PDA

Volledige versie bekijken : outlook op 2 pc's

Th3 aLmIgHtY
5 maart 2006, 15:39
is het mogelijk om met outlook een email adres zodanig te configureren dat alle mails op bije pc's terrecht komen

nu als ik een mail krijg op de ene pc krijg ik die niet op de tweede pc ...

(nu die pc's staan wel in een netwerk dus kan zo misschien op een of andere manier het bestand Postvak IN.dbx door de twee pc's gebruikt worden ? ik heb het al geprobeert maar de directory springt altijd trug naar de default, omdat het over het netwerk gaat denk ik ...)

Exit
5 maart 2006, 17:42
stel in OUTlook in dat hem mail online laat staan en enkel kopie afhaalt, niet afhalen en wissen op server. zo kan de 2de pc ook die mails afhalen.

Th3 aLmIgHtY
6 maart 2006, 17:25
dan blijven al die mails online staan, gaat de server dan ni na nen tijd vol zitten ?

iterums
6 maart 2006, 17:30
dan blijven al die mails online staan, gaat de server dan ni na nen tijd vol zitten ? op den tweede kun je bijvoorbeeld instellen dat die die mails verwijdert?

Greenmoon
6 maart 2006, 18:22
op den tweede kun je bijvoorbeeld instellen dat die die mails verwijdert?

mja, maar als den tweede eerst de mail checkt haalt die de mail al weg voor de eerste deze kan afhalen.
Je kan wel instellen dat de mail bvb 1 dag of zoiets moet blijven staan op de server, maar echt praktisch is deze methode niet.
De beste methode naar mijn mening, afhankelijk van je provider, is een extra mailbox aanmaken zodat de 2 mail accounts gescheiden zijn. Indien nodig kan je inkomende berichten automatisch forwarden naar de andere account.
Je hebt dan wel een extra mailbox nodig...

De dbx files kun je niet sharen. Het zijn databasefiles die gelocked worden als je outlook open staat, dus die piste kan je zeker vergeten.

Sk8erMatty
6 maart 2006, 21:24
ja, kem da ook al ondervonden .. das redelijk beu :(

Th3 aLmIgHtY
7 maart 2006, 07:47
hmm had gehoopt dat het efficienter kon, niet dus :p
thx :)

Skratz
7 maart 2006, 08:00
Gewoon gedownloade berichten automatisch na 30dagen ofzo laten verwijderen.
Ge krijgt toch geen honderden mails per dag in dezelfde mailbox binnen.

Greenmoon
7 maart 2006, 10:53
Gewoon gedownloade berichten automatisch na 30dagen ofzo laten verwijderen.
Ge krijgt toch geen honderden mails per dag in dezelfde mailbox binnen.

Is inderdaad een oplossing, maar je hebt geen honderden mails nodig om je mailbox vol te krijgen, enkele mails met "zware" attachments zijn genoeg.

Skratz
7 maart 2006, 12:43
e-mail is geen medium om bestanden mee te versturen. attachments ok, maar bestanden van meer dan 1MB zijn geen attachments meer, daar zijn andere manieren voor.

Greenmoon
7 maart 2006, 13:32
e-mail is geen medium om bestanden mee te versturen. attachments ok, maar bestanden van meer dan 1MB zijn geen attachments meer, daar zijn andere manieren voor.
Daar ben ik het 200% me eens.
Jammergenoeg zie ik in praktijk soms andere dingen passeren.
Als ik me niet vergis zijn de mailboxen van telenet nu 50MB, dat is al behoorlijk wat, aan de ander zijde is de max mail-grootte 10MB...
Om misverstanden te vermijden: de mails op de server laten staan is een methode die zeker zal werken...
De keuze hangt af van wat voor emails aLmIgHtY binnen krijgt en aan welke frequentie...