PDA

Volledige versie bekijken : Gezicht voorstellen in uw gedachten

El Di@bLo
20 februari 2006, 16:59
Yo de mannen,
Als ik me een gezicht van iemand probeer voor te stellen, zelfs mensen die ge dagelijks ziet, dan lukt dat gewoon niet.
Toen ik dat vertelfde in de klas zeiden ze dat ze dat wel konnen.
Is dat nu abnormaal, want ik denk van niet.
Zeg keer of dat bij jullie gaat, probbeer het met uw moeder, een goede vriend, klasgenoot, ...

Merci

NSA.Rhinox
20 februari 2006, 17:00
Als ge u daarop concentreert lukt da, bij mij althans, (meestal) niet.

SweetEmmaRose
20 februari 2006, 17:01
ik weet hoe ze eruit zien: ik herken ze wel
maar zou ze niet kunne natekene

Poppel
20 februari 2006, 17:06
ikke wel :unsure:

PapaGanz
20 februari 2006, 17:09
Iedereen heeft nu eenmaal andere hersenen en andere capaciteiten ;).
OT: ik kan het wel

prozackx
20 februari 2006, 17:10
mensen die ik echt goed ken moeilijker, gewone kennissen makkelijker

kil911ler
Als ik dat doe, dan is het met zo'n schemering in de achtergrond.. nie 100% dus ^^

Bontus
Niet makkelijk omdat die beelden niet stilstaan in uw gedachten denk ik, en omdat er veel verschillende gelaatsuitdrukkingen zijn, die onderling toch soms veel verschillen.

zaffah
20 februari 2006, 17:13
Als ge u een gezicht voorstelt ziet ge dat toch?

tuurlijk zie je niet elk rimpeltje etc ... maar je kan je toch wel een beeld vormen van iemand?

bull-Ox
20 februari 2006, 17:13
kijk eens naar Saving Pvt. Ryan, daar vertellen ze hoe het moet (niet op het gezicht zelf concentreren, wel op een situatie waar uw moeder in voorkomt. de rest komt dan vanzelf) :ironic:

ik heb daar geen problemen mee...

sh1b
20 februari 2006, 17:23
kijk eens naar Saving Pvt. Ryan, daar vertellen ze hoe het moet (niet op het gezicht zelf concentreren, wel op een situatie waar uw moeder in voorkomt. de rest komt dan vanzelf) :ironic:

ik heb daar geen problemen mee...
lol 'k ging juist hetzelfde zeggen :)

Ge moet gewoon de context erbij denken... Dan lukt da wel :)

passero
20 februari 2006, 17:26
Het hangt er van af hoe ge in elkaar zit. Mensen met een fotografisch geheugen (of hoe noemt da ook ;)) kunnen dit zonder probleem. Die gaan hun dingen herinneren door beelden te vormen. Ik ben ook zo en als ik aan een situatie denk dan vorm ik me altijd een beeld. Gelijk wat er gebeurd ofzo. Als ik ergens over praat zit ik altijd met beelden in mijn hoofd. Zo kan ik ook heel goed onthouden waar bepaalde stukken in boeken staan omdat ik dat zo onthou.
Hetzelfde met gezichten. Praat ik over iemand dan vorm ik me een beeld in mijn hoofd. Dit kan ook andere gevolgen hebben. Soms gebeurt het dat wanneer ik iemand voor de eerste keer zie en daarna moet ik aan die persoon denken, dat ik me daar effectief een beeld bij vorm maar dat beeld wijkt soms af van de werkelijkheid wat er voor kan zorgen dat wanneer ik die persoon opnieuw zie, ik hem niet herken omdat het niet overeen kom met wat ik zie in mijn hoofd.

Conqie
20 februari 2006, 17:34
Yo de mannen,
Als ik me een gezicht van iemand probeer voor te stellen, zelfs mensen die ge dagelijks ziet, dan lukt dat gewoon niet.
Zeg keer of dat bij jullie gaat, probbeer het met uw moeder, een goede vriend, klasgenoot, ...

Merci
als ik me er NIET op concentreer kan ik me een beeld herinneren, maar ik kan er niet aan blijven "denken", redelijk ingewikkeld om uit te leggen maar ik het dus ook amper, en ik kan het enkel als ik aan een "scene" terug denk
ik kan daarentegen wel realistische dingen "produceren"(in men gedachten) ,bv ik denk aan een soort systeem, iets technisch hoet het werkt en ik zie dat gewoon allemaal voor mij logisch draaien (zoals bv een motor, of iets met tandwielen), dingen die ik zelf heb "uitgevonden", spijtig genoeg kan ik het niet benutten want ik krijg zo'n "visuele voorstellingen" enkel als ik op randje van slaap/wakker ben.

maar dit heeft dan ook niks met geheugen te maken, mischien iets met logisch denken ofzo

El Di@bLo
20 februari 2006, 17:35
als ik me er NIET op concentreer kan ik me een beeld herinneren, maar ik kan er niet aan blijven "denken", redelijk ingewikkeld om uit te leggen maar ik het dus ook amper, en ik kan het enkel als ik aan een "scene" terug denk
Same here, hoe meer ge u erop concentreert, hoe moeilijker het wordt.

Towlie
20 februari 2006, 19:06
Ik zie ze dan wel, maar dan net alsof ze achter mat glas staan
of zie ik ze in flitsen, en daarna in beweging ( lopend ofzo )

Irtimid2001
20 februari 2006, 20:10
Ik heb da voor wanneer ik veel aan iemand denk, precies of ik da beeld opgebruik en dat het na een tijd vervaagd. Gewoon proberen van een situatie opnieuw op te halen en dan ga je dat beeld van die persoon terugkrijgen.

[deleted]
20 februari 2006, 20:13
[deleted]

deyoeri
20 februari 2006, 20:16
Het geizcht van mijn beste vrienden lukt praktisch zonder moeite. Van gewone klasgenoten iets moeilijker.

BelgianMini
20 februari 2006, 21:19
Ik kan dat ook niet echt. Ik weet hoe ze eruit zien en ik herinner mij bepaalde gelaatstrekjes maar toch slaag ik er niet in om een duidelijk beeld van een persoon in men gedachten te krijgen.:sop:

FroFro
20 februari 2006, 21:50
just gelijk bij dromen, hoe harder ge u concentreert om de droom te herinnere, hoe moeilijker het is ^^

Mr. SLASH
20 februari 2006, 21:53
lol 'k ging juist hetzelfde zeggen :)

Ge moet gewoon de context erbij denken... Dan lukt da wel :)

yup , ging ik ook zeggen , als ik bijv. niet op het gezicht van kameraad kan komen denk ik aan iets da we samen gedaan ebben en direct ziede zijn gezicht ;)

s.p.a.w.n.
20 februari 2006, 21:57
kben ook beter in systemen :p

|) ][ |V| ][
20 februari 2006, 21:57
da lukt me enkel als ik die persoon diezelfde dag gezien heb en dan kan ik enkel maar die situatie terug visueel voorstellen, dus die persoon zien zoals hij/zij was toen ik ze zag, haar anders of anders kijken lukt me niet

FroFro
20 februari 2006, 22:00
kheb eiglijk vooral moeite me de kaken, voor de rest kannek mense vrij goe inbeelde eiglijk :p

BraveHeart
21 februari 2006, 00:08
Yo de mannen,

Merci

Zal ik u weer uit uwen droom helpen.

Ge kunt dat op 2 manieren doen.

Flitscamera, laat de persoon die je wilt inblikken lopen op zijn snelst de kans is klein dat de persoon tegen lichtsnelheid op de weg raast ma bon, blijf proberen :p

De kruistest met witte reus, durf gvd geen ander product in te zetten voor de test :evil:

Sleur die persoon mee naar een school of bij uw thuis.
Doe deksel open.
Leg hoofd van het verloren object :lol: op het glas.
Laat de persoon voorzich staren op het glas.
Doe de kap dicht en laat deze rusten op het hoofd.
Druk op copy.
Nu hopen dat zijn ogen de kracht van witte reus aankan.

Witte reus (geen nederlands waspoeder maar in dit geval een fotokopieer toestel) scant een berg kost een beetje :scream:

Nu hebde een bewijs voor het nageslacht, mooi inkaderen nice work picasso :evil:

enZiiime
21 februari 2006, 17:08
Ben ik nu abnormaal omdat ik hier niets grappig aan vind?

El Di@bLo
21 februari 2006, 17:14
Ben ik nu abnormaal omdat ik hier niets grappig aan vind?
Volgens mij is hij strontezat, of zit hij zo scheeft als een konijn.
Allé, dat hoop ik toch

Hellrabbit
21 februari 2006, 17:23
braveheart is altijd in hogere nevelen :p

go_ndw
21 februari 2006, 17:38
Wat ik me afvraag en dat is raar... en misschien een domme vraag naar jullie toe....

Maar als je in jezelf praat (denkt) dan hoor je je eigen maar je hoort je eigen ook eigenlijk niet....

Iemand daar een uitleg voor?

bull-Ox
21 februari 2006, 17:44
Zal ik u weer uit uwen droom helpen.

Ge kunt dat op 2 manieren doen.

Flitscamera, laat de persoon die je wilt inblikken lopen op zijn snelst de kans is klein dat de persoon tegen lichtsnelheid op de weg raast ma bon, blijf proberen :p

De kruistest met witte reus, durf gvd geen ander product in te zetten voor de test :evil:

Sleur die persoon mee naar een school of bij uw thuis.
Doe deksel open.
Leg hoofd van het verloren object :lol: op het glas.
Laat de persoon voorzich staren op het glas.
Doe de kap dicht en laat deze rusten op het hoofd.
Druk op copy.
Nu hopen dat zijn ogen de kracht van witte reus aankan.

Witte reus (geen nederlands waspoeder maar in dit geval een fotokopieer toestel) scant een berg kost een beetje :scream:

Nu hebde een bewijs voor het nageslacht, mooi inkaderen nice work picasso :evil:

you should do comedy... ergens heel ver weg. Pakistan of zo..

RonnoR
22 februari 2006, 18:17
Wat ik me afvraag en dat is raar... en misschien een domme vraag naar jullie toe....

Maar als je in jezelf praat (denkt) dan hoor je je eigen maar je hoort je eigen ook eigenlijk niet....

Iemand daar een uitleg voor?

idd, daar heb ik ook al bij nagedacht, maar geen uitleg voor spijtig genoeg :p

foghorn leghorn
22 februari 2006, 18:47
hmm
fotos en films onthoud ik lijk dat niets is, maar gewoon int echt veel veel moeilijker..
en langer dan nen seconde kan ik ook geen beeld krijge..

Shibby
22 februari 2006, 20:14
Bij dromen is het heel normaal dat je gezichten niet kan thuis brengen volgens mij, als je wakker bent en je een gezicht probeert voor te stellen kan dat geen probleem geven (denk ik toch).

Wat ik wel heb dat is dat als ik 14 dagen weg ben van thuis en terug kom, dat is dat ik me mensen vaak anders had voorgesteld, bijvoorbeeld het gezicht van mijn broer, vader en moeder.

Beelden vervagen met de tijd mee ;)