PDA

Volledige versie bekijken : Richtingen op school ivm kunst

Babs
19 februari 2006, 23:37
Hey

Ik ben dit jaar mijn opleiding lager onderwijs begonnen. Achter de eerste examenperiode kwam ik welliswaar voor een groot zwart gat te staan. Ik weet echt niet meer of dit mijn ding is, en ik begin ferm te twijfelen.

Ik ben heel oppervlakkig een zoektocht begonnen naar andere richtingen. Mijn oog is gevallen op bepaalde richtingen die met kunst te maken hebben. Zo is er onder andere Audiovisuele kunsten (film en animatie) en fotografie die me aanspreken.
Nu hebben ze mij weten te zeggen dat audiovisuele kunsten zeker niet te onderschatten is (instapproef, eindwerken, slechts enkele afgestudeerden?,...) en fotografie vroeg ik mij af of je daar een volwaardige carriere kunt mee uitbouwen?

Ik zou het dus ten zeerste appreciëren moesten er mensen zijn die deze richtingen volgen/gedaan hebben, om wat info erover te geven.

En eventueel moesten er mensen zijn met andere kunstgerichte richtingen die zeker aan te raden zijn, enlighten me!

Kzou het echt appreciëren aangezien ik redelijk radeloos ben, dus allesinds al bedankt voor de nodige hulp!

Mistabeen
19 februari 2006, 23:42
Ik doe Grafische vormgeving in Gent, het is een vrij praktische kunst richting
ge hebt er deels uw praktijk en waarmee ge later als gafisch ontwerper aan de slag kunt, en ge hebt natuurlijk ook uw theoretische vakken waar ge vanalles ziet over kunst.
De eindwerken zijn imo overroepen, in de eerste jaren toch.
In de eerste jaren komt het erop neer da ge uw opdrachten door het jaar heen krijg ten ge ze moet afwerken tegen de exameperiode, no big deal dus.
Qua toelatingsproef, als ge deftig gemotiveerd zijt en er dus werk insteekt, en als ge natuurlijk ook over ietswat van tallent beschikt zout da geen probleem mogen zijn.

Babs
20 februari 2006, 16:14
merci om te reageren mistabeen

nog mensen met ervaringen? mss niet van zichzelf maar van vrienden ofzo?

TiBasco
20 februari 2006, 16:17
Ik volg Audiovisuele Kunsten aan het Sint Lukas te Brussel. Geen enkele hogere studie valt te onderschatten en als je zeker wilt zijn van een succesvolle carrière moet je al zeker niet voor regisseur gaan studeren...

TiBasco
20 februari 2006, 16:20
En eventueel moesten er mensen zijn met andere kunstgerichte richtingen die zeker aan te raden zijn, enlighten me!Wat verwacht je hiermee? Dat iemand tegen je zegt: "Babsie, ga Vrije Kunsten doen, das echt tof!".

Zoek eerst uit wat je interesses zijn, en maak dan een keuze. Want om in een kunstrichting te overleven moet je echt wel gepassioneerd zijn als je wilt slagen, anders lukt het zeker en vast niet.

Thales
20 februari 2006, 17:41
in geschiedenis kom je ook veel kunst tegen... soms zo veel dat het men strot uitkomt ^^

Babs
20 februari 2006, 17:59
mja nee, specifiek geschiedenis is echt mijn ding niet :D

Grafische vormgeving spreekt mij wel het meeste aan. Hetgeen ik ervan lees blijkt mij dat er enorm veel diversiteit inzit en dat je zowat alles ziet (tekenen, fotografie, ...)

NSA.Rhinox
20 februari 2006, 18:12
Een vriendin heeft toneelschool gedaan. Wees wel gewaarschuwd, tis naart schijnt een harde business.
Er zijn ook nog conservatorium, grafische richtingen (hogeschool of een 7e jaar - tso),...