PDA

Volledige versie bekijken : !HELP! opstart fout

pieterjanvh
5 maart 2006, 18:05
Hey allemaal, ik heb een probleem bij het opstarten.
Ik wou de C schijf formateren en het volgende probleem komt erop als ik herstart(ik moest herstarten want er stonden nog programma's open zij windows maar ik zou niet weten welken). dus hij wilt gaan formatteren op de C, komt er een fout op herstart hij en zegt hij dit:

A kernel file is missing from the disk
Insert a system diskette and restart
the system

Wat moet ik doen? please help...

TiZon
5 maart 2006, 18:12
ik zou:
"Insert a system diskette and restart the system"
is proberen, en wat een idee om je C te formateren vanuit windows :s

altijd vertrekken van een setup-cd ofzo.

wat je nu doet:
Gewoon je Win-cd erin en zo formateren.

pieterjanvh
5 maart 2006, 18:15
Hm ja, zo dom ben ik niet, maar in windows set-up kon ik mijn harde schijf gewoon niet vinden! ik wou nu nog eens probere maar mijn harde schijf wordt nog steeds niet gevonden, misschien enig idee hoe ik kan zorgen dat die set-up mijn schijf vind??

Anders... ik weet niet juist wat ze bedoelen met "Insert a system diskette and restart the system" dus ja??

Exit
5 maart 2006, 18:16
hebt e files gewist gehad?
enfin RTFS .... :sleep:
windows formatten IN windows, tja, natuurlijk staat er nog progs open ... denk denk ... windows zelf natuurlijk ....

laatste tijd 3x/week iemand die z'n hd wilt formatten IN windows .....
SEARCH

EDIT: hebt ge een SATA schijf? zoja, drivers laden TIJDENS setup, RTFS, (druk F6)

pieterjanvh
5 maart 2006, 18:17
heb geen files gewist, dat over dat formateren staat een post erboven uitgelegd:)
Het is een IDE harde schijf:)

Exit
5 maart 2006, 18:21
heb geen files gewist, dat over dat formateren staat een post erboven uitgelegd:)
RTFS => http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=112482

pieterjanvh
5 maart 2006, 18:28
Heb windows XP, da daarboven is voor 95 - 98 - XP en trouwens ik weet hoe ge moet formatteren, ma ik kan ni op windows op ofzo.
Die fout is het verste datk kom :)
Kan iemand mij helpen?
-Ofwel: de windows set-up mijn harde schijf laten vinden (ze is er zeker want computer heeft altijd opgestart van die hardeschijf)
-Ofwel:
A kernel file is missing from the disk
Insert a system diskette and restart
the system
Daar iets over zeggen?

Exit
5 maart 2006, 18:38
EDIT: hebt ge een SATA schijf? zoja, drivers laden TIJDENS setup, RTFS, (druk F6)
read ...

pieterjanvh
5 maart 2006, 18:40
heb geen files gewist, dat over dat formateren staat een post erboven uitgelegd
Het is een IDE harde schijf

-> had ik al op geantwoord^^

TiZon
6 maart 2006, 18:19
download dan een XP boot-diskette (bootdisks.com of zo iets d8 ik), formateer van daar. (Format C: -> Y ....)

probeer dan nog eens met cd van xp