PDA

Volledige versie bekijken : System gebruikt bijna 99% CPU

Speedyboy
2 maart 2006, 21:50
Eind december/begin januari ben ik terug begonnen met World of warcraft te spelen, ik kon 1 a 2 uur rustig spelen zonder problemen tot ik dan opeens voor 10 a 15 seconden (soms langer, soms minder lang) zware vertragingen kreeg in het spel. En die vertragingen komen zo meestal om de 5 minuten terug. Ik dacht toen dat het gewoon door de lag op de server kwam. Maar gisteren installeerde ik Need for speed underground 2 terug en bleek het dat na ff te spelen (in singleplayer) dezelfde problemen kreeg zoals in wow. Ik heb al vanalles geprobeert: defragmenteren, windows opnieuw geinstalleerd op een geformateerde schijf, zonder firewall en antivirus spelen, spysweeper gebruikt voor spyware, drivers geupgrade (en zelfs sommige ff gedowngrade om te testen) maar niets helpt. Btw als de vertragingen zich voordoen zie je in de taskmanager dat het cpu gebruik van "System" schommelt tussen de 90 en de 99%. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Mijn systeem: P4 2666ghz, 512 DDR, GF TI 4600, Abit moederbord, Zonealarm firewall, pc cillin 2006 antivirus, Spybot & spysweeper, Windows XP sp2 met alle security patches (dual boot met ubuntu 5.10)