PDA

Volledige versie bekijken : Open Lesweek KUL

Fighting Hobbit
23 februari 2006, 17:28
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een soort probleempje. Ik heb me dus een paar dagen geleden ingeschreven voor de open lesweek aan de KU Leuven volgende week, ik zou graag enkele lessen in faculteit wetenschappen bijwonen (waarschijnlijk "Natuurkunde II" donderdag avond). Nu het probleem is dat ik mijn weg daar op die campus totaal niet ken en dat als ik ga, ik volledig alleen ben daar. Ik zit hier toch een beetje mee, alles is nieuw en dan volledig alleen, dat is niet direct mijn ding om het zo te zeggen. Heeft er iemand tips of ideeën of ervaring hiermee die mij een beetje op weg kan helpen?
(Een plan en een bustraject enzo kan ik wel vinden op de site van de KUL zelf)

Alvast bedankt...

[TFT]Poky
23 februari 2006, 17:30
wetenschappen?
Welke aula?
Ik vermoed dat dit op arenberg campus is, dus de celestijnen laan.
Ge moet naar foche plein zien te geraken of station en bus nr. 2 "campus" nemen.
En op laatste halte afstappen.
Maar de naam van de aula zou wel handig zijn :)

Fighting Hobbit
23 februari 2006, 17:33
Poky']wetenschappen?
Welke aula?
Ik vermoed dat dit op arenberg campus is, dus de celestijnen laan.
Ge moet naar foche plein zien te geraken of station en bus nr. 2 "campus" nemen.
En op laatste halte afstappen.
Maar de naam van de aula zou wel handig zijn :)
Campus Arenberg III Auditorium D (01.06) volgend het plan...

metaphore
23 februari 2006, 17:49
das wss celestijnenlaan 200

daar geraakt ge wel met de bus zoals poky zegt ...
eens ge daar bent hebde daar een bord staan met de gebouwen op, ge zie waar blok D ligt, (rechts vanachter alsek mij nie vergis, halven bouwwerf momenteel :p ) en ge wandelt daar gewoon naartoe

ge gaat binnen en dan moete weer gewoon bordjes volgen om in de juiste aula te geraken...

nie zo moeilijk, da lukt u wel :)

wss gaat ge da super saai vinden :p lessen van de exacte wetenschappen zijn bena allemaal super saai en vrij onnuttig te volgen
toch, veel plezier ;)

zarathustra
23 februari 2006, 17:52
zeker dat het auditorium D is ? en niet blok D lokaal 01.06 ?

nuja hier is in ieder geval een kaart van de campus

http://www.cs.kuleuven.ac.be/~maarten/maps/Mapcam.html

DesorteD
23 februari 2006, 17:53
natuurkunde2?

zoude niet beter met natuurkunde1 beginnen aangezien natuurkunde2 daarop verder bouwt?
kweet natuurlijk wel niet of natuurkunde1 dit semester wordt gegeven

metaphore
kdenk ook eerder blok D zenne :)

[TFT]Poky
idd :) exacte wetenschappen ge moet der echt wel voor zijn :)

Maar dus korte samenvatting :

1) Campus bus nemen (bus mer nr. 2) vanaf foche of station
2) Gebouw D vinden (ik denk dat dit het hoogste gebouw is van de campus)
Als ge van de bus stapt is het in de richting van de achterkant van de bus.
3) Binnen de pijltjes volgen of is vragen aan iemand, daar loopt wel altijd iemand rond

zarathustra
23 februari 2006, 17:56
Probleem is dat het daar dus nu een werf is, maar soit blok D is vrij simpel te vinden, inderdaad hoogste van de campus. de ingang is aan de achterkant van het gebouw (vanaf de celestijnenlaan gezien) (op dit moment moet ge tussen een container en het gebouw door :p en dan naar links)

en in het gebouw moet ge gewoon de trap op of lift naar de eerste verdieping en daar staan de lokalen aangegeven op zo'n hangend bordje. Beter kan ik het niet uitleggen ^^

Fighting Hobbit
23 februari 2006, 18:02
natuurkunde2?

zoude niet beter met natuurkunde1 beginnen aangezien natuurkunde2 daarop verder bouwt?
kweet natuurlijk wel niet of natuurkunde1 dit semester wordt gegeven
Natuurkunde II wordt niet meer gegeven, of staat toch niet op het lijstje van de te volgen lessen.
Mja, volgen zal ik sowieso niet echt kunnen, het is vooral een kwestie van de sfeer eens op te snuiven en een beetje wegwijs te raken...
In elk geval al bedankt voor de reply's, ik ga toch eens proberen van iemand mee te krijgen, kwestie van daar niet op mijn eentje te moeten gaan zitten.

metaphore
23 februari 2006, 18:11
Natuurkunde II wordt niet meer gegeven, of staat toch niet op het lijstje van de te volgen lessen.
Mja, volgen zal ik sowieso niet echt kunnen, het is vooral een kwestie van de sfeer eens op te snuiven en een beetje wegwijs te raken...
In elk geval al bedankt voor de reply's, ik ga toch eens proberen van iemand mee te krijgen, kwestie van daar niet op mijn eentje te moeten gaan zitten.

uiteindelijk kunde eender welke les volgen hé ... ze gaan nu nie controlleren of gij al dan niet natuurkunde studeert ofzo ...

bekijk die uurroosters is en zie wat u het interessantste lijkt :p

http://www.kuleuven.ac.be/onderwijs/aanbod/opleidingen/N/index.htm
hier kiest ge de fakulteit, dan het vak en 1e bach ofzo, dan kunde zien welke lessen en waar deze plaats vinden...

Hellrabbit
23 februari 2006, 18:38
hehe, feit, als ge wilt volgde volgende week elke les da er te volgen valt

maar tis idd zo da er mooie bordjes staan hier op de campus, ge moet al moeite doen om verloren te lopen

en als ge de sfeer wilt opsnuiven van de unief, dan kunde thuisblijven en nen boek opendoen (in mijn geval toch :p)

Fighting Hobbit
23 februari 2006, 18:46
hehe, feit, als ge wilt volgde volgende week elke les da er te volgen valt

maar tis idd zo da er mooie bordjes staan hier op de campus, ge moet al moeite doen om verloren te lopen

en als ge de sfeer wilt opsnuiven van de unief, dan kunde thuisblijven en nen boek opendoen (in mijn geval toch :p)
Maar daar gaak wel mijn weg niet mee leren vinden daar op campus.
Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken bij Algemene Natuurkunde donderdag van 16 tot 18 uur, komt mij wel goed uit enzo... Zit er daar normaal gezien veel volk in die les, heeft iemand daar een idee van?

Hellrabbit
23 februari 2006, 18:48
algemene natuurkunde van de richting natuurkunde?

of is da een les uit een andere richting?

pakt da mss 1/4 van den aula vol ga zitten ofzo? :p

Fighting Hobbit
23 februari 2006, 18:50
algemene natuurkunde van de richting natuurkunde?

of is da een les uit een andere richting?

pakt da mss 1/4 van den aula vol ga zitten ofzo? :p
Komt normaal gezien uit het lessenpakket van fysica, ik denk zelfs dat die les ook op metaphore zijn rooster staat...

Hellrabbit
23 februari 2006, 18:51
metaphore heeft toch geen fysica meer? ;_;

maar als da een les is van die mensen van fysica, dan zal der wel nie al te veel volk zitten :p

Stiche
23 februari 2006, 18:54
metaphore heeft toch geen fysica meer? ;_;

maar als da een les is van die mensen van fysica, dan zal der wel nie al te veel volk zitten :p

Er zijn idd ni zoveel mense die fysica aan de unif volge.
Ik zit int tweede jaar fysica aan de vub en we zijn met 5 man int tweede jaar...
Waarvan éne halftijdse en 2 IAJ-ers...

Dus met twee volledig voltijdse studenten in het tweede jaar...
We hebben gelukkig nooit met 2 les :)

/\quila
23 februari 2006, 18:55
Ik weet dat de lessen mechanica van de burgies altijd veel volk trok, maar dat vak loopt niet meer in tweede semester. En als ge een lege aula wilt zien, de lessen algebra en analyse van de richting architectuur :D

Hellrabbit
23 februari 2006, 18:56
tis natuurlijk een verschil me ons (bio-ir)

wij zitten me 200 man (wss al wel minder na deze examenreeks, maar soit)
das dus elke les nen halve aula vol (als ek ga natuurlijk :p)

Fighting Hobbit
23 februari 2006, 19:00
Tis ook wel daarvoor dat ik wel eens wil gaan kijken, om een idee te hebben van met hoeveel mensen ik volgend jaar zou zitten enzo...
En het is dus een richting van de mensen van de richting fysica normaal gezien.

Hellrabbit
23 februari 2006, 19:03
in uw richting zullen er dan wel nie al te veel zitten, maar ge gaat bijna geen enkel vak apart hebben (toch nie in uw bac-jaren)

Stiche
23 februari 2006, 19:05
In Leuven zult ge wel met ewa meer als ik zitten denkik
Mijn jaar is wel een héél klein jaar, in het jaar voor mij zitten ze me 8 man ofzo denkik

Ge zult toch minstens met 20-30 man zitte in leuven denkik
Van horen zeggen...

En ook veel lessen samen met andere richtinge

DesorteD
23 februari 2006, 19:31
Zit er daar normaal gezien veel volk in die les, heeft iemand daar een idee van?

pakt dat er in het 1ste jaar +-40-50 man zit
tgaat niet vele meer/minder zijn.

kaboem
23 februari 2006, 19:41
http://www.wina.be/fotos/albums/2005-2006/jaarfotos/full/1ste_jaar_1BF_1.jpg

Met zoveel ga je dus ongveer zitten in eerste bach fysica, dat + de brossers maar ik denk niet dat er zo veel brossers zijn in fysica.

DesorteD
23 februari 2006, 19:49
58 man in 1ste kan fysica

hangt er natuurlijk van af hoeveel man dat er al gedropped is & hoeveel man er daadwerkelijk nr de les gaat.

kaboem
23 februari 2006, 19:54
Daarnet zat de aula van statistiek toch wel meer als haflvol dacht ik , en ik het zullen wel niet allemaal informatici geweest zijn. :)

DesorteD
23 februari 2006, 20:09
Daarnet zat de aula van statistiek toch wel meer als haflvol dacht ik , en ik het zullen wel niet allemaal informatici geweest zijn. :)

statistiek van hubert :)
gewoon naar de oefenzittingen gaan en zorgen dat ge oefeningen kunt maken en da komt in orde
tzijn nu ook niet bepaald de meest intressantste lessen

viewer
23 februari 2006, 20:16
ik ga (normaalgezien) volgend jaar fysica doen in leuven. zullen elkaar dan nog wel es tegen het lijf lopen zekers ;)

kaboem
23 februari 2006, 20:31
statistiek van hubert :)
gewoon naar de oefenzittingen gaan en zorgen dat ge oefeningen kunt maken en da komt in orde
tzijn nu ook niet bepaald de meest intressantste lessen

Neen het is niet meer hubert, het is een nieuwe, redelijk jong zelfs. Maar ik was er door hoor op statisiek. Ik had gewoon geen zin om naar men kot terug te keren voor een uur, dus heb ik een vriend bijgestaan in deze "zeer intrensante" les.

En gebouw D is inderdaad het grootste gebouw dat er staat, je kan er niet naastkijken.

Fighting Hobbit
23 februari 2006, 21:37
ik ga (normaalgezien) volgend jaar fysica doen in leuven. zullen elkaar dan nog wel es tegen het lijf lopen zekers ;)
Dat zit er dan wel dik in ja...

Boris Barowski
23 februari 2006, 22:34
vrijdag ga'k naar hogere wiskunde II en inleiding tot psychologie (richting handelsingenieur)

Timmie
23 februari 2006, 22:34
Is het volgende week open lesweek?
mm, dat ze ons dan maar eens vrijaf geven verdomme :p

btw: iemand die naar geschiedenis komt?
(ik zie net dat er ook twee lessen van ons in het programma staan :))

Geschiedenis Geschiedenis van de Nieuwe Tijd Prof. dr. J. Roegiers dinsdag 28 februari 14.00-16.00 Instituut Levende Talen, lokaal 00.176
Geschiedenis Geschiedenis van de Nieuwste Tijd Prof. dr. L. Van Molle donderdag 2 maart 14.00-16.00 Van den Heuvelinstituut, lokaal 01.29

Troj
24 februari 2006, 12:20
In feite, voor van die kleine lesjes waar ze mss met 20 zitten kan je best inschrijven etc, maar voor de grote faculteiten kan je ook gewoon langskomen, en je gaat ergens vanachter zitten.
Als iemand psychologie wil komen volgen zal ik het uurrooster wel effe uitleggen ;). Persoonlijk vind ik da een goed initiatief ma geeft soms toch wel een verkeerd beeld. Sommige lessen zijn nu eenmaal saai ma de stof is wel interessant en ja dan heb je al snel zo iets van 'fuck dit is saai' :).

metaphore
24 februari 2006, 12:26

Geschiedenis Geschiedenis van de Nieuwe Tijd Prof. dr. J. Roegiers dinsdag 28 februari 14.00-16.00 Instituut Levende Talen, lokaal 00.176
Geschiedenis Geschiedenis van de Nieuwste Tijd Prof. dr. L. Van Molle donderdag 2 maart 14.00-16.00 Van den Heuvelinstituut, lokaal 01.29

dan zitten al die mannen die is komen testen alleen in de aula ofwa :)

al wie van zin is om is te komen kijken bij geneeskunde moet het maar laten weten ... dan kan ik u het leven van een geneeskundige aan de kul is tonen :p
vet leven hier

btw krijgen de mannen die fysica doen nie veel lessen samen met wiskunde en informatica?
kzit daar op dieje foto toch twee man zitte dak ken die informatica doen

zarathustra
24 februari 2006, 12:46
In feite, voor van die kleine lesjes waar ze mss met 20 zitten kan je best inschrijven etc, maar voor de grote faculteiten kan je ook gewoon langskomen, en je gaat ergens vanachter zitten.
Als iemand psychologie wil komen volgen zal ik het uurrooster wel effe uitleggen ;). Persoonlijk vind ik da een goed initiatief ma geeft soms toch wel een verkeerd beeld. Sommige lessen zijn nu eenmaal saai ma de stof is wel interessant en ja dan heb je al snel zo iets van 'fuck dit is saai' :).

nuja of ge nu vanvoor of vanachter zit, veel verschil maakt dat niet.

Liefhebbers kunnen altijd donderdag om half 11 in blok L 00.06 Digitale en analoge communicatie komen meemaken. boeiend!

metaphore
24 februari 2006, 12:50
kga denk volgende week is den toerist uithangen en wa rondkijken bij andere richtingen ... bij mij valt er toch nie veel te beleven

heeft er iemand heel interessante lessen?

kaboem
24 februari 2006, 13:18
btw krijgen de mannen die fysica doen nie veel lessen samen met wiskunde en informatica?
kzit daar op dieje foto toch twee man zitte dak ken die informatica doen

In het eerste jaar zijn er toch wel een aantal vakken die we allemaal samen hebben, lineaire algebra , inleiding tot de hogere wiskunde, beginselen van programeren , statistiek en wijsbegeerte. Vorig jaar ook logica, maar dit jaar niet meer, informatica heeft een gemakelijkere cursus gekregen nu.

Timmie
24 februari 2006, 13:52
dan zitten al die mannen die is komen testen alleen in de aula ofwa :)

Nee, dat zijn de gewone uren van de lessen :)

Dus erg veel plaats zal er wel niet meer zijn ...

NSA.Rhinox
24 februari 2006, 16:45

99% kans toe da ik naar die lessen ga. Hoeveel volk zit daar normaal trouwens?

Timmie
24 februari 2006, 19:07
Nieuwe tijd: Aula van 300 personen, rond de 200 aanwezigen
Nieuwste tijd: Aula van 400 personen, rond de 300 aanwezigen

het is nog vroeg in het semester, dus veel volk ;)

Hellrabbit
24 februari 2006, 19:27
al wie van zin is om is te komen kijken bij geneeskunde moet het maar laten weten ... dan kan ik u het leven van een geneeskundige aan de kul is tonen :p
vet leven hier

op u kot zitten, filmke zien en pintje drinken? :p

ik kan het wel aanraden als ge het echte KUL-leven eens wilt verkennen :p

NSA.Rhinox
24 februari 2006, 19:40
Nieuwe tijd: Aula van 300 personen, rond de 200 aanwezigen
Nieuwste tijd: Aula van 400 personen, rond de 300 aanwezigen

het is nog vroeg in het semester, dus veel volk ;)

:wtf: :oink:

schoon vrouwvolk? :unsure:

metaphore
24 februari 2006, 19:57
in de lessen waar ge met 600 man zit moet er wel schoon vrouwvolk tussen zitten hé :)

Fighting Hobbit
24 februari 2006, 20:15
in de lessen waar ge met 600 man zit moet er wel schoon vrouwvolk tussen zitten hé :)
Me hoeveel zit gij zo gemiddeld? Laten we zeggen in een les wiskunde...

Hellrabbit
24 februari 2006, 20:19
die hebben geen wiskunde :p

Fighting Hobbit
24 februari 2006, 20:20
die hebben geen wiskunde :p
Stond nochtans op hie lessen rooster die hij gepost had als ik me niet vergis :confused:
edit: ok, foutje bij mij dus, ik heb blijkbaar op de verkeerde rooster gekeken :p

Troj
24 februari 2006, 20:22
Wij altijd les in aula van 850, en ongeveer een 450 man aanwezig, op toplessen (ni interessant ofzo, maar gewoon veel richtingen die hetzelfde moeten volgen :D ) kan da gaan tot 550 ofzo. Ma dan is het wel druk :).

EDIT: Das dus niet topless(en) maar top-lessen :)

Fighting Hobbit
24 februari 2006, 20:25
Is er eigenlijk iemand hier die die lessenreeks "algemene natuurkunde 2" heeft en een idee heeft waarover het de komende week (specifieker gezien donderdag) zou kunnen gaan?

Timmie
24 februari 2006, 20:37
:wtf: :oink:

schoon vrouwvolk? :unsure:
Geschiedenis is geen richting voor schoon vrouwvolk te vinden, helaas ;)
Misschien 5 knappe op 100 vrouwelijke studenten :(

Hellrabbit
24 februari 2006, 20:51
waar kunt ge eigenlijk zien of uw faculteit da organiseert?

Fighting Hobbit
24 februari 2006, 20:58
waar kunt ge eigenlijk zien of uw faculteit da organiseert?
Ge kunt altijd op de site van de KUL bij "toekomstige studenten" gaan kijken welke lessen bij te wonen zijn officieel gezien.

Trouwens, ander vraagje, voor de infodagen (18 maart dan vooral), ik heb twee weken geleden mij ingeschreven maar nog geen brief gekregen ofzo erover. Is dat normaal of kan ik best eens een mail sturen naar de dienst studieadvies ofzo?

Hellrabbit
24 februari 2006, 21:06
zoals eerder gezegd : desnoods gade gewoon binnen in die les he :p

Timmie
24 februari 2006, 21:09
Ja, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Ge kunt ook een les filosofie komen volgen bij ons.

Kan soms interessant uitdraaien, zoals donderdag.
Discussie tussen prof en studenten over de legitimiteit van "democratische" verkiezingen in Palestina :)

Fighting Hobbit
24 februari 2006, 21:09
zoals eerder gezegd : desnoods gade gewoon binnen in die les he :p
Nuja, ik bn van plan fysica te doen en in mijn eerste jaar ga ik toch enkel wiskunde en die modules algemene natuurkunde hebben, dus is het misschien wel niet slecht van er zo eens een lesje van mee te pikken...
En ja, buiten die practica en wijsbegeerte staan de meeste lessen wel op die lijst van bij te wonen zittingen als ik me niet vergis.

Hellrabbit
24 februari 2006, 21:22
voor diegene die mss van plan zijn om iets van bio-ir te doen : vermijd aub ecologie, die ene les waar ek naartoe ben geweest was echt vreselijk (hoewel da vak op zich er nog wel boeiend uitziet)

biochemie daarentegen kan ek mss wel aanraden (nie da ek daar zelf naartoe ga, maar soit)
kben vandaag en gisteren echt begonnen me biochemie te leren en da ziet er best wel een interessant vak uit

edit: voor een zicht te krijgen op die vakken moet ge natuurlijk ook nie echt bij die faculteit zijn, farma bijvoorbeeld geeft ook algemene scheikunde, en die zien zo een beetje hetzelfde als wij (hebben ook Viaene). Da kan ek bijvoorbeeld veel meer aanraden dan een les ecologie :p

Fighting Hobbit
24 februari 2006, 21:24
voor diegene die mss van plan zijn om iets van bio-ir te doen : vermijd aub ecologie, die ene les waar ek naartoe ben geweest was echt vreselijk (hoewel da vak op zich er nog wel boeiend uitziet)

biochemie daarentegen kan ek mss wel aanraden (nie da ek daar zelf naartoe ga, maar soit)
kben vandaag en gisteren echt begonnen me biochemie te leren en da ziet er best wel een interessant vak uit
Ik heb misschien wel zin om zo'n lesje bio-organische chemie bij te wonen, lijkt me ook wel interessant eigelijk...

Hellrabbit
24 februari 2006, 21:26
bio-organische?

heb je het dan over organische scheikunde of over biochemie? :p

ze hadden da trouwens beter de eerste les gedaan (ook al gaat da natuurlijk nie omdat het geen vakantie is)
nu gade daar veelal me uwe mond vol tanden zitten als ge daar middenin gedropt wordt (net zoals die studenten trouwens :p)

oh, en als die proffen ineens kei interessant lijken te zijn : ze faken het voor de schijn hoog te houden :p

Timmie
24 februari 2006, 21:31
True Hellrabit, zeker als ge daar zonder cursus zit :x

Fighting Hobbit
24 februari 2006, 21:33
bio-organische?

heb je het dan over organische scheikunde of over biochemie? :p

ze hadden da trouwens beter de eerste les gedaan (ook al gaat da natuurlijk nie omdat het geen vakantie is)
nu gade daar veelal me uwe mond vol tanden zitten als ge daar middenin gedropt wordt (net zoals die studenten trouwens :p)

oh, en als die proffen ineens kei interessant lijken te zijn : ze faken het voor de schijn hoog te houden :p
Mja, het is voor mij ergens wel een beetje een uitdaging, ik hoop ergens van toch misschien nog iets bij te leren ook, hoewel ik weet dat het heel moeilijk zal zijn (misschien zelfs tegen het onmogelijke af :p). Misschien dat ik maar om mij te amuseren toch een blaadje meeneem kwestie van achteraf den interessante kunnen uit te hangen op school :p

Hellrabbit
24 februari 2006, 22:22
True Hellrabit, zeker als ge daar zonder cursus zit :x

nu ik eraan denk, ik heb denk ik nog maar 1 keer een les meegemaakt waar ik men cursus had :/

al die andere lessen skipte ek tegen da de cursusdienst mij voorzien had van het nodige studiemateriaal :p

Fighting Hobbit
24 februari 2006, 22:29
nu ik eraan denk, ik heb denk ik nog maar 1 keer een les meegemaakt waar ik men cursus had :/

al die andere lessen skipte ek tegen da de cursusdienst mij voorzien had van het nodige studiemateriaal :p
Eigenlijk geef jij in elk geval niet het goeie voorbeeld voor de toekomstige studentjes...:p

Hellrabbit
24 februari 2006, 23:00
Bwa, kwas er toch op alles door :p

Ge moet gewoon zien of ge iets aan die lessen hebt of nie (en of ge er soms nie moet zitten)

Maar ik zal het er voor alle zekerheid maar bijzetten : IK LEER WELDEGELIJK TERWIJL IK LESSEN SKIP HE, ik zit dus nie me men vingers te draaien ofzo. Ik stel zowat voor elke dag een schema op met wat ik gedaan wil krijgen en ik zorg ervoor dat ik dat ook effectief geleerd/doorgenomen krijg. Het skippen van lessen geeft u gewoon flexibelere uren om uwen dag door te komen :)

Feignasse
24 februari 2006, 23:33
Instituut Levende Talen, lokaal 00.176Leuk lokaal, alleen nogal harde banken. Helemaal achteraan kan je overigens volledig afgezonderd zitten, zonder dat de prof je ziet :sleep:

Van den Heuvelinstituut, lokaal 01.29

Irritante tafels, gaan zo in "golven" en hellen af, waardoor je niks kan loslaten of het ligt op de grond :sop:

Qua comfort zijn MTC(2) en PDS toch wel :niceone:

Timmie
25 februari 2006, 00:18
Ik vind het allebei klote lokalen :)

Om dezelfde redenen als u.
ILT heeft harde banken, vooral vervelend als ge naar Roegiers moet luisteren :)

En die aflopende banken in het VHI zijn inderdaad irritant... hoe dikwijls ik men boek niet kan oprapen omdat het gewoon van de tafel schuift *zucht*

in PDS heb ik nooit les, wel al paar keer geweest
en welke MTC bedoelt ge? Die aula die lijkt op parlement? :)
Daar vind ik het maar vrij krap :x

Hellrabbit
25 februari 2006, 00:25
Arenberg campus heeft trouwens abominabel slechte banken voor degene die er gaan zitten :p

totaal geen beenruimte en nogal hard :p

Feignasse
25 februari 2006, 00:57
Ik vind het allebei klote lokalen :)

Om dezelfde redenen als u.
ILT heeft harde banken, vooral vervelend als ge naar Roegiers moet luisteren :)

En die aflopende banken in het VHI zijn inderdaad irritant... hoe dikwijls ik men boek niet kan oprapen omdat het gewoon van de tafel schuift *zucht*

in PDS heb ik nooit les, wel al paar keer geweest
en welke MTC bedoelt ge? Die aula die lijkt op parlement? :)
Daar vind ik het maar vrij krap :x

Uhu, lokaal 00.10 ofzo, zachte klapstoeltjes, klassieke architectuur.
Akoestiek is wel niet om over naar huis te schrijven, zeker wanneer ze de micro te dicht bij hun mond houden :sop:

Timmie
25 februari 2006, 01:02
Inderdaad, leuke architectuur die discussie's voeren makkelijker maakt.
Maar als ge iets te groot zijt (ik ben gelukkig aan de kleine kant) is de beenruimte toch wel zéér beperkt.

[TFT]Poky
25 februari 2006, 09:57
aula's op gasthuisberg ownen nog altijd :) veel beenruimte, zachte stoelen en splinternieuw.

Enigste nadeel tis uit het centrum .

Voor wie de saaiste lessen van geneeskunde wilt meepikken kom is naar statistiek gegeven door prof Jos Rogiers (= zalige mens maar lesgeven :s)

Edit : of naar antropologische fylosofie :)

Fighting Hobbit
25 februari 2006, 12:18
Ik heb juist van iemand de nota's voor de les natuurkunde van maandag gekregen. Het gaat dus over Elektrische potentialen, capaciteit en diëlectrica. Tot mijn grote verbasing snap ik toch nog het grootste deel van die nota's, dus misschien ga ik ginder nog een beetje kunnen volgen...
Enkel de equipotentiaaloppervlakken van een elektrische dipool zijn momenteel nog vrij vaag, misschien eens een beetje rondneuzen op internet om een beetje meer duidelijkheid te krijgen. Het probleem zit em in enkele symbolen die ik nog niet ken zoals î (er is ook een j en een k met zo'n ^, maar dat kan ik niet zo typen) of een omgekeerde delta. Hopelijk gaat die les zelf een beetje duidelijkheid scheppen...

[TFT]Poky
25 februari 2006, 12:32
tis vrij normaal hoor dat ge het meeste snapt. imo ligt het niveau niet super veel hoger als in secundair, zeker niet als ge uit een ietwat wetenschappelijke richting komt.

Het is gewoon zoveel meer leerstof ...
en het wordt ook stukke beter uitgelegd in de meeste gevallen

Troj
25 februari 2006, 14:40
Altijd les in PDS :)
Nadeel is wel da die zachte stoelen u nogal eens sneller in slaap kunnen doen vallen (den teller staat op 4 keer al dit jaar).

Lensos
25 februari 2006, 14:49
Ik doe hier 1e bach fysica aan de KUL, en ik kan u dit vertellen:
Ik heb nu nog wel niet op mene lessenrooster voor volgende week gekeken, maar:

Ik heb Natuurkunde II normaal in Gebouw C, auditorium C. Maar dat is ne kleine aula, en die zit normaal zo goed als vol, dus misschien dat ze voor de openlesweek die verplaatst hebben naar een andere aula. Bovendien wil ik nog zeggen: Natuurkunde II bijwonen is een goed idee, want das een interessant vak, en ne zeer goede prof. Ook statistische thermodynamica kan ik u misschien aanraden, want die prof is af en toe ne grapjas. Statistiek en Filosofie zijn dikke afraders.

Ook nog: er zit een 50-60 man in 1e bach fysica bij ons, en we zitten zo goed als altijd met Wiskunde samen in de aula.

En, hah, ik sta op die foto van een paar pagina's terug :p

Ps.: zo een i,j of k'ke me een ^'je da zijn de drie ruimtelijke eenheidsvectoren. Waarschijnlijk noemen jullie die e1, e2 en e3. vb: v(1,2,3) = 1.i + 2.j + 3.k .En me scalair product geldt: i.i = 1,
i.j = 0, i.k = 0 etc. en vectorieel (als je dat kent?): ixj = k enzovoorts.

Die omgekeerde driehoek is voor de gradient. De gradient is de tegenhanger van de afgeleide maar dan voor functies van meerdere veranderlijken.
grad(f(x,y,z)) = (df/dx, df/dy, df/dz) met df/dx de partiele afgeleide naar x.

Fighting Hobbit
25 februari 2006, 16:08
1) Danku Lensos, maakt veel duidelijk. Wij hebben vorig jaar een belabberde leerkracht wiskunde gehad en mijn ruimtemeetkunde is niet wat het moet zijn en bij fysica heb ik dit ook nog niet gezien...
2) Nu hopen dat de busrit geen fiasco wordt, ik heb nog nooit met een lijnbus gereden. (ik woon in het centrum van een kleine stad, dus ik heb daar nooit rede toe gehad)

Tom!
25 februari 2006, 17:11
Die omgekeerde driehoek is voor de gradient. De gradient is de tegenhanger van de afgeleide maar dan voor functies van meerdere veranderlijken.
grad(f(x,y,z)) = (df/dx, df/dy, df/dz) met df/dx de partiele afgeleide naar x.
Huh? Die "omgekeerde delta" (driehoek) is de nabla-operator en dat kan een gradiënt zijn, afhankelijk waarop en op welke manier deze wordt toegepast maar het kan evenzeer de divergentie of rotatie zijn. Het symbool stelt helemaal niet de gradiënt voor. Verder zou ik het ook niet de "tegenhanger van de afgeleide" noemen.

zarathustra
25 februari 2006, 17:18
aye, het is eerder een soort van specifiek toegepaste (partieel) afgeleide

beware
25 februari 2006, 17:41
Moet ge eigenlijk eens ge er zit heel die les blijven volgen ? moogt ge bv. na een halfuur gewoon weggaan ? of wordt ge dan vies bekeken ?

zarathustra
25 februari 2006, 17:49
Moet ge eigenlijk eens ge er zit heel die les blijven volgen ? moogt ge bv. na een halfuur gewoon weggaan ? of wordt ge dan vies bekeken ?

tijdens de pauze weggaan gebeurt vaak, echt na een half uur is al iets opvallender. Maar niet alsof ge vies bekeken wordt.. hangt ook af van de grootte van de groep natuurlijk.

Lensos
25 februari 2006, 18:08
Huh? Die "omgekeerde delta" (driehoek) is de nabla-operator en dat kan een gradiënt zijn, afhankelijk waarop en op welke manier deze wordt toegepast maar het kan evenzeer de divergentie of rotatie zijn. Het symbool stelt helemaal niet de gradiënt voor. Verder zou ik het ook niet de "tegenhanger van de afgeleide" noemen.

Ja, ik weet dat dat de nabla operator wordt genoemd, maar die heb ik nog niet tegengekomen in mijn cursus analyse voorlopig, dus ik weet niet wat die allemaal inhoud.
Gradient heb ik daarintegen in het eerste semester al wel gezien, en ik kan u verzekeren da in het geval van die cursus natuurkunde het zeker over de gradient gaat, want ik heb zelf dat vak momenteel (bij potentiaalverschillen enzo is dat nodig).
En ik zou de gradient toch wel de tegenhanger/veralgemening van de afgeleide noemen, want de gradient van een functie van 1 veranderlijke is immers de afgeleide...

@Hobbit, tis logisch da ge gradient nog niet gezien hebt denk ik, dat zie je volgend jaar in de cursus 'Inleiding tot de Hogere Wiskunde' als je fysica gaat doen.

Tom!
25 februari 2006, 18:44
Gradient heb ik daarintegen in het eerste semester al wel gezien, en ik kan u verzekeren da in het geval van die cursus natuurkunde het zeker over de gradient gaat, want ik heb zelf dat vak momenteel (bij potentiaalverschillen enzo is dat nodig).
Het is niet omdat je de gradiënt bent tegengekomen dat het symbool nabla 'de gradiënt ís'. Zoals ik al zei hangt dat af van hoe je nabla toepast. Neem het scalair product van nabla met een vector(veld) en je hebt de divergentie. Neem het vectorieel product en je hebt de rotatie. De gradiënt pas je toe op een scalair(e functie) en noteer je ook met nabla, maar zonder bewerkingsteken ertussen.

En ik zou de gradient toch wel de tegenhanger/veralgemening van de afgeleide noemen, want de gradient van een functie van 1 veranderlijke is immers de afgeleide...
Het concept van partiële afgeleiden is de veralgemening als je naar functies van meerdere veranderlijken gaan kijken. De gradiënt is een veralgemening in die zin dat je differentieerbaarheid kan definiëren voor functies van meerdere veranderlijken met behulp van de gradiënt.

Lensos
25 februari 2006, 18:46
Je zal wel gelijk hebben, maar dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gradi%C3%ABnt_%28wiskunde%29
is wat ik tot nu toe geleerd heb. En dat is ook genoeg om te begrijpen wat er op die slides van Natuurkunde II staat.

Tom!
25 februari 2006, 18:47
Je zal wel gelijk hebben, maar dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gradi%C3%ABnt_%28wiskunde%29
is wat ik tot nu toe geleerd heb. En dat is ook genoeg om te begrijpen wat er op die slides van Natuurkunde II staat.
En met die pagina is ook niets mis, alleen zul je zien dat die nabla-operator niet louter voor de gradiënt staat, zoals te lezen is op de link op die pagina (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nabla). Het is een differentiaaloperator die, onder meer, de gradiënt kan voorstellen maar dat hangt af van de wiskundige context.

Ether
25 februari 2006, 19:00

E gij dan eigenlijk karakter genoeg om je cursus zelf te leren? Want meestal alsek een les skip, zittek gewoon m'n tijd te verdoen op kot..
En e je dan zo iemand waar da je notities van kan kopieren ofzo? Alle ja, kan me nie inbeelden da al jou vakken vakken zijn da je puur van buiten moet blokken, toch niet in bio-ir :p

Hellrabbit
25 februari 2006, 19:04
notities zijn echt nooit nodig in mijn richting hoor (voorlopig toch nie)

meestal hebben ze de cursus zelf geschreven (ofwel krijgde zo nen handboek van 1200 blz waar toch praktisch alles instaat) en het is nie zo dat er veel ruimte voor interpretatie of persoonlijke aanvulling bestaat in exacte wetenschappen

en ja hoor, ik stel een planning op van wat ik zo per week ongeveer moet zien (en dan vertaal ik dat ook nog eens naar een soort dagplanning) en ik hou mij daar toch praktisch altijd aan

Ether
25 februari 2006, 19:05
notities zijn echt nooit nodig in mijn richting hoor (voorlopig toch nie)

meestal hebben ze de cursus zelf geschreven (ofwel krijgde zo nen handboek van 1200 blz waar toch praktisch alles instaat) en het is nie zo dat er veel ruimte voor interpretatie of persoonlijke aanvulling bestaat in exacte wetenschappen

en ja hoor, ik stel een planning op van wat ik zo per week ongeveer moet zien (en dan vertaal ik dat ook nog eens naar een soort dagplanning) en ik hou mij daar toch praktisch altijd aan

Hmm, das wel lekker, kzou da mss beter ook keer wat doen.. Mja, bij ons ist wel vrij hard nodig om naar wiskunde te gaan (ze schrijft veel op, en kvind et nog nie zo simpel om zelf te leren), frans en engels zijn in kleinere groep dus toch ook nodig, en informatica is java, en naar die oefeningen gaak zeker want kversta daar geen kloot van :)
Nu ja, kga da toch ook wa meer beginnen doen denkek, want die lessen steken mij toch soms fameus tegen zu

Hellrabbit
25 februari 2006, 19:10
java ben ek ook nooit naar de oefeningen geweest (maar daar wel naar de les eigenlijk, is de enige geweest)

ik maakte men oefeningen gewoon thuis altijd op de pc wanneer ek der zelf tijd voor maakte en tis toch perfect mogelijk om die te controleren

en dieje van lineare algebra doet weer net hetzelfde als de vorige bij analyse vorig semester (en vele andere proffen trouwens) : projecteert slides waar een vereenvoudigde versie opstaat van wat in de cursus staat en overloopt die gewoon is :/

daar ga ek echt mennen tijd nie aan verdoen hoor :)

Hale
25 februari 2006, 20:51
als je op het foche plein een bus zou willen nemen naar de campus, let er dan op dat je de juiste neemt. Er zijn nl. twee nr2 lijnen; de ene gaat naar Heverlee campus en de andere naar Heverlee Boskant; het is dus wel degelijk die naar de campus dat je wil nemen :)

ik denk trouwens ni dat het in gebouw D te doen zal zijn als er zoveel volk da vak volgt, aangezien er in den D naar mijn weten geen aula's zijn...
zeker dat het niet 200C auditorium D is ofzo ?

Fighting Hobbit
25 februari 2006, 21:28
als je op het foche plein een bus zou willen nemen naar de campus, let er dan op dat je de juiste neemt. Er zijn nl. twee nr2 lijnen; de ene gaat naar Heverlee campus en de andere naar Heverlee Boskant; het is dus wel degelijk die naar de campus dat je wil nemen :)

ik denk trouwens ni dat het in gebouw D te doen zal zijn als er zoveel volk da vak volgt, aangezien er in den D naar mijn weten geen aula's zijn...
zeker dat het niet 200C auditorium D is ofzo ?
Ik zal nog eens op de site kijken, en in het lessenrooster van de mannen (en vrouwen) van fysica staat ook dat het blok c is...
Ik neem in het station gewoon bus "heverlee campus" het ergste dat mij kan overkomen is dus eigelijk te vroeg afstappen en dan moet ik maar een stukje wandelen...
Hoe lang na het aanvangsuur mag ik de aula binnen, moest ik dan toch verloren lopen?

Myst!Q
25 februari 2006, 21:32
Lijkt mij wel interressant zo een open lesweek ...

Ze zouden da eigenlijk op de hogescholen ook moeten kunnen forceren é, kvind soms da toekomstige studenten zijnde unief/hogeschool soms te weinig weten, ook na het bezoeken van scholen op opendeur dagen en info dagen .. Ik heb zo getwijfeld tussen twee scholen voor mijn opleiding elektronica.

Katho in kortrijk of kaho in gent .. Kben bij beide naar de opendeurdag geweest en de info dag .. Het geeft een eerste indruk maar keb daar toch nog lang aan gedacht aan mijn keuze ..

Keb na nen tijd voor kortrijk gekozen en eerlijk gezegd ook al zag het er in gent indrukwekkender uit, het heeft mij nog geen seconde gespeten dak voor kortrijk gekozen had .. :)

Hale
25 februari 2006, 21:46
Ik zal nog eens op de site kijken, en in het lessenrooster van de mannen (en vrouwen) van fysica staat ook dat het blok c is...
Ik neem in het station gewoon bus "heverlee campus" het ergste dat mij kan overkomen is dus eigelijk te vroeg afstappen en dan moet ik maar een stukje wandelen...
Hoe lang na het aanvangsuur mag ik de aula binnen, moest ik dan toch verloren lopen?

als je die bus heverlee campus neemt dan moet je gewoon tot aan de laatste halte blijven zitten.
over dat te laat komen : dat hangt af van prof tot prof; maar er zullen er weinig zijn die echt zeggen dat ge ni meer binnen moogt hoor

Hellrabbit
25 februari 2006, 22:07

Hmm, verloren lopen en 200C gaan tegenwoordig wel hand in hand (stomme werken). Kvraag mij af of ze jullie ook gaan laten verplichten om langs al die monitoraten enzo te laten lopen :/

Het voordeel is wel da er papierkes hangen me pijltjes die te volgen zijn (maar wss is da nie nodig als ge echt in nen aula zelf moet zijn en nie in zo een oefenzittinglokaaltje

200C is idd het meest logisch aangezien da het fysica-gebouw is

Hellrabbit
28 februari 2006, 20:14
hmm, toevallig dit tegengekomen : http://groenveld.studentenweb.org/images/plangv.gif

nu kunde zeker nimmer verloren lopen (volg trouwens de pijl en ge komt tot aan men kot :p)

Fighting Hobbit
28 februari 2006, 20:37
Ik zal sowieso niet verloren lopen, want ik ben ziek en zal dus waarschijnlijk niet kunnen gaan...

metaphore
28 februari 2006, 20:46
tege het einde van de week ofzo hé ...

desnoods kunt ge ook nog is een ander weekske komen kijken als ge is nen dag geen school hebt, of ge kunt u ouders een ziek briefke laten maken :)

wlibaers
1 maart 2006, 23:18
Hmm, verloren lopen en 200C gaan tegenwoordig wel hand in hand (stomme werken). Kvraag mij af of ze jullie ook gaan laten verplichten om langs al die monitoraten enzo te laten lopen :/

Het voordeel is wel da er papierkes hangen me pijltjes die te volgen zijn (maar wss is da nie nodig als ge echt in nen aula zelf moet zijn en nie in zo een oefenzittinglokaaltje

200C is idd het meest logisch aangezien da het fysica-gebouw is

Waarschijnlijk te laat...

Auditorium D is inderdaad in 200C. 200C is ook het gebouw waar bijna alle opleidingen en practica van fysica gegeven worden. De meesten van fysica (onderzoekslabo's) zitten eigenlijk in 200D, samen met een deel van chemie (een groot deel van biochemie, en een deel van fysische chemie, waar ik zelf werk, maar het grootste deel van biochemie en chemie zit in 200G en 200F). De werf (nieuw geologiegebouw) zit tussen 200C en 200F, en verder zitten ze nog zowat overal gaten in de wegen te maken.

zarathustra
1 maart 2006, 23:31
Vergeet de werf aan het computerwetenschappengebouw niet :p

Handsome Hermit
1 maart 2006, 23:54
gisteren naar thermodynamica en p&o geweest. En eig er was ocharme 30 man voor die openlessen gene vette. (doel burgie)
Enfin alles viel wel mee en kon best volgen.

Wa'k mij eigenlijk afvroeg, daar op den arenberg staan zo twee splinternieuw blokken. (Ik denk koten), Op die luchtfoto's zie ik ze ni staan, maar ik denk wel dat ze er bij horen, nogal vrij dicht bij Alma III.
Mijn vraag nu: Zijn die koten op den Arenberg (gesubsidieerd) a) ruim? b) met grote ramen (goede lichtinval) c) indien die nieuw blokken er ook bij behoren, kunde daar dan als eerste jaars ingeraken :p?

zarathustra
2 maart 2006, 08:03
Was dat het gedoe met de treintjes handsome hermit? ^^ (die P&O dus)

Emtho
2 maart 2006, 13:43
vet leven hier

Er zaten deze week toch wel wat proevers in celbio, waar ze natuurlijk niets aan gehad hebben aangezien het over saaie dingen gaat.

Bij anatomie zaten er vandaag ook een paar en die noteerden alles wat de prof zei, ik snap nu eens niet waarom dat goed is, misschien willen ze een stukje os temporalis bijschrijven op het ingangsexamen om voor de 20 te gaan?

metaphore
2 maart 2006, 14:00
Er zaten deze week toch wel wat proevers in celbio, waar ze natuurlijk niets aan gehad hebben aangezien het over saaie dingen gaat.

Bij anatomie zaten er vandaag ook een paar en die noteerden alles wat de prof zei, ik snap nu eens niet waarom dat goed is, misschien willen ze een stukje os temporalis bijschrijven op het ingangsexamen om voor de 20 te gaan?

haha met anatomie notities gaan pakken ofwa :)
das echt super onnuttig

sja als die mensen graag al wa kennen voor volgend jaar zijn ze goed op weg hé

viewer
2 maart 2006, 20:16
kheb ook het kotleven in leuven is gaan verkennen :p

'kwas met ne maat van mij naar leuven, we mochten in het kot van zen nicht pitte. Eerst 's avonds het nachtleven es gaan "onderzoeken" (verbazingwekkend trouwens :niceone: :applause: ), daarna 's voorsmiddags naar een les geweest (statische fysica).

Handsome Hermit
2 maart 2006, 20:34
Was dat het gedoe met de treintjes handsome hermit? ^^ (die P&O dus) jep. Drie korte lessen van 20 minuten ivm met het 'treinenproject'.:oink:

aXl_
2 maart 2006, 21:17
Ik weet dat de lessen mechanica van de burgies altijd veel volk trok, maar dat vak loopt niet meer in tweede semester. En als ge een lege aula wilt zien, de lessen algebra en analyse van de richting architectuur :D

wat dacht je? samen met allemaal archi meisjes :)

ons alternatief in het 2de semester is nu wijsbegeerte, samen met 2 Bach archi. Trekt ook verbazend veel volk voor iemand die z'n cursus voorleest.

zarathustra
3 maart 2006, 03:02
jep. Drie korte lessen van 20 minuten ivm met het 'treinenproject'.:oink:

^^

is toch fun? :p Ik dien enige verlichting te doen met nog een persoon voor die trein. Allemaal nog wel interessant, dat zijn de leukere dingen van het hele burgie gedoe.

Handsome Hermit
3 maart 2006, 11:25
^^

is toch fun? :p Ik dien enige verlichting te doen met nog een persoon voor die trein. Allemaal nog wel interessant, dat zijn de leukere dingen van het hele burgie gedoe.
van het lesje over spraaktechnologie begrepen mijne maat en ikke gene klop. Uiteindelijk was die prof (had wa weg van den Bill trouwens :p) daar gewoon de effectjes van zijn geluidsprogrammma aan het demonstreren.

viewer
3 maart 2006, 12:39
onrustwekkend veel langharigen trouwens in de aula statische fysica :sop:

Fighting Hobbit
17 maart 2006, 20:11
Gaat er morgen iemand naar de infodag voor de wetenschappen?

Tweak37
17 maart 2006, 20:16
me :cool:

viewer
17 maart 2006, 23:17
yup ik ook

2 many soldiers
18 maart 2006, 14:06
Ik ben daarstrak geweest naar de opendeur van de faculteit economie. Diene wiskunde voor handelsingenieur ziet er ni simpel uit :s

asmo
18 maart 2006, 14:26
en dieje van lineare algebra doet weer net hetzelfde als de vorige bij analyse vorig semester (en vele andere proffen trouwens) : projecteert slides waar een vereenvoudigde versie opstaat van wat in de cursus staat en overloopt die gewoon is :/

daar ga ek echt mennen tijd nie aan verdoen hoor :)

Lang leve minerva, lang leve de slides:applause: Studenten worden tegenwoordig lekker verwend, het enigste wat ze nog moeten doen is leren:p

killgore
18 maart 2006, 15:54
Lang leve minerva, lang leve de slides:applause: Studenten worden tegenwoordig lekker verwend, het enigste wat ze nog moeten doen is leren:p
Lang leve slides :wtf:

Bij scheikunde bij ons is da nen extra cursus dat er bijgekome is ffs in plaats van een deftige samenvatting (en de cursus zelf was al om en bij de 400 pagina's).

Geef mij ma profs die schoon samenvattingen maken op borden, met nodige uitleg. Daar zijde tenminste iet mee. Gewoon uw cursus herhalen in slides, aframmelen en daar "nieuwe" dingen bijsteken zoda ge die zeker ook nog is allemaal deftig moet bekijken is pure waste of time :p.

Minerva is wel handig :).

asmo
18 maart 2006, 16:04
Lang leve slides :wtf:

Bij scheikunde bij ons is da nen extra cursus dat er bijgekome is ffs in plaats van een deftige samenvatting (en de cursus zelf was al om en bij de 400 pagina's).

Geef mij ma profs die schoon samenvattingen maken op borden, met nodige uitleg. Daar zijde tenminste iet mee. Gewoon uw cursus herhalen in slides, aframmelen en daar "nieuwe" dingen bijsteken zoda ge die zeker ook nog is allemaal deftig moet bekijken is pure waste of time :p.

Minerva is wel handig :).

Zo erg is het bij ons (nog?) niet dat die slides een extra cursus op zich vormen. Nee van mij mogen ze blijven, want anders zou ik bijlange niet weten hoe ik me door mijn cursus van dierkunde zou moeten doorworstelen:lol:

killgore
18 maart 2006, 16:11
Zo erg is het bij ons (nog?) niet dat die slides een extra cursus op zich vormen. Nee van mij mogen ze blijven, want anders zou ik bijlange niet weten hoe ik me door mijn cursus van dierkunde zou moeten doorworstelen:lol:
Da was 1 extreem vb natuurlijk, die scheikunde. We hadden ook bijvoorbeeld slides voor discrete wiskunde, da viel al veel beter mee. Dat kon ik tenminste perfect leren met eigen nota's (al dan niet van slides overgenomen ffcourse) en de cursus :).

Zolang slides niet meer zijn als een hulpmiddel is het goed :).

(doede gij toevallig biologie :p?)

asmo
18 maart 2006, 16:28
Da was 1 extreem vb natuurlijk, die scheikunde. We hadden ook bijvoorbeeld slides voor discrete wiskunde, da viel al veel beter mee. Dat kon ik tenminste perfect leren met eigen nota's (al dan niet van slides overgenomen ffcourse) en de cursus :).

Zolang slides niet meer zijn als een hulpmiddel is het goed :).

(doede gij toevallig biologie :p?)

Neen ik doe bio-ingenieur:p

Hellrabbit
18 maart 2006, 16:57
wie doet er nu bio-ingenieur ;_;

Fighting Hobbit
18 maart 2006, 17:41
Ik vond het een zalige dag. Ik heb de cursussen zo'n beetje gelezen, dan de infosessie van 14u45 bijgewoond en daarna ben ik wat met studenten gaan babbelen. Ik was dus op zoek naar een student(e) fysica, heb haar dan gevonden dankzij een studente biochemie. Terwijl ik met dat meisje van fysica aan het babbelen was heeft een kerel van wiskunde mij proberen te overtuigen van toch maar wiskunde te doen. Daarna dat meisje van biochemie tegen gekomen, in de bib (daar waar die kwis was) een heel babbeltje gedaan over op kot gaan enzo van die dingen. Weer die kerel van wiskunde die ons kwam lastigvalle. Uiteindelijk ben ik overtuigd geraakt van op kot te gaan. Nog wat over dat meisje van biochemie haar thesis gepraat en dan ben ik alleen nog wat in heverlee gaan wandelen, het kasteelpark is trouwens een heel mooi plaatsje.
Anders gezegd, het was echt een heel plezante ervaring, chapeau voor de KUL en haar deelnemende studenten.

Tweak37
18 maart 2006, 17:45
ik was ook in de infosessie van 14.45, zat links vooraan, wie was jij? :p

Was interessant allemaal, maar ik ben er nog niet uit.

pit24
18 maart 2006, 17:53
Ik ben vandaag naar geschiedenis geweest en ik ben ook zeer tevreden. Mijn belangrijkste vraag op voorhand was: "Als je na je master moderne geschiedenis een master politieke wetenschappen wilt halen, wat is dan het overgangsprogramma?"

Ik had me al erge scenario's ingebeeld met 2 jaar extra studie, blijkt dat het de makkelijkste master is om te behalen buiten de faculteit letteren en dat het brugprogramma nog niet eens een half jaartje is.

Nu ben ik volledig overtuigd om Geschiedenis nieuwste tijd te gaan doen.
Ik ben enkel wat bang van Frans.

*edit* Die monitors enzo, is dat de moeite?

Fighting Hobbit
18 maart 2006, 18:12
ik was ook in de infosessie van 14.45, zat links vooraan, wie was jij? :p

Was interessant allemaal, maar ik ben er nog niet uit.
Ik zat in het midden op de laatste rij, zo alleen...
Ik ben daar ook wel lang met die prof van sterrenkunde aan het babbelen geweest, sympathieke kerel, maar alles behalve een frisse adem :p

Hellrabbit
18 maart 2006, 19:04
kan je dan praten met proffen? :|

gek

psyko-monchske
18 maart 2006, 19:23
ik ben naar infodag rechten geweest en ik moest spontaan denken aan:

I see girls....

I see girls,
here there and everywhere
short skirts long hair
love it when they walk yeah:music:

anyway, ik ben nu vast besloten om rechten te doen. weet er iemand trouwens waar je je kan inschrijven voor dat weekend?

Fighting Hobbit
18 maart 2006, 20:27
kan je dan praten met proffen? :|

gek
Ja, het was eerder, hij praatte en ik zei "ja..." of "ja, das logisch". Maar het was wel interessant hoor, zo die sterrenkunde enzo.

Die proef van die supergeleiders was trouwens wel echt heerlijk om te zien...

Ahja, ik heb nog een vraagje.
Ik heb zo een babbeltje gedaan met een studente biochemie en het ging zo over op kot gaan. Nu eigelijk heeft ze mij overtuigd van het wel te doen, omdat ik anders te weel tijd zou verliezen. Nu zou ik graag zo'n kot gesubsidiëerd door de KUL huren. Aangezien ik in Heverlee zit is mijn oog gevallen op "de cité" daar. Heeft er iemand ervaring met die koten ofzo?

Hellrabbit
18 maart 2006, 21:22
de wat?

ik zit op groenveld ^-^;;

Fighting Hobbit
18 maart 2006, 21:27
de wat?

ik zit op groenveld ^-^;;
De cité, das de studentenwijk op Arenberg...
http://www.kuleuven.be/cite/

killgore
18 maart 2006, 21:34
Ik heb zo een babbeltje gedaan met een studente biochemie en het ging zo over op kot gaan. Nu eigelijk heeft ze mij overtuigd van het wel te doen, omdat ik anders te weel tijd zou verliezen.
Idd, laat u nooit overhalen omda het maar 20 minutjes met trein of bus is of zo.

Ik ben gemiddeld een uur (enkel) per dag onderweg, sta meer als een uur als kotstudenten vroeger op ... . En denk nie da ge in die tijd iets anders doet als na muziek luistere of zo :p.

viewer
18 maart 2006, 21:38
die proef met die halfgeleiders was inderdaad vrij spectaculair :p da met dien draaiende stoel vond ik ook wel tof

en van die koten in de cité, ons ma is daar als een gek opzoekwerk naar aant verrichten (even as we speak vermoed ik :unsure: ), en voor kans te maken om in zo'n gesubsidieerd kot binnen te geraken schijnt het zo te zijn dat uw ouders een jaarinkomen moeten hebben van minder dan 60.000 euro, want ge krijgt kennelijk voorang naargelang ge minder verdient. In april zijn er 3 infodagen voor huisvesting in leuven (vraag me niet naar de data), anders moede daar dan is gaan kijke (was ik toch van plan).

edit: ik ben ook van plan zo'n kot in de cite te zoeke, in zo'n groot gebouw. das superhandig, ligt tussen leuven centrum en arendberg campus

Fighting Hobbit
18 maart 2006, 21:39
Idd, laat u nooit overhalen omda het maar 20 minutjes met trein of bus is of zo.

Ik ben gemiddeld een uur (enkel) per dag onderweg, sta meer als een uur als kotstudenten vroeger op ... . En denk nie da ge in die tijd iets anders doet als na muziek luistere of zo :p.
Mja en tijdens springuren zit je dan ook maar niks te doen. Als ik nu vakantiewerk ga doen en een deel van mijn kot zelf betal daarmee steuen mijn ouders... Dus ik ben echt tevrede, het zal me deugd doen om op eigen benen te staan.

Hellrabbit
18 maart 2006, 21:40
De cité, das de studentenwijk op Arenberg...
http://www.kuleuven.be/cite/

haaaa, gewoon de koten aan de voer en aan sportkot enzo :)

das voor janetten man, groenveld for the win, das NOG dichter :p

Fighting Hobbit
18 maart 2006, 21:45
die proef met die halfgeleiders was inderdaad vrij spectaculair :p da met dien draaiende stoel vond ik ook wel tof

en van die koten in de cité, ons ma is daar als een gek opzoekwerk naar aant verrichten (even as we speak vermoed ik :unsure: ), en voor kans te maken om in zo'n gesubsidieerd kot binnen te geraken schijnt het zo te zijn dat uw ouders een jaarinkomen moeten hebben van minder dan 60.000 euro, want ge krijgt kennelijk voorang naargelang ge minder verdient. In april zijn er 3 infodagen voor huisvesting in leuven (vraag me niet naar de data), anders moede daar dan is gaan kijke (was ik toch van plan).

edit: ik ben ook van plan zo'n kot in de cite te zoeke, in zo'n groot gebouw. das superhandig, ligt tussen leuven centrum en arendberg campus
Ik betwijfel of ze hier wel onder de €60 000 zitten, zeker als dat bedrag Brutto is... Betekent dat dat ik geen gesubsidieerd kot kan krijgen, want ik moet hier wel zelf de helft ofzo betalen...
Edit: in mijn brochure van "op kot" staat toch nergens iets over een maximum inkomen van de ouders...

viewer
18 maart 2006, 21:55
kzal morgenvroeg nog eens informeren. Ons ma zee dat ze op de belastingsbrief gekeken had, en dat wij (kennelijk tegen de verwachting in) toch onder de 60.000 euro zitten (da berekene ze dan van vorig jaar ofzo meen ik), maar ik zal morgen nog eens navragen, ons ma is nu al slape.

edit: allé jong, zelf de helft betale.. best wel klote :p

da kunne ze hier gelukkig moeilijk eise, aangezien ik van Noord Limburg ben, en pendele dus quasi onmogelijk is

Fighting Hobbit
18 maart 2006, 21:57
kzal morgenvroeg nog eens informeren. Ons ma zee dat ze op de belastingsbrief gekeken had, en dat wij (kennelijk tegen de verwachting in) toch onder de 60.000 euro zitten (da berekene ze dan van vorig jaar ofzo meen ik), maar ik zal morgen nog eens navragen, ons ma is nu al slape.
Nuja, €60 000, als dat netto is is dat nog wel vrij veel...

viewer
18 maart 2006, 21:59
ja best, mijn moeder en vader werke allebei fulltime, onze pa als hoge onderofficier int leger, en die zitte daar nog onder, dus da valt nog goed mee kennelijk (onze pa was toch nog aant zage, want das "discriminatie" natuurlijk :niceone: )

Handsome Hermit
18 maart 2006, 22:03
haaaa, gewoon de koten aan de voer en aan sportkot enzo :)

das voor janetten man, groenveld for the win, das NOG dichter :p

groenveld is voor rijkeluiszoontjes ;) want niet-gesubsidieerd. (trouwens elle forum ligt plat, ni echt for the win :D)

Terzijde nog:
Op zaterdag 1 april, 22 april en 29 april houden de residenties hun jaarlijkse bezoekdagen voor kandidaat-bewoners. Open deur-dag, zeg maar. De residenten zorgen voor een rondleiding, er worden ook vrijwilligers gezocht om hun kamer open te stellen.
Meer info, zie http://www.kuleuven.be/huisvesting/residenties/bezoekdagen.htm.

Hellrabbit
18 maart 2006, 22:08
heeft groenveld een forum? :p

en komaan, iets meer dan 200 euro/maand voor een kot is toch nie zoveel? (ken geen exacte prijzen)

Handsome Hermit
18 maart 2006, 22:32

en komaan, iets meer dan 200 euro/maand voor een kot is toch nie zoveel? (ken geen exacte prijzen)

* http://groenveld.studentenweb.org/ en dan bij forum, in feite zou het er een moeten hebben, het heeft er echter geen. :D.
* 200 / maand is wel veel als het voor de helft op de gesubsidieerde gaat. :p

zarathustra
18 maart 2006, 22:52

ik betaal minder dan 200/maand en het lijkt me iets beter dan die op groenveld. en ja ik heb die koten op groenveld gezien :p

Fighting Hobbit
18 maart 2006, 23:22
Heeft er iemand daar in "de cité" een kot? Ik zou er wel eens een fototje van willen zien, er staan er nl. geen op die site van de kamers zelf...

zarathustra
18 maart 2006, 23:37
Ik ben daar wel eens geweest in een van die blokken. Ik weet niet 100% zeker of dat cité is, maar ik denk van wel. En dat is niet echt bijster groot..

lengte van bed + bureau + 50 cm ofzo lang

en eerm 2.5 - 3 m breed ? (al kan ik niet goed schatten :p )

Hellrabbit
18 maart 2006, 23:41
ik betaal minder dan 200/maand en het lijkt me iets beter dan die op groenveld. en ja ik heb die koten op groenveld gezien :p

mja, de luxe bestaat em er voor mij in dat ik uit mijn raam kan rollen en ik al op de campus zit (niet aan te raden vanop het 3e verdiep tho)

zit jij niet in de buurt van de brusselse?
*por*

PureFun
18 maart 2006, 23:47
Je moet je ook weer niet laten overhalen om op kot te gaan enkel omdat je niet wilt pendelen met openbaar vervoer. Zelf zit ik ook op ongeveer 25 min van uni. Als je dan later ooit een auto koopt wordt de rit al ingekort tot 5-10 min, en je zal wsl wel een auto kopen voor je afstudeert. Voor de springuren neem je gewoon een cursus mee en lees je ze. Afhankelijk van de faciliteiten kan je ook gewoon op cafe gaan, wat gaan joggen of een fitness club dichtbij zoeken.
Een kot is nog eens een extra uitgave, en op bepaalde momenten kan steeds opgehokt in kleine kamertjes met een hele hoop andere studenten irriterend werken. Je hebt dan wel het voordeel van steeds te kunnen genieten van de ambiance van het studentenleven :p
Als je echt op kot wilt gaan zou ik toch wat moeite doen om een goed/groot kot te huren, het effect van slechte leefruimte op je humeur/zin om te leren mag je niet onderschatten.

Hellrabbit
19 maart 2006, 00:58
opeengehokt met andere studenten?
ganggenoten ziet ge zoveel of zo weinig als ge zelf wilt hoor

2 many soldiers
19 maart 2006, 11:08
Ik zou volgend jaar ongeveer een half uur op de bus moeten zitten om naar Leuven te gaan. Het kutte is wel da ge bijna alle feestjes mist. Ge hebt toch ni echt de smaak van het studentenleven te pakken dan?
Maar mijn ouders zeggen dat als ik er in mijn eerste jaar door ben, dan mag ik op kot gaan.

Kreek
19 maart 2006, 12:23
Als je zo'n kot pakt in Heverlee, zit ge dan midden in Heverlee zelf? Dat lijkt me nogal een saaie stad tbh.. Ik zou volgend jaar informatica willen volgen, maar ik zie het ni echt zitte om op kot te gaan in Heverlee.. M'n zus zit in Leuven centrum en da ziet er toch een pak plezanter uit :)

zarathustra
19 maart 2006, 12:27
mja, de luxe bestaat em er voor mij in dat ik uit mijn raam kan rollen en ik al op de campus zit (niet aan te raden vanop het 3e verdiep tho)

zit jij niet in de buurt van de brusselse?
*por*

hehe, daar nog een stuk voorbij :x

de mechelse eerder, vaartkom en zo die kanten.

en @ hierboven: mja die volle 5 minuten fietsen zullen het nu ook wel niet maken :p

Fighting Hobbit
19 maart 2006, 12:27
Als je zo'n kot pakt in Heverlee, zit ge dan midden in Heverlee zelf? Dat lijkt me nogal een saaie stad tbh.. Ik zou volgend jaar informatica willen volgen, maar ik zie het ni echt zitte om op kot te gaan in Heverlee.. M'n zus zit in Leuven centrum en da ziet er toch een pak plezanter uit :)
Nja, voopr mij is het Heverlee of niks, als ik op kot ga is dat vooral omdat ik niet elke dag 45 min heen en 45 min terug wil om dan nog eens heel het studentenleven te missen...
En het zelfstandiger gaan leven is toch ook wel belangrijk vind ik...

Timmie
19 maart 2006, 12:32
Ik ben vandaag naar geschiedenis geweest en ik ben ook zeer tevreden. Mijn belangrijkste vraag op voorhand was: "Als je na je master moderne geschiedenis een master politieke wetenschappen wilt halen, wat is dan het overgangsprogramma?"

Ik had me al erge scenario's ingebeeld met 2 jaar extra studie, blijkt dat het de makkelijkste master is om te behalen buiten de faculteit letteren en dat het brugprogramma nog niet eens een half jaartje is.

Nu ben ik volledig overtuigd om Geschiedenis nieuwste tijd te gaan doen.
Ik ben enkel wat bang van Frans.

*edit* Die monitors enzo, is dat de moeite?
Ge moet u geen zorgen maken over Frans :)
Dat zijn historische teksten die in de les vertaald worden.
Op het einde van het semester krijgt iedereen die meegewerkt heeft aan de voorbereiding ervan alle teksten.
Gewoon een kwestie van de vertalingen te leren eigenlijk.

Het monitoraat (Imran en Katrien zult ge wel ontmoet hebben) is echt een goede hulp hoor. 1x per week komt ge dan samen met een klein groepje en dan gaat het per week over één bepaald vak.
Hij zegt hoe de examens zullen verlopen, hoe de prof ondervraagt, hoe ge uw cursus best kunt schematiseren, etc.

Als ge nog meer info wilt dan vraagt ge het maar :)

Kreek
19 maart 2006, 12:47
Nja, voopr mij is het Heverlee of niks, als ik op kot ga is dat vooral omdat ik niet elke dag 45 min heen en 45 min terug wil om dan nog eens heel het studentenleven te missen...
En het zelfstandiger gaan leven is toch ook wel belangrijk vind ik...

Das waar, maar is het zo dat als ge op kot zit in Heverlee, ge alles 'mist' wa er in Leuven zelf gebeurt? Of zijn hier misschien mensen die in Heverlee zitten en zelf dikwijls naar't centrum uitgaan?

2 many soldiers
19 maart 2006, 13:05
Heverlee centrum is mss 15 minuten stappen van leuven centrum. Met de fiets is het idd 5 minuten, met de bus mss 2-3 minuten. En niet te vergeten dat er ook facbars zijn dicht bij Heverlee. De oude markt is niet de enige plek waar iets te doen is.

Timmie
19 maart 2006, 13:13
Er zijn toch weinig fakbars dicht bij Heverlee hoor ... de meest bezochte fakbars en fuifzalen liggen toch wel in het centrum.
en met de fiets doet ge er meestal wel kwartier over om van heverlee naar Leuven (centrum) te fietsen.

Hellrabbit
19 maart 2006, 13:14
Das waar, maar is het zo dat als ge op kot zit in Heverlee, ge alles 'mist' wa er in Leuven zelf gebeurt? Of zijn hier misschien mensen die in Heverlee zitten en zelf dikwijls naar't centrum uitgaan?

5 minuten fietsen en ge zit in leuven zelf, zonder overdrijven

Hellrabbit
19 maart 2006, 13:15
Er zijn toch weinig fakbars dicht bij Heverlee hoor ... de meest bezochte fakbars en fuifzalen liggen toch wel in het centrum.
en met de fiets doet ge er meestal wel kwartier over om van heverlee naar Leuven (centrum) te fietsen.

no way, hoe traag fiets jij?

Fighting Hobbit
19 maart 2006, 13:23
Is er van Wina uit ook niet redelijk wa te doen in Heverlee zelf?

jantje65
19 maart 2006, 14:22

yupyup :)
elke week wel iets ...deze week ist maffia week!

Timmie
19 maart 2006, 14:41
no way, hoe traag fiets jij?
Ik bedoel wel van Arenberg naar de Oude markt ...
Niet tot aan de ring ofzo.

Fighting Hobbit
19 maart 2006, 14:44
yupyup :)
elke week wel iets ...deze week ist maffia week!
Ik heb het gezien op de site, kben blij dat zo'n eerstejaars studente van fysica mij daar gisteren over verteld heeft. Ik heb me daar op dat forum geregistreerd kwestie van zo'n beetje de gebeurtenissen te volgen en kwestie van me op sociaal vlak een beetje voor te bereiden.

viewer
19 maart 2006, 20:19
Heverlee centrum is mss 15 minuten stappen van leuven centrum. Met de fiets is het idd 5 minuten, met de bus mss 2-3 minuten. En niet te vergeten dat er ook facbars zijn dicht bij Heverlee. De oude markt is niet de enige plek waar iets te doen is.

Leuve centrum ligt gewoon tege heverlee centrum, das echt nie ver fietse. Moet ge wel steeds een vrij steile helling overwinne :p(naamsestraat ofzoiets heet die straat volgesmij )

En naart schijnt zijn de koten buiten leuven centrum drastisch goedkoper (heb ik maar van horen zeggen, zelf nie gecheckt)

SupradynE
19 maart 2006, 20:23
Leuve centrum ligt gewoon tege heverlee centrum, das echt nie ver fietse. Moet ge wel steeds een vrij steile helling overwinne :p(naamsestraat ofzoiets heet die straat volgesmij )

En naart schijnt zijn de koten buiten leuven centrum drastisch goedkoper (heb ik maar van horen zeggen, zelf nie gecheckt)

de Naamse een 'vrij steile helling',ma gij,daar zijde direct op :p

Tweak37
19 maart 2006, 20:39
de Naamse een 'vrij steile helling',ma gij,daar zijde direct op :p

steekt mij toch wel altijd tegen (vanaf de grote markt tot het stuk that is)

Hellrabbit
19 maart 2006, 20:50

hmm, ok .. dan mss wel :p

gelukkig moet ik daar nooit zijn :)

klootvis
20 maart 2006, 14:52

Zit ook op Groenveld. Zal eerder iets van een 10 minuten zijn. Via de Redingenstraat-Parijsstraat zijt ge der zo. En btw: wie gaat er nu iedere week uit op de Oude Markt :ironic: Er zijn 1001 gezelligere café's dan die massagevangenissen op de Oude Markt + het is op de Oude Markt veel te duur

Groenveld 'll be nice als ge iets wetenschappelijk doe

aXl_
21 maart 2006, 00:05

das ni waar. Ik zit in heverlee op kot en heb absoluut ni het gevoel iets te missen :p

5 à 10 minuten.

Ik had es afgesproken om 23:00 op foch en ik wilde 10 minuten op voorhand vertrekken toen ik met m'n stomme kop vergat om m'n slot eerst los te maken. 3 minuten besteed aan het losmaken van dat slot en de ketting er terug opleggen, naar centrum gefietst en ik was er om 23:01...

enige echte feestzaal in heverlee zelf is de waaiberg denk ik. Ja daar is redelijk wat te doen :)

niet gesubsidieerde koten in leuven gaan los tot 350 euro. Ik heb net buiten leuven een niet gesubsidieerd voor iets meer dan 200 (ik kwam niet in aanmerking voor gesubsidieerd). VEEL goedkoper van zodra je kot net buiten de ring ligt.

steekt mij toch wel altijd tegen (vanaf de grote markt tot het stuk that is)

rij dan om via de parijsstraat he :p

[F6]Ares
21 maart 2006, 11:06
Cool dat jullie iets gehad hebben aan de infodag. Ikzelf heb meegewerkt aan de stand & presentaties van informatica.

Als je in Belgie wetenschappen wil studeren ... staat leuven gewoon als een paal boven water (om een uitdrukking maar ns compleet fout te gebruiken).

Wina is bovendien echt een goeie studentenvereniging. Alles mag maar niets moet, de doop is er echt geen lijdensweg & je kan er heel snel vrienden maken.
Tegen het eind van de zomer organiseren zij een eerstejaarsweekend, altijd heel cheap en heel tof.
Van wina zit er heel wat volk op cité, als je daarover vragen hebt kan je best op hun forum terecht http://www.wina.be

Timmie
21 maart 2006, 12:22
Zit ook op Groenveld. Zal eerder iets van een 10 minuten zijn. Via de Redingenstraat-Parijsstraat zijt ge der zo. En btw: wie gaat er nu iedere week uit op de Oude Markt :ironic: Er zijn 1001 gezelligere café's dan die massagevangenissen op de Oude Markt + het is op de Oude Markt veel te duur

Groenveld 'll be nice als ge iets wetenschappelijk doe
10 minuten dan :p

maar ik heb ook nergens gezegd dat ik elke week uitga op de grote markt :)
er is gewoon het meeste te doen in mijn ogen. (in de buurt ervan)

metaphore
21 maart 2006, 17:06
10 minuten dan :p

maar ik heb ook nergens gezegd dat ik elke week uitga op de grote markt :)
er is gewoon het meeste te doen in mijn ogen. (in de buurt ervan)

kvind da ook wel eerlijk gezegd...
de fakbars liggen over het algemeen ook verspreid rond de oude en grote markt

Fighting Hobbit
21 maart 2006, 17:23
Ares']Cool dat jullie iets gehad hebben aan de infodag. Ikzelf heb meegewerkt aan de stand & presentaties van informatica.

Als je in Belgie wetenschappen wil studeren ... staat leuven gewoon als een paal boven water (om een uitdrukking maar ns compleet fout te gebruiken).

Wina is bovendien echt een goeie studentenvereniging. Alles mag maar niets moet, de doop is er echt geen lijdensweg & je kan er heel snel vrienden maken.
Tegen het eind van de zomer organiseren zij een eerstejaarsweekend, altijd heel cheap en heel tof.
Van wina zit er heel wat volk op cité, als je daarover vragen hebt kan je best op hun forum terecht http://www.wina.be
Van mijn part mag je een dikke proficiat zeggen tegen al die studenten, ik heb aan jullie zelf evenveel tot misschien zelfs meer gehad als aan de de uitleg van de proffen en de assistenten...

[F6]Ares
21 maart 2006, 17:30
^_^
ik ben assistent

metaphore
21 maart 2006, 18:09
Rofl :D

Fighting Hobbit
21 maart 2006, 18:09
Ares']^_^
ik ben assistent
ik zeg niet dat de profs en de assistenten het ni goe dgedaan hebben he, mik vind het gewoon wel tof dat die studenten daar zo hun tijd insteken en u eigelijk heel goed verderhelpen. Maar het was een heel goeie infodag, alles echt duidelijk, overzichtelijk,...

killgore
21 maart 2006, 18:40
Ares']Als je in Belgie wetenschappen wil studeren ... staat leuven gewoon als een paal boven water (om een uitdrukking maar ns compleet fout te gebruiken).
Bevooroordeeld zijde zeker niet he? :ironic:

Stiche
21 maart 2006, 19:41

Idd :ironic:

Fighting Hobbit
21 maart 2006, 21:25
Het valt nu wel niet te ontkennen dat de KULeuven wel de beste naam heeft, wat natuurlijk neit wil zeggen dat het ook de beste is. Nuja, ik weet wel dat als ik master in de sterrenkunde wil gaan worden Leuven de place to be is, want daar hebben ze een apparte master zuivere sterrenkunde en astrofysica, heerlijk :p

The Black Adder
21 maart 2006, 21:26

kdacht dat dat toch wel een vaststaand feit was :p

Fighting Hobbit
21 maart 2006, 21:27
Ja lap, het begint als, fanboyisme voor universiteiten...

The Black Adder
21 maart 2006, 21:31

tis maar om te zeveren ze, killgore zal da wel begrijpen :p

en @ die ene die zei dat leuven - heverlee maar 10 -15 min. te voet is: kzit in de tiense op kot, en tot arenberg is 35 à 40 minuten te voet, heb het al paar keer gedaan.

aXl_
21 maart 2006, 22:05
met de fiets, niet te voet...

mauron
21 maart 2006, 23:03
ik zeg niet dat de profs en de assistenten het ni goe dgedaan hebben he, mik vind het gewoon wel tof dat die studenten daar zo hun tijd insteken en u eigelijk heel goed verderhelpen. Maar het was een heel goeie infodag, alles echt duidelijk, overzichtelijk,...

Het is gewoon een feit dat je over het algemeen meer hebt aan informatie afkomstig van studenten dan afkomstig van proffen. De proffen kunnen je alles zeggen over de inhoud van de cursussen etc, maar de studenten kunnen nu eenmaal een beter beeld geven van wat het "student zijn" nu precies inhoud.

Ik heb zaterdag (ik was medewerker op de infodag Japanologie) toch wel gemerkt dat ik naast vragen over de inhoud van de vakken, de haalbaarheid van de studierichting,... ook heel veel vragen heb gekregen over op kot gaan en gewoon algemene zaken over hoe het is om student te zijn.

[F6]Ares
21 maart 2006, 23:49

uiteraard heb ik zelf nooit aan een andere vlaamse unief gestudeerd, dus in die zin ben ik wel bevooroordeeld. Over informatica kan ik enkel (als ik 100% objectief moet blijven) zeggen dat KU Leuven het grootste departement computerwetenschappen heeft, en dat er daardoor vanuit alle disciplines experten zijn die de vakken geven, wat niet altijd het geval is aan andere universiteiten.

QplQyer
22 maart 2006, 00:06
Het valt nu wel niet te ontkennen dat de KULeuven wel de beste naam heeft, wat natuurlijk neit wil zeggen dat het ook de beste is. Nuja, ik weet wel dat als ik master in de sterrenkunde wil gaan worden Leuven de place to be is, want daar hebben ze een apparte master zuivere sterrenkunde en astrofysica, heerlijk :p
http://aivwww.ugent.be/Studentenadministratie/Studiegids/2005/NL/FACULTY/WE/MABA/INDEX.HTM

Staat toch ook sterrenkunde en fysica tussen?

cuda
22 maart 2006, 13:40
hey,
was vorige zaterdag naar TEW gaan kijken
nu zeiden ze dat 4uur wiskunde een must is maar als je 3 uur maar krijgt dat je er met genoeg motivatie er ook geraakt.
die richting ligt me en ik wil er ook voor gaan, vandaag gevraagd aan een leraar wiskunde of hij me wat bijlessen wou geven
zegt hij dat ik het met men 3uur wiskunde NOOIT zal kunnen halen.
zelf als ik bijlesse ga doen

:s is dit waar? mss mensen hier die wel met een 3uur wiskunde achtergrond er door zijn geraakt?

Fighting Hobbit
22 maart 2006, 15:28
http://aivwww.ugent.be/Studentenadministratie/Studiegids/2005/NL/FACULTY/WE/MABA/INDEX.HTM

Staat toch ook sterrenkunde en fysica tussen?
Daar staat fysica en sterrenkunde, in de master sterrenkunde aan de KUL is het enkel en alleen nog sterrenkunde en valt de andere fysica voor een groot deel weg...
Het lijkt mij in elk geval een geweldige richting, naar het schijnt heb je er zo'n beetje alle wetenschapstakken voor nodig...

aXl_
22 maart 2006, 16:26
hey,
was vorige zaterdag naar TEW gaan kijken
nu zeiden ze dat 4uur wiskunde een must is maar als je 3 uur maar krijgt dat je er met genoeg motivatie er ook geraakt.
die richting ligt me en ik wil er ook voor gaan, vandaag gevraagd aan een leraar wiskunde of hij me wat bijlessen wou geven
zegt hij dat ik het met men 3uur wiskunde NOOIT zal kunnen halen.
zelf als ik bijlesse ga doen

:s is dit waar? mss mensen hier die wel met een 3uur wiskunde achtergrond er door zijn geraakt?

voor sommige richtingen worden in de grote vakantie cursussen ingericht voor bepaalde vakken om ze te herhalen tot op een niveau dat je in je eerste jaar zal nodig hebben. Die duren 1 week. Je kan eens kijken of dat voor TEW ook zo is.

Anders moet je ook es rondkijken of er van die richting geen foldertjes/boekjes te vinden zijn met daarin de vereisten (en ik bedoel meer dan '4 uur wiskunde is een must'. Eerder kleine vademacums die een opsomming geven van de hoofdstukken uit de wiskunde die je moet kennen).

cuda
22 maart 2006, 17:39
ja ze geven zo'n cursus in de vakantie en ik heb toen ook gekeken welke hoofdstukken ze allemaal verhandelen. zag niets nieuws ( dus veronderstel dat ze gewoon er dieper in in gaan )
maar leraar wiskunde deed precies of het zelf als ik dat allemaal doe dat het verloren moeite was :s

pit24
22 maart 2006, 18:26
Welk zie je eigenlijk in de 3 uurs? wij hebben dat ni in ons school. Bij ons de 4 uur die zien echt nog wel een goede basis van alles, en mits bijstudie kunne die zowizo wel TEW ofzo gaan doen.

-Dus wa van integralen (partiele sustitutie, gonimetrische substitutie)
-Wa van logaritemen(getal van euler +toepassingen)
-Wa van matricen (zijn belangrijk heb ik is gehoord, gauus-jordan, determinanten)
-Wa van statistiek/kansrekenen (gauscurve,combinaties,...)

Van deze 4 hedde vooral een basis nodig. Als al die dingen u echt onbekent in de oren klinken==>cusus volgen in de vakantie.

Hellrabbit
22 maart 2006, 18:29
buh, vriend van mij doet TEW en ik vond die zen cursus wiskunde toch niet zo fantastisch moeilijk hoor

cuda
22 maart 2006, 19:14
@pit24 : al die dingen klinken me bekend in de oren, behalve logaritmen (bij les wiskunde toch niet )
enigste verschil denk ik tussen 3 en 4 dat wij alles op een verschrikkelijk traag niveau doen

killgore
22 maart 2006, 19:36
Ik ken blackadder persoonlijk, was maar grapke van em ze :p.

uiteraard heb ik zelf nooit aan een andere vlaamse unief gestudeerd, dus in die zin ben ik wel bevooroordeeld. Over informatica kan ik enkel (als ik 100% objectief moet blijven) zeggen dat KU Leuven het grootste departement computerwetenschappen heeft, en dat er daardoor vanuit alle disciplines experten zijn die de vakken geven, wat niet altijd het geval is aan andere universiteiten.
Nu ja, kan goed zijn (dan ebbek verkeerd gekoze gvd :p, kwil IR computerwetenschappen voortdoen). Ik heb de laatste jaren enkel gehoord dat gent en leuven qua "niveau" van wetenschappen (vo rest interesseerde ek me niet) over het algemeen (der zijn uitzonderingen offcourse) gelijkwaardig zijn.
Fanboyisme zoals fighting hobbit zegt is zo belachelijk :).

Fighting Hobbit
22 maart 2006, 20:33
Ik ken blackadder persoonlijk, was maar grapke van em ze :p.

Ik had het ook maar als grapje bedoelt hoor... ;)

Edit: Ik heb gisteren zo de zelftest van wiskunde eens gedaan op die site (het rekenen heeft de pc voor mij gedaan) en alles lukte wel goed. Ik heb matrices terug moeten opzoeken omdat dat al anderhalf jaar geleden was, maar ruimtemeetkunde kon ik echt niet meer. We hebbe vorig jaar een slechte vervanger gehad en dus heb ik nooit serieus les in ruimtemeetkunde gehad, maar heb ik dit echt nodig voor fysica? Zo ja, dan vraag ik volgende week wel een boek aan die van wiskunde...