PDA

Volledige versie bekijken : linux

dauwie
14 februari 2006, 19:57
yallow ik ben van plan om over te schakelen van xp naar linux.
Kan iemand me zeggen of dit een goede keuze is?

i386dx
14 februari 2006, 21:22
1) Er is een forum speciaal voor Linux, hoeft niet bij "andere ossen"
2) Ja, dit is een goed idee...
Eigenlijk even onduidelijk antwoord als vraag. Het hangt er om te beginnen sterk vanaf wat je verwachtingen zijn, wat je er juist mee wilt doen enz.

Coax
15 februari 2006, 00:04
Zelfs een _kei_ goe idee.

Tomovich
16 februari 2006, 20:11
Is inderdaad een goede keuze, maar je moet ons wel wat meer info geven over wat je precies met je pc wil doen. Indien je photoshop en andere pro apps nodig hebt richt je je dan beter op OSX dan op linux want deze apps bestaan niet voor linux. Je hebt wel GIMP maar dat vind ik niet zo'n voltreffer.

lampke
17 februari 2006, 15:52
Is inderdaad een goede keuze, maar je moet ons wel wat meer info geven over wat je precies met je pc wil doen. Indien je photoshop en andere pro apps nodig hebt richt je je dan beter op OSX dan op linux want deze apps bestaan niet voor linux. Je hebt wel GIMP maar dat vind ik niet zo'n voltreffer.

Nog nooit gehoord van crossover office, photoshop en nog enkele andere programma's werken hier perfect op.
ik denk dat de investeringskost voor os x te groot in verglijking met een gratische lnux distro met crossover office.

Tomovich
17 februari 2006, 16:04
Nog nooit gehoord van crossover office, photoshop en nog enkele andere programma's werken hier perfect op.

Photoshop kan je toch niet native op Linux draaien? Of wel? Dit is het eerste dat ik ervan hoor...

dJeez
17 februari 2006, 17:34
Photoshop kan je toch niet native op Linux draaien? Of wel? Dit is het eerste dat ik ervan hoor...
Via CrossOver Office kan je Photoshop (6 en 7) op Linux draaien (op een Intel PC), net als een hele resem apps van Microsoft en Macromedia. Nu ja, anderzijds kan je ook Photoshop (en Windows) in een virtual machine laten draaien bovenop Linux (vb. via VMWare of QEmu).

http://www.codeweavers.com/products/cxoffice/supported_apps/

Tomovich
17 februari 2006, 17:55
Het is toch niet wat je ervan verwacht natuurlijk. Is er ergens een pagina waar je kan zien welke grote softwarebedrijven Linux ondersteunen?

lampke
17 februari 2006, 20:50
Het aantal mac os x computers is kleiner dan het aantal linux computers.
Meschien dat mac os het nog juist haalt op desktop gebruikers maar over het algmeen verliezen ze zeker. (server etc inbegrepen)
crossover office werkt goed heb het zelf overigens met een gratis trial ik start elke keer de periode opnieuw hij heeft nog nooit geweigerd om op te starten. :p
http://www.linspire.com/lindows_products_details.php?product_id=23626

maxdevis
17 februari 2006, 21:55
richt je je dan beter op OSX dan op linux want deze apps bestaan niet voor linux.

maar hij wilt overstappen van xp naar linux, dus hij kan toch geen OSX draaien?
(tenzij hij nieuwe hardware koopt)