PDA

Volledige versie bekijken : Scrollen traag

Laurens100
4 maart 2006, 17:17
Hallo, kheb hier juist een nieuwe pc opgezet. Maar wat ik gemerkt heb, is dat als ik in een pagina scrol, het scrollen zeer traag gaat. Daarmee bedoel ik dat de pagina op het scherm niet zo rap reageert op het scrollen. Het is alsof de pagina zich opnieuw laadt.
Kan dit zijn omdat ik op een TFT scherm werk? (De responstijd is nochtans 4ms).

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

mvg, Laurens

T€RM!N4T0R
4 maart 2006, 19:17
Installeer drivers voor videokaart es als je dat nog niet gedaan zou hebben.
Das een van de symptomen. ;)

Laurens100
4 maart 2006, 19:22
Ik heb juist de drivers van mijn scherm geïnstalleerd en nu gaat het wel :). Maar kheb nog een probleem. Ik heb ceebot4 (een programmeerprogrammaatje adh van een 3d omgeving) geïnstalleerd. En dat gaat echt pokketraag. Ik weet bijna zeker dat dat komt omdat ik de drivers van mijn videokaart nog niet heb geïnstalleerd, (want de systeemeisen zijn zeer laag). Ik heb dan ook de laatste drivers geïnstalleerd van ati, maar ik denk dat die niet goed geïnstalleerd zijn. Als ik ceebot open, heb ik nog altijd hetzelfde probleem, en als ik de ati control center wil openen, krijg ik de volgende foutmelding: "kan de toepassing niet juist initialiseren"
Kzou best eens die drivers opnieuw installeren zeker?

thx

T€RM!N4T0R
4 maart 2006, 19:23
Proberen kan nooit kwaad. Je zal er je PC zeker geen kwaad mee doen.
Heb je je chipset-drivers al installed? Die zou ik altijd het eerst van al doen.

Laurens100
4 maart 2006, 19:29
Chipset-drivers? Bedoel je daarmee de drivers van je grafische kaart? bv de drivers van een x1900xt (in mijn geval)?

thx

T€RM!N4T0R
4 maart 2006, 19:39
Neen, de drives voor je mobo.
Die zijn te vinden op de bijgeleverde CD-Rom en op de site van de fabrikant. Ik raad aan van de meest recente te installeren.

Laurens100
4 maart 2006, 19:51
Ah, die heb ik al geïnstalleerd (toch die op de cd-rom stonden). Maar dat waren alleen de drivers voor mijn netwerkkaart (nforce4) en voor mijn geluid (realtek). Voor de rest stonden er geen drivers op die cd-rom. Ik had ook 2 diskettes, ik denk voorhetzelfde, maar die kan ik toch niet gebruiken want ik heb geen diskettestation. Kga eens zoeken op de de site dan.

maar ik heb die ati drivers nog eens willen installeren: maar hij blijft precies steken bij dit :
http://img424.imageshack.us/my.php?image=ati0gw.jpg
Dit zou toch niet mogen voor een juist nieuwe configuratie (amd x4400+, 2gig ram, x1900xt), dat zou toch zeker zwaar genoeg moeten zijn!
De vorige keer deed hij dit ook en toen heb ik dat gewoon afgesloten, en kreeg ik een bericht dat de setup voltooid was en dat ik mijn pc moest heropstarten.
Mijn moederbord is een msi k8n neo4-fi, als dat iets zou kunnen beteken?

mvg

edit: Kheb ondertussen op de site gekeken, en die nforce4 is blijkbaar de chipset :$
De enigste drivers dat ik nog niet heb geïnstalleerd, zijn (denk ik ) de amd cool 'n quiet drivers en de nv raid drivers

T€RM!N4T0R
4 maart 2006, 19:57
Uninstall drivers es, verwijder vervolgens de graka uit je apparaatbeheer (dit is niet echt nodig denkek maar zo wordt hij bij reboot opnieuw geïnitialiseerd) reboot en dan drivers herinstalleren.

Ik zou trouwens gwn de drivers pakken, zonder da control center maarja.. die keuze is aan jou.

Laurens100
4 maart 2006, 20:06
Uninstall drivers es, verwijder vervolgens de graka uit je apparaatbeheer (dit is niet echt nodig denkek maar zo wordt hij bij reboot opnieuw geïnitialiseerd) reboot en dan drivers herinstalleren.

Ik zou trouwens gwn de drivers pakken, zonder da control center maarja.. die keuze is aan jou.

Dus ik moet de nfore4 drives deïnstalleren? (die van realtek gaat wel niet nodig zijn zeker ? (geluid) )
Van mij mag dat ook alleen de drivers zijn zonder die control center, maar waar vind ik die? Als je die van de ati site haalt, zit dat er toch automatisch bij?
Ik heb trouwens precies geen drivers gekregen bij de videokaart zelf! Ik heb alleen maar een juiced-dvd en dan nog een dvd met powercinema,power2go en powerproducer op. Maar geen drivers, of staan die toch op die cd ergens in een mapje? Normaal zitten er toch drivers bij een videokaart?

edit: Sry voor mijn onoplettenheid, kheb juist die driver cd gevonden, die zat er dus toch bij. Hij lag ondere enkele kabels :s

T€RM!N4T0R
4 maart 2006, 20:24
Ik had het over de drivers van je graka. ;)
Op de ATI-site heb je wel de keuze om verschillende dingen te downloaden. Das dan "display driver only" ofzo die je zou moeten hebben.

Laurens100
4 maart 2006, 20:42
k, kheb nu toch die nforce4 drivers gedeïinstalleerd en terug geïnstalleerd. Nu ga ik de bijgeleverde drivers installeren.
Maar ik denk juist aan iets: Op deze pc heb ik windows staan zonder service pack 1 en zonder service pack 2, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

edit: In ceebot zie ik bij de video opties ook geen OpenGL ofzo (normaal staat dat er altijd)

T€RM!N4T0R
4 maart 2006, 21:31
SP's hebben daar niets mee te maken hoor.
Drivers voor graka al geïnstalleerd ondertussen? (+ DirectX 9.0c)
Drivers voor muis zullen ook wel installed zijn veronderstel ik?

Laurens100
4 maart 2006, 21:37
Drivers voor muis zijn in orde, en SP2 staat er ook al op.
Maar het is nog altijd niet gelukt om de drivers te installeren :s
Op een gegeven moment bij de installatie zie ik : WDM NSP drivers zijn aan het installeren, en daarna krijk ik een groen scherm ( zie link enkele posts terug).
Maar hij blijft dus maar op dat groen scherm staan, en als ik in het taakbeheer kijk, staat er dus "reageert niet".
Dan beëindig ik dat dus en krijg ik deze foutmelding : setup kan installatie niet uitvoeren , kan RPC niet uitvoeren.
Ik denk wel dat DirectX geïnstalleerd is, want toen ik Half Life 2 installeerde, werd directx 9.0b (of zoiets) gevonden.
Als ik HL2 doe starten, gebeurt er ook niets.
Ik weet echt niet meer wat ik moet aanvangen :s

Edit: Ik denk dat het toch blijkbaar goed is, want ik heb juist counterstrike source kunnen opstarten en ik heb een video stress test gedaan, het resultaat was 154 fps. Ik veronderstel dat het in orde is nu?

Laurens100
5 maart 2006, 08:44
Ik heb ondertussen ook eens HL2 op high getest, en dat ging uitstekend. Maar die Ceebot4 werkt nog altijd supertraag.
( meer info over ceebot : http://www.builderau.com.au/downloads/info.htm?swid=39073929)
Ik denk dat dat komt omdat er nog bepaalde drivers ontbreken. Normaal kon ik bij opties altijd kiezen uit OpenGL ofzo, en ik denk dat ik dat nodig heb. Is dat gewoon iets wat je kan downloaden en installeren?

T€RM!N4T0R
5 maart 2006, 09:18
Dat zou moeten werken als je drivers voor je graka deftig installed zijn.
Kzou die nogmaals proberen te installeren. Eerst deftig verwijderen, eventueel met drivercleaner zorgen dat alles weg is.
Verwijder dan ook die graka uit apparaatbeheer, reboot en install dan de laatste nieuwe versie van drivers. (ati.com)

De fout zou toch daar ergens moeten liggen imo.

Laurens100
5 maart 2006, 10:23
Ik heb gekeken op de computer waar het wel werkt, een daar kon ik kiezen tussen BGB emulation, Direct3D , en dan nog Direct3D + HAL ofzo.
Hier kan ik alleen BGB emulation kiezen.

T€RM!N4T0R
5 maart 2006, 12:25
Hmmz, als je echt de laatste nieuwe nforce-drivers hebt, drivers van graka installed hebt, alles up-to-date is op alle hardware toe, dan zou ik het eigelijk ook niet echt meer weten hoor. :/ Srr.
Niet dat het veel zal uitmaken wss maar doe ook es een windows-update en kijk of alle settings in je BIOS correct staan.

Ik vrees gewoon dat de drivers nog niet volledig op punt staan voor die x1900xt.
Maarja, je games draaien dus vlot?

Ik denk dak het voor de rest aan iemand anders zal overlaten. Kdenk dak nie meer kan helpen.

Laurens100
5 maart 2006, 12:43
Volgens mij moet ik die Direct3D downloaden, das een onderdeel van DirectX, en misschien is Directx wel geïnstalleerd, maar Direct3D niet. Kga dat eens proberen.
Bedankt voor al je hulp hé :)

Yank
5 maart 2006, 12:54
Probeer eens volgende:
uitvoeren: dxdiag
En ga dan naar tabblad Beeldscherm, mss toevallig Direct3D die uitgeschakeld is?

Laurens100
5 maart 2006, 13:59
Direct3D stond ingeschakeld, en ik heb het zelf eens laten testen. Maar misschien ligt de fout bij Ceebot zelf?