ook enkel het zwembad zijn. (...en de cafetaria :p)

Tha_nOn
4 oktober 2006, 22:24
Ik ben daar geweest maar ik weet ook enkel het zwembad zijn. (...en de cafetaria :p)

ik weet niet eens waar het gusb zou zijn:sop:

kzal het dan maar vragen aan een die daar vaak zit:p

Starrk
4 oktober 2006, 22:36
Het GUSB wil ik u wel tonen! maar daar stopt mijn kennis dan ook :)

ElBramo
4 oktober 2006, 22:43
Ik weet zelfs het zwembad niet zijn, mr wel de cafe denk ik :p
En nja, kga anders ook keer proberen van vroeg te komen. En dan ga ik statistiek overslaan ze, saaie lessen. Sibiet wel wa statistiek bekijken en beslissen of het de moeite is dat ik nr de les ga of niet :)

Morgen 4e rij vanvoor te beginnen, int midden :)

Starrk
4 oktober 2006, 23:02
Ik weet zelfs het zwembad niet zijn, mr wel de cafe denk ik :p
En nja, kga anders ook keer proberen van vroeg te komen. En dan ga ik statistiek overslaan ze, saaie lessen. Sibiet wel wa statistiek bekijken en beslissen of het de moeite is dat ik nr de les ga of niet :)

Morgen 4e rij vanvoor te beginnen, int midden :)

Hmm...Ik zou statistiek ook liefst laten vallen, maar dno...Het is soms beter het nog eens van een ander uitgelegd te horen.

beffert
5 oktober 2006, 00:00
Kzou statistiek ook liever laten vallen maar tlijkt mij toch beter om af en toe eens te gaan.
Een meetpoint is wel interessant :) en Elbramo ik zat vandaag op 2 meter van u :)

ElBramo
5 oktober 2006, 14:37
Zwaai keer als ge mij ziet, kheb ook zitten zoeken achter tha non. Volgens mij heb ik u gezien aan de fietsen. Waar zat ge ergens vanmorgen?
En waar zat tha non? Kzat zo gans de 4e rij af te kijken mr keb niemand gezien .... :s En jah, kben niet nr de les statistiek gegaan, kheb da stuk thuis bekeken :)

Equino
5 oktober 2006, 16:13
Foert ze, 'k ben het hem afgetrapt na de pauze statistiek.
'k Zag het toch niet zitten om een paar uur te zitten kijken hoe ge lijntjes moet tekenen. :doh:

beffert
5 oktober 2006, 16:46
Kga denk ik statistiek int vervolg ook overslaan .
Het was echt erg vandaag =/

Tha_nOn
5 oktober 2006, 17:02
Hmm...Ik zou statistiek ook liefst laten vallen, maar dno...Het is soms beter het nog eens van een ander uitgelegd te horen.

mjah ik doe gewoon aan zelfstudie:p alsk het dan niet blijk te begrijpen wacht ik gewoon tot hij zit waar ik zit zeker:p
en als ik te ver voorzit slaap ik een kwartierke <o/

Tha_nOn
5 oktober 2006, 17:10
Zwaai keer als ge mij ziet, kheb ook zitten zoeken achter tha non. Volgens mij heb ik u gezien aan de fietsen. Waar zat ge ergens vanmorgen?
En waar zat tha non? Kzat zo gans de 4e rij af te kijken mr keb niemand gezien .... :s En jah, kben niet nr de les statistiek gegaan, kheb da stuk thuis bekeken :)

bij ontwikkelingspsycho op de rij van andres, ge hebt neit ver genoeg doorgezien:p

ElBramo
5 oktober 2006, 21:02
Blijkbaar, mr kheb gehoord dat we aan pagina 80 zitten van statistiek, hij heeft zichzelf overtroffen, khad niet gedacht dat hij zover ging geraken ze :p

Starrk
5 oktober 2006, 21:19
bij ontwikkelingspsycho op de rij van andres, ge hebt neit ver genoeg doorgezien:p

ik zat daar ook, maar aan de andere kant van nonneke!

Tha_nOn
5 oktober 2006, 21:31
idd:p khad het gezien:p

en bram kdacht ook neit dat hem zover geraakt maar meestal slaat hij wel hier en daar dingen over dus imo kunt ge da beter zelf lezen en begrijpen tijdens de les en hem laten babbelen ^^ tot als ge zijnen babbel nekeer nodig hebt

ElBramo
5 oktober 2006, 21:37
Jah, das de laatste keer dat ik een les mis, heb schuldgevoel ;)
Maar gelukkige verjaardag non!

edit: dekadez zat gij vlak naast andres, dan heb ik u wellicht van achter gezien... of waar zat ge?

Equino
5 oktober 2006, 22:08
Blijkbaar, mr kheb gehoord dat we aan pagina 80 zitten van statistiek, hij heeft zichzelf overtroffen, khad niet gedacht dat hij zover ging geraken ze :p

'k Heb eens snel gekeken. We hebben da toch al allemaal gezien? :confused: die modus, gemiddelde enz.

toch maar nen raren zenne. Dien kerel.

cowmans
6 oktober 2006, 10:02
wissel ne keer msn uit ofzo, i.p.v. hier zitte te zeveren :)