PDA

Volledige versie bekijken : outlook express prob (nogmaals)

vloet
6 maart 2006, 11:23
jow

nodige gegevens

- provider : telenet

- 2 windows XP acounts : moeder en ik

- op elke windows acount is outlook express aanwezig maar op 1 acount wordt die maar gebruikt, nml die van mijn moeder. dus dar zitten alle standaard instellingen ( in.telenet.be , uit.telenet.be, ... )

- outlook express op mijn acount : ontvangt ook de mails van m'n moeder omdat mijn windows acount vroeger de hoofdacount was ( de enigste acount )

wat ik gedaan heb

Ik wil nu op mijn windows acount , op mijn outlook express, een EIGEN e-mail adres aanmaken op outlook.
DUS ik heb de instellingen van mijn moeder verwijderd, omdat ik die op mijn windows acount niet nodig heb. Ik heb dan eigen hoofdidentiteit gemaakt met eigen acount in outlook express ( maar dus ook met dezelfde servergegevens die bij mijn moeder zo ingesteld zijn : in.telenet.be, ... )

probleem

Ik kan mails verzenden, maar niet ontvangen + ik ontvang mails die voor men moeder zijn , ookal zijn al haar gegevens verwijderd op mijn outlook express acount.

oplossing?

Heeft het mssn te maken met de servers ( de IN server dan )? of met de gebruikersnaam?
IK dacht dat ge toch meerdere e-mail adressen kon hebben op 1 telenet abonement?

Khoop dat dit beetje duidelijk is opgesteld en dat het probleem ni te diep zit ;)

cheers

FLuoKaBouTeR
6 maart 2006, 14:42
Je moet naar mijn telenet gaan.
Onder e-mail op e-mailadressen klikken.
En dan maak je vanonder een nieuwe gebruiker aan.

Dan krijg je een nieuwe gebruikersnaam om in te geven in outlook express,
en ga je de mails afzonderlijk krijgen.

Wat jij gedaan hebt is waarschijnlijk een alias aangemaakt ?
En dan blijven ze op dezelfde gebruiker toekomen.

vloet
6 maart 2006, 22:51
aha!
da is het peizek, eindelijk.
bedankt he :)

vloet
6 maart 2006, 23:23
hmm,

ik heb nu gedaan wa ge gezegd hebt en dus zo'n nieuwe gebruiker gemaakt.
kheb dus nu een apparte gebruikersnaam + wachtwoord.
Kheb da allemaal ingesteld in die outlook express , maar altijd alzek dan mijn outlook wil starten vraagtem zo de gebruikersnaam + wachtwoord. Ik geef dat dan in, maar het werkt gewoon niet, alzof ik een verkeerde gebruikersnaam of wachwoord heb ingevuld.

Als ik dan daar het de oorspronkelijke gebruikersnaam + wachtwoord invul gaat het wel , maar dan zit ik wer op de e-mail van mijn moeder :wtf: ookal heb ik die acount verwijderd.

Kheb dan ook geprobeerd om een nieuwe identiteit te maken + nogis andere aount dan, maar dan gebeurd net hetzelfde.

nu kannek er nimer aan uit...

dêsh'
7 maart 2006, 00:49
Misschien duurt het even vooraleer die nieuwe gebruiker bij telenet ook effectief werkt?

Greenmoon
7 maart 2006, 10:24
Heb je op "Mijn Telenet" ook je emailadres verplaatst naar de nieuw aangemaakte gebruiker en bij de oude verwijderd ?
Een gebruiker zonder emailadres (alias) heeft geen mailbox...

vloet
7 maart 2006, 11:39
Heb je op "Mijn Telenet" ook je emailadres verplaatst naar de nieuw aangemaakte gebruiker en bij de oude verwijderd ?
Een gebruiker zonder emailadres (alias) heeft geen mailbox...

dat was het dus.
kmoest nog inloggen onder mijn nieuwe gebruikersnaam, en daar dat nieuw e-mail adres invullen.
nu macheeret perfect ;)

thx mensen!

Exit
7 maart 2006, 20:59
k, dan gaan we dees closen