PDA

Volledige versie bekijken : Welke stof wordt hier gebruikt?

Pikok
20 februari 2006, 18:33
http://video.google.com/videoplay?docid=-7204072672618051328

welke stof wordt in deze flessen gebruikt? Ik hoop dat iemand dit weet :applause:

thx

denkimi
20 februari 2006, 18:36
droog ijs. der staan daar een paar filmkes van op zwam

Hondengans
20 februari 2006, 19:20
Yes indeed, gekoelde CO2
Dus niet gewoon ijs (van water) ;)

[deleted]
20 februari 2006, 19:24
[deleted]

Bontus
20 februari 2006, 19:28
Droog ijs is vast CO2 en sublimeert ipv smelt. Je mag dus een staafke droogijs in uw cocktails doen en uitdrinken, de smaak verandert niet, de temperatuur wel :p

julkabas
20 februari 2006, 19:58
Waar verkrijgbaar eigenlijk?

Onder andere in ijsfabriek van Strombeek :p

Cranox
20 februari 2006, 23:37
Waar verkrijgbaar eigenlijk?
http://ijsblokjes.be/

amdr
20 februari 2006, 23:38
En hoe gaat da ding in zen werk want ik snap het niet echt. Kan het niet uit filmpje afleiden :p

Conqie
20 februari 2006, 23:40
moet je dat dan gekoeld houden op -78° of heb ik verkeerd gelezen?

ComputerVISTA
20 februari 2006, 23:45
moet je dat dan gekoeld houden op -78° of heb ik verkeerd gelezen?

Neen maar het verdampt wel. Ik heb het zelf al een paar keer gebruikt samen met de mensen van het oc forum hier op tng (Jort, alzheimer, pardons etc...)

Heel goed voor het overclocken van spu's en gpu's om ze zo grondig te koelen. Wel niet te lang in de pollekes houden want ge verbrand u daar dus serieus aan!

ge moet het bewaren in een isomo thermische doos en eventueel wel in de diepvrieser zetten voor langer bewaar maar geen enkel normale diepvriezer doet - +-80° dus neen he anders zou je het niet kunnen bewaren :)

aXl_
20 februari 2006, 23:52
Droog ijs is vast CO2 en sublimeert ipv smelt. Je mag dus een staafke droogijs in uw cocktails doen en uitdrinken, de smaak verandert niet, de temperatuur wel :p

http://ijsblokjes.be/CO2_veiligheidsblad.pdf

inslikken: inslikken wordt niet waarschijnlijk geacht.

Ik betwijfel dat het de bedoeling is om het risico te lopen dat in te slikken ;)

Savage
21 februari 2006, 00:08
wel fameus huis op den achtergrond, maar dit volledig ter zijde :)

ik weet dat ze met phase changing tot dergelijke negatieve temperaturen kunnen gaan, zoals hierboven vermeld, maar hoe dan in uw colafles te krijgen, is een ander verhaal :)

kan iemand effe verduidelijken waarom het kookpunt op -78° ligt en het smeltpunt op -56°?

wlibaers
21 februari 2006, 00:43
wel fameus huis op den achtergrond, maar dit volledig ter zijde :)

ik weet dat ze met phase changing tot dergelijke negatieve temperaturen kunnen gaan, zoals hierboven vermeld, maar hoe dan in uw colafles te krijgen, is een ander verhaal :)

kan iemand effe verduidelijken waarom het kookpunt op -78° ligt en het smeltpunt op -56°?

Bij normale atmosfeerdruk kan je geen vloeibaar CO2 hebben. Die waarde voor het smeltpunt geldt voor het tripelpunt, bij 5.19 bar.

http://www.acpco2.com/index.php?lg=en&pg=2121

Furyan187
21 februari 2006, 01:59
Flauw resultaat, ik ken plezantere :)

Preske
21 februari 2006, 11:31
Flauw resultaat, ik ken plezantere :)

ik ook. zo ook eentje waar een of andere redneck zo dom is om die fles na 20 minuten niet te willen ontploffen in zijn handen te nemen :D

Furyan187
21 februari 2006, 12:52
hehe, hij zal et ook wel gevoeld hebben :)

Preske
21 februari 2006, 12:59
hehe, hij zal et ook wel gevoeld hebben :)

hij had het gelukkgi bij het dopje vast. Zijn hand zag wel serieus rood, en hij had een kleine wonde, wss van een stukje plastic

amdr
21 februari 2006, 14:44
En hoe gaat da ding in zen werk want ik snap het niet echt. Kan het niet uit filmpje afleiden :p :unsure:

Poppel
21 februari 2006, 19:04
En hoe gaat da ding in zen werk want ik snap het niet echt. Kan het niet uit filmpje afleiden :p
men steekt het droog ijs, in een gashoudende stof (cola enzo). Men laten de druk opbouwen, en dan heeft die fles nieveel meer nodig om te ontploffen.. Ge moet eigelijk al ne seriueze held zijn om da nog durven oppakken.. Kheb genoeg filmpkes op google waar die dingen in die mannen hun handen ontploffen.

Bontus
21 februari 2006, 19:08
Zoek een snelle chemische reactie waar gas bij vrij komt. doe da in een fles op zo'n manier dat ge de dop er nog op kunt zetten: blaast op en ontploft: bom.

Beste en eenvoudigste voor zelf te maken vind ik de zoutzuurbom. Koop HCl (hoe meer molair hoe beter) en aluminiumfolie.
Vul zo'n leeg river fleske van de aldi (perfecte bomvorm en dunwandig) met HCl (oppassen voor uw pollekes). Doe er dan een sliert aluminium in en dop vastdraaien. Wegsmijten :p
Waterstofgas wordt gevormd en de fles ontploft na een tijdje.
Maakt mooie zure plekken ook :)
Hoe sterker de fles hoe zwaarder de bom maar er moet dan wel nog genoeg gasvolume reageren om de fles kapot te krijgen.
Veel geluk.

Poppel
21 februari 2006, 19:10
Zoek een snelle chemische reactie waar gas bij vrij komt. doe da in een fles op zo'n manier dat ge de dop er nog op kunt zetten: blaast op en ontploft: bom.

Beste en eenvoudigste voor zelf te maken vind ik de zoutzuurbom. Koop HCl (hoe meer molair hoe beter) en aluminiumfolie.
Vul zo'n leeg river fleske van de aldi (perfecte bomvorm en dunwandig) met HCl (oppassen voor uw pollekes). Doe er dan een sliert aluminium in en dop vastdraaien. Wegsmijten :p
Waterstofgas wordt gevormd en de fles ontploft na een tijdje.
Maakt mooie zure plekken ook :)
Hoe sterker de fles hoe zwaarder de bom maar er moet dan wel nog genoeg gasvolume reageren om de fles kapot te krijgen.
Veel geluk.

en als iemand da dan op zijne kop krijgt, brandt da nie door.. kbedoel da is toch een redelijk zure stof :unsure:

Kwas nooit echt goe in chemie:p

mythe
21 februari 2006, 19:12
men steekt het droog ijs, in een gashoudende stof (cola enzo). Men laten de druk opbouwen, en dan heeft die fles nieveel meer nodig om te ontploffen.. Ge moet eigelijk al ne seriueze held zijn om da nog durven oppakken.. Kheb genoeg filmpkes op google waar die dingen in die mannen hun handen ontploffen.
Zal volgens mij ook gebeurd zijn bij dit filmpje. Gewoon uitgeknipt.

Bontus
21 februari 2006, 19:17
en als iemand da dan op zijne kop krijgt, brandt da nie door.. kbedoel da is toch een redelijk zure stof :unsure:

Kwas nooit echt goe in chemie:p
kijk ik heb nooit gezegd dat ge da op iemand zijn kop moet mikken :wtf:
da is inderdaad heel zuur, maar als ge voldoende afstand hebt (beetje zoals vuurwerk) is er geen probleem.
Al veel zoutzuurbommen maar nog geen ongelukken gezien.
(laatste die ik meemaakte was een bidon van 10 liter met 1.5 liter HCl, gaf zo'n doffe luide knal als een kanonschot van ver en vloog een volwassen boom in)

sash1m1
21 februari 2006, 19:18
bij hoezo
pak een fles cola doe er dan zo snel mogenlijk keiveel mentoskes in =>schoon fonteintje van een paar meter hoog

KN-StrideR
21 februari 2006, 19:18
HCL kunde toch niet zomaar kopen denk ik :)
(hoop ik alleszins) of we kunnen ons binnekort verwachten aan een paar filmkes van domme (in het algemeen amerikaanse) jongeren die die dinges effectief gaan proberen xD en in't proces handje es goe verbranden. :D

taLa.
21 februari 2006, 19:20
HCl ? Gasvormig, lost 100% op in water -> vrij tot zeer sterk zuur, hoe meer molair hoe gevaarlijker. Contact met lichaam absoluut vermijden tenzij ge een mooie chemische brandwonde wilt :) Kdenk ook ni dadde da zomaar kunt kope, en al zeker niet in hoge concentraties.

Bontus
21 februari 2006, 19:26
HCl kunde zeer zeker zomaar kopen. mag zelfs een ander zuur zijn.

En dat van die cola met mentoskes is gewoon al de CO2 die in de cola opgelost is krijgt plotseling miniscule luchtbelletjes rond hem (zit in poreus materiaal zoals suiker of muntjes of...) dat verkleint de nodige arbeid om te sublimeren enorm omdat die oneindig is in de ideale toestand. (check formules oppervlaktespanning)(vormen van bellen met straal 0, die 0 staat in de noemer)
Al die CO2 die loskomt pakt wat cola mee naar boven en daar gaat uw favoriete frisdrank.

Conqie
21 februari 2006, 19:55
dat van die HCL bom ga ik toch is proberen ^^
toch handig als je gemakkelijk aan die spullen gegraakt in school ;)

kristofvv
21 februari 2006, 20:07
HCL kan je kopen onder de naam: "zoutzuur" in de winkel

Conqie
21 februari 2006, 21:01
HCL kan je kopen onder de naam: "zoutzuur" in de winkel
zou me verbazen dat je hcl vind in de plaatselijke winkel, maar ik ga dan ook amper er heen ^^

debuutje1
21 februari 2006, 23:29
bij ons is het te verkrijgen in pullen van 1 liter in de doe het zelf zaak, concentratie 19%. kost twee keer niets. hebben da ook al gedaan die zoutzuurbommen :) kan je serieus wa toffe effecten mee doen, moet maar eens een fles in een licht wijnkistje steken ;)

Furyan187
22 februari 2006, 01:31
kopen, kopen, kopen? :) Wat dacht je van simpele azijn en bakpoeder :) Het knutselen laat ik aan jullie zelf over

Hellrabbit
22 februari 2006, 01:36
zou me verbazen dat je hcl vind in de plaatselijke winkel, maar ik ga dan ook amper er heen ^^

tuurlijk wel, HCl gebruiken ze om te ontstoppen enzo :)